Olen alkanut ihmetellä noin kuukausi, pari sitten, että onko parisuhteemme niin onnellinen, kuin olen kuvitellut. Itse saan suhteesta tosi paljon, mutta vaatimukseni eivät ole kovin korkealla. Olen jostain syystä onnistunut nappaamaan laatuvaimon. Koulutettu, hyvässä työssä, ja hyvännäköinen ja oli tavatessamme vauvakuumeessa. No nyt on lapsi jo hyvällä mallilla, vaimo palannut töihin ja yhtäkkiä elämä jotenkin muuttunut. Vaimo tahtoo edetä urallaan, työpaikan- sun muita kissanristiäisiä on yhtäkkiä alkanut olla harva se viikonloppu. Kotona keskittyy lapsiin ja kodinhoitoon. Seksiä pari- kolme kertaa kuussa, vain kännissä seksi on laadukasta (ihme kyllä). Muuten peruspuurtoa. Hellyyttä pari pusua ohimennessä, mutta täytyy myöntää että tällä saralla en ole kovin aktiivinen. En voi olla ihmettelemättä onko vaimollani suhde. Hän vaikuttaa kovin tyytyväiseltä omaan elämäänsä, mutta yhteistä elämää meillä tuskin onkaan...
Viihtyykö puolisosi/avopuolisosi suhteessanne?
114
5819
Vastaukset
Kysäseppäs siltä vaimoltasi välillä, jotta mimmoselta se tuntuu olla ja elää sun kanssasi tätä arkea. Yllättäin se mikä itteä ilahuttaa suottaapi toista harmittaa ja toisin päin. :-) Senpä tähden kysyminen/puhuminen on varsin mainio tapa ottaa asioista selvää.
:-)Ja jos ei ole siunattu puhujan lahjoilla, niin niihin kannattaa sitten panostaa. Hommat ei puhumatta bruukaa sujua aina ittekseen. :-) Jotta siinä puhumisessa ja keskutelussa kannattaa skarpata, jos se ei ole omia vahvuuksia. Minä väitän, että monta suhdetta saatasi pelastettua puhumalla avoimesti asioista. Ajoissa.
- 16+9
ol_io kirjoitti:
Ja jos ei ole siunattu puhujan lahjoilla, niin niihin kannattaa sitten panostaa. Hommat ei puhumatta bruukaa sujua aina ittekseen. :-) Jotta siinä puhumisessa ja keskutelussa kannattaa skarpata, jos se ei ole omia vahvuuksia. Minä väitän, että monta suhdetta saatasi pelastettua puhumalla avoimesti asioista. Ajoissa.
No ei ole lahjoilla siunattu. Ja toisaalta, olen kyllä melko mukavuudenhaluinen. Puhumisesta voi tulla riita.
16+9 kirjoitti:
No ei ole lahjoilla siunattu. Ja toisaalta, olen kyllä melko mukavuudenhaluinen. Puhumisesta voi tulla riita.
No katsos kun kakkua harvoin voi syödä ja säästää samaan aikaan. Peliä ei voi pelata, jos pelkää. Ja niin edelleen. :-) Toiset sitä sanoo mukavuudenhaluksi, kun välttelee riitoja. Minusta se on pelkuruutta kohdata tosiasioita ja tehdä jotain asioiden eteen. :-)
- oI_io
ol_io kirjoitti:
No katsos kun kakkua harvoin voi syödä ja säästää samaan aikaan. Peliä ei voi pelata, jos pelkää. Ja niin edelleen. :-) Toiset sitä sanoo mukavuudenhaluksi, kun välttelee riitoja. Minusta se on pelkuruutta kohdata tosiasioita ja tehdä jotain asioiden eteen. :-)
Lisäksi hän on bi...Ja niin edelleen. :-) Lesbo! . :-)
- eac VB
"Kysäseppäs siltä vaimoltasi välillä, jotta mimmoselta se tuntuu olla ja elää sun kanssasi tätä arkea. "
Erittäin huono kysymys ja vaarallinen, aiheuttaa väärinymmärrystä ja spekuloinnin mahdollisuuksia. Jopa kysymys on väärinymmärryksen vallassa, kysymysasettelut on mietittävä tarkkaan silloin kun mennään tuolle alueelle.
Kysyy sitten mielummin sitä "mikä ilahduttaa tai masentaa sekä harmittaa" Mutta ei noin kun sinä neuvot. - wefwefqf
16+9 kirjoitti:
erittäin erittäin tutulta rouvalta kuullostaa...nyt polttaa nyt polttaa...oon nimittäin 100%varmuudella rynkyttäny anaaliin tätä rouvaa yksillä kokkareilla, sen jutut oli iha samanlaisia, mistä kerroit/ itkit.........hyvä pano oli!!! kiitoksia!!!!
- tuppisuumiehen exä
16+9 kirjoitti:
Olennaisinta tilanteessa olisi puhua omista tunteistasi ja tilanteestasi - miten koet ja näet - ei se että lähdet olettamaan että vaimosi on tyytymätön ja sillä on toinen!
Mies opettele siis puhumaan omista tunteistasi, tilanteestasi ja toiveistasi! Eiköhän se ol-io juuri tuosta lähde, että äijä huomaa, että jotain on pielessä, että älä sinä nyt suotta tuo vanhoja juttujasi tähän yhteyteen.
Äijähän tajusi, että hänestä itsestään ei tunnu hyvältä, eikö se siitä lähde, mahdollisten ongelmien näkeminen...
Minulle tuli jutustasi mieleen vanha hokema, ettei miehet halua vaimoksi ja lastensa äidiksi fiksua, hauskaa, kaunista, koulutettua, varakasta eikä hyvässä duunissa olevaa, koska ne on epäluotettavia. Ja epäluotettavuuden syyksi riittää pohjimmiltaan se, että kyseinen nainen kelpaisi muillekin, joten sillä on mahdollisuus uskottomuuteen.
Älä nyt vahvista tuota vanhaa ja hölmöä stereotypiaa vaan puhu sen vaimosi kanssa.- 10+10
Just. Ja mitä sille sanoo. Onko sulla suhde?
10+10 kirjoitti:
Just. Ja mitä sille sanoo. Onko sulla suhde?
No kysy nyt vaikka ensi alkuun, että onko vaimosi onnellinen kanssasi? Jos se ei ole tai ei vastaa mitään, niin kysy, että miksi? Ja seuraavaksi, että minkä asioiden pitäisi muuttua ja miten, että hän voisi olla jälleen onnellinen.
En lähtisi ensimmäisenä uskottomuudesta syyttämään, koska se taatusti estää kiihkottoman keskustelun riippumatta siitä, onko epäilysi aiheellisia tai ei.- 18+7
Ratikkakuski kirjoitti:
No kysy nyt vaikka ensi alkuun, että onko vaimosi onnellinen kanssasi? Jos se ei ole tai ei vastaa mitään, niin kysy, että miksi? Ja seuraavaksi, että minkä asioiden pitäisi muuttua ja miten, että hän voisi olla jälleen onnellinen.
En lähtisi ensimmäisenä uskottomuudesta syyttämään, koska se taatusti estää kiihkottoman keskustelun riippumatta siitä, onko epäilysi aiheellisia tai ei.Jos kysyn vaimolta, onko se onnellinen kanssani, niin vastaus on varmaan kyllä. Ei sillä näytä olevan mitään hätää. Se elää ihan omaa elämäänsä opiskeluineen ja työpaikan bileineen. Ihan hyvä äitikin se on, vaikka melko paljon poissa.
Sehän tässä juuri se ongelma onkin. Musta on tullut "talkkari" meille kotiin. Hoidan talon ne työt jota vaimo ei ehdi/osaa/jaksa. Ja muksuja tietty jonkin verran. Vaimo on tyytyväinen ja saa tyydytettyä intohimonsa, seikkailunhalunsa muualla. Ainut tyytymätön olen minä, enkä edes tähän asetelmaan, vaan siihen, että vaimo panee jotain toista. - titityyx
18+7 kirjoitti:
Jos kysyn vaimolta, onko se onnellinen kanssani, niin vastaus on varmaan kyllä. Ei sillä näytä olevan mitään hätää. Se elää ihan omaa elämäänsä opiskeluineen ja työpaikan bileineen. Ihan hyvä äitikin se on, vaikka melko paljon poissa.
Sehän tässä juuri se ongelma onkin. Musta on tullut "talkkari" meille kotiin. Hoidan talon ne työt jota vaimo ei ehdi/osaa/jaksa. Ja muksuja tietty jonkin verran. Vaimo on tyytyväinen ja saa tyydytettyä intohimonsa, seikkailunhalunsa muualla. Ainut tyytymätön olen minä, enkä edes tähän asetelmaan, vaan siihen, että vaimo panee jotain toista.hanki joku kiva yhteinen harrastus teille. jotain josta vaimokin tykkää.
- asdfasefe
18+7 kirjoitti:
Jos kysyn vaimolta, onko se onnellinen kanssani, niin vastaus on varmaan kyllä. Ei sillä näytä olevan mitään hätää. Se elää ihan omaa elämäänsä opiskeluineen ja työpaikan bileineen. Ihan hyvä äitikin se on, vaikka melko paljon poissa.
Sehän tässä juuri se ongelma onkin. Musta on tullut "talkkari" meille kotiin. Hoidan talon ne työt jota vaimo ei ehdi/osaa/jaksa. Ja muksuja tietty jonkin verran. Vaimo on tyytyväinen ja saa tyydytettyä intohimonsa, seikkailunhalunsa muualla. Ainut tyytymätön olen minä, enkä edes tähän asetelmaan, vaan siihen, että vaimo panee jotain toista.Jos panee. Ei se onni panemalla tule. Onni tulee jostain ihan muusta, joskin se paneminen on hyvä lisä ;)
- tuppisuumiehen exä
18+7 kirjoitti:
Sehän tässä juuri se ongelma onkin. Musta on tullut "talkkari" meille kotiin. Hoidan talon ne työt jota vaimo ei ehdi/osaa/jaksa. Ja muksuja tietty jonkin verran. Vaimo on tyytyväinen ja saa tyydytettyä intohimonsa, seikkailunhalunsa muualla. Ainut tyytymätön olen minä, enkä edes tähän asetelmaan, vaan siihen, että vaimo panee jotain toista.Mistä tiedät että sillä on toinen?!!!
Moni nainen pystyy olemaan ilman sen kummempaa seksiä. Itseasiassa seksi voi tuntua rasitteelta kiiren keskellä. Varsinkin jos siis suhteessa ei voida kommunikoida mistään tunneasioista! Se myös tarkoittaa että tunteetja toiveet on työnnetty suhteessa sivuun ja seksuaalisia toiveita ei ilmaista. Kompastuskivi, johon moni suhde on kaatunut.
EI KOMMUNIKAATIOTA TUNTEISTA = HUONOA SEKSiÄ
- Niin..
Ihan tavis suhde. Mikä mättää? Lapsiperheessä pariskunnan yhteinen aika = lapsi nukkuu.
- 1+5
Meillä se on lapsi nukkuu ja vaimo nukkuu, yhteinen aika = vaimo bilettää.
- 16+2
Älä tee samaa virhettä kuin mä. Uskoin et muija on uskollinen, kun se vakuutti rakastavansa, seksiäkin oli, vaikka jollain tasolla tajusin koko ajan ettei se riitä. Viimeinen muksu täytti 15, muija otti kravattimiehen ja lähti. Ja vei sen muksunkin.
ol_io kirjoitti:
No kuinka sä nyt toimisit, jos olisi sama tilanne? Mitä sä otit opiksesi tapahtuneesta? :-)
No käyttää jatkossa kravattia tietysti.
Ratikkakuski kirjoitti:
No käyttää jatkossa kravattia tietysti.
Hahhhaaa, mulle tuli sama mieleen. :-) Mutta oikeesti kiinnostaa, että mitä tulis tehdä toisin, jos rakkauteen ei voi uskoa toisen sitä vakuuttaessa. En ihan tajunnut, että mitä virhettä ei saisi tehdä. Uskoa vaimon rakkauteen? Vai mihin?
ol_io kirjoitti:
Hahhhaaa, mulle tuli sama mieleen. :-) Mutta oikeesti kiinnostaa, että mitä tulis tehdä toisin, jos rakkauteen ei voi uskoa toisen sitä vakuuttaessa. En ihan tajunnut, että mitä virhettä ei saisi tehdä. Uskoa vaimon rakkauteen? Vai mihin?
Minusta ei sellaisia ihmeneuvoja ja -temppuja olekaan, jonka ansiosta voisi olla varma suhteen jatkossa. Ei auta kuin elää sitä päivä kerrallaan ja toivoa, että se jatkuu. Mistäpä tässä itsekään tietää, jos vaikka tänään saisi avioerohakemuksen käteensä. Tuskin tulisin hullua hurskaammaksi miettimällä, mitä olisin voinut tehdä toisin. Se kun ei toisi naista takaisin kuitenkaan. No voisi siitä ehkä jotain oppia tulevaisuutta varten, mutta suvaitsen vähän sitäkin epäillä.
Ratikkakuski kirjoitti:
Minusta ei sellaisia ihmeneuvoja ja -temppuja olekaan, jonka ansiosta voisi olla varma suhteen jatkossa. Ei auta kuin elää sitä päivä kerrallaan ja toivoa, että se jatkuu. Mistäpä tässä itsekään tietää, jos vaikka tänään saisi avioerohakemuksen käteensä. Tuskin tulisin hullua hurskaammaksi miettimällä, mitä olisin voinut tehdä toisin. Se kun ei toisi naista takaisin kuitenkaan. No voisi siitä ehkä jotain oppia tulevaisuutta varten, mutta suvaitsen vähän sitäkin epäillä.
Niinpä. Mutta yleensä jotain jää mieleen kohdatuista murheista. Osaa ehkä vähän ensi kerralla ottaa huomioon paremmin joitain juttuja. Ehkä. :-)
- 19+19
ol_io kirjoitti:
No kuinka sä nyt toimisit, jos olisi sama tilanne? Mitä sä otit opiksesi tapahtuneesta? :-)
Sen et intuitioon kannattaa luottaa. Jos et pysty käsittää miksi se toinen olis kanssas onnellinen, se todennäköisesti ei ole.
19+19 kirjoitti:
Sen et intuitioon kannattaa luottaa. Jos et pysty käsittää miksi se toinen olis kanssas onnellinen, se todennäköisesti ei ole.
Intuitio on ihan hyvä. Mutta niin on puhekykykin. Suosittelen lämpöisesti kaikille. :-)
ol_io kirjoitti:
Intuitio on ihan hyvä. Mutta niin on puhekykykin. Suosittelen lämpöisesti kaikille. :-)
Plus kyky kuunnella myös.
- 2+8
ol_io kirjoitti:
Plus kyky kuunnella myös.
Minä (ap) en ole kummassakaan hyvä. En kuuntelemisessa enkä puhumisessa. En juurikaan jaksa keskittyä asioihin, jotka ei suoraan koske jotain konkreettista. Enkä edes tiedä miten tästä jatkaa...
2+8 kirjoitti:
Minä (ap) en ole kummassakaan hyvä. En kuuntelemisessa enkä puhumisessa. En juurikaan jaksa keskittyä asioihin, jotka ei suoraan koske jotain konkreettista. Enkä edes tiedä miten tästä jatkaa...
Ihan itsesi ja suhteesi vuoksi, koita skarpata noiden suhteen. Tiedän mistä puhun. Valitettavasti. Ratikka tuolla antoi minusta sulle oivan neuvon, kokeile vaikka sitä. :-)
- Hohhoi...
2+8 kirjoitti:
No mitäs jos sitten kirjoittaisit kirjeen vaimolles, kun tännekin kirjoittelet.
- 19+4
Hohhoi... kirjoitti:
No mitäs jos sitten kirjoittaisit kirjeen vaimolles, kun tännekin kirjoittelet.
Jos noin väsyttää, niin suosittelen pitäytymästä vastaamasta.
- 19+12
ol_io kirjoitti:
Ihan itsesi ja suhteesi vuoksi, koita skarpata noiden suhteen. Tiedän mistä puhun. Valitettavasti. Ratikka tuolla antoi minusta sulle oivan neuvon, kokeile vaikka sitä. :-)
Ja minä Ratikalle kommentoin jo siihen, miksi se ei onnistu. Mutta ei tässä mitään. Itse olen tieni valinnut. Kotona viihtyvä talkkari, jonka vaimoa joku toinen panee.
19+12 kirjoitti:
Ja minä Ratikalle kommentoin jo siihen, miksi se ei onnistu. Mutta ei tässä mitään. Itse olen tieni valinnut. Kotona viihtyvä talkkari, jonka vaimoa joku toinen panee.
No kerro vaimollesi sun tunteet ja tuntemukset. Te olette parisuhteennen pari ja ns. pääosa. Ei ole paria ilman toista. Miksi toisen pitäisi niellä epävarmuutensa asioista, kun puhuakin voi? :-)
Näinhän sitä varmasti monet miehet ja naisetkin miettii, että en rasita kumppania omilla huolillani. Kun se näyttää olevan onnellinen. ÖÖÖÖÖ. Väärä vastaus. Uusi yritys. Ei muuta kun puhut sille vaimolles. Tyhmää olis olla hiljaa, kun kerta kauheesti tekee mieli sanoa. Ja tyhmää olis pelätä mitä seuraa, kun samaan aikaan pelkää mitä seuraa, jos ei puhu. :-)
Ite olen valinnu? Elä viitti.- 7+19
ol_io kirjoitti:
No kerro vaimollesi sun tunteet ja tuntemukset. Te olette parisuhteennen pari ja ns. pääosa. Ei ole paria ilman toista. Miksi toisen pitäisi niellä epävarmuutensa asioista, kun puhuakin voi? :-)
Näinhän sitä varmasti monet miehet ja naisetkin miettii, että en rasita kumppania omilla huolillani. Kun se näyttää olevan onnellinen. ÖÖÖÖÖ. Väärä vastaus. Uusi yritys. Ei muuta kun puhut sille vaimolles. Tyhmää olis olla hiljaa, kun kerta kauheesti tekee mieli sanoa. Ja tyhmää olis pelätä mitä seuraa, kun samaan aikaan pelkää mitä seuraa, jos ei puhu. :-)
Ite olen valinnu? Elä viitti.No jos sanon, että olen yrittänyt. Minä en vain saa aikaiseksi tehdä asioille mitään. Tällaisenani en naiselleni riitä, mutta en osaa toisenlainenkaan olla.
ol_io kirjoitti:
Ite olen valinnu? Elä viitti.Noh, ite ainakin naisena arvostan sitä, että mies puhuu suoraan. Jos jokin asia hiertää tai vaivaa mieltä. Aina parempi, että sanoo sen ääneen mulle itselleni. Eikä kysele sitä muilta. Tai vaikene yksinään arpomaan.
Jos minä kumppanina herätän toisessa jotain epävarmuutta, mä todellakin haluan että mulle se suoraan kerrotaan. Ja näin mä voin itsekin pysähtyä miettimään omaa olemistani suhteessa ja molempien näkökulmista. Mutta puhumatta ei pidä jättää, ei vaikka se alkuun pääseminen tuntuskin kauhean vaikeelle ja kiusalliselle. :-) Niin tyhmää juttua ei ole olemassakaan, etteikö siitä voi puhua. Jos tarvetta on.7+19 kirjoitti:
No jos sanon, että olen yrittänyt. Minä en vain saa aikaiseksi tehdä asioille mitään. Tällaisenani en naiselleni riitä, mutta en osaa toisenlainenkaan olla.
Nojoo. Joskus voi tulla tilanne eteen, ettei antimet enää riitä. Yrityksistä huolimatta. Silloin siinä on aika selkeesti yksi tie edessä. Toiselta ei voi vaatia enempää, kun se on valmis antamaan. Tai kykenee antamaan. Se voi tarkoittaa eroa jossain kohdassa.
Ite valitsen enemmin eron, kun toisen pakolla muuttamisen joksikin mitä se ei ole. Eikä kykene olemaan. Tai että mä alkaisin vaatimaan toisen muuttumista. Jos ei ole, niin ei ole. Ja jos ei riitä, ei riitä. Mulle on ainakin ihan selkeetä silloin, että ei kannata kiusata toisiaan ja haaskata aikaa juttuun josta ei tule ikinä molempia tyydyttävää suhdetta.
Puhu nyt silti. Se voi kuitenkin avata jotain mistä pääsee jatkamaan.ol_io kirjoitti:
Noh, ite ainakin naisena arvostan sitä, että mies puhuu suoraan. Jos jokin asia hiertää tai vaivaa mieltä. Aina parempi, että sanoo sen ääneen mulle itselleni. Eikä kysele sitä muilta. Tai vaikene yksinään arpomaan.
Jos minä kumppanina herätän toisessa jotain epävarmuutta, mä todellakin haluan että mulle se suoraan kerrotaan. Ja näin mä voin itsekin pysähtyä miettimään omaa olemistani suhteessa ja molempien näkökulmista. Mutta puhumatta ei pidä jättää, ei vaikka se alkuun pääseminen tuntuskin kauhean vaikeelle ja kiusalliselle. :-) Niin tyhmää juttua ei ole olemassakaan, etteikö siitä voi puhua. Jos tarvetta on.Uskoakseni moni muukin nainen ajattelee samoin. Ehkäpä jopa sun vaimokin. :-)
ol_io kirjoitti:
Uskoakseni moni muukin nainen ajattelee samoin. Ehkäpä jopa sun vaimokin. :-)
No jaa :) En mä ainakaan ole ollut koskaan hyvä ongelmista keskustelija. Minunlaisissa tapauksia voi auttaa vain joku ammattilainen. Omat huonot puolensa pitää osata reilusti tunnustaa. Nyt se on sitten tunnustettu.
- MT
19+12 kirjoitti:
Tuo ol_io on sinulle täällä jo monta hyvää ajatusta antanut, mutta tässä kohdin haluaisin kertoa sinulle uskomuksista. Eli etenkin tuo viimeinen lauseesi "Kotona viihtyvä talkkari, jonka vaimoa joku toinen panee." kuulostaa uskomukselta, joka on alkanut toteutua mielessäsi. Ei asian tarvitse olla noin ja jos puhuminen tuntuu vaikealta, mieti joku muu keino kertoa ajatuksistasi ja tunteistasi. Ainakin lukemani perusteella olet hyvä kirjoittaja. Voisitko kirjoittaa vaimollesi sähköpostin/viestin tai ihan perinteisesti paperille.
Tärkeää kaikkien asioiden selvittelyssä on se, että pyrit kertomaan asiat minä-muodossa eli miltä itsestäsi tilanne tuntuu ja mitä toivoisit. Jos alat syytellä, asia menee helposti pelkäämäksesi riitelyksi, kun toinen osapuoli puolustautuu.
Nyt vaan rohkeasti kirjoittamaan ja muuttamaan uskomuksia sekä tietysti parisuhdettanne parempaan suuntaan. - asd adlkfj
Sxthsense kirjoitti:
No jaa :) En mä ainakaan ole ollut koskaan hyvä ongelmista keskustelija. Minunlaisissa tapauksia voi auttaa vain joku ammattilainen. Omat huonot puolensa pitää osata reilusti tunnustaa. Nyt se on sitten tunnustettu.
Vaan ei se tunnustaminen yksinään riitä. Kun tuntee ongelmansa, sille pitää pyrkiä kehittämään ratkaisua. Toki voi alentua kohtaloonsa, mutta usein asioita voi harjoitella ja pettymysten kautta nousta voittoon. Joskus se ei onnistu, mutta mitä sillä voi hävitäkään? Jos alkuperäinen suunnitelma on alistua kohtaloon, niin sama se on ensin yrittää voittaa haasteensa - jos ei onnaa, niin alkuperäisen suunnitelman kimppuun sitten vaan ;)
- fsgrsg
Siellä puhuu katkeroitunut mies.
Ei 15wee muksua niin vaan viedä. Neuvoksi sulle jos vaimo lähti toisen matkaan niin tuskin vika oli vain vaimossa - yhteinenhän oli yhteiselämänne ja sinulla tilaisuutesi. Mut se meni luultavasti lopullisesti vaimosi suhteen.
Nauti vaan isyydestä, kyllä se 15wee tulee isukin luokse vaikka riesaksikin asti jos hän haluaa eli se on ihan isukista itsestään kiinni millainen isä olet/olet ollut lapsellesi/lapsillesi.
Toki jos et ole lapsesi elämässä juuri ollut läsnä, niin on se aika vaikeaa yrittää 15 vuotiaalle murrosikäiselle. Onnea! - sxths ei rek.
asd adlkfj kirjoitti:
Vaan ei se tunnustaminen yksinään riitä. Kun tuntee ongelmansa, sille pitää pyrkiä kehittämään ratkaisua. Toki voi alentua kohtaloonsa, mutta usein asioita voi harjoitella ja pettymysten kautta nousta voittoon. Joskus se ei onnistu, mutta mitä sillä voi hävitäkään? Jos alkuperäinen suunnitelma on alistua kohtaloon, niin sama se on ensin yrittää voittaa haasteensa - jos ei onnaa, niin alkuperäisen suunnitelman kimppuun sitten vaan ;)
No ei voi hävitä, mutta kömpelöna harjoittelija olen kuin norsu lasikaupassa. Aina ympärillä helähtää, kun liikahtaa :) Sen saa vetäytymään ja pysähtymään, mut olen oppinut askeltamaan jo jonkin verran pehmeämmin tassuin.
Kiva että löysit minulle asiaan oikean näkökulman :) - voi oikeesti
7+19 kirjoitti:
No jos sanon, että olen yrittänyt. Minä en vain saa aikaiseksi tehdä asioille mitään. Tällaisenani en naiselleni riitä, mutta en osaa toisenlainenkaan olla.
No tyydy sitten osaas.Sä nyt ootat ilmeisesti että kaikki alkais kauhistelemaan sun vaimon biletystä ja säälimään sua kun sä siellä himassa leikit marttyyria.Varmaan se kuule sen takia bilettääkin,kun sä et osaa etkä halua puhua etkä kuunnella,etkä kyllä edes näköjään yritäkään.
- 20+15
Onx tää Rellun aloitus puskista?
- y.b..
Vaimosi vaikuttaa ihan onnelliselta. Sinä et. Jos oletat että noin vähän seksiä = toinen mies, niin uskoisin, että olet väärässä, jos teillä on vielä pieni (huonosti nukkuva?) lapsi. Ruuhkavuodet eli se, että yrittää sovittaa työn, lapset, puolison, kodinhoidon jne. kaikki omiksi palasikseen elämän palapelissä on uskomattoman haasteellista. Tosta kun selviää kunnialla ne haasteellisemmat ensimmäiset vuodet, niin sitten jo helpottaa... Jos naisen urakeskeisyys noin kismittää, ota toki asia puheeksi. Toiseen mieheen en oikein usko,mutta jos sinä uskot, niin äläpä ihan heti sellaista epäilystä kakaise ulos. Odota edes jotenkin sopivaa hetkeä..
Oletko tullut ajatelleeksi että vaimosi vain yrittää selvitä parhaansa mukaan arjen haasteista? Että voi illalla nukahtaa tuntematta, että taas tuli tunaroitua kaikki elämän osa-alueet.
Seksin laatu.. Etkö sinä olet itse sitä laatua luomassa? Olet kai kuitenkin toinen osapuolista.- nainen olen
Onko toi susta vähän seksiä? 1-3 krt/kk on ihan kelpo määrä. paljon minusta.
- mk
nainen olen kirjoitti:
Onko toi susta vähän seksiä? 1-3 krt/kk on ihan kelpo määrä. paljon minusta.
Miehnä tuo määrä on sopiva viikossa ja jos joskus oma naiseni ei harraastaisi mitään muuta niin ainakin minulla olisi äkkiä toinen nainen kuvioissa mutta oma naiseni tietä kuinka paljon ahluan seksi ja myös saan sitä. Vaikka ikää jo 51v niin 2.5 kertaa viikossa on hyvä määrä että silleen.
- 14+8
Suosittelen kuten kaikki muutkin puhumaan naisesi kanssa tunteistasi.
Itse (naisena) aikanaan kun palasin takaisin työelämään ensimmäisen muksun synnyttyä ja pääsin myöskin etenemään urallani, yhteinen aika jäi aika minimiin lastenhoidon, töiden ja arjenkeskellä, tilannetta ei auttanut mieheni työajat, eli vkonloput useasti töissä, vapaat meni ristiin melkein poikkeuksetta, tietenkin se harmitti mutta oletin mieheni olevan onnellinen menestyksestäni ja tilanteestamme koska ei ikinä poikittaista sanaa sanonut mistään.
Vuoden verran oltiin tällä linjalla, yhteistä aikaa oli jos oli, peruselämä oli silti "ihan kivaa" ja rutinoitui uomiinsa.
Huomasin miehessäni muutosta, hän äksyili kaikesta, ei suostunut keskustelemaan asioista ja lopulta käyttäytyi kuin 6 vuotias kunnes viimein suostui puhumaan ja repäisi esille kaikki häntä vaivanneet asiat, mitkä sinä viestissäsi pitkälti juuri luettelit.
Itse vedin täydelliset kilarit kun mieheni selitti hänen epäilevän minun olevan uskoton, omasta mielestäni olin koittanut saada perheemme arjen pyörimään mukavasti ja järkättyä yhteistä aikaa niin paljon kuin suinkaan mahdollista..
silti ymmärsin mieheni ajatuksia oikein hyvin.
Keskusteltuamme asiasta ja punnitsimme tärkeitä asioita, itse vaihdoin työpaikkaa ja sain enemmän aikaa perheelleni, kun ennen olin kolmivuorotyössä, mieheni myös vähensi työtaakkaansa ja sai vkonloput sumplittua aika helpollakin vapaammalle.
Meidän kohdalla ainakin asia selvisi täydellisesti puhumalla, mutta jos mieheni ei ikinä olisi suutaan avannut veikkaisin että ennemmin tai myöhemmin olisimme päätyneet eroon, tai ainakin todella katkeraksi aviopariksi, en nimittäin osannut nähdä tilanteessa mitään vikaa ennen kuin hän kertoi mielipiteensä. Mustasukkaisuusko siellä päätänsä nostaa?
Älä kuule viitti puhua hulluja. Täs alkaa pian jo yks jos toinenkin epäillä, että mitä se vaimo siellä töissä oikein tekee.
Kyllä mä ymmärrän, että se saattaa pistää ihmettelemään, että mitä ihmettä se vaimo siellä töissä oikein tekee. Mutta, jos se tekee työnsä, etenee urallaan jne. Niin ei sillä kyllä ole sillo aikaa mihinkään ylimääräisiin suhteiluihin. Jos se tykkää työstään ja muista jutuistaanniin sillä on suhde siihen työhönsä eikä mihinkään kapiseen mieheen.
Ainakin minä uskon niin. Mulla on hyvin samankaltainen parisuhde kuin sulla. Akka on kovassa uraputkessa, parissa luottamustehtävässä ja opiskelee vielä samalla maisteriksi... ja joksikin muuksikin, mutta en nyt justihi muista, että miksikä. Sillä on kaikenmailman kissanristiäisiä kansja paljo pois kotoa, mutta en minä jaksa uskoa, että sillä ylimääräisille miehenretaleille aikaa löytyy.- Tietolähde.
On sille sellanen jussi-paitainen agronomi Ylistarosta hoitona.
- 8+15
Sinuna kyllä miettisin oikeasti, että onko sillä vaimolla jotain sutinaa. Vai miksi se päivästä toiseen valitsee olla juuri sinun vaimo???
8+15 kirjoitti:
Sinuna kyllä miettisin oikeasti, että onko sillä vaimolla jotain sutinaa. Vai miksi se päivästä toiseen valitsee olla juuri sinun vaimo???
Emmä jaksa. Mulla on muutaki mietittävää.
>Vai miksi se päivästä toiseen valitsee olla juuri sinun vaimo???
Mul on niin vitu hyvä perse.
- oI_io
Ei viihdy, se on vaan masokisti.
Jos on hyvin koulutettu, niin työelämä pystyy tarjoamaan parempia onnistumisen kokemuksia, kuin lasten hoito kotona. Lasten hoito on vaativaa ja aliarvostettua.
Vauvat on ihania, mutta kontaktit aikuisiin ihmisiin puuttuu. Sen sijaan työ mahdollistaa uusia sosiaalisia suhteita ja hauskanpitoa.
Alkoholi ja pillerit lisää halukkuutta, joten seksikin voi olla silloin laadukasta. Sen mukaan vaimosi näyttäisi kärsivän juuri haluttomuudesta, mikä johtunee aivan muusta kuin uskottomuudesta.. mutta voi helposti altistaa uskottomuudelle.- dfgghryj
Jos seksiä harrastetaan noin paljon parisuhde on äärettömän hyvässä kunnossa. Meillä on tasan kaksi kertaa vuodessa. en silti epäile vaimon käyvän vieraissa. Sen on lapset, työ, asuntolaina ja seksin saa unohtaa.
- testingvaan
Tuo on kuule normaalia evoluutiotarinaa, olet tehtäväsi tehnyt ja vaimo suuntaa mielenkiintonsa uraan, ei tarkoituksella mutta siihen se ajautuu. En usko, että kyse pettämisestä vaan mielenkiinnon lopahtamisesta kotiarkeen (paitsi lapseen).
Sun pitää itsekin hieman olla enempi poissa ja vaimos ei siihenkään reagoi niin sitte voit ihmetelllä sitä pettämisjuttua uudelleen. - suoraan sanottuna.
Sulla on tosi kehno mullkku!
- tohtori111
hyvä mies! vaimosi pettää sinua takuuvarmasti jonkun koulutetun kaverin kanssa, joka on mitä ilmeisemmin duunipaikalta! parempi myöntää tosiasiat ja ruveta katselemaan omantasoista vaimoa - valitettavasti!
- etsivä vaimo
otapa selvää,missä ne ristiäiset sun muut illan istujaiset.meneppä perässä vakoilemaan salaa.kyllä se sitten selviää mitä siellä touhutaan.kunhan ei vain tulis ero.hanki lapsille siksi aikaa lasten hoitaja että pääset vakoilee.
- Spöökkeli
"Itse saan suhteesta tosi paljon, mutta vaatimukseni eivät ole kovin korkealla."
Eli olet tylsimys! Vaimosi on kyllästynyt vaatimattomiin toiveisiisi! Tiesithän jo hänet ottaessasi, että hän on eteenpäin menevää tyyppiä ja nyt ihmettelet hänen etenemistään, seuraelämäänsä jne...! Sinä olet todennäköisesti myös nahjus! Olisit onnellinen loistovaimostasi! - timtim
Itsehän suosittelen kanssa tuota puhumista!
Jos ei kykene kommunikoimaan toisen kansa niin kuinka voi todella tietää mitenkä toinen voi? . Käytöksestä voi koittaa lukee toki aina mutta se ei kerro lähellekkään kaikkea.
Lisäksi itse olen todennut että jos ei kommunikaatio pelaa niin suuhteessa ei ole sitävähääkään enää yhteistä. Joten avaa ny herrajestas se suusi tuli siitä sitten se riita tai ei. Se mitä teillä on kuitenkin kahden kauppa ! Ei vain sinun tai vaimosi. Niin ja se miten te käyttäydytte toisianne kohtaa vaikutta myös lapsiinne halusitte tai ette! - truewife+
noh..olen itse niinkuin vaimosi. Juu voin myöntää että varmaan on jotain pientä säätöä hänellä. Kun luin tän niin aivan kuin mieheni olisi tämän kirjoittanut..mutta hän toki epäilee minua ääneen...
Tapailen juu minä toista miestä, haen jotain mitä en kotoa saa.. tunnetta aitoa välittämistä. Ikävää mutta suhteet vain kulahtaa jossain vaiheessa. Minä sinuna kysyisin suoraan. sillä se selviää.- Kokenut ja nähnyt
Naiset on niin huoria. Ne ajattelee tunteella ja on sen takia valmiita heittämään kaiken historian hukkaan. Miehet ajattelee logiikalla. Ainoa tapa olla hajoamatta naisiin on pitää niitä käyttöesineinä. Koska... ei ne paljoon muuhun kelpaakkaan.
- kotikalkkarot ketoon
Älä nyt hyvä mies yhtä naista tuolla tavalla kaipaa, vaan aukaise ovi ja hae raikkaita uusia nuoria naisia elämääsi. Tuollaiset vanhat happamat kotikalkkarot kannattaa jättää ajoissa ja ottaa kierrokseen uusia naikkosia, niitä kyllä riittää ja ovat muuten kauniita ja hoikkia.
jes...harmillista mutta kyllä..naisena voin sanoa että joko sitä on onnellisesti parisuhteessa tai sit sitä vaan on onnellinen mutta etsii jotain säpinää..jos seksi on laimeaa niin kyllähän sitä sit haetaan muualta... sellaista seksiä mikä räjäyttää aivot pellolle..ja nälkä kasvaa syödessä..toivottavasti vaimosi on vaan niin fiksu että ymmärtää mitä hän oikeasti haluaa elämältään ..olla parisuhteessa vai etsiä säpinää..enkä sitä sano että eikö uranainen voisi olla myös loistava äiti ja vaimo mutta silloin tarvii tehdä valintoja..ja kavereiden kanssa pitää käydä välillä tuulettumassa mutta onnelinen pari käy yhdessä ulkona...ei erikseen..niin nähtyjä juttuja nuo..
No, tulee mieleeni oma tilanteeni noin reilu vuosi sitten.... vaimo oli just tollainen ja sittenhän hän otti ja petti, ja onneksi jäi kiinni.
Ollaan tosin edelleen yhdessä ja käyty pari ym terapiat. Mikä näissä asioissa on mielenkiintoista on se, että on olemassa ihmisiä jotka elää unelmissa, ei unelmaansa... eli toisin sanoen se ruoho on virheämpää.... Ja pahinta vielä on se, että syyhän on miehen jos nainen ei puhu ei pussaa ja sekstaileekin vielä vain kännissä! Eli ei kovin hyvin mene teilläkään...- Oppikouluun
Mitäs, olet kehno rakastaja. Kanssasi ei jaksa olla muuta kuin kännissä. Opettele rakastelemaan naistasi.
- 14
Voisit aloittaa kysymällä naiseltasi, mistä hän tykkäisi ja mitä toivoisi!
- rannanjärvi.
Lopeta se nahjusmainen muijan kautta eläminen ja hanki elämää.
- miespetettty
selvä merkki, exäkin alkoi kiinnostumaan kaikenlaisesta työpaikan tapahtumista ja muusta paskasta ja en huomannutkaan kun se imi esimiehen munaa minun autossani jossakin tienposkessa iltaisin kun kävi lenkillä, ihme kumma en osannut aavistaa kun tyhjensi minukin kassit kätevällä imuliikkeellä aina aamuisin.
mutta sitten kärähti ja lensi pihalle
sain jo vihiä kunb asensin kuuntelulaitteen, nauhoittavan sen autoon ja sain siitä vinkkiä - Samoin kävi
Sun lähtölaskentas on alkanut. On mahdollista että sillä on jo toinen mies. Klassista.
- jg
Jotain tuttua tuossa on meidän tilanteeseemme verrattuna. Minä olen siis se vaimo. Ajasta suurin osa menee töissä, sitten lisäksi on pari luottamustehtävää, jotka vie aikaa iltaisin ja viikonloppuisin. Minä teen tuon kaiken sen vuoksi, että koko perheellä olisi hyvä olla (siis lähinnä rahan takia), työtahdin hellittäminen ja lapsen kanssa (enemmän) oleminen olisi kyllä mukavaa... Jos mies vielä olisi mustasukkainen ja epäilisi menojani, kaikki olisi vieläkin raskaampaa. Ja mitkään pettämisjutut ei kyllä tulisi mieleenkään. Seksi kiinnostaa silloin, kun on aikaa rentoutua ja olla vaan kahdestaan.. Eikä mielessä pyöri kodin siivous tms. Mutta meillä kyllä puhutaan näistä asioista niiden kahdenkeskisten hetkien aikana. Mies sanoo suoraan, jos näyttää, että haalin itselle liikaa tekemistä. Tässä minun näkökantani asiaan, ei kaikki naiset ole aina heti pettämässä... Jos vaan onnistuu kahdenkeskinen aika, vaikka lyhyt viikonloppureissu puhuminen (HUOM! EI SYYTTELY TMS., vaan "minusta tuntuu..."), niin teilläkin voi tilanne selkiytyä..?
Ps. joskus kyllä on kiva käydä esim. kavereiden kanssa baarissa ns. "nollaamassa tilanne" = vähän kuin palkintona raskaan työn tekemisestä... Tosin viime aikoina ei ole jaksanut edes sitä. - lkjsdlkjlkjd
voihan olla että vaimollasi on jotain sutinaa johonkin suuntaan. TAI sitten on tyytyväinen ja onnellinen kun saa itsekin edetä urallaan ja saa osoittaa AIKUISILLE ihmisille olevansa pätevä, fiksu aikuinen ihminen. Voisin itse kuvitella että lapsen saannin jälkeen kaipaa juuri työtä ja osoitusta omasta pätevyydestä johonkin muuhunkin kuin vaipan vaihtoon(sitä mitenkään väheksymättä)
Kannattaa ottaa asia puheeksi, vaikka niin, että sanot miltä sinusta tuntuu vaimon jatkuvat bileet ja hyppimiset, älä syyttele vaan sano vain että sinusta tuntuu ikävältä se. Voit myös itse alkaa liikkumaan enemmän, käymään bileissä ja tapahtumissa muiden kuin vaimon kanssa, hän ehkä sitten hoksaa että et olekaan itsestäänselvyys.
Itse tein suhteessani sen virheen, että jätin aikalailla oman elämäni pois, ja odotin aina milloin mies tulee kotiin, no mies olikin jatkuvasti jossain sinkkukavereidensa kanssa. Enää en aio ottaa miestä joka on vielä melkein lapsi, parisuhteeseen, ja aion myös itse pitää oman elämäni. Ehkä ihmiset tarvii jatkuvaa muistutusta siitä, että täällä on muitakin ihmisiä.. että vaikka kävitkin nyt pari kertaa jossain bileissä sanomisitta, se ei tarkoita että se on joku tapa mihin täytyy olla aina oikeus toisesta välittämättä, ja muistutusta siitä, että itse ei aio olla ainut ihminen joka tekee parisuhteen eteen jotain, vaan samassa veneessä soudetaan loppuun asti. Onnea sulle jatkoon!
- 26 vuotias sinkkunainen - ~cissi~
Niin taas, asutaan yhdessä ja sitten ihmetellään kun seksi ei enää ole laadukasta.
- JK
NINKÖ
- Irti satamasta
Vaimot,Äidit,Naiset ovat sellaisia ! NE ETÄÄNTYY itsestään ja toisista . Niin lapsista kuin miehistään sillä todellisuudessa he etsivät aina ja jokatapauksessa joitain "kivaa" ja uutta sekä unelmien täyttymystä. Siihen ei kuule yksi isä ja mies riitä.
Minusta on selvää että, tekee selväksi naiselle että voi lähteä ja olla kiintymystensä kanssa suhteessa ja kantaa vastuut heille missä ja kenekanssa on hyvä olla.
Miehen ei kuulu "ymmärtää" ja ottaa vastuuta moisesta vaan antaa mennä kun on mennäkseen . Siltä tuo jo vaikuttaa.
- ihettelen
oikeaa puhetta tolla exästä kirjottelijalla. naiset ovat sellaisia että kun alkaa mennä hyvin on auto kesämökki talo ym niin sitä alkaa naiset vilkuilemaan mitä muuta voisi vielä olla ja se sitten onkin naapurimie´hen tai työkaverin tattispala suussa. miksei minun kohdalle osu noita rouvia jotka ylitöissä imisi minunkin kusista munaa pöydän alla
- Pankka akat kuriin
Kyllähän niitä kissanristiäisiä riittää työelämän puolella koulutetuille naisille eli hyville jätkille.
Naisista se on hauskaa, saavat ukon lapsia vahtimaan ja työpaikan vanhat ukot suu messingillä puhumaan "paskaa". Juuri enempää ei kovinkaan monesti tapahdu, jotain pientä hiplaamista, sillä eihän nuo vanhat ukot muuhun pysty ja luja akka on kotona odottamassa.
Yksi vanha pukki erosi, eukko lähti, siinä sitä sitten vapisi ja tutisi, meni kjohtjan palli alta, nyt joku eukko on löytynyt messiin. Kävi aika köpelösti.
Pankaa ne akkanne kuriin kotona, että joka kissanristiäisiin ei tarvitse mennä, täälläkin on mies kotona ja olekin sitten kotona.
Pussaa ja puristele, kyllä sen samat osaat kuo nuo vanhat ällöt ukotkin.
Hankkilkaa lapsenvahti ja viettäkää sitten omaa aikaa yhdessä huom yhdessä.
Erohan siitä tulee jos aina toinen vain menee yksin ja toinen on linkussa lasten kanssa kotona.
Kyllä nuo nuoret naiset osaavat olla melko flirttailevia, hävetti yhdelläkin reissulla ja mieli teki näiden puolisoille kyllä viestittää rouvien pelistä todella.
Ovat niin nenä pystyssä ja reittä myöten kiipivät, mutta minun arvoasteikossa tällainen nainen on hutsu, vaikka olisi kuinka korkeaoppinut.- reisiura
Klassinen tapaus eli naisella kova hinku ylemmälle oksalle ja silloin on käytettävä kaikki luvalliset ja luvattomat keinot pomojen vikittelemiseen.Nuori uranainen kiipee taas kerran reittä pitkin vanhan pukin suosiollisella avustuksella. Huh ja näitä riittää tässä maassa.
- n_28
Huh huh tätä viestiketjua... Itse olin se nainen, joka kyllästyi "talkkariin", joka muuttui ilmeettömäksi, puhumattomaksi, ällöttäväksi, lihavaksi nahjukseksi. Ja kas, yhtäkkiä työtoverin kanssa alkoikin yhteinen juttu luistaa, aloin olemaan poissaoleva itsekin, mikä vasta herätti miehessäni epäilykset. Hän asensi tietokoneeseeni vakoiluohjelmat ja vakoili 2 kk putkeen joka päivä, minun tietämättäni. Sanaakaan ei puhunut, että olisi tyytymätön suhteeseen, vaikka itse olin puhunut tunteistani jo vuosia aiemmin, mikä itseasiassa herätti hänessä enemmän ärsytystä ja vihaa kuin parisuhteen rakentamisen motivaatiota. Ilmoitin kyllä heti, että haluan eron ja haluan myydä tämän talon. Syrjähypyistä sain energiaa ja jaksamista elää puuduttavassa suhteessa ukonretaleen kanssa kunnes talo saatiin myytyä. Ukko alkoi ajan mittaan todella etomaan. Mutta! Ottaessani etäisyyttä näin todella sen, mitä olinkin jo katsellut monta vuotta. Se kaikki iski tajuntaani: tätäkö elämä todella voisi olla. Vihdoin koitti ero, ja mies jäi kiinni vakoiluohjelmastaan, minä syrjähypyistä ja rakastumisesta toiseen. Noh, sen toisen matkaankaan en lähtenyt: kouluikäisen lapsen kanssa vain muutettiin rauhalliselle kerrostaloalueelle, ja eletään täysipainoista, onnellista elämää kaksin. Mies ei vieläkään ole luovuttanut, toisaalta, en itsekään tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Nyt suunnittelemme yhteistä matkaa lämpimään, sekä muita kivoja talven reissuja. Vaati minulta sekä häneltä todella kovia ponnisteluja ja vahvaa motivaatiota muuttaa elämää ja asenteita. Nyt ainakin mies tietää, mitä todella haluan puolisoltani, elämältä, miten hauras parisuhde voikaan olla - muutosprosessi on saanut hyvän alkusysäyksen myös hänessä. Nyt vain aika voi näyttää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. -ilman ennakko-odotuksia, life goes on - - Huru-ukko Hollolasta
Vaimos sai sen mitä etsi, siittäjän lapselleen, ja tarvitessa kätevästi saatavilla olevan lapsenhoitajan. Saat säälipillua silloin tällöin, kun se vaimollesi sopii. Näin se vaan menee noissa ihana koulutettu nainen/tavismies. Sori. Sua vedätetään, eli kustaan suoraan silmään ja korkeelta.
- fgoijasdoivfjgvr
Voi hyvänen aika sentään. Nainen on saanut lapsen ja ollut sen kanssa kotosalla, sitten päässyt vihdoin aikuisten kanssa olemaan ja tuntemaan hieman enemmän vapautta niin kas, huoraksihan sitä sitten sanotaan..
Jospa seksillä ei olekaan mitään tekemistä tämän asian kanssa. Alkuperäisen kirjottajan ei kannattane lukea muita vastauksia kuin tasan se ensimmäinen. - jawaha
pelisi on menetetty... valmistu elatusmaksuihin... sinusta tuli nyt uusoperheen elättäjä ja sitämyöten oma elämä on mennyttä... näin se vaan nykyään toimii..
- sexguru69
Aina tarvitaan AASI maksamaan se olet sinä,vaimosi saa jorgelta niin hyvää kyytiä,
ettei sinun puoliveltto enää tunnu missään,jos olet hyvä aisuri jatka suhdetta
muuten ota ero ja hanki parenpi vaimo. - Miehet,miehet...
Taas näitä miehiä,jotka ei kestä kun rouvalla menee hyvin,eikä ole riippuvainen miehen rahoista.
Ja taas niitä miehiä,jotka kuvittelevat,että parisuhde lapsineen olisi jotain muuta kuin peruskauraa.
Nauti,mies!Äläkä ole hullu ja mene sotkemaan asioita. - rreeiinnoo
Heitä helvettiin tollanen äiti ja nainen.Oksettava länsimainen ämmä,hyi helvetti.Just tollasen heitin ite elämästäni ja uuden vaimon hain ulkomailta aivan eriarvoisesta maailmasta.Ja sovinisti en ole,painakaa se jakeluunne.Kun nainen ja äiti alkaa elämään noin,siinä ei hyvin käy.Liitto säilyy läjässä jos nainen saa jatkaa noin ja mies alkaa hiireksi.Ja jos noin käy,ei mies ole silloin mies.
- 1+1=2
Kantsii olla huolissaan ja seurata tilannetta, puhumatta ja kertomatta hänelle mitään, ennen, kuin olet asiasta varma! Kaikki nopeat muutokset, menot ja kiireet on aina merkki jostain. Työpaikkaromanssi minun kohdallani ja sitä uutta suhdetta sillä ylihuoletivuudella, pusuilla ja haleilla peiteltiin.
- working mom
Kantsisko miettiä myös sitä, että naiset tarvitsevat huomiota ja se kohottaa itsetuntoa. Kun sitä ei kotoa irtoa niin kyllä se muualtakin kelpaa. Kukapa sitä ei ottaisi kehuja mielellään vastaan ok tyypeiltä? Itellä suhde 18 v perhettä työ kunnon seksiä 2 krt viikossa. Silti huomioiminen ontuu. Ja olishan se kiva tulla töistä himaan valmiiseen ruokapöytään. Eikä aloittaa pöydän raivaamisella... Nainen haluaa kokea olevansa haluttu...
- get the grip man!
"No nyt on lapsi jo hyvällä mallilla, vaimo palannut töihin ja yhtäkkiä elämä jotenkin muuttunut. Vaimo tahtoo edetä urallaan, työpaikan- sun muita kissanristiäisiä on yhtäkkiä alkanut olla harva se viikonloppu"
olet haukannut perushatullisen..
miksi naiset nyt ylipäänsä haluavat sen lapsen?
ei siksi että saisi jälkikasvua
vaan siksi koska miestä on sen jälkeen niiiiin helppo jallittaa... - saman kokenut
Kuulostaa kun omalta elämältä, ja uskon että meno senkun kiihtyy (vaimolla) Niin kävi minun suhteessa. Alkoi olla yön poissa oloja jne. Minä jäin lasten kanssa odottajan osaan. Eli yritä katkaista toi kierre, sen lopussa on surua. Minä yritin saada apua kaikista mahdollisista missä parisuhdetta voi korja, mutta laihoin tuloksin sillä meno ja ura virta vei vaimoa liian lujaa jo. Kaksi vuotta katsoin sitä touhua sitten otin eron, enää en jaksanut katsoa ja elää sitä menoa. Ainut hyväpuoli oli se että sain olla tiiviisti tuon kahdenvuoden aika lasten kanssa, kuten vielläkin.
- cfgdfgr
musta tuntuu, että ihmiset kuvittelevat, että kaikkien tulisi elää jotain "kauniit ja rohkeat elämää", jossa seksiä on joka ilta vaikka talossa asuisi 5 pientä lasta...todellisuudessa yhteistä aikaa on juuri tosi vähän jos molemmat käy töissä ja lapset on pieniä, mielestäni 2-4 krt/kk on aika normimäärä seksiä pikkulapsiperheessä (meilläkin kun lapset 1- 2 -vuotiaat). Oikeasti sitä yhteistä ja omaa aikaa on tosi vähän ja aina väsyttää kun elämä on yhtä puurtamista oli sitten töissä tai kotona...en tosin ymmärrä ja hyväksy jos vanhemmat bilettää joka vloppu vaikka kotona on pieniä lapsia. Jos lapset on viikolla hoidossa, milloin ne sitten näkee äitiään? Aika itsekästä, sanon minä.
- menestystä teille
Yleensä on niin, että mies pitää vaimoa itsestään selvänä sen jälkeen kun seurustelu on ohi ja vaimo on "hankittu". Vaimo taas kaipaisi puhumista ja romantiikkaa vielä seurusteluajan jälkeenkin.
Oikeasti, panosta parisuhteeseen, sillä vaarana on että laatuvaimosi lähtee muuten pian.
Ottakaa parisuhdeaikaa, tehkää asioita perheenä ja myös aivan kahdestaan, hankkikaa välillä lapsenvahti, käykää paikoissa, joissa kävitte kun seurustelitte ja myös aivan uusissa paikoissa. Ottakaa vaikka tavaksi käydä kerran kuussa yhdessä pizzalla tai leffassa. Puhu vaimollesi kauniisti ja tee arkipäivän hyviä tekoja, keitä aamulla kahvi ja anna suukko. Vaikka et paljon puhu, niin näytä että välität ja rakastat. Ei kukaan sellaista miestä voi jättää. - ans
Moi:)
Puhuminen on kaikkein vaikeinta kun niissä joutuu sanaistaa asioita. Itse sinä tiedät kyllä mitä aattelet, tunnet, koet yms. , mutta kuinka toinen osapuoli voi tietää niistä ennen kun kerrot hälle ne.
Kerta puhuminen on vaikiata käytä tätä nykytekniikkaa, (sulla on ilmeisesti hänen sähköpostioisoite) lähetä hälle nykyaikainen kirje, eli sähköpostia. Sitten on se seuraava ongelma mitä sitte siihen kirjoittaa ja mitä ei missään tapauksessa saa kirjoittaa.
Kerro hänelle omista toiveista, miksi sun mielesta teidän suhde on sulle ittellesi tärkiä, kerro kuin hänen hymy aamulla saa sulle hyvän mielen, häenen tapansa kävellä yms iha tälläsiä tuiki tavallisia arkisia asioita mikä häenessä viehättää sua.
Kaikkein tärkein asia mitä ei tulisi tehdä siinä kierjeessä on seuraavia asioita:
- sinä et koskaan...
- miksi sinä vain saat mennä ..
- miksi taas teet näin vaikka sanoin siitä eilen...
- et ikinä...
Litania on pitkä mutta ymmärrät varmaankin sen että syylistämällä ei saa toivottua lopputulosta.
Kun työ on sellasta josta oikeesti pitää ja nauttii siitä, silloin saa syvää tyytyväisyyttä. Koska siellä arvostetaan hänen osaamista, taitoa, työpanosta yms.
Siellä ei tarvi murehtia lika pyykistä, sijaamattomasta sängystä, tiskistä ja eikä villakoirista sohvan alla. Siellä pystyy määrittelemään mitä työkaverit tietää ja mitä ei. Sinä tiedät periaatteessa kaiken hänestä, millainen hän on omille vanhemmille tyttärenä, ehkä sisarena, ystvättätenä, äitinä, vaimona, rakastajana sulle. Se voi olla pelottavaa jos pelkää menettävänsä sinut, miehen jota rakastaa, jonka kanssa on saanut maailman ihanimman lapsen, jakanut kaiken tähän asti. Työpaikalla ei ole mitään tälläisiä tietoja häenestä se on "tunteille" neutraalimpi paikka.
Sitten nämä "kissanristiäiset" kun on saatu virallisen osuus pois ja istutaan alas lasilliselle. Siinä saattaa ehkä tulla flirttailtua ja saa naisena edes sen viattoman ihailun itselleen, hyväksynnän, ihailun jota me kaikki myös miehet tarvitsemme jotta olemme onnellisia ja tunnemme että meidät hyväksytään. Se on yksi asia jota EI sais unohtaa parisuhteessa.
Kerroit että aihemmin teidän seksielämä oli hyvää ja tyydyttävää aijemmin. Missä kohdassa se muuttu, raskausaikana, lapsen synnyttyä, kun hän meni töihin, vai missä..? Kerroit että hellyys oo jääny muutamaan hätäseen pusuun ja seksi on hyvää vain humalassa.
Olekko miettinyt että hän ei tiedä enään että oikeesti nautit hänen vartalosta, hänen lantion kaaresta, vatsasta jossa saattaa olla raskauden jäljiltä arpia, rinnoista jotka ovat muuttuneet äitiyden myötä, kuinka nautit kun hän koskettaa sua, ja sitä litaniaa voi jatkaa vaikka kuin pitkälle. Humalassa on helppo unohtaa omat kauneusvirheensä, ei tarvi varoa missä asenossa olen, sillo voin vain antaa mennä.
Tuli kirjotettua oikea litania, mutta tuli niin elävästi omasta elämästä mieleen toi mitä kerroit. Jos olisin ollut fiksu olisin puhunut ajoissa tai ees kirjoittanut asiat ehkä olisi toisin kuin ne ny on. Toivon onnea sulle ja hyvää joulun odotusta - jppjp
Kaupunkilais suomalais naiset ovat vain veren imijöitä.
kannattaa panostaa laatuun: Maglite, Ferrari,Rolex,BMW,Ym....
Ja Metsien naiset!!! - joopajuudadadsa
Kun hän tulee aamulla kokouksesta kotiin, niin kokeile yllättäen kuin märkä pillu on, niin siinä selviää mitä kokouksessa on päätetty.
sori. tuttu tunne ne menee niinkuis oli porrkana aina nenän edessä kuin aasilla
- Jospa.
Aloittaja katsoisi itseään peilistä,sieltä se syy löytyy. Aikuinen ihminen ymmärtäisi keskustella mieltä vaivaavasta asiasta puolisonsa kanssa ja tämäkin ongelma olisi jo ratkaistu,mutta aloittaja kyselee neuvoja netistä,eipä vaikuta kovinkaan aikuismaiselta.
- Kokemusta on...m77
Itsellänikin oli kaunis uravaimo, joka alkoi yllättäen viihtyä yhä enemmän ja enemmän työporukan ja "asiakkaiden" kanssa iltariennoissa...oli kuulemma pakko. Vuoden sitä katselin ja lähdin...sain myöhemmin tietää, et sillä oli suhde työkaveriinsa. Mut siinä vaan piti käydä niin, nyt minulla on kaikki hyvin. Minulla on nuori ja kaunis avovaimo, joka rakastaa minua ihan mielettömän paljon...ja minä häntä!
Eli luota vaistoihis ja teet just niinkuin sinusta tuntuu, vaikka se aluksi vaikeaa onkin, tsemppiä! - jk
1-3 kertaa kuussa seksiä on äärettömän vähän. ja olen siis nainen. puolestani haluaisin useamman kerran viikossa, mutta mies ei anna. kai se on alistuttava.
- mk
Tapoja on monia lisätä seksiä ja jos puhe ei miehellesi ei auta niin joko eroat tai hommaat vakipanon niin saat sitä sekisä eikä tartte kituuttaa. Saamattomia mieht jotka eivät halua seksi 2-5 kertaa viikossa niin ei tule mitään puutostiloja.
- mk
Tyydyt aika vähään kun seksiä pitäisi olla tuo määrä viikossa ja jos epäilet niin sanoppa vaimolle että nyt ei viikoloppuna mennäkkään mihinkään ja kerrot mikä sinun mielestä mättää ja niin edelleen
- Sweet sixteen
Kylläpä on elämä vaikeaa ja itkuista monille. Akka pettää, ukko pettää, kukaan ei puhu eikä pukahda, kaikki päin persettä.
Itselläni on nuori, hyvin koulutettu ja jumalaisen kaunis uravaimo, 30v, ison yrityksen kakkosdivisioonassa, menestyy ja tienaa hyvin.
Silti pidän paria kolmea hoitoa kaiken aikaa, siltä varalta että se rakas vaimo saisi päähänsä pettää ja ryhtyä suhteeseen jonkun ääliön kanssa. Jos käry käy, kummalla tahansa niin onhan se messevää päästä sanomaan että "voi että minä olen hoidellut jo nuo hommat aikaa sitten", siinäpähän sitten nikottelee hävinneenä.
Ja ainahan nuorempi ja tuoreempi pimpsa on herkumpi kuin se jo liian tutuksi käynyt pikkuisen väljähtänytkin tavara. Teinitytöillä parhaat pimpsat. Kiva opettaa niitä nussimaan kunnolla. Innostuvat kovasti.
Etulyönti on puoli voittoa!
- adsfasf
On todella syytä huolestua!
- MIES ON SYYLLINEN !!
Ihan naurattaa lukea tämän viestiketjun kommentteja. Sinä olet epäileväinen, tunnet ettet saa suhteesta tarpeeksi ja ihmettelet toisen viettiä mennä ja bailata - vaikka on perhe. Vastaajat kääntyvätkin SINUA vastaan. Olet huono mies, huono rakastaja... sinä et osaa puhua tunteistasi, sinä olet se limainen ukonnuljaska kotisohvalla...
Onkohan asia noin?
Useimmiten sukupuolirooli on nimittäin toisinpäin. Mies menee ja juhlii, keskittyy uraansa ja vaimo saa olla yksin kotona. Ja silloin kommentointi on: JÄTÄ SE MIES! Ukko varmasti pettää. "itse en katselisi päivääkään tuollaista miestä".. se poika ei ole vieläkään kasvanut mieheksi...
Miksi minusta tuntuu, että oli mies sitten kotona tai töissä/juhlimassa, niin MIES on aina väärässä paikassa, jos on eri paikassa kuin nainen.- heh heh taas
paskat!miehelle on iskenyt joku hormonaalinen epäbalanssitila ja alkanut kyttäämään hoikistunutta vaimoaan.ärsyttävä vaatija, niljake, takertuja olisi vain hiljaa ei nainen jaksa kahta lasta hoitaa!kai nainen saa vähän aikaa keskittyä myös itseensä tollaisen jälkeen?
- hei, hei suomi
Tätä ketjua lukiessa vahvistuu mun ajatukseni siitä että en halua enää yrittää suhdetta suomalaisen vuorovaikutuspelkoisen tuppisuumiehen kanssa, joka ei tunnista tunteitaan ja pitää niitä tarpeettomina, eikä osaa kommunikoida niistä.
- ootteko vammasia?
samaa mieltä suomalaisia miehiä hyysätään !!!!
- KÄYTTÄKÄÄ
viikonvaidetta yhteisiin harrastuksiin ja keskustelkaa jos mahdollisuus voishan lapsen viedä isovanhempien luokse viikonvaihteeksi silloin jäisi sitä kahdenkeskistä aikaa yrittäkää etes.
- ei mamiksille!
Ehkä se nainen haluaa vähän sitä tilaa eikä ketään mammanpojua roikkuu kaulaan vaatimuksineen..tolla menolla kyllä nainen lähtee viimeistään parin vuoden päästä.
- it goes by
Miltä itsestäsi tuntuisi jos kannat jonkun toisen spermantuotosta 9 kk sisälläsi jonka jälkeen tuotos on rääkyvä pahalle haiseva otus ja sitten olet vielä sinä ihmettelyinesi ja odotuksinesi.ota mitä saat!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433394Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172602Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762496Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811730- 861395
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70975- 74945
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.26751Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4704