Mieltäni on vuosikausia, jopa vuosikymmeniä, askarruttanut kaksi kristilliseen uskoon liittyvää asiaa:
Tie taivasten valtakuntaan käy vain ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta. Vain häneen uskova voi päästä taivasten valtakuntaan. Onko näin? Haluaako Jumala vain alle 10 prosenttia maailman ihmisistä luokseen? Jos asia todella on näin, niin kuinka sitä voidaan perustella?
Syntisi ovat anteeksi annetut koska Jeesus Kristus on kärsimyksellään sinut lunastanut. Minäkin tunnen usein kärsiväni ja Jeesus on puolestani kärsinyt monin verroin enemmän. Mihin tätä valtavaa kärsimystä tarvitaan? Kenelle se on niin tuiki tarpeellista ja miksi?
Olen koettanut vilpittömin mielin saada selville näitä kahta asiaa. Voitko auttaa tässä minua?
Kristillisessä uskossa
135
167
Vastaukset
- JuuliaMaria*
Jumala loi maailman ja ensimmäiset ihmiset, ja katseli sitä kaikkea ja huomasi, että "kaikki oli sangen hyvää." Ei ollut mitään pahaa. Kaikki oli harmoonista ja pyhää. Luonto, ja sen kaikki luodut olennot pienimmästä suurimpaan elivät täydessä sopusoinnussa keskenään. Tälläisen elämän Jumala loi ihmiselle. Näin hän oli sen tarkoittanut.
Ihanassa täydellisessä Paratiisissa, jossa oli kaikkea hyvää yllin kyllin, oli vain yksi hedelmäpuu, josta ei saanut syödä. Ei ollut siis kovinkaan vaikeaa totella Jumalaa.
Kärsimys on siksi, että ihmiselle ei silloin, niinkuin ei nytkään, riitä se hyvä, mitä hänellä on. Koska Jumala ei Pyhän luontonsa ja olemuksensa takia voi hyväksyä syntiä, hänen oli pakko keksiä suunnitelma. Vain kärsimys - verenvuodatus - voi sovittaa pahan. Jeesus tuli näyttämään meille, millainen luonto Jumalalla oikeasti on. Hänen luontonsa on ehdottoman Pyhä, hyvä ja rakastava. Siksi Hän itse sovitti meidän pahuutemme. Saamme hänen pyhyytensä lahjaksi, jos vain otamme hänet vastaan ja tervehdimme häntä sydäntemme kuninkaana.
Koska synti ja paha tulivat maailmaan, koko maailma huokailee nyt tuskissaan ja "odottaa peläten sitä, mikä maanpiiriä kohtaa, sillä taivaitten voimat järkkyvät."
Nyt on pian se hetki, kun kärsimyshistoria päättyy. Se on kestänyt runsaat 6000 vuotta. Pian tulee Kuningas, ja kärsimys päättyy. Pian Paratiisin ovet aukeavat jälleen ja ikuinen harmonia alkaa. Sitähän tämän ketjun aloittajakin haluaa?
Synnit poissa, autuutta oi
http://www.youtube.com/watch?v=cRwLBjX6hUY
1. Synnit poissa, autuutta oi! / Synnin maassa ken käsittää sen voi? / Synnit poissa, vihdoinkin täytyy kaipaus, / päättyi jo kilvoitus.
2. Synnit poissa, tahratta maan / vaatteet valkoiset Isän luona saan. / Siellä aina kirkkaasti Herran kiitosta / tahtoisin veisata.
3. Synnit poissa, murheenikin, / poissa rinnasta tuska polttavin. / Kaikki kahleet poissa on täällä painaneet, / kuivuivat kyyneleet.
4. Synnit poissa, autuutta oi! / Taivaan rannalla kiitosvirsi soi. / Kaikki varjot häipyvät nousuun auringon, / autuas sydänkesä on- biologiaa vai tarua
Söivätkö paratiisissa eläimet toisia eläimiä? Ihminen olisi ollut vissiin tuossa vaiheessa kasvissyöjä, jos tarina pitäisi paikkansa. Miten luonto ja sen kaikki olennot voivat elää täydessä sopusoinnussa keskenään, jos leijona ei saa syödä lempiruokaansa antilooppia?
- sen on pakko
biologiaa vai tarua kirjoitti:
Söivätkö paratiisissa eläimet toisia eläimiä? Ihminen olisi ollut vissiin tuossa vaiheessa kasvissyöjä, jos tarina pitäisi paikkansa. Miten luonto ja sen kaikki olennot voivat elää täydessä sopusoinnussa keskenään, jos leijona ei saa syödä lempiruokaansa antilooppia?
Kysymyksesi: Söivätkö paratiisissa eläimet toisia eläimiä? Ihminen olisi ollut vissiin tuossa vaiheessa kasvissyöjä, jos tarina pitäisi paikkansa. Miten luonto ja sen kaikki olennot voivat elää täydessä sopusoinnussa keskenään, jos leijona ei saa syödä lempiruokaansa antilooppia?
Leijona ei haluaisi metsästää jos et ole sattunut katsomaan luontofilmejä? Mutta kun sen on pakko metsästää. Muuten se ei jää henkiin. Jos tarjolla olisi jotain helpommin saatavaa, hyvän makuista ja täyttävää ruokaa, ei se juoksisi antiloopin perässä. - biologiaa vai tarua
sen on pakko kirjoitti:
Kysymyksesi: Söivätkö paratiisissa eläimet toisia eläimiä? Ihminen olisi ollut vissiin tuossa vaiheessa kasvissyöjä, jos tarina pitäisi paikkansa. Miten luonto ja sen kaikki olennot voivat elää täydessä sopusoinnussa keskenään, jos leijona ei saa syödä lempiruokaansa antilooppia?
Leijona ei haluaisi metsästää jos et ole sattunut katsomaan luontofilmejä? Mutta kun sen on pakko metsästää. Muuten se ei jää henkiin. Jos tarjolla olisi jotain helpommin saatavaa, hyvän makuista ja täyttävää ruokaa, ei se juoksisi antiloopin perässä.Tarjoiliko Jumala siis paratiisissa kissaeläimille itse tappamaansa tai synteettisesti valmistamaansa lihaa? Vai oliko kissaeläinten ruoansulatus paratiisissa erilainen kuin nykyään, eivätkö ne silloin tarvinneetkaan tauriinia (vain raa'asta lihasta löytyvä aminohappo) pysyäkseen hengissä?
http://www.vetlord.org/taurine-is-essential-for-cats/
Olen katsonut luontofilmejä, enkä kyllä ole huomannut niistä mitään siihen viittaavaa etteikö leijona haluaisi syödä lihaa... Toki se varmaan laiskuuttaan mieluummin syö hyeenojen tappamia raatoja kuin metsästää itse. - jos ei tarvitsisi
biologiaa vai tarua kirjoitti:
Tarjoiliko Jumala siis paratiisissa kissaeläimille itse tappamaansa tai synteettisesti valmistamaansa lihaa? Vai oliko kissaeläinten ruoansulatus paratiisissa erilainen kuin nykyään, eivätkö ne silloin tarvinneetkaan tauriinia (vain raa'asta lihasta löytyvä aminohappo) pysyäkseen hengissä?
Olen katsonut luontofilmejä, enkä kyllä ole huomannut niistä mitään siihen viittaavaa etteikö leijona haluaisi syödä lihaa... Toki se varmaan laiskuuttaan mieluummin syö hyeenojen tappamia raatoja kuin metsästää itse.Sinä:Tarjoiliko Jumala siis paratiisissa kissaeläimille itse tappamaansa tai synteettisesti valmistamaansa lihaa? Vai oliko kissaeläinten ruoansulatus paratiisissa erilainen kuin nykyään, eivätkö ne silloin tarvinneetkaan tauriinia (vain raa'asta lihasta löytyvä aminohappo) pysyäkseen hengissä?
Olen katsonut luontofilmejä, enkä kyllä ole huomannut niistä mitään siihen viittaavaa etteikö leijona haluaisi syödä lihaa... Toki se varmaan laiskuuttaan mieluummin syö hyeenojen tappamia raatoja kuin metsästää itse.
MUTTA: Minä olen myös katsellut luontofilmejä ja olen edelleen sitä mieltä että ne opettelevat metsästämään koska niiden on elääkseen pakko, ei poikasena syntynyt osaa vaan vanhemmat opettavat.
Siellä paratiisissa on niin hyvää ruokaa pitoisuuksiltaan, ettei lihaa tarvita, sen takia siellä ei tarvitse metsästää. Täältä maan päältä ne kasvit puuttuvat, ja ne hedelmät, eikä ruokaa saa täällä maan päällä vain syömällä vaan se on vaikeampaa hankkia.
- Olen minä
On eräs mielenkiintoinen kirja jossa on esitetty kysymyksiä ja annettu vastauksia. Ehkä tämä kirja auttaisi sinua jotenkin oivaltamaan myös vastauksia omiin kysymyksiisi. Kirjan nimi on Keskusteluja Jumalan kanssa (Neale Donald Walsch).
Mukavia oivaltamisen hetkiä Sinulle!
Elämä on niin paljon suurempi ja kauniimpi kuin meille opetetaan :)- sieltä voi tilata
Etsin Nettikaupan josta tätä kirjaa löytyy, jos haluat tutustua:
http://www.bookplus.fi/kirjat/walsch,_neale_donald/keskusteluja_jumalan_kanssa-4300588 - kannattaa vilkaista
sieltä voi tilata kirjoitti:
http://www.bookplus.fi/kirjat/walsch,_neale_donald/keskusteluja_jumalan_kanssa-4300588Kirjasta kertovassa tekstissä lukee tämäkin: ... Eräänä yönä tämä vihainen ja turhautunut mies ryhtyi kirjoittamaan kirjettä Jumalalle ja hämmästyksekseen hän alkoi saada vastauksia.
- Olen minä
kannattaa vilkaista kirjoitti:
Kirjasta kertovassa tekstissä lukee tämäkin: ... Eräänä yönä tämä vihainen ja turhautunut mies ryhtyi kirjoittamaan kirjettä Jumalalle ja hämmästyksekseen hän alkoi saada vastauksia.
Kyllä. Jumala kommunikoi hyvinkin erikoisilla tavoilla meidän kanssamme silloin kun olemme todella valmiita kuuntelemaan. Mielemme (egomme) ei vain ole vielä täysin valmis hyväksymään kaikkia tapoja joilla voimme olla suorassa yhteydessä.
Yhteydessä olemme kuitenkin jokainen omalla tavallamme...ja jokainen voi syventää omaa yhteyttään kun on siihen valmis ja halukas. Meillä on jokaisella mahdollisuus kasvaa syvempään yhteyteen ja rakkauteen, jota olemme. Tämä on meidän tiemme....yhdessä.
Rohkeutta ja rakkautta kaikille! Meillä on muutoksen avaimet käsissämme, kun vain ensin opimme näkemään ne itse. - olen minä
sieltä voi tilata kirjoitti:
http://www.bookplus.fi/kirjat/walsch,_neale_donald/keskusteluja_jumalan_kanssa-4300588Kiitos Sinulle etsinnästä.
- grdr
Olen minä kirjoitti:
Kyllä. Jumala kommunikoi hyvinkin erikoisilla tavoilla meidän kanssamme silloin kun olemme todella valmiita kuuntelemaan. Mielemme (egomme) ei vain ole vielä täysin valmis hyväksymään kaikkia tapoja joilla voimme olla suorassa yhteydessä.
Yhteydessä olemme kuitenkin jokainen omalla tavallamme...ja jokainen voi syventää omaa yhteyttään kun on siihen valmis ja halukas. Meillä on jokaisella mahdollisuus kasvaa syvempään yhteyteen ja rakkauteen, jota olemme. Tämä on meidän tiemme....yhdessä.
Rohkeutta ja rakkautta kaikille! Meillä on muutoksen avaimet käsissämme, kun vain ensin opimme näkemään ne itse.Sinä sen sanoit, usko pitää opettaa.
- olen minä
grdr kirjoitti:
Sinä sen sanoit, usko pitää opettaa.
Elämä toimii suurena opettajana. Myös jokainen meistä toimii esimerkkillään opettajana.
Todellista uskoa ei kuitenkaan voi antaa toiselle mikä onkin vain hyvä asia, sillä muuten olisimme jokainen joutuneet vielä suuremman huijauksen kohteiksi kuin nyt jo olemme. Jokaisen pitää itse oivaltaa uskon merkitys itselleen ja sen mitä se itse kullekin sisältää.
- sattuma 5*
Miksi Jumala haluaa yli 90 prosenttia ihmisistä kadotukseen?
Mihin Jumala tarvitsee maailman valtavaa kokonaiskärsimystä ja lisäksi Jeesuksen kautta kaiken tuplana?
Mielestäni ketjun kaksi vastausta eivät anna valaistusta näihin kysymyksiin. Löytääkö joku muu selityksen asioille?- mie mietin vähän
Luin Raamatusta että pelastuneiden joukko on niin suuri ettei sitä pysty laskemaan, en tiedä miten se suhteutuu pelastumattomien määrään? Kun pienet vauvat pääsevät taivaaseen koska ovat vielä pieniä, on heidätkin kaikki laskettava siihen mukaan.
Jumala arvostaa omaa poikaansa enemmän kuin ihmistä, mutta rakkaudesta Jeesus suostui ristille ja maksoi syntivelkamme, että me uskomme kautta Häneen pelastuisimme. - .
mie mietin vähän kirjoitti:
Luin Raamatusta että pelastuneiden joukko on niin suuri ettei sitä pysty laskemaan, en tiedä miten se suhteutuu pelastumattomien määrään? Kun pienet vauvat pääsevät taivaaseen koska ovat vielä pieniä, on heidätkin kaikki laskettava siihen mukaan.
Jumala arvostaa omaa poikaansa enemmän kuin ihmistä, mutta rakkaudesta Jeesus suostui ristille ja maksoi syntivelkamme, että me uskomme kautta Häneen pelastuisimme.Tuo asia että pikkuvauvat pääsevät taivaaseen vatikaani keksi 1400luvulla,
- yx vaa *************
Kaksi askarruttavaa asiaa:
1. Tie valtakuntaan käy Jeesuksen Kristuksen kautta. Jep. Näin on. Jumala haluua 100 prossaa, mutta 90 prossaa ei halua Jumalaa sellaisena, kuin hän itsensä ilmoittaa Raamatussa, joten hänen luokseen pääsee ehkä toi 10 prossaa. Jes! Sitä ei voi kukaan kuitenkaan tietää, miten monta prossaa sinne pääsee.
Voiko kukaan perustella? Oke. Mä yritän. No, katsos kun jokainen haluaa itse tehdä itselleen sopivan jumalan. Just semmosen, joka itelle sopii parhaiten. Mutku on vaan semmonen Jumala, josta Raamattu puhuu, u nou. Ei me voida ite katos määrittää, millasen Jumalan pitäs olla, tajuuks sä? Et se vois ehkä olla yksi syy. Toinen syy ehkä vois olla se, et me halutaan olla niinku suurin osa muuta jengii. Jos me aletaan käymään kirkos eikä mennä enää muun porukoiden mukana, niin ne alkaa kattoon meitä vinoon! U nou?! Mut eihän siinä niin loppujen lopuks kuitenkaan käy, vaan jengistä voi tulla muitakin uskoon, käsitäksnää?
Joo me kärsitään kaikki. Se on totta, mutta Jeesus kärsi kuitenkin eniten. Me eletään täällä kärsimysten maailmas. Joka puolella on kärsimystä. Ei me täällä maailmassa pääse siitä eroon, ei semmosta ihmistä oo, jolla ei olis kärsimystä. Mä kuulin kerran yhden pastorin sanovan, että ensin risti, sitten kruunu. Katos kun tämä paikka ei oo vielä taivas. Taivas on tulossa, mutta pitää vähän venaa ensin. Alkaako selvetä?- missä varmuus
Miten voit olla niin varma, että Jeesus kärsi enemmän kuin vaikkapa joku orjuuteen syntynyt pikkutyttö, jota raiskattiin, hakattiin ja pidettiin nälässä koko elämänsä ajan?
- KliffaaHei-72
"Ei me voida ite katos määrittää, millasen Jumalan pitäs olla, tajuuks sä? Et se vois ehkä olla yksi syy"
Eihän me yritetä ite määrittää et millanen se Jumala on. Jumala o mitä o.Mut jos toi Jumala ei pelastakaan meit kaikkii vaan vaan omat frendinsä (siis uskos olevat) niin Jumala ei ehkä olekaan sellanen tosi siisti ja ihkun rakastava kun monet hänestä haluaa tehdä. Vaan enemmänkin sellane känkkäränkkä vanha äijä joka tekee ihan mitä haluu ja tykkää tuomita jengii kadotukseen kun ne ei vaa oo hiffannu että pitäs aina kumartaa oikeeseen suuntaa tai haluu vaa elää ihan sellata normilaiffii ilman sen kummempaa syntii. Kässääksä mitä mä meinaan? - eri asia
missä varmuus kirjoitti:
Miten voit olla niin varma, että Jeesus kärsi enemmän kuin vaikkapa joku orjuuteen syntynyt pikkutyttö, jota raiskattiin, hakattiin ja pidettiin nälässä koko elämänsä ajan?
Mitä väliä sillä on, koska kysymyksessä ei ollut ihminen vaan Jumalan oma poika?
- missä varmuus
eri asia kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, koska kysymyksessä ei ollut ihminen vaan Jumalan oma poika?
Jaa, minä olen tähän asti elänyt siinä uskossa, että Jeesus oli ihminen kuten me kaikki muutkin... Ehkä jossain määrin erikoislaatuinen ihminen (tai sitten ei). Vastakysymys, tekeekö Jumalan poikana oleminen Jeesuksesta sitten jotenkin erityisen herkän kärsimyksille? Jos saisin pelastaa joko aikuisen miehen ristiinnaulitsemiselta tai pikkutytön vuosikymmenten jatkuvalta kärsimykseltä, niin pelastaisin kyllä sen pikkutytön.
- eri asiaa on
missä varmuus kirjoitti:
Jaa, minä olen tähän asti elänyt siinä uskossa, että Jeesus oli ihminen kuten me kaikki muutkin... Ehkä jossain määrin erikoislaatuinen ihminen (tai sitten ei). Vastakysymys, tekeekö Jumalan poikana oleminen Jeesuksesta sitten jotenkin erityisen herkän kärsimyksille? Jos saisin pelastaa joko aikuisen miehen ristiinnaulitsemiselta tai pikkutytön vuosikymmenten jatkuvalta kärsimykseltä, niin pelastaisin kyllä sen pikkutytön.
MInä en ole elänyt siinä uskossa että Jumalan poika olisi ollut pelkkä tavallinen ihminen, teotkin sen osoittavat.
Ihminen on luotu, Jeesus oli jo ennenkuin ihminen luotiin. - XVII
eri asiaa on kirjoitti:
MInä en ole elänyt siinä uskossa että Jumalan poika olisi ollut pelkkä tavallinen ihminen, teotkin sen osoittavat.
Ihminen on luotu, Jeesus oli jo ennenkuin ihminen luotiin.Jeesus joutui kärsimään koska rikkoi roomalaisia lakeja häiriköinnillään ja kapinanlietsonnallaan samalla tavalla kuin esim.kuokkavieraat ja mellakoitsijat tänäpäivänä.
Hänen opetuslapsensa vain söi hänen ruumiinsa niinkuin siihen aikaan tapana oli.
- Tottahan se on
Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset tulisivat tuntemaan totuuden ja pelastuisivat. Ei siis ole totta, että hän haluaa 90% ihmisistä ikuiseen rangaistukseen.
Raamatusta ja Jeesuksesta kuuleminen ei ole välttämätöntä sielun pelastumiselle. Ihmiset tuomitaan tekojen mukaan ja omantunnon todistuksen mukaan, vaikka eivät tietäisi mitään Raamatusta.
Tuolla on kirjoitettu jotakin tätä aihetta sivuavaa:
http://totuutta.wordpress.com/pelastus/- Kokemus-K
Hän ei ehkä halua 90 prosentin menevän kadotukseen mutta niin se silti käytännössä menee eikä Jumala näytä tekevän asialle mitään...
- Kokemus-K
Kokemus-K kirjoitti:
Hän ei ehkä halua 90 prosentin menevän kadotukseen mutta niin se silti käytännössä menee eikä Jumala näytä tekevän asialle mitään...
Niin ja tuo linkin kirjoitus... Se on sinänsä varsin mielenkiintoista pohdintaa mutta vaikuttaa minusta siltä että kirjoittaja haluaa vain perustella asiat joiden jo valmiiksi uskoo olevan noin. Yleensä kuitenkin mennään niin että katsotaan kaikki mitä aiheesta on sanottu ja sitten tehdään johtopäätökset. Nyt tekstissä oli aika lailla parhain päin selittämisen makua jolla saadaan Jumala vaikuttamaan hyvin armolliselta.
- Totuutta vain
Kokemus-K kirjoitti:
Minä uskon, että ikuiseen rangaistukseen joutuu jopa enemmän kuin 90 % ihmisistä. Ei silti tarkoita sitä, että Jumala tahtoo heidän sinne joutuvan.
Synnin valtaan joutuminen on omien valintojen tulosta. Vain paatuneet synnin palvelijat joutuvat tuomiolle, muut eivät. (Room. 6:16; 11:7; Matt 6:24; 12:33-37) Kaikille on pelastuminen mahdollista siten, että valitsee hyvä ja hylkää pahan.
Tuomio tulee tekojen (ja sydämen asenteen) mukaan. (Joh 5:28-29; Apt 8:20-24) Monet ymmärtävät väärin tuomion perusteet ja luulevat Raamatun kirjoitusten totena pitämisen olevan pääasiallinen tuomion peruste. Tämä on täysin virheellinen päätelmä. Jopa ne tuomitaan tekojen mukaan, jotka eivät ole koskaan Raamatusta mitään kuulleet. Ja heiltä Jumala odottaa "totena pitämistä" vain sen verran kuin on heille itsestään ilmoittanut, esim. luomistöiden kautta. (Room 1:17-2:29)
- sattuma5*
Kiitos kaikille ketjuun osallistuneille.
Puheenvuoroissa oli paljon mielenkiintoista ja hyvää asiaa. Kuitenkin edelleen olen ilman pyytämiäni vastauksia. Lienee ilmeistä että vastauksia kahteen kysymykseeni ei ole olemassakaan.
Mieleeni jäi myös soimaan eräs mielipide, että pikkulapset ja vauvat pääsisivät taivaaseen. Se tuntuisikin kohtuulliselta.
Jonkin verran koen ihmetystä kristillisen Jumalan mielestäni huonosta informaatiohalusta. Informaatiotaitoa ja -kykyä en epäile. Valtaosalle eurooppalaisiakin informaatio ainoasta pelastumisen mahdollisuudesta (usko Jeesukseen) on saapunut perille vasta noin 500 luvulla. Viisisataa vuotta on mielestäni pitkähkö tiedonvälitys aika kun mahdollisuudet olivat reaaliaika tiedotteet. Pelkästään tänä 500 vuoden aikana on valitettavasti joutunut valtavasti hyviä ihmisiä helvettiin pelkästään huonon tiedotus toimen vuoksi. Miljardeja ihmisiä on niin ikään joutunut helvettiin ennen Jeesuksen syntymää kun tarvittavaa kärsimyspelastusta ei ole ollut käytettävissä ja jokainen on joutunut vastaamaan itse tekosistaan ilman Jeesuksessa saatua syntien anteeksiantoa.
Kysymyksiä olisi vielä kosolti lisääkin, mutta taitaisin jäädä vastausta vaille niidenkin suhteen.
Kuuntelisin joka tapauksessa mielelläni ajatuksia mainitsemieni ristiriitaisten taivaspaikkojen jaon tiimoilta.- Kokemus-K
Itse en usko että noihin on olemassa mitään vastauksia. Ne ovet osa uskontojen yleistä ristiriitaisuutta. Niitä on toki yritetty aikojen alusta selittää mutta lähinnä ne ovat vain ihmisten omia ajatelmia. Mutta jos ajattelee miten valtava määrä uskontoja maailmassa on (ja kaikki hyvin tosissaan omasta oikeassaolostaan), ei oikein voi kuin tulla päätelmään että ei ole oikein edes järkeä yrittää väittää että joku tietty usko olisi se ainoa oikea. Se vain sisältää liikaa sovittamattomia ongelmia, kuten juuri tämä pelastuksen ongelma.
- emme tiedä kaikkea
Minä itse luulen että sille on jokin selitys miksi niin monet eivät pelastu, jotain jota me ihmiset emme voi ymmärtää, eikä Jumala selitä sitä meille. Usko on kokonaan armoa, sen aiheutti Jeesuksen maksama hinta ristillä joka Jumalalle riittää.
- on vain yksi tie
Jumalan tuomioistuimesta on kerrottu sen verran, että se on oikeudenmukainen, ja syytetty tajuaa mitä on rikkonut kun saa rangaistuksen. Tuonelassa olevia ei ole vielä tuomittu, mutta senkin aika tulee, menivätkö sinne ennenkuin Jeesus tuli, en osaa sanoa. Olemme kaikki Jumalan kirkkautta vailla, ja ilman Jeesuksen uhria ristillä ei yksikään ihminen voisi mitenkään päästä taivaaseen.
- Olen minä
Minun vastaukseni kysymyksiin.
Tie taivasten valtakuntaan käy jokaisen oman tien kautta kun muistaa kuka todella on. Taivas on tässä ja nyt. Sinussa. Tämä on kasvua rakkauteen ei tiettyyn uskontoon ja sen seuraamiseen. Mitään pelastettavaa ei ole, sillä Jumala ei tuomitse. Ihminen itse voi kyllä tuomita ja tuomitseekin koko ajan. Taivas on tarkoitus luoda maan päälle ihmisten kautta. Tämä on suurin ja haasteellisin tehtävämme ihmisinä tässä ajassa. Jokainen on osallisena tässä projektissa riippumatta siitä mihin uskontoon, ikään, sukupuoleen, puolueeseen, kansallisuuteen kuuluu.
Kärsimys on moni ulotteinen, mutta lyhyesti voitaisiin sanoa että kärsimys johtuu siitä, että meillä on oppimista jäljellä, emme vielä muista keitä olemme. Olemme siis matkalla...matkalle kuuluu arkea ja juhlaa, kärsimystä ja iloa että onnea. Kärsimyksen kautta vasta havahdumme kuuntelemaan itseämme, pysähtymään ja arvioimaan omaa suuntaamme ja tekemään mahdollisia "korjauksia" suunnallemme. Monet tekevät käänteentekeviä muutoksia juuri kärsimyksen kautta. Jos oppisimme alunperin kuuntelemaan enemmän omaa sisäistä ääntämme, tunteitamme, ja tekemään valintoja niiden perusteella kuin sen perusteella mitä ulkoiset meiltä vaativat, kärsimys vähenesi. Kärsimys vähenee myös kun opimme ymmärtämään erillisyyden harhaamme jossa elämme ja alamme muistamaan sitä keitä todella olemme. Kärsimys vähenee kun opimme näkemään pelkomme ja muuttamaan ne rakkaudeksi. Kärsimys vähenee kun ymmärrämme, että olemme oikeasti täysin rakastettuja Jumalan taholta ja mitään tuomioita ei ole olemassa. Kärsimys vähenee kun ymmärrämme egon toiminnan ja astumme mielestämme sydämen kokemiseen. Kärsimys vähenee kun opimme elämään suuremmasta yhteydestä, mitä olemme kuin erillisyydestä. Kärsimys on monikerroksinen ja sen vähentäminen kuuluu henkiseen matkaamme kun suurempi rakkaus astuu tilalle. Matkamme on prosessi, sillä oppimista tapahtuu pikkuhiljaa tai pyrähdyksittäin yksilötasolla, mutta kollektiivinen on se mikä myös vaikuttaa meihin. Kun tarpeeksi moni ihminen siirtyy suuremman yhteyden ja rakkauden kokemiseen niin kollektiivinen kohoaa mukana myös niin, että suurempia muutoksia alkaa tapahtumaan maan laajuisesti.
Syntiä ei ole, mutta kärsimystä kyllä on. Ja anteeksiantoa tarvitaan niin kauan kun on syyllisyyttä. Kärsimystä syntyy siis syyllisyydestä, jota ihminen kantaa mukanaan. Synti oppina on ihmisen suurimpia syyllisyyksiä (kuitenkin aivan turhaan), ja siksi syntiin uskova tarvitsee itselleen suurta anteeksiantoa jotta voi tuntea itsensä edes jotenkin rakastetuksi. Jeesuksesta on tehty tälläinen ulkoinen anteeksiantaja uskontojen kautta.
Kuitenkin syvempi todellisuus on suurempaa rakkautta ja anteeksiantoa, mitä mikään uskonto ei meille vielä opeteta, koska opit ovat erillisyyden harhasta ja peloista.
Jokaista rakastetaan enemmän kuin osaamme edes arvatakaan.
Olet täydellisen rakastettu juuri sellaisena kuin olet. Tähän tietoisuuteen olemme kasvamassa pikkuhiljaa mutta sen hyväksyminen ei ole helppoa, koska vanha tietoisuutemme kertoo meille melko päinvastaista ja olemme sen oppineet hyväksymään totuutena. Kuitenkin on olemassa suurempi rakkauden tietoisuus, johon moni on tällä hetkellä heräämässä. Sen kautta opimme luopumaan peloistamme ja erillisyydestä ja kasvamaan suurempaan rakkauteen ja yhteyteen, mitä olemme. Meillä jokaisella on yhteys olemassa ja kun luopumme peloistamme, myös syvempi yhteys Jumalaan voi kasvaa. Näin vastaukset kysymyksiin on mahdollista saada suoraan itsensä kautta, eikä niitä tarvitse etsiä ulkoisista totuuksista, joita meille syötetään esim. uskontojen kautta.Suuret kiitokset sinulle. En olisi uskonut saavani vastauksia vaikeisiin kysymyksiin, mutta sain kuitenkin. En ole eläessäni lukenut noin viisaita ajatuksia. Nyt luin! Kuka olet? Mistä ajatuksesi tulevat?
- korjattava on silti
sattuma5 kirjoitti:
Suuret kiitokset sinulle. En olisi uskonut saavani vastauksia vaikeisiin kysymyksiin, mutta sain kuitenkin. En ole eläessäni lukenut noin viisaita ajatuksia. Nyt luin! Kuka olet? Mistä ajatuksesi tulevat?
Kaikki ihmiset ovat syntisiä, uskossa olevat ovat maailmassa eläviä, armahdettuja syntisiä. Ihminen on Jumalan kirkkautta vailla.
- sax o phone
Mistä tiedät taivasten valtakunnan? Mistä tiedät ettei Jumala tuomitse? Mistä ammennat tiedon mm. sille että taivasten valtakunta on määrä luoda maan päälle ihmisten kautta.
Kerro nyt lähteesi. Uskonto sinullakin. Teosofiaa? - Olen minä
sattuma5 kirjoitti:
Suuret kiitokset sinulle. En olisi uskonut saavani vastauksia vaikeisiin kysymyksiin, mutta sain kuitenkin. En ole eläessäni lukenut noin viisaita ajatuksia. Nyt luin! Kuka olet? Mistä ajatuksesi tulevat?
Olen enkeli ihmiskehossa. Kuten sinäkin.
Ajatukseni ja oivallukseni ovat osa tietoisuuttani. Tietoisuuteeni on yhteydessä kaikkeen mitä on. Olemme näin jokainen yhteydessä tietoisesti tai tiedostamattomasti. Eroa on vain miten tietoinen kukin on....miten paljon kukin muistaa sitä kuka todella on. Minä muistan tämän verran itsestäni ja tarkoituksestani ja olen vasta alussa. Miten paljon onkaan vielä opittavaa.
Jos kirjoittamani resonoi kanssasi, silloin sanat ovat sinulle tarkoitettu. Ota mukaasi vain se minkä tunnet itsellesi oikeaksi. Tee näin aina kaiken lukemasi kanssa. Tiedät kyllä ja tunnet sen kun olet löytänyt jotain itsellesi oikeaa. Näin minäkin kuuntelen itseäni ja koettelen jokaisen kirjoitetun sanan ja kuitenkin ymmärrän että perimmäistä totuutta ei voi edes sanoiksi laittaa. Syvempi totuus on aina sanojen takana, omissa kokemuksissa. Olen upealla matkalla muistamiseen siitä kuka todella olen ja tunnen miten alan vapautua peloistani ja alan elämään todellisemmin sitä kuka olen.
Tämä kaikki on vain herättelyä mitä kirjoitan. Jokainen kantaa oman totuuden sisällään. Kulje oma polkusi. Löydä oma rakkautesi, sillä se on suurta. Löydä omat vastauksesi, sillä niissä on totuus. Usko ennen kaikkea itseesi, sillä sinulla on kaikki tarvittavat vastaukset sinussa itsessäsi.
Rohkeaa matkaa Sinulle! Olemme tällä matkalla yhdessä. Tehkäämme siitä yhdessä onnen täyteinen, sillä olemme sen kaiken ansainneet vain olemalla sitä mitä olemme. Vaatimuksia ei ole Jumalan taholta olla mitään muuta kuin olet juuri nyt.
Suosittelen tuota kirjaa, jonka mainitsin tuolla ylempänä. Se kattaa monia kysymyksiä ja vastauksia, jotka saattavat kiinnostaa sinua. - olen minä
sax o phone kirjoitti:
Mistä tiedät taivasten valtakunnan? Mistä tiedät ettei Jumala tuomitse? Mistä ammennat tiedon mm. sille että taivasten valtakunta on määrä luoda maan päälle ihmisten kautta.
Kerro nyt lähteesi. Uskonto sinullakin. Teosofiaa?Lähde olen minä omalla tietoisuudellani enkä seuraa mitään uskontoa enkä ketään ulkopuolista elävää tai kuollutta. Enkä kumarra tai palvo. Tehtäväni ei ole seurata ketään ulkopuolisia auktoriteetteja vaan olen tullut oppimaan ja muistamaan sitä kuka todella olen.
Olen avoin oppimaan ja kokemaan uutta, kuuntelemaan erilaisia näkökulmia, ajatuksia ja oivalluksia, mutta parhaani mukaan seuraan vain omaa sisäistä ohjaustani ja uskon rakkauteen ja elämään, jota myös Jumalaksi voidaan kutsua ja jonka osa olen itsekin. Olen minä kirjoitti:
Olen enkeli ihmiskehossa. Kuten sinäkin.
Ajatukseni ja oivallukseni ovat osa tietoisuuttani. Tietoisuuteeni on yhteydessä kaikkeen mitä on. Olemme näin jokainen yhteydessä tietoisesti tai tiedostamattomasti. Eroa on vain miten tietoinen kukin on....miten paljon kukin muistaa sitä kuka todella on. Minä muistan tämän verran itsestäni ja tarkoituksestani ja olen vasta alussa. Miten paljon onkaan vielä opittavaa.
Jos kirjoittamani resonoi kanssasi, silloin sanat ovat sinulle tarkoitettu. Ota mukaasi vain se minkä tunnet itsellesi oikeaksi. Tee näin aina kaiken lukemasi kanssa. Tiedät kyllä ja tunnet sen kun olet löytänyt jotain itsellesi oikeaa. Näin minäkin kuuntelen itseäni ja koettelen jokaisen kirjoitetun sanan ja kuitenkin ymmärrän että perimmäistä totuutta ei voi edes sanoiksi laittaa. Syvempi totuus on aina sanojen takana, omissa kokemuksissa. Olen upealla matkalla muistamiseen siitä kuka todella olen ja tunnen miten alan vapautua peloistani ja alan elämään todellisemmin sitä kuka olen.
Tämä kaikki on vain herättelyä mitä kirjoitan. Jokainen kantaa oman totuuden sisällään. Kulje oma polkusi. Löydä oma rakkautesi, sillä se on suurta. Löydä omat vastauksesi, sillä niissä on totuus. Usko ennen kaikkea itseesi, sillä sinulla on kaikki tarvittavat vastaukset sinussa itsessäsi.
Rohkeaa matkaa Sinulle! Olemme tällä matkalla yhdessä. Tehkäämme siitä yhdessä onnen täyteinen, sillä olemme sen kaiken ansainneet vain olemalla sitä mitä olemme. Vaatimuksia ei ole Jumalan taholta olla mitään muuta kuin olet juuri nyt.
Suosittelen tuota kirjaa, jonka mainitsin tuolla ylempänä. Se kattaa monia kysymyksiä ja vastauksia, jotka saattavat kiinnostaa sinua.Huomioni kiinnittyy ajatuksiesi jonkinlaiseen ei-verbaalisuuteen ja kokemiseen olotilaa joka on jotakin sellaista, jota ei voida sanoin kuvata. Olet mitä ilmeisimmin sisällä jossakin sellaisessa, jota hyvin vaikea ymmärtää sanoin ja lausein.
En tiedä liippaako asia millään tavoin ajatusta täydellisestä paradoksista niin rakkauden kuin Jumalankin suhteen. Viittaat ainakin useamman kerran rakkauteen.
Olen omassa ajatusmaailmassani joskus pyöritellyt rakkauden käsitettä ja vertausta: Jumala = rakkaus tai rakkaus = Jumala aina siihen asti: Rakkaus= kaikki = ei mitään Ja Jumala = rakkaus = kaikki = ei mitään.
Rakkauden ihmeen uskon kokeneeni rakkaudessa naista kohtaan. Voisin kuvata sitä parhaimmillaan tilana, jossa lähes kaikki katoaa. Tila muistuttaa symbioottista tilaa, jossa voimakkaan yhdessäolon tunne lähenee olotilaa, missä vain on. Tarkoitan tilaa, jossa ei keskustella, ei tunneta vihaa, kateutta, ym. On vain tila: on, jossa hiljalleen kaikki katoaa, jopa aika tuntuu katoavan. Mietin tilaa jonkinlaisena itämaisten mietiskelijöiden tyhjentymisenä, jossa ei ole mitään ja kuitenkin kaikki.
Mielestäni kyseinen paradoksaalinen tila täyttyy Jumalassa. Onko Jumalalla silmät? Miksi olisi? Onko Jumalalla kasvot? Miksi olisi? Onko Jumalalla keho, ruuansulatus, sukupuolielimet, tunteet, viha, kateus, myötätunto, himo, jne. Miksi olisi? Onko Jumalalla, Jumalassa mitään? Miksi olisi? Onko Jumala ei mitään ja kuitenkin kaikki? Onko Jumala täydellinen paradoksi? ja kuitenkin kaikki ja ei mitään? Aivan kuten rakkaus parhaimmillaan!
Ota kantaa. Kirjoitat hyvin mielenkiintoisesti!- se oli hassua
olen minä kirjoitti:
Lähde olen minä omalla tietoisuudellani enkä seuraa mitään uskontoa enkä ketään ulkopuolista elävää tai kuollutta. Enkä kumarra tai palvo. Tehtäväni ei ole seurata ketään ulkopuolisia auktoriteetteja vaan olen tullut oppimaan ja muistamaan sitä kuka todella olen.
Olen avoin oppimaan ja kokemaan uutta, kuuntelemaan erilaisia näkökulmia, ajatuksia ja oivalluksia, mutta parhaani mukaan seuraan vain omaa sisäistä ohjaustani ja uskon rakkauteen ja elämään, jota myös Jumalaksi voidaan kutsua ja jonka osa olen itsekin.Avaruusörkki ÖRf tai Ork kirjoitteli johonkin, onks tämän klirjoituksia mennyt minne?
- olen minä
sattuma5 kirjoitti:
Huomioni kiinnittyy ajatuksiesi jonkinlaiseen ei-verbaalisuuteen ja kokemiseen olotilaa joka on jotakin sellaista, jota ei voida sanoin kuvata. Olet mitä ilmeisimmin sisällä jossakin sellaisessa, jota hyvin vaikea ymmärtää sanoin ja lausein.
En tiedä liippaako asia millään tavoin ajatusta täydellisestä paradoksista niin rakkauden kuin Jumalankin suhteen. Viittaat ainakin useamman kerran rakkauteen.
Olen omassa ajatusmaailmassani joskus pyöritellyt rakkauden käsitettä ja vertausta: Jumala = rakkaus tai rakkaus = Jumala aina siihen asti: Rakkaus= kaikki = ei mitään Ja Jumala = rakkaus = kaikki = ei mitään.
Rakkauden ihmeen uskon kokeneeni rakkaudessa naista kohtaan. Voisin kuvata sitä parhaimmillaan tilana, jossa lähes kaikki katoaa. Tila muistuttaa symbioottista tilaa, jossa voimakkaan yhdessäolon tunne lähenee olotilaa, missä vain on. Tarkoitan tilaa, jossa ei keskustella, ei tunneta vihaa, kateutta, ym. On vain tila: on, jossa hiljalleen kaikki katoaa, jopa aika tuntuu katoavan. Mietin tilaa jonkinlaisena itämaisten mietiskelijöiden tyhjentymisenä, jossa ei ole mitään ja kuitenkin kaikki.
Mielestäni kyseinen paradoksaalinen tila täyttyy Jumalassa. Onko Jumalalla silmät? Miksi olisi? Onko Jumalalla kasvot? Miksi olisi? Onko Jumalalla keho, ruuansulatus, sukupuolielimet, tunteet, viha, kateus, myötätunto, himo, jne. Miksi olisi? Onko Jumalalla, Jumalassa mitään? Miksi olisi? Onko Jumala ei mitään ja kuitenkin kaikki? Onko Jumala täydellinen paradoksi? ja kuitenkin kaikki ja ei mitään? Aivan kuten rakkaus parhaimmillaan!
Ota kantaa. Kirjoitat hyvin mielenkiintoisesti!Kiitos ajatusten vaihdosta. Kirjoituksesi kertoo minulle paljon siitä että olet pohtinut asioita eri näkökulmista ja kokemuksesi rakkaudestasi toista henkilöä kohtaan oli hyvin kuvailtu. Pidin siitä miten laitoit sanoiksi sen mitä rakkaus on. Meditoinnissa voimme todellakin myös hiljentyä "kuuntelemaan" rakkautta, jota olemme.
Tämä ei varmastikaan ole mitään uutta sinulle. Asioita voidaan laittaa vain erilaisiin sanamuotoihin. Syvempi merkitys niissä on sama. Eri uskonnoistakin voimme löytää samaa vain eri sanamuodoissa. Kun oppii näkemään laajemmasta näkökulmasta huomaa miten kaikki onkin samaa, samaa Lähdettä vain eri näköisissä kääreissä. Sama koskee myös ihmistä itseään. Kaikki ovat samaa Lähdettä vain eri näköisissä kuorissa. Totuus on nähtävissä joka puolella. Valo vain kirkastaa sen mitä emme vielä kykene näkemään ja me olemme tämä valo. Jokainen meistä on valon kipinä.
Paradoksimme on lopulta melkoisen hupaisaakin kun sitä oikein alkaa miettimään. Elämme paradoksia, jossa perimmäistä totuutta ei ole kenelläkään (silti julistamme omistavamme tämän ja tai vähintäänkin tietävämme mistä se ainoa oikea löytyy) ja kuitenkin olemme itse totuus joka hetki ymmärtämättä tätä itse. Sanat loppuvat aina kesken kun yritämme laittaa perimmäisen totuuden sanoiksi, mutta kokemus (oleminen) on joka kantaa sanojen yli. Siksi painotan mielummin olemista ja kokemista kuin sanoja. Sanat vain häiritsevät syvempää olemista, tuntemista. Sanat eivät koskaan lopulta tyydytä meitä vaikka niissä olisi millainen totuus piilotettuna sisälle.. Se mitä haemme ja janoamme on kokemuksia. Olen joskus lukenut, että tärkeämpää on se mitä olet, ei se mitä teet. Ymmärtäisin, että olemisemme ja kokemuksemme yhdessä muodostavat sen ytimen mitä ihmisyys on, mitä elämä on ja elämä = Jumala = kokemuksemme. Sanotaan myös, että me olemme Jumala kokemassa itseään.
Ja kuitenkin olemme niin takertuneet sanoihin, vaikka sanat eivät ole mitään. Unohdetaan sanat. Ollaan vaan. Tunnetaan tunteita ilman määritelmiä, tuomitsemista, ilman takertumista. Sanoilla voidaan vain vähintään viitata johonkin tai muistutella itseämme ja toisiamme jostakin. Julistamme totuutta toisille sanoilla, vaikka esimerkkimme on parempi totuuden kertoja kuin sanamme. Sanat eivät voi korvata koskaan kokemusta. Kokemus on aina suurin opettajamme ja sen vuoksi jokainen on ottanut haasteen tulla ihmiskehoon, jotta kokemuksien laaja skaala (hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä, rakkaudesta ja pelosta) voisi olla mahdollista ja jotta kokemuksiemme kautta voisimme laajentua, oppia, muistaa ja kasvaa kohden suurempaa rakkautta ja tulla siksi mitä olemme syvimmiltämme harhojemme "ulkopuolella".
Siksi en katso sanojen olevan kovin arvokkaita, mutta silti ne voivat ihanasti myös herätellä meitä muistamaan sitä keitä todella olemme kuten ne voivat myös sulkea meidät muistamiselta kun keskitymme enemmän mieleemme, egoomme, kuin olemiseen ja tuntemiseen.
Tämä oli tälläistä ajatusten virtaa ilman varsinaista punaista lankaa (enkä tainnut varsinaisesti edes ottaa kantaakaan). Olenhan vain matkalla kuten sinäkin. En ole mitään erityistä, mitä ei olisi jo ollut ja kuitenkin aivan erityinen "Jumalan silmissä", sillä ketään ei ole aivan samanlaista, eikä ketään kuka voisi minut korvata. Paradoksia paradoksin perään.
- sax o phone
1) Missä ei ole lakia, ei voida tuomitakaan. Kristus Jeesus, Jumalan Poika tuli maailmaan välimieheksi korjaamaan sen, mikä ihmisen tottelemattomuuden takia rikkoutui. Yhteys ihmisen ja Jumalan välissä.
Siellä missä Jeesusta Kristusta ei tunneta. Ovat heidän omatuntonsa itselleen lakia. Ja se syyttää tai puolustaa heitä viimeisenä päivänä teoissa.
Room 2
14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
Me emme tuon taakse voi piiloutua. Meillä on evankeliumi Kristuksesta saatavilla vaikkapa 10 kertaa päivässä monin eri tavoin.
2)Kärsimys on täällä syntiinlankeamuksen takia: KOKO luomakunta huokaa Jumalan lasten ilmestymistä. Kerran koko tämä planeetta katoaa, koska se on tulelle varattuna. Sitten tulevat uudet taivaat ja uusi maa.
Tämä kärsimyksen aika, jonka jokainen sukupolvi täällä kokee, joku enemmän, toinen vähemmän. On surkeimmankin ihmispolon kohdalla alle silmänräpäys iankaikkisuuden rinnalla. Kristus kärsi ihmiskunnan synnin takia. Ja se miksi Jumala sitä kärsimystä nyt täällä poista, johtuu Hänen ihmiselle lahjoittamallaan vapaalla tahdolla. Jos kaikki olisivat kuuliaisia Jumalalle, ei kukaan kuolisi nälkään, ketään ei raiskattaisi, kukaan ei valehtelisi jne. Kärsimys täällä on vain ja yksistään meidän ihmisten kovasydämisyyden takia: Sitä EI tarvitsisi olla, mutta näin me valitsemme joka päivä. - Kokemus-K
"Kärsimys täällä on vain ja yksistään meidän ihmisten kovasydämisyyden takia: Sitä EI tarvitsisi olla, mutta näin me valitsemme joka päivä."
Miten me ihmiset vaikutamme sellaisiin suurien kärsimyksien aiheuttajiin kuten vaikka taudit, tuhohyönteiset, kuivuus, tulvat, myrskyt jne?
Muutenkin tuntuu että Jumala on "ulkoistanut" kaiken syyn kaikesta ihmisille. Itse hän loi meidät epätäydellisiksi niin että syntiinlankeemus tapahtui mutta hän ei ota epäonnistumisestaan mitään vastuuta vaan on vain vihainen ihmiselle kun se ei osoittautunutkaan niin loistavaksi luomukseksi kun hän oli tarkoittanut.
Sitten hän "paikkailee" tapahtunutta lupaamalla sitten lopuksi pelastuksen jos ihminen onnistuu tuosta epätäydellisyydestä huolimatta elämään hänen mielensä mukaan eli niin kuin alunperin paremmaksi luotu ihminen olisi elänyt.- ei ihmisten miellytt
Ennemmin Jumalan mielen mukaisemmin ja pelastaa oma sielunsa, kuin ihmisten miellyttäjä joka ei pelastu.
- Kokemus-K
ei ihmisten miellytt kirjoitti:
Ennemmin Jumalan mielen mukaisemmin ja pelastaa oma sielunsa, kuin ihmisten miellyttäjä joka ei pelastu.
Älä väistä alkuperäistä asiaa. Oliko se kaikki kärsimys peräisin vain ihmisestä vai voiko kärsimystä aiheuttaa muukin (esim. luonto/ympäristö)?
- sax o phone
Kokemus-K kirjoitti:
Älä väistä alkuperäistä asiaa. Oliko se kaikki kärsimys peräisin vain ihmisestä vai voiko kärsimystä aiheuttaa muukin (esim. luonto/ympäristö)?
KOKO luomakunta on langenneessa tilassa ja täten epätäydellisessä (langnenneessa) maailmassa tapahtuu kaikilla sen alueilla epätäydellisiä tekoja tapahtumia. Ihminen joutui pois paratiisista. Oikeasti kun rukoillen tutkii mm.Raamatumme ensimmäistä kirjaa, (1.Mooses) ja sen ensimmäisiä lukuja, sieltä haluava löytää aikamoisia aarteita. Puhumattakaan kokonaisuuden kautta.
Jumala haluaa tai Jumala sallii. Siinä on kaksi täysin eri asiaa...ja on hyvä joskus pysähtyä ajattelemaan, mistä meitä jokaista on JO elämässämme todennäköisesti varjeltu ja suojeltu, ja mitä EI ole tapahtunut. Eikä keskittyä kaikkeen pahaan ja osoittaa Jumalaa sormella, kun 3 osoittaa itseä kohti.
Kannettu vesi ei kaivossa pysy, joten itse vaan heruttamaan sitä tutkimalla ja avoimella mielellä rukoillen.
Yksi asia on varma. Jumala rakastaa jokaista ihmistä ja haluaa heidät luokseen. Puheet ihmiskunnan 90%:n ajamisesta kadotukseen Jumalan tahdosta ovat aivan käsitämättömiä puheita.
Rakkaudessa ei ole pelkoa, ja se on Jumalan hyvyys joka ajaa meitä parannukseen. Siinä asiassa on olen tämän "Olen minä"-nimimerkin kanssa samaa mieltä että pelko ei saa aikaan mitään hyvää. Se saa aikaan käännynäisiä ilman kosketusta Jumalan todellisesta rakkaudesta, joka konkretisoitui täydellisesti Kristuksessa Jeesuksessa. - Kokemus-K
sax o phone kirjoitti:
KOKO luomakunta on langenneessa tilassa ja täten epätäydellisessä (langnenneessa) maailmassa tapahtuu kaikilla sen alueilla epätäydellisiä tekoja tapahtumia. Ihminen joutui pois paratiisista. Oikeasti kun rukoillen tutkii mm.Raamatumme ensimmäistä kirjaa, (1.Mooses) ja sen ensimmäisiä lukuja, sieltä haluava löytää aikamoisia aarteita. Puhumattakaan kokonaisuuden kautta.
Jumala haluaa tai Jumala sallii. Siinä on kaksi täysin eri asiaa...ja on hyvä joskus pysähtyä ajattelemaan, mistä meitä jokaista on JO elämässämme todennäköisesti varjeltu ja suojeltu, ja mitä EI ole tapahtunut. Eikä keskittyä kaikkeen pahaan ja osoittaa Jumalaa sormella, kun 3 osoittaa itseä kohti.
Kannettu vesi ei kaivossa pysy, joten itse vaan heruttamaan sitä tutkimalla ja avoimella mielellä rukoillen.
Yksi asia on varma. Jumala rakastaa jokaista ihmistä ja haluaa heidät luokseen. Puheet ihmiskunnan 90%:n ajamisesta kadotukseen Jumalan tahdosta ovat aivan käsitämättömiä puheita.
Rakkaudessa ei ole pelkoa, ja se on Jumalan hyvyys joka ajaa meitä parannukseen. Siinä asiassa on olen tämän "Olen minä"-nimimerkin kanssa samaa mieltä että pelko ei saa aikaan mitään hyvää. Se saa aikaan käännynäisiä ilman kosketusta Jumalan todellisesta rakkaudesta, joka konkretisoitui täydellisesti Kristuksessa Jeesuksessa."KOKO luomakunta on langenneessa tilassa"
Missä kohtaa Raamattua kerrotaan mistään muusta kuin IHMISEN syntiinlankeemuksesta?
Sitäpaitsi kirjoitit aikoinaan:
""Kärsimys täällä on vain ja yksistään meidän ihmisten kovasydämisyyden takia: Sitä EI tarvitsisi olla, mutta näin me valitsemme joka päivä.""
Siis tuossa vieritetään koko syy ihmisen niskaan ja jokapäiväisten valintojemme, ei muun luonnon.
Mutta näin ei siis ilmeisestikään lopulta mielestäsi ole?
Kummasti muuttuvat selitykset aina joka kerta... - sax o phone
Kokemus-K kirjoitti:
"KOKO luomakunta on langenneessa tilassa"
Missä kohtaa Raamattua kerrotaan mistään muusta kuin IHMISEN syntiinlankeemuksesta?
Sitäpaitsi kirjoitit aikoinaan:
""Kärsimys täällä on vain ja yksistään meidän ihmisten kovasydämisyyden takia: Sitä EI tarvitsisi olla, mutta näin me valitsemme joka päivä.""
Siis tuossa vieritetään koko syy ihmisen niskaan ja jokapäiväisten valintojemme, ei muun luonnon.
Mutta näin ei siis ilmeisestikään lopulta mielestäsi ole?
Kummasti muuttuvat selitykset aina joka kerta...Ihmisen lankeamisen kautta koko maailma tuli katoavaisuuden alle.
1Moos. 3:17-19 Ja Aadamille hän sanoi: Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;....
Roomalaiskirjeen 8-luvussa asiaa käsitellään myös.
Ihmisen vapaan valinnan kautta, olla tottelematta Jumalaa. Joutui kirouksen alle koko luomakunta, joka ihmiselle hallittavaksi luotiin. Ei tässä ole edellisiin mitään logiikan puutetta. Ehkä toki tavassani esittää voi olla puutteita, ja varmasti onkin. - sattuma 5*
sax o phone kirjoitti:
Ihmisen lankeamisen kautta koko maailma tuli katoavaisuuden alle.
1Moos. 3:17-19 Ja Aadamille hän sanoi: Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;....
Roomalaiskirjeen 8-luvussa asiaa käsitellään myös.
Ihmisen vapaan valinnan kautta, olla tottelematta Jumalaa. Joutui kirouksen alle koko luomakunta, joka ihmiselle hallittavaksi luotiin. Ei tässä ole edellisiin mitään logiikan puutetta. Ehkä toki tavassani esittää voi olla puutteita, ja varmasti onkin.Jonkinlaista ongelmatiikkaa lienee ollut luomistyössä kun vasiten luotiin niin kelvoton otus, joka aiheutti peräti koko luomakunnalle kirouksen. Lieneekö luomistyön laadusta piitattu pätkänvertaa?
- sax o phone
sattuma 5* kirjoitti:
Jonkinlaista ongelmatiikkaa lienee ollut luomistyössä kun vasiten luotiin niin kelvoton otus, joka aiheutti peräti koko luomakunnalle kirouksen. Lieneekö luomistyön laadusta piitattu pätkänvertaa?
....ja mitä mekkalaa pitäisikään nimimerkki: sattuma 5*:kin, kun häneltä otettaisiin vapaa tahto pois jokapäiväisestä elämästään. =)
Jumala teki täydellisen. Ihminen ei totellut, vaan nappasi koko madon siimoineen kuten jokainen jossain vaiheessa elämässään järkeillessään lauseen: "...onko Jumala todellakin sanonut"-parissa. Itse asiassa koko tämäkin ketju on sen lauseen jälkimainingeista. "Onko Jumala todellakin sanonut". =)
Näin se vaan menee. =) - sax-o-phone
sax o phone kirjoitti:
....ja mitä mekkalaa pitäisikään nimimerkki: sattuma 5*:kin, kun häneltä otettaisiin vapaa tahto pois jokapäiväisestä elämästään. =)
Jumala teki täydellisen. Ihminen ei totellut, vaan nappasi koko madon siimoineen kuten jokainen jossain vaiheessa elämässään järkeillessään lauseen: "...onko Jumala todellakin sanonut"-parissa. Itse asiassa koko tämäkin ketju on sen lauseen jälkimainingeista. "Onko Jumala todellakin sanonut". =)
Näin se vaan menee. =)Rekkasin käyttäjätunnuksen väliviivoilla.
sax o phone kirjoitti:
Näin se vaan menee. =)Sanot: "Jumala teki täydellisen. Ihminen ei totellut, vaan nappasi koko madon siimoineen..."
Juuri tätä tarkoitinkin, että täydellistä oltiin luomassa, mutta jotain ongelmatiikkaa oli mukana koska tottelematomia lopuksi luotiin. Ei syntynyt täydellistä.- sax o phone
sattuma5 kirjoitti:
Sanot: "Jumala teki täydellisen. Ihminen ei totellut, vaan nappasi koko madon siimoineen..."
Juuri tätä tarkoitinkin, että täydellistä oltiin luomassa, mutta jotain ongelmatiikkaa oli mukana koska tottelematomia lopuksi luotiin. Ei syntynyt täydellistä.Syntyipä. Käytti tosin täydellisyyden väärin. Kuten Lucifer. Jumala on oikeudenmukainen ja loi ihmisen jolla on valinnanvapaus. Nyt ihmissuku maksaa sen hinnan. Mutta Kristuksessa sekin on hoidettu.
Jumala on uskollinen, vanhurskas ja oikeudenmukainen. Se että mekin tässä ylipäätään naputtelemme, on Jumalalta oikeudenmukaisuutta potenssiin kymmenissä, ellei sadoissa, koska olemme jokainen rikkoneet NIIN monessa kohtaa Jumalan tahtoa, ettemme olisi ansainneet kuin kuoleman. Mutta mitä tekikään tosiaan Jumala?? Armahti ja lähetti oman, viattoman Poikansa syntiemme sovitukseksi ja välimieheksi meidän ja Hänen välilleen. Hän ITSE oli Krituksessa ristillä, koska rakastaa sinua, minua ja sademetsän luolassa asuvaa miestä ja naista. Ja me valitamme ettei kelpaa.Väärin pelastettu!?? =/
Sademetsän miehen, tai Afrikan nälkään kuolleen lapsen selän taakse me emme vastuuta kaiken tämän edessä voi piiloutua. Jokainen vastaamme synneistämme. Mutta jokainen meistä uskoontultuamme myös vastaamme saaduista talenteista, ja siitä, piilotammeko lamppumme vakan alle. sax o phone kirjoitti:
Syntyipä. Käytti tosin täydellisyyden väärin. Kuten Lucifer. Jumala on oikeudenmukainen ja loi ihmisen jolla on valinnanvapaus. Nyt ihmissuku maksaa sen hinnan. Mutta Kristuksessa sekin on hoidettu.
Jumala on uskollinen, vanhurskas ja oikeudenmukainen. Se että mekin tässä ylipäätään naputtelemme, on Jumalalta oikeudenmukaisuutta potenssiin kymmenissä, ellei sadoissa, koska olemme jokainen rikkoneet NIIN monessa kohtaa Jumalan tahtoa, ettemme olisi ansainneet kuin kuoleman. Mutta mitä tekikään tosiaan Jumala?? Armahti ja lähetti oman, viattoman Poikansa syntiemme sovitukseksi ja välimieheksi meidän ja Hänen välilleen. Hän ITSE oli Krituksessa ristillä, koska rakastaa sinua, minua ja sademetsän luolassa asuvaa miestä ja naista. Ja me valitamme ettei kelpaa.Väärin pelastettu!?? =/
Sademetsän miehen, tai Afrikan nälkään kuolleen lapsen selän taakse me emme vastuuta kaiken tämän edessä voi piiloutua. Jokainen vastaamme synneistämme. Mutta jokainen meistä uskoontultuamme myös vastaamme saaduista talenteista, ja siitä, piilotammeko lamppumme vakan alle.Afrikan nälkään kuolleet lapset kertovat elämän realiteeteista kuten kaikki muutkin paljon kärsivät ihmiset ja eläimet. Ne kertovat myös siitä ettei kaikkivoipaa ja kaikkitietävää saati hyvää Jumalaa ole olemassa.
Maailma on aina ollut ja ilmeisesti tulee aina olemaan hyvin epäoikeuden mukainen ja täynnä kärsimystä jos myös onneksi täynnä iloa.- sax-o-phone
sattuma5 kirjoitti:
Afrikan nälkään kuolleet lapset kertovat elämän realiteeteista kuten kaikki muutkin paljon kärsivät ihmiset ja eläimet. Ne kertovat myös siitä ettei kaikkivoipaa ja kaikkitietävää saati hyvää Jumalaa ole olemassa.
Maailma on aina ollut ja ilmeisesti tulee aina olemaan hyvin epäoikeuden mukainen ja täynnä kärsimystä jos myös onneksi täynnä iloa.Minulle he kertovat vain siitä etteivät ihmiset jaa saamastaan hyvästä. Käytä saamaansa tehtäväänsä tasata tarpeen mukaan. Lakata keräämästä itselleen ja siitä että maailmankaikkeudessa on ensinnäkin ihmisen oma itsekkyys kaikkine se hedelmineen ja sitten persoonallinen paha joka kulkee vain ja ainostaan tekemässä pahaa sille, minä Jumala loi ja näki hyväksi.
Ottamalla valinnan vapauden pois ihmiseltä tehdä pahaa, Hän ei olisi enään rakastava Jumala, vaan diktaattori.
Paha loppuu TÄSTÄ maailmasta tuhanneksi vuodeksi kun Kristus pyhineen hallitsee tätä planeettaa. Mutta kokonaan ilman pahuutta tulemme olemaan vasta uuden maan ja taivaan aikana. Tässä ajassa olisi hyvä tehdä selväksi haluaako siellä olla ikuisesti.
Kaikesta edellä olevasta ajatuksiini tulee mm seuraavanlaisia asioita:
Nimimerkki "olen minä" on ehkä valovuoden verran edellä meitä eri uskontoihin ja jumalkäsitteisiin tarrautuvia poloisia. Hän näyttäisi olevan kaikenlaisen spekuloinnin yläpuolella. Juuri siksi koen, että hän osasi antaa vastauksen kysymyksiini:
1) Miksi Jumala haluaa yli 90% ihmiskunnasta helvetin kauhujen kokemuspiiriin.
2) Miksi Jumalalle on kaikenlainen käsiminen niin kovin tuikitarpeellista, että hänelle eivät riitä ihmisten kärsimykset, vaan hän haluaa tuplata pojassaan kärsimyssaldon.
Ymmärsin, että vastauksia näihin ja kaikkiin muihinkin kysymyksiin kannan omassa itsessäni. Minun on vain nämä vastaukset kohdattava omassa itsessäni.- joo korkeampi taho??
Ei kai ufojuttuihin syventynyt osaa antaa vastauksia Raamatun pohjalta, jos joskus haluat tietää mitä mieltä ihmisen luonut Jumala on, ota selvää mitä mieltä Raamattu on, niin olet oikealla tiellä.
- hehheh heh heh
sattuma5 = olen minä ?
- olen minä
hehheh heh heh kirjoitti:
sattuma5 = olen minä ?
Kyllä. Syvimmiltämme olemme yhtä emmekä erillisiä.
- l-h
olen minä sanot--Lähde olen minä omalla tietoisuudellani enkä seuraa mitään uskontoa enkä ketään ulkopuolista elävää tai kuollutta. Enkä kumarra tai palvo.
tuohon sopisivat Raamatun sanat--Room. 14:11
Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa"............./////
kerran kumarrat ja palvot,toivottavasti et liian myohaan--- Olen minä
Huomasin, että löysit sopivat sanat itsellesi Raamatusta.
Ymmärrän, että kirjoittanut on tahtonut kumartaa ja palvoa kuten sinäkin nyt tahdot ja haluat kovasti myös muidenkin kumartelevan ja palvovan viittaamalla tähän kirjoittaneen sanoihin, joka itsekin on tahtonut kumarrella ja palvoa ja sitten myös halunnut muutkin pakottaa niin tekemään. Jatka vain tätä pakottamista (tämä on tuttu juttu pitkälle kristinuskon historiassa) jos se antaa sinulle sitä mitä tahdot. Itse en nähnyt tuossa lauseessa mitään muuta kuin pakottamista, joka kumpuaa ihmisen omasta pelosta ja erillisyyden harhastaan, ei rakkaudesta eikä Jumalan antamasta vapaasta tahdosta, mutta nämähän olenkin todennut vajavaiseksi kristinuskonnossa ja sen opeissa jo aikaisemminkin. Tämä siis vain vahvistaa aikaisempaa ymmärrystäni asiasta. Joten kiitän sinua kun otit asian esille.
Kysymykseni sinulle l-h.
Onko vaikea hyväksyä toisenlaisia ajatuksia ja toisenlaista olemista? Miksi sinulla on tarve tehdä minut kumartamaan ja palvomaan kanssasi kun en siitä mitään iloa saisi? Miksi tekisin jotain josta en saa iloa vain miellyttääkseni sinua ja sinun kuviteltua Jumalaasi? Vai onko tarkoituksesi laittaa toiset kumartamaan ja palvomaan omasta itsekkyydestäsi ja toimiiko Jumalakin lopulta näin itsekkäästi? Pakottaako rakkaus kumartamaan ja palvomaan? Siinäpä pähkinöitä pohdittavaksi.
Siunausta Sinulle, joka kumarrat ja palvot. Se on vain yksi valinta tuhansien joukosta. Ei sen parempi eikä huonompi, mutta valinta kuitenkin. Elämä on valintoja. Ja vapaalla tahdollamme valitsemme sen mitä elämällä haluamme tehdä. Pakkoa ei synny kuin pelosta ja erillisyyden harhasta. Vapaus elää rakkaudessa.
- heima
Emme voi tietää prosenttimääriä, kuka haluaa, kuka sitten pelastuu. Jumala haluaa, että kaikki ihmiset pelastuvat. Siksi hän lähetti Poikansa tänne maan päälle.
On kirjoitettu Sanassa, ettei ole muuta nimeä, joka voi pelastaa kuin Jeesus.
Hän on puolustusasianajaja.
Ehkä ihminen joka on synnintuntoinen, kokee tarvitsevansa enemmän auttajaa, Jeesusta kuin se jonka rappaukset eivät ole lentäneet pitkin seiniä. En tässä kehoita heti alkamaan rappaamaan. Muistatko syntisen miehen ja fariseuksen rukouksen!
Kärsimystä aiheuttaa se, että ihminen on kovapäinen. Ei pelkää Jumalaa, anna kunniaa Hänelle, Hänen nimelleen, Hänen luomistyölleen, ei käänny pahoista teoistaan, pilkkaa, tappaa, varastaa, aiheuttaa lähimmäisilleen tuskaa ja kärsimysta, ei auta, on tottelematon, ei lähde evankelioimistyöhön.
Kärsimystä aiheuttaa Saa*tana, sen petokset. Se ei halua Jumalalle kuuliaisia ihmisiä, ei hurskaita, rakastavia, auttavia, hyvää tekeviä. Lue Jobin kirja! Se ei halua, että kukaan pelastuu. Se haluaa olla ylempänä Jumalaa. Se haluaa, että sitä palvotaan ja kumarretaan. Se ei halua, että palvomme ja kumarramme Jumalaa.
Kärsimystä aiheuttaa tottelemattomuuden seuraukset.
Kärsimystä aiheuttaa että elämme pahan vallassa olevassa maailmassa, jota pompottaa Evil One=Tyros, langennut enkeli
Kärsimystä aiheuttaa kun meidän uskoamme koetellaan. Job!, Stefanus!
Kärsimystä aiheuttaa, kun toimimme vakaumuksemme mukaan , jota toiset eivät jostain syystä hyväksy.
Kärsimystä aiheuttaa se kun Evil One haluaa erottaa meidät Jumalasta ja Karitsasta, jotta luopuisimme.
Miljoonia ja miljoonia
Joku kaukana oleva uskova rukoili, että saisi kärsiä Jeesuksen nimen tähden.
Jotta saisi kirkkauden kruunun :)
Älä kuitenkaan etsiessäsi harhaudu, kaiken hyväksyvään "minä olen", tajunnanlaajentamiseen,valaistumisine yms. Oman itsen korottamiseen, ylpeyteen, oman erinomaisuuden hekumointiin. Ihminen löytää rauhan sielulleen ja hengelleen ainoastaan Jumalan Kaikkivaltiaan ja Karitsan vieressä. Niinkauan hän etsii tyydytystä muualta (oli se muu asia mikä tahansa).
Niihin muihin asoihin ei kannata jäädä pitkäksi aikaa roikkumaan. Kauniit puheet saattavat vetää puoleensa ainakin aluksi, mutta loppupelissä iankaikkisuuttasilmällä pitäen ne aina vetävät lyhyemmän korren.
Jumala on rakkaus. Ja muistaa, että Jeesuksen rakkaus on sitä todellista rakkautta, uhrautuvaa rakkautta. Ei mitään lälläri rakkautta, jolla ei ole pohjaa ei perustaa.
Ja muista, miten Aadamia ja Eevaa koeteltiin ja houkuteltiin. "Onko Jumala todellakin sanonut:...." Jumalan sanaa halutaan kyseenalaistaa ja Jumalan auktoriteettia.
Raamattu on se vastaus ja etenkin Uusi testamentti. Nöyryys Jumalan edessä. Minä uskon,että Jumala aivan varmasti kuulee kaikki rukoukset., jos me vilpittömästi haluamme tulla hänen luokseen ja rukoilla häntä auttamaan. ja olemme asiassamme kärsivällisiä. On hyvä oppia ottamaan kärsimyskin osana elämää. Ja ymmärtää mistä on kyse. Ei tämä ole mitään menestysteologiaa.
Kärsimystä aiheuttaa
Kärsi- heima
Jaa huomasin kaksi keskeneräistä lausetta :) piti vähän hommailla.
Ja osa tekstistä jäi tonne alareunan alle piiloon. Enkä sitten tarkistanut.
Tämän ketjun myötä alkaa minullekin hahmottua uskonnosta ja uskosta yhä enemmän. Olen kristilliseen kirkkoon kuuluva ja lukuisia todella vilpittömässä uskossa olevia tunteva.
Erityisesti ”olen minä” avaa katsantoa ”totuuden etsinnässä”. Silmiinpistävää on huomiot jotka pudottavat pohjaa erilaisilta todellisilta uskonnoilta.
Esimerkiksi Heima: ” On kirjoitettu Sanassa, ettei ole muuta nimeä, joka voi pelastaa kuin Jeesus.” Olen jo monesti ajatellut, että juuri tämä totuus tekee kristinuskosta vieraannuttavan. Juuri tämä kristinuskon perusta tuhoaa yli 90% maailman ihmisistä. Tämähän ei mielestäni voi olla totta. Toisaalta minulla ei ole tarvetta käännyttää heitä, jotka näin uskovat.
Toinen kristinuskosta vieraannuttava tekijä on kärsimyksen ihannointi ja tämän koko surkeuden pistäminen Jumalan piikkiin ja hänen tahdokseen sekä määräämäkseen. Eihän voi olla sellaista Jumalaa, jolla on näin valtava kärsimysten imun tarve.
Kolmas kaikista uskonnoista vieraannuttava tekijä on jokaisen suuremman tai pienemmän kuppikunnan ehdoton ainoaa laatuaan oleva oikeassa oleminen muihin verrattuna.
Neljänneksi minua vieraannuttaa eri uskonsuuntausten ja pikkuryhmienkin (Joku viides herätysliike ym.) voimakas halu tietää minun ja muidenkin ihmisten puolesta missä se autuaaksi tekevä jumala on ja kuinka uskoon on syytä suhtautua. ja että juuri hänen (seurakunnan jäsenen ) velvollisuus on saattaa minut juuri tämän lahkon (esim. luterilaisuus) piiriin.
Viidenneksi kummastuttaa valtavan armon omiminen oman uskontokunnan jumalalle. ” jumalan valtavasta armosta poikamme pelastui linja-auto-onnettomuudessa, jossa parikymmentä nuorta kuoli päälle vyöryvien paperirullien alle.” Ei haluta huomata tosiasiaa, että samasta jumalan valtavasta armosta nämä parikymmentä nuorta kuolivat.
Kyllä totuus näyttäisi todellakin olevan jossakin muualla kuin missään julistavassa uskossa.
Kadehdin ”olen minä” nimimerkkiä kyvystä suhtautua elämän totuuteen rauhallisesti ja vastaanottavaisesti.Ajatuksia:
"Tie taivasten valtakuntaan käy vain ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta. Vain häneen uskova voi päästä taivasten valtakuntaan. Onko näin? Haluaako Jumala vain alle 10 prosenttia maailman ihmisistä luokseen? Jos asia todella on näin, niin kuinka sitä voidaan perustella?"
Jumalahan haluaa että 100%:a ihmisistä pelastuu, siksi Hän antoi Poikansa että jokainen voi pelastua. Mitään pakkoahan Jumalalla tälläiseen toimintaan ei olisi ollut. Erittäin suurta ja syvää rakkautta ihmistä kohtaan minusta. Toisekseen me ihmiset emme tiedä pelastuvien prosenttiosuuksia, voimme vain spekuloida. Ja loppussa tulemme siihen ihmisen omaan vastuuseen ja valintaan pelastumisen suhteen.
"Syntisi ovat anteeksi annetut koska Jeesus Kristus on kärsimyksellään sinut lunastanut. Minäkin tunnen usein kärsiväni ja Jeesus on puolestani kärsinyt monin verroin enemmän. Mihin tätä valtavaa kärsimystä tarvitaan? Kenelle se on niin tuiki tarpeellista ja miksi?"
Jos ihminen tekee rikoksen hän joutuu oikeusistuimen eteen ja hänelle luetaan tuomio, jonka hän joutuu kärsimään. Kukaan ei kapinoi (paitsi ehkä tuomittu, yleensä aiheetta). Miksi ihmiset sitten vierastavat ja kummaksuvat sitä kun Jumala pojassaan kärsi ja sovitti ihmisten pahuuden. Eikö olisi syytä suureen kiitollisuuteen. Ihmisestä itsestään kun ei ole sovittamaan sitä syntiensä, pahuutensa määrää, alimittaiseksi jäätäisiin. Jos taas pahuus jätettäsiiin tuomitsematta ja kärsimättä sehän olisi rakkaudettomuutta ja välinpitämättömyyttä.
Tässä omia tuumailujani. Todella hyviä aiheita olet laittanut pohdittavaki!Suuret kiitokset sinulle vastauksistasi
Näitä vastauksia olen pohtinut useamman vuosikymmenen uskossa olevien ystävieni, sukulaisteni ja tuttavieni kanssa ja kehotuksesta. Jostain syystä ne eivät saa minua vakuuttuneeksi vastausten oikeellisuudesta tai edes rehellisyydestä. Vastaukset ovat kyllä uskovilla ihmisillä vilpittömiä ja uskovan mielestä oikeita ja faktoja.
Juuri tästä syystä olen alkanut niitä epäilemään. Helpommalla ilmeisesti itse pääsisin kun uskoisin asiat lapsen uskolla enkä asettaisi mitään kriittiseen tarkkailuun. Edelleen olen sitä mieltä, ettei Jumala, joka jättää yli 90% lapsistaan pelastuksen ulkopuolella, ei ehkä olekaan minun Jumalani. Se, että tietämyksesi mukaan Jumala haluaa 100% pelastuksen, mutta silti jättää 90% ulkopuolelle vain pahentaa mielestäni asian uskottavuutta.
Edelleenkään en ymmärrä tarvetta panna ihmiskunta kärsimysten alle. Kärsimysten tuplaaminen herättää vielä enemmän epäilyjä hyvästä Jumalasta. Kysehän ei ole edes pahuudesta vaan pelkästään siitä, että Jeesus Kristus ei ole kutsunut kyseistä henkilöä luokseen. Onhan niin, ettei Jeesuksen luokse ole tietä kutsumatta. Tämäkin viittaa haluun jättää valtaosa ihmiskunnasta kaiken hyvän ulkopuolelle. En missään nimessä halua moittia uskovaisia ihmisiä, joita tunnenkin hyvin monia. Tuntemani uskovaiset ihmiset ovat uskossaan vilpittömiä ja aitoja.sattuma5 kirjoitti:
Suuret kiitokset sinulle vastauksistasi
Näitä vastauksia olen pohtinut useamman vuosikymmenen uskossa olevien ystävieni, sukulaisteni ja tuttavieni kanssa ja kehotuksesta. Jostain syystä ne eivät saa minua vakuuttuneeksi vastausten oikeellisuudesta tai edes rehellisyydestä. Vastaukset ovat kyllä uskovilla ihmisillä vilpittömiä ja uskovan mielestä oikeita ja faktoja.
Juuri tästä syystä olen alkanut niitä epäilemään. Helpommalla ilmeisesti itse pääsisin kun uskoisin asiat lapsen uskolla enkä asettaisi mitään kriittiseen tarkkailuun. Edelleen olen sitä mieltä, ettei Jumala, joka jättää yli 90% lapsistaan pelastuksen ulkopuolella, ei ehkä olekaan minun Jumalani. Se, että tietämyksesi mukaan Jumala haluaa 100% pelastuksen, mutta silti jättää 90% ulkopuolelle vain pahentaa mielestäni asian uskottavuutta.
Edelleenkään en ymmärrä tarvetta panna ihmiskunta kärsimysten alle. Kärsimysten tuplaaminen herättää vielä enemmän epäilyjä hyvästä Jumalasta. Kysehän ei ole edes pahuudesta vaan pelkästään siitä, että Jeesus Kristus ei ole kutsunut kyseistä henkilöä luokseen. Onhan niin, ettei Jeesuksen luokse ole tietä kutsumatta. Tämäkin viittaa haluun jättää valtaosa ihmiskunnasta kaiken hyvän ulkopuolelle. En missään nimessä halua moittia uskovaisia ihmisiä, joita tunnenkin hyvin monia. Tuntemani uskovaiset ihmiset ovat uskossaan vilpittömiä ja aitoja.Lisää mietteitä:
Tälläisia asioita onkin hyvä pohtia, ei pidä ottaa valmiina mitään, hyvä on asiat "pureksia ennen kuin nielee". Liian heleposti uskotaan esim. saarnastuolista julistettua, sanotaan että se on sieltä julistettu niin se on "niin ja aamen". Kuitenkin itse Raamattukin kehoittaa meitä koittelemaan kaiken.
Tuon 100% perustan Raamattuun, siellä Jumala ilmoittaa asian. Toisaalta olen itsekkin pohtinut usein ihmisen valinnan vapauden suurta arvoa. Enkä sitä täysin ymmärrä. Mutta suuressa arvossa se on Jumalan silmissä.
Alunperin ihmiskunta Aadamissa ja Eevassa olivat onnellisissa ja kärsimyksistä vapaassa paikassa, synti rikkoi sen kaiken. Ihmiselle tuli lähtö raadolliseen ja kärsimystä sisältävään maailmaan. Jeesuksessa Jumala rakensi sillan tämän kärsivän maailman ja taivaan,kärsimyksistä vapaan paikan välille. Taaskin hyvä muistaa, että Jumala ei ollut pakotettu tähän, tai rakkauden pakottama, ihan miltä kantilta haluaa ajatella asiaa. Jokaiselle Jeesuksen kutsu uskoa Häneen on voimassa, jokaisella on siihen oikeus yksin armosta ja hyvä niin.
Ja todella hyvä näitä on pohdiskella, itsellänikin on ajatukset ja näkökannat avartuneet kun olen näillä palstoilla jutellut mukavien ei-uskovaisten kanssa. Tutustuessa toisella lailla ajattelevien ajatuksiin oppii myös itsekkin uutta ja mikäs sen parempaa. Siinä samalla häviää ennakkoluuloja toista kohtaa.- Totuutta vain
sattuma5 kirjoitti:
Suuret kiitokset sinulle vastauksistasi
Edelleenkään en ymmärrä tarvetta panna ihmiskunta kärsimysten alle. Kärsimysten tuplaaminen herättää vielä enemmän epäilyjä hyvästä Jumalasta. Kysehän ei ole edes pahuudesta vaan pelkästään siitä, että Jeesus Kristus ei ole kutsunut kyseistä henkilöä luokseen. Onhan niin, ettei Jeesuksen luokse ole tietä kutsumatta. Tämäkin viittaa haluun jättää valtaosa ihmiskunnasta kaiken hyvän ulkopuolelle. En missään nimessä halua moittia uskovaisia ihmisiä, joita tunnenkin hyvin monia. Tuntemani uskovaiset ihmiset ovat uskossaan vilpittömiä ja aitoja.Ongelmasi lienee siinä, että et ymmärrä ihmisten pohjatonta pahuutta, syntiä. Ajattelet, että syntinen ja jumalaton ihminen ei ansaitse kuolla iankaikkisesti ja tuhoutua (uskonet ehkä piinahelvettiinkin, mikä ei ole totta).
Teet klassisen virheen, kun teet Jeesuksesta tuomion lähteen. Hän ei ole tuomion lähde vaan elämän lähde. Se ei kadota syntistä ja jumalatonta, että hän ei pidä totena evankeliumia eikä usko Jeesukseen. Se kadottaa syntisen ja jumalattoman, että hän on paha ihminen ja tekee syntiä: hänen syntinsä ja sydämensä väärä asenne kadottavat hänet. Ja juuri siitä Jeesus tulee hänet pelastamaan, jos hän vain kääntyy pois pahuudestaan.
Mutta jos ihmisen pahuutta ei nähdä, ei voida ymmärtää Jumalan tuomioista oikeastaan yhtään mitään, eikä tulla Jeesuksen tykö, että hän saisi antaa synnit anteeksi ja iankaikkisen elämän, joka näkyy jo tässä ajassa vanhurskaana vaelluksena. Totuutta vain kirjoitti:
Ongelmasi lienee siinä, että et ymmärrä ihmisten pohjatonta pahuutta, syntiä. Ajattelet, että syntinen ja jumalaton ihminen ei ansaitse kuolla iankaikkisesti ja tuhoutua (uskonet ehkä piinahelvettiinkin, mikä ei ole totta).
Teet klassisen virheen, kun teet Jeesuksesta tuomion lähteen. Hän ei ole tuomion lähde vaan elämän lähde. Se ei kadota syntistä ja jumalatonta, että hän ei pidä totena evankeliumia eikä usko Jeesukseen. Se kadottaa syntisen ja jumalattoman, että hän on paha ihminen ja tekee syntiä: hänen syntinsä ja sydämensä väärä asenne kadottavat hänet. Ja juuri siitä Jeesus tulee hänet pelastamaan, jos hän vain kääntyy pois pahuudestaan.
Mutta jos ihmisen pahuutta ei nähdä, ei voida ymmärtää Jumalan tuomioista oikeastaan yhtään mitään, eikä tulla Jeesuksen tykö, että hän saisi antaa synnit anteeksi ja iankaikkisen elämän, joka näkyy jo tässä ajassa vanhurskaana vaelluksena.Sanot:
"Ongelmasi lienee siinä, että et ymmärrä ihmisten pohjatonta pahuutta, syntiä."
Mielestäni ihminen ei ole pohjimmiltaan paha vaan hyvään pyrkivä. En ole tavannut ihmistä, joka ei pyrkisi hyvään. Lähes kaikki ihmiset haluavat olla hyviä itselleen ja toisilleen. Synti taas on erilaista eri aikoina ja eri kulttuurien piirissä ja ristiriidassa keskenään. Vain eri uskonnot kykenevät määrittelemään mikä on heidän uskossaan minäkin aikana ja missäkin paikassa syntiä. Ei ihminen halua olla syntinen vaan hyvä ja onkin sitä pääsääntöisesti
- l-h
olen mina--sinulle vastattiin tuossa varsin selkeasti---
///Älä kuitenkaan etsiessäsi harhaudu, kaiken hyväksyvään "minä olen", tajunnanlaajentamiseen,valaistumisine yms. Oman itsen korottamiseen, ylpeyteen, oman erinomaisuuden hekumointiin. Ihminen löytää rauhan sielulleen ja hengelleen ainoastaan Jumalan Kaikkivaltiaan ja Karitsan vieressä. Niinkauan hän etsii tyydytystä muualta (oli se muu asia mikä tahansa).
Niihin muihin asoihin ei kannata jäädä pitkäksi aikaa roikkumaan. Kauniit puheet saattavat vetää puoleensa ainakin aluksi, mutta loppupelissä iankaikkisuuttasilmällä pitäen ne aina vetävät lyhyemmän korren.///
en olisi tuota voinut paremmin sanoa...
luehan hellaakosken runo...nimi on paljonpuhuva --- en mina..
joitakin sakeita alusta-///mina en ole tehnyt tata,en mina ,ei voimani mun-
minuss on vain asunut hata ,se salainen,joka ei jata,ja johon pakahdun.
jokin uusi asukas luulen-loys rintani talven tien--sen askelen kumean kuulen, sen hengitys on kuin tuulen yli vesien valkkyvien..
se sanojen parvia tuoden ,minut siivitti sisaltapain,se kaiken uudeksi tuoden, teki rikkaaksi vanhan vuoden,ja laulujen liekehtivain.[muistin vain nuo jakeet]
tutustu tuohon runoon,ja ota selvaa mista tuli runoilijan 'valaistuminen' omasta itsestaan ,vai ulkopuoleltako?- Olen minä
l-h
Viittasit erään kanssakulkijan omaan näkemykseen joka ei ollut edes minulle osoitettu, joten se ei sisältänyt minulle mitään vastauksia esittämiini kysymyksiin.
Odotan edelleen siis vastauksia, joita esitin tuolla ylempänä, jos tahdot synnyttää keskustelua kanssani.
Siunausta Sinulle ja matkallesi.
- l-h
Olen minä--Kysymykseni sinulle l-h.
Onko vaikea hyväksyä toisenlaisia ajatuksia ja toisenlaista olemista? Miksi sinulla on tarve tehdä minut kumartamaan ja palvomaan kanssasi kun en siitä mitään iloa saisi? Miksi tekisin jotain josta en saa iloa vain miellyttääkseni sinua ja sinun kuviteltua Jumalaasi? Vai onko tarkoituksesi laittaa toiset kumartamaan ja palvomaan omasta itsekkyydestäsi ja toimiiko Jumalakin lopulta näin itsekkäästi? Pakottaako rakkaus kumartamaan ja palvomaan? Siinäpä pähkinöitä pohdittavaksi.
ei ollenkaan vaikea,mutta jos naen kanssamatkaajani kulkevan tuhoa kohden, niin mielestani on velvollisuus varoittaa..seka maallisissa,etta hengellisissa asioissa.
ei mitaan tarvetta ole,vaan Jumalan sana kehoittaa noin tekemaan..mutta jos torjut ,niin edelleenkin omaa tietasi kuljet.. hyvaa matkaa ystavaiseni.
ja Jumalastani[kaikkien Jumalasta] Han jos kuka ei ole itsekas- vaan ainoan Poikansakin antoi synteimme [-me] tahden.. jaa tuliko taas fraasi mielestasi?
rakkaus ei koskaan pakoita mitaan ,vaan koska rakastamme Jumalaa -Isaa siksi palvomme Kristityt hanta..
mutta nama asiathan ovat sinulle yhta kaukana ,kun ita on lannesta toivonkin ,etta oman valosi kajossa,voisitkin nahda haivahdyksen Jumalan valosta ,joka peittaa alleen kaikki kalpeat omat valot,joilla ei loppumetreilla valaista mitaan.
kuitenkin toivotan sinulle siunattua etsimista... sen oikean. - olen minä
Kiitos vastauksista, joihin ajattelin nyt kirjoittaa omia ajatuksiani.
"...jos naen kanssamatkaajani kulkevan tuhoa kohden, niin mielestani on velvollisuus varoittaa..."
Ymmärrän, että pelkosi tuhosta on suuri ja tästä pelosta myös sanasi kumpuavat.
"ei mitaan tarvetta ole,vaan Jumalan sana kehoittaa noin tekemaan"
Tokihan sinulla on tarve. Juurihan sen tuossa aikaisemmin mainitsit. Tarpeesi (velvollisuutesi) syntyy juuri tuosta aikaisemmin mainitusta tuhon pelosta. On erikoista että ensin mainitset tarpeesi ja heti seuraavassa lauseessa sen jo kiellät kokonaan. Ymmärrän että olet tutkinut kovasti Raamatun sanaa mutta kirjoittamasi perusteella en ole kovin varma oletko tutkinut itseäsi.
"rakkaus ei koskaan pakoita mitaan ,vaan koska rakastamme Jumalaa -Isaa siksi palvomme Kristityt hanta..
mutta nama asiathan ovat sinulle yhta kaukana ,kun ita on lannesta."
Miten rakkaus ja palvonta kuuluvat yhteen? Minulle nämä tosiaankin ovat kuin itä ja länsi.
"toivonkin ,etta oman valosi kajossa,voisitkin nahda haivahdyksen Jumalan valosta ,joka peittaa alleen kaikki kalpeat omat valot,joilla ei loppumetreilla valaista mitaan."
Kyllä. Mitä enemmän opin muistamaan omaa valoani ja sitä kuka todella olen sitä enemmän näen ja koen Jumalan valoa itsessäni että myös muissa, sillä olemme yhtä. Sinä koet erillisyyden harhastasi Jumalan ja muut erilliseksi itsestäsi, minä en. Minun tietoisuudessani tälläistä erillisyyttä ei ole, joten tämän vuoksi kenellekään ei ole mitään "omaa" valoa vaan kaikki valo on Jumalasta kuten on rakkauskin.
"kuitenkin toivotan sinulle siunattua etsimista... sen oikean"
Kiitos. - l-h
Miten rakkaus ja palvonta kuuluvat yhteen? Minulle nämä tosiaankin ovat kuin itä ja länsi.
kylla ne kuuluvat-jos suhteesi vanhempiisi on ollut oikea,jossakin lapsuuden vaiheessa olet rakastanut heita tai ainakin yhta heista,niin etta olet katsonut heidan [tai hanen] olevan kaikessa erehtymattoman..ja aivankuin palvottava auktoriteetti.
tietysti tuo ajatusmaailma on muuttunut ajan saatossa,koska kyseessa ovat vain ihmiset.
ja muistuikin mieleeni tuon runon loppu--ole hyva--vaikka et sen sanomaa hyvaksykkaan,koska auktoriteetti siina tulee ulkoa-ei vajaan ja vaivaisen ihmisen sisalta..kuten sina runoilet..
radat piirteli rohkeampi,kun kateni vaivainen---
jokin kaikkia korkeampi-maailmoja valtavampi-
joka kaskee-----ja tottelen.. Hei,
Sait kysymyksilläsi aikaan mukavan keskustelun.
Vastauksissa esiin näyttää nousevan rakkauden keskeinen rooli.
On helppo vedota rakkauteen ja tarjota sitä tienä, joka on itsestään selvä. Kysymys kuuluukin: mikä on rakkaus, johon viitataan?- l-h
ejkr--On helppo vedota rakkauteen ja tarjota sitä tienä, joka on itsestään selvä
rakkauden pumpuliin tahdotaan katkea tanapaivana aivan kaikki,jopa se vanha vihtahousukin synteineen..kaiken saa mukamas tekemattomaksi ja synti saa jatkua ,kunhan vaan on peitetty rakkauden viitalla....noin ei ole Jumalallinen rakkaus..
yritankin selvittaa,tuota sisaista valoa.joka kuulemma on niin tarkeaa,ja minulle se on vain ns. luunvaloa,jolla ei paljon tieta valaista..
valon tarvitsee tulla taivaasta,ennenko 'luxit' riittavat..
eli paavalin tyyliin:Room. 7:18
Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; - Olen minä
Jatkakaamme siis keskustelua rakkauden tiestä, kun se tuntuu monia kiinnostavan ainakin sanojen tasolla.
Pohdinnat voisivat lähteä vaikka kysymyksistä että onko rakkauden tie helppo? Onko se itsestään selvä? Kuinka moni teistä pitää itseään rakkaudellisena? Jeesus opetti myös rakastamaan jopa omia vihollisiaan (tässä puhutaan jo todella suuresta rakkaudesta), mutta en ole kuullut vielä yhdenkään teistä mainitsevan oman mestarinne opetuksia tästä aiheesta, aivan kuin rakkaus olisi teille ihan uusi käsite.Jeesus määrittelee rakkauden ja rakkauden tien koko elämällään ja sanallisesti mm näin:
Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäviensä puolesta. Joh 15:13
"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Jos te tunnette minut, tulette tuntemaan myös minun Isäni. Joh 14:6-7
Mihin sinä sidot rakkauden määritelmäsi?- olen minä
EJKR kirjoitti:
Jeesus määrittelee rakkauden ja rakkauden tien koko elämällään ja sanallisesti mm näin:
Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäviensä puolesta. Joh 15:13
"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Jos te tunnette minut, tulette tuntemaan myös minun Isäni. Joh 14:6-7
Mihin sinä sidot rakkauden määritelmäsi?Minulle rakkaus on tunne, jonka tunnen. Eihän elämää (rakkautta) ole tehty pelkkiä määrittelyjä, sanoja varten vaan tuntemista ja olemista varten, joista sitten tekommekin kumpuavat. Rakkaudessa voin olla myötätuntoinen, antaa anteeksi, tuntea rauhaa ja hyväksyntää, lepoa ja turvallisuutta sekä iloa. Rakkaus on pelon vastakohta. Rakkauden energia laajentaa, pelon energia supistaa. Tämän voi aivan tuntea fyysisesti kehossa. Rakkaudessa tuntuu kevyeltä, pelossa (vihassa) raskaalta ja puristavalta.
Rakkaus on rajaton ja ajaton. Rakkaus ei ole todellisesti määriteltävissä, mutta se on ennen kaikkea tunnettavissa kun alkaa tuntemaan enemmän sydämestä eikä mielestä (egosta). Ego on määrittelyjä ja luokitteluja varten, sydän on tuntemista varten. Jokaisella on rakkauden sydän, sillä tämä on Jumalan lahja meille jokaiselle. Tällä ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa. Siellä missä Jumala on ja mistä me tulemme, ei ole uskontoja vaan yhteyttä kaiken kanssa rakkaudessa.
Rakkauden kasvumme kautta voimme oppia ymmärtämään oman korkeimman potentiaalimme ihmisinä, sillä rakkaudessa on voimaa muuttaa pahimmaltakin tuntuva tilanne tasapainoiseksi. Rakkaus myös parantaa koko olemustamme, fyysistä kehoamme että henkistä . Rakkauden tie on sidoksissa jokaiseen meihin ja jokainen olemme tällä tiellä aivan riippumatta siitä mihin uskoo. Rakkaudessa ei siis tunneta rajoja. Rakkaus on jokaisen synnynnäinen olemus, sillä se on meidän syvin olemuksemme, joka on Lähteestä/Jumalasta. Rakkaus ei ole erillinen meistä vaan meissä ja jokainen voi tuntea rakkautta ja laajentaa itseään tuntemaan rakkautta yhä enemmän ja enemmän. Voimme oppia elämään rakkaudesta yhä enemmän ja enemmän kun olemme valmiita ja halukkaita suurempaan henkiseen kasvuun. Rakkauden tie vie meitä ihmiskuntana eteenpäin kohti taivasta maan päällä, sillä rakkaus on jatkuvasti laajenevaa kuten on koko Universumi. Olemme yhtä kaiken kanssa emme erillisiä kuten erillisyyden harhastamme niin kuvittelemmekin, mutta rakkaus lopulta "näyttää" meille syvimmän olemuksemme ja tulemme sen tuntemaan jokainen omalla matkallansa kohden taivasta.
Rakkaus on siis anteeksiantoa, myötätuntoa, hyväksyntää siitä mitä on, luottamusta, rauhaa ja lepoa. Rakkkaus on tunne, joka tunnetaan sydämestä.
Kiitos Elämälle, joka on rakkaus ja jota me kaikki olemme. Meidän suurin haasteemme on vain kasvaa suurempaan rakkauteen jokaisella hetkellämme vaikka ulkoiset tekijät olisivat mitä on. Tässä on haastetta jokaiselle eikä tämä tie ole mikään itsestään selvyys vaan haasteellinen sillä, pelko on meissä syvään juurtunutta, mutta meillä on voima muuttaa tuo pelko rakkaudeksi. Mitä enemmän muistamme sitä keitä todella olemme, sitä enemmän rakkaus astuu maan päälle ihmisten keskuuteen. - olen minä
olen minä kirjoitti:
Minulle rakkaus on tunne, jonka tunnen. Eihän elämää (rakkautta) ole tehty pelkkiä määrittelyjä, sanoja varten vaan tuntemista ja olemista varten, joista sitten tekommekin kumpuavat. Rakkaudessa voin olla myötätuntoinen, antaa anteeksi, tuntea rauhaa ja hyväksyntää, lepoa ja turvallisuutta sekä iloa. Rakkaus on pelon vastakohta. Rakkauden energia laajentaa, pelon energia supistaa. Tämän voi aivan tuntea fyysisesti kehossa. Rakkaudessa tuntuu kevyeltä, pelossa (vihassa) raskaalta ja puristavalta.
Rakkaus on rajaton ja ajaton. Rakkaus ei ole todellisesti määriteltävissä, mutta se on ennen kaikkea tunnettavissa kun alkaa tuntemaan enemmän sydämestä eikä mielestä (egosta). Ego on määrittelyjä ja luokitteluja varten, sydän on tuntemista varten. Jokaisella on rakkauden sydän, sillä tämä on Jumalan lahja meille jokaiselle. Tällä ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa. Siellä missä Jumala on ja mistä me tulemme, ei ole uskontoja vaan yhteyttä kaiken kanssa rakkaudessa.
Rakkauden kasvumme kautta voimme oppia ymmärtämään oman korkeimman potentiaalimme ihmisinä, sillä rakkaudessa on voimaa muuttaa pahimmaltakin tuntuva tilanne tasapainoiseksi. Rakkaus myös parantaa koko olemustamme, fyysistä kehoamme että henkistä . Rakkauden tie on sidoksissa jokaiseen meihin ja jokainen olemme tällä tiellä aivan riippumatta siitä mihin uskoo. Rakkaudessa ei siis tunneta rajoja. Rakkaus on jokaisen synnynnäinen olemus, sillä se on meidän syvin olemuksemme, joka on Lähteestä/Jumalasta. Rakkaus ei ole erillinen meistä vaan meissä ja jokainen voi tuntea rakkautta ja laajentaa itseään tuntemaan rakkautta yhä enemmän ja enemmän. Voimme oppia elämään rakkaudesta yhä enemmän ja enemmän kun olemme valmiita ja halukkaita suurempaan henkiseen kasvuun. Rakkauden tie vie meitä ihmiskuntana eteenpäin kohti taivasta maan päällä, sillä rakkaus on jatkuvasti laajenevaa kuten on koko Universumi. Olemme yhtä kaiken kanssa emme erillisiä kuten erillisyyden harhastamme niin kuvittelemmekin, mutta rakkaus lopulta "näyttää" meille syvimmän olemuksemme ja tulemme sen tuntemaan jokainen omalla matkallansa kohden taivasta.
Rakkaus on siis anteeksiantoa, myötätuntoa, hyväksyntää siitä mitä on, luottamusta, rauhaa ja lepoa. Rakkkaus on tunne, joka tunnetaan sydämestä.
Kiitos Elämälle, joka on rakkaus ja jota me kaikki olemme. Meidän suurin haasteemme on vain kasvaa suurempaan rakkauteen jokaisella hetkellämme vaikka ulkoiset tekijät olisivat mitä on. Tässä on haastetta jokaiselle eikä tämä tie ole mikään itsestään selvyys vaan haasteellinen sillä, pelko on meissä syvään juurtunutta, mutta meillä on voima muuttaa tuo pelko rakkaudeksi. Mitä enemmän muistamme sitä keitä todella olemme, sitä enemmän rakkaus astuu maan päälle ihmisten keskuuteen.Tämän vielä haluan lisätä...
Rakkaus on syvempää yhteyttä, jossa ei ylennetä eikä alenneta toisia, vaan ollaan yhtä. Siten palvonta ei kuulu rakkauteen, sillä palvonnassa ylennetään, eikä väheksyminen kuulu rakkauteen, sillä väheksynnässä alennetaan. olen minä kirjoitti:
Tämän vielä haluan lisätä...
Rakkaus on syvempää yhteyttä, jossa ei ylennetä eikä alenneta toisia, vaan ollaan yhtä. Siten palvonta ei kuulu rakkauteen, sillä palvonnassa ylennetään, eikä väheksyminen kuulu rakkauteen, sillä väheksynnässä alennetaan.Kiitos vastauksestasi.
Käsityksemme eroavat siis siten, että sinulle rakkaus on jotain jonka sinä määrittelet ja minulle taas jotain, jonka määrittelee Raamatun Jumala Jeesuksen kautta.
Sinulla: rakkaus=jumala
Minulla: Jumala=rakkaus- sattuma 5*
olen minä kirjoitti:
Tämän vielä haluan lisätä...
Rakkaus on syvempää yhteyttä, jossa ei ylennetä eikä alenneta toisia, vaan ollaan yhtä. Siten palvonta ei kuulu rakkauteen, sillä palvonnassa ylennetään, eikä väheksyminen kuulu rakkauteen, sillä väheksynnässä alennetaan.Kerrot asiat todella hienosti ja selkeästi. Lisäksi kirjoituksesta kuultaa, että et halua olla oikeassa muihin nähden. Kerrot vain miten itse koet rakkauden ja teet sen taitavasti.
Haluaisin lukea käsityksesi elämän tarkoituksesta. Tiedän ettet tyrkytä sitä muille ja juuri siksi haluaisin sen lukea. - sattuma5*
EJKR kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
Käsityksemme eroavat siis siten, että sinulle rakkaus on jotain jonka sinä määrittelet ja minulle taas jotain, jonka määrittelee Raamatun Jumala Jeesuksen kautta.
Minulla: Jumala=rakkaussanot:
Minulla: Jumala=rakkaus
Juuri tässä haluan itse tarkistaa kantani. Rakkaus=Jumala osuu naulan kantaan. - olen minä
EJKR kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
Minulla: Jumala=rakkausJa jos ollaan vielä tarkempia tässä, voimme sanoa, että aivan jokainen määrittelee itse rakkauden kuten Jumalankin. Eroa on vain siinä, että miten paljon kukin antaa ulkoisten määritellä puolestaan sitä mitä Jumala on tai mitä rakkaus on.
Voisin laittaa vielä jatkoa näihin sanoihin, rakkaus ja Jumala. Lausetta toki voidaan lukea kumpaan suuntaan tahansa tai vaihtaa järjestystä aivan kuten matematiikassa konsanaan voimme pyörittää lausekkeita ja silti päädymme aina samaan tulokseen. Eri reittejä pitkin ja silti lopputulos on sama. Mielenkiintoista.
Rakkaus = Jumala = Elämä = Me
tai
Me = Elämä = Jumala = Rakkaus
tai
Elämä = Rakkaus = Jumala = me
jne.
Sanat ovat vain viitteitä. (Sen vuoksi monet mestarit ja opettajat käyttävät/käyttivät vertauksia, koska ymmärtävät/ymmärsivät tämän sanojen problematiikan ja vajavaisuuden). Näidenkin sanojen takana on syvemmällisiä oivalluksia ja ymmärtämistä, jonka voimme sitten yksinkertaistaa tässä tapauksessamme yksittäisiin sanoihin kuvaamaan kokonaisuutta (ymmärrystämme, tietoisuuttamme). sattuma 5* kirjoitti:
Kerrot asiat todella hienosti ja selkeästi. Lisäksi kirjoituksesta kuultaa, että et halua olla oikeassa muihin nähden. Kerrot vain miten itse koet rakkauden ja teet sen taitavasti.
Haluaisin lukea käsityksesi elämän tarkoituksesta. Tiedän ettet tyrkytä sitä muille ja juuri siksi haluaisin sen lukea.Kun vastaa itse asettamiinsa kysymyksiin saa mieleisiään vastauksia.
- olen minä
EJKR kirjoitti:
Kun vastaa itse asettamiinsa kysymyksiin saa mieleisiään vastauksia.
Oletko monestikin vastaillut itse? Oletan että olet koska esität asiasta noin varman mielipiteen. Voisitko antaa jonkun esimerkin meille omasta vastauksestasi joka olisi miellyttävä ja jonka avulla mekin voisimme ymmärtää mitä tarkoitat kyseisellä kommentillasi tässä yhteydessä.
EJKR kirjoitti:
jaa niinkö?
- Totuutta vain
olen minä kirjoitti:
Minulle rakkaus on tunne, jonka tunnen. Eihän elämää (rakkautta) ole tehty pelkkiä määrittelyjä, sanoja varten vaan tuntemista ja olemista varten, joista sitten tekommekin kumpuavat. Rakkaudessa voin olla myötätuntoinen, antaa anteeksi, tuntea rauhaa ja hyväksyntää, lepoa ja turvallisuutta sekä iloa. Rakkaus on pelon vastakohta. Rakkauden energia laajentaa, pelon energia supistaa. Tämän voi aivan tuntea fyysisesti kehossa. Rakkaudessa tuntuu kevyeltä, pelossa (vihassa) raskaalta ja puristavalta.
Kiitos Elämälle, joka on rakkaus ja jota me kaikki olemme. Meidän suurin haasteemme on vain kasvaa suurempaan rakkauteen jokaisella hetkellämme vaikka ulkoiset tekijät olisivat mitä on. Tässä on haastetta jokaiselle eikä tämä tie ole mikään itsestään selvyys vaan haasteellinen sillä, pelko on meissä syvään juurtunutta, mutta meillä on voima muuttaa tuo pelko rakkaudeksi. Mitä enemmän muistamme sitä keitä todella olemme, sitä enemmän rakkaus astuu maan päälle ihmisten keskuuteen.Raamatun mukaan (Jumalan) rakkaus on tekoja ja hyvää tahtoa, ei (vain) tunne.
- hengen sisarukset
EJKR kirjoitti:
ovat kuin samasta puusta veistetyt.
- olen minä
Totuutta vain kirjoitti:
Raamatun mukaan (Jumalan) rakkaus on tekoja ja hyvää tahtoa, ei (vain) tunne.
Vaikea on tekoja tehdä jos alla ei ole ensin rakkaudellinen ajatus ja tunne. Teot tulevat vasta viimeiseksi joten muistamalla omaa rakkauttaan tekommekin muuttuvat rakkaudellisemmiksi.
Hyvä tahto mihin viittaat kun se tulee omasta sydämestä vilpittömästi ilman pakotuksia ja pelkoa rangaistuksista, muuttuu aivan toiselle tasolle. Tämä on henkistä kasvua rakkauden tiellä.
- l-h
aivan kuin rakkaus olisi teille ihan uusi käsite///
ei ole uusi kasite-- silla niin on Jumala maailmaa rakastanut,etta antoi ainokaisen poikansa etta yksikaan ei hukkuisi,vaan etta kaikilla olisi iankaikkinen elama..
tuota mikaan inhimillinen rakkaus ei pane paremmaksi vai paneeko mielestasi?
// Jeesus opetti myös rakastamaan jopa omia vihollisiaan (tässä puhutaan jo todella suuresta rakkaudesta)///
hyvaksyt Jeesuksen rakkauden kehoituksen suurena rakkautena[jota se onkin] mutta et hyvaksy viela suurempaa Jumalan tekoa puolestasi pelastukseksesi...ristiriitako? - Herraan turvaava
ja hyvästä kiittävä.
> Tie taivasten valtakuntaan käy vain ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta. Vain häneen uskova voi päästä taivasten valtakuntaan. Onko näin? <
Kyllä.
> Haluaako Jumala vain alle 10 prosenttia maailman ihmisistä luokseen?
Ei.
> Minäkin tunnen usein kärsiväni ja Jeesus on puolestani kärsinyt monin verroin enemmän. Mihin tätä valtavaa kärsimystä tarvitaan? Kenelle se on niin tuiki tarpeellista ja miksi?
Jeesuksen kuolemaan johtava kärsimys oli syntiemme hinta haavoitetun ruumiinsa ja verensä kautta.
Ihmisten kärsimykset voivat johtua erinäistä syistä, Jeesus tahtoo poistaa kaikki kärsimykset, mutta totuuteen täytyy tulla ja/tai kestää määrätty aika. Anokaa niin saatte, opetti Jeesus, ja samoin kiittämisen tärkeydestä saatuaan ja voi kiittää jo ennen sitäkin monestakin.
> Voitko auttaa tässä minua?
Kyllä.- sattuma 5*
> Tie taivasten valtakuntaan käy vain ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta. Vain häneen uskova voi päästä taivasten valtakuntaan. Onko näin? <
Vastaat kyllä
Juuri tähän minun uskoni kristinuskoon kaatuu.10 / 90 ei voi olla Jumalasta. - Voi kannaltasi
sattuma 5* kirjoitti:
Vastaat kyllä
Juuri tähän minun uskoni kristinuskoon kaatuu.10 / 90 ei voi olla Jumalasta.Portti on Ahdas ja samoin Tie on Kaita. Varotaan epäjumalia. Tee parannus.
- Jeesuksen taivaassa
sattuma 5* kirjoitti:
Vastaat kyllä
Juuri tähän minun uskoni kristinuskoon kaatuu.10 / 90 ei voi olla Jumalasta.vielä olevassa valtakunnassa ei ole mitään kärsimystä, joten sinne kannattaa voittajana jokaisen ihmisen kilvoitella ja on hyvä tie vaikka ahdistuksen tai vainon tai koetuksen kautta saamme ristimme kantaen mennäkkin.
- l-h
eli sinulle on kaynyt juuri noin--
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
mutta voit nousta uudelleen uskomaanNäinhän asia on. Meitä on pian seitsemän miljardia. ja historiaa taaksepäin ajatellen jo kymmeniä miljardeja
- l-h
5-.10 / 90 ei voi olla Jumalasta. miksi ei---Luuk. 12:32
Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.
etko halua kuulua tuohon laumaan? - Olen minä
Ei tässä ole halusta kyse vaan siitä että osa suljetaan pois ja jätetään ilman rakkautta. Vaikka tämähän on vain erillisyyden harhaa. Totuus on paljon kauniimpi ja rakkaudellisempi kuin uskonnot opettavat.
- Älä usko Pahaa
vaan hyvää Jeesusta ja jokainen joka tulee tykönsä, sitä ei jätetä eikä pois heitetä, mutta kaikkien tulee uudistua ja uudestisyntyä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä, ihan konkreettisesti.
- Toki Totuudessakin
ihminen saa sitä mitä kylvää, joten epäuskon tilalle usko, ja toivottomuuden tilalle toivo, ja rakkaudettomuuden tilalle rakkaus, ja tärkeintä on se että valheiden tilalle TOTUUS ja tarkoittaa Jeesus Nasaretilaista, totisesti.
- olen minä
Älä usko Pahaa kirjoitti:
vaan hyvää Jeesusta ja jokainen joka tulee tykönsä, sitä ei jätetä eikä pois heitetä, mutta kaikkien tulee uudistua ja uudestisyntyä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä, ihan konkreettisesti.
En minä pahaan uskokaan vaan rakkauteen.
- Pidäydy Raamattuun
olen minä kirjoitti:
sillä Jumala on Rakkaus ja Totuus ja Elämä, Vastajansa Paha on Valhettelija ja hengellinen Kuolema.
- Jokainen Jumalan
hyvää hengellistä anova sen myös saa Raamatun ja Totuuden Hengen kautta. Kyseessä on nimenomaan tämä: "Tahdotko sinä vastaanottaa!" Sillä ihminen tekee sitä mitä tahtoo ja näin on säädetty että anovat tahtovat ja saavat, tietysti on raja kaikella eikä kannata tahtoa mahdottomia, kuten Sebedeuksen pojat pyysivät mahdotonta, mutta hengellistä hyvää riittää kaikille ja hyvä on kiittää ja vastaanottaa yhä uudestaan ja uudestaan ja aina täältä lähtemiseen saakka, sillä tärkeämpi kuin syntyminen on suhteen laatu kuollessasi, sillä kerran pelastuksen tielle tulleen täytyy kruununsa säilyttää ja samoin nimensä Jeesuksen elämänkirjassa ja myös Pyhän Hengen voimassa saamme elää ja siirtyä Herramme tykö ja on suurta armoa ja totuutta hengellisessä yltäkylläisyydessä.
- l-h
olen minä
jos uskot todelliseen rakkauteen,niin pelastut..tuossa on se todellinen-
1. Joh. 4:9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
mutta aivankuin on hyva --niin on myos paha,....ja valinnanvapaus ihmisella.- olen minä
Kiitos. Rakkauden matkalla olemme. Vapaa tahtomme on täysin vapaa eikä se ole sidottu mihinkään rangaistuksiin, sillä jos se olisi, se ei enää vapaa olisi.
Kyllä, Jumala on rakkaus eikä koskaan ole meitä yksin jättänyt eikä jätä tässä ajassakaan eikä tulevissakaan. Jumalan rakkaus ilmestyy meille meidän kauttamme joka päivä, ei vain menneisyydessä vaan nimenomaan tässä hetkessä, jota elämme ja josta olemme tietoinen, sillä todellisuudessa ei ole mitään muita hetkiä kuin tämä, tässä ja nyt.
Rakkaudessa ei ole pelastusta kadotukselta, koska rakkaudessa ei sellaista tunneta, mutta pelossa kylläkin. Kun olemme matkalla muistamiseen siitä keitä todella olemme niin tuo "pahakin" muuntuu rakkaudeksi, pelko rakkaudeksi ja erillisyys suuremmaksi yhteydeksi/yksiköksi. Tällä yksiköllä viitataan kaikkeen mitä on, johon myös Jumalalla viitataan.
Olemme siis kaikki matkalla rakkauteen. On vain eroa siinä kuka uskoo millaiseen rakkauteen, mutta Jumalan rakkaus on kuitenkin aina suurempi/suurin ja jos siihen kykenee luottamaan niin voi luottaa täydelliseen rakkauteen eikä yhtään sen väheisempään.
Jumala luo vain hyvää, ihmisellä on mahdollisuus luoda molempia, hyvää että pahaa. Hyvässä ei elä helvettejä eikä kadotuksia. Kuka ne sitten on luonut? Minun paras vastaukseni on, että ihminen vajavaisella rakkauden ymmärryksellään.
Luin juuri koko ketjun läpi. Seuraavia päätelmiä tuli mieleen:
Kun ihminen kokee jonkin asian tärkeänä ja uskonnollisesti merkittävänä hän jollakin lailla juuttuu tähän asiaan, eikä enää kykene näkemään uusia asioita. Koen tämän ainakin omalta kohdaltani näin olevaksi. Olen juuttunut käsitykseen 10 / 90 ja kärsimys, enkä mitenkään voi kumpaakaan hyväksyä Jumalasta lähteväksi. En pääse sen asian yli enää. Juuri nämä kaksi asiaa sulkevat minulta kristinuskon tavoittamattomiin.
Koen myös, että uskovainen, riippumatta uskon suunnasta tai lahkosta on sokaistu aivan kuten minäkin yllä kuvatulla tavoin. Hän ei kykene ottamaan vastaan mitään mikä on uskon ja pyhän kirjan vastaista, vaikka keskenään ristiriitaisia uskontoja ja pyhiä kirjoja on lukuisia. Hän on sokea omassa uskossaan ja kirjassaan.
Kolmanneksi ihan hätkähdän sitä kuinka useat pitävät ihmistä pahana ja niin kovin syntisenä. Tässä yhteydessä olenkin kysynyt tuliko luomistyössä jokin virhe tai hämminki kun näin pääsi käymään? Olen kuitenkin vakaasti sitä mieltä, ettei ihminen ole paha eikä syntinenkään. Hän on perustaltaan hyvä ja toisten sekä itsensä parasta ajatteleva. Mokiahan toki sattuu kaikille, mutta perusta ihmisellä on hyvä. Ihminen joutuu vain joskus harhateille hetkeksi tai pidemmäksi ajaksi.
Ihmisen pahuudesta tulee mieleeni usein uskonnosta johtuva paha kuten katollisten pappien lapsiin sotkeutuminen. Mielestäni heillä ei ole muuta vaihtoehtoa koska juuri heidän uskonsa on uskotellut, että normaali seksuaalinen kanssakäyminen aikuisen kanssa on syntiä pappismieheltä. Heidän uskonsa ei kerro, että leikkimielinen tai tosissaankin suoritettu seksuaalinen hyväksikäyttö lasten kanssa olisi syntiä. Näinkin hirvittävällä tavalla usko johtaa harhaan myös vl- uskovaisia.
Kaiken kaikkiaan näen ketjuun osallistuneet vilpittömän hyvinä kukin uskossaan. Tiedän, että uskoon tullut löytää todella yhteyden Jumalaan ja riippumatta hänen uskonsa suunnasta.
Synti on taas mielestäni käsite, joka muuttuu historian myötä ja kulttuurin myötä. Jumalan silmissä syntikäsite ilmeisesti saakin muuttua aina tarpeen mukaan.
Dikkaan "olen minä":n ajatuksia. En saanut häneltä ajatelmia elämän tarkoituksesta koska joku sotki hommaa käsityksellään olen minä = sattuma5*, joka ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Ei toki minua haittaa, jos joku näin uskoo. En tiedä haittaako se "olen minää"- ole minä
Älä huoli, ei haittaa ja kuten tuolla ylempänä jo kirjoitinkin niin minun todellisuudessani se on myös totta.
Kirjoitin eilen pitkän pätkän aiheesta elämän tarkoitus mutta bittimaailma söi sen ennen kuin ehdin sitä tänne laittamaan.
Jumittuminen kertoo, että olet pisteessä, josta uusi voi nyt syntyä. Oletko valmis muutokseen? Sitten kun olet, muutos voi todella alkaa. Ole rohkea ottamaan seuraava askel. Anna lupa itsellesi löytää oma totuutesi (sinua kyllä tuetaan tässä prosessissa 100%). Älä luovuta vaan usko, että löydät itsellesi oikean tien. Voit myös esittää pyynnön, että sinua autetaan tässä jumituksen vapautumisessa ja tulet saamaan kaiken avun, jota on tarjolla runsaasti. Tällöin annat Universumille merkin, että olet nyt todella valmis löytämään itsellesi oikeat vastaukset. Universumi antaa kaiken meille kaiken mikä on matkallamme tarpeellista, ei yhtään vähempää. Ole vain valmis näkemään hiljaisia viestejä sisältäsi että ulkoisia merkkejä, joita sinulle annetaan. Raamatunkin mukaan: "Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan." - entäs jo on
0/100 tai 100/0 tai muuta siltä väliltä, muuttaisiko se mitään?
Onko pelastettujen sielujen lukumäärä tai suhde edeltä määrätty tai tiedetty Jumalan toimesta vai meneekö se aivan satunnaisesti, miten täällä sattuu ihmiset lähestymään Jumalaa?
Paavalin Jumala pelasti voimakkaalla käännytyksellä.
Rikasta nuorukaista rakastettiin ja kehotettiin seuraamaan Jeesusta.
Ristin ryöväreistä toinen tunnusti uskonsa ja pääsi Paratiisiin, toinen vain pilkkasi.
Mikä oli näissä Jumalan ja mikä ihmisen päätöstä ja valintaa ja tahtomista ja tekemistä vaikuttaa myös Herra ainakin kun sitä pyydetään. Lähestykää Jumalaa niin hän lähestyy teitä on hyvin selvä opetus.
- l-h
Universumi antaa kaiken meille kaiken mikä on matkallamme tarpeellista
mika ihmeen universumi?/?onko se jotakin kasilla kosketeltavaa//syotavaa/ jokin elava olento--muumimamman tapainen pehmea tyynymainen,?
nyt on joku raskaasti pielessa.
ja sitten sekaan sotketaa raamatustakin sopivat jakeet,, eli kaikkea kaikille mista vaan milloin vaan miten vaan ja kaikki on hyvaa ihanaa kaunista hurlum-heita,kun mikaan ei ole kuitenkaan mitaan..
eli melkoinen soppa,ja ei kuitenkaan nalkaiselle sielulle yhtaan mitaan.,niin ja siihen soppaan on kylla osunut yksi sattumakin [5]
sattuma5-
///hmisen pahuudesta tulee mieleeni usein uskonnosta johtuva paha kuten katollisten pappien lapsiin sotkeutuminen. Mielestäni heillä ei ole muuta vaihtoehtoa koska juuri heidän uskonsa on uskotellut, että normaali seksuaalinen kanssakäyminen aikuisen kanssa on syntiä pappismieheltä. Heidän uskonsa ei kerro,
ja varmasti kertoo--raamattua lukevat katoliikitkin..mutta tuossakohden tekevat synnin-[ketka noin tekevat] ja kylla tuota SYNTIA tekee muutkin kun kat.papit.,.
synti on ja pysyy maailmassa,niinkauan kun ihminenkin ,siksi tarvitsemme Armahtajaa ja armahdusta-- sina ja mina myos.
JEESUS on ratkaisu pyoritellaan sitten rakkauden kasitetta miten tahansa. - olen minä
Joskus on ihan hyvä sekoittaa omaa pakkaansa, että ei jämähdä näkemään asioita vain yhdeltä suunnalta tai jollakin tietyllä tavalla. Ymmärrän, että tälläinen tuntuu aina vaikealle ja varsinkin ihmiselle, joka ei ole valmis tutkimaan mitään muita vaihtoehtoja, ajatuksia ja näkemyksiä ja haluaa pitää pakkansa visusti juuri sellaisena kuin sen on kerran asetellut. Pakan pitäminen tietyssä järjestyksessä luo turvallisuuden tunteen ja muutokset tuntuvat aina vaikeille meistä. Koemme uhkana pakallemme erilaisen ajattelun, koska jo pelkästään ajatus siitä, että joutuisimme kenties muuttamaan oman pakkamme järjestystä tai kyseenalaistamaan oman pakkamme on turvallisuutemme tunne heikentynyt hetkeksi. Ihminen pelkää muutosta, koska siihen liittyy ensin hyppy tuntemattomaan ja turvallisuuden tunne katoaa hetkeksi, kunnes se taas palautuu uudenlaisen pakan kanssa. Näin me sekoittelemme pakkaamme aina tietyin aikavälein, joskus oikein rajustikin. Mutta jotta koskaan voisimme oppia mitään uutta itsestämme, meidän on välttämätöntä tehdä pakan sekoitus. Vaikeimpinakin aikoina voimme kuitenkin luottaa siihen, että elämä kyllä kantaa näidenkin vaiheiden läpi, sillä vaikeistakin ajoista syntyy monia siunauksia. Suurimmat siunaukset löytyvät usein suurimmista vaikeuksista.
En yhtään ihmettele Jeesusta mitä hän kohtasi omilla matkoillaan kun vei uudenlaista tietoisuutta sen ajan ihmisille. Tuomiot olivat kovemmat siihen aikaan, joten voin vain olla kiitollinen, että olen syntynyt tässä ajassa tällä tietoisuudellani, vaikka ei ole koskaan helppoa elää erillisyyden maailmassa, jossa tuomioita viljellään surutta kanssamatkaajille. Tämä aika tarvitsee edelleen paljon anteeksiantoa puolin ja toisin. Mutta luottamukseni on suuri rakkauteen ja sitä ei onneksi kovin helpolla sammuteta, kiitos Elämän.
Elämä kyllä opettaa jokaiselle sen mikä on itse kullekin tarpeellista omalla matkallaan ja aina voi tulla oppimaan lisää jos jollakin kerralla ei kaikkea vielä ehtinyt. Harva ehtii mahduttaa kaikkea haluamaansa oppia yhteen elämään, joten uudet mahdollisuudet voidaan aina luoda rakkaudessa.
Jeesus voi olla ratkaisu omaan pelkoon ja omaan syyllisyyteen, joten Jeesus on edelleen hyvin tarpeellinen tässä maailmassa. Jeesus toi uuden tietoisuuden rakkaudesta ja rakkauden Jumalasta ihmisille ja olemme nyt tällä tiellä jokainen. Kaikki eivät kuitenkaan näe tarvitsevansa pelkoa tai uskontojen opettamaa syyllisyyttä. Tämä jo pelkästään kertoo minulle asioiden totuudellisuudesta. Sitä en kiellä, etteivätkö ne olisi sen hetken todellisuutta niille, jotka näihin haluavat uskoa. Ja ovathan ne. Mutta mikään ei ole pysyvää, jos se perustuu pelolle, sillä suurempi rakkaus lopulta voittaa pelotkin. Näin suuresti olemme rakastettuja ja näin suuri on rakkautemme, joka ohjaa meitä vapautumaan peloistamme.- olen minä
Armahdusta ja anteeksiantoa kyllä tarvitsemme kaikki, mutta kaikki eivät enää tarvitse ulkopuolista armahtajaa, koska armahtaminen ja anteeksianto tapahtuu itsensä kautta. Se ei tarkoita etteikö apua voisi pyytää vaikka Jeesukselta (ja apua saa aina kun pyytää), mutta todellinen vastuu on aina itsellä ja anteeksianto on itsensä tehtävä ja itse oltava se valmis tekemään ja loppuun viemään, sillä kukaan muu ei tee tätä todellisuudessa meidän puolestamme. Jokainen saa anteeksi riippumatta siitä mihin uskoo. Näin suuri on meidän rakkautemme ja vielä suurempi on Jumalan rakkaus meille. Olemme rakastettuja enemmän kuin osaamme edes kuvitella.
Erillisyyden tietoisuudessa tarvitaan erillinen tuomitsija ja armahtaja. Erillisyys on kuitenkin vain ihmisen luomaa unta itselleen täällä 3d todellisuudessa, jonka mielemme luo meille ja siten tuntuu hyvin todelliselle. Kun alamme elämään enemmän sydämestä, voidaan tälläiset mielen luomat rajatkin rikkoa ja astua suuremman rakkauden kokemiseen, uudenlaiseen tietoisuuteen, jossa todellisempi, syvempi, olemuksemme paljastuu meille. Tätä kohden kuljemme ihmiskuntana ja se tuo meitä lähemmäksi sitä muistamista keitä todella olemme. Rakkaus odottaa meitä kaikkia. Pelko on turhaa. Luota vain tiehesi ja itseesi, sillä kukaan muu ei voi luottaa puolestamme meille.
Kaikki ovat yhtä ja samaa, ei erillisiä. Jumalan valtakunta on sisälläsi, ei jossakin ulkopuolella itsestäsi. Taivas on tarkoitus rakentaa maan päälle sinun kauttasi ja jokaisen meidän kauttamme yhdessä, jokaisen omia erityisiä lahjojaan apuna käyttäen. Jokaiselle on annettu suurempi tehtävä, joka on kirjattu sisälle, jo ennen kuin tänne olemme syntyneet. Suunnitelmaamme kannamme mukanamme jokaisena päivänä ja koskaan ei ole liian myöhäistä alkaa tutkimaan sitä mitä on sisällemme kirjattuna, todellista itseämme (mutta luulen, että moni pelkää kohdata itsensä juuri sellaisena kuin on vaikka sitä kautta löydämme sen Jumalan valtakunnankin) ja kohtaamme ne tarvittavat kokemukset, haasteet, ilot ja surutkin, jotta voisimme kohdata itseämme aina syvemmin ja täyttää oman suunnitelmamme. Olemme täysin suojeltuja jokainen omassa tehtävässämme ja omalla tiellämme.
Kaikki on hyvin ja juuri niin kuin pitääkin, Taivas on sinussa. Tässä ja nyt. :)
http://www.youtube.com/watch?v=EGLSk3AVcUU - olen minä
olen minä kirjoitti:
Armahdusta ja anteeksiantoa kyllä tarvitsemme kaikki, mutta kaikki eivät enää tarvitse ulkopuolista armahtajaa, koska armahtaminen ja anteeksianto tapahtuu itsensä kautta. Se ei tarkoita etteikö apua voisi pyytää vaikka Jeesukselta (ja apua saa aina kun pyytää), mutta todellinen vastuu on aina itsellä ja anteeksianto on itsensä tehtävä ja itse oltava se valmis tekemään ja loppuun viemään, sillä kukaan muu ei tee tätä todellisuudessa meidän puolestamme. Jokainen saa anteeksi riippumatta siitä mihin uskoo. Näin suuri on meidän rakkautemme ja vielä suurempi on Jumalan rakkaus meille. Olemme rakastettuja enemmän kuin osaamme edes kuvitella.
Erillisyyden tietoisuudessa tarvitaan erillinen tuomitsija ja armahtaja. Erillisyys on kuitenkin vain ihmisen luomaa unta itselleen täällä 3d todellisuudessa, jonka mielemme luo meille ja siten tuntuu hyvin todelliselle. Kun alamme elämään enemmän sydämestä, voidaan tälläiset mielen luomat rajatkin rikkoa ja astua suuremman rakkauden kokemiseen, uudenlaiseen tietoisuuteen, jossa todellisempi, syvempi, olemuksemme paljastuu meille. Tätä kohden kuljemme ihmiskuntana ja se tuo meitä lähemmäksi sitä muistamista keitä todella olemme. Rakkaus odottaa meitä kaikkia. Pelko on turhaa. Luota vain tiehesi ja itseesi, sillä kukaan muu ei voi luottaa puolestamme meille.
Kaikki ovat yhtä ja samaa, ei erillisiä. Jumalan valtakunta on sisälläsi, ei jossakin ulkopuolella itsestäsi. Taivas on tarkoitus rakentaa maan päälle sinun kauttasi ja jokaisen meidän kauttamme yhdessä, jokaisen omia erityisiä lahjojaan apuna käyttäen. Jokaiselle on annettu suurempi tehtävä, joka on kirjattu sisälle, jo ennen kuin tänne olemme syntyneet. Suunnitelmaamme kannamme mukanamme jokaisena päivänä ja koskaan ei ole liian myöhäistä alkaa tutkimaan sitä mitä on sisällemme kirjattuna, todellista itseämme (mutta luulen, että moni pelkää kohdata itsensä juuri sellaisena kuin on vaikka sitä kautta löydämme sen Jumalan valtakunnankin) ja kohtaamme ne tarvittavat kokemukset, haasteet, ilot ja surutkin, jotta voisimme kohdata itseämme aina syvemmin ja täyttää oman suunnitelmamme. Olemme täysin suojeltuja jokainen omassa tehtävässämme ja omalla tiellämme.
Kaikki on hyvin ja juuri niin kuin pitääkin, Taivas on sinussa. Tässä ja nyt. :)
http://www.youtube.com/watch?v=EGLSk3AVcUUJa sähköpostiini tipahti juuri tämä....kaunis muistutus, jonka haluan jakaa teidän kanssanne.
On this day of your life, I believe God wants you to know...
...that the salvation of this human world lies nowhere else
than in the human heart, in the human power to reflect,
in human meekness and human responsibility.
Vaclav Havel said that and he was right.
Some people say that our salvation lies with God,
or with God's Son, yet is not the human heart
the place where such Divinity is found?
Therefore open your heart, and open TO your heart,
that you may hear its call to reflect, to be meek,
and to be responsible.
-Neale Donald Walsch-
- sattuma 5*
Aika vaikeita valintoja joutuvat ihmiset tekemään. Tämäkin ketju on siitä osoitus. Ei löydy oikein mistään suunnasta tai mistään opista selkeitä vastauksia mikä olisi oikea uskomus elämän varrelle vai olisiko kuitenkin niin, että ateismi olisi varmin valinta. Ainakin tuntuu ettei mitään kaikkivaltiasta voi olla koska tiedottaminen siitä selkokielellä ei tunnu minkään uskon kaikkivaltiaalle mahdollista. "Olen minä" tyytyy itsestä kumpuaviin käsityksiin uskosta ja rakkaudesta. Olisiko hän lähimpänä totuutta vaikka hänenkin maailmaan ilmaantuu koko avaruus ja maailmankaikkeus. Avaruudessa ja tuntemassamme maailmankaikkeudessa tosin on todennäköisesti elämälle suotuisia planeettoja ja planeettojen kuita 4*10 pot. 22 kappaletta. Millin hiekkajyviksi muutettuna nämä täyttäisivät laatikon, jonka leveys ja korkeus ovat 10 kilometriä ja pituus 400 kilometriä. Olisiko jokaisella näistä oma jumalansa vai riittäisikö kaikille yhteinen?
Se valinta on helppo, usko Jeesukseen ja jätä kaikki lahkot, kirkot ja uskonnot. Mikäs vaikea valinta se on??
- olen minä
Mikä oikeestaan tekee vaikeaksi nämä uskon asiat? Omalla tielläni olen tullut siihen ymmärrykseen että suurin vaikeus on meidän pelossa. Pelkäämme että jos emme tee oikeita valintoja, Jumala rankaisee meitä.
Miten sinä koet asian? - Raamattu on
Jumalan antama opetus, sen pohjalta tulee kaiken hengellisen lähteä Jumalasta.
En oikeastaan usko Jumalaan ketjussa esille tulleista syistä. Mielestäni jokaisen usko on juuri hänelle oikea. Oma uskoni on tietämättömyys jumalhahmoista on niitä sitten tai ei. Tuntemani uskot, jähinnä kristinusko ja siinä erityisesti tuntemani luterilainen suunta kumoaa juuri jeesuksessa pelastumisessa ja kärsimyksessä itsensä. Kuitenkin se sopii miljoonille ja hyvä niin.
- Luomakunta
todistaa Luojan, samoin yksi atomi ja yksi solu, sillä kumpaakaan ei voi syntyä mitenkään muutoin kuin Luojan toimesta, puhumattakaan elämästä.
Ihmisinä meidän ongelma on tuo massiivinen pimeys, joka on tässä maailmassa, toki myös Jumalan totuus kun sitä vain anoaa ja vastaanottaa Raamatusta ja Totuuden Hengestä.
Jeesus on Totuus, sillä kaikki luotu on Jumalan Sanan kautta luotu, eikä ihminenkään elä yksi leivästä vaan jokaisesta sanasta joka Jumalan suusta lähtee.
Ylen ihmellisesti olemme ihmisinä luodut. Luomakunta kirjoitti:
todistaa Luojan, samoin yksi atomi ja yksi solu, sillä kumpaakaan ei voi syntyä mitenkään muutoin kuin Luojan toimesta, puhumattakaan elämästä.
Ihmisinä meidän ongelma on tuo massiivinen pimeys, joka on tässä maailmassa, toki myös Jumalan totuus kun sitä vain anoaa ja vastaanottaa Raamatusta ja Totuuden Hengestä.
Jeesus on Totuus, sillä kaikki luotu on Jumalan Sanan kautta luotu, eikä ihminenkään elä yksi leivästä vaan jokaisesta sanasta joka Jumalan suusta lähtee.
Ylen ihmellisesti olemme ihmisinä luodut.sanot:
"Luomakunta todistaa Luojan, samoin yksi atomi ja yksi solu, sillä kumpaakaan ei voi syntyä mitenkään muutoin kuin Luojan toimesta, puhumattakaan elämästä."
Hyvin todennäköiseltä tuntuu, että asianlaita on juuri näin. En tiedä sitä. Mutta minkä suuntauksen Jumala on tämän takana? 10 /90 viittaa, ettei ehkä ainakaan kristittyjen. Veikkailen, että lähimmäs olisi päässyt "olen minä". Huono minun on mitään varmaa julistaa kun en asiasta paljon tiedä.
- usko,tai älä l-h
. Ainakin tuntuu ettei mitään kaikkivaltiasta voi olla koska tiedottaminen siitä selkokielellä ei tunnu minkään uskon kaikkivaltiaalle mahdollista.
se on tiedotettu selkokielella jokaiselle joka aukaisee silmansa ja korvansa
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
paremmin ja selkeammin tuota ei voi tiedottaa... vaan sielunvihollinen se vanha vihtahousu tukkii monien silmat ja korvat,ja tayttaa ne jollakin muulla paremmin omaan korvasyyhyyn sopivalla pumpuliin kiedotulla -ei ketaan vahingoittavalla - rakkauden hymistyslauseilla...joilla ei ole sielun pelastuksen kanssa mitaan tekemista.....tyhjaksi jaa etsiva sielu joidenkin valaistunut lauseiden keskella.
harhaa vain harhaa on idan uskontojen sielunvaellus opit, karmat,yms.
taydellinen vastaus on vain Jeesuksessa ja Hänen Ristintyossaan..Juuri näin! Jostain syystä sielunvihollinen on voitolla pistein 90-10. Mistä tämä kertoo? Kertooko tämä voimasuhteista vai tiedoituksen tehokkuudesta. Mielestäni sielunvihollisenkaan tiedoitus ei ole selkokielistä, mutta onko vielä epäselvempää kristillisen Jumalan tiedoitusdtoiminta näinä aikoina kuten kai aikaisemminkin.
- Kokemus-K
sattuma5 kirjoitti:
Juuri näin! Jostain syystä sielunvihollinen on voitolla pistein 90-10. Mistä tämä kertoo? Kertooko tämä voimasuhteista vai tiedoituksen tehokkuudesta. Mielestäni sielunvihollisenkaan tiedoitus ei ole selkokielistä, mutta onko vielä epäselvempää kristillisen Jumalan tiedoitusdtoiminta näinä aikoina kuten kai aikaisemminkin.
"Kertooko tämä voimasuhteista vai tiedoituksen tehokkuudesta."
Tai sitten se kertoo siitä että sanoma ei ole kuitenkaan tarpeeksi "myyvä". Nykyajan ihmisen on usein aika hankala hyväksyä että vain usko olisi lopulta se pelastava asia. Lähinnä siitä syystä että ei sovi monen oikeustajuun että kohtuullisen kunnollisesti elänyt ateisti joutuisi kadotukseen mutta parannuksen tehnyt murhamies pääsee taivaaseen. En niin että ei saisi antaa anteeksi vaan juuri se, miten kadotukseen joutuminen olisi oikeudenmukainen rangaistus ihan tavalliselle ihmiselle tavallisesta elämästä.
Sinäpä sen sanoit:
"miten kadotukseen joutuminen olisi oikeudenmukainen rangaistus ihan tavalliselle ihmiselle tavallisesta elämästä. "
Tässä kiteytyy syy miksi meidän, myös minun, kristittyjen jumalaa on mahdoton pitää oikeudenmukaisena ja ehkä lainkaan jumalana.- l-h
Tässä kiteytyy syy miksi meidän, myös minun, kristittyjen jumalaa on mahdoton pitää oikeudenmukaisena ja ehkä lainkaan jumalana.
huomattavaa yhtalaisyytta havaittavissa...eli ei mitaan uutta auringon alla
1. Moos. 3:1
Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"- Kokemus-K
Miksi kaikki kyseenalaistaminen ja epäily on aina uskoville myrkkyä? Jos olette niin varmoja uskostanne ja sen hyvyydestä, sen tulisi silloin helposti kestää myös kyseenalaistaminen.
Ne uskovat, joita itse kunnoitan, ovat juuri niitä jotka myös uskaltavat paljastaa omat epäilynsä. On inhimillistä olla välillä epäilevä ja myös kyseenalaistaa asioita. Silloin voi myös löytää uusia puolia asioista vaikka kaikkea vanhaa ei hylkäisikään. Monet kirkossa hyvin korkeisiin asemaan päässeet, esim. piispat, ovat julkisestikin kertoneet epäilyn hetkistään vaikka epäilemättä ovat samalla vahvasti uskossa. He kuitenkin tajuavat askonnon monimuotoisuuden, monimutkaisuuden ja ristiriitaisuuden.
Uskostaan ehdottoman varmat taas tuntuvat olevan niitä joille kaikki on niin hirveän selvää ja ehdotonta että se ei jätä varaa millekään epäilylle tai tulkinnalle. Tämä johtaa harvoin kovin hedelmälliseen jumalsuhteeseen sillä ehdottomuus johtaa samalla toisten tuomitsemiseen, oman uskon korottamiseen ja kaikkien ristiriitaisuuksien lakaisemiseen maton alle. Kokemus-K kirjoitti:
Miksi kaikki kyseenalaistaminen ja epäily on aina uskoville myrkkyä? Jos olette niin varmoja uskostanne ja sen hyvyydestä, sen tulisi silloin helposti kestää myös kyseenalaistaminen.
Ne uskovat, joita itse kunnoitan, ovat juuri niitä jotka myös uskaltavat paljastaa omat epäilynsä. On inhimillistä olla välillä epäilevä ja myös kyseenalaistaa asioita. Silloin voi myös löytää uusia puolia asioista vaikka kaikkea vanhaa ei hylkäisikään. Monet kirkossa hyvin korkeisiin asemaan päässeet, esim. piispat, ovat julkisestikin kertoneet epäilyn hetkistään vaikka epäilemättä ovat samalla vahvasti uskossa. He kuitenkin tajuavat askonnon monimuotoisuuden, monimutkaisuuden ja ristiriitaisuuden.
Uskostaan ehdottoman varmat taas tuntuvat olevan niitä joille kaikki on niin hirveän selvää ja ehdotonta että se ei jätä varaa millekään epäilylle tai tulkinnalle. Tämä johtaa harvoin kovin hedelmälliseen jumalsuhteeseen sillä ehdottomuus johtaa samalla toisten tuomitsemiseen, oman uskon korottamiseen ja kaikkien ristiriitaisuuksien lakaisemiseen maton alle.Olen miettinyt usein samoja asioita. Jokus omatkin epäilyni ovat tuntuneet jotenkin "sopimattomilta" koska kuitenkin kuulun kirkkomme piiriin.
Mielestäni henkilökohtainen usko on aina oikea kyseiselle henkilölle ja kunnioitan sitä vaikka olisin monista asioista eri mieltä. Usko antaakin usein ihmiselle rauhantilan elämään.
- l-h
ja Raamatun kanta koettelemiseen =2. Kor. 13:5
Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
1. Tess. 5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
1. Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
miksi ei saisi koetella?epailla..jollei Raamatun sana koettelua kesta,se on ihmisista.siis koetelkaa .. mina olen koetellut.. ja todennut varmaksi.. - olen minä
On jotain mitä tapahtuu meissä, meidän sisällämme, kiihtyvällä vauhdilla ja joka laajenee....olemme kaikki linkittyneitä toisiimme syvemmällä tasolla ja linkittyneitä suurempaan suunnitelmaan...ketään ei jätetä ulkopuolelle.....vain 100% on mahdollista Jumalan suunnitelmassa. Sinä kuulut tähän 100% juuri sellaisena kuin olet tässä hetkessä ja tulevinakin hetkinä.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QfxkFMKVAz8
Näinkin voisi sanoa:
"Koetelkaa ennen kaikkea itsenne, niin koette kaiken mikä on tarpeellista itsellenne." - ylinopeutta l-h
You're invited to the upcoming global gathering of featured spiritual master Panache Desai in Cincinnati, Ohio
On jotain mitä tapahtuu meissä, meidän sisällämme, kiihtyvällä vauhdilla ja joka laajenee.
onhan se.. se oma egomme,joka ei tahdo sopia korviemme valiin..nama new agen kiihtyvat tasot tahtoo menna nopeusrajoituksia kovempaa- olen minä
Tämä egon luokittelema "nopeusero" ei kuitenkaan tarvitse olla esteenä sen kokemiselle, että teemme tätä matkaa yhdessä ja eikä sille, että voimme olla toistemme tukena tällä matkallamme ennemminkin kuin erotella toisiamme lokeroihin ja nähdä eriarvoisuutta (alemmuutta, ylemmyyttä). Tällä tavallahan egomme tahtoo toimia, mutta emme ole pelkästään egomme vaan jotain syvempää ja laajempaa olemusta on meissä jokaisessa ja tämä olemus on nyt heräämässä meidän sisällämme ja josta alamme tulle enemmän ja enemmän tietoiseksi juuri tässä ajassa. Aluksi se voi tuntua ihmeelliselle, jotkut saattavat nähdä sen jotenkin yliluonnollisena, mutta mitään yliluonnollista ei ole olemassakaan. Kaikki mitä on, on aivan luonnollista, sillä se on osa meitä, ollut aina, mutta vasta nyt suurempi kollektiivi alkaa muistamaan tätä olemustaan. Tästä on kyse kun puhutaan heräämisestä, tietoisuuden laajentumisesta ja ylösnousemuksesta. On ollut jo monia yksilöitä, jotka ovat muistaneet tätä olemusta ja tunnemme heidät suurina opettajina kautta aikojen. Nyt on tullut aika suuremman kollektiivin herätä tähän muistamiseen, mihin aikaisemmin vain jotkut tietyt yksilöt ovat "kyenneet", sillä meissä on samat kyvyt ja voimat kuin mestareillakin. Kun Jeesus käveli täällä maan päällä, ei hän kilpaillut kenenkään kanssa. Varmasti hän kuuli opetuslasten ylistävän hänen voimallisia tekojaan. Mutta kaikessa nöyryydessä Jeesus vastasi: "Te tulette tekemään samaa. Minä sanon teille, te tulette tekemään suurempia tekoja kuin kaikki minun tekoni." Minun uskoni ja luottamukseni on näissä Jeesuksen sanoissa. Me tulemme tekemään kaiken ja vielä enemmänkin, kun tulemme yhteen rakkauden kautta ihmiskuntana. Näin sen näen tapahtuvaksi. Aika näyttää meille mihin sitten olemme itse valmiita, sillä vapaa tahto on edelleen ihmisillä (ilman rangaistuksia).
Tämä tuli juuri vastaan. Laitanpa jakoon, sillä saattaapi olla joku joka haluaa kuulla tämän viestin juuri tällä hetkellä.
http://www.youtube.com/watch?v=QNTYD5j24Vg&feature=related
J-lan tahto on pelastaa KAIKKI ihmiset kaikista sukupolvista!
J-lan Poika Yeshua HaMashiach sovitti koko maailman synnit!
J-la kykenee pääsemään puheväleihin kaikkien luomiensa ihmisten kanssa kaikissa sukupolvissa ja tarjoamaan heille pelastusta Pojassaan. J-la on aikakäsitteen ulkopuolella ja Hänen ajatuksensa ovat äärettömän paljon korkeammat kuin sinun tai minun.
Älä ole huolissasi siitä, miten poisnukkuneiden on käynyt, äläkä ole huolissasi siitä, miten nyt elosssa olevien ja vastedes syntyvien ihmisten käy. Älä ole huolissasi siitä, etteikö kaiken Luoja olisi oikeudenmukainen.
Pidä ensisijaisesti huoli siitä, että todella itse pyrit tekemään Hänen tahtonsa eli uskot Yeshuaan Herranasi ja Vapahtajanasi ja pyrit seuraamaan Häntä elämässäsi!
Oletko muuten ollut kuuliainen Yeshuan ja tämän apostolien opetuksille ja mennyt (nimenomaan uskoontulosi jälkeen) uskovien upotuskasteelle Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri Nimeen? Vasta sen askeleen ottaneille on UT:ssa luvattu Pyhän Hengen lahja, jota ilman on turha kolkutella taivaan Kuningaskunnan portteja!
Sillä vasta siitä alkaa uskoontulleen vaellus ikuiseen elämään johtavalla tiellä taivaskotia kohden, sillä se on ensimmäinen uskonteko, jolla osoitat kuuliaisuutesi pelastussanomaa ja sen alkuperäistä julistajaa (Yeshuaa) kohtaan! Raamatussa sanotaan: kuuliaisuus on enemmän kuin uhri!
Älä anna paholaisen eksyttää itseäsi taivastelemaan sitä, että niin moni ihminen kulkee helvettiä kohti, sillä se ei ole J-lan syy, vaan ihmisten, jotka eivät välitä sielunsa pelastuksesta!
Kerronpa tuoreen esimerkin:
Eilen iltapäivällä olin jakamassa Turun keskustassa kokouskutsuja hengelliseen tilaisuuteen. Kysyin eräältä nuorten porukalta Forumissa (viisi noin 18-20 vuotiasta, joista 3 nuorukaisia ja 2 neitoja) ystävällisesti, että kiinnostaisiko heitä tulla "Pro-Yeshua-Teamin" perjantai-iltaan?
Jokainen otti aluksi mielellään lentolehtisen vastaan. Sitten yksi nuorukainen luki sitä ääneen ja kysyi, että tarkoittaako Yeshua Jeesusta(?)
Vastasin ystävällisesti, että sitä nimeä suomalaiset yleensä Hänestä käyttävät. Voi mikä iva ja pilkka siitä syntyikään! Yksi neitonen runttasi lentolehtisen ja muut palauttivat sen minulle. En vastannut heille sanallakaan, vaan ainoastaan hymyilin, vaikka mua aidosti säälitti heidän asenteensa ainoaa Pelastajaansa kohtaan!
Mainittakoon, etteivät he olleet juovuksissa. Tämä oli vain yksi esimerkki ihmisten välinpitämättömyydestä, mikä ei ole ollenkaan harvinaista Suomessa eikä muuallakaan. Onko syy J-lassa? Ei ole, vaan ihmisissä itsessään!
Mainittakoon lopuksi, että niitä oli paljon enemmän, jotka ottivat lentolehtisen vastaan kuin niitä, jotka siitä kieltäytyivät. Eri asia on se, kuinka moni tulee tilaisuuteen.- l-h
turhaan puhut yakov new agen ihmisille.. ensinnakin koska rangaistusta [helvettia] ei tunneta new agen piireissa.. miksi sitten pitaisi tehda parannusta?-- ei rangaistusta,vaan loputonta laajenevaa rakkautta vain..kovasti muistuttaa -80 luvun hippi-kukkais kansan pilvista olemusta..
ja kaikki tulee itsestaan jokaisen sisalta.. laajenee ja turpoaa..loputtomiin..ja sekaan sotketaan raamatusta jotakin ja sitten idan ihmeita [en puhu ladasta] ja soppa onkin sitten valmis. vain JUMALA on kykeneva herattamaan heidat harhoistaan..
enka sano tata jostakin korkeuksista,niinkuin he vaittavat,vaan ihan samalta ihmisen tasolta jossa kaikki olemme, vajavaisuuksinemme ja vaikeuksinemmme.- olen minä
Rakas l-h, parannusta ei tarvitse tehdä helvetin ja kadotuksen pelon kautta. Todellinen parannus tehdään aina rakkaudesta ei pelosta. Olemme matkalla ja voimme nauttia tästä matkastamme ilman pelkoa, kun ensin vapaudumme peloistamme.
Rakkaudellista joulua Sinulle ja kaikille muillekin, jotka lukevat tätä.
Oikein hyvää joulun aikaa kaikille ketjuun osallistuneille. Mielenkiinnolla olen lukenut kaikki ketjun tekstit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172424Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162061829Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021481Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491396Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571377Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1901231- 941140
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511025Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14951Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako134840