Tee ratkaisu nyt, tai...!!!

Diak. vapaaehtoinen

Ns. uskonratkaisu on aina aivopesun tulosta. Aitoa uskoa ei voi ottaa millään inhimillisillä tahdon päätöksillä tai ratkaisuilla.

Ihmisen pitää antautua manipuloinnille ja luopua kriittisestä ajattelustaan, muuten systeemi ei toimi. Suggestiovaikutusta uskotellaa sitten valheellisesti Pyhäksi Hengeksi.

Viidesläinen edesmennyt evankelista-rovasti Kalevi Lehtinen oli tyypillinen ”uskoon” manipuloija. Manipuloija uskottelee olevansa korkeimman voiman kanava ja hän tarvitsee myös uhkakuvia helvetistä yms. vaikutuksen tehostamiseksi.

Pelko, suggestioherkkyys ja auktoriteettihakuisuus tekevät helposti käsiteltäviä robottimaisia kiihkouskovia niin kuin tälläkin palstalla olemme huomanneet. He ovat omasta mielestään ainoassa oikeassa uskossa tuomiten muita helvettiin ja luullen muidenkin olevan omaan uskoonsa samalla tavalla manipuloituja kuin hekin omaansa. Ajattelun itsenäisyys ja vapaus on heille aivan vieras asia.

8

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieno kirjoitus, Diak. vapaaeht. Syvästi uskovat kuvittelevat itse pääsevänsä taivaaseen, mutta ne jotka eivät usko ja toimi samalla tavalla joutuvat heidän mukaansa kadotukseen.

Oon miettinyt näitä myös esim. islamilaisuuden kautta. Miten on mahdollista, että niissä maissa Jeesus ei millään saa jalansijaa, vaikka hän "kutsuu kaikkia"? Tulee mieleen, että Alahiin ja Jeesukseen uskovat ne, jotka ovat niihin saaneet opetusta. Usko ei tule itsenäisen ajattelun tuloksena eikä varsinkaan "kutsuna".

• Diak. vapaaehtoinen sanoi :
      Ns. uskonratkaisu on aina aivopesun tulosta. Aitoa uskoa ei voi ottaa millään inhimillisillä tahdon päätöksillä tai ratkaisuilla.

• Voisitko uskoa, PERTSA, että jossain Indonesiassa ei takuulla sinuun olisi tullut uskoa Israelin Jumalaan, kuten nyt tuli käyneeksi. Jostain syystä, ehkä aivopesusta johtuen, Indonesiassa ja Suomessa kaikki ihmiset uskovat siihen jumalaan, johon kansalaiset on totutettu uskomaan.

• jokkeri sanoi :
        Voisitko uskoa, PERTSA, että jossain Indonesiassa ei takuulla sinuun olisi tullut uskoa Israelin Jumalaan, kuten nyt tuli käyneeksi. Jostain syystä, ehkä aivopesusta johtuen, Indonesiassa ja Suomessa kaikki ihmiset uskovat siihen jumalaan, johon kansalaiset on totutettu uskomaan.
        vajaan parin metrin päässä minusta.

1. kerta Puhdistaudu
        2. kerta kuole itsellesi

Olen käynyt sen jälkeen sitten vielä uskovien kasteella monien kommervenkkien
        kautta ,sillä ennen en saanut rauhaa.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        Voisitko uskoa, PERTSA, että jossain Indonesiassa ei takuulla sinuun olisi tullut uskoa Israelin Jumalaan, kuten nyt tuli käyneeksi. Jostain syystä, ehkä aivopesusta johtuen, Indonesiassa ja Suomessa kaikki ihmiset uskovat siihen jumalaan, johon kansalaiset on totutettu uskomaan.
        vajaan parin metrin päässä minusta.

1. kerta Puhdistaudu
        2. kerta kuole itsellesi

Olen käynyt sen jälkeen sitten vielä uskovien kasteella monien kommervenkkien
        kautta ,sillä ennen en saanut rauhaa.

Samalla tavalla varmaan islamilaisetkin ovat saaneet uskonsa. Muhammedhan näki näyn, jonka sai suoraan Allahilta. Ei siellä päin tarvitse myöskään pohtia sen enempää. Allah pelastaa. Siksi luulen sun voivan olla yhtä hyvin mies. joka uskoo Allahin pelastavaan voimaan.

Kaikki uskonnothan ovat samantyyppisiä, juuri heidän jumalansa auttaa ja pelastaa. Mun elämä helpotti heti kun tajusin, ettei kannata rukoilla eikä uskoa jumalaan. Ei niistä ollut mitään iloa eikä hyötyä.

• Balttis

Uskoontulo on edeltää ihmisen kääntymistä Jumalan tykö, kuten Pietari asiasta opetti, Apt.2:38-40; ja siihen uskoontuloon: sydämen puhdistamiseen uskolla: Apt.15:8,9; liittyy se että: vain näille omakohaisesta uskosta vanhurskautetuille Jumala antaa todistukseksi tästä myös Pyhän Henkensä.

Tästä syystä myös Paavali kysyi Efesossa tapaamiltaan opetuslapsilta:

Apt.19:2-7; >> Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, KUN TULITTE USKOON ?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan." Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastet?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan Häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen. [ Kristilllisen kasteen asettajana ja kastajana, opetuslapsineen; Joh.3:22-4:2. ]

SEN KUULTUAAN HE OTTIVAT KASTEEN HERRAN JEESUKSEN NIMEEN. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päälensä Pyhä Henki,
      ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. Heitä oli kaikkiaan noin kolmetoista miestä.

• EL.a .K:IM

Diak. vapaaehtoinen

Sä olet ihan turha.

Vaikka Taivaan Enkeli tulis sulle sanomaan jotain, niin sä luulisit sitä joksikin hypnotijoiksijaksi.

Nuku hyvin.

• yksinmerilläkaksin

EL.a .K:IM

Sä olet ihan turha

Vaikka Allah tulis sulle sanomaan jotain, niin sä luulisit sitä joksikin hypnotijoiksijaksi.

Nuku hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      336
      7412
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4769
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3225
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3117
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2016
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1896
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      220
      1841
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1478
    Aihe