Minä tilasin ja ihan Salon liikkeestä ja rahat menivät...Puku ei vastaa myyjän lupauksia tilausvaiheessa. Tunnen oloni tosi tyhmäksi ja vielä muutkin joutuivat tästä kärsimään.
Mainostavat että mallistoja saa vain heiltä, mutta niitä saa halvemmalla ulkomailta. Ja Suomestakin löytyy monia firmoja, jotka kyllä teettävät samanlaisia. Ai niin ja sillä erotuksella, että saat mitä luvataan!
Huono kokemus, Angelica Brides
39
4221
Vastaukset
- AngelicaBrides
Hei,
Meillä ei ole Salon liikkeessä asioinut koko kesän tai syksyn aikana ketään, jolle olisimme puvun tilanneet ja, johon asiakas olisi ollut tyytymätön. Itse asiassa meiltä on tilattu vain muutama tuote, sillä yleensä asiakkaamme löytävät sopivan tuotteen myymäläkappaleistamme.
Jos asiakkaamme olisi tilattavaan tuotteeseen tyytymätön, palautamme käsirahan lahjakortin muodossa ja kauppa perutaan. Emme suinkaan pakota asiakasta ostamaan meiltä tuotetta väkisin, jos se ei ole asikkaan mieleen.
Tarkistathan vielä, että ole kirjoittanut oikeasta liikkeestä mielipiteesi palstalle. Jos olet asioinut AngelicaBridesissa ja olet ollut palveluumme tyytymätön, ota ihmeessä asiakaspalveluumme yhteyttä, niin pyritään oikaisemaan syntynyt väärinkäsitys mahdollisimman pian.
Ystävällisin terveisin
AngelicaBrides - Pinjan88
Aika hauska. Ei ketään asiaskasta tietenkää ikinä, joka olis ollu tyytymätön pukuunsa. Miäs sitte on nuo kaksplussan palstalle olevat kertomukset huonoista kokemuksista? Ei tästä nyt ainakaan rehellisyys kovin kauas tuoksu! Olen käynyt liikkeenne nettisivuilla ja puvut ovat kyllä ihania. Mutta hieman kyllä arveluttaa palvelu.
- B
Itselläni ei ole kyllä mitään hyvää sanottavaa ainakan tuosta Salon liikkeestä. Jos hääpukua olette vailla, niin VAROKAA!
- Ikävä kokemus...........
Juu eipä yllätä yhtään. Tiedän mistä puhut!
- SeNuoriso
Minulla on huonoja uutisia myös. Liikkeessä sain odotella ja odotella palvelua, lopulta lähdin pois. Vaikea sanoa olisiko palvelu ollut millaista, jos olisi sitä saanut.
- Tuleva rouva
Ei minullekaan jäänyt sellaista oloa, että olisin halunnut mitään liikkeestä tilata/ostaa. Itselle ainakin hääpuvun osto on niin tärkeä tapahtuma, että tarvitsen siihen kunnon ammattitaitoisen myyjän! Vielä hääpuku hakusessa.....
- AngelicaBrides
Tuleva rouva kirjoitti:
Ei minullekaan jäänyt sellaista oloa, että olisin halunnut mitään liikkeestä tilata/ostaa. Itselle ainakin hääpuvun osto on niin tärkeä tapahtuma, että tarvitsen siihen kunnon ammattitaitoisen myyjän! Vielä hääpuku hakusessa.....
Edelleenkään asiakaspalveluumme ei ole tullut yhteydenottoja palstalle kirjoittaneilta tyytymättömiltä asiakkailta. Mikäli joku on ollut palveluumme tyytymätön, suosittelemme suoraa yhteydenottoa asiakaspalveluumme nimimerkin takana kirjoittelun sijaan.
Keskustelufoorumit ovat oiva tapa julkiselle keskustelulle, mutta on toki toivottavaa, että keskusteluun osallistuvat nimenomaan yksityishenkilöt todellisten palautteidensa kanssa.
Otamme mielellämme vastaan niin ruusut kuin risutkin, silloin kuin ne ovat aiheellisia. Vain palautteen kautta meidän on mahdollista kehittää ja parantaa palveluamme.
Hymyssä suin kohti kevättä ja sydämellisesti tervetuloa tutustumaan myymälöihimme ja palveluumme, ja tekemään vasta sitten johtopäätökset yrityksemme, tuotteidemme ja työntekijöidemme suhteen. Itse voimme seistä 100 % ja omilla nimillämme yrityksemme, työntekijöidemme ja tuotteidemme takana. :)
Ulriika & Anna
AngelicaBrides
- sisi
hah hah... uskoo ken tahtoo, mutta minä ostan mekkoni muualta, en teiltä!
- Rimpullaja
Mistä syystä tänne kirjoitetut negatiiviset asiat eivät ole
todellisia? Voiko palautteen antaa vain positiivisena nettiin? - AngelicaBrides
Rimpullaja kirjoitti:
Mistä syystä tänne kirjoitetut negatiiviset asiat eivät ole
todellisia? Voiko palautteen antaa vain positiivisena nettiin?Toki myös negatiivisia palautteita voi antaa ja annetaankin, kunhan ne ovat oikeiden pettyneiden asiakkaiden käsialaa eivätkä toisten yritysten edustajien tekaistuja "mielipiteitä".
Ulriika & Anna
AngelicaBrides
- 57juju
Itse ainakin koen vähän kurjana puskistahuutelun, ja etenkin tämmöisissä tilanteissa mielestäni liikkeelle pitäisi antaa tilaisuus tilanteen korjaamiseen. :-/
- Rimpullaja
Eiköhän aloittaja ole tehnyt voitavansa saadakseen hyvityksensä. Asiakas ei aina välttämättä ole oikeassa, mutta nyt jää kyllä sellainen kuva että tässä liikkeessä saattaa tulla vedetyksi nenästä.
Vaikea täällä on ottaa selkoa siitä, mikä mielipide on oikea, mutta kokonaisuudessaan tämä ketju ei luottamusta yritykseen herätä. Mielestäni olisi reilumpaa jos myönnettäisiin että homma ei ole mennyt niin kuin piti ja parannettaisiin jatkossa. - AngelicaBrides
Tämähän näiden "mielipiteiden" tarkoituksena juuri onkin. Ilokseni voin kuitenkin ilmoittaa, että onneksi suurin osa ihmisistä osaa lukea myös rivien välistä ja huomaa, että nämä ns. mielipiteet eivät ehkä kuitenkaan ole sitä, miltä näyttävät. Onneksemme kaikki suomalaiset eivät ole manipuloitavissa.
Ja jos reiluudesta puhutaan, niin eiköhän olisi reilua, jos kyseiset henkilöt lopettaisivat rehellisten ihmisten mustamaalauksen ja keskittyisivät omiin yrityksiinsä. Tässäkin nimittäin pätee vanha sananlasku: "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää" .
Jos jokin näistä haukuista olisi oikeasti todellinen, eivätkö kyseiset henkilöt ottaisi yhteyttä meihin suoraan? On todella outoa, että joku on ollut näin kovin tyytymätön palveluumme eikä ole vielä tähän päivään mennessä tyytymättömyyttään henkilökohtaisesti ilmaissut. Tällaisissa irrallisissa ja irrationaalisissa kommenteissa ei ole mitään järkeä.
Vielä lisäyksenä: näitä viesteissä mainittuja ja "haukuttuja" mallistoja saa myös parista muusta liikkeestä Suomesta.
Anna
AngelicaBrides - HuonoKokemus
joopa joo...
- Hääkesä2012
Törmäsin tähän ketjuun, kun etsin mihin voisin itse antaa palautetta palvelusta. Itse asioin AngelicaBridesin liikkeessä tällä viikolla ja on sanottava, että en ole missään liikkeessä saanut niin hyvää palvelua. Asioidessani eri Turun ja Kaarinan hääpukuliikkeissä palvelun taso on vaihdellut hyvästä kamalaan, mutta Angelica Bridesin Ulriikka ja Anna ylittivät kaikki odotukseni mitä asiakaspalvelulta voi odottaa. Tiedän että en ollut itse kaikkein helpoin asiakas, mutta he tekivät kyllä kaikkensa viimeiseen asti, että se unelmien puku löytyi. Tänään kirjaimellisesti itkin onnenkyyneleitä, kun oikea puku löytyi. Mielestäni myyjät ovat ammattitaitoisia, avuliaita ja rehellisiä suosittelen lämpimäisti siis liikettä kaikille.
Terveisin: Susanna - minä vain
Ensinnäkin hääpukujen sovittamiseen on hyvä varata aika ennakolta, soittaa vaikka etukäteen. Itse sain juuri Salon AngelicaBrides-liikkeessä todella hyvää palvelua. Sain sovittaa kaikkia pukuja, jotta näkisin, miten puku itselleni soveltui. Toisessa liikkeessä sovitin vain kahta, ja myyjä pyysi minua katsomaan malleja netistä, jonka jälkeen puvun voisi tilata.
Kaarinan liikkeessä puvun sovittelu (aikakin oli sinne varattu), sovitusrumba oli asiakkaan näkökulmasta outo. Minut vastaanottanut myyjä jätti minut harjoittelijalle, joka oli ensimmäistä päivää töissä ja hieman pihalla asioista. Pukujen sovitus tuntui vaikealta, kunnes toinen myyjä tuli palvelemaan minua ja vasta silloin asiat lähtivät rullaamaan. Tuntui, että tultiin paikalle väärään aikaan :)
Palvelu pukuja sovitettaessa on tärkeää, sillä silloin morsian tuntee itsensä tärkeäksi. - Marianne Heino
Mun mielestäni on pikkuisen outoa, etteivät liikkeen palvelua haukkuvat ihmiset kerro tarkemmin, mikä tarkalleen palvelussa on mennyt pieleen. Millä lailla puku ei vastannut tilausta ja miten niin rahat menivät? Itse en ainakaan luottaisi netin piiloissa kirjoitettuihin haukkuihin, vaan testaisin palvelun itse. Ja mikä tärkeintä, ostat pukusi juuri sieltä mistä haluat! Eihän kukaan sinua pakota valitsemaan vain yhtä tiettyä liikettä. Selkärankaa negatiivisiin palautteisiin, selkeät tapahtumakuvaukset, oma nimi esiin ja suoraan yhteyttä liikkeeseen. Hyvällä palvelulla ja tyytyväisillä asiakkailla luodaan toimiva yritys, ja ne jotka eivät siinä kisassa pärjää, putoavat nopeasti tyhjän päälle. Täydet pisteet AngelicaBridesin myyjille, jotka kirjoittavat asiallisesti!
- Liisa R.
On helpompaa kehua omalla nimellä kuin antaa negaa. Eikö aloittaja muut olisi nimensä laittaneet esille jos näin olisivat halunneet tehdä? Varmasti tällä firmalla on tyytyväisiä asiakkaita, eihän sellaine firma kauan pystyssä pysy joka vain huonoa palvelua antaa.
Jokainen voi mielestäni itse päätellä käyttääkö Angelica Bridesin palveluja vai ei, kyllä vastuu nettikeskusteluista on aina lukijalla itsellään.
Itseä jäi kyllä kiinnostamaan se, että mitähän Angelica Brides on tehnyt väärin, kun sanovat että tämä on kilpailijoidon mustamaalausta? Mikäs kollegat on suututtanut? Ja jos on suututtanut, niin onko se ollut oikeanlaista toimintaa? Haukut netissä tuskin myyntiä parantaa... - M
Itse olen asioinut monta kertaa Angelica Bridesissä (sekä Turussa että Salossa) ja joka kerta palvelu on ollut moitteetonta. Myyjät olivat ystävällisiä, ammattitaitoisia ja erittäin palvelualttiita. Hankin Salon Angelica Bridesta oman hääpukuni, johon olin todella tyytyväinen. Turun liikkeestä hankin morsiustytön mekon sekä muita hääasusteita, ja myöskin näiden ostosten perusteella minulla on Angelica Bridestä vain hyvää sanottavaa.
Olen kevään aikana käynyt läpi lähes kaikki morsiuspukuliikkeet Turun ja Salon seudulla ja osassa niistä palvelu on tosiaan ollut hirvittävän huonoa. Mutta Angelica Bridesta minulle jäi oikein positiivinen kuva. Aionkin suositella kyseistä liikettä tulevaisuudessa kaikille ystävilleni ja tuttavilleni =) - Kauheaa
juu aivan oli sama juttu pyysin mittojani ja sitten tuli liian iso ja kaupan päälle väärä väri! olisi voinut hieman panostaa!
- Miksi et
palauttanut?
Suomessa on asiakkaalle maailman parhaita oikeuksia (tilaustuotteille), jotka on tilattu Suomesta. Eli meillä on palautusoikeus, joka ei ole ollenkaan itsestäänselvyys maailmalla. Tai kyllä palauttaa saat, mutta saatko rahojasi takaisin? Tuskin ainakaan postikuluja!
Tosi ikävää jos mainostavat, että tuotteita saa vain heiltä, jollei se ole totta. - Liisalle!
Minulla on sisäpiirin tietoa siitä miksi Angelica Brides ei ole kovin suosittu kollegoiden keskuudessa. Ystäväni on saanut Angelica Bridesilta yhteydenottoja, koska he epäilevät ystäväni liikkeen rikkovan heidän mallisuojiaan. Kait Angelica Brides haluaa vaikka uhkailemalla pitää kilpailijat ruodussa. Huvittavinta oli se, ettei hän ollut myynyt ainoatakaan Angeliga Brides moittimaa tuotetta. Ei ole ollut kysyntää. Onkohan myynti ollut heillä itsellään liian hidasta, kun pitää epäillä muiden vievän asiakkaat?
Jos siis pahaa puhetta tulee, niin tällä asenteella karkoittaa asiakkaat ja saa muut yrittäjät naureskelemaan! - AngelicaBrides
Jos epäilemme "ystäväsi" tuottavan piraatteja tuotteista, joita edustamme on meidän velvollisuutemme puuttua asiaan. Ilmeisesti epäilyksissämme on jotain totuuden häivää, sillä tunnet tarvetta kirjoitella siitä julkiselle foorumille.
Muilta osin kirjoituksesi täyttää kunnianloukkauksen kriteerit, joten luulisin, että asianajajamme on "ystävääsi" piakkoin yhteydessä.
Vastauksena kysymykseesi; myyntimme kasvaa tasaisesti kuukausittain, eli meillä ei ole mitään tarvetta toisten jälleenmyyjien panetteluun. Sinun ja ystäväsi toiminta taas on todiste siitä, että sielläpäin ei olla tyytyväisiä myynteihin:). Meidän ei tarvitse valheellisin ja alhaisin keinoin yrittää saada asiakkaita, toisten yrittäjien kustannuksella. Meidät tunnetaan laadukkaista tuotteista ja monipuolisesta valikoimasta, mikä poikkeaa täysin muista liikkeistä, joten kyllä meillä asiakkaita riittää.
Kiitos kuitenkin "faktoihin perustuvasta mielipiteestäsi", anteeksi....sisäpiirin tiedosta:). Saimme viimeinkin jo pitkään kaipaamamme todisteen siitä, kuka tänne palstalle kirjoittelee. Ja niinhan sananlaskussa sanotaan, että se parhaiten nauraa, ken viimeksi nauraa......tai jotain sinnepäin:).
Aurinkoista juhannusta kaikille toivottaen!
Anna & Ulriika
AB - paskapuhetta2
Itse tuolta mekon tilasin ja hyvä on ollut.
- Sakarin Vaimoke
Meinasin ostaa puvun, mutta kauppa on aina kiinni vaikka aukioloajoissa lukee, että on auki. Ei vastaa puhelimeen eikä sähköpostiin. Ovatkohan ylimielisiä?
- ASDGFGGH
Wedding Dresses Prom Dresses www.weddingdressesmore.com offer 2013 Wedding Dresses, Bridesmaid Dresses, Evening Dresses ,2013 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses. www.weddingdressesmore.com 2013 spring wedding dresses at www.weddingdressesmore.com offer 2013 Wedding Dresses,Bridesmaid Dresses, Evening Dresses,2013 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses.
- asdffffse4
Prom dresses Prom dresses Prom dresses
www.weddingdressesmore.com offer 2013 newest Wedding Dresses, Bridesmaid Dresses, Evening Dresses ,2013 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses.
www.weddingdressesmore.com Prom dresses Prom dresses Prom dresses - valaisevaa!
olisin ollut kiinnostunut tuosta liikkeestä, mutta mielestäni liikkeen edustajat antoivat huonon kuvan itsestään kun alkavat syyttelemään asiakkaitaan ja väittämään että kyseessä olisi jopa kilpailija. Kuulostaa hieman luulotautiselta tuo kilpailija -väite ja todella epäammattimaiselta täällä huutelu ja asiakkaiden syyttely. todella naurettavaa angelica brides. Kiitos anna ja ulriikka, en osta mekkoani, morsiusneitoni ja kaasoni mekkoja ainakaan teiltä.
- Tyytymätön asiakas
Yhdyn edelliseen kommentoijaan täysin, että on säälittävää markkinointi"osaamista" huudella keskustelupalstoilla kommentoiville ja syytellä ties mistä. Kaikilla yrityksillä on niin tyytyväisiä kuin tyytymättömiä asiakkaita. Kypsä ja arvonsa tunteva yrittäjä ei lähde keskustelupalstoille riehumaan. Ensimmäinen viesti olisi riittänyt, sillä siitä tuli jo yrityksen kanta ilmi.
Oma kokemukseni liikkeestä oli hieman ristiriitainen. Pidin kyllä tarjonnasta, yrityksen tiloista ja puvustani, mutta koen että en ostovaiheessa saanut kaikkea informaatiota puvun tarvitsemista muokkauksista tai lähinnä niiden kustannuksista. Pukuni hintaan tulikin noin 50 % lisää kavennuksesta ja lyhennyksestä. Jos tämä olisi minulle ostovaiheessa kerrottu, en olisi pukua ostanut. Kaventamisessa myös kesti luvattua pidempään. Ensimmäisestä sovituksesta kuukauden päästä lähetin tiedusteluviestin, että mahtaisiko kohta olla valmista. Sitten asiat sujuivatkin nopeammin. Lasku puvun pienennyksestä tuli sähköpostilla toista viikkoa sen jälkeen kun olin puvun hakenut.
Olin odottanut keskustellun perusteella aivan toisenlaista summaa, joten ilmoitin samantien, etten laskua ilman selvitystä hyväksy. Kävin liikkeessä keskustelemassa asiasta. Ompelu on ulkoistettu, joten saisin tyytyä osaani. Myyjä kertoi etten ole ainoa asiakas, jolla on huono kokemus ompelun hinnoittelusta. Asiakaspalvelu oli ylimielistä, töykeää ja syyttelevää. Minulle vielä soitettiin perään puhelu, jonka tarkoituksena tuntui olevan vain minun syyttelemiseni. Puhelusta ei meinannut tulla loppua, joten lopetin sen toteamalla että otan kuluttajaneuvojan sovittelemaan asiaa enkä leiki juupas-eipäs -leikkiä.
Asia on selvitetty kuluttajaviraston sovittelun avulla lopputuloksena, että ompelulasku on kokonaisuudessaan maksettava. Toisin sanoen kannattaa olla tarkkana ja selvittää mahdolliset lisäkustannukset mikäli hää/iltapukua on hankkimassa. Hinnasto ompelusta heillä oli olemassa, mutta sitä ei minulle näytetty kunnes kävin laskua selvittelemässä. Kaikki olisi ollut ok, jos olisin tiennyt mihin varautua laskun suhteen. Olin ompelulaskuun asti erittäin tyytyväinen ja olisin suositellut liikettä muillekin. Asiakaspalvelun muuttuminen luokattoman ala-arvoiseksi tällaisessa erikoistilanteessa ei vastannut odotuksiani, minkä takia en suosittele liikettä kenellekään. Taisi tulla tarpeeksi tarkasti kuvattua tilannetta, niin ei tarvitse kilpailijaksi syytellä :)- Ulriika AB
Aiheeton kommentointi on toki turhaa kaikkien osapuolten osalta, mutta silloin, kun keskustelupalstoilta joutuu lukemaan perättömyyksiä, koen oikeudekseni asian oikaista. Pahoittelen pitkää kommenttiani, mutta tällä alalla yrittäjät ovat hyvin tiiviisti mukana asiakaspalvelussa ja toiveena on, että epäselvyydet saadaan ratkaistua.
Tässä mustan sifonki-iltapuvun tapauksessa haluan mainita, että kuten sinulle hyvä Asiakkaamme on jo sekä AngelicaBridesin että kuluttaja-asiamiehen toimesta kerrottu, on saamasi 125 € korjauslasku (iltapuvun kavennus sivuilta ja takaa, 4-kerroksisen helman lyhennys, kristallien käsin ompelu pukuun) täysin aiheellinen.
Iltapukuasi, jonka hinnaksi jäi 15 % opiskelija-alennuksen jälkeen 250 €, oli alunperin tarkoitus ainoastaan kaventaa ja tämän työn osalta sait hinta-arvioksi 50-60 eur. Sinulle kerrottiin myös, että kaikki muutostyöt maksavat erikseen ja ne hinnoitellaan erillisen hinnaston mukaan (joka on liikkeessämme nähtävillä). Seuraavan sovituksen yhteydessä
totesitkin laittavasi olettamaasi matalammat korot puvun kanssa, minkä takia myös helmaa pitäisi lyhentää. Lisäksi pyysit kristallikoristeluita puvun vyötärölle. Muutosten hinnoista et kysellyt.
Pukua noutaessasi olit muutoksiin tyytyväinen ja sovimme, että voin lähettää muutostöistä sinulle laskun sähköpostitse. Laskun saatuasi lähetit sähköpostin, josss ilmoitit, ettet laskua maksaisi, sillä se oli suurempi kuin oli sovittu. Vastasin sinulle hyvin asiallisesti ja ystävällisesti ja perustelin hinnoittelumme ja kertasin kustannuksista käydyt keskustelumme. Halusit tulla silti vielä asiasta liikkeeseen kanssani keskustelmaan.
Kävitkin seuraavana päivänä myymälässämme, mutta en itse ollut vielä tullut paikalle, joten jätit minulle soittopyynnön. Soitin sinulle saman päivän aikana ja puhelu oli töydin asiallinen. Kertasimme tapahtunutta js kerroit hyväksyväsi kavennus-ja koristelukulut, mutta jättäväsi helman lyhennyksen maksamatta, sillä sen hinnasta ei oltu erikseen sovittu. Myönsit kyllä ymmärtääneesi, että kaikki muutokset maksavat, mutta olettaneesi, että korjauksiin menisi 60-70euroa. Tarkemmin et asiaa osannut perustella ja totesit, ettei puhelimessa asiasta "kinastelu" tunnu asiaa ratkaisevan, joten teet valituksen kuluttajavirastoln, johon kerroit jo olleesi asiasta yhteydessä. Totesin, että se lienee parasta.
Molempien osapuolten selvitykset saatuaan, Kuluttajavirasto totesi, että hinnoittelumme on ollut tehtyyn työhön ja alueen yleiseen hintatasoon nähden kohtuullinen ja hinnoittelun periaatteiden olleen sovittuina ja asiakkaankin tiedossa.
On selvää, että asia ja Kuluttajaviraston päätös on vaivannut sinua kovasti. En kuitenkaan ymmärrä, miten voit väittää saaneesi asiatonta tai töykeää palvelua asian tiimoilta, sillä asia hoidettiin hyvin asiallisesti ja ymmärryksellä.Asiat ratkeavat aina, kun hetkeksi rauhoittuu ja pysähtyy. Ja jos tuntuu, että ei jotain asiaa täysin ymmärrä, kannattaa asia ottaa puheeksi.
Ulriika - Asiakad
Ulriika AB kirjoitti:
Aiheeton kommentointi on toki turhaa kaikkien osapuolten osalta, mutta silloin, kun keskustelupalstoilta joutuu lukemaan perättömyyksiä, koen oikeudekseni asian oikaista. Pahoittelen pitkää kommenttiani, mutta tällä alalla yrittäjät ovat hyvin tiiviisti mukana asiakaspalvelussa ja toiveena on, että epäselvyydet saadaan ratkaistua.
Tässä mustan sifonki-iltapuvun tapauksessa haluan mainita, että kuten sinulle hyvä Asiakkaamme on jo sekä AngelicaBridesin että kuluttaja-asiamiehen toimesta kerrottu, on saamasi 125 € korjauslasku (iltapuvun kavennus sivuilta ja takaa, 4-kerroksisen helman lyhennys, kristallien käsin ompelu pukuun) täysin aiheellinen.
Iltapukuasi, jonka hinnaksi jäi 15 % opiskelija-alennuksen jälkeen 250 €, oli alunperin tarkoitus ainoastaan kaventaa ja tämän työn osalta sait hinta-arvioksi 50-60 eur. Sinulle kerrottiin myös, että kaikki muutostyöt maksavat erikseen ja ne hinnoitellaan erillisen hinnaston mukaan (joka on liikkeessämme nähtävillä). Seuraavan sovituksen yhteydessä
totesitkin laittavasi olettamaasi matalammat korot puvun kanssa, minkä takia myös helmaa pitäisi lyhentää. Lisäksi pyysit kristallikoristeluita puvun vyötärölle. Muutosten hinnoista et kysellyt.
Pukua noutaessasi olit muutoksiin tyytyväinen ja sovimme, että voin lähettää muutostöistä sinulle laskun sähköpostitse. Laskun saatuasi lähetit sähköpostin, josss ilmoitit, ettet laskua maksaisi, sillä se oli suurempi kuin oli sovittu. Vastasin sinulle hyvin asiallisesti ja ystävällisesti ja perustelin hinnoittelumme ja kertasin kustannuksista käydyt keskustelumme. Halusit tulla silti vielä asiasta liikkeeseen kanssani keskustelmaan.
Kävitkin seuraavana päivänä myymälässämme, mutta en itse ollut vielä tullut paikalle, joten jätit minulle soittopyynnön. Soitin sinulle saman päivän aikana ja puhelu oli töydin asiallinen. Kertasimme tapahtunutta js kerroit hyväksyväsi kavennus-ja koristelukulut, mutta jättäväsi helman lyhennyksen maksamatta, sillä sen hinnasta ei oltu erikseen sovittu. Myönsit kyllä ymmärtääneesi, että kaikki muutokset maksavat, mutta olettaneesi, että korjauksiin menisi 60-70euroa. Tarkemmin et asiaa osannut perustella ja totesit, ettei puhelimessa asiasta "kinastelu" tunnu asiaa ratkaisevan, joten teet valituksen kuluttajavirastoln, johon kerroit jo olleesi asiasta yhteydessä. Totesin, että se lienee parasta.
Molempien osapuolten selvitykset saatuaan, Kuluttajavirasto totesi, että hinnoittelumme on ollut tehtyyn työhön ja alueen yleiseen hintatasoon nähden kohtuullinen ja hinnoittelun periaatteiden olleen sovittuina ja asiakkaankin tiedossa.
On selvää, että asia ja Kuluttajaviraston päätös on vaivannut sinua kovasti. En kuitenkaan ymmärrä, miten voit väittää saaneesi asiatonta tai töykeää palvelua asian tiimoilta, sillä asia hoidettiin hyvin asiallisesti ja ymmärryksellä.Asiat ratkeavat aina, kun hetkeksi rauhoittuu ja pysähtyy. Ja jos tuntuu, että ei jotain asiaa täysin ymmärrä, kannattaa asia ottaa puheeksi.
UlriikaAivan mahtavaa toimintaa liikkeenpuolelta. Asiakasta palveltu ja homma hoidettu. Ikävää että nykyään tämänkaltainen käytös asiakkailta on todella yleistä. Aina kun asia ei mene niin kuin itse luuli aletaan huutamaan kuluttajanoikeuksia,palautusta ja hannukarpoa tietämättä yhtään mitään todellisista lakipykälistä. Myöskin kaupoilla on oikeuksia. Tuotteilla ei ole palautusoikeutta ellei sitä erikseen luvata, poikkeuksena ns.postimyynti eli nettikaupat.
- minätässävain
Ulriika AB kirjoitti:
Aiheeton kommentointi on toki turhaa kaikkien osapuolten osalta, mutta silloin, kun keskustelupalstoilta joutuu lukemaan perättömyyksiä, koen oikeudekseni asian oikaista. Pahoittelen pitkää kommenttiani, mutta tällä alalla yrittäjät ovat hyvin tiiviisti mukana asiakaspalvelussa ja toiveena on, että epäselvyydet saadaan ratkaistua.
Tässä mustan sifonki-iltapuvun tapauksessa haluan mainita, että kuten sinulle hyvä Asiakkaamme on jo sekä AngelicaBridesin että kuluttaja-asiamiehen toimesta kerrottu, on saamasi 125 € korjauslasku (iltapuvun kavennus sivuilta ja takaa, 4-kerroksisen helman lyhennys, kristallien käsin ompelu pukuun) täysin aiheellinen.
Iltapukuasi, jonka hinnaksi jäi 15 % opiskelija-alennuksen jälkeen 250 €, oli alunperin tarkoitus ainoastaan kaventaa ja tämän työn osalta sait hinta-arvioksi 50-60 eur. Sinulle kerrottiin myös, että kaikki muutostyöt maksavat erikseen ja ne hinnoitellaan erillisen hinnaston mukaan (joka on liikkeessämme nähtävillä). Seuraavan sovituksen yhteydessä
totesitkin laittavasi olettamaasi matalammat korot puvun kanssa, minkä takia myös helmaa pitäisi lyhentää. Lisäksi pyysit kristallikoristeluita puvun vyötärölle. Muutosten hinnoista et kysellyt.
Pukua noutaessasi olit muutoksiin tyytyväinen ja sovimme, että voin lähettää muutostöistä sinulle laskun sähköpostitse. Laskun saatuasi lähetit sähköpostin, josss ilmoitit, ettet laskua maksaisi, sillä se oli suurempi kuin oli sovittu. Vastasin sinulle hyvin asiallisesti ja ystävällisesti ja perustelin hinnoittelumme ja kertasin kustannuksista käydyt keskustelumme. Halusit tulla silti vielä asiasta liikkeeseen kanssani keskustelmaan.
Kävitkin seuraavana päivänä myymälässämme, mutta en itse ollut vielä tullut paikalle, joten jätit minulle soittopyynnön. Soitin sinulle saman päivän aikana ja puhelu oli töydin asiallinen. Kertasimme tapahtunutta js kerroit hyväksyväsi kavennus-ja koristelukulut, mutta jättäväsi helman lyhennyksen maksamatta, sillä sen hinnasta ei oltu erikseen sovittu. Myönsit kyllä ymmärtääneesi, että kaikki muutokset maksavat, mutta olettaneesi, että korjauksiin menisi 60-70euroa. Tarkemmin et asiaa osannut perustella ja totesit, ettei puhelimessa asiasta "kinastelu" tunnu asiaa ratkaisevan, joten teet valituksen kuluttajavirastoln, johon kerroit jo olleesi asiasta yhteydessä. Totesin, että se lienee parasta.
Molempien osapuolten selvitykset saatuaan, Kuluttajavirasto totesi, että hinnoittelumme on ollut tehtyyn työhön ja alueen yleiseen hintatasoon nähden kohtuullinen ja hinnoittelun periaatteiden olleen sovittuina ja asiakkaankin tiedossa.
On selvää, että asia ja Kuluttajaviraston päätös on vaivannut sinua kovasti. En kuitenkaan ymmärrä, miten voit väittää saaneesi asiatonta tai töykeää palvelua asian tiimoilta, sillä asia hoidettiin hyvin asiallisesti ja ymmärryksellä.Asiat ratkeavat aina, kun hetkeksi rauhoittuu ja pysähtyy. Ja jos tuntuu, että ei jotain asiaa täysin ymmärrä, kannattaa asia ottaa puheeksi.
UlriikaNäin asiasta täysin ulkopuolisena haluan vain ihan huomauttaa, että paras asiakaspalvelu sisältää läpinäkyvän hinnoittelun.
Erityisesti nämä tilanteet, joissa yhdistetään sekä fyysistä tuotetta että palvelua, olisi ihan suotavaa väärinymmärrysten välttämiseksi ilmoittaa selvästi hinta ja hintojen muutokset. Esimerkiksi jos päättäisin operaattorille soittaa ja muuttaa liittymäpalvelujani uuteen uskoon, operaattorit ilmoittavat aina lopullisen hinnan ja tärkeimmät sopimusehdot ennen kuin palvelunmuutos lyödään sopimuksella lukkoon.
Tässäkin tapauksessa olisi liikkeen hyvä varmistaa, että asiakas ymmärtää tuotteen ja sen sisältämien palveluiden kokonaiskustannusten muutoksen. Eihän sitä teiltä vaadita, kun kerran hinnasto löytyy ja kaiken lisäksi on vielä kilpailukykyinen, mutta maineen ja ikävien reklamaatioiden kannalta ei siitä olisi muuta kuin hyötyä. Jos asiakkaalle lyödään tiskiin lasku, jossa on enemmän euroja kuin alkuperäisessä, niin kannustaako se asiakasta vastedes tulemaan takaisin? Veikkaan, että ei.
Itsekin olen toiminut asiakaspalvelutehtävissä. Sen olen oppinut, että ikinä ei häviä, jos asiakasta kohtelee kuin vastasyntynyttä ääliötä. Ei siis tietenkään epäkunnioittavasti, vaan muistaa kertoa tuotteista ja palveluista KAIKEN. Erityisesti ne myyjälle olevat "itsestäänselvyydet". Ei siinä auta jos olet viimeksi aamulla toiselle asiakkaalle kertonut tuotteeseen liittyvän faktan, jos edessäsi seisova asiakas ei sitä tiedä.
Ja huomiona vielä, että oli asiallinen vastaus liikkeeltä. Toki sitä ei kukaan tiedä, kuinka asiallisia nämä palvelutilanteet tässä tapauksessa oikeasti olivat. - Myyjä
minätässävain kirjoitti:
Näin asiasta täysin ulkopuolisena haluan vain ihan huomauttaa, että paras asiakaspalvelu sisältää läpinäkyvän hinnoittelun.
Erityisesti nämä tilanteet, joissa yhdistetään sekä fyysistä tuotetta että palvelua, olisi ihan suotavaa väärinymmärrysten välttämiseksi ilmoittaa selvästi hinta ja hintojen muutokset. Esimerkiksi jos päättäisin operaattorille soittaa ja muuttaa liittymäpalvelujani uuteen uskoon, operaattorit ilmoittavat aina lopullisen hinnan ja tärkeimmät sopimusehdot ennen kuin palvelunmuutos lyödään sopimuksella lukkoon.
Tässäkin tapauksessa olisi liikkeen hyvä varmistaa, että asiakas ymmärtää tuotteen ja sen sisältämien palveluiden kokonaiskustannusten muutoksen. Eihän sitä teiltä vaadita, kun kerran hinnasto löytyy ja kaiken lisäksi on vielä kilpailukykyinen, mutta maineen ja ikävien reklamaatioiden kannalta ei siitä olisi muuta kuin hyötyä. Jos asiakkaalle lyödään tiskiin lasku, jossa on enemmän euroja kuin alkuperäisessä, niin kannustaako se asiakasta vastedes tulemaan takaisin? Veikkaan, että ei.
Itsekin olen toiminut asiakaspalvelutehtävissä. Sen olen oppinut, että ikinä ei häviä, jos asiakasta kohtelee kuin vastasyntynyttä ääliötä. Ei siis tietenkään epäkunnioittavasti, vaan muistaa kertoa tuotteista ja palveluista KAIKEN. Erityisesti ne myyjälle olevat "itsestäänselvyydet". Ei siinä auta jos olet viimeksi aamulla toiselle asiakkaalle kertonut tuotteeseen liittyvän faktan, jos edessäsi seisova asiakas ei sitä tiedä.
Ja huomiona vielä, että oli asiallinen vastaus liikkeeltä. Toki sitä ei kukaan tiedä, kuinka asiallisia nämä palvelutilanteet tässä tapauksessa oikeasti olivat.Samaa mieltä! Olen myyjä ja tuotteeni kierto on 5-15 vuotta. Silti koen että onnellinen asiakas tänään on luultavasti minun asiakas 5-15 vuoden päästäkin. Luulen että näissä yllä esitetyissä tapauksissa kyseisen liikkeen ompelijat ovat unohtaneet että he tuottavat samalla palvelua jonka tulisi olla asiakas lähtöistä. Mekoissa yms. kierto voi olla alle vuosi, joten suosittelen yritykselle rehellistä myyntitaktiikkaa ja selkeää hinnoittelua. Vaikka hinta nousisi myydessä ylimääräisiä kymppejä lisätöiden takia, on asikkaalle helpompaa perustella se etukäteen ja säilyttää asiakas suhde. Jälkikäteen perustelu yleensä päättyy vitutukseen ja liikkeen välttelyyn.
- samaamieltä
Edellisten kanssa samaa mieltä. Ongelma tässä viimeisimmässä jutussa on ettei kauppaan vaikuttavia kulueriä ole kerrottu riittävästi. Ei riitä että homman jälkeen perustellaan vaan se pitää tehdä etukäteen.
Ja kuluttajaneuvontaan yhteyden ottaminen on täysin oikein tilanteessa, missä asiakas haluaa saada selvyyden, miten tilanteessa tulisi toimia ja jos on erimielisyyttä yrityksen kanssa. Neuvonta antaa objektiivisen vastauksen varsinkin kun yritys katsoo asiaa omalta kannaltaan ja kuluttaja toki myös. Kuluttajaneuvonta ei tarkoita lakipykälien heiluttelua vaan yksinkertaisesti sitä että joku auttaa asian selvittämisessä ilman että on omia intressejä. - naurettavaa!
ostin onneksi mekkoni toisesta paikasta. Siellä oli hyvää palvelua ja mikäli olisin tyytymättömänä kirjoittanut Suomi24:n sivuille, he olisivat soittaneet minulle ja keskustelleet EIKÄ kirjoittaneet auki asiakkaan ja myyjän käymää keskustelua. Lisäksi Ulriikka kertoo vielä opiskelija-alennuksesta, jolloin helposti rajaantuu se asiakaspiiri, joka on kyseessä. Mielestäni on asiatonta, että myyjä lähtee kirjoittelemaan tänne yksityiskohtaisesti asiakkaan kanssa käydyt toimet. Sen sijaan olisi riittänyt, että "asia hoidettiin asiallisesti". Lisäksi, mikäli asiakkaalla on jäänyt paha mieli, niin silloin asiaa ei ole hoidettu asiallisesti. Itse olen työskennellyt perintäalalla, missä asiakas on tavallista tuohtuneemmassa tilassa ja silti olen saanut vain positiivista palautetta heiltä. Lähtökohta on edelleen, että ASIAKAS ON AINA OIKEASSA ja jos asiakas onkin väärässä niin palataan kohtaan 1 (eli ASIAKAS ON AINA OIKEASSA). En voi muuta sanoa kuin, että noloa Ulriikka, todella noloa. Et taida olla mikään ruudinkeksijä.
- Tyytymätön asiakas
Tulin vilkaisemaan, onko täällä tullut keskustelua ja onhan sitä. Kiitos kommenteista ylläoleville kommentoijille. Olen edelleen todella ihmeissäni saamastani "palvelusta" ja sen luokattomuudesta. Tuollainen vastaus ja asian yksityiskohtainen puinti on aika noloa. En ymmärrä, kuka hyötyy tuollaisesta kuvailusta. Eli kannattaa varoa - jos saat huonoa kohtelua ja siitä kirjoitat niin seuraavaksi tulee varmaan nimi ja mittasi keskustelupalstalle..
Minuun ei tosiaan ole oltu minkäänlaisessa yhteydessä tämän jälkeen, ei pahoiteltu, ei mitään. Tunsin ja tunnen vieläkin oloni huijatuksi ja epäreilusti kohdelluksi. En ymmärrä, miten tuollaisella asenteella ja toimintatavoilla voi pyörittää yritystoimintaa.
Tapahtuneesta on kolme kuukautta aikaa ja asia on osaltani loppuunkäsitelty. Olen tyytyväinen, mitä useampi tämän keskustelun lukee ja siitä tekee omat johtopäätöksensä, mistä kannattaa pukua lähteä hankkimaan. Tukekaa yrityksiä, jotka kohtelevat teitä asiallisesti. Tähän paikkaan ei kannata vaivautua. - OnnellinenMorsian
Olen todella tyytyväinen Angelica Bridesiin palveluun sekä pukuuni
- asiakas2014
ÄLKÄÄ MENKÖ ANGELICA BRIDESIIN!!! Huonoa palvelua ja kohtelevat asiakasta kuin sontaa! Jos oli joku pienikin epäselvyys, he SYYTTIVÄT, ei edes mitään "anteeksi tässä on tullut väärinkäsitys" vaan kunnon "muistat väärin, olet väärässä". Kaiken lisäksi kun kirjoitan ylös aina kaiken mitä puhuttiin! todennäköisesti oli vain väärinkäsitys, mutta ei nyt asiakasta kuulu syytellä!! Sitä paitsi aivan ylihinnoiteltu kauppa.
- Arvasin
Samoja kokemuksia kuin yllä. Eipä ihme että tätä firmaa ei enää ole!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2402530Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691796Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881630- 561599
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin166156190-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491289Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2601248- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56949Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62847