Ja onko arpilaastarilla ja haavateipillä jotain eroa?
Minka merkkinen on paras arpilaastari/-teippi?
7
1919
Vastaukset
- Käytettyjä molemmat
Ne ovat täysin eri tuotteita! Haavateippi on yleisimmin kuitukankainen ohut teippi, tuotemerkki esimerkiksi Micropore. Arpilaastari on taas haavateippiin nähden paksumpi silikonilevy (paksuus vajaa milli) tuotemerkki esimerkiksi Mepiform. Googlaamalla löydät lisää tietoa.
- Kimpsu19191
Okei kiitos. Eli haavateippiä käytetään niin kauan kuin leikkaushaava on auki, ja sitten sen jälkeen arpiteippiä?
- 70hoo
Esim. mun rintaleikkauksessa ohje haavateipin käyttöön oli se et noin 4-5 viikkoa käyttöä (vaihto viikon välein) ja sitten kun ei ole enää rupiakaan niin voi lopettaa käytön. Ensimmäisessä kontrollissa (3 viikkoa leikkauksesta) kysyin tuosta silikoniteipistä ja kirurgini ei sitä suositellut, haavateippi parempi. Siis koska mulla ei ole taipumusta arven liikakasvuun. Jollakin toisella saattaa olla siitä hyötyä. Kannattaa kysyä siltä omalta kirurgilta asiasta. jLisäksi kummatkin teipit saattavat jonkun ihoa ärsyttääkin,eikä näin ollen auta pidemmän päälle.
Rintoihini (pienennys) ei tullut yhtään tikkiä ihon päälle, vaan ne kaikki on sillä jossain sisällä. Haavateipin idea oli toimia tikkinä, eli pitää ne haavat siististi kiinni. - Kimpsu19191
Okei, kiitos 70hoo.
Mulle tehdään rintojen kohotus, joten toivottavasti siinä on samanlainen leikkaustapa, eli kaikki tikit ja muut jää sinne sisälle :) - 70hoo
Mun pienennys oli enemmänkin kohotus kun sen verran vähän massaa poistettiin. Tikkarimallilla ja tikit kudoksissa sisäpuolella.
Tsemppiä! - 70jii
Missä 70hoo kävit leikkauksessa ja mitä maksoi? Ja kuka oli kirurgi?
Harkitsen itsekin pienennykseen/kohotukseen hakeutumista, koska kuppikoko on 70I-J ja rinnat roikkuvat ja painavat, vaikka olen vasta 25.vuotias.. :( Todella "kiva" ku on riipparit jo nyt, viiskymppisenä ne on varmaan navan kohdalla... - 70hoo
Mä kävin ihan julkisella, HUSissa, eli pienennys leikkaukseni oli mutta lopputulos kuten kohotuksessa (luulisin).
Paras tekoni itselleni elämäni aikana... Olen nyt 42 ja aina rinnoistani kärsinyt. Täyteen kokoonsa (ennen leikkausta 65/I) ne on pikkuhiljaa kasvaneet, parikymppisenä ne oli jotain E-kuppia. Mutta en silloin pienennystä ajatellutkaan kun ajattelin saavani lapsia ja et hoitaisin rinnat vasta sitten imetyksen jälkeen. Mutta ei lapsia tullut ja tuli hyvää aikaaläpikäydä tuo toimenpide nyt viime keväänä vasta. Toivon et olisin tehnyt jo vuosia sitten niin elämäntaso olisi noussut aiemminkin jo hurjasti :)
Suosittelen miettimään asiaa, ei ne rinnat enää siitä ainakaan pienene tai kohotu itsestään ;) Jos lapsia haluat niin henkisesti sitten varaudu siihen et saattaa olla ettet pysty imettämään, tai olet uuden leikkausken tarpeessa sitten imetyksen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1782638Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482397Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1031090- 64911
- 65869
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20770Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait228761Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka276747Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies87734Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22688