Minä haluaisin tietää miksi ihmisten pitää haista aina joltain muulta kun ihan tavalliselta puhtaalta, onko se jonkun toisen vuoksi vai riittääkö se että turrutta oman hajuaistinsa ja läträä aina vaan lisää eikä tajua että haisee kamalalta. Tietysti tämä on arka asia sillä hajuvesi teollisuus tienaa valtavat rahat tuoksuillaan, ja ihmiset ostavat, myös sairas kulut ovat suuret , hajusteiden aiheuttamista sairauksista, mutta sitä ihmettelen että onko se hirveän tärkeää näille ihmisille haista (kukan ei tuoksu) että sitä ei voisi rajoittaa yksityis tilaisuuksiin. Bussissa kun matkustaa lapsen kanssa joka on allerginen ja ns: " hieno täti astuu sisään" niin silloin tulee kiire päästäpois bussista ettei lapsi tule sairaaksi.. Kaupassa sama asia "täti haiseva" tarvitsee myös ruokaa ja on ostoksilla, ja hänen jälkeensä lemahtelee inhoittava haju, jota hän ei tiedosta itse, mutta egoisti kun on niin pakko han hänen on haista ostaessaan lenkkimakkaraa. Mikä sen tekee etteivät ihmiset ota paremmin selvää mitä nämä tuoksut sisältävät, ja miten ne vaikuttavat ihmiseen imeytyessään kehon sisälle ja soluihin.Yhdeltä naiselta kysäisin lääkärin vastaanotto huoneessa että, onko hänen ihan pakko haista sellaisessa paikassa missä saattaa olla potilaita jotka eivät kestä hänen väärinkäytettyä hajuaan, vastaus tuli myös---hän halusi tuntea itsensä raikkaaksi (huolimatta siitä että toiset kärsivät siitä) Tämä ihminen haisi kaikelta muulta mutta ei raikkaalta. Joten voisiko kukaan selittää syitä miksi hajusteet ovat niin tärkeitä?. Tietysti asiallisesti ja ilman piikittelyä, sillä asia on mielestäni vakava ainakin minulle joka hajusta kärsin, vai pitäisikö minun pysyä seinien sisällä että muut saavat haista egoistisesssa maailmassaan.
tietoa hluava.
3
128
Vastaukset
- fitnes 8
Siinäs näät, ei tiedetä sitä, kuten arvasinkin, joten haju jatkuu ja sen mukana kaikki ne ikävät asiat mitä se tuo mukanaan. Jos on egoisti niin on.
- näin suomessa
Eiväthän suomalaiset käytä ruuassakaan mitään mausteita. Esim. perinteiseen karjalanpaistiin tai ruukkupaistiin tulee lihojen ja veden lisäksi pelkkää suolaa eikä siihen kuulu sipulit ja pippurit ym. modernit mausteet.
Ainoastaan ulkomaisiin ruokiin laitetaan mausteita ja myös hajusteet ovat tuontitavaraa - suomalaisen kuuluu haista savusaunalta, ei mirhalta tai muilta hajustetuilta välimeren kansojen voiteilta ja parfyymeilta. - tener mulier
Ihmisten ruoka mausteista en tiedä oikeastaan mitään, sillä itselläni on tarvittavat mausteet joista pidän ruuanlaitossa. Mutta ihmisten hajut on pakotettu meikäläisellekkin ja kun niille sanoo että olen yliherkkä kestämään hajusteita niin vastaus on " mä laitoin vaan vähän" miten niin vähän vähä aiheuttaa yhtä paljon yliherkkyyttä kuin enempikin määrä, joten siinä taas yksi tietämättömyyden kuva. Ja onhan ne tuonti tavaraa useimmiten. Aikojen alussahan tuli hajusteet sillä että niillä peitettiin hajua joka oli ihmisessä, peseytyminen ei ollut silloin usein mahdollista ja meidän nykyaikaiset pesumahdollisuudet tekevät sen etä meidän ei tarvitsisi PEITELLÄ omaa hajuamme. Sitten nämä astmaatikkojen vanhukset, he kulkevat akuuteilla saamassa pienille lapsilleen hengitys apua ja samalla haistaan vahvasti kaikenmailman kemiallisilta tuotteilt, ja ihmetellään kun lapsi on allerginen. Nythän on keksitty oikein lapsillekkin omat tuoksut, siinä on mielestäni tehty hallaa vaan lapselle. Joten olisi ihanaa jos ihmiset oppisivat ajattelemaan kanssa ihmisiään ja haisisivat kotonaan ihan niin paljon kun haluaavat ja sitten muitten ihmisten parissa voisivat olla vaan puhtaita muuten ilman hajua joka inhottavana leijuu ilmassa antaen muille tukeduttavan tunteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2132662
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1011879Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171641Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141515Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2791366Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471207- 471136
- 1061001
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53903- 85875