Kun toinen ei huolehdi itsestään

M222

Hei, hieman hankala tilanne minulla. Olen asunut naiseni kanssa yhdessä nyt reilut 2 vuotta. Olemme 22 vuotiaita ja yhdessä olemme olleet lähemmäs 4 vuotta. Välitän hänestä, mutta en tiedä rakastanko häntä enää.

Tai varmasti rakastaisin, mutta minua kuvoo kuinka hän ei pidä huolta itsestään. Minä lopetin tupakanpolton, mutta hän ei vaikka siitä olen sanonut useaan kertaan. Hänellä todella huono kunto 22 vuotiaaksi naiseksi. Olen sanonut, että miten voin muka välittää hänestä jos hän ei itsekään välitä itsestään. Ei muutosta. Tiedän, että en välttämättä ole kovin rohkaiseva kun huomauttelen, mutta mitä muutakaan voin tehdä. Loppupelissä jokainen tajuaa itse ajallaan.

Olen itse alkanut kuntoilemaan ja muutenkin pitämään huolta itsestäni. Tekee pahaa kun lähden lenkille ja toinen jää sohvalle. Toivon joka kerta, että hän lähtisi mukaani. Tai edes tajuaisi tehdä jotain itselleen. Kauhean kyynistä, mutta ei minua kiinnosta sijoittaa tähän firmaan jos tiedän, että konkurssi tulee jo 40 vuoden iässä.

Jopa minulle on kysyntää muualla. En tahtoisi jättää taikka satuttaa, mutta en näe kohta muuta vaihtoehtoa. Tuntuu siltä, etten minä varsinaisesti työnnä häntä eteenpäin vaan hän hidastaa minua.

Ajatukset vaihtelee päivittäin ja toisinaan olen jo melkein lähtenyt kun taas toisina päivinä en osaisi kuvitellakaan lähteväni. Joka päivä enemmän mietin kuitenkin, miltä olisi olla taas sinkku ja pitää huolta vain itsestään.

Joka päivä hän ostaa kotiimme jotain herkkua. Suklaata tai jotain. Siinä on itsekin välillä vaikea olla syömättä niitä kun tekisi mieli. Onneks melkein aina pystyn välttämään, koska haluan pysyä kunnossa. Ei satunnaisessa herkuttelussa mitään pahaa ole, mutta kun se on jatkuvaa. Yksi päivä huomasin, kuinka paljon naiseni on levinnyt. Teki pahaa. Hänen puolestaan.

Seksi ei minua kiinnosta enää ja toisinaan valvon myöhään, koska en halua mennä sänkyyn nukkumaan. Joskus jopa nukahdan sohvalle.

Ikäviä ajatuksia näin joulun alla. Pitäsi varmaan ottaa asia puheeksi, taas. En tiedä miten järkevästi sanoisi ettei se kuulostaisi siltä, että "jos sä muija et laihdu ja muutu ni mä lähen".

17

3770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6

      Elikkäs naisestasi on tullut ns. kuvottava läski, ymmärrän tuskasi.
      Varsinkiin kun ympäristössä näkee päivittäin timmejä naisia niin että heikko tekee.

      Jos totta puhutaan itse olisin jo laittamassa hiljaa ove kiinni.

      Ellet nyt sitten satu tosissaan rakastamaan naistasi, silloin se onkin eri juttu.

    • keijoo89

      Valitettavan samoja tunteita täällä. Joku ratkaisu pitäisi keksiä.

    • narisijat..

      hei haloo!!

      jos noin paljon etoo olla naisen kanssa niin kannattaa varmaa erota!!!

    • eisyöppö

      Se nainen on luovuttanut.On helppoa syödä ja maata olla välittämättä mitä puntari näyttää.Toi tupakointi on ehdoton miinus! et voi päättää toisen puolesta etkä voi laihduttaa toisen puolesta.Nyt voit päättää kuitenkin minkälaisen naisen elämääsi joku kaunis päivä vielä haluat! parempi yksin kuin onneton! ole hetki vapaana ja kattele kyllä se oikea vastaan tulee, mutta ensin sun on otettava ero tästä läskistä.

    • kuka muuttuu?

      Viestisi olennaisin pointti on että sinä olet muuttunut, ei naisesi. Sinä olet lopettanut tupakoinnin ja alkanut kuntoilla. Minusta et voi vaatia häntä muuttumaan vain koska itse olet muuttunut.

      Nyt on sinun aika kantaa vastuu asioista ja tehdä päätöksiä, mitä ne sitten ovatkaan. Mutta muistaa että muutoksen alullepanija olet sinä, ei hän.

    • mäsämä

      Itse aikoinani olin tämä "kuvottava läski" ja ei voi muuta sanoa kuin että päätä suhde. Annat samalla naisellesi mahdollisuuden löytää itsensä ja samalla lopettaa ylensyöminen. Itse laihduin eron jälkeen 30 kiloa ja kiitos siitä kuuluu exälle joka jätti.

    • buu...

      tuo on niin ärsyttävää, kun kumppani huomauttaa "voisit urheilla useammin, voisit vähentää makeisten syöntiä, voisit kokata haastavampia ruokia kuin makaroonilaatikkoa" jne.

      itse opiskelen korkeakoulussa ja käyn töissä joten ymmärrän miten työttömällä exälläni on aikaa ja energiaa nostella puntteja. minä en todellakaan jaksanut kumppania, joka arvostelee elämäntyyliäni, olen kuitenkin kohtuu aktiivinen ja pidän huolta itsestäni. niinpä dumppasin hänet :)

      olen 22v ja vaatekokoni on xs, eli sama kuin suhteeni aikana.

    • jäkäjäkäjäkä

      nainen selkeästi on pallo jalassasi joten mikset vain eroa hänestä ja etsi itsellesi saman tasoista naista? turhaan sinä noin nuorena suhteessa roikut, joka ei täytä odotuksia ja joka on menossa "konkurssiin".

    • kuntoilija minä

      Osta sille laiskalle muijalles kuntopyörä kotiin. Sit se voi sitä polkee telkkärin ääressä. itse ostin pari vuotta sitten kuntopyörän ja 20 kg lähti hujauksessa kun poljin joka päivä puoli vuotta. Nyt on kunto tosi hyvä kun poljeskelen useita kertoja viikossa edelleen.

    • jepjep

      Kannattaa miettiä haluatko viettää elämäsi hänen kanssaan. Itse lihosin raskausaikana 15 kiloa mut tämä ei miestäni haitannut ja nyt olen takaisin taas entisissä mitoissa ja pienen pojan äiti..et sanoisin et tulevaisuutta ajatellen jos pelkkä ulkonäkö kriteerinä ni kannattais erota..

    • oppeliini

      Voisitko hankkia hänelle parin kuukauden passin kuntosalille? Menisitte sinne vaikka yhdessä jokatoinen päivä ja sitten jätät hänet sinne tunniksi pariksi (silläaikaa kun teet oman lenkkisi).
      On enemmän kuin todennäkoistä että naisesi innostuu kohentamaan kuntoaan muiden seurassa. Tuo yleensä tehoaa kaikkiin.

      Siis ilman mitään mutkun mutkun mutkuja. Vaan teette sen.

      Ellei tuo kokeilu toimi, kirjoita tänne uudelleen, keksitään lisää vaihtoehtoja.

    • ei onnelassa

      mielialaläskit
      kun ihminen on oikein rakastunut laihtuminen tapahtuu kuin itsestään .
      taas kun arki koittaa ja elämä on karilla vaikka et olisi lohtusyöjä paino nousee .
      jokin ihmisessä menee lukkoon kuin kaikki elimistö itkis alati ei mikään toimi.
      kaikki pitää sulkea pois mikään hyvä ei ole mulle tarkoitettu.
      käy vaikka kaupoilla ja joku myyjä sanoo jotan ystävällistä -- koko päivä tuntuu niin oudolta kuin ois pahaa tehnyt.

    • mk

      Sano asiasta naisellesi. Ulkonäkö on kuitenkin, ikävä kyllä, tärkeä osa suhdetta. Ei kenenkään tarvitse kattella tollasta, jos itsekin panostaa muuhun.

    • 8+5

      Jos mä olisin naisesii, sanoisin, että kerää kamasi ja häivy. Mun muuttumiseni laihtumisineen on oma asiani ja siitä et sinä päätä. etkä minua syyllistä. Ehkä se lopulta olen minä, joka olen kyllästynyt sinuun?

      Laita ovi kiinni hiljaa lähtiessäsi.

    • Lähde ajoissa!

      Voin kertoa, että tilanne ei itsestään taikka pakottamalla parempaan suuntaan muutu, vaikka katselet sitä vielä 10 vuotta. Lähde kun vielä voit.

      Itse olen nyt 15 vuoden jälkeen laittamassa pistettä omaan juttuuni.

      Kun nainen lakkaa välittämästä mistään, ei kannata olla tukena, auttaa ja odottaa että josko se siitä tokenisi. Ei se tokene ja jos tokeneekin, niin muista että tuollainen nainen osaa ottaa apua vastaan, muttei auta itse jos päädyt pahaan jamaan.

      Itse opin läksyni liian myöhään. Nyt aion välttää päästämästä itsekkäitä, masentuneita ja muuten sairaita ihmisiä liian lähelle, elämäni loppuun saakka.

    • fcbvyre4

      Siinä on varmaan muutakin kuin että nainen liian paksu. Kuulostaa, että teillä ei ole kokoeron lisäksi henkistä yhteyttä, ei yhteistä arkea, ei yhteistä tekemistä. Eikös ne jo riitä. Iltaisin teette eri asioita, kun pitäisi löytyä yhdessä innostavaa puuhaa. Todella lihava myöskin on helpommin passiivisempi vähän kaikessa ja herkempi masentumaan, olemaan työssä ym. Kun teillä ei lapsia, olet noin nuori, kyllä mä antaisin arvoa, että yhteiset puuhat kiinnostaisivat eli sanoisin naiselle että kun ei teillä ole yhteistä niin paljoa ja sä haluat liikkua ja sitä kautta ruokakiinnostuksetkin varmaan erit ja ehkäpä sitä kautta pikkuhiljaa ystäväporukkakin. Etsisin sinulle sopivamman ja uskaltaisin siinä välissä olla ihan sinkku. Voittehan asua erillään ja katsoa miten tuntuu että se siitä lähtee ilman että kumpikaan ottaa heti toista.Luonnostaan saattaa käydä niin että sinulla tulee muuta puuhaa illoiksi ja hänelle sitten muuta ja tiet erkanevat luonnostaan. tai sitten jos vieläkin vaan tekee mieli mennä samaan kämpppään sohvalle nukkumaan, sittenhän se selviä... Oma elämä on arvokas ja sellaisia on jokaiselle meille vain yksi suotu. Kannattaa olla itsekäs ja rakentaa suhde alusta alkaen aidosti hyvältätuntuvalle ja mutkattomalle pohjalle. Moni muukin valitsee eri tiet, ja aina ero on vaikeaa mutta ei sen takia kannata olla eroamatta.

      • Järki käteen

        Jos alkuperäiselle vastasit niin eiköhän se oo jo 3 vuodessa selvittänyt asian.

        Ihme hiihtäjiä ootte. Suhteellisuudentaju hukassa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe