niin käytkö poistattamassa tikit sairaalassa vai poistatko tikit itse???
jos oot joutunut tikattavaksi
19
100
Vastaukset
Oon aina poistanut itse itseltäni. Usein myös lemmikeiltä. :-)
juu lemmikiltä miekin, jericolle oli katetri ommeltu vehkeeseen kiinni :(
kyl mie itteltäkin otan mut kaks kertaa on haavat levähtäneet auki ku ei oo tarpeeksi pitkään olleet.
päänahkaan ku laittoivat, niin en voinut itte poistaa ku ryökäleet käyttivät mustaa lankaa niin en erottanut hiuksia tikeistä, yritin kylmonte24 kirjoitti:
juu lemmikiltä miekin, jericolle oli katetri ommeltu vehkeeseen kiinni :(
kyl mie itteltäkin otan mut kaks kertaa on haavat levähtäneet auki ku ei oo tarpeeksi pitkään olleet.
päänahkaan ku laittoivat, niin en voinut itte poistaa ku ryökäleet käyttivät mustaa lankaa niin en erottanut hiuksia tikeistä, yritin kylMä oon poistanut koiralta ja muutamilta kissoilta, kun on sterilisoitu tai poistettu nisäkasvain. Vähän toisenlainen se eläimen iho käsittelyssä, kun ihmisen. Jotenkin hankalampi ottaa niitä tikkejä pois. Oon sitten käyttänyt vielä tarvittaessa lekurissa, jos lääkäri on katsonut aiheelliseksi. Mitään ongelmia ei oo koskaan tullut. :-)
Itellä nyt on ollu kaikki tikit torson alueella, joten ei kauheen paha paikka poistaa. Ja suun tikit on sulaneet ittekseen. Päähän nyt on vaikee nähdäkin. Mä oon aina poistanut ne ääkärin luvalla ja aikataulun mukaan. :-)ol_io kirjoitti:
Mä oon poistanut koiralta ja muutamilta kissoilta, kun on sterilisoitu tai poistettu nisäkasvain. Vähän toisenlainen se eläimen iho käsittelyssä, kun ihmisen. Jotenkin hankalampi ottaa niitä tikkejä pois. Oon sitten käyttänyt vielä tarvittaessa lekurissa, jos lääkäri on katsonut aiheelliseksi. Mitään ongelmia ei oo koskaan tullut. :-)
Itellä nyt on ollu kaikki tikit torson alueella, joten ei kauheen paha paikka poistaa. Ja suun tikit on sulaneet ittekseen. Päähän nyt on vaikee nähdäkin. Mä oon aina poistanut ne ääkärin luvalla ja aikataulun mukaan. :-)Siis lääkärin. Putos L pois. Mut nyt illanjatkoja. :-)
ol_io kirjoitti:
Siis lääkärin. Putos L pois. Mut nyt illanjatkoja. :-)
mie en urpolääkäreiltä mitään kysele, jos mie saisin päättää niin apteekeissa myytäis puudutusainetta jotta ite voi leikellä omat vikansa.
nyt kiinnostais mitä oikeanjalan pukkuvarpaan juurella olevan patin sisällä on.
taidan ostaa injectioruiskun ja koittaa tulisko sen sisältä mätäämonte24 kirjoitti:
mie en urpolääkäreiltä mitään kysele, jos mie saisin päättää niin apteekeissa myytäis puudutusainetta jotta ite voi leikellä omat vikansa.
nyt kiinnostais mitä oikeanjalan pukkuvarpaan juurella olevan patin sisällä on.
taidan ostaa injectioruiskun ja koittaa tulisko sen sisältä mätääNooh lemmikkien kanssa on ollut helpompaa poistaa ne itse, kun nukuttaa/rauhoittaa lääkkein lääkäriä varten. Mun lemmikeillä on lääkärikammoa, joten ne ei ole mitään helppoja vieraan käsitellä ja olen halunnut säästää ne turhilta tuskilta ja stressiltä poistamalla ne itse. Lääkärin luvalla ja ohjein tietysti.
Omat tikit on ollut äärettömän simppelit poistaa. Onhan mulla koulussa opetettu miten tikataan ja tikit poistetaan, joten ei mitään ongelmaa. :-) Lääkärit ovat kysyneet, että tuletko poistattamaan vai poistatko itse. Joten olen poistanut itse. En kyllä lähtis jokamiehenä sitä tekemään. Siitäkin on hyvä olla vähän perillä.
Kovin usein ei ole tikkejä ollut. Keväällä, polvileikkauksen jälkeen, kävin ne poistattamassa. Lääkäri tutki samalla polven kuntoa ja parantumista.
monte24 kirjoitti:
tais onnistua se operoiminen?
Joo onnistui ja toipuminen meni loppujen lopuksi ihan hyvin. :)
Lapsena poistatin sairaalassa, mut viime aikoina on käytetty itsestään sulavia tikkejä ;) Toivottavasti niitä käytetään jatkossakin... Tikkien poistaminen ei nimittäin ole mitään mukavaa puuhaa :( Ja sen parsimisenkin voisi mielummin hoitaa edes puudutettuna... :)
Riippuu vähän missä ne tikit on.
(Tyylipuhdasta naurua)Kyllä mä poistatan ne ihan ohjeen mukaisesti, mitä on tikattaessa annettu eli ne kuuluu poistattaa terveysasemalla tai sairaalassa.
Samalla toisen silmä näkee paremmin sen paranemisprosessin, ja jos se punoittaa reunoilta myös alkavan tulehduksen.
En rupea leikkimään itseni kanssa.Voi poistaa ne itse, jos ne ovat sellaisessa paikassa että pystyt, ja että välineet on puhtaa ja riittävät (ainakin pinsetit ja kirurgin veitsi). Tikkien poisto on kuitenkin samalla jälkitarkastus ja se tietääkseni aina maksuton. Siis miksi et menisi?
- välinehuoltaja..
aseptiikka hallussa niin tikit voi poistaa itse.
- troijalainen
Haittaohjelmistovaroitus
Tämän sivun avaaminen voi olla vaarallista. Se on ilmoitettu haittaohjelmien levittäjäksi.
Opera Software ei suosittele tämän sivun käyttämistä.Palaa turvallisesti
Miksi tämä sivu on estetty? Ohita tämä varoitus
että,,,,tuo mikä tuossa ylhäällä lukee,oli se paras minunmielestä. - alv-liskot
itse
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.834313- 1633532
- 533139
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1951930- 441756
- 271747
- 231744
- 571694
- 191597
- 181591