Puhutko usein rivien välissä muuta asiaa, kuin varsinainen puhesisältösi sisältää?
Osaatko lukea rivien välejä?
16
276
Vastaukset
- Ainoastaan
tiistaisin ja lauantaisin.
En tiedä osaanko, mutta silti mä joskus luen myös rivienvälit. Saatan mä puhuakin. Miten millonkin. :-) Joskus jaksan pysyä kauan samassa asiassa ja joskus en millään malta. Kun on kivempaa puhua jostain muusta välillä. ;-)
Välillä vaihdan ihan piruuttaan puheenaihetta. :-D- ap.
Tarkoitan sellaista, että sanot vaikka: onpa siellä kylmä ilma tänään ja jalkanikin on kipeä (rivienvälit = voisitko tarjota autokyydin?).
- ap.
ap. kirjoitti:
Tarkoitan sellaista, että sanot vaikka: onpa siellä kylmä ilma tänään ja jalkanikin on kipeä (rivienvälit = voisitko tarjota autokyydin?).
Eli puhutko näin rivien välistä ja ymmärrätkö toisten ihmisten rivien välit?
ap. kirjoitti:
Eli puhutko näin rivien välistä ja ymmärrätkö toisten ihmisten rivien välit?
Joo, kyllä mun puhe harhailee aika useinkin noin. Tulee monta asiaa samaan aikaan mieleen. Joskus katoaa koko juttukin mitä oli alunperin kertomassa tai puhumassa, kun tulee joku muu asia mieleen. Tai juttu lähtee rönsyilemään.
Riippuu aika paljon miten tutussa tai tuntemattomassa porukassa olen. Tuttujen kanssa jutut lähtee helposti just tolleen. "Tulin yhden auton perässä ja se siinä töpeksi jaloissa, muuten onko sulla se kissankantokoppa valmiina jossain?" Esimerkki. Ja sit jatkan taas juttua, kun toinen sanoo vastauksensa.
Kyllä mä yleensä irl jutellessa ymmärrän mielestäni hyvin missä kullonkin mennään keskustelussa. Ja noi rivienvälit. Mutisijoita en helposti kyllä jaksa kuunnella keskittyneesti. Jotka mutisee puheensa leukaan. :-)- ap.
ol_io kirjoitti:
Joo, kyllä mun puhe harhailee aika useinkin noin. Tulee monta asiaa samaan aikaan mieleen. Joskus katoaa koko juttukin mitä oli alunperin kertomassa tai puhumassa, kun tulee joku muu asia mieleen. Tai juttu lähtee rönsyilemään.
Riippuu aika paljon miten tutussa tai tuntemattomassa porukassa olen. Tuttujen kanssa jutut lähtee helposti just tolleen. "Tulin yhden auton perässä ja se siinä töpeksi jaloissa, muuten onko sulla se kissankantokoppa valmiina jossain?" Esimerkki. Ja sit jatkan taas juttua, kun toinen sanoo vastauksensa.
Kyllä mä yleensä irl jutellessa ymmärrän mielestäni hyvin missä kullonkin mennään keskustelussa. Ja noi rivienvälit. Mutisijoita en helposti kyllä jaksa kuunnella keskittyneesti. Jotka mutisee puheensa leukaan. :-)Et nyt oikein ymmärrä. En tarkoita juttujen rönsyämistä, vaan rivien välejä. Eli että vihjaillaan jotakin, mutta ei sanota suoraan. Eli esim. mies haluaa tutustua naiseen ja sanoo naiselle, esim. työkaverille: "huomenna minulla onkin vapaapäivä eikä mitään tekemistä "(=haluaa rivien välissä vihjata, että ehdota nyt mulle, että tehdään yhdessä jotain, esim. että mennään treffeille)
ap. kirjoitti:
Et nyt oikein ymmärrä. En tarkoita juttujen rönsyämistä, vaan rivien välejä. Eli että vihjaillaan jotakin, mutta ei sanota suoraan. Eli esim. mies haluaa tutustua naiseen ja sanoo naiselle, esim. työkaverille: "huomenna minulla onkin vapaapäivä eikä mitään tekemistä "(=haluaa rivien välissä vihjata, että ehdota nyt mulle, että tehdään yhdessä jotain, esim. että mennään treffeille)
Heh, luitko sä ton mun ekan vastauksen? Luistko sä rivienvälit tai edes ylipäänsä rivit? :-) Mitä siellä luki?
Tietty nyt vihjailut huomaa, jos joku sellasia tekee. Palstallahan niitä vihje tyyppisiä kommentteja näkee joka päivä. :-)- ap.
ol_io kirjoitti:
Heh, luitko sä ton mun ekan vastauksen? Luistko sä rivienvälit tai edes ylipäänsä rivit? :-) Mitä siellä luki?
Tietty nyt vihjailut huomaa, jos joku sellasia tekee. Palstallahan niitä vihje tyyppisiä kommentteja näkee joka päivä. :-)Eli ymmärrät ja puhut myös itse rivien välitse? Selvä. Kiitos vastauksesta. Itse en lue juurikaan rivien välejä, joten halusin varmistaa, että ymmärsit oikein, etkä tarkoittanut puheen ronsyämistä. Rivien välit on nähdäkseni "näkymätöntä kirjoitusta" , todellista sanomaa puhuttujen puherivien välillä.
ap. kirjoitti:
Eli ymmärrät ja puhut myös itse rivien välitse? Selvä. Kiitos vastauksesta. Itse en lue juurikaan rivien välejä, joten halusin varmistaa, että ymmärsit oikein, etkä tarkoittanut puheen ronsyämistä. Rivien välit on nähdäkseni "näkymätöntä kirjoitusta" , todellista sanomaa puhuttujen puherivien välillä.
Ole hyvä. :-)
- y.b..
"pyrin yksinkertaisuuteen" :P
Eli olen surkea tässä rivienväli-jutskassa. Törmään useasti siihen, että esim. äitini tulkitsee minun puhuvan rivien välissä jotakin, mitä en puhu. Hän saattaa luulla, että pyydän häneltä apua johonkin, mihin en todellakaan pyydä, vaan haluan tehdä sen asian itse. Tai että suunnittelen meneväni jonnekin paikkaan, kun mainitsen sen paikan puheessani, vaikka se ei ole ollenkaan suunnitelmissani.
Multa on karsiutunut kaikki rivienvälit viimeistään seurustelessani kahdessa viimeisessä suhteessani, jossa kumppanit ovat olleet hyvin suoraan asioita ilmaisevia. Joskus tulee tosin tilanteita suhteessakin. Esim. että sanon jotakin jostain yleistä epäkohdasta (vaikka maailmassa), ja toinen tulkitsee sen moitteeksi tai syyttelyksi, vaikka en ole edes ajatellut, että asia liittyisi häneen mitenkään. Tai joskus saatan itse myös käsittää näin, jos tunnen jostain syyllisyyttä, tekemättömistä töistä esim., ja tulkitsen toisen sanomisen vihjeenä, vaikkei se olisikaan sitä. Mutta ylipäätään todella vähän on rivienvälikeskusteluja ollut parisuhteissa.
Kaikenkaikkiaan puhun ja ymmärrän lähinnä suoraa puhetta. Joskus tulee tilanteita, että joku kaveri sanoo tulevansa vanhempiaan katsomaan (asuvat lähellä minua) ja kuuntelen sujuvasti. Sitten parin päivän päästä tajuan, että hän ehkä mahdollisesti vihjaisi, että haluaisi samalla nähdä minuakin. Ja sitten soitan perään.. ja kysyn suoraan :D En nimittäin osaa kysyä rivien välissä..- ap.
Ahaa. Muistutat vähän minua. Sinäkään et ole vihjailevaa tyyppiä? Luuletko että sinulla on mennyt elämässäsi monta vihjettä ohi? Oletko mahdollisesti loukannut jotakuta, kuten itse olen huomannut tekeväni joskus, kun en ymmärrä?
- y.b..
ap. kirjoitti:
Ahaa. Muistutat vähän minua. Sinäkään et ole vihjailevaa tyyppiä? Luuletko että sinulla on mennyt elämässäsi monta vihjettä ohi? Oletko mahdollisesti loukannut jotakuta, kuten itse olen huomannut tekeväni joskus, kun en ymmärrä?
Joo, toisten rivien välit.. Ne ne vasta hankalia on, kun ei itse harrasta tai osaa. En tiedä, en varmaan loukannut, mutta kyllä mulle joskus tulee kumma tunne. Että oliko tässä nyt joku koira haudattuna tai mitä ihmettä.. Mutta yksinkertaisena blondina porskutan sitten taas vaan eteenpäin :D Uskon, että ihminen kyllä ilmaisee asiansa suoraan, jos asia on tärkeä, eikä vaan sellaista juttelua juttelun vuoksi. Mutta varmaan pitäisi tota rivien välien lukemistakin enemmän opetella. Noh, tarkemmin kun ajattelee, töissä joo kykenen siihen aika hyvin, työasioissa.Mutta kun henk-koht. puolelle kääntyy, niin silloin en oikein, koska en ole tottunut.
y.b.. kirjoitti:
Joo, toisten rivien välit.. Ne ne vasta hankalia on, kun ei itse harrasta tai osaa. En tiedä, en varmaan loukannut, mutta kyllä mulle joskus tulee kumma tunne. Että oliko tässä nyt joku koira haudattuna tai mitä ihmettä.. Mutta yksinkertaisena blondina porskutan sitten taas vaan eteenpäin :D Uskon, että ihminen kyllä ilmaisee asiansa suoraan, jos asia on tärkeä, eikä vaan sellaista juttelua juttelun vuoksi. Mutta varmaan pitäisi tota rivien välien lukemistakin enemmän opetella. Noh, tarkemmin kun ajattelee, töissä joo kykenen siihen aika hyvin, työasioissa.Mutta kun henk-koht. puolelle kääntyy, niin silloin en oikein, koska en ole tottunut.
Musta sä olet hyvä lukemaan rivienvälejä. Ainakin sun vastauksia lukiessa tulee sellainen tunne, että sä osaat. :-)
- y.b..
ol_io kirjoitti:
Musta sä olet hyvä lukemaan rivienvälejä. Ainakin sun vastauksia lukiessa tulee sellainen tunne, että sä osaat. :-)
Ai. Aika jännää... Toisalta en oikeastaan ajatellut nyt palstaa. Voi olla että tällaisessa yleisessä keskustelussa osaankin vähän paremmin, kuin vaikka kaksin keskustelussa irl. Muistuttaa tavallaan työtilannetta ehkä. Heh, nyt mä alan lukea ja yrittää tulkita sun rivien välejä, kun kerran mun oletetaan osaavan (ja pieleen varmaan menee :D)
- ?
y.b.. kirjoitti:
Ai. Aika jännää... Toisalta en oikeastaan ajatellut nyt palstaa. Voi olla että tällaisessa yleisessä keskustelussa osaankin vähän paremmin, kuin vaikka kaksin keskustelussa irl. Muistuttaa tavallaan työtilannetta ehkä. Heh, nyt mä alan lukea ja yrittää tulkita sun rivien välejä, kun kerran mun oletetaan osaavan (ja pieleen varmaan menee :D)
Olio ei välttämättä tarkoittanut omia rivien välejään vaan yleisesti?
- y.b..
? kirjoitti:
Olio ei välttämättä tarkoittanut omia rivien välejään vaan yleisesti?
Ok. No sit taitaa mennä liian vaikeeksi tälle. En edes yritä. Jos joku oivallus tulee joskus, niin tulkoon :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685