USKON KRIISI

Hengenmies

37

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ongelmanratkaisu?

Sakari ei usko Jumalan luomistyöhön kuudessa päivässä, ei usko neitseestäsyntymiseen eikä ilmeisesti Tuonelaankaan. Mielenkiintoista olisikin kuulla Sakarin näkemys tuonpuoleisesta elämästä. Sakari pitää kirkon suurimpana ongelmana vanhentuneuden opinkäsitysten ohella syrjintää. Ei ole vaikea nähdä mistä Sakarin purjeissa tuuli puhaltaa.Raamattuun pitäytyvä kristitty näkee Sakarin pikemminkin osana ongelmaa kuin sen ratkaisua.

• luminarsku

Mutta Sakari toivoo kyllä herätystä ja parannusta, siinä hän on raamatullisella pohjalla. Luultavasti sitten kun se herätys tulisi, menisi monelta pasmat aivan sekaisin: eihän se ollutkaan sitä mitä toivottiin eli änkyrävanhoillisten muuttumista avarakatseisiksi...
        ... vaan palaamista niihin ikivanhoihin totuuksiin. :=)

• hmmm.....
        luminarsku kirjoitti:

Mutta Sakari toivoo kyllä herätystä ja parannusta, siinä hän on raamatullisella pohjalla. Luultavasti sitten kun se herätys tulisi, menisi monelta pasmat aivan sekaisin: eihän se ollutkaan sitä mitä toivottiin eli änkyrävanhoillisten muuttumista avarakatseisiksi...
        ... vaan palaamista niihin ikivanhoihin totuuksiin. :=)

Paluuta haaremeihin, raiskaamalla otettuihin vaimoihin, kivitystuomioihin ym. ei ole. Islamilaisessa maailmassa näitä käytäntöjä on ja ne olisivat voitu ottaa yhtä hyvin VT:stä kuin Koraanista, eroahan ei käytännössä ole lainkaan. Islamilaisessakin maailmassa on nyt kapinahenkeä, nuoret haluavat suvaitsevaisempaa kulttuuria.

Nämä totuudet on länsimaissa jo havaittu huonoiksi, eikä niitä kukaan takaisin toivo.

• Miten lie
        hmmm..... kirjoitti:

Paluuta haaremeihin, raiskaamalla otettuihin vaimoihin, kivitystuomioihin ym. ei ole. Islamilaisessa maailmassa näitä käytäntöjä on ja ne olisivat voitu ottaa yhtä hyvin VT:stä kuin Koraanista, eroahan ei käytännössä ole lainkaan. Islamilaisessakin maailmassa on nyt kapinahenkeä, nuoret haluavat suvaitsevaisempaa kulttuuria.

Nämä totuudet on länsimaissa jo havaittu huonoiksi, eikä niitä kukaan takaisin toivo.

Miten erotat Raamatusta Jumalan tahdon ja ajankuvauksen toisistaan? Osaatko?

• Näin sen erottaa
        Miten lie kirjoitti:

Miten erotat Raamatusta Jumalan tahdon ja ajankuvauksen toisistaan? Osaatko?

Raamatun mukaan jumala puhui suoraan Moosekselle ja kertoi tahtonsa. Eri asia on jos jumalaa ei ole olemassa, silloin on kyse vain sen ajan kuvauksesta ja moraalista.

• so what?

Kerrassaan hauska heppu tuo kaveri.

Nyt täytyy todeta, että ensinnäkin suurin 90 % kristityistä, ei usko maailman luodun 6 päivässä. Hän käytti sitä erittäin taitavasti hyväkseen.

Toiseksi. Uskonkriisistä kärsivät länsimaat ovat täysin vapaat perustamaan itselleen tämä "kirkon" ilman Jumalaa.

Mutta meidän täytyy ruveta puhumaan rehellisesti siitä, että me, joilla on vielä jonkinlainen alkeellinen Jumala-usko ja meitä on yllättävän paljon, saisimme pitää tämän kristinuskon kirkkomme ja ne jotka haluavat kirkosta pelkästään uskonnottoman sosiaalihuoltolaitoksen, ovat siis vapaat perustamaan oman sinänsä mielenkiintoisen "kirkkonsa". Olkaatten hyvät. Meitä on vielä yli 50 %, jotka pitäisivät vähän muunlaisesta kirkosta.

• No tätä sitten

"Hän käytti sitä erittäin taitavasti hyväkseen."

Enpä nyt sanoisi niin taitavaksi. Aika läpinäkyvää tuo oli, kun kerran sinäkin sen huomasit.

"länsimaat ovat täysin vapaat perustamaan itselleen tämä "kirkon" ilman Jumalaa. "

Perustavatko maat kirkkoja? Minä luulin, että ne ovat uskovaisten yhteisöjä. Perustakoon kaikin mokomin "kirkon ilman Jumalaa", kyllä senkin aika vielä tulee. Kristillinen sellainen ei tosin ole.

• Hengenmies sanoi :
      Harvoin saa kuulla näin selvää tekstiä. On nimittäin aivan toista kuin Mäkisen ja Kallialan köhinät:
      _______
      Kasvot olivat kuin Häkkisen ,mutta ajatukset kuin itse pirulla.
      _______
      Häkkinen sanoi :
      Uskosta on tullut vanhoista totuuksista kiinni pitämistä.
      _______
      Niistä TOTUUKSISTA onkin pidettävä kiinni vaikkei Häkkinen siihen Yhteys-liikkeen puheenjohtajana kykenekään.
      Johtuu vain vähän muista syistä kuin tuo harhaanjohtaja kuvittelee.Kirkko on luopunut dogmeistaan joita
      se on vuosituhansia esitellyt seurakunnalle - nyt ihmiset ovat syystäkin ihmeissään :-)
      Niin kas kun se Raamattu mainitsee ettei naista pidä kelpuuttaa Paimeneksi.Sitäkin se vaitiolo seurakunnassa
      tarkoittaa - kas mykkä paimen ei pysty hoitamaan virkaansa :-)
      Häkkinen tarvitsee herätystä plus parannuksen tekoa - se on totta.
      Silloin hän ymmärtäisi mitä tuo allaoleva jae tarkoittaa :

3.Mooseksen kirja:
      18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

Jokseenkin koko Häkkisen puhe oli yhtäjaksoista herjaamista.

• Eräs huomiointi

Sen lisäksi uskonkriisisen "kirkon" voi ihan rauhassa perustaa, se tuskin tulee auttamaan ketään ulos uskonkriisistä. Voi olla, että sinne jää lopulta 0 asiakasta ja paljon nopeammin kuin alkukirkkoon.

• NOU HÄTÄ

Eikä ihme, sillä itse saata´na tekeytyy Häkkiseksi, ja valkeuden enkeliksi hänessä: 2 Kor.13-15.

• Sitä paitsi

Tässä on itse asiassa tämä ongelma: ristin hullutus.

Jumala on nyt päättänyt, että se joka nöyrtyy hänen edessään ja uskoo ristin hullutuksen, ja on muiden silmissä täysi typerys (olen ihan saman ajan lapsi, opiskellut milloin mitäkin) itse asiassa pelle, on ok Jumalan mielestä.

Jos ette uskonkriisiset ole vielä tätä tajunneet, teillä on ongelma.

Tässä se ydin: HULLUTUS. Jumala ei ole kiinnostunut ylimielisistä ihmisistä.

• Sitä paitsi

Sen lisäksi sen tarkoitus on pehmittää ihmisen kivisydän.

• Sorry, boys

Toki toivoisin, että kaikki joilla on tämä uskonkriisi, tulisivat ulos kaapeistaan ja rupeaisimme keskustelemaan rehellisesti, että heidän olisi aika perustaa jokin laitos, erillinen kirkosta.

Kirkko ei voi tehdä muuta kuin mitä se on asetettu tekemään.

• Hengenmies

En kovin usein kehu teologeja, mutta tässä tapauksessa kyllä. Olen lukenut Häkkisen kirjoituksia mm. Vartijasta ja TA:sta ja ne ovat olleet mieleeni.

Sakari Häkkinen on ehdottomasti paras ehdokas Kuopion seuraavaksi piispaksi. Onko kirkolla varaa olla käyttämättä Häkkisen asiantuntemusta? Mielestäni ei ole.

• Oiva neuvo

Koetahan Häkkinen vähän nyt rauhoittua :-)

• Hengenmies sanoi :
        Onko kirkolla varaa olla käyttämättä Häkkisen asiantuntemusta? Mielestäni ei ole.
        ________
        Mielestäni on suuri vaara olemassa ,että Häkkinen valitaan ,sillä Ruokanen on jo
        kolmannessa avioliitossaan ja sitten on noita naisehdokkaita.
        Ei sitä voi kieltää etteikö Häkkinen olisi kielellisesti ja monessa muussakin mielessä lahjakas mies , mutta minun silmissäni pelkkä ateisti tekojensa perusteella.

Häkkisestä tuleekin paljon suurempi mätäpesäke piispaksi kuin mitä oli Riekkinen
        ,jos tulee valituksi.

• Ev. lut.
        pertsa2012 kirjoitti:

Hengenmies sanoi :
        Onko kirkolla varaa olla käyttämättä Häkkisen asiantuntemusta? Mielestäni ei ole.
        ________
        Mielestäni on suuri vaara olemassa ,että Häkkinen valitaan ,sillä Ruokanen on jo
        kolmannessa avioliitossaan ja sitten on noita naisehdokkaita.
        Ei sitä voi kieltää etteikö Häkkinen olisi kielellisesti ja monessa muussakin mielessä lahjakas mies , mutta minun silmissäni pelkkä ateisti tekojensa perusteella.

Häkkisestä tuleekin paljon suurempi mätäpesäke piispaksi kuin mitä oli Riekkinen
        ,jos tulee valituksi.

Olet kovin huolissasi kirkosta vaikka olet kirkosta eronnut ja tehnyt syntiä menemällä uudelleen kasteelle. MIKSI?

• Ev. lut. kirjoitti:

Olet kovin huolissasi kirkosta vaikka olet kirkosta eronnut ja tehnyt syntiä menemällä uudelleen kasteelle. MIKSI?

Ev.lut / Hengenmies sanoi :
        _______
        Kirkon herjaamisia ei voi sivuuttaa.
        --
        Kun ihminen on tehnyt henkilökohtaisen uskonratkaisunsa niin luonnollisesti on
        kaste seuraava vaihe kas kun en edes muista minua aiemmin kastetun :-)

• Ev. lut.
        pertsa2012 kirjoitti:

_______
        --

Olet siis päättänyt uskoa homojen vihaamiseen???

• ?
        pertsa2012 kirjoitti:

_______
        --

Sinulla on siis oma henkilökohtainen missiosi tällä palstalla niin kuin Balttiksellakin. Käytkö enää vapaakirkoissakaan, vai oletko aivan yksinäinen susi?

• Ev. lut. kirjoitti:

Ev.lut. sanoi :
        ________
        Olen päättänyt jatkaa paikkansapitävän Raamattutiedon välittämistä heille
        koska luterilainen kirkko ei suostu sitä tekemään.
        Synnin palkka on kuolema , mutta parannuksen tekeminen on sallittua
        kaikille homoille ja lesboillekin.
        Älkää uskoko mitä papit näistä asioista puhuvat - he valehtelevat.

Tuossa on oikeaa Sanaa :

HOMOUDESTA UUDESSA TESTAMENTISSA :

1.Korinttolaiskirje:
        6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

1.Timoteuksen kirje
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan

HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

• ? kirjoitti:

Sinulla on siis oma henkilökohtainen missiosi tällä palstalla niin kuin Balttiksellakin. Käytkö enää vapaakirkoissakaan, vai oletko aivan yksinäinen susi?

? sanoi :
        _________
        Minä en kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön enkä käy niitten kokouksissa.
        Minun missioni on väärentämättömän Herran Sanan levittäminen ja olla okana
        valehtelevien pappien lihassa.

• Ev. lut.
        pertsa2012 kirjoitti:

? sanoi :
        _________
        Minä en kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön enkä käy niitten kokouksissa.
        Minun missioni on väärentämättömän Herran Sanan levittäminen ja olla okana
        valehtelevien pappien lihassa.

Missä seurakunnassa tai kirkossa sinut on sitten uudelleenkastettu tehtyäsi "uskonratkaisun", vai oletko kastanut itse itsesi?

Sinun "väärentämätön Herran Sanasi" käsittää siis vain muutaman jakeen yli tuhat sivua käsittävästä teoksesta, joita et edes ymmärrä oikein:):):)

• Ev. lut. kirjoitti:

Missä seurakunnassa tai kirkossa sinut on sitten uudelleenkastettu tehtyäsi "uskonratkaisun", vai oletko kastanut itse itsesi?

Sinun "väärentämätön Herran Sanasi" käsittää siis vain muutaman jakeen yli tuhat sivua käsittävästä teoksesta, joita et edes ymmärrä oikein:):):)

Ev.lut. sanoi :

Saatanhan ymmärtää jotakin väärinkin eli mitäköhän se olisi ??

• pertsa2012 kirjoitti:

Ev.lut. sanoi :
        ________
        Olen päättänyt jatkaa paikkansapitävän Raamattutiedon välittämistä heille
        koska luterilainen kirkko ei suostu sitä tekemään.
        Synnin palkka on kuolema , mutta parannuksen tekeminen on sallittua
        kaikille homoille ja lesboillekin.
        Älkää uskoko mitä papit näistä asioista puhuvat - he valehtelevat.

Tuossa on oikeaa Sanaa :

HOMOUDESTA UUDESSA TESTAMENTISSA :

1.Korinttolaiskirje:
        6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

1.Timoteuksen kirje
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan

HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

3.Mooseksen kirja:

Mielestäni Paavali kirjoittaa heteroista Roomalaiskirjeessä. Tai ainakin olivat heteroita, kun piti "vaihtaa". Ehkä bi-seksuaalisia. Mooses sanoo asian oudosti; miten maataan samalla lailla miehen ja naisen kanssa?

Tosiaalta ilman huomiota on jäänyt 3. Mooses 20: 10, jossa
        "Jos joku tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, niin heidät molemmat rangaistakoon kuolemalla." Kuulostaa tärkeältä ja vakavalta sekin.

• Ev. lut.
        pertsa2012 kirjoitti:

Ev.lut. sanoi :

Saatanhan ymmärtää jotakin väärinkin eli mitäköhän se olisi ??

Jaahas! Käyt sotaa. Parempi tämä sanallinenkin sota kuin pommien heittely. Ei Raamattua ole enää aikoihin pidettu historiallisesti eikä eettisesti erehtymättömänä Jumalan sanana ajattelevien kristittyjen taholta, mutta Jumalan sanaa se on edelleen mutta ei erehtymättömässä mielessä. Tämä on jo miljoonia kertoja todistettu. Minä ainakin ymmärrän varmasti väärin monia raamatunkohtia, enkä usko että sinäkään olisit mikään kaikkitietävä, paitsi ehkä omasta mielestäsi.

• Yu

Jumalan luomistyötä ei siis Häkkisen mielestä ole.Jeesuksen neitseestäsyntymistä ei siis ole.Tuonelaakaan ei enää ole,vaikka itse Jeesus siitä kertoi rikkaan miehen ja Lasaruksen kertomuksessa.Nyt on suomen kristikunnalla eksyttäjä numero yksi.Riekkisestä polvi senkun paranee.....

• dikduk

Ei ole tuonelaa , eikä vedenpaisumustakaan ole ollut vaikka Jeesus siihen uskoi, eikä riivaajahenkiä , korkeimmaltakaan paikalta ei näe kaikkia maailman valtakuntia vaikka Jeesus kiipesi vuorelle ne nähdäkseen,kansat eivät ole eriarvoisia vaikka Jeesuksesta kaananilaiset olivat koiranpenikoihin verrattavia , elanto jää useimimilta saamatta ellei huolehdi huomisesta ja jopa taivaan linnut huolehtivat siitä jne. Uskonnonkaan nimissä ei enää voi puhua mitä sattuu.

• dikduk kirjoitti:

Ei ole tuonelaa , eikä vedenpaisumustakaan ole ollut vaikka Jeesus siihen uskoi, eikä riivaajahenkiä , korkeimmaltakaan paikalta ei näe kaikkia maailman valtakuntia vaikka Jeesus kiipesi vuorelle ne nähdäkseen,kansat eivät ole eriarvoisia vaikka Jeesuksesta kaananilaiset olivat koiranpenikoihin verrattavia , elanto jää useimimilta saamatta ellei huolehdi huomisesta ja jopa taivaan linnut huolehtivat siitä jne. Uskonnonkaan nimissä ei enää voi puhua mitä sattuu.

dikduk sanoi :
        Ei ole tuonelaa .......

1.Samuelin kirja:
        2:6 Herra antaa kuoleman ja antaa elämän, hän vie alas tuonelaan ja tuo ylös jälleen.

• Vastatkaa tähän

Hei palstalla vierailevat papit! Piispaehdokas Heikkinen kirjoittaa kotisivullaan seuraavasti:

"Vaikka tuskin kukaan enää uskoo maailman syntyneen kuusituhatta vuotta sitten kuudessa päivässä, eräät teologit pitävät silti kiinni vastaavanlaisista käsityksistä, kuten neitseestäsyntymisestä, tuonelasta ja niin edelleen. "

"Vielä ikävämpää on, että näistä uskomuksista tehdään oikean uskon mittareita, joilla ihmisiä voidaan jaotella hyviin ja pahoihin. Ei ole ihme, jos papitkaan eivät uskalla kertoa rehellisesti sitä, mitä ajattelevat ja mitä heille on opetettu."

Tuossa hän mielestäni vihjaa siihen, että papit yleisimminkin ajattelisivat hänen tavallaan. Miten on, ottakaas kantaa: uskovatko papit nykyään tuonelaan ja neitseestäsyntymiseen vai onko teille opetettu toisin?

• Hengenmies

Piispaehdokas ei ole Heikkinen vaan Häkkinen, eikä hän mitään vihjaa vaan kertoo hyvin suoraan ja selkeästi. Ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää.

• Toistetaan kysymys
        Hengenmies kirjoitti:

Piispaehdokas ei ole Heikkinen vaan Häkkinen, eikä hän mitään vihjaa vaan kertoo hyvin suoraan ja selkeästi. Ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää.

Onko "Hengenmies" pappi, joille kysymys oli osoitettu?

Eli toistetaas: uskovatko papit nykyään tuonelaan ja neitseestäsyntymiseen vai onko teille opetettu toisin?

"Hengenmiehen" kanta on jo tiedossa. Joko palstan papit ottaisivat kantaa piispaehdokas _Häkkisen_ kirjoittamaan?

• Eräs huomiointi

Saattaa jopa olla, että Jumala itse on sattumassa valoja länsimaista, koska on sen aika.

Lisäksi Jumala hakeutuu luontaisesti pois penseistä.

• Lisää tiedotuksia

Saattaa olla, että se on hyvinkin hidasta, ja lopulta päästään sitten loppunäytökseen. Sitä paitsi sissejä on vielä yllättävän paljon liikkeellä, Antikristus ei ole vielä kokonaan vallannut länttä. Sikäli turhauttavaa käydä tätä sissisotaa, koska lopputulos on kuitenkin kristityillä tiedossa, asiat siis maan päällä tulevat menemään aina huonompaan jamaan, vähän niin kuin juutalaisilla pikkuhiljaa natsi-Saksassa. Se vaan, että nyt kestää vielä pitempään.

Toki silti loppupeleissä on hyvä olla voittajan puolella, kuten kai useimmat kristinuskon alkeet tuntevat tietävät.

• Lisää tiedotuksia
        Lisää tiedotuksia kirjoitti:

Saattaa olla, että se on hyvinkin hidasta, ja lopulta päästään sitten loppunäytökseen. Sitä paitsi sissejä on vielä yllättävän paljon liikkeellä, Antikristus ei ole vielä kokonaan vallannut länttä. Sikäli turhauttavaa käydä tätä sissisotaa, koska lopputulos on kuitenkin kristityillä tiedossa, asiat siis maan päällä tulevat menemään aina huonompaan jamaan, vähän niin kuin juutalaisilla pikkuhiljaa natsi-Saksassa. Se vaan, että nyt kestää vielä pitempään.

Toki silti loppupeleissä on hyvä olla voittajan puolella, kuten kai useimmat kristinuskon alkeet tuntevat tietävät.

Ja jos joku nyt pöyristyi, niin minusta vain on kiva puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

• dikduk
        Lisää tiedotuksia kirjoitti:

Voittajan puolella? Sillähän kristinusko on aina ollut , oli voittajan nimi mikä hyvänsä vaikka Adolf Hitler.
        Asiat ovat vihdoin menossa parempaan kun uskontojen pakkovallasta on ainakin länsimaissa päästy .

• juutas.

Sakari se siellä puhuu kovasti asiaa.

" Uskottavuuskriisi johtaa kirkon toiminnan alasajoon. Se on jo alkanut. "

Hän(kään) ei kuitenkaan osaa sanoa, miten tuo uskottavuus palautettaisi ja mihin suuntaan kirkon olisi mentävä.

Kun neitseestäsyntymiset, tuonelat, ja niin edelleen jätetään kirkon kielenkäytöstä pois, romahtaa koko vaivalla rakenettu kristinuskon korttitalo. Mitä jää uskonnosta jäljelle ilman uskonkappaleita?

Alasajo on alkanut. Sen jo tajuavat piispakandidaatitkin. Eivätkä muuta voi.

Mutta kovin suuri ei heidän hätänsä ole, sillä kyllä se vielä ehtivät piispan palkkansa ja eläkkeensä nauttia, ennen kuin kirkoista valot sammutetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      336
      7412
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4769
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3225
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3117
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2016
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1896
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      220
      1841
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1478
    Aihe