petin miestäni...

epäonnistunut

Seurustelen itseäni n. 4 vuotta vanhemman miehen kanssa. Olemme seurustelleet reilut puolitoista vuotta. Suhteemme on ollut täydellistä, erimielisyyksineen kaikkineen. Puolisen vuotta sitten petin miestäni oman ikäiseni kanssa, sillä pahimmalla tavalla. Uskottomuuteni painoi minua siitä asti. Nyt kerroin sen miehelleni. Mies sanoi että unohdetaan asia ja jatketaan. Pian hän kuitenkin sanoi että ei tiedä pystyykö jatkaa suhdetta enää kanssani. Rakastan miestäni yli kaiken! Tiedän että jos rakastaa niin ei kuulu pettää! Kadun tekojani mielettömästi! En tiedä mitä pitäisi tehdä. En osaa kuin itkeä. En halua menettää miestäni ja tiedän että olisi pitänyt miettiä asiaa kun petin! Mieheni petti minua suhteemme aika alussa exänsä kanssa, ei kuitenkaan niin kuin minä petin häntä. Luottamuksen palautuminen oli todella vaikeaa. En ymmärrä miten olen saattanut tehdä miehelleni jotakin tälläista. En anna itselleni koskaan anteeksi. Toivon että kultani pystyy vielä jatkamaan kanssani, joka on paljon pyydetty. Mieheni kysyi miten joskus voi vielä rakastella kanssani kun olen ollut toisen miehen kanssa. Hän kertoi ettei olisi ikinä voinut kuvitella MINUN pettäväni ja sanoi ettei taidakaan tuntea minua. Mieheni sanoi että olen kuin eri ihminen. Tuntuu tosi pahalta, enkä voi kuvitella miltä miehestäni tuntuu! Voiko hän antaa minulle anteeksi? En voi kuvitella elämääni ilman miestäni, hän on tehnyt minut onnelliseksi! Vihaan itseäni koko ajan enemmän miettiessäni tekoani! Olen täysin varma etten enää ikinä pettäisi miestäni, en halua koskaan enää kokea tätä tunnetta ja pelätä hänen menettämistään! Mitä voin tehdä?

32

8228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korsto

      Mitenkä paljon luulet miehen sietävän sitä, että hän on niin HUONO sängyssä, että petät kenen tahansa kanssa kadulta...et siis pelkästään syönyt sanaasi, vaan myös nollasit hänet "miehenä".

    • Joona

      valitettavasti.

      Aika tekee tehtävänsä, mihin suuntaan miehesi mieli kallistuu sitä ei kukaan muu voi tietää kuin hän itse. Luottamusta on vaikea ellei mahdoton saada takaisin, eikä suhde välttämättä koskaan palaudu täysin entiselleen. Anteeksi voi antaa mutta se unohtaminen onkin sitten toinen juttu.

      Ennenkaikkea puhukaa, puhukaa, puhukaa keskenänne suhteestanne, haluistanne ja toiveistanne. Vain puhumalla, avoimuudella ja rehellisyydellä asiat selviävät.

    • epäonnistunut

      en voi ymmärtää tekoani mitenkään sillä mieheni on mitä parhain sängyssä ja osaa tehdä minut tyytyväiseksi. Toinen mies ei tyydyttänyt minua seksuaalisesti millään tavalla. En kaivannut seksiä vaan tarvitsin silloin hellyyttä. Siksi en ymmärräkään miksi se tapahtui. On paha olla kun tiedän että mieheni ajattelee ettei riitä minulle tai ole tarpeeksi hyvä. En voi kuvitella elämääni ilman kultaani. Toivon yli kaiken että hän voi jatkaa kanssani.

      • Korsto

        Miten saat miehesi uskomaan, että hän on hyvä sängyssä, kerran petit toisen miehen kanssa? Eihän sellaista kukaan usko.


      • HOBITTI
        Korsto kirjoitti:

        Miten saat miehesi uskomaan, että hän on hyvä sängyssä, kerran petit toisen miehen kanssa? Eihän sellaista kukaan usko.

        ...miten se on kummallisesti; miehen maine vain kasvaa kun hyppää sänkyihin ja naiset on h****a heti yhdestä mokasta??!!!mikä on logiikka? tallinnaan menevissä miehissä on monia, jotka menee taksilla suoraan h - taloon...mitä se on mielestäsi? eikä vaimo tiedä ennekuin saa jonkun sex-taudin...


      • Korsto
        HOBITTI kirjoitti:

        ...miten se on kummallisesti; miehen maine vain kasvaa kun hyppää sänkyihin ja naiset on h****a heti yhdestä mokasta??!!!mikä on logiikka? tallinnaan menevissä miehissä on monia, jotka menee taksilla suoraan h - taloon...mitä se on mielestäsi? eikä vaimo tiedä ennekuin saa jonkun sex-taudin...

        Mihin tuo kysymys liittyy? Minusta pettäjän tulee KÄRSIÄ.


    • kokenut

      En usko et miehesi koskaan sulle anteeksi sitä antaa rehellisesti.Vaimoni petti mua puolivuotta
      sitten....yritetty on.Olen tullut siihen tulokseen että en voi koskaan antaa sitä anteeksi,
      koska silloinhan hyväksyisin koko jutun.Ja sitä valehtelua en anna anteeksi mitä asian tiimoilta mulle kerrottiin.
      Nyt on aika huonot tarpeet jatkaa,mutta katsotaan kuinka käy.

    • nina

      on ettei pettämisen jälkeen enää ole rakkautta. kun luottamus on kerran rikottu, se häviää iäksi.
      mikä ihme sai sut pettämään??? paljon menetit, hyödyitkö yhtään mitään???? Et varmasti.

      • epäonnistunut

        itsekään mikä sai mut pettämään tärkeintä ja rakkainta ihmistä. Suhteemme jatkui vaikka mieheni petti minua, rakastin liíkaa, en olisi voinut jättää. En aikonutkaan asiasta kertoa mutta en olisi voinut elää asian kanssa. Oli niin paha olla asian takia, nyt tosin on pahempi! Mieheni sanoi ettei tiedä mitä tekee mutta ei haluaisi luopua musta. Mitään en voi toivoa ja rukoilla enempää kuin että jokin päivä mieheni pystyisi katsomaan silmiini ja kertovansa rakastavansa, antavansa anteeksi.


      • nina
        epäonnistunut kirjoitti:

        itsekään mikä sai mut pettämään tärkeintä ja rakkainta ihmistä. Suhteemme jatkui vaikka mieheni petti minua, rakastin liíkaa, en olisi voinut jättää. En aikonutkaan asiasta kertoa mutta en olisi voinut elää asian kanssa. Oli niin paha olla asian takia, nyt tosin on pahempi! Mieheni sanoi ettei tiedä mitä tekee mutta ei haluaisi luopua musta. Mitään en voi toivoa ja rukoilla enempää kuin että jokin päivä mieheni pystyisi katsomaan silmiini ja kertovansa rakastavansa, antavansa anteeksi.

        miehesi haluaa vain vakipanon siksi aikaa kunnes löytää uskollisen vaimon. se etsii sitä uutta tyttöystävää nyt parhaillaan, joten suosittelen että eroatte ihan itsesikin takia. hän voi sanoa sinulle että antaa anteeksi, mutta ei kukaan voi oikeasti antaa pettämistä anteeksi.


    • HOBITTI

      heippa. harmi että mokasit - mielestäni on paras olla hiljaa yksittäisestä tapauksesta, kaikkea ei pidä kertoa suu vaahdossa. sisäinen kärsimys riittänee rankaisuksi...tämä sekoilu on kovin inhimillistä, tulee kyetä antamaan anteeksi...ja voi antaa anteeksi, jos rakastaa tarpeeksi!

      • Korsto

        Yksi kerta voi mennä läpi, mutta jos muijalle tulisi tavaksi, pistäsin kadulle lopullisesti..h**rat kuuluu sinne.


      • epäonnistunut
        Korsto kirjoitti:

        Yksi kerta voi mennä läpi, mutta jos muijalle tulisi tavaksi, pistäsin kadulle lopullisesti..h**rat kuuluu sinne.

        ja vannon että tuo ei tulisi koskaan toistumaan! En halua toista tälläista tilannetta, itkeä ja miettiä pääni hajalle. Kultani on minulle liian tärkeä menetettäväksi.


      • epäonnistunut
        epäonnistunut kirjoitti:

        ja vannon että tuo ei tulisi koskaan toistumaan! En halua toista tälläista tilannetta, itkeä ja miettiä pääni hajalle. Kultani on minulle liian tärkeä menetettäväksi.

        jo että toinen mies ei tyydyttänyt minua seksuaalisesti millään tavalla. Kaipasin hellyyttä, en seksiä. Valitettavasti se kuitenkin päätyi seksiin. Tuskin voinkaan miehelleni vakuuttaa hänen riittävän minulle, ainostaan minä tiedän sen.


      • jasmiina
        epäonnistunut kirjoitti:

        ja vannon että tuo ei tulisi koskaan toistumaan! En halua toista tälläista tilannetta, itkeä ja miettiä pääni hajalle. Kultani on minulle liian tärkeä menetettäväksi.

        Itse petin ja menetin. Mies "antoi anteeksi" ja suhde jatkui puoli vuotta ja sitten hän halusi erota. Typerin teko mitä ikinä olen tehnyt. Ei olisi pitänyt kertoa, koska rakastin miestäni syvästi teostani huolimatta.
        En yleistä, mutta.. Koita jaksaa.


      • nina

        mielestäni kumppanilla on oikeus tietää jos toinen on pettänyt. siinä saa pettäjä sitten rangaistuksen kun toinen jättää.


      • HOBITTI
        nina kirjoitti:

        mielestäni kumppanilla on oikeus tietää jos toinen on pettänyt. siinä saa pettäjä sitten rangaistuksen kun toinen jättää.

        hei vaan Korsto, miehet kyllä useimmiten jättävät kertomatta - hehän haluavat h***aa, vai ketä ne kundit on, jotka menee Tallinnassakin suoraan satamasta taksilla h********n. vai naisetko sitä muka vain tekee? miehet h***** paljon enemmän!ja kertomatta mitään - huomaat vasta kun taudin saat!seksi on niin eri asia miehille ja naisille - miehet kun toimii näköaistin perusteella, valitettavasti!onneksi muutama poikkeus löytyy...


      • anttu
        HOBITTI kirjoitti:

        hei vaan Korsto, miehet kyllä useimmiten jättävät kertomatta - hehän haluavat h***aa, vai ketä ne kundit on, jotka menee Tallinnassakin suoraan satamasta taksilla h********n. vai naisetko sitä muka vain tekee? miehet h***** paljon enemmän!ja kertomatta mitään - huomaat vasta kun taudin saat!seksi on niin eri asia miehille ja naisille - miehet kun toimii näköaistin perusteella, valitettavasti!onneksi muutama poikkeus löytyy...

        lyhyesti:

        miehen pitää yrittää tuhat kertaa enemmän kuin naisen jotta saisi seksiseuraa.

        me miehet ollaan niin helppoja.


      • Jassoo
        HOBITTI kirjoitti:

        hei vaan Korsto, miehet kyllä useimmiten jättävät kertomatta - hehän haluavat h***aa, vai ketä ne kundit on, jotka menee Tallinnassakin suoraan satamasta taksilla h********n. vai naisetko sitä muka vain tekee? miehet h***** paljon enemmän!ja kertomatta mitään - huomaat vasta kun taudin saat!seksi on niin eri asia miehille ja naisille - miehet kun toimii näköaistin perusteella, valitettavasti!onneksi muutama poikkeus löytyy...

        mä en kyllä yhdy. Kaveripiirissä ainakin kaksi jätkää on pettänyt, mutta kertonut muijallensa että on tehnyt tällee. Mutta sen sijaa mun n.20 jätkän kaveripiirissä on tapahtunut lukuisia kertoja silleen, että nainen on pettänyt, mutta on jättäny kertomatta ja sitten se on selvinnyt ihan jollai muulla tavalla. En mitenkään yleistä, että muijat pettää ja jättää kertomatta, mutta tää on mun näkemys ja must kyl tuntuu, että tämmöstä tapahtuu ihan yhtäpaljon kummallakin sukupuolella.

        Ja toi sun tallinki laiva juttuus vastine. Kahen kaverin muijjat meni ruotsinristeilylle. Kummatkin muijat pettivät sielä ja sekin selvis vasta kun niitten muijien joku puoltuttu kaveri käräytti ne mun kamuille joku pari kuukautta tän risteilyn jälkeen. Ja mä oon näitä naisten ruotsinristeily pettämis juttuja kuullu ennenkin, ku siel ne muijat hirvees tuiskees ryyppää ja vieraat jätkät sillä aikaa vetelee housuja kinttuu.


      • naikkonen

        Mielestäni pettämisestä ei pidä kertoa, jos se todellakin oli vain hetken hairahdus ja (valitettavasti) ihmimillinen erehdys. Toisen luottamusta ei pidä mennä viemään, sitä kun ei saa täysin koskaan takaisin. Se on todella julmaa. Tieto lisää tässä tapauksessa tuskaa. Ja todella tiedän mistä puhun.Tosin on varmistettava, ettei toinen saa ikinä tietää. Ja jos omatunto kolkuttaa liian pahasti, ainoa oikea keino on lähteä, vaikka se sattuisi pahastikin. Oman olon helpottaminen ei ole syy kertoa syrjähypystä.


      • toinen naikkonen
        naikkonen kirjoitti:

        Mielestäni pettämisestä ei pidä kertoa, jos se todellakin oli vain hetken hairahdus ja (valitettavasti) ihmimillinen erehdys. Toisen luottamusta ei pidä mennä viemään, sitä kun ei saa täysin koskaan takaisin. Se on todella julmaa. Tieto lisää tässä tapauksessa tuskaa. Ja todella tiedän mistä puhun.Tosin on varmistettava, ettei toinen saa ikinä tietää. Ja jos omatunto kolkuttaa liian pahasti, ainoa oikea keino on lähteä, vaikka se sattuisi pahastikin. Oman olon helpottaminen ei ole syy kertoa syrjähypystä.

        Ei pidä koskaan loukata rakastamaansa ihmistä niin, että kertoo syrjähypystä, olipa niitä yksi tai useampia.
        Se on pahin mahdollinen loukkaus toista ihmistä kohtaan. Paras on varmistaa, ettei kumppani koskaan tiedä eikä tule tietämään tapahtumasta.
        Ainoa oikea ratkaisu minustakin on, että eroaa oma-aloitteisesti kumppanistaan, jos ei salaisuuden pitäminen tuntuu sietämättömältä.


      • Ehta heebo
        naikkonen kirjoitti:

        Mielestäni pettämisestä ei pidä kertoa, jos se todellakin oli vain hetken hairahdus ja (valitettavasti) ihmimillinen erehdys. Toisen luottamusta ei pidä mennä viemään, sitä kun ei saa täysin koskaan takaisin. Se on todella julmaa. Tieto lisää tässä tapauksessa tuskaa. Ja todella tiedän mistä puhun.Tosin on varmistettava, ettei toinen saa ikinä tietää. Ja jos omatunto kolkuttaa liian pahasti, ainoa oikea keino on lähteä, vaikka se sattuisi pahastikin. Oman olon helpottaminen ei ole syy kertoa syrjähypystä.

        Tämä ihmettely sekä naikkoselle että toiselle naikkoselle:

        Teillä on jotain vikaa yläpäässä ton kertomatta jättämisvirittelynne kanssa...

        Millä tekosyyllä te sitten selittäisitte miehellenne eroamisenne? Pitäisi kehitellä joku grande finale tai uusi vale, jolla hoitaa omantunnon pettämisen peittely.

        Ja lopulta, mitä järkeä on lähteä edes ideoimaan jotain virityksiä suhteen jatkolle, kun on kerran mennyt pettämään? Koko homman jatkohan perustuu enää valheelle, yksin tai yhdessä, vaikka kuinka muka ajattelisi rakastavansa ihanaa miestään - kunhan se ei vaan koskaan saa tietää.

        Kenen logiikkaa toi voi enää olla...
        Tollasilla naisilla taitaa olla muihinkin epämiellyttäviin tilanteisiin joku itselle hyväksytty selitys, jolla vastuun ottamisen ja rehellisyyden voi kiertää tosta vaan.

        Uskomatonta juttua...


      • monilla
        naikkonen kirjoitti:

        Mielestäni pettämisestä ei pidä kertoa, jos se todellakin oli vain hetken hairahdus ja (valitettavasti) ihmimillinen erehdys. Toisen luottamusta ei pidä mennä viemään, sitä kun ei saa täysin koskaan takaisin. Se on todella julmaa. Tieto lisää tässä tapauksessa tuskaa. Ja todella tiedän mistä puhun.Tosin on varmistettava, ettei toinen saa ikinä tietää. Ja jos omatunto kolkuttaa liian pahasti, ainoa oikea keino on lähteä, vaikka se sattuisi pahastikin. Oman olon helpottaminen ei ole syy kertoa syrjähypystä.

        "Viedä toisen luottamus" on siis todella julmaa pettäjälle vai petetylle? Pettäjähän sen luottamuksen on JO vienyt pettämällä toisen luottamuksen, eli unohtamalla mahdolliset sovitut pelisäännöt.

        Pettäjä pelkää jäävänsä yksin, siksi ei kerro tai ota vastuuta teostaan. Kertoo jo paljon ihmisestä itsestään - ensin mokataan ja sitten ei suostuta ottamaan edes vastuuta asiasta saati olemaan rehellinen kumppanille. Kuka sellaista selkärangatonta ihmistä edes jaksaisi pitkään katsella?!

        TEKO lisää tuskaa, ei tieto. Useimpia satuttaa se eniten mitä toinen on muiden kanssa TEHNYT, eikä se, että kertoo siitä rehellisesti.


      • nina
        monilla kirjoitti:

        "Viedä toisen luottamus" on siis todella julmaa pettäjälle vai petetylle? Pettäjähän sen luottamuksen on JO vienyt pettämällä toisen luottamuksen, eli unohtamalla mahdolliset sovitut pelisäännöt.

        Pettäjä pelkää jäävänsä yksin, siksi ei kerro tai ota vastuuta teostaan. Kertoo jo paljon ihmisestä itsestään - ensin mokataan ja sitten ei suostuta ottamaan edes vastuuta asiasta saati olemaan rehellinen kumppanille. Kuka sellaista selkärangatonta ihmistä edes jaksaisi pitkään katsella?!

        TEKO lisää tuskaa, ei tieto. Useimpia satuttaa se eniten mitä toinen on muiden kanssa TEHNYT, eikä se, että kertoo siitä rehellisesti.

        Pettäjä on jo luottamuksen vieny


      • Anonyymi
        naikkonen kirjoitti:

        Mielestäni pettämisestä ei pidä kertoa, jos se todellakin oli vain hetken hairahdus ja (valitettavasti) ihmimillinen erehdys. Toisen luottamusta ei pidä mennä viemään, sitä kun ei saa täysin koskaan takaisin. Se on todella julmaa. Tieto lisää tässä tapauksessa tuskaa. Ja todella tiedän mistä puhun.Tosin on varmistettava, ettei toinen saa ikinä tietää. Ja jos omatunto kolkuttaa liian pahasti, ainoa oikea keino on lähteä, vaikka se sattuisi pahastikin. Oman olon helpottaminen ei ole syy kertoa syrjähypystä.

        10 ainutkertaista pettämisestä ei kannata kertoa


    • ihmettelevä

      juuri tästä syystä olemme aviomieheni kanssa jo alussa sopineet, että mikäli joskus kummalle tahansa kävisi lipsahdus, pitäköön omana tietonaan. jos kyseessä on ollut hetken huuma humalassa tuntemattoman kanssa, eikä tämä hairahdus uhkaa suhdettamme mitenkään (esim. unohtuneen kondomin tai rakastumisen muodossa)niin silloin on syytä vain itse käydä läpi oma helvettinsä, eikä käyttää toista oman pahanolon likasankona.... miksi siis koskaan menit kertomaan... ei tietenkään tuollaista voi unohtaa jos se kerran naamalle heitetään. itse en ainakaan koskaan halua tietää, onko mieheni jossain käynyt vai ei, enkä myöskään omaa huonoa omaatuntoani häneen pura. koska loppujen lopuksi tärkeintä on se, että hän on edelleen ihana aviomies ja loistava isä lapsellemme... se ratkaisee. mutta... jos tällaista päin naamaa heitettäisi, ero olisi varmaa. olisi kannattanut ajatella aikanaa... toivottavasti kuitenkin voisitte vielä päästä yhteiseen sointuu... vaikeaa se kuitenkin on...

      • nina

        Naitte toistenne selän takana? Tai ainakin miehesi niin tekee? Onnea avioliittoon... :) Siinä on lapsilla hyvät vanhemmat. heh


      • ihmettelevä
        nina kirjoitti:

        Naitte toistenne selän takana? Tai ainakin miehesi niin tekee? Onnea avioliittoon... :) Siinä on lapsilla hyvät vanhemmat. heh

        kylläpäs taas NIIN tarkkaan tiedät meidän avioliiton tilan ja käyttäytymisrituaalit..... en voi kuin nauraa.. et ilmeisesti lukenut ajatuksella kirjoitustani, kyse ei tosiaan ole mistään jatkuvasta vieraissa juoksemisesta, vaan JOS joskus kävisi erehdys... en todellakaan omaa niin naivia elämänasennetta, että lapsellisesti uskon sokeaan rakkauteen ja hautaan asti kestävään roihuun.... sen sijaan uskon tasapainoiseen, toista kunnioittavaan parisuhteeseen. ja kyllä, toisen kunnioittamista on se, ettei paranna toisen kustannuksella omaa huonoa omaatuntoaan asialla, joka sittenkin merkitsee niin vähän.... Ja miten ihmeessä tämä asia vaikuttaa minun vanhemmuuteeni, kykyyni olla äiti????


      • nina
        ihmettelevä kirjoitti:

        kylläpäs taas NIIN tarkkaan tiedät meidän avioliiton tilan ja käyttäytymisrituaalit..... en voi kuin nauraa.. et ilmeisesti lukenut ajatuksella kirjoitustani, kyse ei tosiaan ole mistään jatkuvasta vieraissa juoksemisesta, vaan JOS joskus kävisi erehdys... en todellakaan omaa niin naivia elämänasennetta, että lapsellisesti uskon sokeaan rakkauteen ja hautaan asti kestävään roihuun.... sen sijaan uskon tasapainoiseen, toista kunnioittavaan parisuhteeseen. ja kyllä, toisen kunnioittamista on se, ettei paranna toisen kustannuksella omaa huonoa omaatuntoaan asialla, joka sittenkin merkitsee niin vähän.... Ja miten ihmeessä tämä asia vaikuttaa minun vanhemmuuteeni, kykyyni olla äiti????

        olette sopineet ettei toiselle saa kertoa pettämisestä, et voi tietää pettääkö miehesi? Ja jos mielestäsi ikuinen rakkaus on mielestäsi naivia.. huh... Ehkä voit olla hyvä äiti, ehkä miehesi on hyvä isä... mutta itse en olisi halunnut vanhempia jotka "ehkä erehtyvät" pettämään toisiaan, eli eivät ole varmoja uskollisuudestaan toisiaan kohtaan ja rakkaudesta joka kestää hautaan asti... Mutta joo, voit kai sinä hyvä äiti olla...


      • ihmettelevä
        nina kirjoitti:

        olette sopineet ettei toiselle saa kertoa pettämisestä, et voi tietää pettääkö miehesi? Ja jos mielestäsi ikuinen rakkaus on mielestäsi naivia.. huh... Ehkä voit olla hyvä äiti, ehkä miehesi on hyvä isä... mutta itse en olisi halunnut vanhempia jotka "ehkä erehtyvät" pettämään toisiaan, eli eivät ole varmoja uskollisuudestaan toisiaan kohtaan ja rakkaudesta joka kestää hautaan asti... Mutta joo, voit kai sinä hyvä äiti olla...

        itse emme voi vanhempiamme valita, enkä minä, sen paremmin kuin sinäkään, tiedä vanhempiemme elämästä ja parisuhteesta sittenkään kaikkea. enkä edes haluaisi tietää... mitä ikinä ovatkaan taipaleellaan kohdanneet ja varmasti 35 vuoden aikana ovat paljon kohdanneet, he ovat siitä selvinneet. miten ja miksi ja mistä on ollut kyse, ei kuulu minulle..... heidän asiansa ovat heidän asioitaan. aivan kuin minun ja mieheni henkilökohtaiset intiimiasiat ovat meidän asioitamme. ei niistä lasten kanssa keskustella, ei nyt eikä tulevaisuudessa. kuitenkaan tarkoittamatta sitä, ettei muuten keskustella myös seksuaalisuudesta.


    • Anonyymi

      Horo

    • Anonyymi

      Se joka vanhoja kaivaa sitä tikulla silmään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe