Miksi uskottomat pilkkaa

kädet ristissä

tälläkin palstalla kokoajan meitä uskoivaisia? Ovatko vain kateellisia siitä?Rukoilen että Jumala ottaisi lopulta armoonsa kaikki ihmiset ja kaikki pelastuisi.

13

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Log_

Olen tuota pilkkaamista joskus miettinyt siltä kannalta, että mitä uskovainen ihminen yleensa kokee pilkkaamiseksi. Käsityksiä on tietenkin monia, mutta tehdäänpä nyt yksinkertainen kysymys. Koetko sen pilkkaamiseksi, jos sanon ääneen, että en usko minkään jumalan olemassoloon, koska ensimmäistäkään objektiivista syytä jumaluskoon ei ole?

• papaglu

Onhan näitä listattu mitä harmia uskovaisista on kaikille muille yhteiskunnassa eläville. Se on vaan todettu, että kädet ristissä ei saada mitään aikaan. Vaan jos haluaa jotain aikaiseksi, niin sen eteen pitää tehdä töitä. Rukoilemalla väheksytään muiden tekemää työtä eikä arvosteta sitä mitä esim. lääkärit tekevät jos heidän osaamisensa takia vaikka kiitettäisiin Jumalaa tms.

• herttainenhertta

Ateismipalstalla on tälläkin hetkellä monta aloitusta, joiden tarkoituksena on ateismin tai ateistien pilkkaaminen. Niitä oletettavasti tehtailevat henkilöt, jotka eivät ole ateisteja. Samoin jokaista ateistista kirjaa kohti on hyllymetreittäin uskonnollista kirjallisuutta, jossa ateisteja parjataan tavalla tai toisella tai pyritään osoittamaan ateismin absurdius. Lisäksi ateistien katsotaan ansaitsevan ikuisen kidutuksen/kadotuksen uskovien päästessä taivaaseen. Se saattaa olla ateisteista hieman ärsyttävää (useimmiten sen on tarkoituskin olla), mutta jos ihminen katsoo, että hänen maailmankuvansa on koherentti ja että hänellä on todellakin hyvät syyt uskoa ja olla uskomatta, hänen on vaikea kokea tulleensa pilkatuksi. Korkeintaan sitä silloin ihmettelee, että mitä ihmeen pilkkaamista joku minun näkemyksissäni näkee.

Jos sinusta ei ole hupsua uskoa jumalaan, ihmeisiin, luomiseen, enkeleihin, henkiin, kuolemanjälkeiseen elämään, rukoilun toimivuuteen, neitseelliseen syntymään, perisyntiin ja sen sellaiseen, niin sinulla ei ole varmaankaan tarvetta suojautua siltä, että joku sanoo tuollaisia uskomuksia hupsuiksi. Minä itse uskon, että maailmankaikkeuden ja elämän syntyyn ei ole tarvittu taikaa, ja jos joku haluaa minua sellaisesta uskomuksesta pilkata, niin sopii yrittää.

Sellaista oikeutta ei kellään ole, että heidän uskomuksiaan ei koskaan kyseenalaistettaisi tai että niitä ei koskaan pyydettäisi perustelamaan, jotta muut saavat arvioida, millaisella pohjalla uskomukset ovat. Sen voi yrittää nähdä jopa positiivisena asiana. Saatan loukkaantua ja turhautua, jos joku sanoo minun olevan väärässä ja typerä, se lienee inhimillistä, mutta kun olen saanut asiaan hieman etäisyyttä ja tunteeni ovat tasoittuneet, minulla on tilaisuus arvioida luulojeni perusteita uudelleen ja ehkä kaikessa hiljaisuudessa todeta olleeni väärässä. Jos en koskaan haluaisi uskomuksiani haastettavan, en lukisi edes lehtiä, saati sitten viihtyisi keskustelupalstalla.

Oletko miettinyt, miksi uskovat kokevat niin usein tulleensa niin julmasti pilkatuiksi? En ole huomannut, että ateistit tekisivät aloituksen toisensa jälkeen, joissa valitetaan kuinka uskovat ovat niin pilkkahenkisiä ja joissa pyydetään tai vaaditaan, että ateistien uskomattomuutta kunnioitettaisiin. Jos uskomukset eivät kestää kriittistä tarkastelua ja pilkkaa, jos niiden säilyminen edellyttää että niille suodaan erityinen kunnioituksen suojamuuri, niin silloin kannattaa ehkä miettiä, kuinka vakaalla pohjalla ne loppujen lopuksi ovat.

• kädet ristissä sanoi :
      Miksi uskottomat pilkkaa

Rehellisyyden nimissä pilkkaamiseen eivät syyllisty suinkaan kaikki ateistit vaan erittäin harvat heistä.

Ateistit ovat erittäin tervetullut kirjoittajakunta sivustolla sillä jos me täällä vain
      hoemme "olet oikeassa veli halleluja",niin ei ole olemassa tervettä kritiikkiä.
      Sitäpaitsi joku ateisteistakin saattaa kääntyä.

Pilkkaamista esiintyy puolin ja toisinkin.
      Jos aikoo täällä kirjoitella ,niin ei saa loukkaantua liian herkästi.

• miss ei kirj.

Hep Pertsa.

Ensimmäistä kertaa saat plussan viestistäsi. *thumb up*

Mutta niin, kyllä teuskovaiset vääntäisitte kättä ilman ateistejakin, ei keskustelunne olisi vain "olet oikeassa veli halleluja" :D

• zyrt

Kateellisia? Miksi olisin kateellinen siitä että jotkut kuvittelevat jumalien olevan olemassa?

• armahda meitä

Rukoilen ettette joudu helvettiin tuosta jumalan pilkasta vaan pääsette minun ja muiden valittujen kanssa taivaaseen.

• kiltti tyttö

Turhaan rukoilet, ei ole helvettiä eikä taivasta kuin satukirjoissa.

• kiltti tyttö kirjoitti:

kiltti tyttö sanoi :

• Mitä on jumalanpilkka ihan konkreettisesti? Entä Pyhän Hengen pilkka jota ei kuulemani mukaan saa koskaan anteeksi vaan peli on ns. pelattu ja siihen syyllistynyt voi jatkaa entiseen malliin kun tapahtunutta ei saa tapahtumattomaksi. Vai onko kyse samasta asiasta Jumalan ja tämän hengen pilkkaamisessa?

• Jos minä sanon että jumalanne on mielikuvitusolento. Onko se uskovaisen pilkkaamista? No joo, tässä muutama kirjoitus ateismipalstalta. Heh heh...

"Tunnistatko ateistin?
      Sinun on helppo tunnistaa kadulla vastaan tuleva ateisti seuraavista tuntomerkeistä:

- harittava tyhjä katse
      - kumara asento
      - voimakas haju (paskat housussa)
      - Nikita karvahattu päässä (myös kesällä)
      - paljain jaloin (myös talvella)
      - urahtelee
      - haroo vähän väliä käsillään ilmaa
      - raapii persettään n. 10 metrin välein
      - huudahtelee aika ajoin: "haluan takaisin suljetulle osastolle!"

Kohtele tällaista vastaantulijaa lempeästi."

"Miksi pilkata kohdetta johon ei uskota. Miksi ateistit eivät pilkkaisi myös joulupukkia, joka kuitenkin tulee useaan ateistikotiin ja vieläpä heittää kiitokseksi lahjalla. Ateistit todistavat näin elävänsä irti kosmoksesta. He eivät itse usko pilkkansa kohteeseen, mutta he tekevät Jumalastakin objektin jota pilkkaamalla voi ainakin satuttaa muita ihmisiä. Se on samalla paradoksaalista, että hyvin primitiivinen ja ylimielinen reaktio. Jos joku voi perustella että se on vielä älykästä, niin supilakki palkinnoksi"

"Kuinkahan ateisti lohduttaa kuolinvuoteella olevaa ystäväänsä? Ehkä hän sanoo seuraavaa:

"Kestä vielä hetki! Pian sinua ei enää ole. Tyhjyydestä sinä olet tullut ja tyhjyyteen olet matkalla. Ei ole sinunkaan elämällä ollut mitään tarkoitusta. Pelkkiä kemiallisia ja fysikaallisia reaktioita sekä sähköimpulsseja aivoissa se vain on ollut. Massaa ja materiaa ja solujen liikkeitä.
      Eläimiähän me kaikki vain ollaan ja kuollaan pois aikanamme kuten kärpäset ja torakatkin.
      Evoluutioprosessi korjaa heikot pois, että vahvemmat pääsisivät jatkamaan kehitystä.
      Jostain bakteeristahan sinäkin varmaan olet kehittynyt ja matojen syötäväksi päädyt Se on osa tätä evoluutioprosessia, jossa sinäkin saat olla mukana.
      Mutta ei huolta - Tiede jatkaa kyllä kehittymistä sinunkin jälkeesi. Uusia tutkimustuloksia saadaan jatkuvasti atomeista ja kvarkeista, joten sinua ei enää tarvita ja luonnonvalinta korjaa sinut pois evoluutioteorian mukaisesti. Moikka! "

Lisää löytyy osoitteesta http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3448

Pitäisikö minun nyt tehdä aloitus jossa itken kuinka ateisteja pilkataa? Ehhei ei nuo minua loukkaa. Ainoa asia mikä ärsyttää todella paljon on se kun uskovainen väittää tietävän mitä ajattelen tai mitä tunnen tyyliin "sisimmässäsi uskot jumalaan mutta kiellät sen" tai "sinulla on aukko sisimmässäsi" (mikä hiton aukko?)

• EL.a . K:IM

kädet ristissä

Se menee ihan kirjoituksien mukaan, kun teitä pilkataan Jeesuuksen nimen tähden.

Siitä on puhetta aika monessakin paikassa.

Sen pitäisi vaan vahvistaa uskoa, että niin käy.

Toi sun rukous on ihan suloinen, että Jumalan armoa kaikille toivot.

• Eräs kommentoija

Pilkkaaminen on lähinnä sen tähden, että nykyajan ihmisiltä puuttuu jo kaikki käytöstavat eli siis kaikki tavallaan pilkkaavat toisiaan. Olisin ihan tyytyväinen, jos olisimme vielä "tekopyhiä" ja kunnioittaisimme toistemme elämänkatsomusta. Valitettavasti näillä palstoilla ammutaan pusikoista, ja silloin ne aina vetävät kaikenlaisia pilkkaajia mukaansa. Täytyy vaan toivoa, että siitä olisi se apu, että he samalla siinä päästävät höyryä ulos, eivätkä sitten käy kenenkään kimppuun esim. kadulla.

Valitettavasti vain kovin toivoton kuva tälläkin palstalla tulee ihmiskunnasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6044
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      56
      3036
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2193
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1817
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1773
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      18
      1760
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1522
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1519
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      49