Miten eroon jännityksestä?

jääänishousu

Haluaisin kysyä neuvoja ja saada ehkä vertaistukea jännityksen kanssa "tappelemiseen". Omalla kohdallani kyse ei ole sosiaalisten tilanteiden jännittämisestä tai esiintymispelosta. Jännitän lähinnä tilanteita, joissa tiedän tuntevani oloni epämukavaksi. Esimerkiksi, jos menen jonkun tutun tai jopa ystäväni luokse yökyläilemään ja tiedän, etten oikein osaa olla kuten kotonani, niin jännitän jo etukäteen tilanteen tuomaa epämukavuutta.

Kyse on lähinnä omalta mukavuusalueeltaan poistumisesta tuleva epävarmuuden olotila, jonka jälkeen alan liikaa pohtimaan asioita ja jännittämään niitä.

Jännityksessä ei olisi muuten mitään haittaa, ja toisinaan se on ohimenevää. Pahimmissa tapauksissa kuitenkin luon itselleni tai jännitys luo minulle niin huonon olon, johon kehoni yleensä reagoi oksentamalla.

Olen jo pitkään pohtinut onko kaikki tämä vain päänsisäistä ja ohimenevää, mutta olen potenut tämänkaltaista jännitystä pienestä asti, joten ehkä sille voisi olla jokin muukin (lääketieteellinen) selitys? Mitään pillereitä en kyllä mielelläni ala popsimaan, mutta olen huomannut, että olen alkanut välttämään näitä epämukavuutta tuomia tilanteita, joka on myös alkanut rajoittaa elämääni uusilta kokemuksilta, joten ehkä alan olemaan avoin kaikille ratkaisuille.

Kiitoksia, jos sinulta löytyy minulle viisaita sanoja/neuvoja/ohjeita jaettavaksi :)

5

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdjsö

      Itse sain apua klassisesta homeopatiasta.

      • jääänishousu

        Tutkin homeopatian käsitettä ja se vaikuttaa kyllä ihan järkeen käyvältä, koska eihän kyse ole mistään sairaudesta, vaan juurikin mielenhallinnasta ja fyysisistä oireista, joita muodostuu mielenhallitsemattomuudesta. Minun pitää tutkia asiaa lisää, kiitos! :) Mutta kysyisin vielä sinulta, että miten pian koit "lääkkeiden" vaikutuksen, miten hakeuduit asiantuntijan vastaanotolle ja mitä homeopaattinen hoito kustantaa?

        Onko kellään muulla jotakin jaettavaa jännityksen käsittelystä/hoitamisesta? :)


      • fdjsö
        jääänishousu kirjoitti:

        Tutkin homeopatian käsitettä ja se vaikuttaa kyllä ihan järkeen käyvältä, koska eihän kyse ole mistään sairaudesta, vaan juurikin mielenhallinnasta ja fyysisistä oireista, joita muodostuu mielenhallitsemattomuudesta. Minun pitää tutkia asiaa lisää, kiitos! :) Mutta kysyisin vielä sinulta, että miten pian koit "lääkkeiden" vaikutuksen, miten hakeuduit asiantuntijan vastaanotolle ja mitä homeopaattinen hoito kustantaa?

        Onko kellään muulla jotakin jaettavaa jännityksen käsittelystä/hoitamisesta? :)

        Etsin netistä klassisen homeopaatin, joka otti 90 € ensimmäiseltä käynniltä. Tähän hintaan sisältyi lääkkeet. Koin vaikutukset vuorokauden sisällä. Ensimmäisenä yönä tuli kauhea itkukohtaus, kun kaikki se stressi mitä olin tuntenut purkautui. En meinannut pystyä nukkumaan ollenkaan kun itketti niin kauheasti. Seuraavana aamuna huomasin, että stressi oli poissa ja kaikki fobiat ja jännitykset olivat kadonneet. Noin kuukausi myöhemmin huomasin, että stressi tai jännittäminen palasivat lievänä, mutta nyt syön ylläpitoannosta.


      • fdjsö
        fdjsö kirjoitti:

        Etsin netistä klassisen homeopaatin, joka otti 90 € ensimmäiseltä käynniltä. Tähän hintaan sisältyi lääkkeet. Koin vaikutukset vuorokauden sisällä. Ensimmäisenä yönä tuli kauhea itkukohtaus, kun kaikki se stressi mitä olin tuntenut purkautui. En meinannut pystyä nukkumaan ollenkaan kun itketti niin kauheasti. Seuraavana aamuna huomasin, että stressi oli poissa ja kaikki fobiat ja jännitykset olivat kadonneet. Noin kuukausi myöhemmin huomasin, että stressi tai jännittäminen palasivat lievänä, mutta nyt syön ylläpitoannosta.

        Eli ylläpitoannoksen kanssa kaikki hyvin.


    • Solucion a tu problema muy efectivo
      Si crees con todo tu corazon puede funcionar

      Mucha suerte ! Para ti mismo di el nombre de la unica persona del sexo opuesto con quien quieras estar (tres veces...)...
      * Piensa en algo que quieras lograr dentro de la proxima semana y repitelo para ti mismo(a) (seis veces)...
      * Piensa en algo que quieras que pase entre tu y la persona especial (que dijiste en el no. 1) y dilo a ti mismo/a (doce veces)...
      * Ahora haz un ultimo y final deseo acerca del deseo que escogiste.
      * Despues de leer esto tienes 1 hora para mandarlo a 15 temas y lo que pediste se te hara realidad en 1 semana.
      A la mayor cantidad de gente a quien lo mandes mas fuerte se hara tu deseo.
      Si tu escoges ignorar esta carta lo contrario del deseo te sucedera,
      o esto no sucedera jamas..............
      Que tus días estén llenos de logros y tus noches de sueños copia y

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      63
      930
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      363
      688
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe