Jatkuvasti punaiset posket

Fed up

Olen pian 20 täyttävä mies ja minulla on hyvin häiritsevän punaiset posket. Joskus punaisuus on hieman lievempää, jos asiaa ei ajattele tai tuntee itseluottamuksen olevan hyvin korkealla, mutta useimmiten poskien kuumotus on äärimmäisen häiritsevää ja hallitsee elämää. Vaivan aiheuttajana on ilmeisesti poskien poikkeuksellisen ohut iho ja hyvin lähellä ihon pintaa olevat verisuonet.
Epäilen kärsineeni vaivasta aina, mutta varsinaisesti se alkoi minua häiritsemään yläasteikäisenä. Olen asiasta marmattanut kouluaikoina terveydenhoitajille ja viime aikoina muutamalle lääkärille, mutta mitään apua kukaan ei ole osannut tarjota.
Tämä jo vuosia minua jokapäiväisesti häirinnyt asia on johtanut selvään itsetuntoni alenemiseen, ja ajattelenkin jatkuvasti "Voinko tehdä sitä tai tätä, tai mennä sinne tai tänne, kun olen kuitenkin ihan punainen." Koen itseni liian erilaiseksi kuin muut. Armeija alkaa tammikuussa, ja pelkään kyseisen vaivan vaikuttavan armeijaelämään huomattavasti.

Osaisiko joku helpottaa tilannettani? Onko mitään tehtävissä? Elämä tällaisenä tuntuu mahdottoman vaikealta. Olisi myös mahtavaa jos löytyisi samasta tai samankaltaisesta vaivasta kärsiviä jakamaan tuntemuksia ja kertomaan omakohtaisia neuvoja.

13

6430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adsdsdaadads

      mun mielestä pojat, joilla on punaiset posket ovat sairaan söpöjä!!

    • jotain.

      En keksi muuta kuin neutraloijan (eli meikkiä) millä punaisuutta voisi vähentää. Mutta luultavasti muut ihmiset eivät edes huomaa koko asiaa. Armeija-asuisilla näkee usein mm. pahaa aknea, joten et ole sielläkään ainoa, jolla on joku "ongelma".

      • jotain.

        tai siis tarkoitan, että monet muutkin painiskelevat vastaavien kysymysten kanssa "Voinko tehdä sitä tai tätä, tai mennä sinne tai tänne, kun minulla on tämä ja tuo".


    • hoituu helposti

      punaiset posket eivät kylläkään haittaa ja tuskin kukaan kiinnittää niihin huomiota. Hyvin yleinen ilmiö sekä miehillä että naisilla. Halutessasi voit peittää punaisuutta siihen tarkoitetulla meikillä, ei siis tavallisella värivoiteella jotka ei peitä yhtä hyvin. Esim tavaratalosta löytyy Lumene-sarjasta pieni pyöreä rasia joka on nimettykin punoituksen peittäjäksi, ja lopputulos on luonnollinen. On myös voiteita jotka vahvistavat vähitellen ihoa niin että punoitus vähenee myös ilman meikkiä. Kysyppä myyjältä, heille tämä on tuttu asia.

    • l

      Hei, äläpäs luovuta siellä. Suosittelen sellaista Avenen couperoosa iholle tarkoitettua voidetta. Se poistaa punaisuuden,. Minulla on tästä noin kymmenen vuoden kokemus. EN suosittele meikkaamista, punaisuuden peittäminen meikillä vaatii taitoa, ja sitä nyt miehillä ei useinkaan riittävästi ole. Et varmastikaan halua näyttää tökerösti meikatulta.

    • deffinitely

      Cliniquella on redness solutions niminen ihonhoitosarja, joka on kehutetty nimenomaan couperosa iholle. Se vaikuttaa syvällä ihossa, jossa verisuonet, hermot ja kaikki muukin toiminta tapahtuu. Ystäväni sai kyseisen sarjan käytöllä couperosan lähes kokonaan pois! :) Tuloksia ei toki hetkessä synny, mutta välittömän avun saa saman sarjan meikillä. Kannattaa käydä Laadukasta kosmetiikkaa myyvän kaupan puolella, siellä on myyjät ja konsulentit jotka osaavat kyllä auttaa ja kertoa tuotteista! :)

    • blush..

      Kamppailen samaisen ongelman kanssa, vaan koska naisihmiseksi tunnustaudun, kosmetiikka on puolellani, mutta itse ongelmaahan sekään ei poista.

      Mutta pari vinkkiä, jotka olen hyväksi havainnut:
      - Ruokavalio. Kaiken a ja o, jota ei kannata vähätellä! Juo paljon vettä, vältä liikoja hiilareita, sokereita, alkoholia, hiivaa. Hiilariturvotus tekee kasvoille punan hetimiten ja kun vaikka katsot ylipainoisten ihmisten hipiää verrattuna urheilijoihin, huomannet mitä tarkoitan.:)
      - Kasvojen hoito. Älä läträä liiaksi vedellä, vesi kuivattaa. Punoittava iho on yleensä kuiva iho. Suosittelen ihan puhtaita öljyjä ihon puhdistukseen ja kosteutukseen.. Oliiviöljy tai avokadoöljy esimerkiksi.
      - Rentoutuminen. Jos jokin tilanne alkaa kuumottamaan, korjaa ryhti ja syvään muutamia kertoja. Sulje vaikka silmäsi samalla, auttaa keskittymään.

      Ja koska miespuolinen henkilö olet ja ehkä kosmetiikkaa vierastat, suosittelen ihan kosteusvoidetta, jossa on vihreä sävy (taittaa punaisuutta pois). Ei näytä meikiltä ja hoitaa samalla ihoa. Menet vaikka rohkeasti kyselemään esim.Sokoksen täteiltä, tietäävät kyllä heti, mitä tarkoitat.

      Mikäli punaisuutta on jatkuvaan, 24/7, on mahdollista käydä laserin avuin tuota poistamassa. Google tietää kertoa lisää. Olen itse kyseiseen operaatioon menossa, kunhan saan säästettyä muutamat eurot.

      Toivottavasti näistä oli apua.:) Elä menetä toivoasi, et todella ole yksin.:)

    • vapaajakalpea

      Kärsin 10vuotta raskaasti punaisista poskista. Älytön sosiaalisten tilanteiden kammo. Syy oli TOMAATTI kaikissa muodoissaan. Takana että moni saa avun jättämällä sen pois ruokavaliosta.

      • vapaajakalpea

        Kokeilin kaikki couperosa lääkkeet jopa rauhoittaviin asti sekä meikit jne. Mikään muu ei tuo apua, kun tomaatin välttäminen. Rakkaat punaposkiset kohtalotoverit kokeillaan jättää pois tai juokaa testiksi tomaattimehua mutta korkeintaan 2dl.


    • Miisa03

      Minullakin on koko ajan punahtavat posket ja täynnä ns. ”Pieniä näppylöitä” äiti sanoo että ihoni on vaan kuiva mutta voiko tämä lähteä jos käyttäisin oikeita naamanhoitotuotteita: rasvoja, puhdistusgeelejä yms. Ja äitini sanoi myös että tuo voi johtua jostain lämpötilaeroista. Äitini ei ole lääkäri eikä ole terveysalan ammatissa olen siis tyttö ja olen 14-vuotias joten ulkonäköpaineita on hieman. En meillaa enkä haluaisi käyttää vielä meikkiä joten voitteko auttaa pliis🙏🏼

    • Jenny

      Punaiset posket ovat tosi seksikkäitä. Olisit iloinen, että sinulla on noin elinvioimaisen näköinen olemus!

    • Punaposki1

      Minulla on myös punaiset posket ja saan monesti kuulla siitä. Monet kysyvätkin että ”Miks sulla on aina punaset posket” ja minusta se on aina minulle inhottava tilanne vastata siihen että en tiedä. Aina kun urheilen niin se vielä voimistuu, sama käy myös kun on muuten kuuma ja silloin häpeän poskiani ja yritän piiloutua niin ettei kukaan niistä mainitsisi. En ole ikinä tavannut muita keillä olisi myös sama ongelma.

      • Anonyymi

        Minulla on sama ongelma, en tiedä mistä se johtuu ja vaikeaa olla jossain bileissä tai muissa. Kerran lähdin ulos nurkalle muutamaksi minuutiksi jäähdyttelemään kun ihmiset kysyivät ja asia ponnahti mieleeni, oli hyvä fiilis kun en muistanut koko asiaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe