Jeesus tulee maan päälle?

Raamatun mukaan Jeesus tulee toisessa tulemisessaan maan päälle ihmisten nähtäväksi.

Ap. t. 1:11 Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

Mohikaani_27 kertoo Jeesuksen jäävän odottamaan yläilmoihin, johon häntä ei nähdä.
"Eihän Jeesus edes itse tule alasasti, vaan jää odottamaan seurakuntaansa "yläolmoihin", uskoakseni yläilmoihin on sitä, että ollaan niin ylhäällä, ettei ihmisislmä sinne näe,..."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10284910#comment-52410411

64

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xm

Oon tästä asiasta lukenut joidenkin helluntailaistenkin, voisiko sanoa: teologien, kirjoituksia. Ilmeisesti siinä alkukielessä ilmenee sellainen sana, joka ilmaisee Jeesuksen seisovan ilmassa, mutta maanpintaa lähellä olevassa ilmassa, eikä jollain toisella kreikan sanalla tarkoitetussa ylemmässä ilmakehässä.

Siis Jeesus seisoo alemmassa ilmantasossa, jossa Hänet voidaan maasta käsin nähdä taivaalla.

• Sitä ei kukaan tiedä mitä alkuteksteissä on lukenut tai onko niitä ollutkaan.

(Ap. t. 1:11-kohta) kertoo Jeesuksen palaavan "samalla tavalla" kuin aikaisemmalla kerralla.

Aikaisemmalla kerralla Jeesus kulki, aterioi ja jopa kalastelikin ihmisten kanssa.

• xm
        Pe.ku kirjoitti:

Sitä ei kukaan tiedä mitä alkuteksteissä on lukenut tai onko niitä ollutkaan.

(Ap. t. 1:11-kohta) kertoo Jeesuksen palaavan "samalla tavalla" kuin aikaisemmalla kerralla.

Aikaisemmalla kerralla Jeesus kulki, aterioi ja jopa kalastelikin ihmisten kanssa.

Voi ihme. Oot varmaan tosissas.

• xm kirjoitti:

Voi ihme. Oot varmaan tosissas.

Suomeksi käännetyn Raamatun mukaan se on noin.
        En minä itse tollasia usko.

• Kyllä Pe.ku
        Pe.ku kirjoitti:

mutta edellä - jakeessa 9 sanotaan:
        Kun Hän oli tämän sanonut, kohotettiin Hänet ylös heidän nähtensä ja PILVI vei Hänet pois heidän näkyvistään.

1 Tess.4:17-17 sanotaan:
        Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon,
        ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa ja
        Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme
        jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan
        PILVISSÄ Herraa vastaan yläilmoihin, ja niin me saamme
        aina olla Herran kanssa.

• xm
        Pe.ku kirjoitti:

Eiku ihmettelin tätä mystistä viestiä:

"Sitä ei kukaan tiedä mitä alkuteksteissä on lukenut tai onko niitä ollutkaan."

• xm kirjoitti:

Eiku ihmettelin tätä mystistä viestiä:

"Sitä ei kukaan tiedä mitä alkuteksteissä on lukenut tai onko niitä ollutkaan."

Alkuperäisiä tekstejä ei ole jäljellä vaan jäljennöksen jäljennöksiä jotka eivät ole usein alkuperäisillä kielilläkään.
        Alkuperäiseksi sanotaan nykyään vanhinta jäljennöstä.

http://www.argumentti.fi/tekstikritiikki/raamatun_alkuteksti.pdf

• Pe.ku kirjoitti:

Alkuperäisiä tekstejä ei ole jäljellä vaan jäljennöksen jäljennöksiä jotka eivät ole usein alkuperäisillä kielilläkään.
        Alkuperäiseksi sanotaan nykyään vanhinta jäljennöstä.

http://www.argumentti.fi/tekstikritiikki/raamatun_alkuteksti.pdf

Jäi sanomatta mainitsemistani "olemattomista" alkuperäisteksteistä.

Esim. Paavalin kirjeistä 4-6 ovat sellaisia joista ei ole ollutkaan alkuperäisiä kirjoituksia vaan ne on myöhemmin kirjoitettu ja laitettu Paavalin nimiin.

".....Antiikin maailman tyyliin tämä antoi monille kirjoittajille kimmokkeen laatia niin sanottuja pseudepigrafisia kirjeitä eli kirjoittaa omaa tekstiä kuuluisamman Paavalin nimissä."
        "Paavalin kirjeistä kuutta pidetään Paavalin koulukunnan kirjallisuutena. Suurin yksimielisyys vallitsee neljästä kirjeestä:"
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet

• eenokki 12

Nykyajan galilean miehet ovat sanoneet Jeesuksen tulevan kävellen kultaisesta portista sisälle ja hallitsevansa maan päällä nähtävällä tavalla.
      Tietenkin sairaan mielikuvitus kuvittelee Jeesuksen ensin etsivän helluntailiikettä ja että Jeesus ensin menee tervehtimään heitä.
      Tuskin Jeesusta nähdään,päivittäin mutta Hänen hallintansa kyllä koetaan eihän Jeesus ole savua tai ilmaa kuin on helluntailaisuus.

• Aloitus on totta. Myös taivas tulee maan päälle.
      Ilmestyskirjan viimeisen luvun mukaan oleva maa ja taivas katoavat ja uusi maa ja taivas laskeutuvat Jerusalemin kohdalle. Se olisi valtavan suuri ja loistelias kaupunki. Sinne eivät mene ihmiset vaan aineettomat sielut ja jotka eivät seurustele keskenään vaan ikuisesti ylistävät luojaa. Jumala tulisi Jeesuksen kanssa uuden maan mukana ja alkavat yhdessä hallita.
      Siis ketään ei temmata eikä kukaan katoa salaperäisesti.

Kukaan ei sinne oikeastaan pääse. Ei ainakaan palstan uskonteoreetikkojen mukaan. Tai sitten on olemassa hellarien taivasmaa, luterilaisille oma jne..

Siis kaikki porhaltavat aikanaan pirun luo korttia pelaamaan.

Sitten on myös Jeesuksen taivas. Se on ihmisen sisällä psyykessä. Sinnekään ei ketään temmata. Ei voi, koska taivas jo olisi ihmisessä ja Ilmestyskirjan jorinat ovat harhaoppia.

• * On muuten suuri ilo, kun saan taas valistaa Pe.kun Raamatun tuntemusta. Kiitos Pe.ku, kun et anna periksi, avaat vaan uusia aloituksia aihhesta, josta on tälläkin sivulla jo useita, mutta ei se mitään, tärkeä ja ajankohtainen asia pysyy esillä-

* Jeesus tulee nsin seurakunnalleen, ja salaa, ikään kuin varas yöllä. Tarttis tietysti hakea kaikki Raamatun kohdat, mutta jokainen tiettä, että Jeesus on sanonut, " Minä tulen kuin varas yöllä." Niin miten Hänet voitaisiin nähdä, ja kun Hän ei tule edes maanpäälle saakka, vaan jää YLÄILMOIHIN.

1Tess. 4;17. "< sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka jääneet , temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin , ja niin me saamme olla Herran kanssa.>"

* Non niin, tapaamme siis herran YLÄILMOISSA, koska Hän ei tule maanpäälle tässä ensimmäisessä tulemuksessa. Ei kaiketi enää ole mitään epäselvää, tästä asiasta. Raamattua pitää uskoa, muuten menee kaikki pipariksi!

* Kun nyt Jeesus on saattatellut morsiamensa taivaan kotiin viettämään hääjuhlaa, Ylkä ja morsian on ovat vihdoin yhdessä. Tätä juhlaa kestää n. 3,5 vuotta, Raamatun laskenneallisen tutkimuksen mukaan.

* Sitten Jeesus palaa uudelleen maan päälle, ja silloin Kuninkaana ja Voittajana ja Majestettinä, Jumalana. Eikä Hän tule yksin, vaan me, eli seurakunta on Hänellä mukana. Hän saapuu tuhannen tuhansine pyhineen. Jaak. 14, Eenok jo ennusti tämän tulemuksen. " Katso Herra tulee tuhannentuhansine pyhineen.>"

* Sakarja kertoo samaa aisaa. Sak.14:4. "< Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi, toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin

* Tämä on se sama tapahtuma, josta enkelit kertoivat miten Jeesus tulee samoin, kuin näitte Hänen taivaaseen menevän.. >"

* Pitää nyt ymmärtää, että Sakarja oli profeetta ja ennusti näitä tulevia asioita, jotka ovat nyt toteutumassa meidän aikanamme.

* Ja tällöin Jeess tulee kasalleen Israelille. Silloin Israel pelastuu fyysisesti, että hengellisesti. Tästäkin Sakarja kertoo profeettana.
      Sak. 12:10. "< Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen henegn. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niin kuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niin kuin murehditaan katkerasti esikoista. >"

* Sak. 13:1. "< Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan. >"

* Ja tästä tulemuksestaan Jeesus kertoo, mm:ssa Matt.24: luvussa, Kyllä Hän sivuaa myös tulostaan seurakunnalle, samassa luvussa. Jeesusken puheet on aina " pyörä pyörässä, niinkuin sipuli kerroksittain. Mutta pääaihe on juutalaislle ilmoitus Hänen tulostaan juuri oiekaan aikaan ja pelastaa Israelin antikristksen sorrosta, ja siitä juuri kertoo Sakarja profeetallisesti.

* Tulemuksia on siis kaksi, seurakunnalleen, jolloin tulee salaa, kuin varas yöllä. Toinen tulemus on kansalleen Israelille, silloin Israel vihdoin tunnsutaa ja tuntee Messiaansa. Se on Israelin suuri ilon ja onnen päivä, ja sen jatkona Jeesus perustaa tuhatvuotisen valtakuntansa viimein vihdoin. Hän olisi perustanut sen jo ollessaan Ihmisenä täällä, mutta he eivät tahtoneet.

• "....jokainen tiettä, että Jeesus on sanonut, " Minä tulen kuin varas yöllä.""

Ettäkö jokainen tietää?
        Jos jokainen tietäisi niin miksi olet ainut joka niin väittää?
        Jos tuollaista Raamatussa lukisi niin laittaisit paikan esiin, mutta kun ei lue.

Raamatussa lukee useissa kohdin että "Herran päivä" tulee kuin varas yöllä.

1. Tess. 5:2 sillä te tiedätte itse aivan hyvin, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä.
        2. Piet. 3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

• Pe.ku kirjoitti:

"....jokainen tiettä, että Jeesus on sanonut, " Minä tulen kuin varas yöllä.""

Ettäkö jokainen tietää?
        Jos jokainen tietäisi niin miksi olet ainut joka niin väittää?
        Jos tuollaista Raamatussa lukisi niin laittaisit paikan esiin, mutta kun ei lue.

Raamatussa lukee useissa kohdin että "Herran päivä" tulee kuin varas yöllä.

1. Tess. 5:2 sillä te tiedätte itse aivan hyvin, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä.
        2. Piet. 3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

* Ilm.16:15. "< Katso, minä (Jeesus) tulen kuin varas, ...>"

* Ja 1Tess. 5:2. "< sillä itse te hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä. >"

* Aivan sama, kuin Ilm. varas, Herra on tietenkin Jeesus. Paavali puhuu Herrasta, niin silloin hän puhuu aina Jeesuksesta.

* 2Piet. 3:10. "< Mutta Herran (Jeesus) päivä on tuleva niin kuin varas,...>"

* Ilm. 3:3. "< ...niin minä (Jeesus) tulen kuin varas,...>"

* "< Mutta te veljet, ette ole pimeydessä niin, että se päivä voisi yllättää niin kuin varas. >"

* Jeesuksen tulo seurakunnalleen, ja tempaus tapahtuu äkisti, niin kuin varas yöllä, Jeesus tempaa omansa äkkiarvaamatta, yllättävästi, ihan koska tahansa, mitään merkkiä ei anneta, se tapahtuu silmän räpäyksessä,

* 1Kor.15:51,52. "< Katso, minä sanon teille salaisuuden, emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
        52.yhtäkkiä, silmäräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa, sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. >"

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ja 1Tess. 5:2. "< sillä itse te hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä. >"

* Aivan sama, kuin Ilm. varas, Herra on tietenkin Jeesus. Paavali puhuu Herrasta, niin silloin hän puhuu aina Jeesuksesta.

* "< Mutta te veljet, ette ole pimeydessä niin, että se päivä voisi yllättää niin kuin varas. >"

* Jeesuksen tulo seurakunnalleen, ja tempaus tapahtuu äkisti, niin kuin varas yöllä, Jeesus tempaa omansa äkkiarvaamatta, yllättävästi, ihan koska tahansa, mitään merkkiä ei anneta, se tapahtuu silmän räpäyksessä,

* 1Kor.15:51,52. "< Katso, minä sanon teille salaisuuden, emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
        52.yhtäkkiä, silmäräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa, sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. >"

"Herran päivä" ja "Herra" ovat edelleenkin eri asioita.
        Alakoulun ensimmäisiltä luokilta jos vaivautuisit muistelemaan äidinkielemme sanoja ja niiden perusmuotoja.

• Pe.ku kirjoitti:

"Herran päivä" ja "Herra" ovat edelleenkin eri asioita.
        Alakoulun ensimmäisiltä luokilta jos vaivautuisit muistelemaan äidinkielemme sanoja ja niiden perusmuotoja.

* Ei voi olla, samasta Herrasta on kyse. Ja onhan siinä itse Jeesuskin sanonut, " KATSO, MINÄ TULEN KUIN VARAS. (Ilm.16;15.)

* " Ilm. 3:3. "< ...niin minä (Jeesus) tulen kuin varas,...>"

* Et voi mitenkään enää väitettäsi puollustaa, Jeesus ei tule maanpäälle ensimmäisessä tulemuksessaan. Jos muuta väität, et ymmärrä lukemaasi, tai muuten on vaikeuksia tai on lukihäiriö.

• 1234567...
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Mohikaani Jeesuksen toinen tuleminen on SUURI ja JULKINEN, ja kaikki silmät saavat nähdä Hänet, niidenkin jotka Hänet lävistivät.

Lain kumoajat tuhoutuvat silmänräpäyksessä, kallion kolotkaan eivät heitä suojaa.

• Mohikaani_27 ei kirj
        1234567... kirjoitti:

Mohikaani Jeesuksen toinen tuleminen on SUURI ja JULKINEN, ja kaikki silmät saavat nähdä Hänet, niidenkin jotka Hänet lävistivät.

Lain kumoajat tuhoutuvat silmänräpäyksessä, kallion kolotkaan eivät heitä suojaa.

* Joo, niin on, mutta toisen tulemisen toinen vaihe vasta. Silloin Hän tulee "tuhannentuhansine pyhineen, eli seurakuntansa kanssa, jonka tempasi toisen tulemisen ensimmäisesessä osiaossa, toisenen vasta on julkinen ja sen näkee kokomaailma, joka ainut, ja Hänen merkkinsä, eli risti näkyy jokaiselle ihmiselle maan päällä.

• 1234567...
        Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

* Joo, niin on, mutta toisen tulemisen toinen vaihe vasta. Silloin Hän tulee "tuhannentuhansine pyhineen, eli seurakuntansa kanssa, jonka tempasi toisen tulemisen ensimmäisesessä osiaossa, toisenen vasta on julkinen ja sen näkee kokomaailma, joka ainut, ja Hänen merkkinsä, eli risti näkyy jokaiselle ihmiselle maan päällä.

Mohikaani Toinen ylösnousemus on jumalattomien ylösnousemus 1000-vuoden vuoden jälkeen. He nousevat ylimaan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin, mutta tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa nämä kaikkien aikojen jumalattomat.

Ne ketkä Jeesus vei 1000-vuodeksi taivaaseen heillä oli osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa ja heihin ei ole toisella kuolemalla valtaa.

• Suopursukalla

se vasta teoria on Raamatun sanasta :)

• xm

Tämä on vahvin helluntailainen opetus, eli "teoria" ylöstempauksesta, vaikakin itse olen kuullut tempauksen olevan kaikille ihmisille näkyvä ja Karitsan Häiden kestävän 7 vuotta. Tämä edellyttäisi tempauksen tapahtuvan ennen vaivan aikaa. Tästä tempauksen ajankohdasta onkin kolme eri teoriaa. Jotkut ovat opettaneet vaivan ajan kestävän 7 vuotta. Ja sitten on vielä se antikristus.

Kohtahan tuo nähdään.
        *

• ??

Markus 9:1 Jeesus on jo tullut!. Jos kerran on Marian synnyttämä sekä noussut
      kuolleista,esiintynyt erihahmossakin tuolloinhan noita tulemisia on kaksi.

• Minä ymmärrän Jeesuksen tulemuksen tarkoittavan sitä että silloin toteutuu se sana, minkä Jumala on Kristuksen kautta edeltä puhunut. Esimerkiksi Jerusalemin temppelille oli "Herran tulemus" se, kun temppeli noin vuonna 70 jaa.hajotettiin maan tasolle, [Matt.24:2]

Näkivätkö Lootin päivinä Sodoman ja Gomorran asukkaat pilvissä ihmisen muotoisen Jumalan pojan? Eivät nähneet, mutta Jeesus vertasi tulemuksensa olevan samanlainen kaikille "maan sukukunnille". [Ilm.1:7] ja myös kaikkien meidän uskovaisten liha kuuluu "maan sukukuntiin."

Luukas 17
      29 "mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
      30 - s a m o i n - k ä y - s i n ä - p ä i v ä n ä,
      j o n a - I h m i s e n - P o i k a - i l m e s t y y"

• Miten kävi Nooan ja Lootin aikana jumalattomille? Heidät tuhottiin. Samoin on käyvä Jeesuksen tulemuksessa, silloin jumalattomat hävitetään. 144 000 temmataan taivaaseen Jeesuksen tuhatvuotiseen hallitukseen ja loput valitut jäävät maan päälle.

• lappix kirjoitti:

Miten kävi Nooan ja Lootin aikana jumalattomille? Heidät tuhottiin. Samoin on käyvä Jeesuksen tulemuksessa, silloin jumalattomat hävitetään. 144 000 temmataan taivaaseen Jeesuksen tuhatvuotiseen hallitukseen ja loput valitut jäävät maan päälle.

* Olisi lappix monille paljon parempi, ettet opeta, koska Sana ei ole hallussasi, sama koskee koko "ekivaarilaisia"!

• lappix kirjoitti:

Miten kävi Nooan ja Lootin aikana jumalattomille? Heidät tuhottiin. Samoin on käyvä Jeesuksen tulemuksessa, silloin jumalattomat hävitetään. 144 000 temmataan taivaaseen Jeesuksen tuhatvuotiseen hallitukseen ja loput valitut jäävät maan päälle.

lappix

Viittaatko ehkä tekstiin,
        joka aikaisemmin oli mielestäsi vanhuuden höperyyden tuotetta.

Ihan hyvä, jos nyt pidätkin Ilmestyskirjaa Jumalan Sanana.
        Mutta lue hiukan tarkemmin.
        Ei siellä puhuta mitään 144 000 taivaaseen tempaamisesta.

• kalamos kirjoitti:

lappix

Viittaatko ehkä tekstiin,
        joka aikaisemmin oli mielestäsi vanhuuden höperyyden tuotetta.

Ihan hyvä, jos nyt pidätkin Ilmestyskirjaa Jumalan Sanana.
        Mutta lue hiukan tarkemmin.

Kalamos:

Ei ehkä puhuta tempaamisesta, mutta miten he sitten ovat taivaaseen päässeet veisaamaan uutta virttä valtaistuimen eteen.

Rev 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        Rev 14:2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
        Rev 14:3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.

• Jonah kirjoitti:

Kalamos:

Ei ehkä puhuta tempaamisesta, mutta miten he sitten ovat taivaaseen päässeet veisaamaan uutta virttä valtaistuimen eteen.

Rev 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        Rev 14:2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
        Rev 14:3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.

Katsotaan asiaa hieman tarkemmin. Jeesus ilmoitti opetuslapsilleen, joka varmasti kuuluivat siihen valittujen joukkoon, jotka tulevat hallitsemaan tuhat vuotta Kristuksen kanssa. Jos on hallitus, niin silloin pitää olla myös hallittavia.

Ilm.14.
        1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
        3 Ja HE veisasivat uutta virttä VALTAISTUIMEN EDESSÄ ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi NE SATA NELJÄKYMMENTÄ NELJÄ TUHATTA, JOTKA OVAT OSTETUT MAASTA.
        4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka SEURAAVAT Karitsaa, MIHIN IKINÄ HÄN MENEE. Nämä ovat ostetut ihmisistä ESIKOISIKSI Jumalalle ja Karitsalle,
        5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

Nyt joku sanoo, että Siionin vuori on maassa. Niin olikin Daadivin aikana, mutta tuo "Siionin vuori" ei ole käsin kosketeltava vuori, vaan se on taivaassa. Kuninkaan hallituspaikka.

Hepr.8.
        18 Sillä TE ETTE ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaanKÄSIN KOSKEA ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn,
        19 ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi;
        20 sillä he eivät voineet kestää tätä käskyä: "Koskettakoon vuorta vaikka eläinkin, se kivitettäköön";
        21 ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen";
        22 vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, TAIVAALLISEN Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,

Miten he ovat päässeet sinne? Jeesuksen tulemuksessa temmataan vain nämä 144 000, joista muodostuu taivaallinen hallitus. Ei sinne kaikkia temmata, vain 14400. Muu valitut jäävät maan päälle, jumalattomat ovat silloin hävitetyt maan päältä.

• lappix kirjoitti:

Katsotaan asiaa hieman tarkemmin. Jeesus ilmoitti opetuslapsilleen, joka varmasti kuuluivat siihen valittujen joukkoon, jotka tulevat hallitsemaan tuhat vuotta Kristuksen kanssa. Jos on hallitus, niin silloin pitää olla myös hallittavia.

Ilm.14.
        1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
        3 Ja HE veisasivat uutta virttä VALTAISTUIMEN EDESSÄ ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi NE SATA NELJÄKYMMENTÄ NELJÄ TUHATTA, JOTKA OVAT OSTETUT MAASTA.
        4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka SEURAAVAT Karitsaa, MIHIN IKINÄ HÄN MENEE. Nämä ovat ostetut ihmisistä ESIKOISIKSI Jumalalle ja Karitsalle,
        5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

Nyt joku sanoo, että Siionin vuori on maassa. Niin olikin Daadivin aikana, mutta tuo "Siionin vuori" ei ole käsin kosketeltava vuori, vaan se on taivaassa. Kuninkaan hallituspaikka.

Hepr.8.
        18 Sillä TE ETTE ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaanKÄSIN KOSKEA ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn,
        19 ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi;
        20 sillä he eivät voineet kestää tätä käskyä: "Koskettakoon vuorta vaikka eläinkin, se kivitettäköön";
        21 ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen";
        22 vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, TAIVAALLISEN Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,

Miten he ovat päässeet sinne? Jeesuksen tulemuksessa temmataan vain nämä 144 000, joista muodostuu taivaallinen hallitus. Ei sinne kaikkia temmata, vain 14400. Muu valitut jäävät maan päälle, jumalattomat ovat silloin hävitetyt maan päältä.

Jonah Lappix

Olemme siis yhtä mieltä siitä,
        että näiden 144 000 taivaaseen tempaamisesta ei puhuta mitään.

Ja kuten xm tuossa alempana selvittää,
        näiden 144 000 joukkoon ei sisälly yhtään pakanakansoihin kuuluvaa.

Nämä ovat Siionin vuorella.
        Sitten taivaasta kuuluu laulua.
        Ja sen jälkeen nämä 144 000 Siionin vuorella olevaa
        oppivat tuon taivaasta kuuluvat laulun.
        Kukaan muu ei sitä opi eli ei voi yhtyä siihen.

• kalamos kirjoitti:

Jonah Lappix

Paavali mainitsee tempauksen, mutta silloin temmataan vain 144 000. Paavali on eräs heistä, ja hän saa samalla hetkellä ylösnousemuksen, koska siihen joukkoon kuuluvat myös ne valitut, jotka ovat jo kuolleet.
        Ilm. 20:6
        Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

Tuo 144 000 on taivaassa, koska he ovat ostetut MAASTA esikoisiksi.

22 vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,
        23 taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
        24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.

• kalamos kirjoitti:

Jonah Lappix

Et taida kalamos ollenkaan ymmärtää Ilmestyskirjan vertauskuvia, symboleita ja kuvakieltä.

Sinulle juutalaiset ovat juutalaisia, Siionin vuori on vuori, joka on maan päällä.

Ja petokin on seitsenpäinen ja kymmensarvinen harvinaislajinen peto. Joka on vielä pannut sarviinsa kruunuja. Peto, joka tulee lopunaikana nousemaan merestä.

Niinkö "tulkitset" Ilmestyskirjaa.

• Jonah kirjoitti:

Et taida kalamos ollenkaan ymmärtää Ilmestyskirjan vertauskuvia, symboleita ja kuvakieltä.

Sinulle juutalaiset ovat juutalaisia, Siionin vuori on vuori, joka on maan päällä.

Ja petokin on seitsenpäinen ja kymmensarvinen harvinaislajinen peto. Joka on vielä pannut sarviinsa kruunuja. Peto, joka tulee lopunaikana nousemaan merestä.

No, kerrohan, mitä 12 000 Ruubenin sukukunnasta symboloivat!

• xm
        Jonah kirjoitti:

Aijaha. Tätä oppia. Sana ei tarkoita, mitä tarkoittaa, vaan vaatii "hengellisen tulkinnan", joka on aina sopiva kullekin tulkitsijalle.

Juutalainen on juutalainen, tästä ei päästä mihinkään ja Ruubenin jälkeläinen on Ruubenin jälkeläinen. Siionin vuori on ne vuoret joiden päällä Jerusalemin kaupunki sijaitsee, tarkimmin määritellen Morian vuori. Näin on ollut vuosituhansia ja sinäkö muutat tämän tosiasian?

Ilmestyskirjaa ei varsinaisesti "tulkita". Se avatuu, mutta tulkinta on huono juttu, "tulkinta" kun yleensä johtaa pois totuudesta.

• xm kirjoitti:

Aijaha. Tätä oppia. Sana ei tarkoita, mitä tarkoittaa, vaan vaatii "hengellisen tulkinnan", joka on aina sopiva kullekin tulkitsijalle.

Juutalainen on juutalainen, tästä ei päästä mihinkään ja Ruubenin jälkeläinen on Ruubenin jälkeläinen. Siionin vuori on ne vuoret joiden päällä Jerusalemin kaupunki sijaitsee, tarkimmin määritellen Morian vuori. Näin on ollut vuosituhansia ja sinäkö muutat tämän tosiasian?

Ilmestyskirjaa ei varsinaisesti "tulkita". Se avatuu, mutta tulkinta on huono juttu, "tulkinta" kun yleensä johtaa pois totuudesta.

xm. No annahan sitten oma käsityksesi asiasta, ja kerro esimerkiksi mitä Paavalin todistus tässä tarkoittaa:

22 vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,
        23 taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö

• xm
        lappix kirjoitti:

xm. No annahan sitten oma käsityksesi asiasta, ja kerro esimerkiksi mitä Paavalin todistus tässä tarkoittaa:

23 taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö

Hebr. 12:18-24
        18 Sillä te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn,

23 taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
        24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.

Tässähän puhutaan kahdesta, oikeastaan kolmesta eri vuoresta!

Jakeet 18-21 puhuu ja kuvaa Siinain vuorta: " "Koskettakoon vuorta vaikka eläinkin, se kivitettäköön"; Tämä nimenomaan tarkoittaa Siinailla olevaa vuorta, jolla Jumala puhui Moosekselle ja antoi laintaulut, vuori on nimeltään Horeb.

Siionin vuori, Moriah, on se vuori, jolle vanha Jerusalem oli rakennettu, nykyinen Jerusalemin Vanha kaupunki.

Jakeet 22-24: vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö JA elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, JA kymmenien tuhansien enkelien tykö,..

Tässä on nyt kolme eri paikkaa: Horeb (Siinai), Moriah (Siion, eli Jerusalem) ja taivaallinen Jerusalem, jota hengellisesti nimitetään myös Siionin vuoreksi.

Mutta miten tämä hebrealaiskirjeen luku liittyy itse kysymykseen tempauksesta, paitsi, että uskovat nousevat ilm. taivaalliseen Jerusalemiin?
        *

• Mohikaani_27 ei kirj

* Mutta kun se ei mene ekivaari, niin kuin sinä ymmärrät, vaan niin kuin on Kirjoitettu, siinä se pienj ero . Ja kun tämän oppisit ymmärtämään, voisi olla yoivoa, että sinäkin voitit kohdata Jeesusken synteinesi ja saada syntisi anteeksi . Jeesus saisi antaa uskon sun sydämeen, ja uudestisyntyisit elävään uskoon.

• lappix kirjoitti:

Paavali mainitsee tempauksen, mutta silloin temmataan vain 144 000. Paavali on eräs heistä, ja hän saa samalla hetkellä ylösnousemuksen, koska siihen joukkoon kuuluvat myös ne valitut, jotka ovat jo kuolleet.
        Ilm. 20:6
        Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

Tuo 144 000 on taivaassa, koska he ovat ostetut MAASTA esikoisiksi.

Missä kohtaa luet,
        että jakeessa Ilm 20:6 mainitut ovat temmatut - johonkin?

• xm kirjoitti:

Kalamos ja xm.

No ottakaapa nyt ensin jokin kanta esittämääni petoasiaan. Käsitellään yksi asia kerrallaan.
        Kysymyksiä voi kuka tahansa esittää ja kuinka paljon tahansa. Vaikkei itse tajuaisi asiasta höppäsenpöläystä.

Johannes vietiin hengessä erämaahan, kun hän seuraavan näki.

Ilm 17:3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.

Selittäkääpä nyt sitten kirjaimellisesti ilman henkeä, mitä tarkoitetaan, omin sanoin.
        Ette pysty selittämään mitään lukiessanne lihallisesti hengellistä kirjaa.

Ilm. 17:18 Ja nainen, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus."

Selittäkää samalla myös, miten pedon selässä istuva nainen voi olla samalla kirjaimellinen suuri kaupunki.
        Ilmestyskirja itse selittää näitä hengellisesti näin:

Rev 17:9 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta;

Aika ”kova poika” on teidän kirjaimellinen naisenne.
        Istuu monipäisen pedon selässä ja lisäksi istuu seitsemän vuoren päällä, jotka ovat myös seitsemän kuningasta. Mitenkä tämä kirjaimellinen istuminen tapahtuu?

Edellä olevan esitin vain osoittaakseni, että kirjaimellinen tulkinta menee täysin metsään ja sillä ei voi ymmärtää lopunajan tapahtumia.

PS.
        Osa Ilmestyskirjasta on tietenkin kirjaimellista, pitää vain erottaa, mikä on ja mikä ei.
        Kirjaimellinen "tulkinta" johtaa yleensä pois totuudesta.

• Jonah kirjoitti:

Kalamos ja xm.

No ottakaapa nyt ensin jokin kanta esittämääni petoasiaan. Käsitellään yksi asia kerrallaan.
        Kysymyksiä voi kuka tahansa esittää ja kuinka paljon tahansa. Vaikkei itse tajuaisi asiasta höppäsenpöläystä.

Johannes vietiin hengessä erämaahan, kun hän seuraavan näki.

Ilm 17:3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.

Selittäkääpä nyt sitten kirjaimellisesti ilman henkeä, mitä tarkoitetaan, omin sanoin.
        Ette pysty selittämään mitään lukiessanne lihallisesti hengellistä kirjaa.

Ilm. 17:18 Ja nainen, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus."

Selittäkää samalla myös, miten pedon selässä istuva nainen voi olla samalla kirjaimellinen suuri kaupunki.
        Ilmestyskirja itse selittää näitä hengellisesti näin:

Rev 17:9 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta;

Aika ”kova poika” on teidän kirjaimellinen naisenne.
        Istuu monipäisen pedon selässä ja lisäksi istuu seitsemän vuoren päällä, jotka ovat myös seitsemän kuningasta. Mitenkä tämä kirjaimellinen istuminen tapahtuu?

Edellä olevan esitin vain osoittaakseni, että kirjaimellinen tulkinta menee täysin metsään ja sillä ei voi ymmärtää lopunajan tapahtumia.

PS.
        Osa Ilmestyskirjasta on tietenkin kirjaimellista, pitää vain erottaa, mikä on ja mikä ei.
        Kirjaimellinen "tulkinta" johtaa yleensä pois totuudesta.

Miksi pakenet toiseen ja kolmanteen asiaan.
        Pysytään alkuperäisessä aiheessa.
        Ja kunnioitetaan myös edes hiukan ketjun otsikkoa.

Eli minä kysyin, missä puhutaan 144 000 tempaamisesta.
        Sinä vastasit, että ei ehkä puhta heidän tempaamisesta.

Sitten väitit, että he ovat kuitenkin päässeet taivaaseen,
        ja laulavat Valtaistuimen edessä.
        Mutta näin Raamattu ei sano. Ja niin vastasin:
        "Nämä ovat Siionin vuorella.
        Kukaan muu ei sitä opi eli ei voi yhtyä siihen."

Nyt sinun vuorosi olisi vastata tähän.
        Vielä on vastaamatta.

Vastauksen sijaan heitit herjan:
        "Et taida kalamos ollenkaan ymmärtää
        Ilmestyskirjan vertauskuvia, symboleita ja kuvakieltä."
        Ja tähän vastasin palaten alkuperäiseen kommenttisi aiheeseen:
        "No, kerrohan,
        mitä 12 000 Ruubenin sukukunnasta symboloivat!"

Tähänkään et vastannut.
        Ja nyt sinä puhutkin pedoista ja sarvista,
        ja olet vaatimassa, että edetään yksi asia kerrallaan.

Vastaa noihin, mitä olet jättänyt vastaamatta,
        ja minä olen valmis keskustelemaan
        mistä tahansa asiasta Ilmestyskirjasta sinun kanssasi
        niin pitkään kuin haluat.

Eli tehdään niinkuin ehdotit, yksi asia kerrallaan.

• kalamos kirjoitti:

Miksi pakenet toiseen ja kolmanteen asiaan.
        Pysytään alkuperäisessä aiheessa.
        Ja kunnioitetaan myös edes hiukan ketjun otsikkoa.

Eli minä kysyin, missä puhutaan 144 000 tempaamisesta.
        Sinä vastasit, että ei ehkä puhta heidän tempaamisesta.

Sitten väitit, että he ovat kuitenkin päässeet taivaaseen,
        ja laulavat Valtaistuimen edessä.
        Mutta näin Raamattu ei sano. Ja niin vastasin:
        "Nämä ovat Siionin vuorella.
        Kukaan muu ei sitä opi eli ei voi yhtyä siihen."

Nyt sinun vuorosi olisi vastata tähän.
        Vielä on vastaamatta.

Vastauksen sijaan heitit herjan:
        "Et taida kalamos ollenkaan ymmärtää
        Ilmestyskirjan vertauskuvia, symboleita ja kuvakieltä."
        Ja tähän vastasin palaten alkuperäiseen kommenttisi aiheeseen:
        "No, kerrohan,
        mitä 12 000 Ruubenin sukukunnasta symboloivat!"

Tähänkään et vastannut.
        Ja nyt sinä puhutkin pedoista ja sarvista,
        ja olet vaatimassa, että edetään yksi asia kerrallaan.

Vastaa noihin, mitä olet jättänyt vastaamatta,
        ja minä olen valmis keskustelemaan
        mistä tahansa asiasta Ilmestyskirjasta sinun kanssasi
        niin pitkään kuin haluat.

Eli tehdään niinkuin ehdotit, yksi asia kerrallaan.

Kalamos sanoit:
        ”Nämä ovat Siionin vuorella. Sitten taivaasta kuuluu laulua.
        Ja sen jälkeen nämä 144 000 Siionin vuorella olevaa oppivat tuon taivaasta kuuluvat laulun.”

On aivan ikioma mielipiteesi, että 144 000 seisovat Siionin vuorella maan päällä ja pällistelevät taivaalle, josta kuulevat laulua.

Raamattu sanoo niinkuin jo aiemmin 2.12. klo 14:49 lainasin sanasta, Ilm.14:1-3, että he ovat taivaassa (Siionin vuorella) yhdessä Karitsan kanssa. Ja he veisaavat itse siellä uutta virttä ja heidän otsaansa oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi , jae 1.
        Oliko valtaistuinkin, jonka edessä he veisasivat mielestäsi maan päällä Siionin vuorella, niinkuin Karitsakin.

Heidän otsissaan oli kirjoitettuna Jeesuksen nimi ja hänen Isänsä nimi.Kenen otsiin nämä oli kirjoitettu?

Vastaus: Sen (Ilm. 3:12), joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen J-u-m-a-l-a-n-i n-i-m-e-n ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja o-m-a-n uuden n-i-m-e-n-i.

Niiden otsiin, jotka ovat pelastuneet ja päässeet uuteen Jerusalemiin, joka tulee laskeutumaan taivaasta.
        Eivät 144 000 siis ole maan päällä vaan taivaassa.

Lueppa nyt ajatuksella tarkemmin mainitut raamatunkohdat.

• Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

* Mutta kun se ei mene ekivaari, niin kuin sinä ymmärrät, vaan niin kuin on Kirjoitettu, siinä se pienj ero . Ja kun tämän oppisit ymmärtämään, voisi olla yoivoa, että sinäkin voitit kohdata Jeesusken synteinesi ja saada syntisi anteeksi . Jeesus saisi antaa uskon sun sydämeen, ja uudestisyntyisit elävään uskoon.

Mutta kun Jumalan armosta uskon sen menevän näin: Olen jättänyt itseni ja elämäni täysin Herran haltuun, eikä minulla ole ketään vastaan syytöstä, kateutta, katkeruutta tahi koston halua ja vaatimusta, joten saan luottaa tähän Herran sanaan täysin sydämin:

Luukkaan evankeliumi 6
        37 "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."

Näyttäähän se sinun ja kaltaistesi keskuudessa todella suurelta ja mahtavalta laukoa meille loputonta kadotustuomiota ja lukijoiden mielestä olette mahtavia, kun teillä on niin suuri valta, mutta meillä kurjilla ei sellaista ole. Uskon niin että meillä on Hyvä, armahtavainen ja laupias Jumala!
        [Ps.103:9; Jer.3:12]

• Jonah kirjoitti:

Kalamos sanoit:
        ”Nämä ovat Siionin vuorella. Sitten taivaasta kuuluu laulua.
        Ja sen jälkeen nämä 144 000 Siionin vuorella olevaa oppivat tuon taivaasta kuuluvat laulun.”

On aivan ikioma mielipiteesi, että 144 000 seisovat Siionin vuorella maan päällä ja pällistelevät taivaalle, josta kuulevat laulua.

Raamattu sanoo niinkuin jo aiemmin 2.12. klo 14:49 lainasin sanasta, Ilm.14:1-3, että he ovat taivaassa (Siionin vuorella) yhdessä Karitsan kanssa. Ja he veisaavat itse siellä uutta virttä ja heidän otsaansa oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi , jae 1.
        Oliko valtaistuinkin, jonka edessä he veisasivat mielestäsi maan päällä Siionin vuorella, niinkuin Karitsakin.

Heidän otsissaan oli kirjoitettuna Jeesuksen nimi ja hänen Isänsä nimi.Kenen otsiin nämä oli kirjoitettu?

Vastaus: Sen (Ilm. 3:12), joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen J-u-m-a-l-a-n-i n-i-m-e-n ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja o-m-a-n uuden n-i-m-e-n-i.

Niiden otsiin, jotka ovat pelastuneet ja päässeet uuteen Jerusalemiin, joka tulee laskeutumaan taivaasta.
        Eivät 144 000 siis ole maan päällä vaan taivaassa.

Lueppa nyt ajatuksella tarkemmin mainitut raamatunkohdat.

Jostain syystä sinä et taaskaan voinut vastata
        asiallisesti vaan herjaamalla ja valehdellen,
        että olisin kirjoittanut jotain pällistelemisestä.
        No herjaa sinä vaan, minä vastaan leppeästi.

"Ja Katso!" Johannes näkee jotain erikoista ja uutta.
        Hän oli kyllä nähnyt Karitsan jo monta kertaa eri tilanteissa,
        muun muassa Valtaistuimen ja Vanhinten ja neljän Olennon luona.
        Mutta ei vielä koskaan Siionin Vuorella.
        Ja sitten Johannes huomaa,
        että Hänen kanssaan on 144 000.

Sitten Johannes kuulee äänen paikasta,
        jota ei sano Siionin vuoreksi vaan taivaaksi.

"Kuulin äänen TAIVAASTA
        ikään kuin paljojen vetten pauhun
        ja ikään kuin suuren ukkosen jylinän,
        ja ääni, jonka kuulin,
        oli ikään kuin kantelensoittajain,
        kun kanteleitaan soittavat.
        Veisaavat uutta virttä valtaistuimen edessä
        ja neljän olennon ja vanhinten edessä"

Tuo, mitä tuossa lainausmerkkien sisällä oli,
        kertoi taivaassa tapahtuvasta asiasta.

Ja sitten Johannes palaa noihin 144 000:een,
        jotka voivat oppia tuon laulun.

Missään vaiheessa Johannes ei sano,
        että nuo 144 000 olisivat
        - taivaassa
        - valtaistuimen edessä
        - Vanhinten luona
        - Neljän olennon luona

Ilm 3:12 puhuu seurakunnasta.
        Pietari esimerkiksi kuuluu seurakuntaan.
        Mutta Pietari ei täytä tunnusmerkistöä,
        jonka Johannes antaa noista 144 000:sta.
        Pietari ei ole yksi heistä.

• kalamos kirjoitti:

Jostain syystä sinä et taaskaan voinut vastata
        asiallisesti vaan herjaamalla ja valehdellen,
        että olisin kirjoittanut jotain pällistelemisestä.
        No herjaa sinä vaan, minä vastaan leppeästi.

"Ja Katso!" Johannes näkee jotain erikoista ja uutta.
        Hän oli kyllä nähnyt Karitsan jo monta kertaa eri tilanteissa,
        muun muassa Valtaistuimen ja Vanhinten ja neljän Olennon luona.
        Mutta ei vielä koskaan Siionin Vuorella.
        Ja sitten Johannes huomaa,
        että Hänen kanssaan on 144 000.

Sitten Johannes kuulee äänen paikasta,
        jota ei sano Siionin vuoreksi vaan taivaaksi.

"Kuulin äänen TAIVAASTA
        ikään kuin paljojen vetten pauhun
        ja ikään kuin suuren ukkosen jylinän,
        ja ääni, jonka kuulin,
        oli ikään kuin kantelensoittajain,
        kun kanteleitaan soittavat.
        Veisaavat uutta virttä valtaistuimen edessä
        ja neljän olennon ja vanhinten edessä"

Tuo, mitä tuossa lainausmerkkien sisällä oli,
        kertoi taivaassa tapahtuvasta asiasta.

Ja sitten Johannes palaa noihin 144 000:een,
        jotka voivat oppia tuon laulun.

Missään vaiheessa Johannes ei sano,
        että nuo 144 000 olisivat
        - taivaassa
        - valtaistuimen edessä
        - Vanhinten luona
        - Neljän olennon luona

Ilm 3:12 puhuu seurakunnasta.
        Pietari esimerkiksi kuuluu seurakuntaan.
        Mutta Pietari ei täytä tunnusmerkistöä,
        jonka Johannes antaa noista 144 000:sta.
        Pietari ei ole yksi heistä.

Ilm. 14:1-5 jakeet kertovat 144 000:sta, jotka ovat taivaassa mainittujen jakeiden mukaisesti.
        Nämä ovat ostetut maasta esikoisiksi Jumalalle ja Karitsalle.
        Piste.

En katso tarpeelliseksi jatkaa kanssasi, kalamos, keskustelua tästä aiheesta.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olisi lappix monille paljon parempi, ettet opeta, koska Sana ei ole hallussasi, sama koskee koko "ekivaarilaisia"!

Onkos Mohiksella sitten lupa opettaa?
        Sana ainakin tällä rääväsuulla on hallussa!

Opetat täällä,
        koska seurakunta ei ole koskaan siunannut sinua
        opettajaksi.
        Eikä hyväksynyt sinua ja tekojasi!
        Perustit oman kulttisi nettiin.

Näin se vain on,usko pois.

• xm

Ilm. 7:1-
      1 Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
      2 Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
      3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".

4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
      5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
      6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
      7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
      8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.

Nämä 144000 ovat Jeesuksen tunnustavia juutalaisia, Israelin 12 sukukunnasta.
      *

• xm

Sää lappix oot uskomaton!

"Nyt joku sanoo, että Siionin vuori on maassa. Niin olikin Daadivin aikana, mutta tuo "Siionin vuori" ei ole käsin kosketeltava vuori, vaan se on taivaassa. Kuninkaan hallituspaikka."

Mihin se vuori katosi? Ei se ole mihkään kadonnut! Minäki oon sillä vuorella kävellyt.
        Kyllä vuori on paikoillaan, samoin Getsemane ja esim. kuningas Daavidin hauta!

• xm kirjoitti:

Sää lappix oot uskomaton!

"Nyt joku sanoo, että Siionin vuori on maassa. Niin olikin Daadivin aikana, mutta tuo "Siionin vuori" ei ole käsin kosketeltava vuori, vaan se on taivaassa. Kuninkaan hallituspaikka."

Mihin se vuori katosi? Ei se ole mihkään kadonnut! Minäki oon sillä vuorella kävellyt.
        Kyllä vuori on paikoillaan, samoin Getsemane ja esim. kuningas Daavidin hauta!

XM, Kyllä on maan päälläkin, mutta vastaa kysymykseeni ja selitä mitä Paavali tarkoitti tässä Siionin vuorella ????

• xm
        lappix kirjoitti:

XM, Kyllä on maan päälläkin, mutta vastaa kysymykseeni ja selitä mitä Paavali tarkoitti tässä Siionin vuorella ????

No, laajasti ja vapaasti kääntäen: Jeesukseen uskovat juutalaiset (heprealaiset, muistakaa: kirje on heprealaisille kirjoitettu) ovat laintaulujen luota käyneet uudestisyntyneinä elävän Sanan äärelle, joka juoksee suoraan Taivaista Jumalan istuimen ja enkelten luota ihmissydämiin. Juutalaiset ovat lainvanhurskauden kautta kulkeneet Kristuksen lahjavanhurskauteen. Tässä Paavali puhuttelee nimenomaan sen aikaisia messiaanisia juutalaisia. Meillä on seurakuntamme sekä maassa, että Taivaassa.

• xm kirjoitti:

No, laajasti ja vapaasti kääntäen: Jeesukseen uskovat juutalaiset (heprealaiset, muistakaa: kirje on heprealaisille kirjoitettu) ovat laintaulujen luota käyneet uudestisyntyneinä elävän Sanan äärelle, joka juoksee suoraan Taivaista Jumalan istuimen ja enkelten luota ihmissydämiin. Juutalaiset ovat lainvanhurskauden kautta kulkeneet Kristuksen lahjavanhurskauteen. Tässä Paavali puhuttelee nimenomaan sen aikaisia messiaanisia juutalaisia. Meillä on seurakuntamme sekä maassa, että Taivaassa.

XM. Muutama kysymys sinulle.
        1. Jääkö maapallo Jeesuksen tulemuksen jälkeen autioksi ?
        2 Menevatkö kaikki valitut kerralla taivaaseen?
        3 Ketä saa-tana villitsee tuhannen vuoden kuluttua maan päällä.

• xm
        lappix kirjoitti:

XM. Muutama kysymys sinulle.
        1. Jääkö maapallo Jeesuksen tulemuksen jälkeen autioksi ?
        2 Menevatkö kaikki valitut kerralla taivaaseen?
        3 Ketä saa-tana villitsee tuhannen vuoden kuluttua maan päällä.

No, vastaan ulkomuistista, sillä vastaukset pitää löytää ikäänkuin toisten kysymysten kautta.

1. Mikäli tapahtuu ns. Tempaus, ei maa tietenkään jää tyhjäksi, sillä kaikki ihmiset eivät pääse siihen mukaan. Tempauksen jälkeen maassa on erittäin vaikeat ajat.

2. Eivät yhdellä kertaa. Teoriassa on myös mahdollista, että osa valituistakin lankeaa pois. Tempauksessa valitut uskovat nousevat Taivaaseen, mutta maan päällä on edelleen salassa hengellistä herätystä ja sieluja pelastuu, mutta heidän olonsa täällä ovat hyvin vaikeat. He menevät kuoleman kautta Taivaaseen.

3. Tuhatvuotisessa valtakunnassa Kristus hallitsee, mutta eivät kaikki silti halua Häntä seurata. Valtakunnan lopulla S-na saa vielä tilaisuuden laajemmin villitä ihmisiä ja luopumus lisääntyy, mutta sitten tulee loppu ja Viimeinen tuomio.

Vastasin nyt mielikuvieni mukaan, koska en heti muista täsmällisiä raamatunjakeita tueksi. Ilmestyskirjassahan tämä kaikki on.

• xm kirjoitti:

No, vastaan ulkomuistista, sillä vastaukset pitää löytää ikäänkuin toisten kysymysten kautta.

1. Mikäli tapahtuu ns. Tempaus, ei maa tietenkään jää tyhjäksi, sillä kaikki ihmiset eivät pääse siihen mukaan. Tempauksen jälkeen maassa on erittäin vaikeat ajat.

2. Eivät yhdellä kertaa. Teoriassa on myös mahdollista, että osa valituistakin lankeaa pois. Tempauksessa valitut uskovat nousevat Taivaaseen, mutta maan päällä on edelleen salassa hengellistä herätystä ja sieluja pelastuu, mutta heidän olonsa täällä ovat hyvin vaikeat. He menevät kuoleman kautta Taivaaseen.

3. Tuhatvuotisessa valtakunnassa Kristus hallitsee, mutta eivät kaikki silti halua Häntä seurata. Valtakunnan lopulla S-na saa vielä tilaisuuden laajemmin villitä ihmisiä ja luopumus lisääntyy, mutta sitten tulee loppu ja Viimeinen tuomio.

Vastasin nyt mielikuvieni mukaan, koska en heti muista täsmällisiä raamatunjakeita tueksi. Ilmestyskirjassahan tämä kaikki on.

Oikeastaan aika hyvä vastaus. Ymmärrän samoin, ja se ilmenee Jeesuksen vastauksesta opetuslapsilleen Matt.24-25

Eli Jeesuksen tulemuksessa tuhotaan jumalattomat niinkuin Nooan aikana. Kristuksessa nukkuneet herätetään ja ne, jotka ovat valittuja seuraavat Jeesusta taivaaseen. Mutta sitten?

Miten maassa on vaikeat ajat, koska saa-tana on sidottu tuhanneksi vuodeksi. Se ei ole villitsemässä ketään maan päällä. Ja sitäpaitsi jotka ovat jääneet maan päälle, he ovat Jeesuksen valittuja vanhurskaita ihmisiä. Ei kai he aiheuta toisilleen vaikeita aikoja?

Jes.11
        1 Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
        2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
        3 Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
        4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
        5 Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.
        6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
        7 Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
        8 Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.

• 1234567...
        xm kirjoitti:

xm 1. Kaikki vaikeat ajat ovat, ennen Jeesusksen toista tulemista. Jeesus toisessa tulemuksessaan tempaa omansa taivaaseen 1000-vuodeksi.
        Tempauksen jälkeen ei maassa ole vaikeuksia, sillä maa on hiljainen kun jumalattomat ovat saaneet surmansa Jeesuksen tulemisen ilmestyksestä ja paholainen sidotaan.
        2. Ei ole enää hengellistä herätystä, eikä kukaan voi pelastua., sillä jumalattovat odottavat kuolleina ylösnousemustaan 1000-vuoden jälkeen, jolloin tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema.

3. Kun ne 1000-vuotta ovat loppuun kuluneet virkoavat jumalattomat eloon ja paholainen päästetään vankeudestaan, ja hän villitsee maan neljällä kulmalla olevia kansoja, ja niiden luku on kuin meren hiekkä.
        He nousevat ylimaan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin, mutta tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.

Luodaan uusi maa ja uusi taivas, jossa vanhurskaus asuu.

• xm kirjoitti:

2.Pietarin kirje 1
        20 "Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;"

Raamatun mukaan Siionin vuori, "Pyhä paikka", ei ole maantieteellinen kohde vaan totuutta etsivän sydämen tila:

Psalmit 24
        3 "Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa?
        4 Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin.
        5 Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.
        6 Tämä on se suku, joka häntä kysyy, joka etsii sinun kasvojasi, - tämä on Jaakob. Sela".

Daavid vertasi Herran etsimistä vuorikiipeilyyn:

Psalmit 15
        1 Daavidin virsi. Herra, kuka saa vierailla sinun majassasi, kuka asua sinun pyhällä vuorellasi?
        2 Se, joka vaeltaa nuhteettomasti, joka tekee vanhurskauden ja puhuu sydämessänsä totuutta;
        3 joka ei panettele kielellänsä, joka ei tee toiselle pahaa eikä saata lähimmäistään häväistyksen alaiseksi;
        4 joka halveksuu hylkiötä, mutta kunnioittaa niitä, jotka pelkäävät Herraa; joka ei valaansa riko, vaikka on vannonut vahingokseen;
        5 joka ei anna rahaansa korolle eikä ota lahjuksia viatonta vastaan. Joka näin tekee, hän ei ikinä horju."

• Mohikaani_27 kirjoitti 2.12.2011 13:50

> * Olisi lappix monille paljon parempi, ettet opeta, koska Sana ei ole hallussasi, sama koskee koko "ekivaarilaisia"! <

Ekivaarilaiset ovat antaneet itsensä sanan haltuun, emmekä yritäkään pitää totuutta vallassamme, niin kuin te trinitaariuskovaiset luulette tekevänne;
      [Room.1:18]

Johanneksen evankeliumi 2
      24 "Mutta Jeesus itse ei uskonut itseänsä heille, sen tähden että hän tunsi kaikki
      25 eikä tarvinnut kenenkään todistusta ihmisestä, sillä hän tiesi itse, mitä ihmisessä on."

• Mohikaani_27 kirjoitti 2.12.2011 13:50

> * Olisi lappix monille paljon parempi, ettet opeta, koska Sana ei ole hallussasi, sama koskee koko "ekivaarilaisia"! <

Ekivaarilaiset ovat antaneet itsensä sanan haltuun, emmekä yritäkään pitää totuutta vallassamme, niin kuin te trinitaariuskovaiset luulette tekevänne;
      [Room.1:18]

Johanneksen evankeliumi 2
      24 "Mutta Jeesus itse ei uskonut itseänsä heille, sen tähden että hän tunsi kaikki
      25 eikä tarvinnut kenenkään todistusta ihmisestä, sillä hän tiesi itse, mitä ihmisessä on."

• Mohikaani27 ei kirj

* Ottaisitte ojennuksesta vaarin, niin olisi itsellennekin paljon parempi. Ei palstalta tarvii lähteä, mutta jutelkaa ihan mitä vaan, mutta ette Raamattun voitte unohtaa, paitsi itsellenne sielä kotona itsekseen.

• Mohikaani27 ei kirj kirjoitti:

* Ottaisitte ojennuksesta vaarin, niin olisi itsellennekin paljon parempi. Ei palstalta tarvii lähteä, mutta jutelkaa ihan mitä vaan, mutta ette Raamattun voitte unohtaa, paitsi itsellenne sielä kotona itsekseen.

Mohikaanilla ei ole Jumalan sanan antia, keskittyy lähinnä lähimmäistensä arvosteluun. Mutta ymmärrän asian, koska hellarit ovat hylänneet Jeesuksen opetuksen ja uskovat omiin oppeihinsa, kuten esim. salainen tempaaminen ym.

>"jutelkaa ihan mitä vaan, mutta ette Raamattun voitte unohtaa, paitsi itsellenne sielä kotona itsekseen."<

Mohikaani, kehottelet meitä juttelemaan ihan mitä muuta vaan, mutta emme saisi keskustella Jumalan sanasta, "Kristuksesta, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi"

Eksymme liiankin usein 'juttelemaan ihan mitä muuta vaan', jota tälläkin palstalla tuntuu olevan ihan Hengen tukehduttamiseen asti, sinä vielä yllytät toisia. Etkö muista, mitä Kristus opettaa tyhjien ja turhien sanojen puhumisesta?

No annappas nyt Mohikaani sellainen raamatullinen ojennus minulle. Mikä on niin pahasti pielessä, että minua pitää ojentaa. Mutta helluntailaisuuteen älä ojenna, se on eräs harhaoppinen järjestö. Siihen en aio kuulua koskaan.

• suomi24-valikosta
        lappix kirjoitti:

No annappas nyt Mohikaani sellainen raamatullinen ojennus minulle. Mikä on niin pahasti pielessä, että minua pitää ojentaa. Mutta helluntailaisuuteen älä ojenna, se on eräs harhaoppinen järjestö. Siihen en aio kuulua koskaan.

Mikä palsta sinulle sopisi parhaiten?

• suomi24-valikosta kirjoitti:

Mikä palsta sinulle sopisi parhaiten?

Minullekko? Kaikki palstat käy, kunhan on mielekästä jutusteltavaa.

"Ei palstalta tarvii lähteä....."

Sulla Mohikaani on edelleenkin sanamuodot, niin kuin sinulla olisi päätösvalta siitä kuka saa kirjoittaa.

Nämä on kaikille vapaita puolueettomia keskustelupalstoja ja sinä et voi täällä rajoitta toisten kirjoittelua.

• Ilmestyskirjan kirjoittaja(t) on saanut innoituksensa toiveesta Rooman tuhoutumisesta.
      Luina tarinan kehyksissä on Rooman 7 kukkulaa ja 7 ensimmäistä keisaria. Seitsemäs keisari olisi ollut antikristus.

Kirja on evankeliumien kanssa ristiriidassa oleellisesti ajoituksen kanssa. Maailmanloppu piti tulla Jeesuksen kanssa eläneen sukupolven aikana.
      Toinen ristiriita on Paavalin kanssa. Paavalin eläessä piti tulla lopun ajat kaikkine vaivoineen.

Ilmestyskirjaa ei älytty kieltää. Ilmeisesti siksi, että se hulppeissa tarinankäänteissään sopi näkemykseen - Usko tai kuolet-.

Danielin kirja on samanlainen. Siinä on neljä petoa: Babylonia, Persia, Makedonia ja Syyria. Noin vuonna 170 eaa olisi tullut juutalaisten maailmanvaltion aika.

Molempia kirjoja täytyy "selittää", koska ne sattuivat löytämään tiensä kristinuskon kaanoniin.

• Suuri osa Vanhaa testamenttiakin on fantasiaa jossa haaveillaan kostoa heitä alistaneille kansoille.

Osa Uuden testamentin evankeliumien kirjoittajista ja Paavali kuvittelivat Jeesuksen tulevan kun näkivät jo alkuvaiheet juutalaisvainoista, jotka johtivat Jerusalemin piiritykseen ja tuhoon 70.
        Jeesus ei tullutkaan ja tuhon jälkeiset Raamatun kirjoittajat muuttivat Jeesuksen aiemmat sanat toiseen muotoon.

Vanhemmissa kirjoituksissa Jeesus sanoo:
        "Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu."

Uudemmissa kirjoituksissa Jeesus sanoo:
        "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä

• Pe.ku kirjoitti:

Suuri osa Vanhaa testamenttiakin on fantasiaa jossa haaveillaan kostoa heitä alistaneille kansoille.

Osa Uuden testamentin evankeliumien kirjoittajista ja Paavali kuvittelivat Jeesuksen tulevan kun näkivät jo alkuvaiheet juutalaisvainoista, jotka johtivat Jerusalemin piiritykseen ja tuhoon 70.
        Jeesus ei tullutkaan ja tuhon jälkeiset Raamatun kirjoittajat muuttivat Jeesuksen aiemmat sanat toiseen muotoon.

Vanhemmissa kirjoituksissa Jeesus sanoo:
        "Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu."

Uudemmissa kirjoituksissa Jeesus sanoo:
        "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä

Jeesus sanoi olevansa juuri se,mitä hän puhuu, eikä se, miltä puhuja ulkomuodoltaan näyttää;

Johanneksen evankeliumi 8
        25 'Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.'"

Lähtiessään hän sanoi, mitä näkyväisille ja tälle maailmalle tapahtuu. [Mtt.24:2] Jumalan sanan toteutuminen on se "Herran tulemus", ja silloin kaikki "maan sukukunnat valittavat ja vaikeroivat, ketä se milloinkin kohtaa. [Ilm.1:7]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4453
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3218
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2884
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2677
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2529
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2467
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      16
      2460
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2275
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2055
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe