TARKOITAN ,YLIN eläke 2000e uskoisin elämän tilanne muuttuisi.Tietenkin alin
pieninkin1000e luulen nähtäis valitukset muuttuvan positiiviseksi...........
TEHKÄÄMME KATAISELLE JOULUPOSTIA.
KOETETAAN SAADA ELÄKEKATTO,KATAISEN AIVOIHIN.
33
151
Vastaukset
- ...
Lopeta ryyppääminen.....
- matias59
hyi hyi hyi ei kaikki jjuo niinkuin sinä..........
- hyvää joulun odotust
MUUTEN EN KOSKAAN OLE VIINAA JUONUT ,Mutta vanha olen,ajattelin käydä vilkaisemassa nuorempien kejua.
Hymyile vastaantulijalle.Huomaa ihmiset,joita kohtaat päivän mittaan. - Turha haaveilla!
Katto pitäisi saada ja lattiakin. Ehdottaisin katoksi 4000 (itse saan 3500 ja pärjään erinomaisen hyvin, yksin asun) ja lattiaksi 1500. Elinkustannusindeksiin sidottaisiin ja bensan ja sähkön hintaan. Korotus vuosittain sen mukaan, mikä eniten on noussut. Rikkaita tämä riipoisi, mutta onpa heillä ollut tilaisuus piilotella miljoonansa vanhuuden varalle.
- zz-zz
Moni joutuu tekemään työtä joka päivä, että ansaitsee 2000€.
Eikö keskipalkkakin ole vajaa kolme tonnia. Sanoisin, että elkäkekatto saisi olla kaksi tonnia.
Työstä pitää saada enemmän eläkkeellä olosta.
- tuumasta toimeen !!
Erittäin hyvä ajatu, siinä tulisi kaivattua säästöä. Ylisuurt eläkkeet on väärin yhteiskuntaa kohtaan, esm. pankinjohtajat ja yleensäkki kaikille johtajille.
Aikoinaan Sirkka Hämäläisen eläke on 50 000 eur kk samoin kaikilla muillakin johtajilla, nämä on karsittava ensimmäisenä. Kohtuus täytyy riittää myös johtajille. Suurimmat eläkkeet voisi olla noin 5000 euroa kk.- --------------------
Eiköhän suurien eläkkeiden saajat ole työaikanaan maksaneet mojovat verot tämän yhteiskunnan hyväksi.
- Paljonko luulet
suomalaisia saavan nyt yli 2000 euroa/kk.
Oma arvio on noin 10% eläkkeensaajista.
Mutta, tässä näkee taas Sosiaalidemokraatin (sossun) politiikan Suomessa:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011121514950315_uu.shtml
Miksei sellainen kun Jorma Ollila maksa samassa suhteessa tuloihin tuotakin tulevaa veroa ? Kyllä minä tosiaan ihmettelen että tämän maan kansalaiset sietää kaiken !- saarästiina
OLIN NIIN SANOTTUNA PUHELIMYYJÄNÄ NUORUUDESSA, siinä joutuu sosiaalihoitajaksikin välillä.Törmäsin moneen ,joka ei saa kuin vajaa 600e kk, vaikeaa on sillä pärjätä.
- jocus*
Kieltämättä matalat eläkkeet ovat sosialidemokraattien syytä, kun eivät ole kyenneet neljänneksen tai viidenneksen äänimäärällään niitä nostamaan. Kertakaikkiaan avuttomia! Mutta niin se tahtoo demokratiassa mennä, ettei mikään vähemmistö saa tahtoaan läpi. Eivät näköjään edes demarit, mistä me kaikki heitä ikuisesti muistuttakaamme ja syyttäkäämme.
- göööörrring
jocus* kirjoitti:
Kieltämättä matalat eläkkeet ovat sosialidemokraattien syytä, kun eivät ole kyenneet neljänneksen tai viidenneksen äänimäärällään niitä nostamaan. Kertakaikkiaan avuttomia! Mutta niin se tahtoo demokratiassa mennä, ettei mikään vähemmistö saa tahtoaan läpi. Eivät näköjään edes demarit, mistä me kaikki heitä ikuisesti muistuttakaamme ja syyttäkäämme.
Se taitettu indeksi oli Lipposen keksintö! Eikö kukaan muista?
- jocus*
göööörrring kirjoitti:
Se taitettu indeksi oli Lipposen keksintö! Eikö kukaan muista?
Kyllä me muistamme. Se taitettu indeksi tuo nyt joka kuukausi lisää rahaa eläkeläisten pussiin. Sitä eivät muista kertoa edes persut, jotka taitetusta indeksistä suurinta ääntä ovat pitäneet!
jocus* kirjoitti:
Vai ei saa vähemmistö tahtoaan muka läpi?
Mites on jehovalaisten ja affenanmaalaisten asepalvelus?
Entäpä pakkoruåtsi? Enemmistökö sitä haluaa, vai?
Miten oli entiset ministeriviinat? Enemmistökö niitä halusi?
Miten on luopumiseläkkeet (olikohan oikea sana? Puolue-edustajien -)? Enemmistökö kansasta ne on halunnut vai vain 200 ääliötä?
Miten on alkujaan kuunjumala Allahia palvovien etuoikeudet kaikilla Suomen yhteiskunnan aloilla?
Miten on meille tuotujen ammattirikollisten haalinta? Enemmistön vai vähemmistön halusta?
Miten on lahjoitukset Islantiin, Liettuaan, Kreikkaan, Irlantiin? Enemmistö vai vähemmistö kansasta näitä halusi?
Miten on rantaruåtsalaisten etuoikeudet?
Tulikohan esitettyä toiveajattelu totuutena?- bessie*
sitroen kirjoitti:
Miten on luopumiseläkkeet (olikohan oikea sana? Puolue-edustajien -)? Enemmistökö kansasta ne on halunnut vai vain 200 ääliötä?
Miten on alkujaan kuunjumala Allahia palvovien etuoikeudet kaikilla Suomen yhteiskunnan aloilla?
Miten on meille tuotujen ammattirikollisten haalinta? Enemmistön vai vähemmistön halusta?
Miten on lahjoitukset Islantiin, Liettuaan, Kreikkaan, Irlantiin? Enemmistö vai vähemmistö kansasta näitä halusi?
Tulikohan esitettyä toiveajattelu totuutena?Kertoisitko Sitroen, millä keinoin mikään vähemmistö voisi täällä Suomessa saada tahtonsa läpi, ellei enemmistö sitä joko halua tai ainakin hyväksy (osa jopa pitäen oikeana ja kohtuullisena)
.
Nimeä nyt ne vähemmistöt, jotka haluavat haalia ammattirikollisia Suomeen, tai lahjoittaa rahoja, tai antaa etuoikeuksia islaminuskoisille jne. (Ja jotka pystyvät sen tekemään, vastoin enemmistön tahtoa).
Ne 200 ääliötä ovat niitä, jotka ovat saaneet eniten ääniä. - ihmettelevä tytär
saarästiina kirjoitti:
OLIN NIIN SANOTTUNA PUHELIMYYJÄNÄ NUORUUDESSA, siinä joutuu sosiaalihoitajaksikin välillä.Törmäsin moneen ,joka ei saa kuin vajaa 600e kk, vaikeaa on sillä pärjätä.
suomalainen 65 vuotias moni jäi ilman takuueläkettäkin. sensijaan maahanmuuttanut 65 vuotias ei suomen kansalainen sai takuueläkkeen.Onkohan päättäjät ollut tässä ihan järjissään. Periaatteessa minulla ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan, mutta ensin olisi ajateltava suomalaisia eläkkeensaajia, että he olisivat edes yhdenvertaisia muitten kanssa.Äitinikin eläke on alle 600 eur.
- jocus*
sitroen kirjoitti:
Tulikohan esitettyä toiveajattelu totuutena?Vähemmistö saa toiveensa läpi vain enemmistön suostumuksella. Eläkehaitarin kaventamista enempää kuin muidenkaan tuloerojen tasaamista eivät porvaripuolueet kannata, ja siksi siitä on turha haaveilla. Kansan enemmistö on tätä halunnut, kun on porvareita äänestänyt.
- cont€inental
jocus* kirjoitti:
Kyllä me muistamme. Se taitettu indeksi tuo nyt joka kuukausi lisää rahaa eläkeläisten pussiin. Sitä eivät muista kertoa edes persut, jotka taitetusta indeksistä suurinta ääntä ovat pitäneet!
Kerroppas, miten se taitettu indeksi tuo lisää rahaa eläkeläisen pussiin? Mie en ainakaan muuta omalla kohallani tiijä kuin sen, et eläke olj saadessa 90-luvulla
hyvä, mut nyt on ostovoima lähes nolla, ku maksat vuokrat ym. pakolliset menot. Eläke nousi myös kaikkien palkankorotusten mukaan,mut nyt saap vaa hippuset siit, mitä enne! Ostele sil sit lahjoi ja käy yksit.lääkäris, ku muual ei ennää pääse! - jocus*
cont€inental kirjoitti:
Kerroppas, miten se taitettu indeksi tuo lisää rahaa eläkeläisen pussiin? Mie en ainakaan muuta omalla kohallani tiijä kuin sen, et eläke olj saadessa 90-luvulla
hyvä, mut nyt on ostovoima lähes nolla, ku maksat vuokrat ym. pakolliset menot. Eläke nousi myös kaikkien palkankorotusten mukaan,mut nyt saap vaa hippuset siit, mitä enne! Ostele sil sit lahjoi ja käy yksit.lääkäris, ku muual ei ennää pääse!Minäpä kerron:
Taitettu indeksi tarkoittaa sitä, että työeläkkeitä korotetaan vuosittain 20 % ansiotason nousun ja 80 % kuluttajahintaindeksin mukaan. (Ennen 50 ja 50 %.) Kun palkat ovat jääneet viime vuosina jälkeen kuluttajahintaindeksistä, taitettu indeksi korottaa eläkkeitä enemmän kuin taittamaton.
Näin minun mielestäni. Korjatkaa, jos olen väärässä.
- per/vuosi
Muita lukematta-- voi koskea vain valtion eläkettä, max tulo ja raja.
- idän ovelat..
Oppikaa taas ruotsista...
- näin se menee..
Yritetäämpä ensin saada Sinun aivoihin, mistä eläke kertyy, kunnes käyt minun eläkettäni puolittamaan tai lopettamaan.
Kerro nyt omasanaisesti, miksi mielestäsi näitä eläkkeitä pitäisi juuri Kataisen olla pienentämässä?
Kerro myös mistä Sinun eläkekertoimesi koostuu? Oletko ollut työelämässä ja maksanut eläke prosenttisi? Oletko ollut sossulan tuilla, joista eläkekertymää ei tietääkseni saa?
Tiedätkö sen tosiasian, että vaikka kaikki maailman varat jaettaisiin kaikille tasapuolisesti, niin on porukka, joka rikastuu ja on sitten Sinun laisesi porukka, joka valittaa kaikesta.- näinki menee
Minun tarinani: Yli 40 vuotta metallitöissä kylmässä vetoisessa hallissa. Kulumia selässä ja muissakin nivelissä. Saan eläkettä 1700€ kuukaudessa.
Mielestäni ihan kohtuu eläke ja varmasti ansaittu. Moni saa tuplasti enemmän, joka on säilynyt terveenä eläkeikään asti kevyessä työssä.
Mielestäni ollaan nyt samalla "viivalla" ja sama eläke riittäisi kummallekin. Olkoon se sitten minkä suuruinen hyvänsä. - näin minulla:
- Kolmivuotinen ammattikoulu jonka maksoivat vanhemmat todella pienistä tuloistaan (mökki, viljelysmaata enimmillään 5,5 ha, metsänä 13 ha suota, max 5 lehmää joille piti ostaa mm heinää joka vuosi; polttopuut ostossa).
- Kolme vuotta työssä vieraalla paikkakunnalla OKT:n vinttihuoneessa kimppakämpässä asuen. Ruoka 1 kerta työpäivänä lämmin ruoka työpaikalla, muuten "saikkaa ja vanikkaa", satunnaisesti 10-15 cm pätkä lenkkiä.
- Kolme vuotta teknillistä koulua omilla säästöillä kituuttaen. Siihen aikaan ei ollut olemassa opintolainoja.
- Vuosi Ruotsissa hihnatyössä. Asunto parakissa jossa mm. alkoholisteja ja luteita.
- Työelämää Suomessa kolmivuorotyössä 34 v viimeisen päälle vittumaisten pikkuhitlereiden alaisena vetoisessa ja meluisessa valvomossa, mutta viimeisinä noin 25 vuotena kohtuuhyvällä palkalla. Se olikin ainut syy pysyä siellä töissä.
- Varhennetulle vanhuuseläkkeelle 60 -vuotiaana.
- Eläke v. 2012 alusta noin 3500 €/kk 20 €/kk ruotsista. Ei tullut täysiä prosentteja...
Helkkarin hyvin pärjään eläkkeelläni (= mistään ei tarvitse tinkiä) vaikka maksan aikuiselle lapselleni koulutusavustusta 800 €/kk. Tuossa iässä minä olin ollut jo 3 vuotta omillani...
Vuorotyöstä jäi pakollinen nukahtamislääke, mutta sillä pärjään. Ei tarvitse mennä niskakiikkuun kun pillerillä saa unen 4-5 tuntia per yö.
Minulla menee viimeinkin todella HYVIN ! - matias olavi
TEIN MUUTEN 72vuotiaaksi töitä ,siis 52v .EMPÄ USKO MONIKO TÄMÄN PÄIVÄN NUORISTA ,KERKEÄÄ tehdä vuosia,kun ei ole työtä. .Savotassa 12v pölliä kuorimassa ,oli oltava.
- i_a*´
matias olavi kirjoitti:
TEIN MUUTEN 72vuotiaaksi töitä ,siis 52v .EMPÄ USKO MONIKO TÄMÄN PÄIVÄN NUORISTA ,KERKEÄÄ tehdä vuosia,kun ei ole työtä. .Savotassa 12v pölliä kuorimassa ,oli oltava.
Ei oo vielä ikää niin paljon joten mistähän tuon tietäis??? Työtäkin on monenlaista... Kyllä pölliä on liki lapsena kuorittu ja kolorautakin on vielä muistona tallessa ja arpi polvessa!!!
- ?
Mitä tehtäs että saataisiin eläke katto, suurin eläke johtajille saisi olla korkeintan 10 000 eur kk , pienin eläke 1500 euroa kk
sopiiko teille ehdotus ?- he
Sopisi.Kiitos.
- mmm,.-m.-m,öäp
Eläkehän korreloi palkan suuruutta, miksi siihen pitäisi puuttua.
Sen kus jokainen kiipeää niin korkealle, kuin rahkeet riittää. - eläkeKattoVälttämätö
n
kaikilla ei ole mahdollisuuksia, siitä on politiika pitäny huolen että kansasta noin yli puolet tulee olemaan työttömiä, JOS olisi Kekkonen elossa, niin asiat olisi toisin köyhäkin päsisi töihin, työttömiä ei olisi.
Eläkkeitten suuruudesta pitää kansan saada päättää, ei virkamiehet eikä politikot itse, he määrää aina itseleen ylisuuret eläkkeet.- dd+bb
Mites Kekkonen niitä työpaikkoja loihtisi vai oliko hänellä montakin firmaa, johon tuhansia ihmisiä olisi työlistänyt.
- MUALAINEN köyhä.
Myöhäistä näköään on napista tässä iässä enää. Hyvää Joulua!!!!
- jocus*
Varsinainen vääryys toteutuu sukupuolten välillä. Paremmin palkatuilla aloilla työskentelevät miehet ansaitsevat elämänsä aikana enemmän ja maksavat siksi enemmän eläkassoihin. Miesten työura on myös keskimäärin pidempi kuin naisten.
Miehet elävät keskimäärin 7 vuotta lyhyemmän elämän kuin naiset. Eläkkeelläoloajasta tämä on neljännes. Miehen ansaitsemista eläkerahoista jää siis neljännes käyttämättä ja menee naisille.
Ja vielä puhutaan naisten 80 sentin eurosta (joka tosiasiassa on 95 senttiä)! - 40 vuotta työssä
Ihme ehdotus. Eiköhän se ole työurasta kiinni, mitä eläkettä itsekukin nauttii. Turha sitä on tässä iässä itkeä, jos on vapaamatkustaja ollut, eikä eläkkeitään ole tienannut silloin, kun sen aika on ollut. Turha puhua, ettei ole ollut työtä, sillä aina sitä tekevälle löytyy ja on löytynyt.
Tietysti jotain rajaa ylisuuriin (useiden kymppitonnien) eläkkeisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit735871KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2754750Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202588Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282493Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT881532Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro141420- 1051357
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281306seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1081254Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191211