Käsiä särkee

Nainen 36 v

N. 5 viikkoa sitten alkoi oikeata rannettani särkeä silloin tällöin. Viikko siittä särky yltyi, niin että koko oikeaa kättäni särki ja voimat lähti kädestä ja esim. sormia oikein viilsi kun esim. avasi parvekkeen ovea. Menin lääkäriin ja diagnoosi oli: jännetupin tulehdus. Sain sairaslomaa ja pidin rannetukea reilun viikon. Menin töihin vaikka käsi oli vieläkin ranteesta kipeä (muuten ei ollut enään kipeä) ja pidin töissäkin rannetukea. No käsi kipeytyi uudestaan laajemmalti tuesta huolimatta ja sitten alkoi vasenkin käsi kipeytyä viikonlopun aikana (kädet levossa). Nyt särkee molempia käsivarsia joka puolelta (myös kyynerpäät). Kävin lääkärissä ja lääkäri kovin ihmetteli, mikä minua voisi vaivata ja poissulki mahdollisen nivelreuman ja fibromyalgian. Kävin verkokeissa (vastaukset tulevat viikon päästä). Muuten olen terve eikä ole mitään lääkityksiä. Työssäni käytän paljon käsiäni, mutta töissä ei ole mikään muuttunut eli samalla tavalla olen käsilläni tehnyt töitä jo 7 vuotta. Mikä ihme mua voisi vaivata. Huolestuttaa aika tavalla.

2

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

etsi googlella tietoa, en jaksa tähän kirjoitella just nyt,
      mutta netistä kyllä löytyy juttua.

• pitänyt

mennä töihin vielä! Itselläni oli sama juttu. Olin ainoa konttoristi firmassa ja kiirehdin töihin podettuani sairautta kuukauden verran. Sairaslomaa kyllä sain pidenpääkin. Ajattelin, että eivät tule toimeen ilman minua. Sairaslomalle jäin tammikuussa. Kuukauden kuluttua menin puoleksi päivää töihin joksikin aikaa. No sairaushan paheni, olisi pitänyt pitää käsi levossa (jopa lastassa). Kesällä oli vielä niin kipeä, että meinasin joutua leikkaukseen. Lääkäri sitten katsoi, että ei leikkaus sitä paljoa auttaisi. Käsi kyllä sitten ajan kanssa parani. Pitkän aikaa kuitenkin töissä täytyi tehdä hommat "valikoidusti". Minullakin särky nousi sitten kyynärpäihin, aluksi oli vain peukalon jännetuppitulehdus. Rannetukea käytin melkein vuoden. Verikokeissa ei ollut mitään mainittavaa, reumakoe otettiin. Lääkäri jopa ehdotti, että hakisin korvausta ammattitautina. No sitä ei hyväksytty.
      Tämä tapahtui noin 8 vuotta sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3754
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe