Onko normaalia että implantti liikkuu rintakehää vasten? Siis jos makaan selällään ja liikutan rintaa niin impalntti "liukuu" rintakehän päällä. Ei valahda selällään ollessa sivuille, pysyy sis paikoillaan hyvin, sen kanssa ei mitään ongelmaa. Rinnat myös näyttävät hyviltä eikä mitenkään oudoilta mistään kohtaa. Leikkauksesta nyt 3kk.
Impantin kiinnittymisestä
16
3507
Vastaukset
- Agarena
Minua kanssa kiinnostaa tämä "liukuminen", samassa tilanteessa olen toisen rintani kanssa. Leikkauksesta aikaa reilu pari kuukautta ja pyöreä implantti osittain lihaksen alla. Ei siis liiku, ellei liikuttele.
- Tyytyväinen
Minulle oli samanlaisia tuntemuksia 2-3 kk leikkauksen jälkeen, nyt 9kk eivätkä enää "liiku" vaikka yrittäisi...
- Agarena
Tyytyväinen: Kiitos tästä, ihanaa kuulla että toivoa on!! Oliko sulla kyseessä molemmat rinnat vai vain toinen? Onko sulla implantit lihaksen alla, päällä vai osittain? Pyöreä vai anatominen? Onko muita, joilla vastaavia kokemuksia?
Entä ap, mitkä implantit sulla on? Itselläni Mentorin pyöreä korkeaprofiilinen 325cc. Tilanne kieltämättä huolettaa aika paljon! - Huolestunut
Nyt minäkin huolestuin... voin liikutella implanttia useita senttejä ja "muljutella" ylös ja alas. Aikaa leikkauksesta on n. vuosi. Mulla on anatominen malli, osittain lihaksen alla. Implantin alareuna tuntuu selvästi. Jälkitarkastuksessa sanoivat puoli vuotta sitten että kaikki on niinkuin pitääkin, en tajunnut silloin kysyä tästä asiasta erikseen, itseäni tämä on häirinnyt jo pidemmän aikaa mutta oon luullut, että tää on ihan normaalia... voi itkut!
- Melkein viisi vuotta
Tuollainen vähäinen liikkuminen ei liene vaarallista kun vielä muutama vuosi sitten Mentorin valmistaja jopa ohjeisti hieromaan implantteja etteivät ne kiinnittyneet kudoksiin ja näin torjuttiin kapseloitumista.
Vasta jos implantti liikkuu runsaasti, voisi olettaa että implanttitasku on liian väljä eikä ole parantunut riittävän tarkasti implantin kokoiseksi. Tätä paranemista edistetään juuri sillä jatkuvalla tukevien rintaliivien käytöllä 24/7 vähintään kuukauden. Pahimmillaan väljä implanttitasku ei pidä anatomista implanttia paikallaan vaan se voi pyörähtää väärään asentoon (eräällä tuttavallani kävi näin).
Omat rintani tarkastettiin 6 kk leikkauksen jälkeen että implantit liikkuu taskussaan, koska se oli edellytys kapselitakuun voimassa olemiselle. Nyt ne ilmeisesti liikkuu edelleenkin, mutta hyvin vähän. Implanttitaskut ovat täsmälleen implantin kokoiset joten esimerkiksi push-up rintaliiveillä koko rinnan kudos liikkuu ja muodostaa kohtuullisen rintavaon vaikka implantit ovatkin kokonaan rintalihaksen alla. Samoin kyljellään maatessa ylempi rinta lepää alemman rinnan päällä vapaasti kiinni toisissaan. - ex -lauta
"Huolestunut", jos jännität rintalihastasi, liikkuuko implantti mukana? Voitko heilutella implantteja rintalihaksia jännittämällä? Jos implantti ei liiku, silloin se ei ole kiinni rintalihaksessa, jonka alla se osittain on. Anatomisen implantin kanssa usean sentin liikkumavara ei mielestäni ole enää normaalia, vaan kävisin näyttämässä leikanneelle kirurgille tissejä uudestaan. Kuten "melkein viisi vuotta" sanoi, jos implanttitasku on liian väljä, saattaa anatominen implantti pyörähtää. Usea sentti ei mielestäni ole enää pientä liikehdintää...
- ??
Mulla on anatominen implantti osittain lihaksen alla. Sitä oon miettiny, että jos ei liikkuisi yhtään, niin olisiko se luonnollisen näköistä... Mullakin tulee vako jos haluan ja kyljellään ollessa rinta on luonnollisesti. Implantti liikkuu mukana jos jännitän lihasta.
- Huolestunut
Kyllä mun implantit liikkuu kun jännitän lihaksia, onko se siis normaalia? Jos jännitän oikein kovasti lihaksia niin rinnat menee ihan omituisen näköisiksi. Olen aika rasvaton yläkropasta ja tuntuu ettei implantit sulaudu kroppaan vaikka koko on hyvin maltillinen (245cc). Vitsit musta tuntuu etten meinaa tottua näihin ollenkaan ja välillä kyllä harmittaa, että menin tekemään koko homman. Mutta toisaalta on nämä paremmat kuin alkuperäiset. Jos Suomessa menee pyytämään kirurgin mielipidettä/näyttämään sitä onko tämä liikkuminen normaalia, niin osaatteko sanoa paljon tämä maksaa? Haluisin puolueettoman mielipiteen suoraan kirurgilta, enkä viitsisi Viroon asti lähteä näyttämään näitä jos kaikki onkin ok.
- Tyytyväinen
Mulla on anatominen osittain alla. Pidin urheiluliiviä tauotta 2kk (siis suihkun ajaksi pois tietty ja kun otin happihyppelyitä haavoille makasin vain sohvalla, minulle tehtiin myös kohotus samalla joten haavat oli melkoiset). Ja pakko myöntää, että pidän vieläkin paljon urheiluliiviä, öisin melkein aina (ylisuojelevaa, eikä kovin seksikästä, tiedän!) Vasen on pysynyt "paikoillaan" alusta asti, oikea liikkui. Olen myös aika "rasvaton" ja tietyistä kohdista silikonin reunat voi tuntea. Mutta ei niitä näe, vaikka tekisin mitä eikä mihinkään jää rakoja yms. Minua "kadutti" myös ihan kamalasti muutama kuukausi aluksi, tuntui vain et mitä ihmettä olen mennyt tekemään vaikka mietin leikkausta vuosia..Rintalihaksia särki vielä puoli vuotta leikkauksen jälkeen, tuntui, että puristus voima käsistä oli hävinnyt yms...Mutta nyt en antais ikinä pois, aivan ihanat ovat! Anna niiden muotoutua rauhassa, ei kannata hetkessä heittä kirvestä kaivoon". Olen jostain kuullut/lukenut, että tietynlainen kapseloituminen/kiinnittyminen pitäisi kuitenkin tapahtua. Olen käynyt monen eri kirurgien "juttusilla" , hinnat ovat olleet 60-80e/käynti.
- Huolestunut
Kiitos vastauksesta "Tyytyväinen". Taidankin varata ajan kirurgilta niin saan mielen rauhan tästä asiasta. Voisitko suositella jotain paikkaa pääkaupunkiseudulta?
- Harkitseva Vasta
Kuuluuko implanttien liikkua kun rintalihaksia jännittää? Onko muilla kuin Huolestuneella sellaista? Ei kuulosta hyvältä....
- ...
Joo tottakai jos implantti laitetaan osittain rintalihaksen alle, niin implantit hieman liikkuvat lihaksen mukana sivuille, jos rintalihaksia jännittää. Luulen, että tätä on lähes kaikilla, joilla implantti osittain lihaksen alla. Lihas liikkuu niin samalla se puskee implanttia hieman kapeampaan muotoon ja sivulle..
- Melkein viisi vuotta
Pitipä oikein testata! Minullahan implantit on kokonaan rintalihaksen alla. Kun laitan kämmenet yhteen rintojen edessä ja jännitän käsiä yhteen, niin rinnat tavallaan jämäköityy ja nousee vähän suoraan ylöspäin ja ehkä aivan hiukan toisiaan kohden. Kun katsoo peilistä tarkkaan niin oikea rinta nousee hiukan enemmän koska olen oikeakätinen. Implanttien liikkumista en havaitse eikä rinnat liiku mielestäni kovin paljon muutenkaan rintalihaksia jännittäessä.
- Huolestunut
Mittasin äsken että kuinka paljon pystyn liikuttamaan implanttia. Ylös-alas suunnassa implantti liikkuu 3 senttiä . Sivuttain liikkumista ei ole. Onko teillä muillakin yhtä suuri "liikkumavara"?
- ap
Mulla taas ei ylös-alas liikkumista ole kuin vähän, mutta sivuille varmaan 2 cm.. mutta ei minulla liiku kun kuin keskelle päin, kainaloon päin ei ollenkaan.
- Tyytyväinen
Huolestunut: jos vain varat kestää, käy vaikka parin eri kirurgin puheilla. Paljon on hyviä ja paljon on mielipiteitä...Sellainen joka on tehnyt paljon niitä... Itse valitsin sen jonka kanssa oli helpoin keskustella olin kuullut paljon positiivista, mutta tosin myös huonoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803