http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/6790-savonlinna-saamingin-seurakunta-leikkaa-lahetysseuran-tukia
Onko tämä järkevä vastaveto Helsingin ja vantaan päätöksille?
Ja miksi Lähetysseura pannaan kärsimään?
Savonlinna jyrähti Lähetysseuraa vastaan
47
132
Vastaukset
- iowejfqw
Erittäin hyvä, hienoa Sammeli.
Eikä tämä vastaveto ollut Lähetysseuraa vastaan.
-Ev.lut kirkon pappi- Ev. lut.
Et sitten tullut kaapista ulos edes etunimelläsi niin kuin muut kirkon edustajat täällä. Häpeätkö omia juttujasi?
- Järki hoi!
Sammeli Juntunen on fundamentalisti, eikä ymmärrä sitä että syrjintä on oikea teologinen peruste rahahanojen sulkemiselle. Helsinki ja Vantaa tekivät aivan oikean päätöksen. Savonlinna ja Sääminki elävät vielä jossain kaukana menneisyydessä.
Järki hoi! sanoi :
Sammeli on fundamentalisti, eikä ymmärrä sitä että syrjintä on oikea teologinen perustJuntunen e rahahanojen sulkemiselle.
_________
Ei se ole mitään syrjintää jos pidetään homot poissa pappisviroista.
Homous on kauhistus Herran edessä piste.
Kirkon pitäisi yleensäkin elää Raamatun ja kirkkojärjestyksensä mukaisesti.
Mäkisenkin pitäisi tutustua tuohon kirkkojärjestyksen eka pykälään jota hänkin
aikoinaan on papin valassaan sitoutunut noudattamaan.
Rikkoi sittemmin tuon valansa,kun sanoi ettei homoseksuaalisuus ole synti
laisinkaan.
Homojen parisuhde on aina seksuaalisuusväritteinen vaikkei mitään akteja
tapahtuisikaan ja siten syntiä.
Kirkkojärjestys 8.11.1991/1055 v. 1993
1 luku
Kirkon tunnustus ja jäsenet
1 §
Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka perustuu JUMALAN PYHÄÄN SANAAN, VANHAN ja UUDEN testamentin PROFEETALLISIIN ja APOSTOLISIIN kirjoihin, ja joka on ilmaistu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa ja muissa luterilaisen kirkon Yksimielisyyden kirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa. Kirkko pitää korkeimpana ohjeenaan sitä tunnustuskirjojen periaatetta, että KAIKKEA OPPIA kirkossa on tutkittava ja arvioitava JUMALAN PYHÄN SANAN mukaan.
_______
PAPPISVALA
Minä Kari Mäkinen lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja JÄRJESTYSTÄ sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon.- nurin vaan
pertsa2012 kirjoitti:
Järki hoi! sanoi :
Sammeli on fundamentalisti, eikä ymmärrä sitä että syrjintä on oikea teologinen perustJuntunen e rahahanojen sulkemiselle.
_________
laisinkaan.
1 luku
1 §
Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka perustuu JUMALAN PYHÄÄN SANAAN, VANHAN ja UUDEN testamentin PROFEETALLISIIN ja APOSTOLISIIN kirjoihin, ja joka on ilmaistu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa ja muissa luterilaisen kirkon Yksimielisyyden kirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa. Kirkko pitää korkeimpana ohjeenaan sitä tunnustuskirjojen periaatetta, että KAIKKEA OPPIA kirkossa on tutkittava ja arvioitava JUMALAN PYHÄN SANAN mukaan.
_______
PAPPISVALA
Minä Kari Mäkinen lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja JÄRJESTYSTÄ sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon.Kirkko ei noudata kirkkojärjestystä. Kirkko on lakkautettava.
pertsa2012 kirjoitti:
Järki hoi! sanoi :
_________
laisinkaan.
1 luku
1 §
_______
PAPPISVALA
Minä Kari Mäkinen lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja JÄRJESTYSTÄ sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon.Oletko ajatellut pertsa sitä, että sinä voisit olla kauhistus jumalasi edessä!? Pääsetkö homovihaisuudellasi nyt sinne odottamaasi taivaisten valtakuntaan kun joskus kuolet vai odottaako sulle sittenkin helvetin lieskat. Senkö kuvittelet saavasi palkinnoksi siitä homovihastasi? -taivaspaikan! :)
Kumminkin rikot "lähimmäisen rakkautta" Jumalasi silmien edessä! Eikö se ole Jumalallesi ollenkaan kauhistus. Raamattu on ristiriitaisuuksia täynnä, joten miten uskovainen voi olla täysin vakuuttunut siitä että hänen oma tulkintansa uskonnostaan voisi avata taivaan portit!?
Uskovaiselle tulee puhua hänen kielellään muuten sinne kalloon ei näytä muuten menevän mikään! Pertsalle ei vain mene silloinkaan! :Dateisti1982 kirjoitti:
Oletko ajatellut pertsa sitä, että sinä voisit olla kauhistus jumalasi edessä!? Pääsetkö homovihaisuudellasi nyt sinne odottamaasi taivaisten valtakuntaan kun joskus kuolet vai odottaako sulle sittenkin helvetin lieskat. Senkö kuvittelet saavasi palkinnoksi siitä homovihastasi? -taivaspaikan! :)
Kumminkin rikot "lähimmäisen rakkautta" Jumalasi silmien edessä! Eikö se ole Jumalallesi ollenkaan kauhistus. Raamattu on ristiriitaisuuksia täynnä, joten miten uskovainen voi olla täysin vakuuttunut siitä että hänen oma tulkintansa uskonnostaan voisi avata taivaan portit!?
Uskovaiselle tulee puhua hänen kielellään muuten sinne kalloon ei näytä muuten menevän mikään! Pertsalle ei vain mene silloinkaan! :Datte1982 sanoi :
Oletko ajatellut pertsa sitä, että sinä voisit olla kauhistus jumalasi edessä!? Pääsetkö homovihaisuudellasi nyt sinne odottamaasi taivaisten valtakuntaan kun joskus kuolet vai odottaako sulle sittenkin helvetin lieskat. Senkö kuvittelet saavasi palkinnoksi siitä homovihastasi? -taivaspaikan! :)
________
On aivan sallittua uskoa Raamattuun vaikka jumalattomat varmaan pian luokittelevat sen pelkäksi vihapuheeksi.
Minä olen atte puoleni valinnut ja tuon myös homoille Raamatun tekstit jotka koskevat heitä ja jotka pykälät luopiopapit ovat mitätöineet.
Myös homoille on tarjolla sama ansioton armo kuin minullekin jos vain haluavat :
Johanneksen evankeliumi:
1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Mitään muuta porttia Jumalan valtakuntaan ei ole kuin Jeesus
Johanneksen evankeliumi:
10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen
Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu , mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.
Jumalan tuntevan ihmisen mielen täyttävät kaikkinaiset hyvät ajatukset: hän halajaa taivaallisia ja ylenkatsoo kaikkea maallista. Mutta tällaiset ihmiset eivät useinkaan ole toisten mieleen: monet eivät tyydy vain vihaamaan heitä vaan jopa pilkkaavatkin. Nämä taas ovat valmiita kärsimään puutetta ja vaivaa tietäen, että se, mikä monista näyttää pahalta, on heille hyväksi. Se, joka ymmärtää taivaallisia asioita, uskoo Jumalaan ja tietää, että kaikki on lähtöisin Hänestä. Se taas, joka ei ymmärrä, ei voi milloinkaan uskoa, että maailma on Jumalan tekoa ja että se on luotu ihmisen pelastukseksi.pertsa2012 kirjoitti:
Järki hoi! sanoi :
_________
laisinkaan.
1 luku
1 §
_______
PAPPISVALA
Minä Kari Mäkinen lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja JÄRJESTYSTÄ sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."Homojen parisuhde on aina seksuaalisuusväritteinen vaikkei mitään akteja
tapahtuisikaan ja siten syntiä."
No, tätä on heteroidenkin suhde vaikka pitäydyttäisiin seksistä avioliittoon saakka. Seksuaalinen vire, halu ja vetovoima on läsnä siitäkin huolimatta, ellei ole niin naimisiin ei kannata kenties edes mennä.
Eli heteroidenkin seurustelusuhde on syntiä tuon määritelmäsi mukaan vaikka seksiä suhteessa ei olisikaan.a-teisti kirjoitti:
"Homojen parisuhde on aina seksuaalisuusväritteinen vaikkei mitään akteja
tapahtuisikaan ja siten syntiä."
No, tätä on heteroidenkin suhde vaikka pitäydyttäisiin seksistä avioliittoon saakka. Seksuaalinen vire, halu ja vetovoima on läsnä siitäkin huolimatta, ellei ole niin naimisiin ei kannata kenties edes mennä.
Eli heteroidenkin seurustelusuhde on syntiä tuon määritelmäsi mukaan vaikka seksiä suhteessa ei olisikaan.a-teisti
Eli heteroidenkin seurustelusuhde on syntiä tuon määritelmäsi mukaan vaikka seksiä suhteessa ei olisikaan.
_____
Homoseksi on Herran edessä kauhistus ja syntiä tunteineenkin.
Heterotunteet ovat normaaleja ennen avioliittoa esiintyviä asioita eivätkä täten
ole syntiä.pertsa2012 kirjoitti:
a-teisti
Eli heteroidenkin seurustelusuhde on syntiä tuon määritelmäsi mukaan vaikka seksiä suhteessa ei olisikaan.
_____
Heterotunteet ovat normaaleja ennen avioliittoa esiintyviä asioita eivätkä täten
ole syntiä.Jeesus tuomitsee haureelliset ajatuksetkin synniksi. Normaaleja ne toki ovat mutta Raamatun mukaan siis syntiä.
a-teisti kirjoitti:
Jeesus tuomitsee haureelliset ajatuksetkin synniksi. Normaaleja ne toki ovat mutta Raamatun mukaan siis syntiä.
a-teisti sanoi :
Jeesus tuomitsee haureelliset ajatuksetkin synniksi. Normaaleja ne toki ovat mutta Raamatun mukaan siis syntiä.
________
Tule uskollasi autuaaksi :=)pertsa2012 kirjoitti:
atte1982 sanoi :
________
On aivan sallittua uskoa Raamattuun vaikka jumalattomat varmaan pian luokittelevat sen pelkäksi vihapuheeksi.
Minä olen atte puoleni valinnut ja tuon myös homoille Raamatun tekstit jotka koskevat heitä ja jotka pykälät luopiopapit ovat mitätöineet.
Myös homoille on tarjolla sama ansioton armo kuin minullekin jos vain haluavat :
Johanneksen evankeliumi:
1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Mitään muuta porttia Jumalan valtakuntaan ei ole kuin Jeesus
Johanneksen evankeliumi:
10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen
Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu , mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.
Jumalan tuntevan ihmisen mielen täyttävät kaikkinaiset hyvät ajatukset: hän halajaa taivaallisia ja ylenkatsoo kaikkea maallista. Mutta tällaiset ihmiset eivät useinkaan ole toisten mieleen: monet eivät tyydy vain vihaamaan heitä vaan jopa pilkkaavatkin. Nämä taas ovat valmiita kärsimään puutetta ja vaivaa tietäen, että se, mikä monista näyttää pahalta, on heille hyväksi. Se, joka ymmärtää taivaallisia asioita, uskoo Jumalaan ja tietää, että kaikki on lähtöisin Hänestä. Se taas, joka ei ymmärrä, ei voi milloinkaan uskoa, että maailma on Jumalan tekoa ja että se on luotu ihmisen pelastukseksi.Sinä tuot vain homovastaisuutesi niistä Raamatun testeistäsi, mutta jokin muu valinta voikin napsahtaa nilkkaasi, etkä ole näin ollen kuvittelemasi taivaspaikan arvoinen! Sellainen opus se Raamattu vain on. Sitä pitää noudattaa kokonaisena pakettina, jos kerran siihen aikoo uskoa, eikä niin että noukit vain ne mitkä sua miellyttää ja jätät ne huomioimatta jotka sinua ei miellytä!
pertsa2012 kirjoitti:
a-teisti
_____
ole syntiä."Homoseksi on Herran edessä kauhistus ja syntiä tunteineenkin."
Epäilen, että sinä olet Jumalasi edessä tässä suurempi kauhistus kuin homoseksuaalina elävät ja homoakteja saaneet.
Onko homous kaikkein suurin synti mitä ihminen voi tehdä? Eikö suurin synti olekaan ettei saa tappaa ketään? Se tappaminen koskee minusta myöskin lemmikkieläimiä, koska mooseksen laissakaan ei määritetä että tappamisen kielto koskisi vain toista ihmistä!ateisti1982 kirjoitti:
Sinä tuot vain homovastaisuutesi niistä Raamatun testeistäsi, mutta jokin muu valinta voikin napsahtaa nilkkaasi, etkä ole näin ollen kuvittelemasi taivaspaikan arvoinen! Sellainen opus se Raamattu vain on. Sitä pitää noudattaa kokonaisena pakettina, jos kerran siihen aikoo uskoa, eikä niin että noukit vain ne mitkä sua miellyttää ja jätät ne huomioimatta jotka sinua ei miellytä!
atte1982 sanoi :
?????????
Onko homous kaikkein suurin synti mitä ihminen voi tehdä? Eikö suurin synti olekaan ettei saa tappaa ketään? Se tappaminen koskee minusta myöskin lemmikkieläimiä, koska mooseksen laissakaan ei määritetä että tappamisen kielto koskisi vain toista ihmistä!atte1982 sanoi :
Epäilen, että sinä olet Jumalasi edessä tässä suurempi kauhistus kuin homoseksuaalina elävät ja homoakteja saaneet.
Ainakaan minun tontilleni tuommoisten valheitten rakastajat eivät laske tassujaan jos vain tunnistan heidät.
"Onko homous kaikkein suurin synti mitä ihminen voi tehdä? "
Minä luokittelen sen pappien VALEHTELUN homokysymyksissä suuremmaksi synniksi kuin homouden , sillä he pitävät täten nekin ihmiset synnin orjina
,jotka haluaisivat tehdä parannuksen.
Tuossa kohden voidaan alkaa se myllynkivistä puhuminen.
Syntejä ei oikein ole syytä pistää suuruusjärjestykseen kunhan nyt pistin
sinulle esimerkin ajatuksistani tiettyjä henkilöitä kohtaan.
Lemmikkieläin on perheenjäsen ja jos sillä on vaikkapa paha syöpä jota ei
voi hoitaa , niin kyllä myrkkypiikki saattaisi olla armeliasta.pertsa2012 kirjoitti:
atte1982 sanoi :
Ainakaan minun tontilleni tuommoisten valheitten rakastajat eivät laske tassujaan jos vain tunnistan heidät.
"Onko homous kaikkein suurin synti mitä ihminen voi tehdä? "
Minä luokittelen sen pappien VALEHTELUN homokysymyksissä suuremmaksi synniksi kuin homouden , sillä he pitävät täten nekin ihmiset synnin orjina
,jotka haluaisivat tehdä parannuksen.
Tuossa kohden voidaan alkaa se myllynkivistä puhuminen.
Syntejä ei oikein ole syytä pistää suuruusjärjestykseen kunhan nyt pistin
sinulle esimerkin ajatuksistani tiettyjä henkilöitä kohtaan.
Lemmikkieläin on perheenjäsen ja jos sillä on vaikkapa paha syöpä jota ei
voi hoitaa , niin kyllä myrkkypiikki saattaisi olla armeliasta.Minun epäilyni osoittaa aina oikeaksi!
"Lemmikkieläin on perheenjäsen ja jos sillä on vaikkapa paha syöpä jota ei
voi hoitaa , niin kyllä myrkkypiikki saattaisi olla armeliasta. "
kannatat lemmikillesi eutanasiaa, mutta et ihmiselle! Onko ihmisen elämä aina yhtä arvokasta vaikka hän eläisi tietämättömänä todellisuudesta, paskoisi vaippoihin ja häntä syötettäisi.ateisti1982 kirjoitti:
Minun epäilyni osoittaa aina oikeaksi!
"Lemmikkieläin on perheenjäsen ja jos sillä on vaikkapa paha syöpä jota ei
voi hoitaa , niin kyllä myrkkypiikki saattaisi olla armeliasta. "
kannatat lemmikillesi eutanasiaa, mutta et ihmiselle! Onko ihmisen elämä aina yhtä arvokasta vaikka hän eläisi tietämättömänä todellisuudesta, paskoisi vaippoihin ja häntä syötettäisi.atte1982 sanoi :
kannatat lemmikillesi eutanasiaa, mutta et ihmiselle!
pitää voida lievittää - jos siihen sitten kuolee niin se on sitten siinä.
- papit viralta
Kas, kirkkoruhtinaat heräävät näyttämään valtaansa...
Mainio juttu tuo maltilliselta Lähetysseuralta leikkaaminen ja homokammoisten tukeminen. Lisää tällaista...!
Kun näitä ajan myötä tulee lisää niin media alkaa kiinnittää asiaan huomiota ja silloin aletaan ruotia kirkon touhut kaikin puolin läpi.
Ja se on kirkon menoa.- Kristitty45
Kristillinen kirkko ei siitä kaadu jos toiminta tulee näkyväksi. Päinvastoin, se selkeyttää asioita.
- jos maksajat lähtee
Kristitty45 kirjoitti:
Kristillinen kirkko ei siitä kaadu jos toiminta tulee näkyväksi. Päinvastoin, se selkeyttää asioita.
Pari "homoiltaa" vielä niin jo nykykirkon perustukset - eli talous - rutisee...
Verotusoikeus pois kirkolta, joka ei edes keskenään osaa sovussa pysyä.
- Ev.lut.
Tämä on ihan oikein. Jos Lähetysseura saa muiden järjestöjen rahoja, niin Lähetysseuran rahoja pitää antaa muille. Ei tässä kukaan kärsi, vaan oikeus voittaa.
- joopa joo...
Suomen ev.lut kirkossa on siis kirkkoherroja, jotka haluavat tukea syrjintää?
- öw
Mutta miksi Lähetysseuran pitää kärsiä? Eihän se ole syrjinyt ketään!
- Näin luulen
Fundamentalistit haluavat kostaa?
Kulmapöydän henkilö
___
Minä ymmärrän Juntusen toiminnan tuen osoitukseksi pienille lähetysjärjestöille eikä se ole suunnattu Suomen Lähetysseuraa vastaan jonka vuosibudjetti
näkyy olleen 26,6 miljoonaa vuonna 2008.
Helsingin seurakuntayhtymä on harjoittamassa toimintaa joka on omiaan vaikeuttamaan pienten lähetysjärjestöjen toimintaa ja ainakin supistamaan sitä.
___
Helsingin kirkoissa on kerätty kolehteja SETA ry:n yhteydessä toimivan Malkus-piirin tueksi :
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/5846-agricolan-kirkon-malkus-kolehti-oli-suvaitsevaisuustesti
SETALLE rahaa siis riittävää.Mitenkä voidaan tukea kauhistusten tekemistä , mutta lähetysjärjestöille rahaa ei riitä.
___
Helsingin seurakuntayhtymä on myös kustantanut näytelmän vuosaaren vapahtaja jossa Jeesus kuvataan punkkarilesbona :
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Pastorin kirjoittama näytelmä tekee Jeesuksesta punkkarilesbon/1135265604586
Alkaa vaikuttaa kuin saatan*anpalvojat olisivat vauhdissa.
Tuollaisiin herjaaviin esityksiin syydetään kyllä rahaa.- liikaa järjestöjä?
Taitaa olla kirkolla liikaa lähetysjärjestöjä? Ehkä niiden pitäisi yhdistyä Yhdeksi Suureksi Avustus- ja Lähetystyöseuraksi niin ei tarvitsisi koko ajan keskenään tapella.
Nythän tuossa lisäksi maksellaan ihan tarpeettomasti esim. monia hallintotyöntekijöiden palkkoja päällekäin ja siten kolehteja kantautuu väistämättä vähemmän kentälle.
Kirkko ei tosiaan näytä kykenevän sopuun edes itsensä kanssa. Merkillistä.- adrs
"Taitaa olla kirkolla liikaa lähetysjärjestöjä? Ehkä niiden pitäisi yhdistyä Yhdeksi Suureksi Avustus- ja Lähetystyöseuraksi niin ei tarvitsisi koko ajan keskenään tapella."
Ainoa joka tappelee on herätysliikkeiden vastustajat, jotka ahneudessaan vaativat itselleen ja omalle lähetysjärjestölleen muiden rahoja ja kärsimään pannaan ne, jotka ovat uhranneet koko elämänsä lähetystyöhön usein vaikeissa oloissa.
Kirkon ulkomaanapu ei tee lähetystyötä. - srk:t päättävät itse
adrs kirjoitti:
"Taitaa olla kirkolla liikaa lähetysjärjestöjä? Ehkä niiden pitäisi yhdistyä Yhdeksi Suureksi Avustus- ja Lähetystyöseuraksi niin ei tarvitsisi koko ajan keskenään tapella."
Ainoa joka tappelee on herätysliikkeiden vastustajat, jotka ahneudessaan vaativat itselleen ja omalle lähetysjärjestölleen muiden rahoja ja kärsimään pannaan ne, jotka ovat uhranneet koko elämänsä lähetystyöhön usein vaikeissa oloissa.
Kirkon ulkomaanapu ei tee lähetystyötä."Ainoa joka tappelee on herätysliikkeiden vastustajat, jotka ahneudessaan vaativat itselleen ja omalle lähetysjärjestölleen muiden rahoja"
Seurakunnat ovat itsenäisiä talouksia, jotka päättävät mihin rahojaan antavat. Ei ole näitä mainitsemiasi "muiden rahoja", mitään pakkoa tukea jotakin järjestöä ei ole.
Sinusta näyttää olevan väärin haluta varat oman lähetysjärjestön käyttöön? Mutta tätähän olet vaatimassa itsekin, rahoja järjestölle jota kannatat. - arvelempa vain
adrs kirjoitti:
Kirkon ulkomaanapu ei tee lähetystyötä.Kenties pointti onkin juuri tässä lähetystyössä? Järjestöt jotka ovat avoimen homovihamielisiä jätetään rahoituksen ulkopuolelle ja eräs syy saattaisi olla se että pelätään heidän tuovan näitä näkemyksiään ilmi maissa joissa homoja vainottaan jo muutoinkin ja joissa homous voi käydä jopa hengen pääööe?
Olisiko tässä mahdolinen syy? - adrs
arvelempa vain kirjoitti:
Kenties pointti onkin juuri tässä lähetystyössä? Järjestöt jotka ovat avoimen homovihamielisiä jätetään rahoituksen ulkopuolelle ja eräs syy saattaisi olla se että pelätään heidän tuovan näitä näkemyksiään ilmi maissa joissa homoja vainottaan jo muutoinkin ja joissa homous voi käydä jopa hengen pääööe?
Olisiko tässä mahdolinen syy?Yksikään lähetysjärjestö eikä siihen kuuluva ei ole homovihamielinen eikä vihaa ketään muutakaan syntiin syyllistynytä, jollaisia kaikki olemme. Tämä on sanottu lukemattomia kertoja. Koko soppa perustuu aiheettomiin syytöksiin. Päinvastoin kirkot ja herätysliikkeet ovat alunperin olemassa syntiä tehneitä eli meitä kaikkia varten niinkuin on myös käytännössä osoitettu. Miksi tämä on vaikea ymmärtää?
Vastaus on, että sitä ei haluta ymmärtää eikä myöntää. Kyse onkin tarkoituksellisesta vihapuheesta ja syyllistämisestä.
Jumala voi armahtaa syntisen ja sanoo: älä tästälähtien syntiä tee ettei sinulle pahempaa tapahtuisi. - rahojen jakamisesta
adrs kirjoitti:
Yksikään lähetysjärjestö eikä siihen kuuluva ei ole homovihamielinen eikä vihaa ketään muutakaan syntiin syyllistynytä, jollaisia kaikki olemme. Tämä on sanottu lukemattomia kertoja. Koko soppa perustuu aiheettomiin syytöksiin. Päinvastoin kirkot ja herätysliikkeet ovat alunperin olemassa syntiä tehneitä eli meitä kaikkia varten niinkuin on myös käytännössä osoitettu. Miksi tämä on vaikea ymmärtää?
Vastaus on, että sitä ei haluta ymmärtää eikä myöntää. Kyse onkin tarkoituksellisesta vihapuheesta ja syyllistämisestä.
Jumala voi armahtaa syntisen ja sanoo: älä tästälähtien syntiä tee ettei sinulle pahempaa tapahtuisi.On mahdoton ajatus, että kirkko saisi nykyisestä työlainsäädännöstä piittaamatta harjoittaa syrjintää työntekijöitä valittaessa.
Ja on täysin mahdoton ajatus, että valtio loputtomiin keräisi veroja avoimesti syrjiville järjestöille. Valtiohan kerää kirkollisveron kirkon puolesta.
Nämä asiat ovat ilmeisesti monille herätysliikkeiden kannattajille mahdottomia ymmärtää? - gudmundsson
rahojen jakamisesta kirjoitti:
On mahdoton ajatus, että kirkko saisi nykyisestä työlainsäädännöstä piittaamatta harjoittaa syrjintää työntekijöitä valittaessa.
Ja on täysin mahdoton ajatus, että valtio loputtomiin keräisi veroja avoimesti syrjiville järjestöille. Valtiohan kerää kirkollisveron kirkon puolesta.
Nämä asiat ovat ilmeisesti monille herätysliikkeiden kannattajille mahdottomia ymmärtää?Valtio kerää kirkollisveron, mutta perii siitä suolaisen laskun. Ortodokseille kerätään ilmaiseksi.
- kerätkää itse
gudmundsson kirjoitti:
Valtio kerää kirkollisveron, mutta perii siitä suolaisen laskun. Ortodokseille kerätään ilmaiseksi.
No kerätkää jatkossa itse. Säästätte heti 20 miljoonaa.
Ei muuta kuin systeemi uusiksi... - surullinen_
On mahdoton ajatus, että kirkko saisi nykyisestä työlainsäädännöstä piittaamatta harjoittaa syrjintää työntekijöitä valittaessa.
Nämä asiat ovat ilmeisesti monille herätysliikkeiden kannattajille mahdottomia ymmärtää?Jumala Raamatussa on osoittanut rakastavansa syntiä tekevää ihmistä mutta ei rakasta synnin tekemistä vaan vihaa sitä niin, että on säätänyt siitä rangaistuksen.
Herätyskristitty ei vihaa ketään, mutta ei voi mitenkään hyväksyä minkään Raamatussa nimetyn ja lähimmäisiä vahingoittavan synnin siunaamista. Lopettakaa siis järjetön vihapuhe ja syyllistäminen.
Homouden harjoittaminen ei voi olla vahingoittamatta lähiomaisia, lapsia, homojen partnereita, aiheuttaa riippuvuutta, houkuttelu vahingoittaa seksuaali-identiteetistään epävarmoja lapsia ja nuoria jne. Siksi on Raamatun Jumala nimennyt sen synniksi eikä erehdy. Kaikesta tästä huolimatta Jumala rakastaa syntiä tekevää ihmistä ja on osoittanut tien anteeksiantoon ja parannukseen, mikä on nyt joutunut pilkan kohteeksi. - rahojen jakamisesta
surullinen_ kirjoitti:
Jumala Raamatussa on osoittanut rakastavansa syntiä tekevää ihmistä mutta ei rakasta synnin tekemistä vaan vihaa sitä niin, että on säätänyt siitä rangaistuksen.
Herätyskristitty ei vihaa ketään, mutta ei voi mitenkään hyväksyä minkään Raamatussa nimetyn ja lähimmäisiä vahingoittavan synnin siunaamista. Lopettakaa siis järjetön vihapuhe ja syyllistäminen.
Homouden harjoittaminen ei voi olla vahingoittamatta lähiomaisia, lapsia, homojen partnereita, aiheuttaa riippuvuutta, houkuttelu vahingoittaa seksuaali-identiteetistään epävarmoja lapsia ja nuoria jne. Siksi on Raamatun Jumala nimennyt sen synniksi eikä erehdy. Kaikesta tästä huolimatta Jumala rakastaa syntiä tekevää ihmistä ja on osoittanut tien anteeksiantoon ja parannukseen, mikä on nyt joutunut pilkan kohteeksi.Surullinen,
Vastasit ilmeisesti minulle? Vastaat hieman ohi, sillä puhuin lainsäädännöstä. Se on kaikille sama, niin lähetysjärjestöille kun muillekin.
Tekstini ei ole vihapuhetta. - surullinen_
Surullinen,
Vastasit ilmeisesti minulle? Vastaat hieman ohi, sillä puhuin lainsäädännöstä. Se on kaikille sama, niin lähetysjärjestöille kun muillekin.
Tekstini ei ole vihapuhetta.Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmistä vastasi Pietari lainoppineille, jotka kielsivät heitä opettamasta. Toistaiseksi laki ei pakota kirkkoja toimimaan Raamatun, kirkkolakien ja kirkon tunnustuskirjojen vastaisesti tässä asiassa eikä siitä ole olemassa ennakkopäätöstä - ateistien vaatimuksista huolimatta.
Samasta syystä kaikki apostolit Johannesta lukuunottamatta kärsivät marttyyrikuoleman, koska eivät kumartaneet Keisari Neroa jumalana. adrs kirjoitti:
Yksikään lähetysjärjestö eikä siihen kuuluva ei ole homovihamielinen eikä vihaa ketään muutakaan syntiin syyllistynytä, jollaisia kaikki olemme. Tämä on sanottu lukemattomia kertoja. Koko soppa perustuu aiheettomiin syytöksiin. Päinvastoin kirkot ja herätysliikkeet ovat alunperin olemassa syntiä tehneitä eli meitä kaikkia varten niinkuin on myös käytännössä osoitettu. Miksi tämä on vaikea ymmärtää?
Jumala voi armahtaa syntisen ja sanoo: älä tästälähtien syntiä tee ettei sinulle pahempaa tapahtuisi.Seurakunnat päättävät itsenäisesti rahojensa käyttökohteet, niin Helsingissä, Vantaalla kuin Savonlinnassakin.
Linjanvetoja, ainakin viitteellisiä tehdään periaatteessa jo seurakuntavaaleissa. Jos seurakunta valitsee edustajikseen liberaaleiksi tunnettuja seurakuntalaisia niin se valitsee ja toisin päin.
Sanonta pulinat pois, kansa on puhunut pätee tässäkin.- rahojen jakamisesta
surullinen_ kirjoitti:
Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmistä vastasi Pietari lainoppineille, jotka kielsivät heitä opettamasta. Toistaiseksi laki ei pakota kirkkoja toimimaan Raamatun, kirkkolakien ja kirkon tunnustuskirjojen vastaisesti tässä asiassa eikä siitä ole olemassa ennakkopäätöstä - ateistien vaatimuksista huolimatta.
Samasta syystä kaikki apostolit Johannesta lukuunottamatta kärsivät marttyyrikuoleman, koska eivät kumartaneet Keisari Neroa jumalana.Aika suurelliselta kuulostavat marttyyritarinat tässä yhteydessä. Kyse on siitä, että seurakunnat päättävät itse rahoistaan ja siitä ketä tukevat. Yksi seurakunta päätti yhdellä tapaa ja toinen toisella.
Laki kieltää syrjinnän ja tämän vuoksi joskus tulevaisuudessa kirkko ei voi enää syrjiviä järjestöjä tukea. Näin se vain menee.
Olen huomannut sellaisen suuntauksen joissakin herätysliikkeissä, että jos he eivät saa rahoja niin heidän puolestaan koko kirkko saa hajota. En tiedä kuinka yleinen tämä ajatus on, ehkä olen tavannut vain yksittäistapauksia. rahojen jakamisesta kirjoitti:
Nämä asiat ovat ilmeisesti monille herätysliikkeiden kannattajille mahdottomia ymmärtää?rahojen jakamisesta sanoi :
_________
Henkilö ,joka ei sovi kirkon normistoihin pitää voida raakata pois työntekijöitä
valittaessa.
Kauhistusten tekijät eivät yleensäkään sovi seurakunnan jjäseniksikään saatikka
pastoreiksi.
- ao
Näin sitä pitää tehdä
- adrs
Vantaan ja Helsingin noin miljoona euroa on siirretty Suomen lähetysseuralle kestämättömin perustein. Herätysliikkeiden vastustajat ovat jo vuosia vaatineet muiden kuin Lähetysseuran työn lakkauttamista. Lähetysseura ei kärsi jos Raamattuun sitoutuneet siirtävät oikeudenmukaisesti rahaa takaisin. Jumalakin on oikeudenmukainen. Viimeisellä tuomiollakin kaikki vääryydet korjataan.
- Ev.lut.
Rukoillaan, että oikeus voittaa.
Oikeus voittaa vain jos se toteutuu Suomen lain mukaan, eikä Raamatun mukaan. Siihen ei rukoilemiset auta, vaikka kuinka siihen uskoisitkin.
- judstaer
On se metkaa, että puhutaan herätyksen tai herätysliikkeiden vastustamisesta, jos puututaan lainvastaisiin tekoihin.
Jos nuo muutamat lähetysjärjestöt antavat vakuuttav an selvityksen siitä, että vastedes noudattavat Suomen lakia, ei liene estettä palauttaa tukirahoja niille. Seurakunnilla itsehallinto eli ne päättävät itse rahoistaan. Niin sekä Vantaalla kuin Savonlinna-Säämingissä. "Suomen Lähetysseuran työtä ei ole tarkoitus arvostella"
Oikein huomaa tälläkin palstalla, kun uskovaiset eivät kestä kritiikkiä. Suomessa on jotenkin sellainen ilmapiiri, ettei ylipäätänsä uskonasioita saa arvostella kritisoiden, se vapaasta mielipiteestä (uskovaisten mukaan täällä on pitäisi olla vain yksi mielipide). Suurin pahe on uskonasioiden kyseenalaistaminen silloin uskovainen polttaa "persuksensa kiukaaseen" ja menee asioissa henkilökohtaisuuksiin. Ei kannata uskovaisen enää ihmetellä, mikäli kritiikin antaja laittaa seuraavan vaihteen päälle ja alkaa haukkumaan häntä.
Ilman uskontoja saadaan yleensä sopuja aikaiseksi, mutta jos toinen osapuoli puolustautuu uskonnon varaan niin yleensä sota jatkuu!
Uskonnot synnyttävät sotia, ei ateismi!- Pa5i
Hyvä puheenvuoro. Toki vähän kärkkäästi sanottu, mutta näihän se on pitkään ollut ettei uskon asioita saa mitenkään arvostella oli ne sitten millaisia tahansa. Pari sataa vuotta sitten olisi kidutettu ja tapettu noitana, mutta nyt sentään asioista voidaan jo keskustella.
- surullinen_
Kehitysmaissa työskentelevien lähetystyöntekijöiden elämäntyön sabotointi on kirkon suurin häpeäpilkku aikoihin. Varsinkin kun perusteena on sabotoijien vimmainen homoseksin palvonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666034Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per543020- 312193
- 131807
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181760
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131522- 181519
- 491495
- 91463