Peruukkia

bad hairyear

Hei!

Kertokaa mitä olette mieltä peruukeista, onko käyttökokemusta? 25 vuoden kemiallisten käsittelyjen jälkeen alkaa hiukseni olla vähissä. Olen kyllästynyt katsomaan tätä surkeata hiusjäämistöä.

Välttääkseni loppuelämäni näyttämään surkealta ja samalla välttämään näitä hiusmyrkkyjä
jotka ovat varmasti mainettaan vielä pahempia haluaisin ihanan kevyen peruukin jolla
voisin piristää itseäni.

Onko tämä hullua/sallittua/mahdollista tässä kultturissa? kertokaa kokemuksistanne!

11

2884

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bad hairday

Ja jos on kokemusta niin kuka Helsingissä on paras hoitamaan tällaista juttua?

Peruukkiliikkeitä on muutamia mutta mitä kannattaa lähteä hakemaan?

• nainen vain

Käytin joskus puoliperuukkia. Kannattaa mieluummin laittaa omat hiukset kuntoon jos suinkin mahdollista. tosin koskaan ei ole hiusten laitto ollut niin helppoa kuin sen peruukin kanssa :) mutta pitemmän päälle siitä tuli teennäinen olo.

• bad hairyear

Olen varmasti käyttänyt ennätyspaljon rahaa siihen että saisin hiukset "takaisin".

Lääkäriä, kampaajia, erikoistuotteita, vitamiineja ym ym mikään ei ole auttanut.

Onko näin että peruukin käyttö on ihmisten mielestä teennäistä, kaiken tämän tuskan jälkeen?

En tunnista itseäni kun katson peilistä, neljäsosa tukasta jäljellä siitä mitä oli.
        Tämä tragedia alkoi siitä kun "luottokampaaja" pisti vahingossa punaista väriä vaalean sijaan. Värinpoisto, uusi väri jne teki sen että hiukset katkesivat ja uutta hiusta ei millään tullut. Onko todellakin teennäistä käyttää peruukkia tässä maassa? Sanokaa hyvät ihmiset. Olisi kivaa kun olisi hiukset, edes jonkinmoiset!

Hyvän peruukin kanssa voisi minimoida kehoonsa tulevat kemikaalit. Jatkuva
        värjääminen tulee monella varmaan päätepisteeseensä, minä olen nyt allerginen kaikille hiusväreille, hiuspohja ei enää hyväksy mitään.

• nainen vain
        bad hairyear kirjoitti:

Olen varmasti käyttänyt ennätyspaljon rahaa siihen että saisin hiukset "takaisin".

Lääkäriä, kampaajia, erikoistuotteita, vitamiineja ym ym mikään ei ole auttanut.

Onko näin että peruukin käyttö on ihmisten mielestä teennäistä, kaiken tämän tuskan jälkeen?

En tunnista itseäni kun katson peilistä, neljäsosa tukasta jäljellä siitä mitä oli.
        Tämä tragedia alkoi siitä kun "luottokampaaja" pisti vahingossa punaista väriä vaalean sijaan. Värinpoisto, uusi väri jne teki sen että hiukset katkesivat ja uutta hiusta ei millään tullut. Onko todellakin teennäistä käyttää peruukkia tässä maassa? Sanokaa hyvät ihmiset. Olisi kivaa kun olisi hiukset, edes jonkinmoiset!

Hyvän peruukin kanssa voisi minimoida kehoonsa tulevat kemikaalit. Jatkuva
        värjääminen tulee monella varmaan päätepisteeseensä, minä olen nyt allerginen kaikille hiusväreille, hiuspohja ei enää hyväksy mitään.

Sen kun käytät sitten peruukkia. jos se on hyvä ja kallis,kukaan tuskin edes huomaa että on peruukki. Ja ei sillä ole väliä ajatteleeko muut sitä teennäiseksi,kuhan itse tykkää. Itse tykkäsin varmaan vuoden, sitten itselleni tuli se teennäinen olo, sama se mitä mieltä muut oli..

• masdm,adfklödfklöklö

Mikä ettei. Ajat pään kaljuksi ja hankit ihanan peruukin. Paljon paremman näköinen kun hiustupsu siellä ja toinen täällä.

• Sinä tietämätön

Ainahan voi käyttää peruukkisukka, tiesitkö sen? ei tarvi kaljuks ajella

• kuqu

Käyhän lääkärillä.
      Hyvällä todennäköisyydellä saat makusitoumuksen peruukkiin.

Ja ehdottomasti sallittua!
      Mulla samat kokemukset, paitsi että mun lähes metrinen musta tukkani on jo osittain kalju päälaelta. Minä saan maksusitoomuksen ja saan siis peruukin. Helsingistä en tiedä, mutta "näillä nurkilla" on kovinkin kehuttu paikka Parkanossa. Tiedä sitten millainen on, kun en oo ehtinyt vielä sinne saakka.

Ja mikäs sen mukavampaa, illalla ottaa letti pois päästä ja aamulla takas päähän harjattuna/kammattuna. Jos on juhlia tiedossa, viet peruukin kampaajalle, vedät huivin/pipon päähän talvella, kiva ed hardy -lippis kesällä, meet shoppailee ja avot, peruukkisi kampaus illan juhliin on valmis!!

Ei häpeillä kannata, nykyään peruukit on niin luonnollisia, tavikset (eli ei-kampaamo-parturit) ainakaan huomaa mitään.

Tsemiä sulle (ja mulle)

• iloinen tukka

Hanki peruukki, jonka kanssa elät kuin omien hiustesi kanssa; jumppaat, juokset tuulessa, sukeltelet uidessa. Kukaan ei edes tajua, että sinulla on hiusten korvikkeet. Tosin laatu maksaa.
      Kysele Hgin peruukki liikeistä, (esm. Heinilä tai Kaarina).

• SaD

Mulla on jo kolmas peruukki(ei aitohiusperuukki) menossa, olen 30v nainen ja yksi peruukki on vuoden käytössä jolloin saan maksusitoumuksen seuraavalle.
      Autoimmuunisairauden takia hiukset lähti, tai no ei kokonaan mutta ei näillä jämillä voi liikkua ihmisten ilmoilla...

Kokemukseni on hyviä ja huonoja...
      -näyttää luonnolliselta (monet hämmästelleet kun kertonut että on peruukki)
      -ei pysty laittamaan oikeen mitenkään muuten kuin pinneillä vähän ja ponnarin niskaan koska hiukset ei nouse ylemmäs ja ponnari taas saattaa paljastaa (niska) että kysessä on peruukki
      -pitää olla omat tuotteet, ei saa käyttää kaupan valikoimia: hoitosuihke, shampoo ja hoitoaine, hiuslakka, geeli.
      HInnat noin 15-20€/tuote, kestää kauan riippuen tuotteesta
      -kesällä hiostaa päänahkaa ja niskaa jos pitkät hiukset
      -jos omia hiuksia alla, välillä saattaa liikkua vähän pois paikoiltaan ku omat hiukset on puhtaat ja liukkaat (en käytä verkkoa, totesin sen huonoksi silloin ku oli melkein kaikki omat hiukset tallella)
      -miten kerrot jos tapaat ihanan miehen että ei olekkaan omat hiukset ja miten henkilö suhtautuu siihen...
      -pesu (lillutat kipossa 10 min per shampoo ja hoitoaine) kerran 1-2 viikon aikana ja välillä voi huljutella veden alla että vähän puhdistuu koska kerää kaikkea pientä itseensä ja varsinkin kesällä kun hiekka pöllyää
      -ei saa nukkua peruukki päässä
      -ei voi uida koska ei saa kastua kloorivedessä
      -tuulessa saattaa paljastua pohjaverkko näkyviin ku hiukset lepattaa ja välillä pelkää että lähtee päästä koko läjä
      -uutena todella silkin tuntuiset hiukset mutta kohta käytössä menneet sellaisiksi "hampuiksi" varsinkin niskasta mihin vaatteet hinkkaa --> ei makaa kunnolla olkapäillä vaan on vähän tönkkönä ilmassa --> tulee epävarma olo että ihmiset huomaa että on peruukki kyseessä
      -helppoa ku ei tarvitse kuin laittaa läjä päähän ja menox
      -oma identiteetti kärsi suuresti koska itsellä oli aina laitetut ja värjätyt lyhyet hiukset jota ei peruukilla valitettavasti saa ja kun sille ei oikeen pysty laittamaan mitään kampauksiakaan, muuta kuin tuon ponnarin ja pinneillä vähän jotain
      -jos leikkaa liikaa jostain ni sitä ei saa takaisin enää, täytyy miettiä todella tarkkaan

Eipä tuu nyt muuta mieleen..
      Toivottavasti auttaa valinnassa =)
      Omani olen saanut täältä, en tiedä onko joka pisteessä peruukkeja, mutta Helsingissa ainakin http://kauppa.kinnunen.fi/sec/login.php

• thanks

SaD: Kiitos paljon ajatustesi jakamisesta muiden hyödyksi..:o)

• ylpeä peruukki pää

Käsittääkseni Amerikassa käytetään paljonkin peruukkeja.
      Itse olen kokeillut myös ja pikkuisen treenaan myös itse moisten tekemistä :).

Ei muuta kuin peruukki päähän. Eihän se nyt toisaalta täysin edes poikkea esim hiustenpidennyksistä :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2346
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      112
      1967
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1617
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1483
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1407
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1045
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      118
      932
    8. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      919
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      917
    10. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      81
      865
    Aihe