Haluan rukoilla, mutta...

powder_xx

wudun oikeaoppinen suorittaminen vaatii kasvojen pesun aina ennen rukoilua. Ongelma on siinä että käytän päivittäin meikkiä. Jos siis aloittaisin rukoilun niin käytännössä minun pitäisi jättää meikkaaminen kokonaan. Se taas ei itselleni tule onnistumaan ikipäivänä. Ilmeisesti siis joudun olemaan huono muslimi sillä meikeissä en voi rukoilla.
Kulmakarvojen ja ripsien värjääminen on myöskin itselleni yhtä tyhjän kanssa sillä omaan niin hennot ja harvat kulmakarvat ja ripset ettei värjäämisellä saa tulosta aikaiseksi. Ilman meikkiä sitten taas näytän haudasta nousseelta, kulmakarvat ja ripset ovat täysin vaaleat, samoin hiukseni. Iho jopa suomalaisittain hyvin kalpea.
Meikkaaminen kuuluu persoonaani enkä valitettavasti voi siitä luopua. Kuinka olette muut sisaret ratkaisseet tämän ongelman?

16

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisko..

Assalaamu aleykum sisko

Ensiksi annan neuvon/naseehan ettei kannata kysella suomii24 palstalla mitaan, kun taalla liikkuu kaikenmoista porukkaa.

Musliminaisen ei tulisi kaunistautua uloslahtiessaan, ei meikilla tai kauniilla vaatteilla. Ja ilman kunnollista wudua rukous ei ole hyvaksytty, ja rukouksen poisjattaminen vie ihmisen pois islamista - kunnes han palaa rukouksiinsa ja aloittaa niiden tekemisen jalleen.

Miksi edes meikata muuta kuin kaunistautuakseen omaa aviomiestaan varten?
      Muslinaisen tulisi pelata Luojaansa, Allahia eika ajatella sita mita muut ihmiset hanesta ajattelevat.
      Olemme luotu vain palvomaan Allahia, niinkuin Allah kertoo Koraanissa.
      Me emme ole taalla miellyttamassa ihmisia.

Katso youtubesta video Abu Mussab Wajdi Akkari - Is this sister going to Jannah?

Se on hyva video musliminaisille ja muistutus oikeasta ja vaarasta.
      Me muslimit, jotka alistumme Allahille ja noudatamme Hanen kaskyjaan emme saisi asettaa ketaan muuta Hanen edellensa tai rinnalleen,
      joten siskoni, Allahin vuoksi jata tuo meikkaaminen ja laittautuminen, ja palvo Allahia niinkuin kuuluu, suorita rukouksesi ja rukouspesusi niinkuin Profeetta Muhammad sallallahu aleihi wa sallam meille opetti.

Itsekin olen taysin suomalainen, mutta eipa ole pahemmin kiinnostanut muiden ihmisten mielipiteet tai kommentit .Ennen kaytin paljonkin meikkia mutta en tehnyt siita ongelmaa, Allahin vuoksi meidan tulisi jattaa syntejamme ja huonoja tapoja.

Meikit paalla voi rukoilla, mutta wudua tosiaan ei voi tehda ilman etta iho on taysin puhdas ilman mitaan meikkikerroksia tms niilta kohdilta mista wudu tehdaan. Jos olet esimerkiksi kotona ja meikannut ja sinulla on wudu, voit rukoilla tai jos olet tehnyt wudun sen jalkeen voit meikata ja rukoilla jos niin haluat.

Profeetta sallallahu aleihi wa sallam kirosi naiset, jotka nyppivat kulmiaan. Hanen sallallahu aleihi wa sallam sanojensa mukaan nama naiset eivat tule edes HAISTAMAAN Paratiisia, subhaanAllah! Joten varotaan tekojamme sisko.

Rukous on se mika erottaa meidat ei-muslimeista, joten mieti tarkkaan jatatko Islamissa olevan tarkeimman palvonnanteon maallisten huvitusten vuoksi.

Tarkoitus ei ole loukata, vaan kertoa totuus ja ohjata sinua oikealle tielle.
      Voit ottaa yhteytta emaililla jos haluat jutella enemman
      [email protected]

Terveisin siskosi Islamissa

• Jos joku suomalaisnainen vielä tämän selvityksen luettuaankin on halukas "palaamaan" islamiin, sanon vain että melkonen masokisti on. ;)

• ap

Hei! kiitos vaan vastauksista, molemmista. Islamin uskossa on sen verran paljon kiellettyjä asioita etten oikein tiedä onko montaakaan jotka ovat täysin "puhtaita".

Joku meikkaa, ei käytä hijabia tai käyttää liian koristeellista hijabia, käyttää liian tiukkoja vaatteita, käyttää liian paljastavia vaatteita, nyppii kulmakarvat vaikkei meikkaisikaan, juo alkoholia, syö väärin teurastettua lihaa, polttaa tupakkaa, harrastaa irtosuhteita, valehtelee, viettää joulua, ottaa kuvia itsestään ja muista, käyttää facebookia.... lista on loputon. Kysymys kuuluukin kuka määrittelee sen mikä on muka pahempi synti. Joku mies joka polttaa tupakkaa voi kritisoida minun meikkaamistani, mutta ei näe että hänen oma toimintansa on yhtä kiellettyä.

En ole koskaan ymmärtänyt käsitystä siitä että joku meikkaisi muita tai miehiä varten (ehkä enintään teinit). Itse käytän meikkiä korostaakseni niitä piirteitä jotka minulla on, mutta eivät tule muuten esiin. Enkä väitä että olisin kauniimpi meikissä, itse kuitenkin pidän enemmän siitä että minulla näkyy kasvoissani kulmakarvat ja ripset.

Hieman ihmetyttää myös muiden maiden käytännöt. Mieheni kotimaassa kyllä moni nainen meikkaa reilustikin, ei käytä hijabia muutoin kuin rukoillessa ja pukeutuu ihan normaalisti, t-paitaa ja juhlapukua käyttävät vaikka silloin käsivarret ei ole peitettynä. Sama homma monessa muussa muslimi maassa. Kuinka siis voi olla että näissä muslimimaissa on löyhemmät säännöt kuin meillä täällä suomessa jossa Islamin usko ei ole valtauskonto? Olisiko niin että siellä ajan muuttumisen myötä on ruvettu nykyaikaistamaan käytäntöjä. Täällä suomessa sitten taas käännynnäiset lukevat koraania pilkun tarkkaan ymmärtämättä että aika on todella muuttunut koraanin kirjoittamisen jälkeen.
      En kyseenalaista opetuksia tai sääntöjä, pohdin vain tätä mainitsemaani ilmiötä.

Jos minä suomalaisena suomalaisessa kulttuurissa käytän hijabia, erittäin peittäviä vaatteita enkä meikkaa, niin silloin olen enemmän huomion keskipisteenä kuin pukeutuessani normaalisti. Ehkä myös muualta tulleet miehet viehättyvät tästä erilaisesta kaunesta joka minulla on, vaaleista kasvonpiirteistä. Jos siis hijabin ja meikkaamattomuuden pitäisi suojella naista muiden miesten katseilta, voi tässä tapauksessa vaikutus olla päinvastainen. Suomessa meitä tusinameikkaajia kyllä löytyy, luonnollisuus on harvinaisuus.

Muutenkin olen varma ettei kukaan mies yöuniaan menetä jos minulla on hiukset auki tai meikit naamassa. Niin yksinkertaiset asiat eivät nykypäivänä ole himoja nostattavia, sillä kuka tahansa miehistä näkee enemmän internetissä tai vaikkapa vain kulkiessaan kadulla alusvaatemainoksen ohi. Veikkaan ettei se koraanin kirjoitamisen aikaan ollut mahdollista, joten tarvittiin sääntöä jolla suojellaan naista.

Kyllä Jumalaa tulee pelätä, onhan hän antanut meille elämän ja Hän yksin voi myös ottaa sen pois. Mutta Jumala on armahtavainen ja näkee kyllä kuka sydämessään pyrkii hyviin asioihin elämässään.

• Olipa harvinaisen täyspäistä tekstiä muslimiksi ilmoittautuvalta suomalaiselta. Tuolla et valitettavasti päässe mielestään puhdasoppisten uskonveljiesi ja -sisariesi suosioon, mutta minulta uskottomalta kyllä saat ymmärrystä.

• ap
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Olipa harvinaisen täyspäistä tekstiä muslimiksi ilmoittautuvalta suomalaiselta. Tuolla et valitettavasti päässe mielestään puhdasoppisten uskonveljiesi ja -sisariesi suosioon, mutta minulta uskottomalta kyllä saat ymmärrystä.

Aivan, pointti onkin se etten kaipaa kenenkään ihmisen suosiota, tahdon vain elää omaa elämääni parhaan kykyni mukaan.

Mutta kiinnostaisi tietää mitä sinä uskottomana teet tällä palstalla?

• Oikeaoppinen

Muista että jokainen hiussuortuva on tikarinisku marttyyriemme sydämiin.
        Hiukset on siis ehdottomasti peitettävä.

• ap kirjoitti:

Aivan, pointti onkin se etten kaipaa kenenkään ihmisen suosiota, tahdon vain elää omaa elämääni parhaan kykyni mukaan.

Mutta kiinnostaisi tietää mitä sinä uskottomana teet tällä palstalla?

No, olen kiinnostunut uskonnoista ja ideologioista teorioineen ja käytäntöineen. islam alkoi kiinnostaa sen rantauduttua Suomeen laajemmin viime vuosikymmeninä. Erityisesti islamin ekspansiivisuus ja sen ajatus koko maailman islamisoi(tu)misesta kiehtovat. Islamissa on lukemattomia muitakin asioita ja ilmiöitä, jotka kiinnostavat enemmän kuin olisin nuorempana voinut kuvitellakaan.

Islamin nykymaailmassa on paljon yhteistä kristilliseen maailmaan sellaisena kuin se oli 1800-luvulle saakka. Tuolloinhan kirkot pyrkivät kontrolloimaan länsimaiden kansalaisia vähän samaan tapaan kuin muslimiyhteisöt jäseniään yhä nykyään. Niinpä yksi kerran haastattelemani käännynnäisnainen totesikin, että länsimaailma oli vielä toissa vuosisadalla muslimin katsannossa moraalisesti kohtuullisessa kuosissa, mutta sen jälkeen on menty lujaa alamäkeä ja nyt moraalisia ovat täällä enää vain lähinnä muslimit.

• ap
        RepeRuutikallo kirjoitti:

No, olen kiinnostunut uskonnoista ja ideologioista teorioineen ja käytäntöineen. islam alkoi kiinnostaa sen rantauduttua Suomeen laajemmin viime vuosikymmeninä. Erityisesti islamin ekspansiivisuus ja sen ajatus koko maailman islamisoi(tu)misesta kiehtovat. Islamissa on lukemattomia muitakin asioita ja ilmiöitä, jotka kiinnostavat enemmän kuin olisin nuorempana voinut kuvitellakaan.

Islamin nykymaailmassa on paljon yhteistä kristilliseen maailmaan sellaisena kuin se oli 1800-luvulle saakka. Tuolloinhan kirkot pyrkivät kontrolloimaan länsimaiden kansalaisia vähän samaan tapaan kuin muslimiyhteisöt jäseniään yhä nykyään. Niinpä yksi kerran haastattelemani käännynnäisnainen totesikin, että länsimaailma oli vielä toissa vuosisadalla muslimin katsannossa moraalisesti kohtuullisessa kuosissa, mutta sen jälkeen on menty lujaa alamäkeä ja nyt moraalisia ovat täällä enää vain lähinnä muslimit.

Ahaa, olet siis enemmänkin tutkiskellut Islamia uskontona.
        No mitkä ovat siis sinun johtopäätöksesi? Pidätkö Islamia viimeisenä julistuksena jota tulisi seurata vai oletko päätynyt toiseen lopputulokseen? Oletko itse kristitty vai peräti ateisti?

• musliima
        Oikeaoppinen kirjoitti:

Muista että jokainen hiussuortuva on tikarinisku marttyyriemme sydämiin.
        Hiukset on siis ehdottomasti peitettävä.

Mitä tekemistä hiuksilla on marttyyrien kanssa? Eikö se ole jokaisen henkilökohtainen häpeä jos ei hiuksiaan peitä...?

• ap kirjoitti:

Ahaa, olet siis enemmänkin tutkiskellut Islamia uskontona.
        No mitkä ovat siis sinun johtopäätöksesi? Pidätkö Islamia viimeisenä julistuksena jota tulisi seurata vai oletko päätynyt toiseen lopputulokseen? Oletko itse kristitty vai peräti ateisti?

Olen agnostikko. Kaikki tuntemani uskonnot kristinusko mukaan lukien ovat aivan liian pöhköjä virityksiä, jotta niitä voisi pitää selkeinä jumalallisina ilmoituksina. En ole sellainen ihminen, joka kaipaisi jotain ulkoa annettua oppirakennelmaa elämänsä ohjeeksi. Kyllä sen tajuaa muutenkin, mikä on enemmän oikein ja mikä vähemmän. Jos se ei riitä, sitten ei voi mitään.

Mitä islamiin tulee, tuntuisi aika kamalalta elää siinä elintasossa, lääketieteessä ja teknologiassa jonka muslimit ovat saaneet aikaan. Eihän meillä olisi edes rokotteita ja antibiootteja, jos se olisi muslimeista kiinni. Vuohia kyllä olisi paimennettavana niin maan perusteellisesti. Yhtäkään järjellistä tai hyödyllistä asiaa tahi esinettä eivät muslimit ole keksineet keskiajan jälkeen, tai jos ovat, en ainakaan ole sellaisista kuullut.

• musliima kirjoitti:

Mitä tekemistä hiuksilla on marttyyrien kanssa? Eikö se ole jokaisen henkilökohtainen häpeä jos ei hiuksiaan peitä...?

Mitä ihmeen logiikkaa on ajatuksessa, että ihminen kulkisi hiukset paljaana ja vielä häpeäisi sitä? Kyllä jokainen osaa käyttää päähinettä, jos siihen on vaikkapa sään puolesta tarvetta.

• muslimah

Rakas sisko,

Meikki, kauniit huivit ja korut eivät tee sinusta huonoa muslimia. Muut musliminaiset, jotka tuomitsevat sinun pukeutumista, meikkaamista ja muita PINNALLISIA asioita, tekevät itse syntiä.

Itse meikkaan, käytän koruja, mutta pukeudun siveellisesti ja käytän huivia. Sisäinen hijab on se tärkein ja se voi lähteä vain sydämestäsi. Ulkoinen hijab tulee perässä.

Itse pesen meikkini joka kerta pois, kun aloitan rukoilun. Tämä on loppujen lopuksi vain pieni teko Jumalalle. Wudhua ei ole myös pakko tehdä jokaisen rukouksen alussa, jos et ole käynyt wcssä, harrastanut seksiä, pieraissut. Joten meikin pesua ei välttämättä tapahdu, kuin pari kertaa päivässä. Näistä asioista (siis tuleeko wudhu suorittaa joka kerta ennen rukousta) ollaan eri mieltä eri koulukunnissa ja haaroissa. Itse olen shia, eikä shialaisuudessa tarvitse peseytyä joka kerta ennen rukousta, jos olen pysynyt puhtaana(ns. wudhu on voimassa). Meillä tosin rukoukset poikkeavat hieman sunnien rukoilusta.

Toivottavasti tämä auttoi sinua.

• one way

Jeesus Messias on ainoa tie taivaaseen. Muuta tietä ei ole.

• no allah

miten voi ihmisestä tehdä tai tulla "puhdas" että meikki estäisi rukoilemisen kaikkia valtiaaseen jumalaan? jumalahan on kaikkialla ja kaikki ei tarvita mitään erinäisiä riittejä siihen rukoukseen vaan ihan yksinkertainen rukous riittää..ei se puhdista millään lailla ihmistä sisäisesti(esim. sydämmestä) kun mukamas aina pestään jokin paikka ennenkuin rukoillaan. ei ole olemassa sellaista jumalaa joka näin vaatii jotain pesurituaaleja yms.. herätkää!!

• Ehkä voisit pohtia kumpi todella on sinulle tärkeämpi asia: ihmisten vai Jumalan miellyttäminen?

• ?????????????++

Miten kukaan voisi miellyttää sellaista jolle ei joidenkin sekopäiden ilmoitusten mukaan kelpaa mikään?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      97
      4337
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      44
      4284
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      142
      4178
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2904
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      2292
    6. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2174
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2088
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1749
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      73
      1350
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1165
    Aihe