Moikka

Hajoamassa

En ole varma pitäisi minun antaa anteeksi miesystävälleni sitä että hän pahoinpiteli minut. Sain aika pahoja mustelmia joka paikkaan ja jopa toisen silmäkulmani mustaksi.
Sinä iltana kun tämä tapahtui,poliisit tuli paikalle ja minä lähdin tavaroineni kaverin luo ja mies lähti putkaan.
Ollaan juteltu tämän jälkeen ja mies katuu tekoaan kovasti,eikä haluaisi erota.
Rakastan häntä todella paljon mutta pelkään tämän uudelleen toistuvan, vaikka mies sanoo toista..Hän joskus alku aikoina sanoi ettei ole koskaan lyönyt naista,eikä tule tätä tekemään,noh toisin kävi..
Olen hukassa,pitäisikö jatkaa ja antaa anteeksi vai unohtaa koko juttu..?
Alustavasti ollaan sovittu,että olen jouluun asti poissa ja katotaan,mihin tämä etenee..Rakastan häntä kovasti..!

232

5472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hajoamassa

Ollaan seurusteltu 2vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta kun hän käy kiinni..

• m-lr

Älä palaa. Olin suhteessa jossa tulin pahoinpidellyksi. Lupauksista huolimatta pahoinpitelyt pahenivat koko ajan. Jouduin sairaalaan ja sitä kautta irti suhteesta. Joka lyö kerran lyö jatkossakin.

• Ajattele tai hajoa

Kuulostaa vähän oudolta; kaksi vuotta seurusteltu (asuttu yhdessä?) ilman riitoja, toisianne rakastaen ja sitten mies yllättäin törkeästi pahoinpitelee sinut.
        Viranomaisia tarvitaan paikalle teitä/ häntä rauhoittamaan...
        Suoraan sanottuna: Sairasta! Pakene, vielä kun voit. Vastaava käyttäytymiskuvio tulee toistumaan. Pysyttele erossa väkivaltaisista ihmissuhteista. (Mieti, millainen oli sinun lapsuudenperheesi? Entä miehesi? Miten siellä ongelmat ratkaistiin?)
        Opettele rakastamaan mieleltään terveempiä ihmisiä.

• pupu tupuna
        m-lr kirjoitti:

Älä palaa. Olin suhteessa jossa tulin pahoinpidellyksi. Lupauksista huolimatta pahoinpitelyt pahenivat koko ajan. Jouduin sairaalaan ja sitä kautta irti suhteesta. Joka lyö kerran lyö jatkossakin.

täällä toinen väkivaltaisessa suhteessa elänyt.. älä hemmetissä anna anteeksi tuollaiselle miehelle.. hän ei tule koskaan muuttumaan jos on kerran lyönyt sinua kynnys on matalampi toiselle kerralle ja kolmannelle ja neljännelle... etc
        ymmärrät varmaan..
        lähde suhteesta pois!!! oman henkesi ja terveytesi takia!! mitä pikemmin sen parempi..

sinä ansaitsen miehen joka arvostaa sinua niin paljon ettei yhdenkään riidan aikana sinuun koske väkivalloin!!!

• mie
        pupu tupuna kirjoitti:

täällä toinen väkivaltaisessa suhteessa elänyt.. älä hemmetissä anna anteeksi tuollaiselle miehelle.. hän ei tule koskaan muuttumaan jos on kerran lyönyt sinua kynnys on matalampi toiselle kerralle ja kolmannelle ja neljännelle... etc
        ymmärrät varmaan..
        lähde suhteesta pois!!! oman henkesi ja terveytesi takia!! mitä pikemmin sen parempi..

sinä ansaitsen miehen joka arvostaa sinua niin paljon ettei yhdenkään riidan aikana sinuun koske väkivalloin!!!

näin on. itse en aikoinaan uskonut..en todellakaan uskonut että löisi toisen kerran..löihän se..ja löi kolmannen ja neljännen..ja näiden välissä oli niin ihanaa romanttista aikaa ja "rakkautta". väkivalta raaistui koko ajan mitä en myöskään uskonut kun minua varoiteltiin..kaikki piti siis kokea kantapään kautta ja näinhän se juuri menee..mutta ihminen ei yleensä usko ennenkuin itse asiat kokee..ja varsinkaan jos toiset neuvoo..mutta näin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoisin että väkivalta todellakin toistuu ja raaistuu ja jonain päivänä se voi olla se kerta viimeinen :( onneksi elän nyt omaa elämääni ja olen eronnut mutta koville se otti ja itse on päätös tehtävä..ei siinä toisten neuvot paljoa paina. kun ihminen on sellainen että ei usko ennenkuin sattuu..

• joulupukki tietää
        m-lr kirjoitti:

.. Just joo!

Mikä olet tuomitsemaan. Ethän sinä sentään ennustaja tai selvännäkijä ole.. Että jos lyö kerran, lyö jatkossakin ei pidä todellakaan paikkaansa.

Näyttäisi siltä että elät valemuistelmien varassa ja osaksi ennustajan ja selvännäkinjän roolissa joka on mielestäni sairautta ja erityisesti pahassa sellaisessa. En yhtään yhmettele jos jollakin palaa käämit kanssasi.

MENE HOITOON!

• käsipoikki

Älä usko ,että muuttuu..lyö tosiaan toisenkin kerran..ja ei lopu siihenkään..
        mulla oli sama tilanne..ja olin vasta mennyt naimisiin hänen kans,ja kohta alkoi
        väkivalta..ja sitä jatkui..ero tuli..ja nyt olen onnellinen yksin..ei tarvi pelätä..
        UNOHA SE TYYPPI!

• Beaten up
        mie kirjoitti:

näin on. itse en aikoinaan uskonut..en todellakaan uskonut että löisi toisen kerran..löihän se..ja löi kolmannen ja neljännen..ja näiden välissä oli niin ihanaa romanttista aikaa ja "rakkautta". väkivalta raaistui koko ajan mitä en myöskään uskonut kun minua varoiteltiin..kaikki piti siis kokea kantapään kautta ja näinhän se juuri menee..mutta ihminen ei yleensä usko ennenkuin itse asiat kokee..ja varsinkaan jos toiset neuvoo..mutta näin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoisin että väkivalta todellakin toistuu ja raaistuu ja jonain päivänä se voi olla se kerta viimeinen :( onneksi elän nyt omaa elämääni ja olen eronnut mutta koville se otti ja itse on päätös tehtävä..ei siinä toisten neuvot paljoa paina. kun ihminen on sellainen että ei usko ennenkuin sattuu..

Täällä myös yksi. Ensimmäisen kerran minut hakattiin häämatkalla. Ennen ensimmäistä kertaa ei ollut mitäin viitteitä tällaisesta. Ensimmäisen kerran jälkeen niitä rupesikin tulemaan kerta toisensa jälkeen, kaikista pyhistä lupauksista, rakkauden tunnustuksista ja terapioista huolimatta. Aina oli joku erikoinen syy, joka hänet suisti raiteiltaan. Milloin se oli stressi, milloin tyhmä pomo ja milloin mitäkin. Pyysi minua ymmärtämään omaa ahdistustaan.

Tuntui siltä, että jokainen kerta meni aina rankemmaksi. Ihan kuin mies olisi hävennyt käytöstään ja siksi rankaisi minua entistä kovemmin. Lopulta tajusin lähteä, kun mies hakkasi minut tajuttomaksi ja sytytti asuntomme palamaan. Silloin ymmärsin, että tämä loppuu vasta kun minulta lähtee henki.

Näin jälkikäteen ihmettelen suuresti, miksen lähtenyt jo ensimmäisestä kerrasta.

• eikkavaan
        joulupukki tietää kirjoitti:

.. Just joo!

Mikä olet tuomitsemaan. Ethän sinä sentään ennustaja tai selvännäkijä ole.. Että jos lyö kerran, lyö jatkossakin ei pidä todellakaan paikkaansa.

Näyttäisi siltä että elät valemuistelmien varassa ja osaksi ennustajan ja selvännäkinjän roolissa joka on mielestäni sairautta ja erityisesti pahassa sellaisessa. En yhtään yhmettele jos jollakin palaa käämit kanssasi.

MENE HOITOON!

TAITAA YKSI NAISTENHAKKAAJAHULLU VAJUKKI SIELLÄ OLLA. ÄLKÄÄ NAISET KUSKOKKAAN NÄIHIN MIEHIIN PÄIN.

• joulupukki tietää kirjoitti:

.. Just joo!

MENE HOITOON!

Kerran lyönyt enkä toistoa tehnyt kun se ei auttanut jatkoin yhdessä 5v enkä lyönyt erosin lyömättä lähdin itse en kadu lähtöäni. Toisen kanssa löin kun hermot meni ja heti erosin oikea päätos molemissa tilanteissa eikä ikävä tule kumpaakaan suhdetta!

• NeX

.. Just joo!

MENE HOITOON!

Mikäs sä luulet olevas joulupukki?
        Todellakin jos kerran lyö niin todellakin pitää varautua koska seuraava samanlainen on todella suurella varmuudella tulossa enemmin tai myöhemmin, mutta niin me emme voi tietää mitä sinun pitäs tehdä mutta ole erittäin varovainen jatkon suhteen, mieti hyvät ja huonot puolet ja kysy mikä tähän tilanteeseen on johtanut!

• Karhu7t823

.. Just joo!

MENE HOITOON!

Kyllä se yleensä pitää paikkansa. Lähes 100% varmuudella, ja ainakin 100% jos toinen, ja KUN toinen yleensä ei hae heti apua, ja ala tosissaan työskentelemään oman väkivatakynnyksensä hillitsemiseksi. Lyödä ei saa, ei miestä eikä naista ja miksi jäädä katselemaan mitään ennustuksia, kun lyömättömiäkin löytyy? Miksi pitäisi odottaa, arpoa, miksi? Jos toinen ei välittömästi tajua tekonsa vakavuutta, ei kannata odottaa, itsehän siinä vain kärsii. Väkivaltaan jopa kuolee ihmisiä: kumppaninsa käden kautta. Riski on niin suuri, ettei kannata. Ei kukaan ole sen arvoinen, eikä niin ihmeellinen eikä siinä ennustajaa tarvita.

Ei ole ihme, että käämit palaa ihmisen kanssa aina, se on ihan normaalia: lyöminen sen sijaan ei ole. Eikä toisen henkinenkään lynttääminen, vyöön alle lyöminen, sairas mustasukkaisuus ja kyttääminen, haukkuminen. Ettei sekään. Mutta kyllä niitä erimielisyyksiä tulee ja joskus menee hermo: hassua vaan, me kaikki ei vedetä heti turpaan vaikka olisi vuosia oikein kursseilla sitä lyömistä opeteltukin. Ei vaan ole tarvetta. Osaa lähteä pois, osaa tehdä muuta, ja jos joskus tulee huudettua niin sekin on normaalia, ei siinä mitään käy. Kaikki lyöjät kannattaa heivata heti.

On muuten täysin pöpiä, että itse haukut toista tuomitsemisesta, ja kuitenkin syytät häntä jopa mieleltään sairaaksi ja käsket mennä hoitoon? Taidat ollakin itse melkoisen ihana ihminen, että sinähän et siis tuomitse? Sinähän se ennustajat tunnistat ja tiedät milloin on ihme tai ei ole, että käämit palaa? Sinäkö se jaat oikeuden lyödä? Vai mitä tarkoitat tuollakin?
        Ja vielä huutelet toista hoitoon: kyllä taidatkin melkoinen joulupukki olla, mutta käännäpäs katse peiliin ja mieti vielä toisen kerran. Ihan vaikka vaan ajan vietteeksi.

• jim5611

Poistu välittömästi!!!

• hohhoijjaaa
        cyter kirjoitti:

Kerran lyönyt enkä toistoa tehnyt kun se ei auttanut jatkoin yhdessä 5v enkä lyönyt erosin lyömättä lähdin itse en kadu lähtöäni. Toisen kanssa löin kun hermot meni ja heti erosin oikea päätos molemissa tilanteissa eikä ikävä tule kumpaakaan suhdetta!

Minkä takia ihmiset eivät käytä pilkkuja ja pisteitä? Hyvin vaikeaa luettavaa!

• lyöminen on aina väärin mutta mikä tilanne oli, siis riita tai ärsytitkö? Siltikään se ei ole oikein lyödä mutta tiedän myös naisia jotka ovat kerran lyöneet ja se on jäänyt viimeiseksi kerraksi, me tehdään virheitä ja jos suhde on hyvä niin kannattaa miettiä eroa vai jatkaa!

• Beaten up kirjoitti:

Täällä myös yksi. Ensimmäisen kerran minut hakattiin häämatkalla. Ennen ensimmäistä kertaa ei ollut mitäin viitteitä tällaisesta. Ensimmäisen kerran jälkeen niitä rupesikin tulemaan kerta toisensa jälkeen, kaikista pyhistä lupauksista, rakkauden tunnustuksista ja terapioista huolimatta. Aina oli joku erikoinen syy, joka hänet suisti raiteiltaan. Milloin se oli stressi, milloin tyhmä pomo ja milloin mitäkin. Pyysi minua ymmärtämään omaa ahdistustaan.

Tuntui siltä, että jokainen kerta meni aina rankemmaksi. Ihan kuin mies olisi hävennyt käytöstään ja siksi rankaisi minua entistä kovemmin. Lopulta tajusin lähteä, kun mies hakkasi minut tajuttomaksi ja sytytti asuntomme palamaan. Silloin ymmärsin, että tämä loppuu vasta kun minulta lähtee henki.

Näin jälkikäteen ihmettelen suuresti, miksen lähtenyt jo ensimmäisestä kerrasta.

Paljon kertomuksia hakatuista naisista tuossa yllä. Ja mitä tuolla työssäni näitä näen, uskallan väittää että lyöminen jatkuu. "Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu" sanotaan, eikä se ole vain sihipäissä keksitty fraasi vaan totisinta totta runollisessa muodossa.

En ole elänyt suhteessa jossa toista hakataan mutta olen seuraillut sivusta kuinka lätkimistä tapahtuu puolin ja toisin.

Itse muistan alle 20 vuotiaana saaneeni tarpeeksi silloisesta hellustani. Nätti nainen mutta kovaääninen ja tottavie osasi ärsyttää. Sen kerran muistan kun ajattelin että 'jos nyt siirrän jalkaani, niin se kolhaisee tämän sääriluuta joka varmasti tekee kipeää'. Näin toimin ja nyt, 15 vuotta myöhemmin olen vieläkin hyvin pahoillani tästä teosta, vaikka ei asia ollut edes suuren suuri.

Itse sain samaiselta tytöltä huuleni kyllä auki ja vieläpä suoraan nyrkistä. Tilanne vaan oli koominen koska hän näytti mitä oli oppinut kuntonyrkkeilyssään ja minä oivana lähdin heilumaan eteen... vahinko siis täysin.

Mutta siis. Terveiseni nyrkkeilysäkki-ihmisille on, että ihme ja/tai terapia voi auttaa väkivaltaisen henkilön muutoksessa. Jos alkoholi tai muuta agressioita herättävät aineet liittyvät pieksentään, niin ei lopu lyönnit ellei käyttö lopu.

Terveiseni väkivaltaa käyttäville on, että Rakastakaa mielumin toisianne. Muistakaa niitä kasvoja tuossa rakastetussanne jotka näitte ensi kerran naurussa. Kasvoja jotka näitte ensi kertaa kyynelissä.
        'Oma syömmein sykkii tätä kirjoittaessa ainakin niin vahvasti omalle muusalleni, omalle mielitietylleni että lähetän pilvet syrjään ja annan auringon paistaa hänen arkeensa.' ;)

Kaikille kaikkea hyvää, ellei kelpaa niin tulee pataan. ;)

• pupu tupuna
        Beaten up kirjoitti:

"Näin jälkikäteen ihmettelen suuresti, miksen lähtenyt jo ensimmäisestä kerrasta. "
        --tätä olen itsekin miettinyt monesti että mikä sai jäämään hakkaajan vierelle.. sekö että kuvitteli naiivina ja typeränä että kun oikein rakastan miestä niin se muuttuu? vai sekö että minun kohdallani ainakin eksä harjoitti todella raakaa henkistä väkivaltaa muina aikoina kun ei hakannut fyysisesti.. kuvittelin oikeasti etten kelpaa muille.. olenhan tyhmä, ruma, kamala nainen jota ei kukaan voi aidosti ja oikeasti rakastaa vaan mun kanssani eksäkin on vain säälistä kun en muillekaan kelpaa..
        nyt vasta olen ymmärtänyt että oikeasti olen ihan kivan näköinen ja mukava nainen jota joku voi rakastaa aidostikin.. sen on todistanut nykyinen mieheni.. hän ei ole säälistä kanssani vaan aidosta rakkaudesta..
        mutta miksi silti kokoajan pelkään että nykyiseni lyö minua? pelkään sitä jatkuvalla syötöllä joka päivä.. vaikka tiedän ettei hän sitä tee.. olen tehnyt jo suhteen alussa erittäin selväksi että yksikin isku niin mä lähden enkä takaisin tule ikinä..

mutta vaikka miten täällä yrittää toiselle neuvoa että lähde suhteesta niin eihän sitä kuuntele, kuten en minäkään kuunnellut kavereitani jotka olivat todella huolissaan minusta silloin.. joka kerta sanoin kuinka se kerta oli viimeinen kerta hakkaamista et kyllä mies muuttuu.. mutta ikävä kyllä tollaisen pahoinpitelyn yleensä lopettaa vasta naisen kuolema.. surullista mutta niin totta..
        Aloittaja!!! vaikka miten koet rakastavasi miestäsi niin lähde suhteesta!!! Rakkautta on myös päästää irti toisesta!!! et tarvitse suhdetta jossa henkesi on hiuskarvan varassa vaan ansaitset suhteen jossa olet tasavertainen ja arvostettu!!

• kokemusta on

Älä anna anteeksi.Väkivaltaisella on tapa katua ja pyydää anteeksi. Hän ei koskaan muutu. Viisas oppii toisten virheistä!! Mene ja älä katso taaksesi .Toivon sinulle hyvää!

• Retoromania
        hohhoijjaaa kirjoitti:

Minkä takia ihmiset eivät käytä pilkkuja ja pisteitä? Hyvin vaikeaa luettavaa!

No,kun täällä asustelee kaksi kieltä ja kansaa ja jollei tämäkään riitä niin nyrkitkin antavat satoaan ainakin kerran vuodessa.Hmm,kai ihan jo noitten hallaöittenkin takia.

• joulupukki tietää kirjoitti:

.. Just joo!

MENE HOITOON!

Mene itse vain hoitoon! Tarvitsisit omaa kokemusta niin tietäisti, etkä aukoisi suutasi täällä!

• kbbkbjkj
        pupu tupuna kirjoitti:

"Näin jälkikäteen ihmettelen suuresti, miksen lähtenyt jo ensimmäisestä kerrasta. "
        --tätä olen itsekin miettinyt monesti että mikä sai jäämään hakkaajan vierelle.. sekö että kuvitteli naiivina ja typeränä että kun oikein rakastan miestä niin se muuttuu? vai sekö että minun kohdallani ainakin eksä harjoitti todella raakaa henkistä väkivaltaa muina aikoina kun ei hakannut fyysisesti.. kuvittelin oikeasti etten kelpaa muille.. olenhan tyhmä, ruma, kamala nainen jota ei kukaan voi aidosti ja oikeasti rakastaa vaan mun kanssani eksäkin on vain säälistä kun en muillekaan kelpaa..
        nyt vasta olen ymmärtänyt että oikeasti olen ihan kivan näköinen ja mukava nainen jota joku voi rakastaa aidostikin.. sen on todistanut nykyinen mieheni.. hän ei ole säälistä kanssani vaan aidosta rakkaudesta..
        mutta miksi silti kokoajan pelkään että nykyiseni lyö minua? pelkään sitä jatkuvalla syötöllä joka päivä.. vaikka tiedän ettei hän sitä tee.. olen tehnyt jo suhteen alussa erittäin selväksi että yksikin isku niin mä lähden enkä takaisin tule ikinä..

mutta vaikka miten täällä yrittää toiselle neuvoa että lähde suhteesta niin eihän sitä kuuntele, kuten en minäkään kuunnellut kavereitani jotka olivat todella huolissaan minusta silloin.. joka kerta sanoin kuinka se kerta oli viimeinen kerta hakkaamista et kyllä mies muuttuu.. mutta ikävä kyllä tollaisen pahoinpitelyn yleensä lopettaa vasta naisen kuolema.. surullista mutta niin totta..
        Aloittaja!!! vaikka miten koet rakastavasi miestäsi niin lähde suhteesta!!! Rakkautta on myös päästää irti toisesta!!! et tarvitse suhdetta jossa henkesi on hiuskarvan varassa vaan ansaitset suhteen jossa olet tasavertainen ja arvostettu!!

Sisko ainakin sanoi että hän kuvitteli joka kerta muuttaneensa miehen kun mies oli hävennyt väkivaltaansa ja itki ja parkui häntä tulemaan takaisin.

Suhde ei ole kaupankäyntiä. Tuo mitä väkivaltainen osapuoli tuossa tekee on kaupankäyntiä. Eli kun on vedetty turpaan, niin sitten maksetaan huijaamalla, eli olemalla kiltti ja madellaan toisen edessä, kunnes se aito luonne taas paljastuu ja nyrkit alkavat heilumaan.

Kuvitelkaa se kaikkein ihanin parisuhde jonka te haluatte. Siellä ei käydä kauppaa toisen tunteista ja teoista, vaan se on pyyteentöntä rakkautta!

Kysykää itseltänne että haluatteko te ihan oikeasti olla sellaisessa parisuhteen raadossa, jossa toinen vetää teitä turpaan. Kukaan ei halua olla sellaisessa suhteessa, joten lähtekäää älkääkä antako sen rakkauden tunteet sokaista teitä. Tässä maassa on valtavan paljon hyviä miehiä jotka osaavat rakastaa!

Se miksi te ette halua lähteä ei johdu miehestä, vaan siitä että te pelkäätte jäädä yksin. Silloin miettikää vaihtoehtoja. Jos te jäätte miehen luokse, silloin te saatte turpaanne tasaisin väliajoin, väkivallan vain raaistuessa koko ajan. Jos te lähdette pois, te jäätte yksin, mutta silloin teillä on mahdollisuus hankkia uusi parisuhde ja jos te jäättekin loppuelämäksenne yksin, niin silloin te ette ainakaan satuta itseänne!

Näin ollen on aina parempi lähteä väkivaltaisesta suhteesta pois kuin jatkaa sitä ja toivoa että kumppani muka muuttuisi.

• OON 8.v
        pupu tupuna kirjoitti:

ymmärrät varmaan..

Moi! pupu tupuna on oikeessa eroa ei sun tartte väkivaltasen miehen kaa olla suhteessa ÄLÄ missään nimessä ANNA ANTEEKSI! Et kai halua kuolla hiehesi takia? Ei hätää älä syytä itseäsi, mene poliisille ja kerro kyllä tuollaisesta pitää päästä eroon!

• Ole vaiti!

.. Just joo!

MENE HOITOON!

Luepa tämä artikkeli ja kysy itseltäsi, mikähän todennäköisyys ihka oikeiden ammattilaisten mielestä on sille, että lyö uudestaan.

http://www.image.fi/artikkelit/aivan-tavallinen-perhe#

• Tuommoisen jälkeen itse nostaisin kytkintä ja lujaa! Tuommoinen mies ei ansaitse naista! Sitä emme nyt tiedä, että mikä oli syy, että hän hakkasi sinut, mutta oli syy mikä hyvänsä, niin se ei ollut oikeutettua, koska jokainen isku voi olla se viimeinen ja katoppa siinähän saattaa kuolla kupsahtaa itse. Ei ne iskut ole samanlaisia, kun telkussa, missä jää lähes aina henkiin. Sulla on käynyt vain tuuri, että ei tullut pahempaa.

Tuon kun hän meni tekemään, niin tekee varmasti uudelleen, koska jokainen seuraava kerta on hänelle aina vaan helpompaa. Turha uskoa väitettä, että "en hakkaa ikinä enää" se on pelkkää skeida-puhetta!

Mulla loppuisi ns-"rakkaus" samantien siihen, eikä takas tulisi. Vaan onhan niitä naisia, joita saa hakkaa, miten lystää, kun ne niin tykkää ja tykkää ja tykkää... eikä raaski luopua miehestään... aivan kun se mies olisi ainoa kappale lajiaan maailmassa. Ei se ole hyvä mies, joka naista hakkaa, mutta ei nainekaan saa miestä hakkata!

• selityksiä ja selity

.. Just joo!

MENE HOITOON!

"Just joo ????"
        Selvä tapaus! Olet itse näitä naisenhakkajia j a yrität tässä muunnella tosiasioita.
        Yksikään naisenhakkaja ei jätä uhteen kertaan,aina tulee tilanteita missä otetaan vä'kivalta uudelleen ja uudelleen käyttöön.
        Ihan sama mitä lupaavat.

MENE SINÄ NAISENHAKKAJA HOITOON ,VAIKKA EI SEKÄÄN KYLLÄ SINUA AUTA.

• mlr

.. Just joo!

MENE HOITOON!

Ilmeisesti sinä olet juuri naisten hakkaaja. Kun näin kovasti täytyy puolustaa.
        Että, tervemenoa itse hoitoon.

• mlr
        christeenh kirjoitti:

Mene itse vain hoitoon! Tarvitsisit omaa kokemusta niin tietäisti, etkä aukoisi suutasi täällä!

Hei, tarkoitin viestini nimim. Joulupukki tietää. Hänen käskin mennä itse hoitoon.

• asdgasdgasdg

Jos takaisin menet niin "löydät itsesi" joku päivä keittiön lattialta neulatyynynä.

Mutta kaikkea hyvää sun elämään!

• älä usko

Älä todellakaan anna anteeksi. Aina väkivaltaiset miehet sanoo katuvansa ja sanovat ettei koskaan enään lyö. Ne puheet on pelkkiä valeita. Saat vielä pahat vammat jos tapaat sen miehen. Ja en voi käsittää et rakastat sitä miestä vielä. olet naiivi kun uskot sen selityksiä

• mie

sitä ei voi käsittää kukaan muu kuin toinen saman kokenut miksi väkivaltaista miestä "rakastaa"..ensinnäkin nämä tälläiset miehet ovat loistavia manipuloimaan ja pyytelemään anteeksi..hyvän ja pahan vuorottelu..se sekoittaa ihmisen pään. kun välillä on hyvää niin ihminen aina haluaa uskoa siihen hyvään ja unotaa pahan ja siksi monesti roikutaan yllättävän kauan väkivaltaisessa suhteessa..suurin syy on nimenomaan hyvän ja pahan vuorottelu..

• käsipoikki
        mie kirjoitti:

sitä ei voi käsittää kukaan muu kuin toinen saman kokenut miksi väkivaltaista miestä "rakastaa"..ensinnäkin nämä tälläiset miehet ovat loistavia manipuloimaan ja pyytelemään anteeksi..hyvän ja pahan vuorottelu..se sekoittaa ihmisen pään. kun välillä on hyvää niin ihminen aina haluaa uskoa siihen hyvään ja unotaa pahan ja siksi monesti roikutaan yllättävän kauan väkivaltaisessa suhteessa..suurin syy on nimenomaan hyvän ja pahan vuorottelu..

Sie olet oikeassa..

• mcö*JV'
        mie kirjoitti:

Sitä sanotaan naisen uskoksi siitä, että hän pystyy parantamaan miehen ja siksi jää siihen suhteeseen. Ikävä kyllä väkivaltainen mies/nainen toistaa samaa kaavaa. Lyömällä alistaa toien ja saa valtaa, kun toinen pelkää.Sitä sanotaan, että kun ei osaa puhua/riidellä oikein, silloin otetaan kädet avuksi. Sellaisia Lyömätön linja-ryhmiä on jos mies haluaa oppia vihan hallintaa. Nainen joka välittää itsestään ja tajuu olevansa arvokas, ei suostu hakattavaksi. Lähde vielä kun voit ja olet yksin. Lapsen kanssa on paljon vaikeampaa lähteä...Liian moni nainen on kuollut, kun on uskonut niihin kauniisiin puheisiin.

• Väkivallaton
        mcö*JV' kirjoitti:

Sitä sanotaan naisen uskoksi siitä, että hän pystyy parantamaan miehen ja siksi jää siihen suhteeseen. Ikävä kyllä väkivaltainen mies/nainen toistaa samaa kaavaa. Lyömällä alistaa toien ja saa valtaa, kun toinen pelkää.Sitä sanotaan, että kun ei osaa puhua/riidellä oikein, silloin otetaan kädet avuksi. Sellaisia Lyömätön linja-ryhmiä on jos mies haluaa oppia vihan hallintaa. Nainen joka välittää itsestään ja tajuu olevansa arvokas, ei suostu hakattavaksi. Lähde vielä kun voit ja olet yksin. Lapsen kanssa on paljon vaikeampaa lähteä...Liian moni nainen on kuollut, kun on uskonut niihin kauniisiin puheisiin.

Hei, olet jo vammautunut ensimmäisestä lyöntikerrasta! Sillä pelkäät seuraavaa yhteenottoa, jos menet takaisin. Alat varoa sanojasi ja tekojasi, ettei niin kävisi uudelleen. Onko se tasapainoista elämää? Rakkaussuhde?

Vastaa itse ja tee päätös. Pyydä apua päätöksen pitämisessä, jos se tuntuu vaikealta. Naisillekin on ilmaista neuvontaa näissä asioissa. Soita vaikka auttavaan puhelimeen aluksi.

• 3971

Minä annoin kerran anteeksi ja palasin miehen tykö. Ei olis kannattanut. Kesti noin kuukausi ja mies kävi uudestaan käsiksi ehkä viisi kertaa pahemmin kuin ekalla kerralla. Sen jälkeen jätin miehen pysyvästi.

Mun tunteet miestä kohtaan romuttuivat jo sen ekan setin jälkeen ja koin erotuskan. Ennen paluutani en oikeastaan edes ikävöinyt miestä, mutta halusin silti yrittää, josko jutusta olisi vielä johonkin, koska alku oli ollut niin kultaista. Jos päätät antaa toisen mahdollisuuden, tee miehelle todella selväksi, että toinen mahdollisuus on AINOA uusi mahdollisuus, jonka hän IKINÄ tulee saamaan. Ja ennen kaikkea PÄÄTÄT jo etukäteen, että LÄHDET, jos mies sinuun toistamiseen koskee.

Parempi olisi jättää nyt kertaheitolla, mutta itse kokeneena tiedän, että lupauksiin uskominen ja se vanha rakkaus siellä jossain kaukana painaa aika paljon.

• Neuvoa-antava

Älä jää väkivaltaiseen suhteeseen. Tunnen paljon tapauksia joissa mies on pyhästi luvannut olla enää lyömättä mutta sama ja pahempikin on jatkunut. Sisareni on joutunut kokemaan vastaavaa ja hän sanoi että kun pystyi tekemään päätöksen miehen jättämisestä, hän leijui kuin pilvissä, koska hän tiesi tehneensä oikean päätöksen.

• Muistan

Ensimmäinen yö oman katon alla, minne vain minulla ja lapsilla oli avaimet; muistan miten leijuin suorassa euforiassa!

• aina_kakkonen_

Miten mies hoitaa ongelmaansa. Onko hän mukana lyömätön linja -ohjelmassa tai saako hän muuta apua, terapiaa tms ?

Jos mies käyttäytyi väkivaltaisesti humalassa, tilanne todennäköisesti toistuu.

• Hajoamassa

Hän oli aika humalassa silloin..Sain kuulla että hän puhalsi sinä iltana 1.2% mutta minua ei puhallutettu ollenkaan..Olin itsekin jonnin verran juoneena..

Rakkaus on sokea,niihän sitä sanotaan..Ensimmäisestä kerrasta ei koskaan opi ja haluaa antaa anteeksi toiselle,vaikka hän väärin on tehnytkin..

Hän ei ole koskaan aikaisemmissa suhteissaan käynyt naisiin kiinni,hakannut naista näin,miten minut nyt..

Asioista ollaan puhuttu ja sovittu tietyistä pelisäännöistä ja jos nämä menevät päin honkia,on juttu siinä..Toivon että meistä kumpikin osaa muuttaa käytöstään toista kohtaan ja VARSINKIN hän..

• onneton otus

Luuletko että voit luottaa vain miehen sanaan en ole hakannut koskaan ennen. Mitä jos etsit poliisi rekisteristä tiedot miehestä onko aiempia pahoinpitelyjä. ne saa pyydettäessä kun kerrot että sinut on hakattu ja haluat tietää taustat.

Ne on ihan avointa virallista tietoa. Luulempa että rakkaallasi on aika vanha käsi noihin tarttumisiin.

Minuakin hakkasi mies joka ei ole koskaan hakannut. Poliisilla sitten löytyi reksiteri merkintä aika monestakin väliintulosta ja pahoinpitely tuomiokin että sellaisia silittelijöitä tämä Suomi on täynnä.

Jotkut vaan menee sekaisin eikä tuo 1,2 promillee ole edes paha määrä mutta sekoittaa jo miehen sekin.. ei hyvä.

• Nyrkin ja hellan

Et voi olla varma siitä, ettei ole aiemmissa suhteissa lyönyt. Älä syytä itseäsi siitä, että olet ainoa johon on kiinni käynyt. Omassa suhteessani kävi juuri niin. Mies sanoi "En ole koskaan naista lyönyt, enkä aio sitä sinustakaan aloittaa" . Myöhemmin kyllä selvisi, että myös edellisiä oli pahoinpidelty.

• 13+15

Miehen pitää pelisäännöistä sopimisen lisäksi hakeutua terapiaan. Vaikka ei olisi koskaan lyönyt, se ei tarkoita etteikö nyt "rajan ylitettyään" voisi tehdä niin uudestaan, ja entistä helpommin. Terapiaan siis mars! Ja olisin sillä kannalla, että ole joulu ja uusi vuosi vielä muualla. Uutena vuotena jos ryyppää, olet tikattavana, koska toistuessaan väkivalta yleensä pahenee, kuten täälläkin on kerrottu.

• eräs.

Eivät ne parane usein terapiassakaan. En usko. Onko edes halua muuttua.

• 16+11

Asia ymmärretty!!!!!!!!!!!

• Taas tätä samaa...

paskaa. Haluatko tulla lyödyksi uudestaan?
      On se kumma, kun ns. kiltti mies ei naisille kelpaa.
      Pitää olla tatuoitu, kalju, bodari, ex-linnakundinnäköinen,
      ennen kuin nainen kiinnostuu miehestä.
      Onko se sitten kivaa olla raivokohtauksen uhrina ja
      saada turpaansa?

• niinpä, taas tätä

Ai sinun mielestäsi kaikki parit joita näet kadulla ovat tuollaisia, joissa mies on joku ex-linnakundin näköinen vaimonhakkaaja vain koska joku ei ole valinnut sinua? Aina te katkerat pellet kitisette siitä kun naiset valitsevat "pahoja poikia" ja te olisitte niin mukavia, erinomaisia ja kilttejä. Onko käynyt mielessä että nainen ei voi heti tietää onko joku mies väkivaltainen, niinkuin tässäkin tapauksessa asia paljastui vasta suhteen alettua? Eli siitä kiltistä miehestä tulikin "vaimonhakkaaja". Miten tämän selitätte? Olisiko ehkä teidän miestenkin puolelta jotain vikaa asiassa eikä vain naisen arvostelukyvyssä? Miehissä, kuten ihmisissä yleensä, voi olla paljon huonoja piirteitä jotka eivät näy päällepäin yhdellä vilkaisulla vaan paljastuvat vasta pidemmän tuttavuuden jälkeen.

Ja vaikka pidättekin aina itseänne paljon parempina kuin muita miehiä niin silti olette yksin? Miksi? Niinkuin äsken sanoin, naiset ensisijaisesti valitsevat niitä mukavia miehiä joten jotain vikaa sinussakin on pakko olla. En ole vielä koskaan tavannut naista joka sanoisi että toivoo miehen olevan kalju bodari joka näyttää ex-linnakundilta ja hakkaa naisia..

• Kato, kato...
        niinpä, taas tätä kirjoitti:

Ai sinun mielestäsi kaikki parit joita näet kadulla ovat tuollaisia, joissa mies on joku ex-linnakundin näköinen vaimonhakkaaja vain koska joku ei ole valinnut sinua? Aina te katkerat pellet kitisette siitä kun naiset valitsevat "pahoja poikia" ja te olisitte niin mukavia, erinomaisia ja kilttejä. Onko käynyt mielessä että nainen ei voi heti tietää onko joku mies väkivaltainen, niinkuin tässäkin tapauksessa asia paljastui vasta suhteen alettua? Eli siitä kiltistä miehestä tulikin "vaimonhakkaaja". Miten tämän selitätte? Olisiko ehkä teidän miestenkin puolelta jotain vikaa asiassa eikä vain naisen arvostelukyvyssä? Miehissä, kuten ihmisissä yleensä, voi olla paljon huonoja piirteitä jotka eivät näy päällepäin yhdellä vilkaisulla vaan paljastuvat vasta pidemmän tuttavuuden jälkeen.

Ja vaikka pidättekin aina itseänne paljon parempina kuin muita miehiä niin silti olette yksin? Miksi? Niinkuin äsken sanoin, naiset ensisijaisesti valitsevat niitä mukavia miehiä joten jotain vikaa sinussakin on pakko olla. En ole vielä koskaan tavannut naista joka sanoisi että toivoo miehen olevan kalju bodari joka näyttää ex-linnakundilta ja hakkaa naisia..

no, älä nyt kiihdy. Itse näen ihmisestä saman tien, mikä hän on miehiään tai naisiaan, enkä ole tähän mennessä erehtynyt.
        Älä ole niin sinisilmäinen ja naivi sinäkään.

• mie

nämä raivohullut miehetkin esittävät aluksi kilttiä..ei voi mitenkään tietää onko joku väkivaltainen vai ei..että näin ;)

• is
        Kato, kato... kirjoitti:

no, älä nyt kiihdy. Itse näen ihmisestä saman tien, mikä hän on miehiään tai naisiaan, enkä ole tähän mennessä erehtynyt.
        Älä ole niin sinisilmäinen ja naivi sinäkään.

Edes sinä et ole niin viisas, että tietäisit jokaisesta ihmisestä samantien mikä hän on miehiään. Siihen ei pystyy kukaan. Aika suurta typeryyttä kuvitella itsestään noin liikoja!!

• martax

Unohda ja toivottavasti mies menee hoitoon.

• ...

Älä mene takaisin, ole niin hyvä itsellesi! Jos menet niin olet lopulta todennäköisesti se nainen, josta olet lehdistä lukenut ja ihmetellyt että eikö sillä ole mitään oman arvon tuntoa kun antaa itseään hakata vuodesta toiseen. Jos menet takaisin niin lähteminen on paljon hankalampaa seuraavalla kerralla. Ja minä uskon että jos joku lyö toista, voi se ihminen olla aivan erilainen toisen ihmisen kanssa eikä välttämättä ikinä löisi sitä. Mutta se että on lyönyt jota kuta aiheuttaa sen että se kaunis suhde ja luottamus on mennyttä pysyvästi. Eikä sitä enää lyöjäkään ajattele samallalailla pahoinpitelemästään kuin ennen...Voimia sulle, koita jaksaa. Parempaa on edessä kunhan jatkaa omaa tietäsi uusiin seikkailuihin.

• hakattu mies

Älä ihmeessä nainen hyvä anna anteeksi. Totuus on se että kerran kun on lyönyt ja painat asian villaisella on toinen kerta varma koska hän luottaa siihen että et jätä.
      Itse olen mies ja kiltti sellainen. En ikinä satuta naista mutta olen myös huomannut sen ikävän faktan että naiset hakevat räyhääjää ja kovaa jätkää rinnalleen siksi minä olen yksin. Olisin hellä ja rakastava mutta kun en ole kova olen nössö luuseri.
      Olen kokenut saman miehenä. Edellisessä suhteessa sain itse väkivaltaiselta naiskumppaniltani turpiin. Annoin anteeksi vaikka hän katuikin tekoaan sain toiston asiaan pettämisen kera. Hän jäi rysän päältä kiinni ja sanallisesti tilannetta kinasteltuamme sain taas naisen väkivallan päälleni niin että myös silmälasini, paita ja vahva kaulassa oleva panssariketju meni poikki. Itse en edes koskenut naiseen koska vältän väkivaltaa ja poistun mielummin tilanteesta. Mulla oli vain se tilanne että olen mies niin se tunnutaan hyväksyvän että nainen hakkaa. Tilannetta nauroi niin kaverit kun paikalle kutsutut poliisit. Sanottiin vain että ole mies ja pidä naisesi kurissa. Kukaan ei ikinä uskonut että myös mies voi saada väkivaltaa kumppaniltaan. Olet näinollen nainen ja yhteiskunnallisesti ajatellen heikompi mutta yhtään väkivaltaa et sinäkään saa kokea. Tuolla on kunnollisia miehiä myös sinulle.
      Paljon jaksamisia ja arvosta itseäsi rakastettuna ja oikein kohdeltuna naisena. Sitä et hakkaajalta saa!

• parempaa palvelua

Ikävä kuulla "hakattu mies", että poliisit suhtautuivat naureskellen. Sinulle sattui huono tuuri poliisien suhteen. Uskon, että moni muu poliisi olisi käyttäytynyt fiksummin. Naisten väkivaltaisuus on sen verran tavallista.

Itselleni sattui tapaus, jossa kaksi tyttöä pahoinpiteli oman tyttäreni ja poliiseilla oli huvittunut ilme, kun kävimme tekemässä rikosilmoitusta. He eivät sentään uskaltaneet sanoa mitään, kun minä olin mukana.

Olisiko sinulla vielä voimia tehdä kirjallinen huomautus poliisien käyttäytymisestä. Vaikka asiasta olisikin kulunut aikaa, niin voit kertoa sen vieläkin vaivaavan. Meidän veronmaksajien on vaadittava vastinetta verorahoillemme.

• Kiltti mies

Ex-vaimo kokeili kerran käydä päälle. Nappasin käsistä kiinni ja kerroin että jos kerrankin vielä nostaa kätensä, niin homma loppuu samantien. Sen jälkeen ei nostanut kättänsä minua vastaan, mitä nyt humalassa heitteli sormustaan syystä tai kolmannesta minua päin. Onneksi halusi itse eron, koska ei sellaista pelleilyä jaksa kukaan katsoa ja kilttinä miehenä en halunnut sitä itse ehdottaa kun kuvittelin naivisti että tilanne voisi joskus parantua.

Samaa virhettä en tee enää koskaan. Ensimmäinen käden ojennus on lopettanut monta muuten kivaa iltaa ja naiset ovat saaneet keksiä uuden miehen elämäänsä.

• mk
        parempaa palvelua kirjoitti:

Ikävä kuulla "hakattu mies", että poliisit suhtautuivat naureskellen. Sinulle sattui huono tuuri poliisien suhteen. Uskon, että moni muu poliisi olisi käyttäytynyt fiksummin. Naisten väkivaltaisuus on sen verran tavallista.

Itselleni sattui tapaus, jossa kaksi tyttöä pahoinpiteli oman tyttäreni ja poliiseilla oli huvittunut ilme, kun kävimme tekemässä rikosilmoitusta. He eivät sentään uskaltaneet sanoa mitään, kun minä olin mukana.

Olisiko sinulla vielä voimia tehdä kirjallinen huomautus poliisien käyttäytymisestä. Vaikka asiasta olisikin kulunut aikaa, niin voit kertoa sen vieläkin vaivaavan. Meidän veronmaksajien on vaadittava vastinetta verorahoillemme.

Miksi sinä rikosilmoituksen teit ja olsit mennyt lapsesi isän kanssa natamaan niile tytöille samalla mitalla takisin ja kunnolla että uskovat etteikannataryppyillä ja siten ettei kukaan muu näe ja pari kaveria tosistamaan ett äolitte jossain muualla niin kukan ei pysty tosistamaan. Omaa lastakiusasi naapurin pikkuisen vanhempi tyttö ja kerran kun näin niin sanoin että jos ei lopu niin tulee pesäpallomailasta ja lujaa niin usko kerrasta koska olen sen verran elämäni aikan nähnyt mailamaa miten määrätyissä tilanteissa toimitaan ja pehmoilu ei auta.

• Mammeli.

Voihan sitä silti antaa anteeksi vaikka ei palaisikaan takaisin. Onhan sitä ennenkin erottu kavereina. Jos tuntuu että pelkää saman toistuvan niin kannattaa harkita tosissaan. Toisaalta on totta että kukaan ei käyttäydy väkivaltaisesti jos ei ärsytetä.Jostain täytyy saada ärsyke .

• soicca

samaa mieltä!nainen on pikkupäissään naputtanut ja nalkuttanut niin paljon ja niin ilkeään sävyyn että tuli turpiin!

• ,,,,,,

Totta että jotkut naiset (tai vaikka miehetkin) varsinkin hiukan otettuaan oikein kokeilevat rajoja, että koska kumppani räjähtää. MUTTA: eikö siinä pitäisi silti terveen ja parisuhdetaitoisen reagoida muuten kuin pahoinpitelemällä? Siis suuttua/reverä/polttaa päreet....huutamalla, lähtemällä pois tilanteesta, käskemällä toisen lähteä (ainakin yrittää), vaikka haukkumalla tms.

Ja kyllä niitä ihmisiä on, jotka ei tarvi syytä lyömiseen. Se syy keksitään ihan mistä vain...ystäväni laittoi ensin lapsen ruoan mikroon eikä miehensä, niin jo se riitti syyksi. Riittää sekin että joku toinen katsoo hakkaajan kumppania vaikka kaupungilla, niin kotona saa toppatakkiin pukeutunut osumia kun on pukeutunut provosti tai "aivan varmasti on jotain salattavaa kun vieres mies katsoi päin".

• radiofarmer

Ihan mikä tahansa voi toimia joillekin ihmisille ärsykkeenä.

• juxa69

Molempien kannalta olisi parempi että slut finito jne..

• viuhvauhbalboa.

SEN SIITÄ SAA KUN EI PYSY KEITTIÖSSÄ.

• 11+5

tän palstan taso on romahtanut viime aikoina, edes trollit eivät jaksa yrittää enää...

• Ikävä ihminen

Juupa juu, taas vaihteeksi tämmöinen viestiketju, jota aihetta puidaan aina
      n. 3 viikon välein täällä s24 foorumeilla.

Niin perusjuttu tarina, että oikein ironisesti huvittaa......eli provo.

Jos ei provo, niin eiköhän aikuisen ihmisen pitäisi itse tajuta, mitä
      elämältään haluaa ja miten toimii. Turha sitä täällä on jauhaa.

Hakattu mies: Noinhan se menee, valitettavasti. Pidä puolesi tai kärsi,
      omapahan on valintasi. Puolien pitämisellä en tarkoita ratkaisuna
      nyrkkiä, vaan muita keinoja jotka ovat vähintään yhtä hyviä.

• jsssssssjsjsjsj

Mahtaa noin kyynisen ihmisen elo olla ankeaa ja rakkaudetonta....

Ja ei, en ole sitä mieltä, että ap:n kannattaisi palata miehen luo.

• Provoko

Haloo!

Oli provo tai ei, niin tälläkin hetkellä moni sadat... ellei jopa tuhannet suomalaiset ovat vastaavien engelmien kanssa, ja jos asia tosiaan olisi niin simppeli kun miksi sinä sen maalaat, niin mitään ongelmaahan ei olisi, vaan ovi viuhuisi sitä mukaa kun joku vetelee puolisoaan ympärikorvien, ja pian väkivaltaiset miehet ja naiset olisivat vailla seurustelukumppaneita...

Vaan näin kun ei ole, vaan noista on yleensä vähän hankalampi päästä eroon. Asialla on vissiin jotain tekemistä sen kanssa, että väkivaltaa toiselle tekevä osapuoli pystyy jollain keinoin pitämään toista vallassaan (mahdollisesti juuri tällä väkivallalla ja muulla tavalla lyttää toisen egon niin phaan kuosiin että toinen kokee kahdesta pahasta vaihtoehdosta parisuhteeseen jäämisen pienempänä kun yksin jäämisen).

Ja sä olet sitä mieltä että tällaisesta asiasta ei turhaan pitäisi keskustella internetin keskustelupalstalla?

Vaikka sua kuinka vituttaisi lueskella näitä juttuja, niin mä näkisin sen pienenä hintana, mikäli joku jolla on ko. ongelmia saa tästä pientäkin apua elämänsä raiteilleen laittamiseksi!

Loppuun vielä hieman omaa logiikkaasi...

Niin perusjuttua toi sun viestis...
        Turhaan sä täälä kirjottelet että on provo...
        Eiköhän lukijoiden ittensä pitäs se täälä tajuta...
        Turha sitä täälä on jauhaa...

Lähes joka viestiketjusta löytyy näitä "tää on provo" juttuja... Mulle tulee auttamattakin mieleen että sielä on taas surullisen paranoidi yksilö jolle elämässä tärkeintä on se, ettei kukaan vaan pääse huijaamaan keskustelupalstalla... ja haluaa ilmaista joka väliin ettei häntä huijattu!

Mitä helkutin väliä vaikka ne jutut olisikin provoja?

Onko tuo tulkittavissa niin että mistään teoreettisista ongelmista ei sovi keskustella?

Onko se teiltä pois?

Ymmärrän kyllä tarpeen tulla selventämään asiaa jos joku jossain koittaa huijaamalla vahingoittaa toista tai käyttää toista hyväkseen, mutta kaikilla on täysi vapaus valita mitä lukee, ja mihin keskusteluun ottaa osaa.

Pahoittelut asian vierestä vaahtoamisesta.

• Ikävä ihminen
        Provoko kirjoitti:

Haloo!

Oli provo tai ei, niin tälläkin hetkellä moni sadat... ellei jopa tuhannet suomalaiset ovat vastaavien engelmien kanssa, ja jos asia tosiaan olisi niin simppeli kun miksi sinä sen maalaat, niin mitään ongelmaahan ei olisi, vaan ovi viuhuisi sitä mukaa kun joku vetelee puolisoaan ympärikorvien, ja pian väkivaltaiset miehet ja naiset olisivat vailla seurustelukumppaneita...

Vaan näin kun ei ole, vaan noista on yleensä vähän hankalampi päästä eroon. Asialla on vissiin jotain tekemistä sen kanssa, että väkivaltaa toiselle tekevä osapuoli pystyy jollain keinoin pitämään toista vallassaan (mahdollisesti juuri tällä väkivallalla ja muulla tavalla lyttää toisen egon niin phaan kuosiin että toinen kokee kahdesta pahasta vaihtoehdosta parisuhteeseen jäämisen pienempänä kun yksin jäämisen).

Ja sä olet sitä mieltä että tällaisesta asiasta ei turhaan pitäisi keskustella internetin keskustelupalstalla?

Vaikka sua kuinka vituttaisi lueskella näitä juttuja, niin mä näkisin sen pienenä hintana, mikäli joku jolla on ko. ongelmia saa tästä pientäkin apua elämänsä raiteilleen laittamiseksi!

Loppuun vielä hieman omaa logiikkaasi...

Niin perusjuttua toi sun viestis...
        Turhaan sä täälä kirjottelet että on provo...
        Eiköhän lukijoiden ittensä pitäs se täälä tajuta...
        Turha sitä täälä on jauhaa...

Lähes joka viestiketjusta löytyy näitä "tää on provo" juttuja... Mulle tulee auttamattakin mieleen että sielä on taas surullisen paranoidi yksilö jolle elämässä tärkeintä on se, ettei kukaan vaan pääse huijaamaan keskustelupalstalla... ja haluaa ilmaista joka väliin ettei häntä huijattu!

Mitä helkutin väliä vaikka ne jutut olisikin provoja?

Onko tuo tulkittavissa niin että mistään teoreettisista ongelmista ei sovi keskustella?

Onko se teiltä pois?

Ymmärrän kyllä tarpeen tulla selventämään asiaa jos joku jossain koittaa huijaamalla vahingoittaa toista tai käyttää toista hyväkseen, mutta kaikilla on täysi vapaus valita mitä lukee, ja mihin keskusteluun ottaa osaa.

Pahoittelut asian vierestä vaahtoamisesta.

Vaahtoa ihan niin paljon kuin haluat, se ei mua haittaa. Menee sitten vierestä
        tai ei osu edes kentälle ;)

Vaikka tekstistäsi päätellen olenkin mielestäsi idiootti, niin koeta edes
        kirjoittaa kieliopillisten sääntöjen mukaan.

Provoja tai ei, kuka lukee ja kuka ei. Toiset vaan saavat lisää vettä
        myllyynsä lukiessaan näitä juttuja ja pahimmassa tapauksessa etsiessään
        vastauksia saavat ohjeita sellaiseen toimintaan ja malliin, että ajavat
        itsensä ojasta allikkoon.

No, samapa tuo minulle.

Ai niin, ei mun elämä ole ankeaa.....yhtä hiton sirkusta koko homma.

• provoko
        Ikävä ihminen kirjoitti:

Vaahtoa ihan niin paljon kuin haluat, se ei mua haittaa. Menee sitten vierestä
        tai ei osu edes kentälle ;)

Vaikka tekstistäsi päätellen olenkin mielestäsi idiootti, niin koeta edes
        kirjoittaa kieliopillisten sääntöjen mukaan.

Provoja tai ei, kuka lukee ja kuka ei. Toiset vaan saavat lisää vettä
        myllyynsä lukiessaan näitä juttuja ja pahimmassa tapauksessa etsiessään
        vastauksia saavat ohjeita sellaiseen toimintaan ja malliin, että ajavat
        itsensä ojasta allikkoon.

No, samapa tuo minulle.

Ai niin, ei mun elämä ole ankeaa.....yhtä hiton sirkusta koko homma.

Oho.

Kiitos varsin maltillisesta vastauksestasi. Ja vaikka itse pidänkin kielioppisääntöjen noudattamista toisarvoisena tällaisilla keskustelupalstoilla, etenkin jos niitä verrataan asiasisältöön (niin kauan kun viesti kuitenkin välittyy), niin olen ensimmäisten joukossa myöntämässä puutteellisuuteni sillä sektorilla.

Kiva että elämäsi on mallillaan.

En myöskään halua millään tavoin pahoittaa mieltäsi, mutta toisin kuin sinä, uskoisin että kysymällä/keskustelemalla hankalistakin asioista voi päästä paremmin jyvälle, ja sitä kautta päästä parempaan lopputulokseen.

Toki tämä edellyttää jonkinasteista kykyä erotella hyödylliset viestit haitallisista. Sikäli mikäli sitä kykyä ei ole alunalkujaan niin homma on jo menossa metsään muutenkin. No harm done.

• 4+16

Jätit kertomatta, mitä tapahtui ennen pahoinpitelyä. Mielestäni sillä on paljon merkitystä sen kannalta, kannattaako sinun antaa miehelle uusi mahdollisuus. Lyöminen ei ole oikeutettua muuten kuin hätävarjeluna, mutta joissain olosuhteissa se on silti ymmärrettävämpää kuin toisissa...

• öarjkb

Hei.

Itse tosiaan olisin todella varovainen tuollaisen kaverin suhteen. Kaveripiirissä on muutamia naisia joilla on ollut väkivaltaisia miehiä (ja itseasiassa yksi nainenkin), eivätkä hommat ole tosiaan lupailuista huolimatta muuttuneet parempaan suuntaan.

Toki kaikki on niin tapauskohtaista... Vaikka se ei siitä millään tavallaan hyväksyttävämmäksi muutu, niin uskoisin että aivan tavallinen "väkivallatonkin" ihminen saattaa sopivien olosuhteiden vallitessa (esim. kova stressi), kovassa humalassa riittävien ärsykkeiden alla äityä väkivaltaiseksi... Joten en ehkä välttämättä olisi aivan ehdoton tuon suhteen.

Sanoisin kuitenkin että mikäli tuollaisen jälkeen vielä haluaa "kokeilla onneaan" niin tekisin selväksi että samanlainen tilanne ei saa toistua missään tapauksessa, ja jos se tarkoittaa esim juomisesta luopumista, niin sen pitää olla ehtona jatkamiselle. Lisäksi kyllä edellyttäisin avun hankkimista, koska kyllähän tuo jokatapauksessa kielii jonkinlaisesta ongelmasta.

Mikäli jossain vaiheessa toistuu, tai edes vaikuttaa siltä että kohta alkaa viuhua, niin äkkiä jalat alle. Kerta voi vielä mennä kaameana erehdyksenä, kaksi on jo pahanlainen taipumus moiseen, eikä missään tapauksessa mitenkään hyväksyttävää. Maailma on kumminkin pullollaan miehiä (ja naisia) jotka pärjäävät koko elämänsä mukiloimatta läheisiään!

Tsemppiä kaikille jotka kokevat väkivaltaa läheistensä toimesta... Koittakaa tehdä elämänne paras päätös, ja poistua epäterveestä suhteesta!

• pimpula71

Ensimmäinen väkivaltainen suhteeni oli isäpuoleeni hän antoi selkään vaikka syy oli pettämisen ilmiantaminen äidille karkasin kotoa kolmi vuotiaan pikkuveljeni kanssa.
      Toinen väkivaltainen suhde oli toiseen isäpuoleeni joka heitti minut niskaperseotteella monta metriä eteiseen komentaessani hänen poikaansa tukkapölllyllä kun hän nakkasi kukkaruukkuja olohuoneen ikkunalaudalta alas ihan huvikseen.
      Komas väkivaltainen suhteeni oli äitiini joka antoi selkään tupakoinnista.
      Vihaan ihmisiä enkä syyttä.
      Neljäs hakkaaja oli mustasukkainen poikakaveri joka ei antanut mennä diskoihin yms ikääni sopiviin nuoriso tapahtumiin. Kahden puolen vuoden suhde päättyi eroon saldona aivotärähdys arpiset jalat.
      Sitten sainkin olla pitkään rauhassa ja opin puolustautumaan veljeäni ja isäpuoltani vastaan.
      Viimeinen tikki oli pitkän suhteen kariuduttua se komea ihana mies vinkui ja vaani luokseni ja kun otin hajoitti leukaperät kuukausiksi ja taisi kolahtaa jotain muutakin kopassa.
      Erottuani hänestä olen kärsinyt pitkistä poissaolokohtauksista ja seuraavan naisen hän hakkasi pyörätuoliin.
      Väkivaltainen ihminen ei koskaa muuta käyttöytymismalliaan.

• Olet oikeassa

Ihmisessä on tosi syvällä kaksi pahaa tautia, mitkä ei parane koskaan !!!:
        1. väkivaltaisuus
        2. mustasukkaisuus
        Jos nämä taudit sattuvat olemaan vielä samassa ihmisessä niin on kyseessä ehdottomasti paha ja vaarallinen yhdistelmä,
        Sellaista henkilöä on syytä karttaa kuin ruttoa..

• lähde tai olet pian arkussa ja 3 metriä multaa naamasi päällä.Itse olen kokenut saman joka kerta se pahenee ja pahenee...Eron jälkeenkin mies vainoaa vielä sua.usko kerrasta ....

• Mätisäkki

Päätit sitten laittaa oikein naamaris esille,että varmasti sääliä tipahtelee,olisit nyt tarinassas kertonut senkin,et miten sä olet sitä sun entistä äijääs provosoinut esim henkisellä väkivallalla, ootte saakelin naiset sellasia lottia,että näissä tilanteissa teille ei löydy kuin yks syyllinen ja se on automaattisesti mies,se on ihan sama missä muodossa se väkivalta tulee,väkivaltaa se on silti. te olette vaatimassa tasa-arvoa,teillä on kaiken maailman feministi klubinne,niin ottakaa sitä vastaa,miten te sinne metsään huudatte, se on saatanan säälittävää naiset muka on aina niiin enkeleitä, oikeastaan te olette oikeita piruja,kun niin vain haluatte,mutta samaa ette kestä takaisin.

Ja sitten niille miinustelijoille tiedoksi,tässä ei nyt sitten lukenut mitään,että se on hyväksyttävää,mutta asioista jos puhutaan,niin puhutaan sitten niiden oikeilla nimillä,eikä olla sormi pystyssä yhteen suuntaan.

• Oli lähellä...

Mieti myös sitä,onko miehesi narsisti..lupaa ja vannoo..kertoo ettei ole ennen tehnyt mitään tällaista..eli syyllistää..alistaa..jos et ole ns."äänetön osakas" mahdollisesti tulet saamaan selkäsi toisenkin kerran jos uskallat kyseenalaistaa miehen mielen..

• moido123

nimenomaan näin. miten tuo onkin niin että ei ole ennen tehnyt mitään tälläistä..enkä aiemmin lyönyt ketään..yrittääköhän hakkaaja syyllistää uhriaan että kukaan muu ei ole ollut niin kamala että olisi ihan pitänyt lyödä..

• Turvalukot ovissa

Unohda koko ihminen! Älä missään tapauksessa palaa koskaan. Kun seuraava pahoinpitely tapahtuu voi sinulta lähteä henki. Nämä asiat ovat ehdottomia, mitään keskitietä ei ole. Vaikka sinä kuinka rakastaisit, niin todellisuudessa hän ei rakasta vaan haluaa hallita ja kontrolloida sinua ja hän on taitava ja uskottava manipuloija. Hankkiudu niin kauas eroon hänestä kuin ikinä vain voit ja heti, nyt.

• Eroa tai kuole

Lyö 100% varmasti uudestaan kun tarpeeksi kova paikka tulee. On ihmisiä jotka ei lyö koskaan vaikka tulis kuinka kova paikka. Sun miehesi ei ole välttämättä tällainen, ettekä voi vältellä kovia riitoja lopunelämäänne.

• Eroa tai kuole

Siis sun miehesi ei ole tällainen. Toi välttämättä sana pois.

• Mies sanojensa takan

Jätä hänet, kerran lyö, lyö toistekkin, ja mitä pitemmäksi aika kuluu, ni sitä vaikeampi on erota/ehkä syyte nostaa.
      ET todellakaan ole väkivällän arvoinen.
      Mies hakee vallan tunnetta käyttäessään väkivaltaa.
      Itse olen MIES enkä koskaan ole tarttunut väkivaltaan, miksi sit sanon näin?
      Tapoja keskusteluun ja muulla tavalla käydä tilanteiden selvittelyyn on olemassa väkivallan lisäksi.
      Ne jotka turvautuvat väkivaltaan OVAT heikkoja, vailla itsetuntoa kykenemättömiä sosiaaliseen toimeen ja kuvittelevat hallitsevansa tilanteet omalla mitättömyydellään, ilman väkivaltaa. Sellaiset tyypit pitäis karkoittaa maasta ja polttaa roviolla.

• Avannepussin kanssa ei ole helppo elää.

• Siru..........

Ettekö torvet tajua, ettei kannata enää yrittää vakuutella aloittajaa: hän on jo päätöksensä tehnyt.

Nimimerkki Hajoamssa kirjoitti aloitusviestinsä jälkeen

"Asioista ollaan puhuttu ja sovittu tietyistä pelisäännöistä ja jos nämä menevät päin honkia,on juttu siinä..Toivon että meistä kumpikin osaa muuttaa käytöstään toista kohtaan ja VARSINKIN hän.."

Pelisäännöistä on jo sovittu, ja sitten vasta, JOS mies mokaa toisen kerran, nainen jättää hänet. Tai sitten sovitaan taas pelisäännöistä, ja jos mies mokaa kolmannen kerran, nainen jättää hänet. Ja.... ja...

P.S. Minulle on aivan sama dumppaatko miehesi vai jatkatko hänen kanssaan. Kerta kaikkiaan yhdentekevää.

• vakavasti varoitan

Nyt kun lähdet niin vielä kerkiät.Se mies ei muutu,päinvastoin vanhetessa oireet pahenevat.On hengenvaarallista jäädä sellaisen ukon hoiviin,vaikka se mulkku olisi kuinka makiaa.

• naiset tunnetaan

Mitä itse olet miehellesi tehnyt jotta sait hänet lyömään, henkistä väkivaltaa?

• jaana l

Katsokaa nyt miten tyhmä toi alottaja on. Turha se on yrittää aasille puhua, ei se ymmärrä.

• EROA HETI!

Tällaisia nuo suomalaismiehet ovat. Vaihtaisit sinäkin parempaan ja ottaisit arabin, he eivät naista lyö!

• jooo.....

Hah, ex-mieheni oli Tunisiasta ja pahoinpiteli minua jatkuvasti kun en "totellut" häntä vaan kävin (nais!)puolisten kavereideni kanssa kahvilla kerran tai kaksi vuodessa... Ei se ole kulttuurista kiinni, väkivaltaisia miehiä ja naisia on kaikissa maissa, uskonnoissa ja kulttuureissa.

• EROA HETI!
        jooo..... kirjoitti:

Hah, ex-mieheni oli Tunisiasta ja pahoinpiteli minua jatkuvasti kun en "totellut" häntä vaan kävin (nais!)puolisten kavereideni kanssa kahvilla kerran tai kaksi vuodessa... Ei se ole kulttuurista kiinni, väkivaltaisia miehiä ja naisia on kaikissa maissa, uskonnoissa ja kulttuureissa.

Älä valehtele, olet sairas persu joka vain koittaa vierittää suomalaisten tavat arabien niskoille. Arabit eivät ole niin väkivaltaisia parisuhteessa mitä suomalaiset.

• Santamaa

Ei muuten pidä paikkaansa. Naisen arvo on kamelin alapuolella.

• Anskuliini

Mulle on joskus aikaa sitten käyny samalla tavalla ja rakastin paljon.Muutaman kerran annoin anteeksi mutta sit en jaksanut enää.Ekan kerran kun lyö niin lyö nisen jälkeenkin.Jos multa kysyttäis ni en antais anteeksi,vaan etsisin sellasen joka ei lyö.Maailma miehiä täynnä on,ei oo yhestä kiinni.Jos rakastaa ni ei sillon lyö,ainakaan noin pahasti.Tsemppiä sulle.

• ans kattoo ny

Sinusta päätellen,sinä olet varmasti alistanut ainakin miehiä.Noin ajatteleeja kirjoittaa vain ihminen jolla on taustallaan pitkä kiusaamis historia.Hävettää sanoa,mutta ihan syystä sait nyrkistä.

• 11+8

Omasta kokemuksestani voin kertoa, että juuri ne väkivaltaiset miehet ovat niitä, jotka vannovat ja vakuuttavat etteivät ole koskaan naista lyöneet. Yleensä normaaleilla miehillä ei koko asia käy edes mielessä eikä asiasta siksi synny keskustelua - eikä asia siis tule suhteessa esille. Väkivaltaiset miehet puhuvat pahoinpitelystä (usein kovaan ääneen protestoiden) koska se on jotenkin heidän elämässään esillä.

Voi toki olla niinkin, että mies on lapsuudessa kohdannut väkivaltaa ja siksi vakuuttelee ettei koskaan tee niin sinulle, mutta tässä tapauksessa on aika selvää että mies ei tyydy asiasta vain keskustelemaan.

Jätä se ennen kuin jotain pahempaa tapahtuu sinulle - tai vielä pahempaa, sinun nykyisille tai tuleville lapsillesi.

• brokendreams30

Ei se ole rakkautta jos menet takaisin, se on vain helppoa ja tuttua mennä samalle miehelle takas, ei ole rakkautta tuommoinen, hänen puoleltaan ainakaan ja sä olet vain epätoivoinen ja sokea!
      Isäpuoleni pieksi äitiäni 10vuotta, sitten se kääntyi myös lapsiin...
      Arvaa montaa kerta sillekin annettiin anteeksi, autettiin ja paapottiin ja monenmoista tarinaa oltin kuultu häneltä.
      Mutta pahoinpitelyt vain paheni, hän sanoi että rakastaa ja anto nyrkkiä, se ei ole rakkautta vaan sairautta!
      Sitten tuli herääminen kun hän melke kuristi minut hengiltä ja äitini tajusi vihdoin että jokuhan voi vaikkapa kuolla sillä väliin kun hän uskoo tyypin muuttuvan!
      Tuollanen ihminen on mieleltään sairas, se tarvii paljon terapiaa ja ulkopuolista apua ja ei todellakaan mitään rakkautta tai perheen leikkimistä vaan shokkihoitoa!
      Jos sä sitä rakastat mukamas, niin anna hänen ensin hoitaa itsensä terveeksi ja normaaliksi sitten katotte uudestaan toimiiko parisuhde. Mutta aika epätoivoinen sun täytyy olla jos ees kehtaat tollasta katella!!! sääli!
      Mulla on jäänyt ainakin pahat traumat tuosta kaikesta, en ees uskalla kuvitella millaset raumat on äidilläni....:/ siitä on pitkä aika kun he erosivat ja vielä vasta jokunen vuosi sitten tuo äijä lopetti meidän henkisen kiusaamisen. Kun puhelin nrot ja osoitteet salaisia!!!
      Hänelle tarjottiin apua, mutta kukaan ei voi pakottaa skitson muuttumaan jos ei itse sitä halua!
      Rakasta ensin itseäsi!

• Wiksu Nainen

Mun mielestä on typerää tulla tänne selittään että mun mies löi mua, mitä mä teen... Ikäänkuin sä hakisit täältä sääliä ja sympatiaa.

Eiköhän jokainen FIKSU ihminen ymmärtäis lähtee ekan iskun jälkeen. Tosin sitten on näitä pässejä, jotka suosiolla jäävät nyrkkeilysäkiks.

• VIKA ON PALVELUSSA

Miksi ihmeessä S24 nostaa tällaisia henkilökohtaisia aiheita ylös?

• Calluna.

Mielummin asuisin koko elämäni yksin, kuin olisin väkivaltaisessa suhteessa. Väkivaltaa kohtaan on nollatoleranssi.
      Miksi ihminen löisi rakastamaansa ihmistä?

• Puolin ja toisin

On myös naisia, jotka eivät tunne itseään ja tekevät miehistä mössöä... jotkut miespuoliset sallivat sen, tiettyyn rajaan asti.

• Kunnon koukkua namaa

Eihän se mies osaa lyödä kunnolla kun oot täällä siitä märisemässä.

• 15+6

Henkinen ja fyysinen väkivalta on AINA tuomittavaa, eikä siihen ole kenelläkään mitään oikeutusta. Koska olette kuitenkin olleet jo pari vuotta yhdessä ja vastaavaa ei ole aiemmin tapahtunut, tekisi kuitenkin mieleni kysyä, että mitä tapahtui ennen pahoinpitelyä? Olitko itse uhkaava tai väkivaltainen? Ajoitko hänet nurkkaan?

Kuten sanoin, mikään ei oikeuta fyysistä eikä henkistä väkivaltaa ja sellaisesta myrkyllisestä suhteesta kannattaa hankkiutua pikimmiten eroon ja olla mieluummin vaikka yksin. Jätä se. Mikäli riitelette tuhoisalla tavalla useinkin, suosittelisin puolisollesi samaa. Se on parempi ratkaisu teille molemmille, ennen kuin käy vielä pahemmin kummallekaan.

• JaViNi

Mä annoin mustan silmän anteeksi (mustasukkainen känniriita), eikä koskaan oo tehny sitä uudestaan. Tapahtumasta jo useampi vuosi.

Ikävä kyllä suurin osa on näitä jotka ei muutu vaikka mitä lupailisivat.

• 1x2xx

Anteeksianto ei muuta mitään. Teidän pitää selvittää itsellenne, että pystyttekö muuttumaan niin ettei tuo toistu enää. Menkää vaikka pariterapiaan tai erotkaa. Siinä vaihtoehdot. Jotakin konkreettista pitää tapahtua.

• Nähnyt

Turpaan tulee vielä uudestaan jos et lähde. Sitten pitää vaan hyväksyä pahoinpidellyksi tuleminen ja kaikesta huolimatta rakastaa vaikka silmät mustana. Lähde.

• aaaaiii

Muuta pois.Älä jatka enään..

• mixu

viestis ei käynnyt ilmi olika alkoholilla osuutta jo ei nii jätä hemmo vaik eihän se viinakaan oo mikään puolustus/syy hakata mut silloin voi ainakin tulevaisuudes paeta takavasemalle jos et halua erota.

• jep_____

ei toimi, kokemusta on. vaikka kaiken vois antaa anteeks. seuraa se silti koko ajan suhteeessa että on löyny mikään ei oo samanlaista.

• poika88___

Olen jo kotoa ajat sitten muuttanut, mutta nyt viimeisen pari vuotta on äiti silloin tällöin soittanut ja kertonut mitä isä tekee. Lyö mustelmille, nipistää, tukistaa ja muuta. Olen nyt reilun vuoden jo jokaikisellä puhelinsoitolla sanonut että muuta pois. Olen katsellut yksiöitä ja kaksioitakin äidille netistä ja ollaan puhuttu niistä puhelimessa ja äitikin on muutamia sähköpostilla näyttänyt ja kysynyt mitä mieltä olen.

Mutta aina se vain pysyy siellä kotona, ja minä tiedän seuraavan puhelinsoiton tulevan taas, ja taas yhä uudestaan, yhä raaempine ja pahempine kertomuksineen. Asun siis ulkomailla.

Hyvät naiset ja äidit: älkää menkö retkuun. Muuttakaa pois ja selvitelkää itseksenne kaikessa rauhassa miltä tuntuu asua itsekseen, ilman pelkoa mennä kotiin töistä tai pelätä sitä hetkeä jolloin toinen tulee töistä. Vain te voitte tehdä sen päätöksen ja lopettaa sen jatkuvan, vuosikausia kestäneen murheen ja henkisen pahoinpitelyn joka myöhemmässä vaiheessa sitten muuttuu yhä fyysisemmäksi.

• Ei kannata

Jos haluat uudestaan pahoinpidellyksi niin palaa vaan. Ne lupaukset ettei koskaan enää lyö...on aina huuhaata. Kuka kerran lyö, lyö toisenkin kerran. Jos ittees yhtään rakastat ni anna sen olla vaik kuin pahalta tuntuu nyt!!!

• pois vaan

Älä usko sitä. Ensimmäinen kerta on vaikein, lyömisessäkin. Siitä se kynnys lyödä madaltuu joka kerta.
      Eikä humala ole mikään selitys tai puolustus.
      Pois vaan tuollainen Mies...

• takkahuone

Älä palaa!!! Ketä lyö kerran, lyö toisenkin kerran !!! Usko vaan !

• Riippuu tykkäätkö ottaa turpaan ja et sua hakataan kun niitäkin on jotka tulleet siihen riippuvaisiksi.

Muuten kehota sitä painumaan helvettiin ja vaihdata lukot asuntoon.

Hakkaajat kun ei lopeta ennenkuin kädet irroitettu tai kuolema korjannut.

• Kerro totuus kiitos?

Luettuani aloituksesi jäin kaipaamaan sitä syytä mistä riita on lähtenyt alkuunsa liikkeelle? ..Kerro koko kansalle mikä on oma roolisi tapahtumassa.

OLITKO USKOTON ?

• ihmettelen vain...

En nyt halua lietsoa, mutta ihmettelen suuresti, onko uskottomuus syy lyödä!? Ei, uskottomuus ei oo jees, se on ihan yhtä väärin kuin lyöminenkin mutta eihän mikään parisuhde toimi, jos mennään "silmä silmästä, hammas hampaasta" -periaatteella? MINUSTA lyömiselle ei IKINÄ ole perusteluita... Toki, muakin kyllä kiinnostaa, mistä mies niin kimpaantui MUTTA millään sitä ei saa kulostaan mun korvissa "hyvältä syyltä"!

Ja tosta pettämisestä vielä... Oon sitä mielä, että "jos joku mättää, niin pettää".. Syy siihen on parisuhteessa ja sen päälle pettäjän omassa ajatusmaailmassa (jos on kyse ihmisestä, joka ei vaan voi olla pettämättä). Usein pettäminen on kuitenkin tilanne, johon huono parisuhde on ajanut ja se vain on pettäjän ainut hätähuuto ja keino riuhtasta itsensä irti - saamalla toinen vihaamaan, sitä mitä itse vihasi jo ennen vieraaseen sänkyyn hyppäämistä. Ja ei, en ole pettänyt - petetyksi tullut kerran. Mursi sydämen mutta tajusin heti asian kuultuani, että suhteemme ei ollut tarpeeksi kummallekaan. Voi sitä kipua, itkua ja riittämättömyyden tunnetta. Kyllä musta aika pian anteeksianto kuitenki irtosi.. En ole ainut herran pettämäksi tullut, joten olen todella onnellinen, että hän teki sen, minkä teki.

• 5732049758

Minä ainakin löisin uudestaan, jos akka on tosiaan niin tyhmä, että tulee vielä takaisin. Totta hemmetissä löisin. Miksi ei?

• 545498700,700,

No eihän sulla akka ole eikä tule. 30-senttiä pitempää korstoa et lyö vaan vikiset jortti limaisena.

• pingun frendi
    • Enkä törmää.

Rakasta edelleen, ajoittain silmä, tai per*esilmä mustana!
      Minä pysyisin kaukana tuommoisista tolovanoista.
      Onneksi en ole pitkän ikäni aikana törmännyt yhteenkään.

• mucha juki

Jo pitaa aikainen ihminen tajuta ite.eika kysella , mita ,miten ,kuin

• The Piuhu

Älä ole huolissasi kun naiset aina kuitenkin rakastuvat renttuihin! Jos hän sinulta sattuu hengen viemään niin HÄN istuu noin 3,5v-5v koska ehkä pääsee puolella kun on hyväkäytöksinen ja jos olet masokisti niin olet tietysti töpinöissäsi. MUUTEN LÄHDE POIS JA VAIHDA TYÖPAIKKAA JA MIELUIMMIN MYÖS MUUTA VAIKKA TOISELLE PUOLELLE SUOMEA - Ruotsissakin olist turvassa.

• N84

Hei! uskon kyllä että miehesi on varmasti vilpittömästi pahoillaan ja varmasti tarkoittaa kun sanoo ettei enää ikinä, mutta ei se mene niin. Kun kerran menettää itsehillinnän noin että lyö se tapahtuu uudestaan vaikka ei haluaisi toimia niin. Itse olen parisuhteessa joka kestänyt noin 9 vuotta, olemme eronneet välillä juuri tuon väkivaltaisuuden takia mutta miehelläni myös alkoholi ongelma. Meillä on myös nyt kaksi lasta. Ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen kun erottiin niin kuitenkiin palattiin aina yhteen, ei se eroaminen niin helppoa ole pitkän yhdessä olon jälkeen. Väkivalta kuitenkin loppui mieheni juomisen lopetettua. Vieläkin pelkään sitä päivää että jos hänellä meneekin hermot niin että käykin käsiksi, riskin olen ottanut mutta tiedämpähän ainakin sen että jos minuun koskee enää ikinä niin sen jälkeen en enää katsele. Sitten voin sanoa että olemme kaikki keinot käyttäneet ja katsoneet tämän loppuun. Mutta tunteethan ne tästä niin vaikeaa tekeekin. En missään nimessä kehota kuitenkaan sinua jäämään semmoseen suhteeseen missä saa elää pelossa koska sekin muuttuu joka päiväiseksi. Saa ruveta miettimään sanojaan ja tekemisiään. Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja ja minkä ratkaisun ikinä teetkin se on varmasti sinulle se oikea ratkaisu.

• vain elämää?

Se joka ihminen joka lyö kerran lyö varmasti toisenkin, kolmannen, neljännen... kerran. Oli hän mies tai nainen sama juttu. Rakastaako sellainen ihminen sinua oikeasti joka lyö sinua? Ehkä ei, tai sitten rakastaa mutta hänellä on niin vakavia henkisiä ongelmia ettei niistä selviä ilman ammattiapua. Ennenkuin sellaisestakaan on apua saa toinen osapuoli olla hakattavana monta monta kertaa.

• Metsämökin Tonttu

Laajoissa tutkimuksissa mm. Pohjoismaissa ja Euroopan tasolla tehtynä on todettu, että kun mies kerran on omaa rakastaan (puolisoaan, tyttöystäväänsä, jne.) lyönyt,

on "esto" tältä osin poistunut ja kun "tilaisuus" uuteen väkivaltaan tulee, on kynnys lyödä entistä alhaisemmin. Ja lisäksi mitä useimmin mies naiselle tämän tekee, on kynnys lyödä aina vain alhaisempi!

Naista lyövä mies ei pääsääntöisesti muutu miksikään ihmisenä, koska väkivaltainen käytös on osa hänen luonnettaan, mutta väkivaltaiseen käytökseen erikoistuneen psykoterapeutin terapiassa (kestoltaan vähintään 1-2 vuotta) voi väkivaltainen persoona "oppia hallitsemaan" käytöstään.
      Totuus kuitenkin on se, että toiset luopuvat väkivaltaisesta käytöksestä toiset eivät, kukaan ei etukäteen tiedä kuka luopuu kuka ei!

Itse aina psykiatrisen hoitotyön ammattilaisena olen näissä tilanteissa sanonut sen, että mies omilla teoillaan osoittaa, miten paljon rakastaan rakastaa.
      Jos mies kieltäytyy hakeutumasta terapiaan kun sitä hänelle ehdotetaan, kieltäen esim. sitä tarvitsevansa, unohda tällainen mies.
      Jos taas mies sinua aidosti tekojensa kautta rakastaa, hän on valmis terapiaan hakeutumaan.

Ja varmasti myös ymmärrät kumman kanssa suhteen jatkaminen saattaa olla mahdollista!

• Ikämies joka ei lyö

Jos kuitenkin, vastoin järjen ääntä jäät, älä ainakaan suostu lapsen hankintaan ennenkuin olet satavarma että mies on muuttunut (mihin en kyllä usko). Lapsen jälkeen teitä on kaksi kärsijää ja lähteminen on entistä vaikeampaa.

• Nähty ja riitti

Sano hei hei, ja toivo - ettei tule mustasukkaisena perään..

• mk

Älä anna koska seuraavan kerran saat vielä pahemmin turpii ja niin edelleen. tai sitten laitat miehn terapiaa ja kysyppä onko malli tullut kotoa eli isä on hakannut äitiä niin e iosaa ratkaista ongelmia kuin nyrkeillä ja yksi lyönti on liikaa.

• tsemppiä!

Mua ei oo koskaan yksikään mies lyönyt (josta olen todella onnellinen), joten katson asiaa ulkpuolisen silmin. Tiedän ihmissuhteita, joissa väkivalta tai viina (joskus molemmat) on hivuttautuneet arkeen. A) sitä ei näe päällepäin, se naapuruston lepposin äijä voi ollakin pahin, B) tunnetko todella miehen taustat, voiko syy lyömättömyyteen olla se, ettei esim. pidempiä suhteita ole takana? C) minun silmissä teidän suhde on(oli) arkistumassa eli se parin vuoden alkuhuuma ja into on tasoitumassa ns. oikeaksi (vakituisemmaksi) parisuhteeksi, jolloin vihdoin huokaistaan ja päästetään koko "minä" esille. Pelkään pahoin, että hänkin on huokaissut ja päästänyt itsensä ulos kuorestaan...

Ehkei hän itsekään sitä tiedosta, mutta rakasta itseäsi sen verran, että mietit ja katsot häntä hetken ulkopuolisen silmin: onko hänellä ollut nyrkkitappeluita lähibubissa humalassa, kiivastuuko hän millaisista asioista ja miksi nyt löi? Oliko riita poikkeuksellinen? Fakta on se, että väkivalta lisää väkivaltaa ja aiheuttaa tekijälle mielihyvä rypäyksen, jolloin kynnys teon uusimiseen madaltuu. On niin tavattoman helppoa sanoa "jätä se", mutta tiedän tunteen, kun toista rakastaa eikä vaihtoehtoinen ykinolo tunnu miltään, MUTTA mieti kahdesti.

Jos nyt jotain rohkaisua, niin: "Joka kerran tulee lyödyksi on epäonninen. Joka toisen kerran tulee lyödyksi uskoo inhimillisyyteen ja rakkauteen, koska antoi tilaisuuden. Joka kolmannen kerran tulee lyödyksi on tyhmä, kun uskoi sinisilmäisesti." Tän perusteella voisit antaa mahdollisuuden, mutta jos siihen päädyt, MUISTA että ei enää koskaan - ei vuoden, ei viiden eikä kymmenen tai 2-kymmenen jälkeen... Silti suosittelisin sitä kaikkein haikeinta: säästä itsesi ja lähde, löydät varmasti helläkätisemmänkin kohteen rakastaa... Ei lohduta, tiedän, mutta niin se vaan on - onneksi tää maailma on miehiä täynnä :) Tsemppiä, olet todella haastavassa risteyksessä, jossa kartturi olet vain ja ainoastaan sinä!

• ...

Mut pahoinpideltiin kerran ja se jäi siihen. Mä uskon ettei sitä tule koskaan enää tapahtumaan tai tiedän. Olin kaksi kuukautta pitämättä mitään yhteyttä ja palasin hänen luo. Olin päättäny etten palaa, mutta rakastan häntä niin paljon ja hän rakastaa mua. En ole koskaan tavannut näin mahtavaa miestä. Molemmat olemme tehneet todella pahoja virheitä, mutta rakastamme toisiamme hirveesti. Hän on mun elämäni mies. Mä en todellakaan puolustele pahoinpitelyä, mutta jos hän lyö toisen kerran niin sit kannattaa lähtee ehdottomasti. Kuitenkin kun rakastaa ja on ollu noinkin kauan yhdessä niin kannattaa yrittää vielä. Mä oon kestäny paljon ja meinaan kestää jatkossakin, koska rakastan häntä niin paljon. Menen hänen kanssaan jossain vaiheessa naimisiin. Me ollaan oltu puol vuotta pidempään yhdessä, mutta vaikka tulis mitä en jätä häntä eikä hän mua. On ollu rankkaa ja tulee vastakin, mutta sitä se rakkaus on. Eihän ne jotka on naimisissa esim. 30 vuotta niin ei ne ole ongelmattomia liittoja. Mutta korostan en ole pahoinpitelyn puolella ja tottakai ihminen päättää itse. Pahoinpitely ei ole missään nimessä hyväksyttävä teko.

• Rauhallista elämää

Olet täysin oikeassa. Siinä, mihin järki lakkaa nyrkki jatkaa. Jos ei ole sitä järkeä, ei ole rakkauttakaan. Olin itse aikanaan 8 v yhdessä, mutta melko äkkiä pääsin eroonkin. Ei ole kysymys siitä, miten kauan on elämäänsä tuhlannut jonkun tyypin kanssa. Jos kaveri sekoaa, mitäs sitä odottelemaan koska kuolinisku tulee?

• Mari27

en edes jaksa alkaa lukemaan noita kaikkia kirjoituksia, kerron vain oman kokemukseni. olen elänyt kahdessa erittäin väkivaltaisessa suhteessa, luojan kiitos niistä jo nyt irti päässeenä. En tahdo kenenkään kokevan samaa, en edes sinun. Kerta riittää, usko, siitä se vaan pahenee!! kerran kun lyö, lyö aina!!
      sellaiset ihmiset eivät osaa lopettaa. hetken voi olla hiljaista, pyytelevät anteeksi jne. mutta kohta se taas alkaa..pakene vielä kun voit!! ANSAITSET NIIN PALJON PAREMPAA!!! ÄLÄ anna sydämesi määrätä vaan sen järejen, et halua löytää itseäsi teho-osastolta!!

• Minun mielestä sinun ei tulsi jatkaa. On äärimmäisen helppo luvata olla toistamatta tuota virhettä. Tosiasia on kuitenkin, että sanoessasi oman mielipiteesi väärässä paikassa niin sanotusti turpaan tulee. Miesystävässäsi on jokin vialla, kun hän on pystynyt lyömään rakastaan jo kerran. Tai sitten hän ei vaan yksinkertaisesti oikeasti rakasta sinua puheista huolimatta. Saat nähdä, että sama tulee toistumaan jossain vaiheessa. Kynnys lyödä on seuraavalla kerralla sitä paitsi matalampi. Lähtökohta on, että ketään ei pidä lyödä. Jos tätä kerran rikkoo, ei sen toistaminen ja ehkä kovempana ja raaempana ole pois suljettu. Elämässä mennään vuoristorataa ja aina tulee harjanteen jälkeen alamäki. Silloin kontrolli pettää stressin ym. paineiden alla. Älä jatka suhdetta, olet nähnyt jo aavistuksen nurjasta puolesta.

• kato peiliin

no te nyt heiluitte molemmat kännissä ja sä provosoit ja oikein kerjäsit turpaas että pääset sitten myöhemmin niskan päälle..

ei muuta kun rakastelkaa toisianne ja juokaa vähemmän tai älkää ainakaan yhdessä.

mun ex-muija hakkas mua 5 kertaa ja aina olin valmis taas rakastaan häntä kunhan ny eka rauhoittui. edelleen aina auttelen häntä kun hän pyytää. itse en ole koskaan naista lyöny.

sitähän sanotaan että jos et lastas kurita niin et myös rakasta. paras lahja lapselle on kunnon kasvatus. usko vaan että se oli sulle hyväksi, tää nyky yhteiskunta on aika perseestä ja akat hyppii silmille. myönnä mokas ja nöyrry hieman niin sulla on hyvä tulevaisuus.

T: yks bodari vaan

• Mies

Jos tosissas noin typeriä kyselet niin taidat olla jo kaiken avun tavoittamattomissa. Ellet - niin heitä helvettiin se idiootti jätkä heti ja yritä etsiä itsellesi mies rinnallesi. Meitä tosin on aika harvassa.

• jj

anna hänelle anteksi

• Lähde meneen

Ystäväni sanoin: "Kun joku näyttää todellisen karvansa, usko heti."

• llllllllllllllllllll

Anna mahdollisuus mutta varo, ettei anteeksiantamisia tule useita vuosia putkeen.

• Apua!

Miksi mies lyö?
      Jos se eka kerta tulee, etkä lähde pois, niin tunnetko olevasi syyllinen?

• ero.

Väkivalta pahenee aina, vaikka toinen vannoisi parannusta. Kokemusta on, väkivallan uhrina.. En uskonut että niin se menee, mutta se menee niin. Vain hyvin harva mies muuttuu ammattiavun turvin, toivoa ei ole.

• ukkomies, 1955

kiinni ei saa käydä koskaan, lähde.

• sabata2

ei älä alistu, vaan sinä olet sinä .se uusii taas se hakkaa sua .ja taas aannat anteeks.se on kierre jos et ite lopeta. onko rakkautta jos kohtelee pahoin

• ....................

Lue kirja narsismista tai etsi netistä tietoa..

Ymmärrät enemmän ja osaat paeta!!!

• mm

Miettii sitäkin että hän on periaatteessa luvannut jos suhteen alussa ettei ikinä lyö, koska on sanonut ettei ikinä löisi ketään!
      Eli siis ensimmäinen lupaus petetty, onko hankala tehdä se uudestaan ? ei

Ja kaikki tuntemani jotka ovat olleet suhteessa missä mies on lyönyt mutta luvannut että se ei ikinä ikinä toistu on väkivalta toistunut lupauksesta huolimatta.
      Tunnen perheen jossa isäpuoli pahoinpiteli avovaimonsa lapsia ja avovaimoaan, äiti ja lapset olivat turvakodissakin miehen takia, mutta jostainsyystä nainen päätti palata takaisin miehen luo aina uudestaan ja uudestaan vaikka väkivalta jatkui.

Ymmärrän kyllä senkin että ihmisen jota ei ikinä suhteessa lyöty yms. on helppo sanoa,että ensimmäinen lyönnin yrityskin ja suhde on sillä selvä.
      jostain syystä silti todella useissa tapauksissa pahoinpidelty osapuoli antaa anteeksi, palaa suhteeseen ja pahoinpidellään uudestaan. kierre jatkuu ja jatkuu eikä muiden ohjeilla ja mielipiteillä ole mitään merkitystä,koska uhri on sitä mieltä että silti rakastaa sitä toista osapuolta.

• real-isti

annoin kerran. pyysin jopa anteeksi, että mister narsissi joutui ojentamaan minua ja lastani. ei muuttunut vaan muutti muotoaan.en koskaan tule selviämään samanlaiseksi valoisaksi ihmiseksi kuin ennen liittoa.

en tiedä kokonaistilannettasi, mutta pahaa pelkään, ettei muutu

• niin se vaan menee

niin totta.muutat itseäsi,kunnes et enää itsekään tunne itseäsi. pahimmassa tapauksessa tulet myös sairaan väkivaltaiseksi ja mustasukkaiseksi. entiselle likkakaverilleni kävi näin. hyi vittu mikä muija ja lastensa äiti. en arvosta, enkä ole ystävä enää.

• öbö

Väkivaltaa ei pidä hyväksyä eikä näin ollen kuulu antaa anteeksi. Voisin kuvitella, että sellainen on vielä jollain lailla anteeksiannettavaa, jos aivan kertakaikkisen mielenmaltin menettämisen takia esimerkiksi vähän tukistaa, mutta tuohan ketjun aloittajan tapaus on ihan selkeä pahoinpitely, joka on jatkunut ja jatkunut vaikka sen olisi koko ajan voinut lopettaa.

Maailmassa on täysin väkivallattomiakin miehiä. Muistakaa se aina.

• minä

Jos rakastat häntä kovsti ja hän vielä katuu, teet oikein jos annat anteeksi.
      Raamattu kehoittaa että niin usein kun veljes katuu niin anna hänelle anteeksi.

• minä

Jos hän katuu, teet oikein jos annat anteeksi

• Just just

Ja päätit sitten tulla suolen sivuille kysymään neuvoja,kun et itse osaa päättää...voi hyvää päivää...sulle ei ole kuin yks neuvo , mieti sitä mistä tilanne lähti,tuskin se nyt aivan syyttä suotta kimppuun kävi ja jos kävi,niin sit ei tarvis enää edes miettiä,jos ei , niin tuskin sä täältä siihen apuja saat,live elämä on sitten erikseen

• mitäs akoille tehdää

Mitäs akoille tehdään kun hyökkivät päälle,tämä ketju on tyypillinen liirum laarum ketju.

• minä

Yrittäkää keskustella kaikessa rauhassa ja rakkaudessa, ei repivästi ja hajottavasti vaan rakentavasti. Se on ainoa keino saada asiat kuntoon.
      Sitä voidaan antaa neuovoja laidasta laitaan täällä, mutta ota ja poimi ne vaan hvyät sieltä toisten joukosta.

Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi.
      Rakkaus on myös uhrautumista toisen hyväksi

Rakkaus ei ajattele vaan omaa, vaan myös toisen parasta

Ja kannattaisko ajatella miltä iitestä tuntuu, jos tekee väärin, ei sittenkään vaikka katuu. Me olemme kaikki erehtyväisiä ja teemme kaikki joskus väärin.
      Onnea ja menstystä teille moelmmille!

• minä

Korjaus;
        Ja kannattaisko ajatella miltä iitestä tuntuu, jos tekee väärin, ja ei sittenkään anneta anteeksi vaikka katuu. Me olemme kaikki erehtyväisiä ja teemme kaikki joskus väärin.
        Onnea ja menstystä teille moelmmille!

Ps. On myöhä ja olen väsynyt, siksi tulee virheitä kirjoituksen kanssa. Mutta pääasia, että ymmärtäisit asian sisällön oiken.

• 26

Hakeudu lähimmän turvakodin avopalveluiden asiakkaaksi tai soita ainakin esim. Naisten linjaan. Saat ammatillaisen tukea tilanteen ja mahdollisen eron käsittelyyn ja ennenkaikkea siinä pysymiseen.

Teillä ei ilmeisesti ole v-i-e-l-ä lapsia, jos olisi lähteminen olisi vielä vaikeampaa. Yleensä pahoinpitelijät pyrkivät sitomaan ja manipuloimaan "uhrin" itseensä yhä tiukemmin, yhteisen asunnon tai lapsen hankkiminen on oiva keino tällaiseen. Sellaisesta on vaikeampi sitten lähteä.

Se ihana rakkaus niiden pahoinpitelyjen välillä on usein symbioottisen luontoista rakkautta, jossa ollaan kaikista asioista samaa mieltä tai dramaattisesti riidellään, jos toisen itsellinen minä pilkahtaa esiin. Lähde kun vielä voit ja hae apua! Moni parisuhdeväkivallan uhri syyttää itseään... ja lyöjä usein keksii syitä itsensä ulkopuolelta ja uhrin käytöksestä - vastuu on aina tekijällä! Voimia sinulle ratkaista tilanne omaksi parhaaksesi.

Kerro myös tapahtuneesta väkivallasta ystävillesi ja muille perheenjäsenillesi niin he voivat tukea sinua - älä missään nimessä salaa tai häpeile tapahtunutta.

• Lantilla

Lantillakin toinenkin puoli
      Voisitko kertoa mitä sinä miehellesi olet tehnyt, kun sinua hakkaa.
      Syy voikin olla kummassakin jonka voisit sen kertoa
      jotta tiedettäisi miksi näin on käynnyt.
      Käytätätkö henkistä välivaltaa miehellesi ja
      mies toimii silloin nyrkeillä.
      Kummatkin on väärin mutta turha on silloin toista syyttää
      jos itsessä on myöskin vikaa.

• ibu5dd

Ootko idiootti?

• saman kokenut

älä koskaan anna anteeksi tai unohda, tapaus toistuu ja kadut jälkeeen päin. tee rikosilmoitus ja sen jälkeen se on yleisen syyttäjän asia, ei koskaan saa jäädä tukleen makaamaan, asiat ei korjaannu, pahoinpitely muuttuu jos ei muuta niin henkiseksi väkivallaksi.
      tsemppiä. koita jaksaa. mutta älä koskaan luovuta.

• tp

jos jäät hyväksyt hakkaamisen, ja usko vaan hakkaaja ei muutu, vaikka muuta lupaa...

• pentti 41v

Nyt täytyy hiukan toppuutella.

Oletko pettänyt miestäsi?Kaikki ei ole niin mustavalkoista, jos et, niin
      silloin se on turhaa väkivallan käyttöä.

Mutta kyllä naisetkin osaavat sanoillaan ja teoillaan saada miehet
      hermoraunioksi!

Silloin ei auta muu kuin antaa kunnolla turpiin ja oikein isännän kädestä,kyllä akka aikansa piipittää,mutta sitä saa mitä tilaa.

Minunkin vaimoni syö kädestä nykyään.Ei paljon kettuile mistään.

Tosin syynä oli se,että petti minua kaverini kanssa ja kiinni jäi.

Eli turhaan en ole väkivaltaa käyttänyt!

Olisin halunnut eron,mutta vaimoni halusi jatkaa kaikesta huolimatta.

• turbaan

SIIS!! et ole TURHAAN käyttänyt väkivaltaa! Akkas on sun ja nyrkin välissä! Siis se rakastaa sua ja se antaa sulle oikeuden pieksää! Ja jos käy vieraissa, sitä suuremmalla syyllä saat pieksää!
        Jos ei saa rakkautta kotona niin sitä haetaan muualta.
        EIkä sulla ole lupa lyödä! Lueppa tästä kuinka monta naista kuolee tuollaisten ukkojen takia joka vuosi..."kun vähän koulutin sitä"...haluatko olla seuraava linnassa istuja kun koulutit vähän liikaa!
        http://www.amnesty.fi/kampanjat/joku-raja

• pentti 41v
        turbaan kirjoitti:

SIIS!! et ole TURHAAN käyttänyt väkivaltaa! Akkas on sun ja nyrkin välissä! Siis se rakastaa sua ja se antaa sulle oikeuden pieksää! Ja jos käy vieraissa, sitä suuremmalla syyllä saat pieksää!
        Jos ei saa rakkautta kotona niin sitä haetaan muualta.
        EIkä sulla ole lupa lyödä! Lueppa tästä kuinka monta naista kuolee tuollaisten ukkojen takia joka vuosi..."kun vähän koulutin sitä"...haluatko olla seuraava linnassa istuja kun koulutit vähän liikaa!
        http://www.amnesty.fi/kampanjat/joku-raja

No tämä ei ole totta.Ollaan sentään oltu yhdessä 21 vuotta ja tämä oli ainut kerta,kun käytän väkivaltaa.

Mutta jossain se raja tulee vastaan.

Rakkauden puutteesta ei ollut kysymys,ja kyllä itse kokkaan ruokaa, ja vaimoni ei todellakaan ole nyrkin,eikä hellan välissä.

Mutta jos tekee tällaisen tempun,niin oksat pois.

Sain vielä sukupuolitaudin kaiken päälle!Menetin siinä yhden parhaista kavereista ja perheystävän.Nyt tapahtumasta on jo 4 vuotta
        aikaa,enkä ole enää ollut väkivaltainen,kuin tämän yhden kerran,kun vaimoni jaksoi kiistää koko asian loppuun saakka,vaikka tämä kaverini
        tunnusti asian(kovistelun jälkeen).Niin vaimoni tunnusti sitten lopulta.

Seksiä meillä oli aiemmin n.2 kertaa/viikko ja nyt joka päivä......Eli jotain hyötyäkin sentään.........

• pentti 41v
        pentti 41v kirjoitti:

No tämä ei ole totta.Ollaan sentään oltu yhdessä 21 vuotta ja tämä oli ainut kerta,kun käytän väkivaltaa.

Rakkauden puutteesta ei ollut kysymys,ja kyllä itse kokkaan ruokaa, ja vaimoni ei todellakaan ole nyrkin,eikä hellan välissä.

Sain vielä sukupuolitaudin kaiken päälle!Menetin siinä yhden parhaista kavereista ja perheystävän.Nyt tapahtumasta on jo 4 vuotta
        aikaa,enkä ole enää ollut väkivaltainen,kuin tämän yhden kerran,kun vaimoni jaksoi kiistää koko asian loppuun saakka,vaikka tämä kaverini

Seksiä meillä oli aiemmin n.2 kertaa/viikko ja nyt joka päivä......Eli jotain hyötyäkin sentään.........

Niin vielä lisäys!

Kyllä vaimoni sanoi,että oli ansainnut jokaisen nyrkin iskun,mitä tein.

Kaverini oli myös perheellinen ja nuorimmainen oli silloni 8kk ikäinen.

Nyt on rauha maassa ja hyvä tahto.

Miksi hän sitten halusi jatkaa kanssani kaiken jälkeen vaikka tein näin.
        Näytin hänelle ovea ja ei halunnut lähteä.Eikö ole kumma?

• ihmettä kerrakseen
        pentti 41v kirjoitti:

Miks sun kaverillasi oli sukupuolitauti, jonka tartutti sinuun vaimosi välityksellä?

• huh huh

Todella sairasta...Vai syö oikein kädestä. Kuulostaa ihan kuin puhuisit jonkun villin koiran kasvatuksesta (vaikka mielestäni eläimiinkään ei väkivaltaa saa kohdistaa). Ei vaimot ole omaisuutta! Juu, teki väärin juu, mutta olisit sinä lähtenyt ja jättänyt ämmäsi yksin. Ja oikein menettänyt ystävän. Sekin on tietysti vaimosi syytä. Meni ja vikitteli väkisin kaverisi.
        Mutta ei nyt ollutkaan kysymys pettämisestä vaan VÄKIVALLASTA! Ja se nyt vain on laitonta ja täysin sairasta. Ymmärrän jollain tasolla miesten nyrkkitappelut nakkikioskilla, kun molemmat on yhtä paljon halunnut tapella, mutta siihen se ymmärrys sitten jääkin.
        Taidat olla aika juntti metsäläinen, kehtaatko pieksemistä myöntää esim. sukulaillesi. Tajua nyt hävetä edes hiukan itseäsi!

• Luonnon lait
        ihmettä kerrakseen kirjoitti:

Miks sun kaverillasi oli sukupuolitauti, jonka tartutti sinuun vaimosi välityksellä?

Se oli vaan merkannut vähän laajemman reviirin.

• kjbl
        huh huh kirjoitti:

Todella sairasta...Vai syö oikein kädestä. Kuulostaa ihan kuin puhuisit jonkun villin koiran kasvatuksesta (vaikka mielestäni eläimiinkään ei väkivaltaa saa kohdistaa). Ei vaimot ole omaisuutta! Juu, teki väärin juu, mutta olisit sinä lähtenyt ja jättänyt ämmäsi yksin. Ja oikein menettänyt ystävän. Sekin on tietysti vaimosi syytä. Meni ja vikitteli väkisin kaverisi.
        Mutta ei nyt ollutkaan kysymys pettämisestä vaan VÄKIVALLASTA! Ja se nyt vain on laitonta ja täysin sairasta. Ymmärrän jollain tasolla miesten nyrkkitappelut nakkikioskilla, kun molemmat on yhtä paljon halunnut tapella, mutta siihen se ymmärrys sitten jääkin.
        Taidat olla aika juntti metsäläinen, kehtaatko pieksemistä myöntää esim. sukulaillesi. Tajua nyt hävetä edes hiukan itseäsi!

Huorat nyt yleensäkkin saa turpaan,näin se vaan on ja tulee olemaan.

• Jos annat Anteeksi, VOIT olla varma että miesystäväsi pieksee sinut seuraavan kerran pahemmin. Parhaassa tapauksessa annat taas anteeksi kun hän taas ruikuttaa ja lupaa ja vannoo, että tämä oli viimeinen kerta ja tulee päivä kun hän tarttuu leipäveitseen ja se on sitten menoa. Tai sitten puolustat itseäsi ja leipäveitsi on sitten sinun kädessäsi..... Tapauksia suomessa vuosittain paljon. Entä sitten kun mukaan tulee perheen lisästä, annatko sittenkin anteeksi kun mies piksee omia lapsiaan. LÄHDE POIS JA ETSI ITSELLESI OMA ELÄMÄ JA MIES JOKA EI HAKKAA...

• Kaiken kestänyt

Olin naisystäväni kanssa 5v välttelin riitoja mutta hänen mielestä ainoa ratkaisu oli väkivalta.jaksoin ainoastaan hänen edellisestä liitosta olevan pojan takia ,Hänellä oli äitinsä käyttäytytmisen ja viinan/pillereiden takia tosi vaikeata.Kun päätin lähteä poika sanoi että etkö voisi tulla meidän koulun Opeksi kun kaikki ymmärtää ja tykkää susta.Olisin mielelläni mennyt mutta minulla ei ollut "tarvittavaa koulutusta opettajaksi vaikka luennoin kvanttifysiikasta.5 Vuoden aikana vietin noin joka toisen
      viikonlopun "PUTKASSA" ! Hänen tuodessa mies ystäviä kotiin,ON SE NIIN HELPPOA OLLA NAINEN HÄDÄSSÄ!KERRAN OTIN KIINNI KUN KÄVI PUUKON KANSSA KIMPPUUN (KUKA LÄHTI?) MINÄ SAIRAALAN KAUTTA PUTKAAN SITTEN VIRKAVALTA YMMÄRSI ETTEI MIES OLE AINA SE SYYLLINEN.Mieti oletko provosoinnut tilanteen tai onko lyöminen spontaania väkivalta ei koskaan johda muuta kuin ikävyyksiin...VÄHÄNKIN ON LIIKAA

• kokemuksella...

ei missään nimessä anteeksi antoa. Kyllähän se lupaa parantaa tapansa mutta uusii varmasti tekonsa

• Aviomiesx

Vastaus Pentille 41v. Ei uskottomuus oikeuta fyysiseen väkivaltaan, eikä myöskään henkiseen väkivaltaan.
      Ole onnellinen että vaimosi on saanut nauttia vieraan miehen rakastelusta. Aivan mahtavan mukavaa ! Oletko itse niin puhdas ?
      Jospa vaimosi on kärsinyt kovuudestasi ja seksin puutteesta ja näin hän löysi rakastajan ? Neuvo sinulle: Anna anteeksi vaimosi erehdys ja rakasta häntä entistä paremmin.

• pena 41v

Seksin puutteesta ei taatusti ollut kiinni,koska rakastelimme viikonloppuisin,monta kertaa peräkkäin.....

Hän vaan kaipasi jännitystä arkeen.Itse en ole pettänyt koskaan naistani,vaan sitoudun sitten täysillä uskollisuuteen jos todella rakastan,myönnän,että tilaisuuksia on tullut naisten puolelta ja olisi vissiin pitänyt tehdä niin.

Ehkä jatkossa voisin jopa näin toimia.Mutta vaimoni saa itse syyttää itseään jos näin käy,nyt hän on tosi mustasukkainen minun menemesistä ja kyselee koko ajan missä olen ollut ja kenen kanssa.

Toimin erään konepajan sekatyömiehenä/eli toim.johtajana,jonka täytyy ottaa osaa kaikkeen, mitä yrityksessä tarvitaan.

Tosin nyt olen sairaslomalla n. 3viikkoa.Siksi on aikaa kirjoitella täällä.

• potku persiille

Pettävälle horolle ei anteeksi anneta!

• huolestunut

asia tulee toistumaan,kokemusta on

• laura

Ei pidä antaa anteeksi eikä palata. Väkivalta on vakava rikos toista ihmistä kohtaan. Tuollainen mies ei rakasta Sinua. Seuraavalla kerralla voi mennä henki. Kyllähän ne katuvat tai ovat katuvinaan mutta vain sen takia että palaisit ja hän voisi jatkaa tekojaan. Mikään riita tai asia ei ole oikeutus lyödä toista ihmistä. Kiitä onneasi ettei Sinun käynyt pahemmin. Älä neuvottele tuollaisen miehen kanssa yhtään mitään. Lopeta suhde. On olemassa parempiakin miehiä jotka kunnioittavat Sinua.

• kai53

Joka on kerran lyönyt , saattaa tehdä sen toistekin . Mieti tarkkaan ja jotain terapiakeskustelua voisit ehdotta ja jos hän siihen suostuu niin harkitse .

• aIfauros

Vaikka mies ei olisi lyönyt koskaan, mitään takeita ei ole etteikö hän vielä saataisi tehdä sen. Miettikääpä sitä.

• rakkaus antaa ja ottaa. 0ttaa veronsa tunteista antaa pelkoa ja hyytäviä kokemuksia. viha ja rakkaus kulkee käsikädessä. ja jos sinun rakkautesi on niin suuri että se antaa anteeksi niin uusi vuosi on tulossa samoin kuin ukkoset ja myrskyt. hyvän aktin jälkeen kun aina muistutat että lyö nyt-lyö nyt..... rakasta vaan ja kävele mustin simin. miten oliko se mustasukkaisuutta? jos oot flirtti niin itse aiheutit tilanteen. selvisikö syy miksi hän pahoinpiteli sinut. ei se sillä selvä ole että anteeksi. se syy miksi.....on kynnettävä ylös miksi?

• pena 41v

Sellaisia miehiä ei ole olemassakaan,jotka sulattavat kaiken,paitsi
      joku nössö, ja nehän eivät tunnetusti naisia saa.

Kuka nainen haluaa sellaisen miehen, jota voi ulkoiluttaa narussa ja sanoa,että tse tse tulehan musti, nyt sieltä kotiin.......

Ei ole totta.Kyllä miehen pitää olla mies ja näyttää tarvitteassa kaapin paikka!

Kyllähän kiltti voi olla,mutta rajansa kaikella.

On se kumma kun naiset yrittävät silmille hyppiä,vaikka ovatkin se heikompi osapuoli.Ehkä nössöjen kanssa voi tehdä mitä tahansa,mutta tosimiehet ovat asia erikseen.

Vai hyvä Laura oletko niin sinisilmäinen vai pölhökustaa ettet ymmärrä
      miesten luonnetta?Siinä on testosteroni vaikuttamassa,eikä estrogeeni joka naisilla vaikuttaa.

Meillä miehillä on ainainen taistelu keskenään naaraista!Lueppas vähän historiaa.Heikoimmat sortuu ja alfa urokset voittavat.Olenko väärässä?

Vastaa edes siihen,että haluatko sen nössö miehen itsellesi?En usko.

• OLET NAURETTAVA

Pena se on varsinainen alfauros, juttujen perusteella paremminkin kaappihåmå.

• jepssss

Pena on sataprosenttisen oikeassa. Ei nukkuvaa karhuakaan mennä heittelemään kävyillä ja tökkimään oksanpätkillä.

• mitäs sinä

teit että mies pahoin piteli?? itse en hyväksy puolin enkä toisin pahoinpitelyä myöskään henkistä. tiedän pariskunnan jossa nainen räkyttää ja räkyttää niin pitkään että miehellä menee hermot nainenkin meinaan käy kiinni kännissä. että jos teillä saman kaltaisia ongelmia LOPETA SUHDE!!!!!

mutta jos mies känissä muutoin vaan sinut pieksi LOPETA SUHDE!!! voi olla narsistista sitten kyse.. ja meno ei naimisii mennessä parane.

kyllä pahoinpitelyllä toisinaan on syytä molemmissa ja molemmat on kykeneviä pahoinpitelemään toisiaan usko pois sen olen nähnyt!! lähipiirissä ihan.

• -minttu-

Minä en halua mitään nössöä vaan kovaotteisin miehen joka näyttää naaraalleen kaapin paikan. Joskus kun mieheni tulee töistä hä'n antaa minulle remmiä, ja sen jälkeen on ihanaa alistavaa seksiä. Joten älkää nipottako; alistusleikit on ihania. Minä haluan miehen joka alistaa ja nöyryyttää!

• ei koskaan hakattu

Jos mies lyö kerran, sen voi antaa anteeksi. Normaali mies ottaa yhdestä lyönnistä opikseen, eikä lyö toiste. Jos silti tulee toinen kerta, on syytä lähteä suhteesta.

"Hajoamassa" - sinut mies on pahoinpidellyt mustelmille, eli hän on lyönyt sinua jo useita kertoja, tosin vain yhden pahoinpitelytilanteen aikana. Hän ei siis osannut lopettaa ensimmäiseen lyöntiin, vaan jatkoi kunnes poliisit tulivat paikalle. Seuraavalla kerralla poliisit eivät ehkä ehdi ajoissa...

Rakastat häntä, mutta rakasta itseäsi enemmän. Etsi suhde jossa myös sinua rakastetaan niin, että saat olla turvassa. Oikea rakkaus ei hakkaa.

• Anders Mattsson

Kun olen lukenut viimeisen kymmenen vuoden aikana noin 68.000 kpl esirukouksia, tämä sama asia on tullut esille melkein viikottain. Mies on lyönyt uudestaan. Väkivalta perheessä on pahentunut kerta kerralta. Älä mene enää yksin kotiin. Rakasta sen verran itseäsi

• Ei normimies lyö!!!

Normaali mies ei lyö edes yhtä kertaa. Minulla on mennyt vaikka miten pahasti hermot vaimooni, mutta KOSKAAN ei ole tehnyt mieli lyödä häntä! Menen sitten vaikka ulos hakkaamaan puita tai tekemään jotain muuta itsekseni joka saa rauhoittumaan.

Jos lyö kerrankin niin se kertoo kuinka hermoheikko ihminen on eikä osaa käsitellä kiukkua muuten kuin nyrkein, joten varmasti lyö vielä toisen tai kolmannenkin kerran... Jos et tajua itse lähteä.

• tyhmä pää sulla

Olet tyhmä jos hyväksyt edes sen yhen lyönnin. Mut naisillahan ei aivoja ole

• SM-kisat

Rakkkaus voittaa kaikki esteet! Jatka vain suhdetta ja käännä toinenkin poski, sillä rakkaudesta se hevonenkin potkii. Todellista rakkautta se lyöminen vain osoittaa, kun miehelläsi ei ole muitakaan, joille voisi äärimmäiset tunteensa osoittaa. Ehdotan, että hankitte sadomasokismia varten oikeat välineet yhteiseksi joululahjaksenne.

• poiuyt

Rakas EI pahoinpitele. Koskaan. "Rakas" voi niin tehdäkin. Ja tekee toisenkin kerran, kun alkuun on päässyt. Taitaa rakas olla todellakin "rakas". Äkkiä pois ja oikeaa rakkautta etsimään.

Voimia kuitenkin sinulle, toivottavasti pääset pois.

• Matriarkaatti92

Sanoisin että älä jatka suhteessa. Itse en ole koskaan kokenut väkivaltaa parisuhteessa enkä ihmissuhteissa muutenkaan, joten en ehkä osaa tähän täysin oikeasta perspektiivistä vastata mutta itselläni on ollut aina nollatoleranssi väkivallan suhteen, kun pärjään itsekin ilman nyrkkejä.

Rakkaus ei aina riitä. Oletko valmis elämään ehkäpä jonkinlaisessa pelossa siitä että miesystäväsi tekee tempun uudestaan? Väkivallan käyttö kertoo ihmisestä tiettyjä asioita, mm. ei pysty hallitsemaan tunteitaan ja sosiaaliset taidot voivat olla heikot jos pitää turvautua kovempiin otteisiin. Nämä eivät ole mitään yhden illan pulmia. Maailma on vääränään niitä sellaisiakin miehiä jotka eivät käytä väkivaltaa.

• ökömöss

Mielestäni pahoin pitelevä hakkaaja ei ole normaali ihminen vaan kannattaa erota siitä.
      Vaikka olisit sellainen provokoiva nainen joka oikein kerjäisi hakkaamista jatkuvalla huutamisella ja tyhmillä puheilla ja nalkutuksella. Niin ei sinua silti pitäisi hakata, normaali ihminen jättäisi sellaisen hakkausta provokoivan naisen ennemmin kuin joutuisi hakkaamaan sen hiljaiseksi.

• taas näitä

melko paskaa. 2v auvvoista oloa ja sitten turpaan...en usko. Se vaan ei mee niin. Ehkäpä se on ollut ihanaa vain naiselle ja nyt kahden vuoden jälkeen pinna paloi. Toisin sanoen mies saanut henkisesti turpaan mahdollisesti 2vuotta.
      Kuten kirjoituksesta näkee sen minä minä minä, ajattelun.
      Joo parempi erota, jos minä kiinnostaa enemmän kuin yhteinen elämä.
      rakkaudessa kun rakastetaan sitä toista eikä itseään.
      Toki kukkahattutätit miinustaa tämän, mutta jokainen miinus lienee vaan myönnytys sille että olen oikeassa.

• lähtenyt

"Rakastan häntä todella paljon" monen naisen suurin este ja ongelma. Onko se rakkautta, että saa pelätä saavansa turpiin? Onko eläminen väkivaltaiseksi osoittautuneessa suhteessa rakkautta? "Rakastan häntä kovasti." Niin hänkin sinua, todella kovaa ja usein.

• jhgjiuyiyiyui

Jos aiot jatkaa vaadi mies terapiaan..jos hakee apua on mahdollisuus suhteen paranemiseen suurempi. Hänen pitäisi mennä yksilöterapiaan ja teidän yhteisterapiaan..onko liittonne sen arvoinen ja jos mies ei suostu arvottaa hän liittonne alas.

Alkoholi alentaa kynnystä lyödä ja silloin alkoholiakin pitää vähentää.

Kyllä mahdollisuus on että parantaa tapansa jos haluaa itse sitä vahvasti mutta jos on hyvin reaktiivinen ja impulssiivinen ihminen sitä vaikempi on hänen kontrolloida tapaansa reagoida.

Olen lähipiirissäni nähnyt yhden ihmisen muutoksen eli ihan mahdotonta sekään ei ole. Mutta riippuu ihmisestä ja kuinka vahvasti haluaa muutoksen.

• 17+6

Lyöminen on toki aina väärin, eikä ole oikein edes yrittää puolustella lyöjää, mutta itse ainakin kerran suhteessa turpiini saaneena naisena joissain tietyissä tapauksissa voin ehkä ymmärtää lyöjää.

Mieheni löi minua 7 vuoden suhteen jälkeen kun jäin pettämisestä kiinni. Myös minä otin tavarani ja muutin heti pois. Poliisia eikä lääkäriä tarvittu, mutta naama oli mustana melko pitkään. Otin miehen kuitenkin takaisin elämääni kun ymmärsin hänen syynsä asiaan ja sen että kyseessä oli ensimmäinen kerta ja mies katui syvästi tekoaan, jopa niin paljon että sain pettämisenkin anteeksi. Tuon jälkeen olemme olleet jo yli 5 vuotta yhdessä eikä väkivaltaa ole tuon yksittäisen tapauksen jälkeen ilmennyt.

Mutta minä tunnenkin mieheni, jopa niin hyvin että pystyn häneen luottamaan tuon yhden pahoinpitelynkin jälkeen. Toki selvää on etten suhteeseen olisi jäänyt jos mies ei olisi pitänyt sanaansa.

• muutos voi toteutua

vuosikymmeniä olin parisuhteessa, jossa uskoin miehen muuttuvan, sillä joka vuosi olin mustelmilla ja häpesin työssä jos mustelmat näkyy,peittelin niitä ym.pidin omana syynä kun mies pahoinpiteli?, sillä olin uskonut miehen sanaa, eli olin muka syyllinen, koska löi, sillä ärsytin sitä muka, vaikka syy oli se, etten aina suostunut hänen tahtoonsa.
      Nyt hän elää uudessa parisuhteessa ja uusi vaimo kehuu, että heillä menee hyvin.

Lähdin, vasta kun lapset muutti omaan kotiin, sillä jotenkin olin lapsista huolissani koko ajan, enempi kuin itsestäni?

• Älä jätä!

Älä ihmeessä jätä. Vikaa on varmaan sinussakin. Avioliitto on pyhä instituutio. Miehesi on kuitenkin pohjimmiltaan hyvä jätkä. Hän lupasi ettei lyö enää.

Paskanmarjat.

Noilla pysytyt hyvin vääntelemään totuuden "helpommaksi", eli ei tarvitse erota, mutta erittäin todennäköistä on että äijäsi hakkaa sinua jatkossakin. Älä siis ihmeessä eroa! Rakasta häntä nyrkistä huolimatta. Tehkää lapsia tai pysykää lasten takia yhdessä. Kun isillä on paska päivä, voivat kuunnella kun saat nyrkistä.

• Mauriina

Tietysti sinun tulee antaa hänelle anteeksi, niin kuin ainakin lähimmäiselle, joka on rikkonut sinua vastaan, mutta seurustelua ei pidä missään nimessä jatkaa. Joka kerran lyö, lyö toisenkin kerran. Näissä seurusteluasioissa pitää käyttää järkeään. Tuo mies ei ole hyvää aviomiesainesta, joten jätä hänet.

• tseikei

Hän ei ole koskaan aikaisemmissa suhteissaan käynyt naisiin kiinni,hakannut naista näin,miten minut nyt..

Mistäs tiedätte että ei ole ennen lyönyt? Oman miehen isä on ollut väkivaltainen, mies kuitenkin sanoo että halveksuu sellaisia ihmisiä, ei ole koskaan lyönyt eikä aio. Mutta en voi tietää etteikö joskus ottais isukista mallia, tämä on ehkä suurin syy miksi epäröin muuttaa yhteen miehen kanssa.. Tosin olen sanonut että ite en jäis kattelemaan vaan käsi pikkusenkaa vastaan nousee ni se on siinä. Yhtään lyöntiä en ota vastaan IKINÄ.
      Ja naiset jotka jää roikkumaan ku nyyh niin rakastaa.. Olette oikeasti naurettavia ja säälittäviä. Paljo parempaaki löytys mut eihän se teitä kiinnosta.

• yksin kotona

palaa sen luo niin saat uudestaan turpaasi. aina sama selitys väkivaltaiselta mieheltä. Pahoittelee eikä ksokaan enään tee niin. tyhmätä päästä kärsit vielä jos palaat.

• No moro ja huff; vielä mietit?

-Älä jää odottamaan seuraavaa kertaa. Häivy heti, koska lyöntiä ei voi peruuttaa,
      se tapahtui jo. Jos hän ei nyt kyennyt ajattelmaan seurauksia, niin luuletko, ettei
      tekisi sitä uudelleen, jos annat nyt anteeksi? Väkivallan uhreilla on outo tapa
      uskotella, että voivat rakkaudella ja luottamuksella parantaa pahimmankin
      pöykärin -harhaa-.
      Tiedän lukuisia tarinoita: "mä en koskaan enää..." jne. Tällä tavoin nuo pahoinpiteyn kohteet saadaan uskomaan, että heissä oli vikaa ja lyöjällä oli selvä
      syy lyödä.
      Hyviä miehiä ja naisia löytyy, eikä sinun pidä missänä tapauksessa jatkaa ja ymmärtää paitsi jos olet rakastanut tuollaiseen käytökseen. Luin hiljan artikkelin
      "Miksi naiset rakastuvat renttuihin" ja tiedän hyvin mutten ymmärrä miksi pitää
      jäädä odottamaan seuraavaa lyöntiä? Tosin voi olla, ettei tule enää turpaan mutta
      taatusti se "nyrkki tulee jossain muodossa" se on varmaa!

• Hakkaajat ulos

Miksi kyselet muilta asiaa. Eikö se ole tullut teille naisille jo selväksi tuhansia kertoja naistenlehtien kautta, että pitää jättää väkivaltainen mies. Piste. Älä kysele asiaa äläkä epäröi, vaan sano Piste. Loppu. Kaikkia on lopussa. Eikö Matin ja Mervin "rakkaustarina" kerro teille naisille mitään. Matti lusii nyt vankilassa Mervin pahoinpitelyä. Eikä hakannut ensimmäistä kertaa. Älä siis kysele vaan jätä väkivaltainen mies. Piste.

• mies eikä hiiri

Vali vali seli seli just joo, voi helvatun helvattu.
      Miten olisi voisiko olla niin, että narttu räksyttää ja provosoi kerrastatoiseen.
      Fiksu mies näyttää vosulle ovea ekasta ärripurrista ja ongelma on ulkona.
      Älkää hyvät miehet menkö halpaan ja antako käyttää ryhävalaiden teitä hyväkseen.

• ei ryhävalas..

Mies ei ole mies, joka naista lyö.

Ja kokemusta kuule on miehestä, joka lyö vaikka nainen ei tee mitään väärin.
        On vain kiva etsiä vikoja naisesta aina baarireissun jälkeen ja hakata tämä henkihieveriin.

Fiksu mies hoitaa asiat puhumalla eikä lyömällä.

• JÄTÄ SE

Naista tai lasta lyövästä henkilöstä ei tulisi käyttää nimitystä mies, vaan pikemminkin tulisi puhua hiirulaisesta. Tosimies kun ei alistu lyömään itseään heikompia.

• ei helppoa

väkivaltainen mies uhkaa, mitä pahimmalla tavalla jos siitä haluaa erota, tiedän kokemuksesta..

• Varoittavaasanaa

Ei ole kokemusta lyömisestä parisuhteessa, mutta kun asuin kotona isäni sanoi jokaisen riidan jälkeen että ei lyö enää. No mitenhän siinä kävi?
      Riidat meni yhä hullummiksi, väkivalta rajummaksi ja salakavalammaksi.

esim. ekalla kerralla läpsäys.

Muutaman kuukauden päästä jo puristetaan ranteista niin että huudan ja painetaan seinää vasten sylkien ja huutaen naamalle.

Taas muutama kuukausi, tulee nyrkistä.

Kuluu taas muutama kuukausi, sitten revitäänkin jo portaat alas vaatteista.

Muutama kuukausi, tappouhkaus ja pääsen onneksi juoksemaan karkuun ja lukittautumaan huoneeseeni.

Elin sitten jatkuvassa kontrollissa, mielistelemällä ja välillä kapinoimalla kunnes 16-vuotiaana muutin pois. Tiedän tasan miten hakkaavat miehet käyttäytyy. Tosin hänhän ei vaimoaan uskalla, vaan lastaan. Mutta aivan samanlaista on varmasti väkivaltaisessa suhteessa elävällä naisella, tiedän että yhden lyöntikerran jälkeen vaan raaistuu. Ja meillä oli isäni kanssa vielä voima ja kokosuhde sellainen että todellakin minulta olisi voinut henki lähteä, jos olisin jäänyt vielä kotiin asumaan! Samanlainen voimasuhde voi olla miehellä ja naisella jos nainen on pienikokoinen! Nykyään en vielä käsitä, miksen lähtenyt vielä aiemmin! Olin masentunut ja minulla ei ollut ketään..
      Siinä varoituksen sana myös masennuksesta: Lähtekää ennen kuin esim. sairastutte masennukseen. Koska masennus lamauttaa ja tekee lähtemisestä todella paljon vaikeampaa.

• Naisetkin lyö

Mies joutuu itsestäänselvyytenä väkivaltaisissa parisuhteissa syytetyksi, koska yleinen vääristynyt käsitys on, että Nainen ei Lyö.
        Asia ei mielestäni ole aivan suoralta kädeltä tuomittava. Mitkä seikat tilanteeseen johtivat, naiset osaavat olla erittäin ärsyttäviä, jos se ei riitä turvaudutaan väkivaltaan ja perusteellaan, että ei naisilla ole fysiikkaa satuttaa.
        Omakohtaisesta kokemuksesta tiedän väkivaltaisia naisia olevan, jotka turvautuvat kättäpidempäänkin. Olen lyönyt naista sen minkä kykenin, enkä kadu. Tosin tässä vaiheessa olin saanut jo tutustua keittiötyökaluihin 20 tikin verran.
        Kyllä ne raastuvassakin miestä uskovat kun on aihetodisteita, vaikka mies tälläisissa tapauksissa lähtökohtaisesti on altavastaaja.
        Kilttinä miehenä löysin ajansaatossa kumminkin mukavan naisen, mikä ei ole turvautunut väkivaltaan 10 vuoden aikana.
        Miehenäkin saattaa usko joskus naisten femiinisiin puoliin horjua, kyllä niitä helmiäkin saattaa löytää, eikä vain prinsessoja mitkä lyö.
        Jos on taipumusta väkivaltaisuuteen tai pahaan mustasukkaisuuteen niin kannattaa miettiä tarkaan suhteen tulevaisuutta ja itsensä !

• Varoittavaasanaa
        Naisetkin lyö kirjoitti:

Mies joutuu itsestäänselvyytenä väkivaltaisissa parisuhteissa syytetyksi, koska yleinen vääristynyt käsitys on, että Nainen ei Lyö.
        Asia ei mielestäni ole aivan suoralta kädeltä tuomittava. Mitkä seikat tilanteeseen johtivat, naiset osaavat olla erittäin ärsyttäviä, jos se ei riitä turvaudutaan väkivaltaan ja perusteellaan, että ei naisilla ole fysiikkaa satuttaa.
        Omakohtaisesta kokemuksesta tiedän väkivaltaisia naisia olevan, jotka turvautuvat kättäpidempäänkin. Olen lyönyt naista sen minkä kykenin, enkä kadu. Tosin tässä vaiheessa olin saanut jo tutustua keittiötyökaluihin 20 tikin verran.
        Kyllä ne raastuvassakin miestä uskovat kun on aihetodisteita, vaikka mies tälläisissa tapauksissa lähtökohtaisesti on altavastaaja.
        Kilttinä miehenä löysin ajansaatossa kumminkin mukavan naisen, mikä ei ole turvautunut väkivaltaan 10 vuoden aikana.
        Miehenäkin saattaa usko joskus naisten femiinisiin puoliin horjua, kyllä niitä helmiäkin saattaa löytää, eikä vain prinsessoja mitkä lyö.
        Jos on taipumusta väkivaltaisuuteen tai pahaan mustasukkaisuuteen niin kannattaa miettiä tarkaan suhteen tulevaisuutta ja itsensä !

Siis minäkö väitin että naiset ei lyö? Kyllä todellakin lyö.

Sanoin vaan että sellainen kokosuhde että toinen on huomattavasti isompi, voi olla todella vaarallinen. Mutta voi kyllä millainen tahansa, jos toinen ottaa kättä pitempää.

En nyt oikeen ymmärtänyt, millä tavoin väitän ettei nainen lyö kertomalla omista kokemuksistani.

" Kilttinä miehenä löysin ajansaatossa kumminkin mukavan naisen, mikä ei ole turvautunut väkivaltaan 10 vuoden aikana. "

Siis ei ole 10 vuoteen lyönyt, mutta aiemmin on? Kyllä minä miinustaisin tätä valintaasi.

• Mikä rakas tuollainen on? Ota nyt järki käteen ja lähde tuollaisesta suhteesta. Toki voit marttyyrinä vinkua sääliä vaikka joka hakkauksen jälkeen ja miettiä jätätkö "rakkaasi". Taidat olla ihan nolla, joka vain antaa miehen päättää miten Sinä saat elää. Jos jatkat tuon "rakkaasi" kanssa,älä sitten tule itkemään saaliä keskustelupalstoille.

• näinpä

Raahessa asustaa pariskunta ja ovat hakanneet toisiaan jo yli 30 vuoden ajan. Mikä niitä pitää yhdessä? Kossupullo todennäköisesti yhdistävä tekijä...

• Kerrasta poikki

Ei siitä mitään tule, jos pitää pelossa elää. Anna anteeksi pahoinpitely, mutta jätä mies.

• seksologi.

Kysymys sinulle: Saatko seksuaalista mielihyvää masokistisuudesta tai nöyryytyksestä`?

• proIogi

Kysymys sinulle: Saatko seksuaalista mielihyvää typerien kommenttien postaamisesta julkisille keskustelupalstoille?

• Rahtari 10

Ei kannata jäädä se mies latelee turhia lupauksia jos hän on kerran aikaisemmin lyönnyt se toistuu jatkossakin. Olen mies joka ei hyväksy väkivaltaa missään muodossa. Olen kylläkin eronnut mut johtui pikistä työ keikoista.

• höpsis...

Minä tunnen montakin miestä joka on piessyt muijansa vain kerran.

• EI EI EI JA EI, OLEN ITE MIES JA VOIN SANOA IHAN REHELLISESTI ETTÄ JOS JOSKUS TULEE ETEEN TILANNE ETTÄ LYÖN NAISTA NIIN VARMASTI VAIKKA LUPAISIN MITÄ TEEN SEN UUDESTAA, TIEDÄN LIIAN MONTA TARINAA JOISSA MIES ON LUVANNUT ETTEI ENÄÄ LYÖ JA NAINEN ON USKONUT MUTTA KUN ON TAAS OTETTU KÄNNI TAI MUU VASTAAVA NIIN TAAS ON VEDELTY YMPÄRI KORVIA, ELI EI MISSÄÄN NIMESSÄ KANNATA PÄÄSTÄÄ ELÄMÄÄSI TAKAISIN VAIKKA RAKASTAISIT KUINKA, KOSKA 150 % VARMUUDELLA TULEE TAPAHTUMAAN UUDELLEEN JA TOINEN KERTA ON HELPOMPI KUIN ENSIMMÄINEN JA HELPOTTUU JOKA KERTA.
      IKINÄ EN OO NAISTA LYÖNY JA TOIVON ETTÄ EN IKINÄ NIIN PALJON PÄÄSTÄNI SEKOA ETTÄ LÖISIN. =)

• vtun urpå

ISOT KIRJAIMET ON SUPER COOOOOL JA CÄPS LÖCK ON NÄPPIKSEN PARAS NAPPULA!!!!

• *kotikuri*

Kukaan ei riepottele eukkoaan ilman provosointia. Ehkä sinun kannattaisi nöyrtyä, katsoa peiliin ja pyytää mieheltäsi anteeksi ettet ymmärtänyt pitää turpaasi kiinni silloin kun olisi ollut syytä ja sait hänet menettämään malttinsa typerällä käytökselläsi.

• ihan kamalaa!!

Väkuvaltaisuutta puolisoa kohtaan voidaan pitää samanlaisena kuin alkoholistia:
      Luvataan aina tapahtuman jälkeen, että tämä ei toistu, mutta kun aikaa kuluu, sama toistuu ... ja toistuu ... ja toistuu yhtä uudelleen.

Rakkaus on kyllä ihmeellinen asia, ja paljon ihmiset kärsivät ihan fyysisesti sen vuoksi. Mutta oman edun vuoksi kannattaa punnita vaihtoehdot todella tarkkaan.

Toivottavasti teillä ei ole lapsia!!

• vastapalloon!!

Meillä oli emäntä se jolla oli tapana käydä käsiksi ja aina riidan jälkeen se pyyteli anteeksi ja lupasi ettei se koskaan enää tekisi niin. Pari kertaa siedin sitä ja sitten painoin sitä lättyyn oikein kunnolla. Eipä ole sen jälkeen hillunut.

• Älä vaan palaa.
      Sinun rakkaus ei riitä parantamaan väkivaltaista miestä.
      Mies,joka lyö naista ei olekaan mies,näyttää vaan mieheltä.
      Mariiko

• ex hakkaaja n

näin se vaan menee , eka kerta ei jää ekaksi.itse elin aikoinani suhteessa missä puolin ja toisin pahoinpideltiin.ilman ulkopuolista apua en olisi päässyt irti tästä tilanteesta.muistan myös ajat joissa itse ärsytin ja pahoinpitelin miestäni ja sain turpaan itsekkin.muistakaa että on naisia jotka ärsyttämällä ärsyttää että tilanteet kärjistyy.en puolusta ketään vaan haluan ilmaista että kyllä naisetkin osaavat.totta tuo on kerran ku lyö ,lyö uudestaan harva lopettaa.

• tosiurho69

Eikösse nyt niin mennytkin, että jotkut naiset oikeastaan tykkää kun niitä hieman murjoo? Näin minä olen käsittäny.

• avokämmen ja raippa

ei vain jotkut, vaan itse asiassa aika monetkin.

• Ei pahoinpidelty

Voi herranen aika että näitä tyhmiä naisia sitten riittää. Rakastan häntä kovasti....just joo.
      Naama ja kroppa mustelmilla kerta toisensa jälkeen. Ja taas uskotaan selityksiin. Voi voi kun on itsellä vaikeaa ym ym. Siis lyöjällä, hakekoon apua sitten niihin vaikeuksiinsa.
      Itse kullakin on välillä vaikeaa elämässä. Ei se silti oikeuta ketään hakkaamaan.

Ja muijat senkun ymmärtää.....

Narsistisen ja väkivaltaisen luonnehäiriön omaava ei tule ikinä muuttamaaan käytöstään. Never.

Aina näköjään löytyy joku pälli joka ottaa iskut vastaan, sitten mennään polille paikkaukseen ja taas jatketaan. Ja sitä rataa.....loputtomiin.....

Ihan turha sanoa että ei se ole niin helppoa esim. erota tms.
      Ja miksi ei ole, kysyn vaan.
      Iiiihan turha puolustella pahoinpitelijöitä.

• viisastuin

Itse kokenut saman. Minun exäni kertoi myös ensimmäisen puukon heilutteli keikan jälkeen ettei koskaan ole menettänyt malttiaan niin. Jonkin ajan päästä tuli ensimmäinen pahoinpitely. Annoin anteeksi. Toisen jälkeen en enää antanut anteeksi vaan lähdin. Asia meni käräjille ja hyvä niin. Mies joka lyö 1 kerran lyö varmasti toistekkin eikä siinä pelissa ole mukava elää. Vaikka sinusta kuinka tuntuisi pahalle kun kerroit silti rakastavasi niin mieti vielä Hyvää Joulun odotusta sinulle ja jaksamista.

• naisten pualella

ei mihinää nimes saa antaa anteeksi ei se jää siihen yhtehen kertahan justihin tuallaaset on niin saatanan narsistisia jos olisin sinä niin lähtisin lätkimähän vaikka rakastat niin se on narsisti ja pysyy sitä ukkoa pitääs vetää turpihin mutta narsisti ei piittaa ristus notta voi olla raukka ku hakkaa naisia

• toinen maailma

Monet ihmiset, jotka lyövät, ovat samanlaisia kuin alkoholistit. Mitään ei myönnetä, vaikka sama on toistunut jatkuvasti. Sama periaate on ihmisilla, jotka jatkuvasti pettävät. Ehkä he ovat niin syvällä omissa ongelmissaan, että eivät pysty enää normaaliin elämään. Heitä ei voi auttaa (jos voi) kuin ammattiapu. Näiden ihmisten maailmankuva on vinoutunut. Paras ratkaisu on rakastaa itseään niin paljon, että lähtee pois. Hyviäkin ihmisiä vielä on.

• yleensä kun lyö tai pahoin pitelee se ei jää kyllä viimeiseksi vaikka kuinka paljon vannoo,silloin kyllä mättää todella pahasti minä en antaisi kyllä millään lailla yleensä pahoin pitelee uudestaan väki valtaa käyttäen ei voi todellaan uhtään mitään,veljeni hakkasi minut soitin poliisit tulivat kuvasivat minut,sanoivat haluatko tehdä syytteen ja en voinnut kahteen viikkon liikutta suutani soittivat myöhemmin haluaisitko tehdä syytteen,mutta sanoin veljelleni että se on viimeinen kerta kun lyöt peruin,kyllä olen kuullut että mies yleensä pyytää anteeksi mutta jatkaa,jatkaa kunnes toinen lähtee sekä aika parantaa haavat

• Anonyymi

Ootte te naiset tyhmiä! Ensimmäisen nyrkiniskum jälkeen kannattaa heti muuttaa pois / hakea avioeroa.
        Lyövä mies ei muutu.

• Anna anteeksi!

Anna anteeksi jos hän katuu teko ansa

• Anonyymi

En tiedä, että onko äitini joskus kokenut lyömistä ennen isääni, (joka ei lyönyt koskaan), mutta äiti opetti minulle silti, että jos mies lyö kerran, niin lyö toisenkin kerran. Onko sinulle koskaan sanottu näin?
      Mies ei ansaitse rakkauttasi, eikä anteeksi antoasi...Ei ainakaan, ennen kuin hän on työstänyt itseään tykönään, jos siihen ikinä edes kykenee. Sinun on vedettävä rajat nyt ja pysyttävä niissä kylmän viileästi.
      Mä olen kaikissa suhteissani aina sanonut ensimmäisenä, että jos kerrankin lyöt mua, niin lähden heti, enkä palaa takaisin. Sokea luottamus on vaarallista.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3617
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1865
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1651
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1372
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      115
      1206
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1202
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1089
    8. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      28
      982
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      964
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      99
      953
    Aihe