Golfissa ovet jäätyy pakkasella

98 golfin omistaja

Hyviä neuvoja joilla vois estää auton ovet/lukot jäätymästä pakkasella.
itellä on 98 vuoden golffi ja siitä jäätyy ovet/lukot pakkasella.
Mtä niihin kannattaisi laittaa muutakin kuin lukkosulaa,siitä ei ole ollu kovin apua.hiustenkuivaajalla on lämmitetty lukkoa ja auton avainta sytkärillä.

Eli nyt tarvit hyviä neuvoja.

ps:onko muilla golfin omistajilla ollu samanlaisia ongelmia

16

887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rasvaa lukkoon

Voideltu luokko ei jäädy. Anti Corrol on hyvä tuote tai joku vastaava voiteleva aine.

• puavo123

laita aseöljyä se on paras ja tiivisteisiin suihkutat siliconia

• Ase/lukkoöljy

Anti - Corrol aseöljy on monien autotarvikeliikkeiden valikoimissa. Samaa ainetta pakataan myös lukkojen voiteluainepurkkeihin.

• hhs hyvä

Ruiskuvaseliini on hyvä aine lukkoihin. Se on ohutta suihkuttaessa, mutta paksunee sitten ajan kanssa. Eli tunkeutuu hyvin lukkoon ja pysyy myös siellä.

• Jähmettyy

Mutta jäykistyy valitettavasti pakkasella. Ei haittaa jos lukkoa käyttää vain kaukosäätimellä, mutta avaimella avaaminen kovassa pakkasessa voi olla hankalaa.

• Kyllä on

Onhan nuo niin yleisiä ongelmia että siitä on useampia vitsejä jo keksitty.

Itse oon pärjännyt hyvin kun oon voidellut lukot jo ennen ensimmäisiä pakkasia (aseöljy on erittäin toimivaa). Tiivisteisiin voi laittaa silikonia, mutta suurin ongelma noissa ovissa on se että lumi pääsee oven yläreunan alle. Käyn yleensä ennen lumisateita levittämässä autopeitteen, joka estää edellä mainitun hyvin. Aiheuttaa tosin naarmuja.

• w9g90h3iojhgi45eojhg

kerro yksi niistä vitseistä, en ole kuullut yhtään.

• Terveisiä lännestä..

Asutteko te kaikki vastaajat jossain Pohjois-Suomessa? Ei mulla ole kertaakan jäätynyt ovet pakkasella, vaikka mulla onkin parjattu ranskalainen auto '98-mallia..?

• Terveisiä lännestä..

.. Enkä siis ole mitään toimepiteitä tehnyt oville tai lukoille ennen talvea..

• Terveisiä lännestä.. kirjoitti:

.. Enkä siis ole mitään toimepiteitä tehnyt oville tai lukoille ennen talvea..

En minäkään ole tehnyt eikä ole jäätynyt. Ja minulla on 9 vuotta vanhempi auto kuin sinulla. Kesät talvet taivasalla, yleensä vielä räystään alla...
        Sekin on ranskalainen...

Tuttava väitti, että hänen VW:ssa ovitiivisteet ovat vaahtokumia/-muovia. Nehän suorastaan imevät vettä eikä taida silikoni auttaa.
        Voiko tuollainen olla tottakaan???

• Terveisiä lännestä

Sama täällä, ranskalainen autoni on ulkosalla ympäri vuoden.. Mutta tietty jos asuu jossain Pohjois-Suomessa, niin siellä tietty esim. yöt varmaan kylmempiä tai jotain..?

• golffari

Pidä autosi lämpimässä tallissa, etkä aja talvella, tai vesisateessa. se on ainut konsti pitää golffin ovet sulana

• +30- 30

Minä pidän Golffini kylmässä tallissa auton ovet vähän raollaan. Käydessäni asioilla en laita ovea täysin kiinni, vaan siihen ensimmäiseen pykälään. Näin olen pärjännyt myös talvella. Perusauton oviahan ei tarvitse lukita. Ei siellä ole mitään vietävää. Ainoastaan katsoo ettei pysäköi alamäkeen. Silloin voi joku käydä vapauttamassa jarrun. Tämä on kyllä enempi teoreettinen mahdollisuus.

• kokemuksia on

Se lukkojen jäätyminen on ihan perus taipumus noissa volkkareissa. On tietty hyvä voidella lukot aseöljyllä ja tiivisteet silikonilla, mutta se ei tuota ongelmaa poista volkkarin kohdalla. Vaikka lukkopesä toimisikin ja avaisi lukituksen se ei vielä avaa ovea koska oven sisäpuolella oleva vivusto on juuttunut (jäätynyt.) eikä kahvasta riuhtominen siten vaikuta mitään. Ainoita tapoja on ottaa ovipahvit irti, puhdistaa vivut ja öljytä ne hyvin. Tai on toinenkin tapa, ja se on asentaa sisätilan lämppäri. Se ei tietenkään auta muulloin kun on sähkötolppa vieressä.

• Siis sama vika mikä oli aikanaan Citroén Visassa (vm -83).
        Uudemmassa, saman firman Pösö 205.ssä (vm -89) tuo vika oli jo korjattu. Eikö VW:ssä vieläkään?

Visassa piti joka syksy ottaa lukkomekanismi pois ovesta, kuivata vedet pois ja voidella nivelkohdat moottoriöljyllä niin ei tullut toimintahäiriöitä pakkasella. Jäi vain useimmiten tekemättä...

• 1.4 golf+306 1.6
        sitroen kirjoitti:

Siis sama vika mikä oli aikanaan Citroén Visassa (vm -83).
        Uudemmassa, saman firman Pösö 205.ssä (vm -89) tuo vika oli jo korjattu. Eikö VW:ssä vieläkään?

Visassa piti joka syksy ottaa lukkomekanismi pois ovesta, kuivata vedet pois ja voidella nivelkohdat moottoriöljyllä niin ei tullut toimintahäiriöitä pakkasella. Jäi vain useimmiten tekemättä...

Sitikassa ja pösös se on parempi et lukot jäätyy pakkasilla: eipähän öljyt roisku pihalle, ja omassa kolffissa on kyllä lukot pelannu kun on pistänyt mekanismiin ja lukkopesään aseöljyä reippaasti aika ajoin, syksyllä jo ennen pakkasia, pösö on lämpimässä tallissa ja kesäkäytössä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      161
      8398
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      446
      7512
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      74
      3854
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      154
      3590
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      112
      3019
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2685
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2036
    8. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      37
      2021
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1873
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1540
    Aihe