Vaimo vaatii minua menemään sterilisaatioon...

juoksijahemmo

Siispä näin ja vielä kun kieltäydyin, niin siihen sitten sanoi että ei sitten tule seksiä...kiristystä minun mielestä ja ei kai minun ole pakko menä leikkelyttämään itseäni?

149

5793

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juluma muailma

      Kiristystähän se on.

      Mutta ymmärrän kyllä vaimoa, jos hän on vuosikymmeniä pumpannut itseensä hormoneja teidän lisääntymisen säätelemiseksi, niin ehkä hän ajattelee että on sinun vuorosi kantaa kortesi kekoon? Jos teidän lapset on varmasti tehtynä tai ette sellaisia halua.

      Itse päätät, menetkö operaatioon vai ei. Ja vaimosi päättää, että harrastaako seksiä kanssasi. Elämä on julmaa.

      • daggg

        Yhdyn kyllä kaikkeen tässä kirjoituksessa. Monilla miehillä ei tunnu olevan pienintä hajuakaan mihin naiset uhrautuvat ehkäisyn vuoksi.


      • mk
        daggg kirjoitti:

        Yhdyn kyllä kaikkeen tässä kirjoituksessa. Monilla miehillä ei tunnu olevan pienintä hajuakaan mihin naiset uhrautuvat ehkäisyn vuoksi.

        Nausethan ne raskaaksi tulevat eivät miehet.


      • 12 + 8
        mk kirjoitti:

        Nausethan ne raskaaksi tulevat eivät miehet.

        Mihin tämä vastaus nyt liittyy? Oleellistahan on vain se, että yhteinen vauva mahdollisesti lähtee liikkeelle.

        Toinen juttu on, että eivät kaikki käytä hormonaalista ehkäisyä. Meillä esim. käytettiin kondomia kun se oli ajankohtaista (monilla naisilla ei tunnu olevan pienintä hajuakaan mihin miehet uhrautuvat ehkäisyn vuoksi).


      • ?????????
        12 + 8 kirjoitti:

        Mihin tämä vastaus nyt liittyy? Oleellistahan on vain se, että yhteinen vauva mahdollisesti lähtee liikkeelle.

        Toinen juttu on, että eivät kaikki käytä hormonaalista ehkäisyä. Meillä esim. käytettiin kondomia kun se oli ajankohtaista (monilla naisilla ei tunnu olevan pienintä hajuakaan mihin miehet uhrautuvat ehkäisyn vuoksi).

        Niin mihin ne miehet sitten uhrautuvat? Jos kondomin käyttö on uhrautumista niin siihen osallistuu kumpikin. En naisena itsekään tykkää kondomin käytöstä ja jos sitä joutuu käyttämään niin se on uhrautumista myös minun puolelta.


      • Me...
        ????????? kirjoitti:

        Niin mihin ne miehet sitten uhrautuvat? Jos kondomin käyttö on uhrautumista niin siihen osallistuu kumpikin. En naisena itsekään tykkää kondomin käytöstä ja jos sitä joutuu käyttämään niin se on uhrautumista myös minun puolelta.

        päätettiin yhdessä, ettei haluta lisää lapsia ja vaimolla oli vaikeat kuukautiset kierukan kanssa, joten minä menin leikkaukseen, kesti puolen tuntia, homma ok molemmilla.


      • oma kokemus
        daggg kirjoitti:

        Yhdyn kyllä kaikkeen tässä kirjoituksessa. Monilla miehillä ei tunnu olevan pienintä hajuakaan mihin naiset uhrautuvat ehkäisyn vuoksi.

        kannatan!!! sillä minulle tehtiin muutama vuosi sit tuo toimenpid.klinikka maksulla.55 minuuttia,ja olin kotimatkalla...


      • ihmettelen_kin

        Mistä sitten tulee pihtarimiehet joiden olemassaolo jo myönnetään?


      • Niin tai näin
        Me... kirjoitti:

        päätettiin yhdessä, ettei haluta lisää lapsia ja vaimolla oli vaikeat kuukautiset kierukan kanssa, joten minä menin leikkaukseen, kesti puolen tuntia, homma ok molemmilla.

        On siinä sellainenkin näkäkulma,että oletko varma että olet nykyisen muijasi kanssa loppuikäsi,ties vaikka lemppaa sinut heti huomenna...Sitten löydät uuden jonka kanssa haluaisit lisääntyä,siinäpä olet sitten sterilisaatiosi kanssa...


      • Hormooniton
        12 + 8 kirjoitti:

        Mihin tämä vastaus nyt liittyy? Oleellistahan on vain se, että yhteinen vauva mahdollisesti lähtee liikkeelle.

        Toinen juttu on, että eivät kaikki käytä hormonaalista ehkäisyä. Meillä esim. käytettiin kondomia kun se oli ajankohtaista (monilla naisilla ei tunnu olevan pienintä hajuakaan mihin miehet uhrautuvat ehkäisyn vuoksi).

        Uhrautuvat..anna mun nauraa !!..Omistan fiksun ajattelevan miehen, joka omastatahdostaan halusi käydä sidotuttamassa johtimensa..Olen saanut olla hormooneista ja kierukoista vapaa, joka on suuriasia terveydellenikin jo,,Miksi naisten pitäs ikuisesti ehkäisyt hoitaa,,olis jo aika miestenkin tehdä jotain..


      • tyhmyyttä
        Niin tai näin kirjoitti:

        On siinä sellainenkin näkäkulma,että oletko varma että olet nykyisen muijasi kanssa loppuikäsi,ties vaikka lemppaa sinut heti huomenna...Sitten löydät uuden jonka kanssa haluaisit lisääntyä,siinäpä olet sitten sterilisaatiosi kanssa...

        Et edes tiedä kokoasiasta..ei siinä palleja poisteta hölmö.


      • molokki

        miehen asiastahan tässä puhuttiin, ei siinä kauan menny kun femakot rupes inisee.käy sitten vierais jos rupee pihtaa.meil muija otti steriilisaatin ihan omaloitteisesti eikä ruvennu inisee. tyytyväisiä ollaan oltu.


      • haaveilet vaan
        Hormooniton kirjoitti:

        Uhrautuvat..anna mun nauraa !!..Omistan fiksun ajattelevan miehen, joka omastatahdostaan halusi käydä sidotuttamassa johtimensa..Olen saanut olla hormooneista ja kierukoista vapaa, joka on suuriasia terveydellenikin jo,,Miksi naisten pitäs ikuisesti ehkäisyt hoitaa,,olis jo aika miestenkin tehdä jotain..

        paskaa jauhat, un kundis veti narut kiinni et saa rauhassa panna vierasta paljaana ilman isyysongelmaa...


      • normi mies
        daggg kirjoitti:

        Yhdyn kyllä kaikkeen tässä kirjoituksessa. Monilla miehillä ei tunnu olevan pienintä hajuakaan mihin naiset uhrautuvat ehkäisyn vuoksi.

        Joo on se aika kova uhrautua vetään pillereitä joka päivä ajallaan tai käydä asennuttamassa kierukka :) Voi teitä naisia.


      • tarkennusmies

        Tuohon lauseen sopisi hyvin jatkoksi. "Mutta silti jokaisella naisella sattuu olemaan kotona dildo jonka kanssa on mukava leikkiä".


      • werdit

        Ei se nyt aivan noinkaan mene,kyl myös naiset haluaa tarvitsee sitä
        jopa enemmän kun mies
        Jos nainen on löytänyt oikean upean seksin joka antaa kokonais
        valtaisen tyydytyksen halu tarve seksiin syntyy ja on vahva tarve halu
        jota kaipaa tarvitseen aina ja rittävän usein,jopa enemmän kun mies
        jolle riittäsi vähempikin,kun nainen pääsee sen makuun haluaa paljon
        ja pitkään useita upeita orkkuja säännöllisesti,ei mitään nosto pisto ravistus


      • jokkis66
        daggg kirjoitti:

        Yhdyn kyllä kaikkeen tässä kirjoituksessa. Monilla miehillä ei tunnu olevan pienintä hajuakaan mihin naiset uhrautuvat ehkäisyn vuoksi.

        nykyään on paljon eunukkeja, päätä itse tuleeko sinusta eunukki


      • eieunukki
        Me... kirjoitti:

        päätettiin yhdessä, ettei haluta lisää lapsia ja vaimolla oli vaikeat kuukautiset kierukan kanssa, joten minä menin leikkaukseen, kesti puolen tuntia, homma ok molemmilla.

        miltäs tuntuu olla eunukki, onko rinnat jo alkaneet kasvaa ,ja ääni muuttunut kimeäksi?


      • johdot poikki
        Niin tai näin kirjoitti:

        On siinä sellainenkin näkäkulma,että oletko varma että olet nykyisen muijasi kanssa loppuikäsi,ties vaikka lemppaa sinut heti huomenna...Sitten löydät uuden jonka kanssa haluaisit lisääntyä,siinäpä olet sitten sterilisaatiosi kanssa...

        Spermaa pannaan talteen jos sitten esim. tuollainen hätä tarve tulee :))


      • adjkhjfd
        mk kirjoitti:

        Nausethan ne raskaaksi tulevat eivät miehet.

        Mutta mies tulee isäksi ja joutuu maksamaan elatuksesta. Mieshän voi myös siittä vaikka 100 naista, joten eiköhän tuo pieni klipsaus olisi ihan hyväksi.


      • asdfhmjkbfcd
        normi mies kirjoitti:

        Joo on se aika kova uhrautua vetään pillereitä joka päivä ajallaan tai käydä asennuttamassa kierukka :) Voi teitä naisia.

        Niin, nainenhan se saa vaan tulppia ym. pillereiden syönnistä. Mutta jos et halua lisää kersoja niin käytä kortonkia äläkä vaadi naista syömään pillereitä.


      • toki
        normi mies kirjoitti:

        Joo on se aika kova uhrautua vetään pillereitä joka päivä ajallaan tai käydä asennuttamassa kierukka :) Voi teitä naisia.

        joo normi mies olet. eli imbesilli. a) on niiden pillereiden muistamisessakin työtä, vaikka olisikin joku kännykkä muistuttamassa (jos lähet illaks kaupungille niin eka asia mielessä ei välttämättä ole että "ainii muista ottaa pillerit mukaa että voit ottaa taas ysiltä sen!") b) ne haittavaikutukset. vaikka ilmotetaan että 1-10 henkilöllä sadasta ilmenee joku/joitain yleisimpiä haittavaikutuksia nii sitte ku niitä haittavaikutuksia on siinä 20 listattu nii käytännössä melkeen kaikilla ilmenee jotain. oli se sitten migreeni tai mielialojen vaihtelut tai haluttomuus, niin se on todellakin perseestä kärsiä niistä 24 tuntia vuorokaudessa. c) kierukka aiheuttaa oman sukuni naisilla sitä, että kun tekee esimerkiksi vatsalihasliikkeitä, alkaa vuotamaan verta. vertailun vuoksi vielä "--Tavallisesti lateksiallergia on hyvin harvinainen.--" ( http://mmc.metachronos.fi/kumiallergia.html). Kiitos.


      • ...
        asdfhmjkbfcd kirjoitti:

        Niin, nainenhan se saa vaan tulppia ym. pillereiden syönnistä. Mutta jos et halua lisää kersoja niin käytä kortonkia äläkä vaadi naista syömään pillereitä.

        Tarkennetaan hänelle vielä, että "tulppa" tarkoittaa siis veritulppaa. Hänen kirjoituksesna tasosta oletan, että tuo tarkennus on tarpeen.


      • valopääkö
        haaveilet vaan kirjoitti:

        paskaa jauhat, un kundis veti narut kiinni et saa rauhassa panna vierasta paljaana ilman isyysongelmaa...

        Voi olla viisasta ettei pane VIERASTA ihan paljaana. Siinä on sitten muut riskit niin vieraan kun itsensäkin kannalta.


      • Niin ihmeelistä
        adjkhjfd kirjoitti:

        Mutta mies tulee isäksi ja joutuu maksamaan elatuksesta. Mieshän voi myös siittä vaikka 100 naista, joten eiköhän tuo pieni klipsaus olisi ihan hyväksi.

        Kyllä MYÖS mies joutuu osallistumaan lapsensa elatukseen.


      • Lääkäri.
        ... kirjoitti:

        Tarkennetaan hänelle vielä, että "tulppa" tarkoittaa siis veritulppaa. Hänen kirjoituksesna tasosta oletan, että tuo tarkennus on tarpeen.

        Ei miehet tajua mitä riskejä naisille on hormoonien syönnistä ja ne eivät todellakaan sovi kaikille vakavien komplikaatioiden takia.


      • jl65
        tyhmyyttä kirjoitti:

        Et edes tiedä kokoasiasta..ei siinä palleja poisteta hölmö.

        Hölmö ei siinä palleja poisteta mutta siemenjohtimet katkaistaan ja kallis homma on ne saada uudelleen kuntoon jos niitä enää uudelleen kuntoon saadaankaan.


      • uudeltamaalta
        daggg kirjoitti:

        Yhdyn kyllä kaikkeen tässä kirjoituksessa. Monilla miehillä ei tunnu olevan pienintä hajuakaan mihin naiset uhrautuvat ehkäisyn vuoksi.

        paskat naiset mihinkään uhraudu. ensin vingutaan että miksi aina käytät kumia kun ilman sitä se tuntuisi paremmalta.ja kun lopetat kumin käytön alkaa toinen kitinä,joista mikään ei lisää seksin määrää tai nautittavuutta.
        jokainen nainen vaan käyttää seksiä hallinnan ja rahastamisen apuvälineenä,se on puhdasta vallankäyttöä.
        ja moniko mies haluaa omaehtoisesti lapsia,en ainakaan minä.
        itse haluaisin että meillä lopetettais e-pillerin popsimiset ja ruvettais kumin käyttämiseen.pillerit vie naiselta ne vähäisetkin seksi halut.näin ainakin meillä kävi.


      • Koettu ja nähty
        johdot poikki kirjoitti:

        Spermaa pannaan talteen jos sitten esim. tuollainen hätä tarve tulee :))

        Hei ihmiset, en menisi sterilisaatioon vaimon pyynnöstä. Hän voi itse mennä sterilisaatioon, jos ehkäisy on ongelma. Kenenkään ei pitäisi olla niin hyväsydäminen, että omaa kehoaan silpoo toisen takia.

        Sterilisaatio aiheuttaa ennenaikaiset vaihdevuodet, ilmeisesti oireita myös miehille. Meillä on käytetty kaikkia muita ehkäisykeinoja. Vaimon vaatimukset toisen ihmisen kehon muuttamiseen ovat minusta Suomen, hyvissä oloissa väärät ja kenties jopa suuttuisin itse siitä. Ehkäisy on hoidettava muilla keinoin, ei kannata pilata kehoa.


      • dthdhtdh
        Koettu ja nähty kirjoitti:

        Hei ihmiset, en menisi sterilisaatioon vaimon pyynnöstä. Hän voi itse mennä sterilisaatioon, jos ehkäisy on ongelma. Kenenkään ei pitäisi olla niin hyväsydäminen, että omaa kehoaan silpoo toisen takia.

        Sterilisaatio aiheuttaa ennenaikaiset vaihdevuodet, ilmeisesti oireita myös miehille. Meillä on käytetty kaikkia muita ehkäisykeinoja. Vaimon vaatimukset toisen ihmisen kehon muuttamiseen ovat minusta Suomen, hyvissä oloissa väärät ja kenties jopa suuttuisin itse siitä. Ehkäisy on hoidettava muilla keinoin, ei kannata pilata kehoa.

        Kaikille naisille eivät hormonaaliset ehkäisyt sovi (näihin kuuluvat esim. ehkäisypillerit ja -laastarit) joten jäljelle jäävät vaihtoehdot kondomi tai sterilisaatio.

        Kaikille pareille (etenkään miehille) taas ei sovi kondomi. Miehellä voi halut mennä kondomia paikoilleen laittaessa tai sitä pidetään muuten hankalana.

        Kun hormonaalinen ehkäisy ei sovi, eikä kondomi, joko miehen tai naisen on uhrauduttava leikkausoperaatioon. Huomatkaa kuitenkin, että sterilisaatioonkiin vaaditaan tietty ikä, tietty määrä jo ennestään olevia lapsia tai muu syy, kuten jokin vakava perinnöllinen sairaus. Eli siis myöskään sterilisaatio ei käy kaikille!

        Miettikää miehet, mitä jotkut naiset joutuvat tekemään ehkäisyn vuoksi, jos teille ei kondomi kelpaa. Nainen joutuu käydä gynekologilla saadakseen reseptin johonkin hormonaaliseen ehkäisyyn ja sitten hän saattaa saada ehkäisystä sivuvaikutuksia. Hormonaalinen ehkäisy ei ole luonnollinen, sillä se vaikuttaa kehon toimintaan ja näin ollen siitä voi olla hyvinkin vakavia seurauksia.

        JOS MIES EI SUOSTU STERILISAATIOON, MIKSI MIES SITTEN VAATII NAISELTA HORMONAALISEN EHKÄISYN KÄYTTÖÄ???


      • Vast
        dthdhtdh kirjoitti:

        Kaikille naisille eivät hormonaaliset ehkäisyt sovi (näihin kuuluvat esim. ehkäisypillerit ja -laastarit) joten jäljelle jäävät vaihtoehdot kondomi tai sterilisaatio.

        Kaikille pareille (etenkään miehille) taas ei sovi kondomi. Miehellä voi halut mennä kondomia paikoilleen laittaessa tai sitä pidetään muuten hankalana.

        Kun hormonaalinen ehkäisy ei sovi, eikä kondomi, joko miehen tai naisen on uhrauduttava leikkausoperaatioon. Huomatkaa kuitenkin, että sterilisaatioonkiin vaaditaan tietty ikä, tietty määrä jo ennestään olevia lapsia tai muu syy, kuten jokin vakava perinnöllinen sairaus. Eli siis myöskään sterilisaatio ei käy kaikille!

        Miettikää miehet, mitä jotkut naiset joutuvat tekemään ehkäisyn vuoksi, jos teille ei kondomi kelpaa. Nainen joutuu käydä gynekologilla saadakseen reseptin johonkin hormonaaliseen ehkäisyyn ja sitten hän saattaa saada ehkäisystä sivuvaikutuksia. Hormonaalinen ehkäisy ei ole luonnollinen, sillä se vaikuttaa kehon toimintaan ja näin ollen siitä voi olla hyvinkin vakavia seurauksia.

        JOS MIES EI SUOSTU STERILISAATIOON, MIKSI MIES SITTEN VAATII NAISELTA HORMONAALISEN EHKÄISYN KÄYTTÖÄ???

        Joo, kyllä se on parin päätös, mutta nyt toi kysyjä haluaa kartottaa näkemyksiä.

        Minä valikoisin tähän suuntaan:
        "Kaikille naisille eivät hormonaaliset ehkäisyt sovi (näihin kuuluvat esim. ehkäisypillerit ja -laastarit) joten jäljelle jäävät vaihtoehdot kondomi tai sterilisaatio.

        Kaikille pareille (etenkään miehille) taas ei sovi kondomi. Miehellä voi halut mennä kondomia paikoilleen laittaessa tai sitä pidetään muuten hankalana."

        Tässä on selvästi jo lääketieteellinen pohja, toiselle ei sovi joku toiselle ei taas sovi joku toinen juttu. Silloin vaihtoehdoksi jäisi sterilisaatio.

        Terveenä: ei nainenkaan mitään hurjaa syrjintää kärsi, jos joudutaan jotenkin ehkäisemään. Vauvan jälkeen asia on vähän tasa-arvoisemmalla pohjalla. Säästäisin kehoa, vasta sitten sterilisaatio, kun lapset on tehty.


      • It'scalledchemistry

        =hormonikatoa.


      • 5 + 13
        dthdhtdh kirjoitti:

        Kaikille naisille eivät hormonaaliset ehkäisyt sovi (näihin kuuluvat esim. ehkäisypillerit ja -laastarit) joten jäljelle jäävät vaihtoehdot kondomi tai sterilisaatio.

        Kaikille pareille (etenkään miehille) taas ei sovi kondomi. Miehellä voi halut mennä kondomia paikoilleen laittaessa tai sitä pidetään muuten hankalana.

        Kun hormonaalinen ehkäisy ei sovi, eikä kondomi, joko miehen tai naisen on uhrauduttava leikkausoperaatioon. Huomatkaa kuitenkin, että sterilisaatioonkiin vaaditaan tietty ikä, tietty määrä jo ennestään olevia lapsia tai muu syy, kuten jokin vakava perinnöllinen sairaus. Eli siis myöskään sterilisaatio ei käy kaikille!

        Miettikää miehet, mitä jotkut naiset joutuvat tekemään ehkäisyn vuoksi, jos teille ei kondomi kelpaa. Nainen joutuu käydä gynekologilla saadakseen reseptin johonkin hormonaaliseen ehkäisyyn ja sitten hän saattaa saada ehkäisystä sivuvaikutuksia. Hormonaalinen ehkäisy ei ole luonnollinen, sillä se vaikuttaa kehon toimintaan ja näin ollen siitä voi olla hyvinkin vakavia seurauksia.

        JOS MIES EI SUOSTU STERILISAATIOON, MIKSI MIES SITTEN VAATII NAISELTA HORMONAALISEN EHKÄISYN KÄYTTÖÄ???

        "JOS MIES EI SUOSTU STERILISAATIOON, MIKSI MIES SITTEN VAATII NAISELTA HORMONAALISEN EHKÄISYN KÄYTTÖÄ???"

        Kuka mies tällaista vaatii? En minä ainakaan.

        Nainen päättää ruumiistaan, mies omastaan.


      • Mimmu*
        Koettu ja nähty kirjoitti:

        Hei ihmiset, en menisi sterilisaatioon vaimon pyynnöstä. Hän voi itse mennä sterilisaatioon, jos ehkäisy on ongelma. Kenenkään ei pitäisi olla niin hyväsydäminen, että omaa kehoaan silpoo toisen takia.

        Sterilisaatio aiheuttaa ennenaikaiset vaihdevuodet, ilmeisesti oireita myös miehille. Meillä on käytetty kaikkia muita ehkäisykeinoja. Vaimon vaatimukset toisen ihmisen kehon muuttamiseen ovat minusta Suomen, hyvissä oloissa väärät ja kenties jopa suuttuisin itse siitä. Ehkäisy on hoidettava muilla keinoin, ei kannata pilata kehoa.

        Koettu ja nähty...höpö höpö...minun (nyt jo edesmennyt) mieheni meni sterilisaatioon ihan omasta halustaan koska meillä oli jo neljä lasta ja hänkin oli sitä mieltä että ne lapset kyllä riittää. Olimme kuitenkin vielä alle 30 molemmat.
        Miehelleni ei ainakaan mitään ennenaikaisia vaihdevuosia siitä aiheutunut :)) ihan höpö juttua tollaset. Seksi oli paljon parempaa sen jälkeen kn ei tarvinnut ollenkaan jännittää raskautta. Eikä se todellakaan pilaa kehoa mitenkään. Jossain vaiheessa sitten mieheni halusi vielä yhden lapsen kun toiset olivat jo kaikki koululaisia. Hän meni sterilisaation purkuun. Kumpikin toimenpide kesti varmaan vartin. Tulinkin raskaaksi vuodenpäästä siitä.
        Onneksi mun miestäni ei mitenkään tarvinnut pakottaa, vaan olin valmis menemään siihen myös itse.
        Naisen sterilisaatio on vaativampi toimenpide kuin miehen.
        Että sellasta tänään :)


      • siis mitä??????
        Koettu ja nähty kirjoitti:

        Hei ihmiset, en menisi sterilisaatioon vaimon pyynnöstä. Hän voi itse mennä sterilisaatioon, jos ehkäisy on ongelma. Kenenkään ei pitäisi olla niin hyväsydäminen, että omaa kehoaan silpoo toisen takia.

        Sterilisaatio aiheuttaa ennenaikaiset vaihdevuodet, ilmeisesti oireita myös miehille. Meillä on käytetty kaikkia muita ehkäisykeinoja. Vaimon vaatimukset toisen ihmisen kehon muuttamiseen ovat minusta Suomen, hyvissä oloissa väärät ja kenties jopa suuttuisin itse siitä. Ehkäisy on hoidettava muilla keinoin, ei kannata pilata kehoa.

        Ei sterilisaatio mitään ennenaikaisia vaihdevuosia aiheuta. :D
        Ei myöskään miehelle oireita. Miehelleni tehtiin se aikoinaan hänen halustaan ja hyvin seisoi senkin jälkeen. Ei ole katunut päivääkään.


      • Mimmu*
        normi mies kirjoitti:

        Joo on se aika kova uhrautua vetään pillereitä joka päivä ajallaan tai käydä asennuttamassa kierukka :) Voi teitä naisia.

        Normi mies...Tiedätkö miten paljon ne pillerit aiheuttaa monille erilaisia sivu oireita puhumattakaan kierukasta. Mene vaan itelles laittelemaan sellasia vekottimia tai vedä napaas säännöllisesti hormoneja jotka saa aikaan kaikenlaisia oireita. Esim. Lihomista, haluttomuutta, päänsärkyä,itkukohtauksia yms. Eikä ne muutenkaan ihan vaarattomia ole. Mieheni sisko söi minipillereitä muutaman vuoden ja sen seurauksena ei koskaan sitten lasta saanutkaan. Eli saattaa aiheuttaa myös lapsettomuutta loppu elämäksi. Vaikka lopettaa pillereiden syönnin niin voi olla ettei sitten enää saa lasta kuitenkaan.

        Kierukka saattaa lähteä itekseen liikkeelle ja se myös aiheuttaa toisinaan kohdunulkopuolisia raskauksia, jotka saattaa olla hengenvaarallisia. Joten kyllä se on aika paljon naiselta jos suostuu ikänsä hoitamaan ehkäisysta yksin. Mieskin voi siihen omalta osaltaan siis osallistua viimeistään silloin kun perheen lapset on tehty.
        Mikä oikeus miehillä olisi vain nauttia seksistä vailla vastuuta??


      • polttaa polttaa
        daggg kirjoitti:

        Yhdyn kyllä kaikkeen tässä kirjoituksessa. Monilla miehillä ei tunnu olevan pienintä hajuakaan mihin naiset uhrautuvat ehkäisyn vuoksi.

        ei asia ole näin. luonto vaan on tarkottanut naisen synnyttämään palkaksi ompun syönnistä.älkääpä uhmatko luojaa.kipisevät kansalaiset


    • Miksi et?

      No oletko vielä halukas lisääntymään vai onko sinulla vain jokin ennakkoluulo kyseiseen toimenpiteeseen? Jotkut miehet luulevat nimittäin menettävänsä kykynsä jos johtimet poikkaistaan mutta tämähän ei sitten vaikuta millään tavoin siihen asiaan. Ei siellä mitään sen enempiä leikellä. Nopea juttu ja eipä tarvitse huolehtia sen jälkeen todellakaan ehkäisyistä.

      • Ex pimp

        Noh... Kun ero tulee ja pitäisi miellyttää sitä seuraavaa vaimoa, niin olisi hyvä olla johtimet reilassa! Palautusleikkaukset ovat kalliita ja tulokset epävarmoja.


      • Vaihtoehtoisesti sinne voi tehdä solmut.. jotka voi jälkeenpäin myös aukaista, jos sattuu tulemaan toisiin aatoksiin!


      • hei haloo

        No särkyjä muutama viikko ja se kyllä kertoo siitä että ei se mikään pikku juttu ole.


      • wejhkhgf
        Ex pimp kirjoitti:

        Noh... Kun ero tulee ja pitäisi miellyttää sitä seuraavaa vaimoa, niin olisi hyvä olla johtimet reilassa! Palautusleikkaukset ovat kalliita ja tulokset epävarmoja.

        Sama koskee naista. Jos ottaa uuden miehen voi mies haluta lapsia. Joten käyttäkää hyvät ihmiset kortsua ja jättäkää kaikki muu "***" pois.


      • Epäilys
        Ex pimp kirjoitti:

        Noh... Kun ero tulee ja pitäisi miellyttää sitä seuraavaa vaimoa, niin olisi hyvä olla johtimet reilassa! Palautusleikkaukset ovat kalliita ja tulokset epävarmoja.

        Ei kannattaisi haaveilla palautuksista. Ei taida toimia, kun kerran on johdot litistetty.


    • On koettu

      Ei kannata mennä. Tulosta eronhakukaavake ja laita se vaimolle eteen. Sano täyttäväsi jos pihtausta esiintyy. Jos nainen ei kunnioita miestään ja alkaa kiristämään, niin akka pihalle. Tuohon kiristyslinjaan lähteneellä ei ole muutosta tiedossa, ellei se heti eka varoituksesta usko.

      Itse jätin pihtariakan aikanaan. Aivan turhaa koetin asiasta keskustella, mikään ei vaikuttanut muu kuin ero. Onneksi en jäänyt siihen tuleen makaamaan. Eron jälkeen löysin sitten oikean rakastavan naisen. Kyllä niitä oikeita naisiakin on olemassa.

    • Ei nimimerkkiä

      Onko hänellä joku pätevä syy? Eikö hän luota sinun osaavan käyttää kondomia?

      Jos teillä on alaikäisiä lapsia, pidättäydy, kunnes he ovat maailmalla. Sitten voit tehdä, mitä haluat.

      • jhfkj

        Kondomin ehkäisyteho on teoriassa 95-99%, mutta inhimillisissä käsissä 80%, joten itse en siihen luottaisi jos en olisi valmis hyväksymään vahinkoa. Ei valitettavasti oo tähän hätään kirjalähdettä noille luvuille antaa, ne on Kuopion perhesuunnitteluneuvolan lääkäriltä.


      • Ei nimimerkkiä
        jhfkj kirjoitti:

        Kondomin ehkäisyteho on teoriassa 95-99%, mutta inhimillisissä käsissä 80%, joten itse en siihen luottaisi jos en olisi valmis hyväksymään vahinkoa. Ei valitettavasti oo tähän hätään kirjalähdettä noille luvuille antaa, ne on Kuopion perhesuunnitteluneuvolan lääkäriltä.

        80% missä ajassa? Yhdellä kerralla, yhdessä vuodessa, yhden ihmiselämän aikana?

        Puhutaan kuitenkin avioliitosta.

        Pillereissäkin on rajallinen teho, koska ihmiset sekoilevat ja unohtelevat. Lisäksi pillerit voivat viedä halun kokonaan, jolloin seksi menee pilalle. Sama vaikutus on kyllä usein kondomilla ja sterilisaatiollakin.


      • hkchggch
        jhfkj kirjoitti:

        Kondomin ehkäisyteho on teoriassa 95-99%, mutta inhimillisissä käsissä 80%, joten itse en siihen luottaisi jos en olisi valmis hyväksymään vahinkoa. Ei valitettavasti oo tähän hätään kirjalähdettä noille luvuille antaa, ne on Kuopion perhesuunnitteluneuvolan lääkäriltä.

        90% Ehkäisyteho ei tarkoita sitä että joka kymmenes nainti päättyy raskauteen.

        Se ei myöskään tarkoita sitä että joka yhdeksäskymmenes nainti päättyy raskauteen.

        Se ei myöskään tarkoita sitä että sadasta naisesta kymmenen päätyy elämänsä aikana raskaaksi käytettyään kondomia ehkäisyvälineenä. Tai että sadasta naisesta kaksikymmentä päätyy kondomia käyttäessään raskaaksi.

        Naisella ei ole kuin pieni mahdollisuus tulla raskaaksi kun mitään ehkäisyä ei käytetä. Siihen vaaditaan ovulaatio, joka ei kestä kuin muutaman tunnin ja tuore, terveitä hyväkuntoisia siittiöitä sisältävä siemensyöksy ja sen jälkeen tuuria koska ovulaatiokaan ei takaa raskaaksituloa.

        Kun kaikki raskaaksituloon vaadittavat ja haittaavat muuttujat lasketaan yhteen, on pillereiden ja kondomien teho huomattavan korkea käytännössä ja esimerkiksi yhdessä käytettynä vaaditaan lähes tähtitieellinen tuuri että päätyy raskaaksi.

        Vaikka perhesuunnitteluneuvolan lääkäri on sinulle väittänyt että sinulla on 20 prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi, eli joka viidennellä kerralla sattuisi vahinko, hän on puhunut ihan selvää potaskaa. Tai, epäilen että hän on puhunut ihan tosiasioita, mutta sinä olet ymmärtänyt väärin. Mieti itsekin että myytäisiinkö ihmisille noin epävarmoja ehkäisyvälineitä ja samalla väitettäisiin niitä ehkäisyvälineiksi.

        Kondomi on oikein käytettynä erittäin luotettava ehkäisyjärjestelmä.

        Jotain kertoo siitä kuinka luotettava se on kun tarkastellaan esimerkiksi sitä kuinka luotettava ehkäisyjärestelmä on rytmimenetelmä joka on tarkoitettu ehkäisyjärjestelmäksi ainoastaan niille pareille jotka eivät voi käyttää muuta ehkäisyä ja joille ei haittaa vaikka vahinko kävisikin. Tietenkään lyhytaikaiseen ehkäisyyn sellainen menetelmä ei käy, eikä se käy missään tapauksessa sukupuolitaudeilta suojautumiseen.


      • ta ta ta
        hkchggch kirjoitti:

        90% Ehkäisyteho ei tarkoita sitä että joka kymmenes nainti päättyy raskauteen.

        Se ei myöskään tarkoita sitä että joka yhdeksäskymmenes nainti päättyy raskauteen.

        Se ei myöskään tarkoita sitä että sadasta naisesta kymmenen päätyy elämänsä aikana raskaaksi käytettyään kondomia ehkäisyvälineenä. Tai että sadasta naisesta kaksikymmentä päätyy kondomia käyttäessään raskaaksi.

        Naisella ei ole kuin pieni mahdollisuus tulla raskaaksi kun mitään ehkäisyä ei käytetä. Siihen vaaditaan ovulaatio, joka ei kestä kuin muutaman tunnin ja tuore, terveitä hyväkuntoisia siittiöitä sisältävä siemensyöksy ja sen jälkeen tuuria koska ovulaatiokaan ei takaa raskaaksituloa.

        Kun kaikki raskaaksituloon vaadittavat ja haittaavat muuttujat lasketaan yhteen, on pillereiden ja kondomien teho huomattavan korkea käytännössä ja esimerkiksi yhdessä käytettynä vaaditaan lähes tähtitieellinen tuuri että päätyy raskaaksi.

        Vaikka perhesuunnitteluneuvolan lääkäri on sinulle väittänyt että sinulla on 20 prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi, eli joka viidennellä kerralla sattuisi vahinko, hän on puhunut ihan selvää potaskaa. Tai, epäilen että hän on puhunut ihan tosiasioita, mutta sinä olet ymmärtänyt väärin. Mieti itsekin että myytäisiinkö ihmisille noin epävarmoja ehkäisyvälineitä ja samalla väitettäisiin niitä ehkäisyvälineiksi.

        Kondomi on oikein käytettynä erittäin luotettava ehkäisyjärjestelmä.

        Jotain kertoo siitä kuinka luotettava se on kun tarkastellaan esimerkiksi sitä kuinka luotettava ehkäisyjärestelmä on rytmimenetelmä joka on tarkoitettu ehkäisyjärjestelmäksi ainoastaan niille pareille jotka eivät voi käyttää muuta ehkäisyä ja joille ei haittaa vaikka vahinko kävisikin. Tietenkään lyhytaikaiseen ehkäisyyn sellainen menetelmä ei käy, eikä se käy missään tapauksessa sukupuolitaudeilta suojautumiseen.

        90 % ehkäisyteho tarkoittaa sitä, että YHDEN VUODEN AIKANA 90 % tuota menetelmää ainoana ehkäisynään käyttäneistä pariskunnista ei tule raskaaksi. Se myös tarkoittaa, että 10 % eli joka kymmenennelle pariskunnalle käy vahinko ja nainen tulee raskaaksi.

        Kolmen vuoden aikana 90 % ehkäisyteho tarkoittaa, että 100%*(0.9*0.9*0.9)=73% ei tule raskaaksi. Kolmessa vuodessa 27 % tulee raskaaksi.

        Kuuden vuoden ajan käytettynä 90 % ehkäisy tarkoittaa että 100%*(0.9*0.9*0.9*0.9*0.9*0.9)=53% ei tule raskaaksi. KUUDESSA VUODESSA VAHINKORASKAUS TULEE SIIS JOKA TOISELLE 90 % TEHOISTA EHKÄISYMENETELMÄÄ KÄYTTÄVÄLLE.

        Ymmärrän hyvin, että aloittajan vaimo haluaa miehelleen vasketomian. Siihen sisältyy paljon pienempi riski kuin naiselle nukutuksessa tehtävään munajohdinten katkaisuun.


      • lnlknkln
        ta ta ta kirjoitti:

        90 % ehkäisyteho tarkoittaa sitä, että YHDEN VUODEN AIKANA 90 % tuota menetelmää ainoana ehkäisynään käyttäneistä pariskunnista ei tule raskaaksi. Se myös tarkoittaa, että 10 % eli joka kymmenennelle pariskunnalle käy vahinko ja nainen tulee raskaaksi.

        Kolmen vuoden aikana 90 % ehkäisyteho tarkoittaa, että 100%*(0.9*0.9*0.9)=73% ei tule raskaaksi. Kolmessa vuodessa 27 % tulee raskaaksi.

        Kuuden vuoden ajan käytettynä 90 % ehkäisy tarkoittaa että 100%*(0.9*0.9*0.9*0.9*0.9*0.9)=53% ei tule raskaaksi. KUUDESSA VUODESSA VAHINKORASKAUS TULEE SIIS JOKA TOISELLE 90 % TEHOISTA EHKÄISYMENETELMÄÄ KÄYTTÄVÄLLE.

        Ymmärrän hyvin, että aloittajan vaimo haluaa miehelleen vasketomian. Siihen sisältyy paljon pienempi riski kuin naiselle nukutuksessa tehtävään munajohdinten katkaisuun.

        Älä höpötä kun et mistään mitään tiedä.


      • Ojalan laskuoppi
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        80% missä ajassa? Yhdellä kerralla, yhdessä vuodessa, yhden ihmiselämän aikana?

        Puhutaan kuitenkin avioliitosta.

        Pillereissäkin on rajallinen teho, koska ihmiset sekoilevat ja unohtelevat. Lisäksi pillerit voivat viedä halun kokonaan, jolloin seksi menee pilalle. Sama vaikutus on kyllä usein kondomilla ja sterilisaatiollakin.

        80%=kahdessa panossa kymmenestä siittiöitä pääsee kondomista,on sitten tuuria pääseekö juuri silloin kun hedelmöittyminen on mahdollista...


      • normaali mies
        jhfkj kirjoitti:

        Kondomin ehkäisyteho on teoriassa 95-99%, mutta inhimillisissä käsissä 80%, joten itse en siihen luottaisi jos en olisi valmis hyväksymään vahinkoa. Ei valitettavasti oo tähän hätään kirjalähdettä noille luvuille antaa, ne on Kuopion perhesuunnitteluneuvolan lääkäriltä.

        Aika sohelo saa olla jos kondomin kanssa onnistuu koheltamaan niin että 20 % kerroista se hajoaa. Kannattaisi varmaan leikata kynnet tai käskeä nainen laittamaan kumi paikalla kun itsellä peukalo keskellä kämmentä.

        Niin kirjalähdettä et voi antaa kun 80% lukusi on iso vitsi :)


    • mk

      Sanoppa naiselle että menköön itte terilisaatioon niin hyvä tulee koska nainenhan raskaaksi tulee ei mies.

      • voeih

        Tiesitkö että miehellä on osuutensa sen raskauden alullelaitossa? Siinä vaiheessa se ehkäisy tapahtuu. Ehkäisyn voi hoitaa joko nainen tai mies tai molemmat.


      • pbanaali
        voeih kirjoitti:

        Tiesitkö että miehellä on osuutensa sen raskauden alullelaitossa? Siinä vaiheessa se ehkäisy tapahtuu. Ehkäisyn voi hoitaa joko nainen tai mies tai molemmat.

        paneppa vaan b-rappuun ja imettelet sitä akkaa jos pimppiä ei tule niin helppoa ja hauskaa


    • nainennnnn

      No siis oletko itse henkilökohtaisesti päättänyt ettet enää ikinä halua lapsia? Jos et niin ei kukaan sitä voi vaatia. Jos olet, niin en ihmettele yhtään vaimoasi. Sillä esim sterilisaatio (josta kannattaa oikeasti ottaa selvää) on paljon hankalampi toimenpide naiselle. Riskit ovat huomattavasti pienemmät miehellä sekä palautuminen on myös nopempaa.

      Mietippä kuinka naisesi on jo uhrautunut pumppaamalla hormoneja elimistöönsä? Kukaan ei tiedä niiden lopullista vaikutusta. Joidenkin syöpien riskiä ne lisäävät, joidenkin vähentävät. Ne eivät todellakaan ole mikään positiivinen pikku "vitamiinilisä" naiselle.

    • hahahaaaaaaaaaaaaaaa

      kerrankin mies voisi kyllä huolehtia ehkäisystä.

      • Hahahaaa

        Ainahan voi käyttää vieraitakin naisia.=D


      • ohohhoh
        Hahahaaa kirjoitti:

        Ainahan voi käyttää vieraitakin naisia.=D

        ja maksaa ruokkoja :)


    • m AJVODUVJ'

      Jaa, että takaovi pitää olla varmuuden vuoksi auki jos asiat ei suju neuvottelemalla?
      Me oltiin sellasessa tilanteessa etten voinut syödä pillereitä, kierrukat ei pysyneet paikallaan ja olen kumille allerginen. Mies oli se, joka piti kahta lasta sopivana määränä lapsia meidän perheeseen. Kuitenkaan hän ei ollut valmis olemaan se kenet streriloidaan. Minä suostuin siihen pitkin hampain ja se kaivoi mieltä vuosia. Hain siihen korvausta pitämällä pääni monessa tilanteessa. Vaikka olemme olleet jo 30 vuotta naimisissa ja ko. tilanteesta parikymmentä vuotta aikaa, se oli mielestäni edelleen epäoikeudenmukaista. Miehessäni on kuitenkin kymmenittäin monia muita hyvä ominaisuuksia, joita arvostan ja siksi suostuin olemaan se ketä leikataan. Enkä muistuta menneistä...

    • N

      Vaimosi on ääliö.

    • Peruuttamattomia asioita ei kannata tehdä. Sopikaa siis, että hankit seksin muualta. Se on mukavampaakin...

    • Eenokki

      Jos et halua lapsia, ala painua sinne vasektomiaan. Minulle tehtiin putkien pätkäisy noin 20 vuotta sitten, enkä ole katunut kertaakaan. Loppui se kortsujen kanssa sähläys ja tuntumakin on ihan eri luokkaa, kun voi vapaasti hosua. Naiselle sterilisaatio on paljon isompi toimenpide ja pillerit aiheuttaamonille kaikenlaista kremppaa. Ukolla vain paikallispuudutuksessa putket poikki. Kyllä homma on hoitunut senkin jälkeen, eikä kummankaan ole tarvinnut pihtailla Äijillä vaan tuppaa käymään itsetunnolle, kun ei pysty lisääntymään, jos mahdollinen tuleva muija sitä jostain syystä haluaisi. Kyllä se nykyinenkin rupeaa toisella tavalla haluamaan, kun ei ole pelkoa raskaudesta.

      • sendi

        Asiaa. Meillä oltiin molemmat varmoja, ettei enää lapsia haluta, mies oli vielä varmempi asiasta kuin minä. Mietittiin siis sitä että jos esim. kuolisin tai erottaisiin, mies oli varma ettei enää halua isäksi mahdollisen uudenkaan naisen kanssa. Ikää on jo molemmilla, minulla hedelmälliset vuodet vähissä.

        Punnittiin siis asiat, ei edes kauan tarvinnut miettiä. Koska mies oli niin ehdottoman varma, operaatio on miehille helpompi ja käsittääkseni varmempikin, miehille ei tule ikäviä jälkiseuraamuksia kuin erittäin harvoin, naisille taas ovat yleisempiä. Jos mies olisi hitusenkin epäröinyt, olisin itse mennyt sterilisaatioon.

        Millään tavalla ei miehen miehuus eikä potenssi tuosta ole kärsinyt. Asiasta toki vitsaillaan välillä. Nyt on vapaata seksiä, eikä seuraamuksia tarvitse pelätä. :D


    • ei uskovainen

      Oikeasti jos olet itse sitä mieltä että nyt lapsia on riittävä määrä eikä enempää tarvita, niin suosittelen sterilisaatioa helppo toimenpide pallit pari päivää vähän hellät mutta sitten kun kaikki on ohi ja taas stondaa niin seksi elämä saa aivan uuden ulottuvuuden.
      Itselle kyseinen toimenpide tehtiin jo 13 vuotta sitten aamulla operoitiin ja seuraavana päivänä piti jo lähteä työkeikalle ulkomaille ingen problem.
      Minulla tosin ei vaimo painostanut vaan enempi esteli mutta kahdeksan lasta
      alkaa jo olla meikäläisellekin tarpeeksi.

    • JJ

      Tässä olisi yksi numero johon oi soitto pihtaa nisua...

    • alistetaan toisiamme

      ap:lle. Miksi vaimosi haluaa että käyt sterilisaatiossa? Onko teillä lapsia? Haluatko? Haluaako vaimosi varmistaa ettet tee vahingossakaan kenenkään muun kanssa lapsia? Totta, ei tietysti sinun ole pakko mennä toimenpiteeseen vastoin tahtoasi. Tee täysin selväksi vaimollesi asia. Vaatia voimme aina kumppanilta mitä vain mutta sehän ei johda mihinkään. Pakko ei ole suostua.

    • 897jj

      mites jos lasket mällit vaimot kitapurjeeseen kurkun perälle taikka vaihtoehto suunitlema B eli lasket mällit perssilmään. näin meillä silloin kun en viitsi hakea kortonkia ja reisussa kun ollaan niin vaimo kysyy kesken nainnin että onko kumia ja minä että unohdin ottaa ja se tietää että joutuu imaisemaan mällit, heh se tekee makeaa.

    • Örinäää

      Minusta tuntuu, että aloittaja on jättänyt ainakin puolet kertomatta.
      Jos lapset on tehty en näe mitään järkevää syytä olla menemättä.
      Paitsi jos on .....heikko itsetunto......meinaa jättää akkansa lähiaikoina ja tehdä lisää.....tyhmä.......tietämätön.....tykkää käyttää kumia.... onhan näitä vaihtoehtoja loputtomiin jos vaan vähän miettii

    • vapaus valita

      Ei ole pakko mennä. Ei ole pakko harrastaa seksiä. Ehkäisy on yhteinen asia.

      Mieheni lupasi aikoinaan, että kun lapsiluku on täynnä, niin hän menee sterilisaatioon. Minulle ei käynyt mikään ehkäisy ilman hirveitä sivuvaikutuksia. Ja mies vielä kehtasi valittaa kun jouduimme käyttämään kumia. Mies ei sitten kuitenkaan halunnut sterilisaatiota. Päätös oli hänen. Siispä laitatin itseltäni putket poikki, ja olen päätökseeni tyytyväinen. Jostain syystä mies natisi siitäkin.

      • Leikattu kolli

        Kannattaa miettiä omista lähtökohdista mitä tekee, sterilisaatio on peruuttamaton toimenpide. Elämäntilanne voi muuttua, yleensä eron takia. Ainakin minulla on monesti jälkikäteen harmittanut se, ettei minusta voi tulla enää isää. Eikä se ole mikään kivuton toimenpide, kävelin leveää haarakäyntiä toista viikkoa leikkauksen jälkeen.
        Seksillä kiristäminen parisuhteessa on alhaista . Jos vaimo suuttuu päätöksestäsi ja alkaa seksilakkoon, niin voit vetää avioliittonne tilasta omat johtopäätöksesi...


      • ämmämiehet
        Leikattu kolli kirjoitti:

        Kannattaa miettiä omista lähtökohdista mitä tekee, sterilisaatio on peruuttamaton toimenpide. Elämäntilanne voi muuttua, yleensä eron takia. Ainakin minulla on monesti jälkikäteen harmittanut se, ettei minusta voi tulla enää isää. Eikä se ole mikään kivuton toimenpide, kävelin leveää haarakäyntiä toista viikkoa leikkauksen jälkeen.
        Seksillä kiristäminen parisuhteessa on alhaista . Jos vaimo suuttuu päätöksestäsi ja alkaa seksilakkoon, niin voit vetää avioliittonne tilasta omat johtopäätöksesi...

        Voi voi sentään!! Miehen on NÖSSÖJÄ!! Naiset saa kärsiä kuukautiskivut, synnytyskivut, mahdolliset bakteeritulehdukset (usein MIEHELTÄ saatu!!) ym. ja kun miehen pitäisi jollakin tavalla osallistua yhteiseen perhesuunnitteluun, niin poru tulee, kun pitäisi mennä ihan pikku leikkaukseen! Helvetti mitä nössyköitä, vinkuu kun porsaat. Käytä sitten kondomia, äläkä vingu!
        Kyllä on monella aika hepposilla kantimilla tuo parisuhde, kun vastauksista paistaa että ei voi mennä steriloitavaksi, kun voi olla, että tekee vielä uuden sarjan mukuloita jonkun muun kanssa!! Hienoa sitoutumista nössykät! Miksiköhän niitä eroja tulee niin paljon......


      • sendi
        ämmämiehet kirjoitti:

        Voi voi sentään!! Miehen on NÖSSÖJÄ!! Naiset saa kärsiä kuukautiskivut, synnytyskivut, mahdolliset bakteeritulehdukset (usein MIEHELTÄ saatu!!) ym. ja kun miehen pitäisi jollakin tavalla osallistua yhteiseen perhesuunnitteluun, niin poru tulee, kun pitäisi mennä ihan pikku leikkaukseen! Helvetti mitä nössyköitä, vinkuu kun porsaat. Käytä sitten kondomia, äläkä vingu!
        Kyllä on monella aika hepposilla kantimilla tuo parisuhde, kun vastauksista paistaa että ei voi mennä steriloitavaksi, kun voi olla, että tekee vielä uuden sarjan mukuloita jonkun muun kanssa!! Hienoa sitoutumista nössykät! Miksiköhän niitä eroja tulee niin paljon......

        Ei parisuhteen tarvitse olla heppoisilla kantimilla, jos ei halua sterilisaatiota. Varsinkin jos on vielä nuori (ja mies on kolmekymppisenäkin vielä melkoisen nuori lisääntymisasioissa) ja paljon lisääntymisaikaa edessä, se on ihan liian lopullinen toimenpide. Hyvin monia sterilisaatioita on kaduttu ja purettu, ja valitettavan monesti se lisääntyminen onkin sitten vaikeutunut ihan sen sterilisaation takia. Purku ei aina onnistu, vaikka olisi tehty se heppoisempikin sterilisaatio, joka on periaatteessa mahdollista purkaa. Halutaan mahdollisesti vähän myöhemmin kuitenkin lisää lapsia tai tulee ero tai toinen kuolee ja löytyy uusi rakas ihminen, jonka kanssa haluaa vielä lapsia.

        Nämä seikat huomioonottaen en kovin nuorelle sterilisaatiota ehdottaisi, lähempänä neljääkymppiä sitten, jos on todella varma ettei enää uudenkaan kumppanin kanssa lapsia missään nimessä halua. Ei sen tarvitse olla kysymys siitä että suhde ei olisi vakaalla pohjalla, vaan fiksut ihmiset nyt vaan tuppaavat ajattelemaan asioita vähän pidemmälle kuin just siihen nykyhetkeen. Itse olen menettänyt toisen vanhemmistani lapsena, joten puolison poistuminen ei ole mitenkään käsittämätön asia.


      • sendi
        sendi kirjoitti:

        Ei parisuhteen tarvitse olla heppoisilla kantimilla, jos ei halua sterilisaatiota. Varsinkin jos on vielä nuori (ja mies on kolmekymppisenäkin vielä melkoisen nuori lisääntymisasioissa) ja paljon lisääntymisaikaa edessä, se on ihan liian lopullinen toimenpide. Hyvin monia sterilisaatioita on kaduttu ja purettu, ja valitettavan monesti se lisääntyminen onkin sitten vaikeutunut ihan sen sterilisaation takia. Purku ei aina onnistu, vaikka olisi tehty se heppoisempikin sterilisaatio, joka on periaatteessa mahdollista purkaa. Halutaan mahdollisesti vähän myöhemmin kuitenkin lisää lapsia tai tulee ero tai toinen kuolee ja löytyy uusi rakas ihminen, jonka kanssa haluaa vielä lapsia.

        Nämä seikat huomioonottaen en kovin nuorelle sterilisaatiota ehdottaisi, lähempänä neljääkymppiä sitten, jos on todella varma ettei enää uudenkaan kumppanin kanssa lapsia missään nimessä halua. Ei sen tarvitse olla kysymys siitä että suhde ei olisi vakaalla pohjalla, vaan fiksut ihmiset nyt vaan tuppaavat ajattelemaan asioita vähän pidemmälle kuin just siihen nykyhetkeen. Itse olen menettänyt toisen vanhemmistani lapsena, joten puolison poistuminen ei ole mitenkään käsittämätön asia.

        Lähempänä neljääkymppiä siis, jos ei ole mitään terveydellisiä ongelmia. Tietysti esim. jos uusi raskaus olisi todennäköisesti vaarallinen äidin terveydelle, silloin sterilisaatio olisi erittäin suositeltava. Mutta silloinkin naiselle luonnollisesti.


      • Leikatulle kollille
        Leikattu kolli kirjoitti:

        Kannattaa miettiä omista lähtökohdista mitä tekee, sterilisaatio on peruuttamaton toimenpide. Elämäntilanne voi muuttua, yleensä eron takia. Ainakin minulla on monesti jälkikäteen harmittanut se, ettei minusta voi tulla enää isää. Eikä se ole mikään kivuton toimenpide, kävelin leveää haarakäyntiä toista viikkoa leikkauksen jälkeen.
        Seksillä kiristäminen parisuhteessa on alhaista . Jos vaimo suuttuu päätöksestäsi ja alkaa seksilakkoon, niin voit vetää avioliittonne tilasta omat johtopäätöksesi...

        Älä valehtele et kivulias toimenpide, aamulla menin ja iltapäivällä palasin..Paikallispuudutuksella johdot solmittiin..ja pienviilto kiveksissä ei haitannu pätkääkään..Näitä luuseri sankareita kyl riittää kipuineen.
        Puske vaan miehesi operaatioon. Hänen vuoronsa ottaa huoli jo seksinsuhteestanne..potkuja vaan persiille.


      • sendi
        Leikatulle kollille kirjoitti:

        Älä valehtele et kivulias toimenpide, aamulla menin ja iltapäivällä palasin..Paikallispuudutuksella johdot solmittiin..ja pienviilto kiveksissä ei haitannu pätkääkään..Näitä luuseri sankareita kyl riittää kipuineen.
        Puske vaan miehesi operaatioon. Hänen vuoronsa ottaa huoli jo seksinsuhteestanne..potkuja vaan persiille.

        Muistaakseni se suurimmalle osalle koko homma onkin ihan täysin kivuton, mutta löytyy myös tapauksia joissa on sitten vähän kivuliaampaa. Esim. oma mieheni. Operaatio ei kai kivulias ollut, mutta just samalla tavalla kuin "leikattu kolli", joutui kävelemään vaikeasti toista viikkoa ja pallit oli kipeät. Mutta käsittääkseni samalla tavalla kuin joku hieman kipeytynyt käsi tai jalka. Omasta kokemuksesta en voi valitettavasti puhua, kerron mieheni kertoman mukaan. Olettaisin ettei sen pahempaa kuin itse koin synnytyksen jälkeen viikon verran, kun värkki oli viilletty ja sen verran kipeä, ettei pystynyt istumaan. Sain vähän tasoitusta. :D

        Muttei silti tarvitse pelätä, on se sen arvoista. ;)


      • vaimo itsekin
        Leikattu kolli kirjoitti:

        Kannattaa miettiä omista lähtökohdista mitä tekee, sterilisaatio on peruuttamaton toimenpide. Elämäntilanne voi muuttua, yleensä eron takia. Ainakin minulla on monesti jälkikäteen harmittanut se, ettei minusta voi tulla enää isää. Eikä se ole mikään kivuton toimenpide, kävelin leveää haarakäyntiä toista viikkoa leikkauksen jälkeen.
        Seksillä kiristäminen parisuhteessa on alhaista . Jos vaimo suuttuu päätöksestäsi ja alkaa seksilakkoon, niin voit vetää avioliittonne tilasta omat johtopäätöksesi...

        "Seksillä kiristäminen parisuhteessa on alhaista . Jos vaimo suuttuu päätöksestäsi ja alkaa seksilakkoon, niin voit vetää avioliittonne tilasta omat johtopäätöksesi... "

        Kieltämättä vähän sellainen fiilis tulee, että ukko ei tee sitten ainakaan tulevaisuudessa uudelle muijalle (koska mätäähän tossa liitossa on) perillisiä.


      • oifii
        sendi kirjoitti:

        Ei parisuhteen tarvitse olla heppoisilla kantimilla, jos ei halua sterilisaatiota. Varsinkin jos on vielä nuori (ja mies on kolmekymppisenäkin vielä melkoisen nuori lisääntymisasioissa) ja paljon lisääntymisaikaa edessä, se on ihan liian lopullinen toimenpide. Hyvin monia sterilisaatioita on kaduttu ja purettu, ja valitettavan monesti se lisääntyminen onkin sitten vaikeutunut ihan sen sterilisaation takia. Purku ei aina onnistu, vaikka olisi tehty se heppoisempikin sterilisaatio, joka on periaatteessa mahdollista purkaa. Halutaan mahdollisesti vähän myöhemmin kuitenkin lisää lapsia tai tulee ero tai toinen kuolee ja löytyy uusi rakas ihminen, jonka kanssa haluaa vielä lapsia.

        Nämä seikat huomioonottaen en kovin nuorelle sterilisaatiota ehdottaisi, lähempänä neljääkymppiä sitten, jos on todella varma ettei enää uudenkaan kumppanin kanssa lapsia missään nimessä halua. Ei sen tarvitse olla kysymys siitä että suhde ei olisi vakaalla pohjalla, vaan fiksut ihmiset nyt vaan tuppaavat ajattelemaan asioita vähän pidemmälle kuin just siihen nykyhetkeen. Itse olen menettänyt toisen vanhemmistani lapsena, joten puolison poistuminen ei ole mitenkään käsittämätön asia.

        Suurin osa sterilisaatiota katuvia ovat juuri lapsia jo tehneet ihmiset. Sen sijaan lapsettomana sterilisaatioon menevät katuvat toimenpidettä vain hyvin, hyvin harvoin.


    • Ei pakko tehdä mitään .Eikä tulla yksityiasioita tänne ruikuttamaaan .Hoida hommasi vaimosi kanssa .Kyllästyttävää .

    • siel on ovi

      Hullu akka. Näytä sille ovea.

    • Enenenendodo

      Harrasta jatkossa seksi housut jalassa ja vedä käteen kun eukko tullut tarpeeksi ja mennyt into.

      Kummankaan tarvitse ehkäistä mitään, eikä ole paikat kipeänä.

    • vaimo päättää

      vaimo pihalle jos seksiä ei tule......

    • ffffffffffffffffffff

      Potki se lumppu pihalle,tee miehen teko!

    • sdfd235

      En ymmärrä miksi pitää mennä sterilisoimaan itsensä, varsinkaan vastoin omaa tahtoaan. Pitäkää nyt hyvänen aika luonnolliset ominaisuutenne tallessa, elämäntilanteet kun tuppaavat muuttumaan usein. Sterilisaatio on peruuttamaton toimenpide.

      • huhhoijaa

        Puhu sit vasta kun tiedät totuuden asiasta..ei miehiltä pusseja viedä..eikä ole peruuttamaton, siemenjohdot vaan sidotaan "rusetille" ottakaa asioista ensin selvää, ennenkö tänne kirjoittelette typeriä vastauksianne..


      • nainen vielä

        Otin sterilisaation nuorimman lapseni syntymän jälkeen, sillä olin varma etten halua lisää lapsia riippumatta siitä miten elämäntilanne muuttuu. Erosinkin myöhemmin mutten ole päätöstäni katunut. Mieheltäni en edes kysynyt saanko tehdä sen, minun ruumiistani kuitenkin oli kyse.


    • pupuko

      Miehen vaimolla varmasti olisi kerrottavana monta hyvää syytä tälle en ymmärrä-vastaajalle. Jos esim. veritulppa uhkaa pillerien takia.
      Juoksijalla taitaa olla uusi pupu kiikarissa, vähällä kipittää ihan muuhun suuntaan kuin aviovuoteeseen?

    • djhsdfzh

      MItä vittua, senkun menet jos et lapsia halua.....JOs haluat jäädytät munasi

    • herguliini

      Tämä nyt riippuu aika paljon siitä taustalla olevasta elämäntilanteesta.. Jos olette jo lapsenne hankkineet eikä kumpikaan niitä lisää halua, niin jommankummanhan se operaatio on pakko käydä läpi.. Ellette halua aina jännittää sitä mahdollisuutta että mitä jos vahinko on käynyt. Ja mitäs sitten jos niin käy? Painostatko sitten vaimosi aborttiin kenties?
      Tietty jos olette vielä nuoria ja mahdollisesti lisää lapsia haluatte tulevaisuudessa, ei kannata sterilisaatiota hankkia. Kiristyksestä sanoisin sen verran että eihän tuo mitään kiristystä ole. Vaimosi sanoo että jollet sinä huolehdi ehkäisystä, hän huolehtii. Naiselle se leikkaus on kuitenkin vaarallisempi ja vaikeampi toimenpide, ja monet ehkäisyt aiheuttavat pahoja sivuvaikutuksia, puhumattakaan siitä että ne eivät ole 100% varmoja.
      Joten vaimosi sanoo tässä kyllä vain sen, että hän on vastuullinen eikä halua lapsia, ja silloin hän ei harrasta seksiä. Minusta on itsekästä mieheltä vaatia naista vaarantamaan terveytensä ehkäisyn takia, ja ottamaan riski mahdollisesta raskaudesta, ihan vain siksi ettei tarvitse "menettää miehuuttaan"
      Itse olen nuori, esikoista odottava nainen, ja tiedän jo sen että kun omalla kohdalla maksimiluku täyttyy, käyn leikkauksessa. Ellei sitten mieheni suostu omasta tahdostaan menemään, mikä olisi mieluisampi vaihtoehto. Seksistä en lähtisi henk.koht. kieltäytymään, se olisi vain kurjaa molemmille osapuolille.
      Mutta juttelepas sen naisesi kanssa, että oletteko nyt varmoja että lapset on tehtynä, ja siitäkin sopisiko teille jokin vähemmän dramaattinen ehkäisy ehkä. Ihan ystävällistä juttelua, riitely ja väittely on ihan turhaa. Avaudu hänelle vaikka siitä kuinka epävarma olo sinulla on tästä operaatiosta, pyydä voisitteko jutella asiasta.. Aina keinoja löytyy.

    • evakoo78

      Voi herttinen tätäki ketjua. Jokainen tietää varmaan "varmat päivät", eli päivät just ennen menkkoja ja ne ekat menkkapäivät. No jos vetäsee ilman kondomia ja ottaa just ulos ennenku tulee, on aika selvillä vesillä. varmaan yhtä suuri "tärppiprosentti" kuin kondomin kanssa... mutta alkuperäiseen kyssäriin... jos tosiaan et enää halua lapsia, mene ihmeessä siihen vasektomiaan, se on pieni operaatio ja pienet vaivat. Jos vähänkään mietityttää asia, niin käytä kondomia

      • kjppp

        "Varmat päivät"? Hah! Ns. varmoja päiviä ei ole olemassakaan. Lisäksi jo ennen varsinaista siemensyöksyä voi siittiöitä erittyä ns. kiimaliimassa tai juuri ennen sen varsinaisen siemensyöksyn tuntemistakin. Liukkaita epeleitä. Good luck, noilla menetelmillä. Jos raskautta ei tuollaisella toheltamisella kuulu, jommassa kummassa on vikaa.


      • Ihan hyvä

        Me ollaan käytetty varmoja päiviä ehkäisykeinona 5 vuotta. Olen nyt raskaana 17 viikolla. Lapsi on saanut alkunsa viikko menkkojen jälkeen.


      • IH
        Ihan hyvä kirjoitti:

        Me ollaan käytetty varmoja päiviä ehkäisykeinona 5 vuotta. Olen nyt raskaana 17 viikolla. Lapsi on saanut alkunsa viikko menkkojen jälkeen.

        Siis viikko 1. vuotopäivästä, minkä olisi pitänyt olla turvallinen aika.


    • Solucion a tu problema muy efectivo
      Si crees con todo tu corazon puede funcionar

      Mucha suerte ! Para ti mismo di el nombre de la unica persona del sexo opuesto con quien quieras estar (tres veces...)...
      * Piensa en algo que quieras lograr dentro de la proxima semana y repitelo para ti mismo(a) (seis veces)...
      * Piensa en algo que quieras que pase entre tu y la persona especial (que dijiste en el no. 1) y dilo a ti mismo/a (doce veces)...
      * Ahora haz un ultimo y final deseo acerca del deseo que escogiste.
      * Despues de leer esto tienes 1 hora para mandarlo a 15 temas y lo que pediste se te hara realidad en 1 semana.
      A la mayor cantidad de gente a quien lo mandes mas fuerte se hara tu deseo.
      Si tu escoges ignorar esta carta lo contrario del deseo te sucedera,
      o esto no sucedera jamas..............
      Que tus días estén llenos de logros y tus noches de sueños copia y

      • leikattu kolli

        Pakko on noin makeaan provoon vastata :) Itse parhaiten omat kipuni tiedän ja myös sen miltä tuntuu olla kuohilas. Olen vastaanottanut kolme lasta tähän maailmaan, joten minulla on lievä aavistus synnytyskivuista, en vähättele niitä ollenkaan.
        Olen harmissani siitä, etten itse pohtinut kuinka tärkeä asia lisääntymiskyky minulle on. Tämä pohdinta on jokaisen sterilisaatioto miettivän tehtävä ihan itse riippumatta puolison tahdosta tai painostuksesta. Telaketjufeministit saavat aivan vapaasti räkyttää tuntemuksistani, ne eivät sillä poistu.
        Seksi ei saa olla mikään parisuhteen vallankäytön väline vaan ilon ja voiman lähde molemmille. Ja uteliaille tiedoksi...avioliittoni päättyi eroon sterilisaatiosta johtumattomista syistä.


    • t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      joo ja sitten saat pian kivessyövän,joten onko se hyvä,,,,....

    • Jos.

      Tottelet kiltisti vaimoasi ja menet sterilisaatioon,niin mitä keksiikään seuraavaksi naapurisi? Ihan vaan vinkiksi,aikuisena ihmisenä voit tehdä ihan itsenäisiä päätöksiä,kysymättä neuvoja esim.netistä.

    • vaimo itsekin

      Jos mielipiteenne ei ole yhteinen, ja itse olet vastaan, et tietenkään mene. Hän voi hankkia piuhat poikki ihan itsekin operaatioista innostuneena. Tuohan on ihan naurettava vaatimus. Yhtä hyvin voisit sanoa, että jollet anna haen muualta. Jos olisit typerä.

    • regtaergtae

      Vaikutat sen verran pöljältä, että ehkä tämä porkkana tepsii sinuun: hommaa itsellesi sterilisaatio, niin voit rauhassa paneskella ympäriinsä ilman, että kukaan vieras vosu tulee vaatimaan isyystesteihin....

    • elämä on.

      Senkun raiskaat vaimos väkisin.

      Se siitä kiristyksestä, seksiä saa kun vaan ottaa. Simppeliä.

    • kortti

      Pelatkaa asia reilusti kortilla esim musta pekka on tässä kohtaa aivan erinomainen peli - musta pekka kourassa operaatioon

    • steriloitu nainen

      Tuota käske vaimosi mennä steriloimaan itsensä, onnistuu se naisillekin.

    • Mies! ...ei poju.

      Kohta 3 kk vasektomiasta ja asiat hyvin. Puolitoista viikkoa kivekset kipeät mutta burana helpotti. Nyt kalu toimii kuten ennenkin (aivan kuin ei mitään olisi tehtykään), halut normaalit (=kovat) ja naisenkin halut lisääntyneet kun saa olla "luomu". En näe asiassa meidän osalta mitään negatiivista vaan seksi maistuu ja sitä riittää. Lapset hankittu ja ikääkin kummallakin reippahasti yli 30 v. joten meidän osalta ratkaisu oli aivan oikea. Mielestäni miehenkin on joskus tehtävä osansa ehkäisyssä. Kondomit ovat yhteinen ratkaisu, muut oikeastaan vain naisen vastuulla joten kohtuuden nimissä mies voi vilkaista peiliin ja tehdä yhteisen onnen eteen pienen uhrauksen (jos nainen on vuosia jo rasittanut kehoaan pillereillä, kierukoilla, renkailla...).

      Keskustelkaa asiasta perin pohjin, olkaa rehellisiä niin keksitte kyllä teille sopivan ratkaisun.

      • perheen alapää

        Hahahah rusikoidut pallit pari viikkoa. Joo se lisää haluja...jos on MASOKISTI!


    • Arska013

      tjoo..jos tulee komplikatioita niin siihen loppuu sen miehen seksielämä, pahassa tapauksessa arpeutumat johtavat siihen että kivut ovat niin kovat stindiksen tullessa että nousee vaakatasoon ja sit putoaa alas kivun takia..sit pitää kyllä rouvan olla valmis siihen että tavara ommellaan kiinni jos vasektomia tehdään :)

    • Reppureino -77

      Kyllä sinun on mentävä leikkaukseen kun vaimo kerran käskee. No ei todellakaan ole mentätä. Jos nainen ei halua käyttää kierukkaa tai syömään pillereitä, niin sitten kumit köyttöön. Jos kumillakaan ei muka käy niin sitten parisuhde on varmaan siinä.

      • Fiksu mies!

        Aivan. Jos nainen ei halua/voi käyttää kierukkaa tai pillereitä ja mies ei halua/voi käyttää kondomia eikä kumpikaan halua operaatiota... Se on sitten siinä. Kompromissi täytyy tehdä ja siinä täytyy molempien tosiaan olla yhteisymmärryksessä, kukaan ei voi ketään pakottaa.


    • 23

      leikkaus on iso juttu. ja jos et edes ole varma siitä että et halua lapsia...

      jos hän on itse niin varma asiasta, siis että ei halua lapsia, niin miksi hän ei mene itse sterilisaatioon?

    • Nainen vastaa

      Silmiin pistävän ikävää tässä on se että aloittajan vaimo uhkailee ja kiristää seksillä miestään toimenpiteeseen, joka on oikeasti vain ja ainoastaan miehen itsensä päätettävissä oleva operaatio.
      Lähetän vaimollesi paljon järkeä virtuaalisesti, jotta osaisi lähestyä ongelmaanne ja sinua vähän fiksummin.

      Mutta asiaan, mieheni kävi tässä operaatiossa noin 3 vuotta sitten. EIkä ole katunut. Olemme olleet yhdessä 19 vuotta, nuorista asti ja meillä on jo kaksi tervettä lasta, poika ja tytär. Vaikka olemmekin nuoria vielä (35) niin tiedämme ja tiesimme ettemme halua enempää lapsia tähän maailmaan.

      Minulle ei ole mikään ehkäisy sopinut, kaikkea on kokeiltu ja kondomikin aiheutti allergiaa sinne sen lisäksi, että sen kanssa sättäily tuntui niin kömpelöltä ja teinitouhulta. Lisäksi pelkäsin raskaaksituloa koska en enää halunnut lapsia, meiltä on mennyt kortsuja rikki, on tullut epätoivottu raskaus (joka keskeytyi) vaikka käytettiin kumia. Tuo pelko sai minut haluttomaksi.

      Minulle ehdoteltiin useiden vuosien ajan gynekologeilla sterilisaatiota ja aina mainittiin myös miehelle tehtävästä operaatiosta, joka on turvallisempi ja helpompi kuin naisen. (Naisellahan mennään vatsapeitteiden läpi, eli nukutetaan ja operaatio vaatii aina yöpymisen sairaalassa. Komplikaatioriski olemassa leikkausmenetelmän vuoksi.) Me juttelimme silloin tällöin näistä, kyselin mieheltäni että mites olis...? Hän oli sitä vastaan, pelotti yms.Okei, en käy painostamaan, en todellakaan halunnut ITSE tehdä sitä päätöstä HÄNEN puolestaan! Hänen se on päätettävä, hänestä se on kysymys ja hänen elämästään.

      Tuli sitten kerran päivä jolloin hän itse otti asian esiin. Oli puntaroinut tätä juttua monta vuotta, rauhassa. Hän olisi valmis. Omasta tahdostaan. Vaikka jännittikin jo etukäteen sitä. Puhuimme siitä, että mitä jos me eroamme, mitä jos minä kuolen ja hän löytää toisen, ja haluaakin vielä lapsen. Hän oli varma että vaikka noin ikävästi kävisi niin hänelle riittää meidän kaksi lasta, enempää ei todellakaan toivo. Hän koki operaation nopeana, lähes kivuttomana (puudete tuntui) ja lopputulokseen tyytyväisenä ;) Hieman kipuja oli pari päivää ja piti välttää liikuntaa viikon pari muistaakseni.

      Nämä samat asiat kysytään vielä monasti, sairaalassakin leikkauspöydällä asia varmistetaan koska se on oikeasti lopullinen. Vaikka sanotaan että sen voi purkaa niin ei se anna mitään takuita. Nykyään "piuhat" pusseista katkaistaan poikki kokonaan ja poltetaan ne kärjet ettivät pääse yhtymään enää uudestaan vahingossakaan. Että lopullinen se on, se on otettava loppulisena. Ei voi mennä operaatioon sillä mielellä että mitä jos...ehkä....

      Nykyään meillä on huoletonta seksiä, ei pelkoa raskaudesta!!

      Aloittajan pitäisi nyt miettiä, jos teillä ei ole lapsia niin haluatko sellaisia? Jos teillä on lapsia, haluatko lisää? Jos et nyt, niin mahdatko haluta viiden, kymmenen vuoden kuluttua? Pitää olla ihan varma. Ja ennenkaikkea sinun pitää ITSE haluta siihen. Sinut murretaan ennen operaatiota, jos tahto ei ole sinun omasi. Sulta kysytään sitä monesti, sut haastatellaan sairaalassakin. Oletko ihan varma?

      • justjust

        No ei todellakaan vaadi yön yli oloa sairaalassa, tähystyksenä se tehdään ja alle vartissa ohi. Minulle tehtiin vuosituhannen vaihteessa, eikä yksikään lääkäri sitä minään vaikeana tai vaarallisena pitänyt, ainut vaan että luvan kysyivät saako aukaista jos ei muuten onnistu,


      • Sterilisaatiosta

        "Naisellahan mennään vatsapeitteiden läpi, eli nukutetaan ja operaatio vaatii aina yöpymisen sairaalassa. Komplikaatioriski olemassa leikkausmenetelmän vuoksi."

        Naiselle sterilisaatio tehdään parista pienestä reiästä vatsan peitteen läpi. Hoitoporukkaa on tietysti, mutta se tapahtuu päiväkirugiassa. Komplikaatioita ei juuri tule, jos lepää ja on vaikka muutaman päivän kotona. Leikkaukselta se tuntuu, mutta ei kamalimmasta päästä. Mielestäni on tuhoisampaa tehdä lapsettomalle tai parinkin lapsen omistavalle miehelle sterilisaatio, ellei ole pahanlaatuinen retku kyseessä. Toisen puolesta en itse tällaisia asioita tekisi, vain itseni vuoksi, jos esim. on perinnöllisiä ongelmia yms. Jokaisen tulisi hoitaa kunnolla oma osuutensa.


    • älä vittu ihmeessä mene sitä tekemään. aika lopullinen operaatio käsittääkseni. Naisille tehtynä, sen voi vielä perua. Käyttäköön vaikka ehkäsyä. Tollasen vaatiminen on aika epäilyttävää..kohta se sit varmaan jättää sut, ku olet leikkauttanu ittes ja hankkii kakaran toisen kanssa.. :D

    • Ros Kaposti

      Viisa vaimo , pitää huolta minkäverran ja minkälaista jälkikasvua tuottaa ,
      Olet onnenpoika

    • snakeman69

      Minulla naisystävä briteistä ja hän haluaa minulle samaa operaatiota. En pistä hanttiin ollenkaan koska en itse lapsia halua ja hänelläkin jo täysi ikäinen poika on. Eipä tarvii sitten murehtia siitä tuleeko nainen raskaaksi. Suhtaudun tuohon ihan myönteisesti koska suuri vaiva se on naisellakin huolehtia siitä ehkäisystä ja kumista emme lämpene kumpikaan.

    • 7+17

      Ei sinun todellakaan ole pakko mennä itseäsi vasten tahtoasi leikkelyttämään, järki käteen nyt! Mutta ei naisesikaan ole pakko pillereitä tai kierukkaa käyttää vasten tahtoaan. Eikä myöskään hänen tarvitse siihen leikkaukseen mennä vasten tahtoaan. Entäs kondomit? Kuka niitä vastustaa? Joku ehkäisykeino kuitenkin täytyy olla käytössä kun ette selkeästi halua lapsia saada.

      Pillerit voivat oikeasti olla pahaksi naisille. Eikä kukaan varmaan halua syödä keinotekoisia hormoneja joiden pitkäaikaisen käytön vaikutuksia ei ole tutkittu. Pillerit lihottavat, masentavat, aiheuttavat mielialan vaihteluja... Kuka tätä haluaisi? Kondomit taas usein vähentävät miehen nautintoa.

      Vanhemmalla iällä tai kun lapset on hankittu, sterilisaatio on oikeasti ihan hyvä vaihtoehto. Fysiologisista syistä toimenpide on helpompi, nopeampi, riskittömämpi ja kivuttomampi tehdä miehille kuin naisille. Nukutusta ei tarvita eikä vatsanpeitteitä tarvitse leikata auki. Ja jos nainen on jo lapsia synnyttänyt, voisi ehkä olla ihan reilua että se mieskin joskus hieman kärsisi yhteisen seksielämän eteen, etenkin kuin mies selviää vähemmällä tässäkin asiassa...

      Miksi et halua mennä leikkaukseen?

    • perustelu puuttui

      Miehelle sterilisaatio on helpompi toimenpide kuin naisille. Jos lapsiluku on täynnä, miksei mies voisi mennä sterilisaatioon? Perustele!

      • kovana sisään

        koska ei halua olla tuhkamuna...


      • Maton kuteita
        kovana sisään kirjoitti:

        koska ei halua olla tuhkamuna...

        Meillä on mieheni kanssa kaksi täysi-ikäistä lasta,kummallakin omansa,ei yhteisiä lapsia.Päätimme jo aikoinaan ettemme teekään.
        Minulle ei muu ehkäisy käy kuin kondomi,mutta kerran sen rikkouduttua kävi vahinko,joka tosin keskeytyi itsestään.Tämän jälkeen ei ole seksi maistunut juurikaan kun aina on pelko persiissä,että jos...
        Mieheni sitten ilokseni ilmoitti,että hän olisi kyllä valmis sterilisaatioon,koska oli lukenut asiasta,että se olisi helpompaa miehelle kuin naiselle.
        No,niinpä aikaa kului ja kerran erään riidan yhteydessä hän sitten sanoikin asian vierestä,että hänelle ei tulis mieleenkään steriloida itseään,koska sitten hän ei ole sitten enää ehjä.(??)
        Minä sitten vähän ihmettelin ja kyselin niin johan kautta rantain kävi selville,että hän haluaisikin "ehkä" vielä lapsen.Olin kyllä pettynyt,koska olemme jo yli nelikymppisiä,enkä itse voi terveyteni takia edes harkita raskautta.
        Nyt siis matto vedettiin jalkojeni alta ja mitä ilmeisimmin odotan (tai teen)eroa.Noin ne ihmisen mielet ovat muuttuvaisia.Ei voi mitään..

        Ap. on tietenkin oikeutettu pitämään piuhansa ehjinä jos ei olekaan lopullisesti sitoutunut puolisoonsa.Ero siitä saattaa tosiaan tulla,ehkäpä molempien kauhuksi tai hyväksi.


      • ???????

        Jos vaikka eukko jättää, ja mies haluaa sitten lapsia jonkun toisen kanssa. Eikö se ole perustelu. Aina huudetaan että nainen päättää omasta kehostaan, NIIN MIKSEI SITTEN MIES ? Ja kyllä olen nainen ja tehnyt päätöksen, kävin n. 15 minuutin leikkauksessa ja en saa enää lapsia, olen tehnyt omalta osaltani jo lapset.


    • bitches.hater

      Sun keho sun päätös........ kellaa ei oo oikeuta pakottaa sua .... jos akka nalkutaa.. pihalle vaan

      • MINÄ MINÄ MINÄ

        Niin kauan kuin nainen syö hormoneja vuodesta toiseen, asia on molempien yhteinen ja molempien parhaaksi. Kun nainen pyytää miestä ottamaan myös vastuuta, asia muuttuukin miehen asiaksi, miehen kehoksi, miehen oikeudeksi.

        Toisaaltaan, luottaisinko naisena siihen, että mies hoitaa ehkäisyn? En todellakaan. Eihän mies muista edes, että missä hänen puhtaat kalsarinsa ovat. Miksi hän siis muistaisi ottaa hormonipillerin joka ilta vuosikymmenien ajan...


      • Hitto...
        MINÄ MINÄ MINÄ kirjoitti:

        Niin kauan kuin nainen syö hormoneja vuodesta toiseen, asia on molempien yhteinen ja molempien parhaaksi. Kun nainen pyytää miestä ottamaan myös vastuuta, asia muuttuukin miehen asiaksi, miehen kehoksi, miehen oikeudeksi.

        Toisaaltaan, luottaisinko naisena siihen, että mies hoitaa ehkäisyn? En todellakaan. Eihän mies muista edes, että missä hänen puhtaat kalsarinsa ovat. Miksi hän siis muistaisi ottaa hormonipillerin joka ilta vuosikymmenien ajan...

        Älkääs naiset päättäkö asioita miesten puolesta. Alkaa niin ärsyttää. Miesten täytyy oppia olemaan sisäsiistejä ilman naisten ohjailuakin. Eivät he tykkää, kun aina neuvotaan, opettelevat omaan tahtiin. Antakaa ihmisille rauha.

        Vain tyhmä nainen jää koukkuun ajatukseen, että pitää syödä hormoneja. Osta kumeja. Miksi miestä pitää aliarvioida? Anna olla, kyllä se ukkeli oppii, koska hän pitää sinusta.


    • mm

      kiristystä!! sinun keho ja sinä teet päätöksen!! ethän sinäkään voi akalle sano että nyt teet mulle lapsen!!

    • Omasta tahdosta

      Kävin steriloimas itseni yksityisellä lääkärillä. pikku juttu ja sai paripäivää saikkuakin.

      Vaimo tykkää ;)

    • Voi teitä miehet

      Nyt on miesten vuoro maksaan ehkäisystä tai muutoin seksi seis.
      Saa ne huoratkin sulle lapsia, joten mene sionne ja maksa kallisti.

      Miehet ovat oikeita raukkoja, jos olisin mies ja minulla olisi jo lapsia juoksisin pika pikaa tekemään sterisaation, ei siinä mikään muutu, Ei vain tarvitse enää miettiä, että jokun eukon ehkäisy pettää ja olenkin isä ja maksumies.

      Nytkin yli 40 vuotias nainen saa kohta lapsen, isä ei perheseen kuulu, tapahtui ylilyönti herrakke juhliessa. niin sitä vaan pääsee maksamaan, mutta miä onkaan lapsen kohtalo tässä elämässä.

    • kgtrzolm

      Miksei hän itse mene laitattamaan klipsejä?? Operaatio ei kauaa kestä eikä muistaakseni kipujakaan ole. Kuinka voi päättää toisen puolesta tällaisesta asiasta?? Itse laitatin klipsin aikoinaan ja mies saa itse päättää mitä "vehkeilleen" tekee, leikkeleekö vai säilyttääkö. Olen aina ihmetellyt tätä naisten intoa vaatia miestä sterilisaatioon - eikö olisi helpompaa ja oikeudenmukaisempaa jos jkainen päättäisi vain omasta kehostaan.

      • tosi oikeudenmukaist

        Ja et ihmettele miesten intoa vaatia naista huolehtimaan ehkäisystä? Sehän on tasa-arvoa, että nainen pumppaa vuosikausia hormoneita kehoonsa vain sen takia, että mies pääsee vetämään paljaalla?


      • Tulevaisuus auki

        Olen ihan samaa mieltä. Olen myös aina ihmetellyt niitä naisia, jotka riitelevät siitä, pitääkö miehen mennä sterilisaatioon vai ei. Mies on yleensä hirmu kiltti ja ahkera, tienaa ja mahdollisimman kunnollinen isä ja sitten vaimo testaa ehkä, mihin saakka mies menee hänen pyynnöstään. Tai on sitten mitä tahansa, mutta minä en sitä ymmärrä. Toisen puolesta ei silvota kehoa, se voi olla joskus korvaamaton menetys.


    • JK

      VAI NIIN

    • asfasfsaf

      Meinasin jo vastata mutta en vastaakkaan. Ei voi muuta sanoa ku että oletko mies vai hiiri.

    • Mies! ...ei poju

      Täällä on monta pikkupoikaa (=hiirtä) kirjoittelemassa jotka eivät ymmärrä asioista vielä mitään. Jos luulette että miehisyys siitä kärsii että kantaa vastuunsa niin luulette kyllä aivan väärin. Kokemuksesta kerron että seksielämäni on todella loistavaa ja tosiaankaan pallini eivät ole rusikoidut tai kukaan koe käsittelyni aikana että olen tuhkamuna. Naurattaa pikkupoikien kommentit.

    • Putket poikki vaan 1

      Jos useammat miehet kävisivät tässä pikku operaatiossa, mielellään jo vaikka 13-vuotiaana, niin maailma voisi pelastua liikakansoitukselta... oho maailmahan on jo yli kansoitettu. Ei se miehen seksuaaliseen elämään vaikuta.
      Sen sijaan naisen sterilisaatio on on vaikeampi toimenpide, jossa on useita riskejä, jopa kuoleman mahdollisuus.

    • Ei kannata

      Ei putkia KANNATA katkaista.Liian radikaalia...

    • Suhde ei kaadu siihe

      Nuorena riidellään mutta, kun ikää tulee, kaikki katoaa. Sterilisaatio vie aikaisemmin hormonitoiminnan ja joutuu ostamaan erikseen hormonit apteekista. Ei sinun pidä itse mennä leikkelemään sisuskalujasi vaimon vaatimuksista. Leikkauksia saattaa tulla myöhemmin joka tapauksessa.

      Tehköön mitä tahtoo, voitte keskustella asiaa läpi. Kuitenkin asia on niin, että naisen (30-ikävuoden) oikuttelujen takia ei aviopuolison kannata silpoa kehoaan.

      Joskus voi tulla erokin ja pari vaihtuu, uusi pari saattaa olla lapseton ja haluaisitte edes yhden oman lapsen.

      • kaipaa oikeaa tietoa

        Hormonitaso mihinkään muutu sterilisation jälkeen, aivan älytöntä kirjoittelua. Mutta se, että söisit jotain hormoneja tai käyttäisit muita ehkäisykeinoja, ovat vaarallisempia kuin sterilisaatio. Itsepähän päätät, mutta jos olisin sinä, niin menisin ehdottomasti sterilisaatioon ja äkkiä sovun säilymiseksi ja omasi terveyden kannaltakin. Ei ehkäisy kapselit ym. ole terveellisiä.


      • Muuttuu
        kaipaa oikeaa tietoa kirjoitti:

        Hormonitaso mihinkään muutu sterilisation jälkeen, aivan älytöntä kirjoittelua. Mutta se, että söisit jotain hormoneja tai käyttäisit muita ehkäisykeinoja, ovat vaarallisempia kuin sterilisaatio. Itsepähän päätät, mutta jos olisin sinä, niin menisin ehdottomasti sterilisaatioon ja äkkiä sovun säilymiseksi ja omasi terveyden kannaltakin. Ei ehkäisy kapselit ym. ole terveellisiä.

        Sterilisaatio nopeuttaa vaihdevuosien tuloa, naisille se tekee sen, että juotuu syömään tai käyttämään hormoneja. Hormonitaso ei ensin muutu (10-30 v ei muutosta), mutta kyllä se aikaisemmin häviää kuin tavallisesti. Miehillä ehkä eri asia.


      • joo..
        kaipaa oikeaa tietoa kirjoitti:

        Hormonitaso mihinkään muutu sterilisation jälkeen, aivan älytöntä kirjoittelua. Mutta se, että söisit jotain hormoneja tai käyttäisit muita ehkäisykeinoja, ovat vaarallisempia kuin sterilisaatio. Itsepähän päätät, mutta jos olisin sinä, niin menisin ehdottomasti sterilisaatioon ja äkkiä sovun säilymiseksi ja omasi terveyden kannaltakin. Ei ehkäisy kapselit ym. ole terveellisiä.

        Hormoneja voi käyttää muutenkin kuin nielemällä, se asia koskee enemmän vanhempia naisia. Älä murehdi, älä käytä e-pillereitä kuitenkaan.


    • Seksi-viisautta

      Käytä kortsua, jätä eukko tai osta Windows-pelikone ja ryhdy vääntämään WOW:ia. Sen jälkeen ei haittaa vaikka ei olisi seksiäkään ja kaikki surut ja haaveet unohtuvat.

    • ´joululahjaaaaaaa

      Eikun litkut purkkiin, purkki pakkaseen ja letkut kiinni.
      Sillähän se homma hoituu.
      Vaimo saa jälkeen päin "suukottaa" pipin pois sieltä.

    • TeemuPee

      Hanki uusi laiva.

    • onnell. mummokin jo

      Täälä on paljon asiattomia ja keskenkasvuisten höpötyksiä...(huoh) mut olipa joku fiksukin kirjoitus! :)

      Olen 4:n lapsen äiti, minulle tehtiin sterilisaatio kun olin synnyttänyt edellispäivänä tuon viimeisen, ei mitään kummempaa vaivaa siitä tullut. Olin silloin 34 v, ja vaihdevuodet alkoivat siinä 51 vuotiaana, AIVAN normaaliaikaan...ei siis mitään jouduta naisella tuota menopaussia. Halusin nimenomaan ITSELLENI tuon toimenpiteen, en ainakaan mahd. raiskauksen uhrina olisi joutunut kantamaan vieraan miehen lasta. :)

      • Yksilöllinen asia

        Joo mummo, sinulla ei vaikuttanut sterilisaatio vaihdevuosien aikaisempaan alkamiseen. Jollekin toiselle ei käy niin, vaan vaihdevuosioireet voi tulla montakin vuotta aikaisemmin, mm. kuukautiskierto jää pois. Tästä aiheesta on tehty tutkimuksia, niitä on julkaistu uutisissakin muutama vuosi sitten. Lienee yksilöllistä, mutta näin kuitenkin on joillekin käynyt. Ei siis yhtä totuutta.


    • Juoksijahemmo

      Piäteen tähän lisätä, että meillä on jo kaksi alkavassa teini-iässä olevaa lasta. Ehkäisy on hoitunut onnistuneesti kierukalla, eikä ole vaimo siitä valittanut. Itse olen kahden vaiheilla vieläkö iltatähden haluaisi, vaimo haluaa ja vaikka heti. Ikää ei ole vasta kuin pikkasen päälle 30 molemmilla...

      • arisa

        jos ei teillä ole vielä selvillä tehdäänkö iltatähteä vai ei, niin ei sitä kannata silloin mennä sua leikkeleen... itse olen sitä mieltä että miehen operointi on helpoin ratkaisu, mutta toki siihen mennessä on pitänyt käydä vaihtoehdot läpi ja keskustelut siitä mikä sopii mitenkin kyseiselle parille.

        Minusta siis vaimosi ei voi pakottaa sua operaatioon, aina olisi parempi että asiasta keskusteltaisiin aikuisen ihmisen tavoin ja päädyttäisiin ratkaisuun joka tyydyttää molempia.

        Itse jätin juuri ehkäisyn pois kun meillä toivotaan nyt perheenlisäystä... huomasin välittömästi että yli 10 vuotta ehkäisyä käyttäessäni oli seksuaaliset halut vähentyneet vaikka en ollut asiaa edes kunnolla tiedostanut, sillä olen ollut meistä aina se aktiivisempi osapuoli, mutta nyt hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen nostikin seksuaalisuuden niinku totaalisesti huippuunsa, eikä se merkitse mitään että olen ollut jo reilun vuoden käyttämättä hormooneja... ainoa "ongelma" on nyt se että en tuu raskaaksi... no ehkä näin on tarkoitettu sitten meille, mutta eihän sitä koskaan voi tietää mitä hormonaalinen ehkäisy naiselle teettää.

        Eli keskustelkaa asiasta vielä yhdessä, sillä lapsi on yhteinen sitoumus jos sellainen tulee, ei mies voi sanoa että ehkäisy kuuluu naiselle koska nainen tulee raskaaksi sillä mieshän juuri ne siemenet sinne päästää.
        Ehkäisy on ehdottomasti sekä miehen että naisen yhteinen asia ja pariskunnan tulee päästä sopimukseen siitä kumpi siitä huolehtii.


    • johdot poikki

      Kävin naupsauttamas johdot poikki pian 30v sitten!
      Parasta mitä koskaan olen tehnyt. Meillä silloin jo 4 lasta ja päätin ihan ite, että menen tekeen operaation. Kerroin kuiteskin vaimolle joka hyväksyi sen.
      En ottanu talteen mitään siemeniä sillä totesin, että olen osani tehnyt populaation lisäämiseksi.
      Vaikka sitten vuosia jälkeen erosinkin ja menin avioon naisen kanssa joka ei ollu synnyttänyt niin ei siinäkään mitään ongelmaa.
      Kerroin kuinka asiat on ja jos hän haluu lapsia, niin minä silloin väärä mies.
      Ja seksi todella upeeta kun ei tarvi ajatella lapsien tuloa!

      Miehet tehkää tämä ihan omasksi eduksenne. Kalu seisoo varmasti yhtä hyvin jos ei vielä paremminkin.
      Olen nyt kohta 60v eikä mitään ongelmia.

    • leikatkaavttuittenne

      En menisi sterilisaatioon toisen vaatimuksesta. Eri asia jos itselle tulee sellainen fiilis.

      Kylmin juttu sattui ystävälleni tuossa muutamia vuosia takaperin. Vaimon kanssa "yhdessä" päätettiin, että nyt on lapset tehty ja äijä steriloitavaksi. VAJAA VUOSI lisää ja vaimo halusi avioeron. Arvatkaapa onko mies nyt katkera?

    • 15+4

      Naiselle sterilisaatio on vaikeampi operaatio kuin miehelle. Naisenko pitäisi yksin kantaa seksin ikävät ongelmat: ehkäisy, pelko raskaudesta...? Jos ette halua lapsia etkä halua sterilisaatiota, niin sitten ole ilman. Se on oma valintasi. Turha sitä täällä on itkeä.

    • Meillä taas päinvastoin. Koska vaimollani on selkeästi ongelmia tai haluttomuutta popsia e-pillereitä, niin ehdotin, että kävisin tohtorilla teettämässä vasektomian. Se ei käynyt missään nimessä. Mikähän siinä vaimoa arveluttaa, kun minua ei arveluttaisi?

    • kp´q

      Meillä mies kävi vuosi sitten vasektomiassa ja tyytyväisiä ollaan. Suosittelen! Seksi on aivan loistavaa! Ei tarvitse räpeltää kumien kanssa taikka popsia pillereitä.
      Ja muna seisoo edelleen yhtä hyvin,eikä mitään ongelmia ole ollut.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      225
      2144
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1436
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1185
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      68
      1170
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      155
      1077
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      999
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      85
      891
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      838
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      805
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      759
    Aihe