Onko ihan normaalia että työhakemusta täyttäessä siinä lomakkeessa kysytään tuo henkilötunnus? Kairest sitä lomakkeessaan kysyy ja pisti silmään tuo. Minähän vasta haen työtä, ei ole varmaa saanko tai otanko työtä edes vastaan ja heille pitää jo ilmoittaa henkilötunnus. Onko yleinen käytäntö?
Sotun loppuosa työhakemukseen?
11
3608
Vastaukset
- varo huijareita
ei ole normaalia enkä suosittele sotun loppuosaa hakulomakkeelle laittamaan. jotain outoa on yrityksessä, jos sitä kysyvät.
- dddf90
Tietoturvaoppaissa kielletään antamasta netin kautta. Miten lienee tietoturva firmassa, jossa ei edes tätä tiedetä. Voivat pyytää tiedot/verokortin kirjeenä tai käynnin yhteydessä. Kokemus on, että eivät ota työntekijää, joka ei nettiin laita kaikkia tietojaan.
sollilla esim vaaditaan tunnus nimenomaan nettiin
- Parhaimmat valitaan
No miten luulette, että hakemusten käsittelijä voi tarkistaa tietonne julkisista rekistereistä ilman henkilötunnusta? Luottotietojen kunnossa oleminen kertoo hakijasta jo jotain. Jos hakemuksia tulee enemmän kuin yksi, niin nuo häiriötapaukset tiputetaan jo ensimmäisellä kierroksella pois.
- huonot työedut
"Luottotietojen kunnossa oleminen kertoo hakijasta jo jotain"
Meinaatko, että vuokratyöntekijä ottaisi autolainaa, jotta pääsisi teidän epävarmaanne pätkätyöhön. Ja toisekseen parhaammat työntekijät eivät hakeennu vuokratyöorjiksi. - stop being stupid
Luottotietojen hakeminen ilman lupaa EI ole laillista.
Myöskään google, facebook, twitter etc hakuja ei saa tehdä (oli lupa tai ei!!)
Minä en anna lupaa kenellekkään, se ei niille kuulu.
Töitäkin on silti riittänyt!!!
- 18
"""No miten luulette, että hakemusten käsittelijä voi tarkistaa tietonne julkisista rekistereistä ilman henkilötunnusta? Luottotietojen kunnossa oleminen kertoo hakijasta jo jotain. Jos hakemuksia tulee enemmän kuin yksi, niin nuo häiriötapaukset tiputetaan jo ensimmäisellä kierroksella pois. """"
No se hakemuksen käsittelijä voi pyytää niitä tietoja sitten myöhemmin.
Ei sillä hakemusten käsittelijällä ole lupaa penkoa niitä tietoja.
Ymmärrän sen, että jossain duuneissa hakijan taustoja selvitetään hyvinkin tarkkaan.
Semmoiseen paikkaan en menisi duuniin jossa tota selvitystä ei osata tehdä edes sen näköisesti, että täyttää lainkirjaimen. - Sosiaaliturvatunnust
ei kannata ilmoittaa ennen palkanmaksua
- Ex-häiriömerkintä
Kyllä luottotiedot tarkastetaan hyvinkin monessa paikassa ja luottotietohäiriöllä ei ole pääsyä näihin mestoihin. Esimerkiksi kännyliikkeet, operaattoriliikkeet, S-ryhmä, vakuutusala jne
- Sapata
Luottotietoja tai ns. turvaselvitystä ei saa tehdä ilman henkilön lupaa.
- älä stop
Sehän on kiva tietää niin joku kaverin kaveri, joka tuntee sen joka 2 vuotta sitten työskenteli vuokrafirmassa, voi ottaa nimiisi pikavippejä.
- Anonyymi
Työsopimukseen se usein merkataan, mutta ei kyllä työhakemukseen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212227- 681103
- 107980
- 46936
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r71932Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p54905KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.10868Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55868Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na30858Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(46799