Pessimisti ei pety

pessimistijolla

Oletko pessimisti vai optimisti? Miten se ilmenee?

Mitä ajattelet sanonnasta "pessimisti ei pety" ?

23

2132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Realisti on ihan hyvä. Mut onhan sekin opittavissa oleva taito, että löytää asioista paitsi nurjan myös hyvän puolen. Sen taidon/oivalluksen myötä alkaa elämä tuntumaan huomattavasti helpommalle. :-)

• alkup.

Kun olet menossa johonkin ihanaan tapahtumaan psyykkaatko itseäsi koskaan, ettet pettyisi: "ei siellä kuitenkaan ole kivaa" ? Eli ajattelet: jos olen pessimisti, en ainakaan pety.

• alkup. kirjoitti:

Kun olet menossa johonkin ihanaan tapahtumaan psyykkaatko itseäsi koskaan, ettet pettyisi: "ei siellä kuitenkaan ole kivaa" ? Eli ajattelet: jos olen pessimisti, en ainakaan pety.

Ööö, en. Mä en kiellä kivaa itseltäni psyykkaamalla. Menen, katson ja muodostan mielipiteen. Voi olla kivaa tai ei. Sen näkee sitten paikanpäällä. :-)

Mut sitten taas joku raskaustesti joskus aiheutti tommosta psyykkaamista mulle. Että kestin paremmin sen, että negaahan se näyttää. Mielummin yllättyy iloisesti sitten, jos positiivista uutista tulee. Mut ei tilaisuuteen menemiset aiheuta semmosta tarvetta psyykkaamiseen.

• alkup.
        ol_io kirjoitti:

Ööö, en. Mä en kiellä kivaa itseltäni psyykkaamalla. Menen, katson ja muodostan mielipiteen. Voi olla kivaa tai ei. Sen näkee sitten paikanpäällä. :-)

Mut sitten taas joku raskaustesti joskus aiheutti tommosta psyykkaamista mulle. Että kestin paremmin sen, että negaahan se näyttää. Mielummin yllättyy iloisesti sitten, jos positiivista uutista tulee. Mut ei tilaisuuteen menemiset aiheuta semmosta tarvetta psyykkaamiseen.

Tuota juuri tarkoitin. Jollekin meno voi olla tärkeä, jollekin positiivinen raskaustesti, jollekin vaikka matka. Tarkoitin psyykkaamista, että kestää mahdollisen pettymyksen, _jos_ sellainen tulee.

• alkup. kirjoitti:

Tuota juuri tarkoitin. Jollekin meno voi olla tärkeä, jollekin positiivinen raskaustesti, jollekin vaikka matka. Tarkoitin psyykkaamista, että kestää mahdollisen pettymyksen, _jos_ sellainen tulee.

Kyllä. Mikä asia kulloinkin on tärkeä ja odotukset korkealla. Treffit on yksi sellainen asia jota oon voinut ajatella, että noh meni miten meni ehkä huonosti. Mutta meenpä katsomaan, sittenhän sen näkee. Mutta se tuo oman paineensa ja jännityksenä, jos jotain odottaa salaa onnistuvaksi. Mutta samaan aikaan pelkää epäonnistumista. :-)

Onneksi nyt semmoisia tilanteita on hyvin harvoin, joihin tota psyykkaamista tarvisin. Pikemminkin joudun prsyykkaaman itseäni kestämään joskus tylsiä juttuja etsimällä niistä ne hyvät puolet. :-) Eli olen jo valmiiksi leipääntynyt juttuun ja jotta mä sen leipääntymisen kanssa jaksan elää, mä etsin siitä asiasta ne hyvät puolet.

• ...

mitäs pahaa pettymisessä on?

• Kysypäs tuota samaa Sinkut-palstan ATM:ltä.

• alkup.

Se tuntuu todella murskaavalta, jos on odottanut jotakin asiaa oikein paljon.Jos vähän tyynnyttelee itseään ennen jonnekin menoa, että "ei se niin kivaa tule olemaan", kestää paremmin pettymyksen.

• ihan kiva
        Ratikkakuski kirjoitti:

Kysypäs tuota samaa Sinkut-palstan ATM:ltä.

Miksi sinä siellä käyt?

• ~cissi~

Olen pessimisti, mutta petyn silti kun asiat ei menekään niin huonosti kuin odotin. Ihmisetkin on joskus fiksumpia kuin olis luvallista.

• Haluasin sanoa olevani realisti, mutta en taida olla. Olen joko pessimistinen optimisti tai sitten optimistinen pessimisti. Se vähän riippuu ja roikkuu mistä suunnasta tuulee tai tuuleeko ollenkaan...

Mitä ajattelen siitä sanonnasta? No sitä, että eihän pessimisti voi pettyä. Kuinka voisikaan, kun on jo pettynyt.

• 11-

Prööts.

• .,,.

eikä itsemurhalahkolainen

• Taas näiden optimistien salajuonia yrittää saada pessimistit optimistisiksi.

• äärettömän paha pessimisti joissain asioissa ja taas joissain oon kyl reipas optimisti.
      oikeasti ihmisten tulis omata molemmat, eri tilanteet vaatii erilaisia suhtautumistapoja

• Olen itseni suhteen pessimisti. Mutta suhteissa olen ollut aina se optimistisempi puoli. Sen verran pessimististen kanssa tullut seurusteltua.

Jos olen menossa esim. matkalle, olen varma, et a) siellä sataa koko ajan, b) myöhästyn junasta/lentokoneesta c) saan vatsataudin jne. Siksi jo lentokoneen noustua ilmaan onnistuneesti olen aivan ekstaasissa: "ei voi olla totta, tämä onnistui"

eli joo: pessimisti ei pety, vaan kokee iloisia yllätyksiä koko ajan :)

• parisuhteis mie oon aika pessimistinen, hyvissä ajoin alan jo valmistelemaan parisuhteen loppumisen jälkeistä suhdetta

• monte24 kirjoitti:

parisuhteis mie oon aika pessimistinen, hyvissä ajoin alan jo valmistelemaan parisuhteen loppumisen jälkeistä suhdetta

Parisuhteen loppumisen jälkeistä suhdetta? Siis jo uutta suhdetta? Onko se sit pessimismiä välttämättä?

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Parisuhteen loppumisen jälkeistä suhdetta? Siis jo uutta suhdetta? Onko se sit pessimismiä välttämättä?

miul exät lähes aina pysyy jonkilaisessa suhteessa kanssani, yleisemmin ystävinä.
        ongelmana on lievästi ollut saada niiden uudet poikaystävät hyväksymään miut, mut kyl sekin lähes aina on onnistunut.

• monte24 kirjoitti:

miul exät lähes aina pysyy jonkilaisessa suhteessa kanssani, yleisemmin ystävinä.
        ongelmana on lievästi ollut saada niiden uudet poikaystävät hyväksymään miut, mut kyl sekin lähes aina on onnistunut.

Niinniin, eli siis elät jo sitä vaíhetta etukäteen, että olette jo eronneet ja kavereita.. No on kai toi tavallaan pessimismiä, mutta tavallaan ehkä hyvälläkin tavalla.

Mä olen ollut kai aika optimisti suhteiden suhteen. Sitten kun ne on alkaneet. Eka treffeille oon mennyt kyllä aina sillä mielellä, että tuskin se tulee, ja on ollut jo varasuunnitelma, mitä teen, jos ei tulekaan. Vaikka ei niitä ohareita ole tullut pahemmin koettukaan.

• Kok.mies (ei oik.)

Tartun sanoihin ja niiden etymologiaan.

Optimisti tullee sanasta optimi, joka tarkoittaa että jokin asia, fyysinen tai meta-fyysinen, toimii niin hyvin kuin se vain voi toimia. Joka itsessään on aika post-pessimististä. "Jaa, siinäkö se sitten olikin?".

Pessimisti ennakoi tämän mielentilan, mutta optimisti ei vielä tiedä (tai halua tietää) sitä. Pessimisti ei pety koska ei voi oikeasti tietää mihin pettyä. Optimisti sen sijaan tietää jo, vaikka joutui (ehkä) pettymään.

• Olen... Pessimisti! Ei kun optimisti! Tai...

Kai se on tilannesidonnaista? Ja fiilissidonnaista? Ainakin mulla on.
      Jos hommalle on rokkaava fiilis, niin periksi ei anneta ennen kuin on pakko myöntää ettei osaa/pysty/tajua/whatever. Ja jos ei ole kicksejä, niin jopa tiskaaminen odottelee pitkään ja hartaasti, eikä sittenkään tunnu juuri miltään, tuloskin tuntuu b-sarjalta, vaikk samalla rutiinilla sitä vedetäänkin.

Oiskohan ennemmmin niin, että usein:
      -pessimisti varautuu *vain* pahimpaan ja optimisti yrittää aina uudelleen? Kumpikin etenee tavallaan, harvemmin kuitenkaan tapahtuu pahinta (positiivinen yllätys) ja toinen ei luovuta heti ekalla takaiskulla (aina ei voi onnistua).
      -pessimisti kaataa epäonnistumiset läihnnä omaan niskaansa ja optimisti kaataa ne oman suoritteensa niskaan? Pessimisti laittaa onnistumiset tuurin/olosuhteiden piikkiin, optimisti oman panoksensa piikkiin?

Noin niinku pikaisesti kelailtuna...

• "Oletko pessimisti vai optimisti? Miten se ilmenee?"
      -kai ennemmin realisti, en odota suuria jos en itse mitään asian eteen teekkään..

"Mitä ajattelet sanonnasta "pessimisti ei pety" ? "
      -jos ei mitään odota, ei voi pettyäkkään, mut jos ja kun pessimisti odottaa asioiden menevän pieleen, ja ne ei sitten menekkään pieleen, niin tosi pessimistin täytyisi kai olla siitä pettynyt.. jos ei ole, niin ei ole myöskään pessimisti.

mur

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe