runsaan alkoholin käytön vaikutus sydämmeen

kfgdbjfdbhokl

kuinka käy kun juo liikaa sydämmelle. Sydän on elin, joka kestää tiettyjä rasitteita jopa yllättävän paljon. Rasitteita on paljon erilaisia, kuten urheilulliset suoritukset, lääkkeet, huumeet, tupakka ja alkoholi. Terveellinen, eli liikunnallinen sydämen rasitus vahvistaa sydämen toimintaa, eli sydämen lihas kasvaa, ja sydämen pumppauskyky tehostuu. Lepo syke laskee kunnon myötä, ja verenpaineet alenee. Eli sydän ei enää rasituksessa kuormitu kun se on vahvempi mitä heikompana.

Entäs nämä kemikaaliset, ja myrkyt rasitteena sydämmelle, mukaan lukien epäterveellinen ruoka, mutta nyt asiaan;alkoholi ja sen vaikutus sydämeen. On tehty tutkimuksia alkoholin haitoista ja hyödyistä sydämeen. On yksi hyvä vaikutus; alhainen kohtuu sopiva käyttö parantaa verenkiertoa ja näin sydän toimii paremmin, mutta siinä ne hyvät osoitukset onkin.

Mennäänpä negatiivisten tulosten pariin;, ja ne on lääketieteellisesti tutkittu, ja osoitettu. Alkoholi on vaarallinen aine, jos sitä nautitaan liikaa. Runsas alkoholin kulutus vaikuttaa sydämeen niin, että sydän ottaa kovana ärsykkeenä alkoholi(metanoli aineen), joka aiheuttaa myös krapulan. Se on myrkky joka tekee sydämmelle heikentäviä muutoksia. Pitkän kova käytön myötä sydämen lihas heikkenee, ja näin sydänlihaksen hepetus huononee. Siitä tapahtuu sydämen pumppauskyvyn heikkeneminen, eli sydän ei jaksakkaan enää pumpata verta kuten ennen. Kun se ei jaksa enää työskennellä verenkierrättäjänä, niin näin ollen verenkierto, ja sydän ovat vaaka-laudalla. Pienempikin fyysinen rasitus voi olla vaarallinen huonontuneelle sydämmelle. Eli sydän infarktin riski kasvaa huomattavasti. Myös geneettiset tekijät vaikuttavat lisäksi sydämen toimivuuteen, mutta alkoholi on suuri sydän kuolleisuuden aiheuttaja, tilastoja katsomalla tietää.

Eli miettikää, jos suinkaan arvostatate elämää, niin kannattaa ottaa liikaa viinaa!

2

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------

Monilla tutuilla kuukahtaneilla juopoilla on ollut sydänlaajentuma, ja siitä seurannut verenkierron heikentyminen ennen veivin heittoa.
      Yksi kaatui baaritiskin ääressä päälleni, ja valahti lattialle, kun en saanut kunnolla kiinni. Henki pois samoin tein - sydämen äkkipysähdys. Baarissa sattumalta olleen kardiologin antama sydänhieronta ei sekään auttanut.

Loppukaneettisi on vähintäänkin kummallinen:
      "Eli miettikää, jos suinkaan arvostatate elämää, niin kannattaa ottaa liikaa viinaa!"

• Kokemusta on...

jep, kirjoituksesi on hyvä varoitus niille, jotka näitä asioita eivät vielä tiedosta, Ei hyvä asia sinäänsä, surullista mutta totuus kirpaisee aina. Kuolema on viimeinen vaihto ehto, joten kannattaa miettiä omaa kehoa, ja terveyttä.

Itse tiedän kun olen noin puolisen sataa kertaa ottannut kerralla niin paljon, että yöllä meinannut useasti sydän pysähtyä, hirvittävän krapulan takia. Rintakipu, hengityksen pätkiminen jne.

yksi tapauksistani oli, kun otin kahtena iltana, ekana iso pullo vodkaa, ja toisena päivänä runsaasi olutta, eli määrät oli niin hirvittävät että ihme kun pumppu kesti minulla nuoremmallakin. Krapula oli sen vodkankin takia jo niin hirveä että meinasin lähteä sairaalaan, sydän oli todella kovilla.

Eli en halua enää kokeilla näitä typeryyksiä, joista oikeasti voi henkilähteä. Vaikka aina olen tienyt alkoholin vaarat, niin silti on tullut otettua ja reippaasti, mutta se on asennevikaa, ei onneksi enää =)

ALKOHOLI TAPPAA, JOS MÄÄRÄT OVAT LIIAN ISOT!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5792
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4364
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2951
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1549
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      62
      1276
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe