Hei
Vajaa 30v on ollut suht pieni kiveskohju (n.kiveksen kokonen eli tuplat toisella puolella ) jo ainakin 8v silloin sen huomasin.
Olen sanonut siitä parille Terveyskeskus lääkärille silloin 8v sitten molemmat vilkasi mutta ei oikein löytänyt mitään. Nyt myöhemmin oon lukenut että toinen tutki väärin (makuuasennossa) ja toinen ei muutenvaan löytäny, sehän voi noista välillä ylemmäksikin.
No syy miksi nyt sitten rupesin sitä miettimään on että olen alkanut käydä kuntosalilla ja se on ruvennut vaivaamaan enemmän. Ei mitään varsinaista kipua mutta välillä niin kuin olisi matoja pussissa vähän kutittaa ja välillä niin kuin joku nipistäis pussista ei sinäällään mikään maailman loppu mutta rupee välillä ärsyttämään.
Kysymys kuuluu miten innokkaasti näitä terveyskeskuksissa diagnosoidaan kunnolla eli ultralla ja jopa hoidettais?
Toi terveyskeskuksissa käynti on nykyään muutenkin niin tuskasta edes ajan saaminen ei ns. akuutille vaivalle jne.
Että mielellään ois ees käsi poikki jos sinne lähtee niitä vaivaamaan.
Miten on onko hoidettu kunnallisella ja jos on niin millä aikataululla?
Tuolla infoa vaivasta jos ei joku tiedä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiveskohju
Kiveskohju ärsyttää
21
18559
Vastaukset
- KohjuMies
Joo vähän sekava alku eli oon alle 30v ja kohjun huomasin 8v sitten.
- Vapaaherra
Noh. Onhan se yksityinenkin tie olemassa joskin tietysti kalliimpana.
Minun kiveskohjuhistoriani oli tällainen:
Paha tälli kiveksiin lapsena.
Kohju kehittyi ehkä parin vuoden sisällä noin 12 -13 vuotiaana.
Vuosia häpeilyä, pelkoa ja tietämättömyyttä. Välillä särkyäkin.
Tutkimuksessa toimivien siittiöiden määrä liian pieni.
Urologin vastaanotto ja lähete leikkaukseen 31-vuotiaana.
Leikkaus kohjusuonten kuihdutusmenetelmällä vatsanpohjan kautta. Nykytekniikkaa en tunne.
Vaiva pois ja kiveksen ulkonäönkin palautuminen normaaliksi. Nyt ikää 73 ja kaikki edelleen hyvin. - KohjuMies
Kiitos kommentista.
Kai se täytyy yrittää saada terveyskeskukseen aika jos pääsis tutkimuksiin.
Muutaman kerran kun toi on vaivannu oon jo päättänyt että varaan ajan mutta sitten se onkin mennyt oireettomaksi ja tulee taas joskus takasin. - KohjuMies
No tänään yritin jo varata aikaa lekuriin 6 minuuttia jonotin puhelimessa mutta sitten ei ollut enää aikaa. Täytyy kokeilla Ke uudestaan. En kyllä muistakkaan milloin olisin ajanvaraukseen alle 20min päässyt.
- munaa on
Ei se varmaan vaarallista ole. Mullakin on ollut toinen kives kohta 3 vuotta kivespussin kokoinen. Ei se muuta haittaa, mutta vähän pullottaa ja pyöräillessä tuppaa liiskaantumaan.
- KohjuMies
Niin ei kai siitä muuta vaaraa mutta voi aiheuttaa hedelmättömyyttä.
Enemmän se haitta on siinä miltä se tuntuu kunnon salitreenin jälkeen ihan kun joku nipistäis pusseista ja kestää paripäivää ja kun käy 2-3 vk:ssa niin aika usein. - Kohjumies
Kiveskohjujen on myös tutkitusti todistettu alentavan testosteroni tasoja (http://humrep.oxfordjournals.org/content/19/10/2303.full) ! Kannattaa hoitaa, jos vaivaa.
- Kannattaaa
HOITAKAA KUNTOON
- Artisti maksaa kivut
Kunnalliseen erittäin vaikea päästä ainakin helsingissä.
Itsellä 3 tohtoria nimennyt vaivan (HYKS) mutta neljäs esti hoitoonpääsyn.
Vaiva kivulias, rasitus lisää kipuja, istuminen tuskallista normaalituoleilla, nukkuminen onnistuu vain jalat levällään.
Yksityispuoli näköjään se ainoa vaihtoehto taas kerran.
Laskutus kyllä toimii kunnallisella puolellakin kiitettävästi. - jännäjuttu
Minulla tuntuisi olevan kiveskohju vasemmalla puolella. Kun olen seisaallaan tuntuu semmoinen matorypäs vasemman kiveksen yläpuolella, makuullan tätä ei ole. Ei ole aiheuttanu kipuja tai muuta ärsytystä. Tarkoittaako tämä sitä että en saa lapsia koska edessä on vielä pitkä tulevaisuus?
- doctorman
Moi!
Hyvin monella miehellä on tämä ongelma josta puhuit.
Yleensä juuri vasemmalla puolella ja se saa aikaan myös fyysisiä muutoksia
kivekseen, esim kiveksen koko ei ole sama kuin oikealla puolella.
Se on yksilöllistä kuinka kiveksesi käyttäytyy, mutta kokemuksesta voin sanoa
että jos kives pysyy oireettomana niin se pystyy tuottamaan melkein normaalit määrät siittiötä. Aina pientä tiputusta on määrissä jos on ongelmia laskimoissa.
Eli sen puolesta saat vielä lapsia.
Jos sitten kivestä alkaa jomottamaan, niin yksi ensiapu ongelmaan on mennä makuulle ja pienin pyörivin liikkein hieroa laskimoita. Kipu ja jomotus vähenee
muutamissa minuuteissa kun kiveksen paine vähenee. Jos tilanne on jatkuvaa
suosittelen urologille käyntiä, jossa saadaan hoidettua ongelma kuntoon. - Anonyymi
doctorman kirjoitti:
Moi!
Hyvin monella miehellä on tämä ongelma josta puhuit.
Yleensä juuri vasemmalla puolella ja se saa aikaan myös fyysisiä muutoksia
kivekseen, esim kiveksen koko ei ole sama kuin oikealla puolella.
Se on yksilöllistä kuinka kiveksesi käyttäytyy, mutta kokemuksesta voin sanoa
että jos kives pysyy oireettomana niin se pystyy tuottamaan melkein normaalit määrät siittiötä. Aina pientä tiputusta on määrissä jos on ongelmia laskimoissa.
Eli sen puolesta saat vielä lapsia.
Jos sitten kivestä alkaa jomottamaan, niin yksi ensiapu ongelmaan on mennä makuulle ja pienin pyörivin liikkein hieroa laskimoita. Kipu ja jomotus vähenee
muutamissa minuuteissa kun kiveksen paine vähenee. Jos tilanne on jatkuvaa
suosittelen urologille käyntiä, jossa saadaan hoidettua ongelma kuntoon.Ite oon 13 v poika jolla on kohjuja vasemmassa kivespussissa. Ei oo oikeen ollu mitään oireita. Voiko vaan antaa asian olla vai pitäiskö tehä jotain??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ite oon 13 v poika jolla on kohjuja vasemmassa kivespussissa. Ei oo oikeen ollu mitään oireita. Voiko vaan antaa asian olla vai pitäiskö tehä jotain??
Oon 14v poika ja itekki ettimäs tietoo asiaa
- doctorman
Matorypäs tarkoittaa laajentuneita laskimoita. Laajentuneet laskimot yleensä tulee vasempaan kivekseen, jotka aiheutuvat laskimoläppien väärästä toiminnasta. Kivekseen silloin muodostuu suurenpi verenpaine ja voi sen takia jomottaa. Siksi makuullaan se ei tunnu kun laskimoihin kohdistuu pienempi paine.
Sitten jos tuntuu kiveksen vieressä pattia joka voi olla 0,5cm - 4cm halkaisijaltaan
niin puhutaan siemennestekystästä eli spermatoseelestä.
Ontelo on ohutseinäinen ja usein yksittäinen.
Tyypillinen spermatoseele sisältää nestettä, jossa on siittiötä.
Joskus kivespussiin saakka painunut nivustydä muistuttaa vesikohjua.
sitten on vielä yksi vaihtoehto joka on vesikohju
Vesikohju ei esiinny varsinaisesti kiveksessä, vaan se on kiveksen ympärillä oleviin kalvoihin kertynyt nesteen täyttämä rakkula tai pussi.
Neste on kirkasta ja ontelo voi olla sormenpäänkokoisesta ison nyrkin kokoiseen saakka.
Tauti on vaaraton, ellei pahka paina verisuonia siten, että verenkierto kiveksessä häiriintyy.
Tätä vesipahkaa voi esiintyä kaikkina ikäkausina. Vastasyntyneillä ja imeväisillä neste yleensä häviää usein itsestään.
Murrosiän jälkeen tauti on vastoin hoidettava jos siitä on oireita.
Hoidossa voidaan yrittää nesteen poistamista injektio neulalla ns. punkteeraamista.
Tämä hoito, vaikka jotakin nesteen kertymistä estävää ainetta ruiskutettaisiinkin tyhjentämisen yhteydessä onteloon, on kuitenkin toiselle vain tilapäinen ratkaisu (60%), mutta tätä kannattaisi kokeilla koska ontelonpaine kuitenkin vähenee useissa tapauksissa.
Usein tapahtuva tyhjentäminen voi osalla parantaa vaivan, eikä pahka enään täyty nesteellä.
Tehokkain ja kallein hoitokeino on leikkaus, leikkauksessa poistetaan kudos jossa pahka on. Kives, verisuonet ja siemennuora säilyvät leikkausessa täysin vahingoittumattomina.
doctorman(at)helsinkilainen.com - jännäjuttu
Joo, ei ole tuo kiveskohju koskaan aiheuttanut mitään ärsykettä mutta kiitos kun kirjotit sainpahan vähän lohtua.
- KohjuMies
Muistaakseni aloitin tämän ketjun ja tilanne on nyt tämä:
Sain terveyskeskuksesta lähetteen ultraan kävin siellä ja se oli vähän semmonen ei täällä mitään oo sitten urologille joka oli vähän kanssa ei täällä mitään oo mutta sitten lipsautti että on siinä rajoilla eli kyllä siellä on yksi laskimo laajentunut mutta on jossain rajoilla että viittiikö sitä hoitaa eli kunnallisella ei ainakaan ilman hirveetä valitusta hoida.
Sano että jos hirveesti vaivaa ja on kipuja niin sitten ehkä.
Eli ei oo mitään toistaseks tehty.
En tiedä on normaalisti kaikilla semmonen sitten että vasen puoli tuntuu kokoajan ei kipua mutta kosketusherkkä ja tuntuu kokoajan että siellä on oikeeta ei taas tunnu jos ei sitä oikein tunnustele.
Vitutta se vähän kun aina kun liikkuu niin on palli mielessä kun se siellä tuntuu mutta näin kai se menee.- Kohju, jee.
Ite olen 34 vuotias mies ja tehtiin tuo kuihdutusoperaatio vuonna 2000. Ei onnistunut täysin ja samassa tilanteessa oltiin hetken päästä vaikka kohju vähän ehti pienentyäkin.
Sain uuden ajan muutama vuos myöhemmin (hain vasta silloin), mutta valitettavasti nukuin pommiin tuona päivänä. Nyt pitäisi hakea uusi aika kun tämä taas vaivaa. Etenkin siis pyöräillessä ja farkut jalassa - muljahtelee siis kivuliaasti toisinaan.
- kivesmies
Itellä sama homma ja intissä tällä hetkellä. Onkos teillä kipuja ollekkaan nivusissa ku itellä tuppaa olemaan ? Ultrassa oon käyny ja lekurin juttusille huomenna. Onko tää vaiva parempi hoitaa heti pois vai voiko tää pahentua ajan myötä ?
- KohjuMies
Joskus kun kävin salilla oli semmosta puristavaa ja suoneveto tyyppistä kipua.
Se on synnynäinen läppävika mikä ton aiheuttaa ja voi paheta iänmyötä mutta ei sitä kunnalisessa hoideta jos ei oo hedelmättömyyttä tai jatkuvia kovia kipuja.
http://www.terve.fi/kysy-asiantuntijalta-anonymous-kivespussissa-ylimaaraista-massaa-15-may-2007-856 - refdsfds
Miksi suonikohju toisessa kiveksessä aiheuttaisi lapsettomuutta? Kyllähän toinen on kuitenkin kunnossa.
Itselläni on tämä ongelma ollut jo ainakin 10 vuotta. En ole huomannut, että olisi mennyt mihinkään suuntaan ainakaan lähivuosina. Joskus harvoin esiintyy jomotusta, joka helpottaa usein makuuasennossa. Vasen kives hieman oikeaa pienempi, joten onhan se vähän surkastunut.
Jotenkin tuntuu turhalta lähteä leikkaamaan kun mitään varsinaista vaivaa ei ole. Usein leikkauksen jälkeen kun ei ole entisellään paikat, joten voisi kuvitella haitan olevan jopa nykyistä haittaa suurempi. - Kohju hoidettu
Minulla hoidettiin kohju pois meilahdessa maanantaina ja operaatio on kiviton eikä mitään haittoja suosittelen jokaiselle käydä hoitamassa pois siitä on paljon haittaa T.17v nuorimies
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257007Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451295Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271102- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49875Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62867Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.95832Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43743