Olen usemman kuukauden jo syönyt aina pari pillerillaattaa (yasmin) putkeen ja sitten pitänyt vuototauon. Nyt kuitenkin söin vain yhden laatan ja menkkojen pitäisi alkaa muutaman päivän sisällä.
Kuitenkin menkkakipuja (näitä siis on ollut välillä, pillereistä huolimatta) on tullut jo päiviä ennen menkkoja..näin ei ole aikaisemmin ollut. Jomottavaa alaselkä ja -vatsakipua sekä pientä lämmönnousun tuntua.
Voisiko johtua tosiaan rytmin muuttumisesta, yhden liuskan syömisestä kahden sijaan? Rintojakin on aristanut jo useamman viikon. Tosin unohdin nyt viimeisellä viikolla yhden pillerin, mutta se oli viime viikolla, joten raskaus tuskin niin aikasin "oirehtisi"...?
Kuitenkin menkkakipuja (näitä siis on ollut välillä, pillereistä huolimatta) on tullut jo päiviä ennen menkkoja..näin ei ole aikaisemmin ollut. Jomottavaa alaselkä ja -vatsakipua sekä pientä lämmönnousun tuntua.
Voisiko johtua tosiaan rytmin muuttumisesta, yhden liuskan syömisestä kahden sijaan? Rintojakin on aristanut jo useamman viikon. Tosin unohdin nyt viimeisellä viikolla yhden pillerin, mutta se oli viime viikolla, joten raskaus tuskin niin aikasin "oirehtisi"...?
Vastaukset 3
Vanhimmat
Sinulla ei ole menkkoja sinä aikana kun käytät yhdistelmäpillereitä....
Se yhden pillerin unohdus voi aiheuttaa tuon oireilun (ja toki raskaudenkin), lämpö viittaisi johonkin tulehdukseen, ei siihen että söit nyt vain yhden laatan.
Lääkäri on oikea osoite, voi olla esim. munasarjatulehdus tms. Klamydia?
Niin siis tarkoitin, että menkkakipuja ennen kuin menkat on edes alkaneet. Taukopäivinähän ne tulevat. Yleensä kivut alkaa samana päivänä kuin itse menkatkin..nyt monta päivää aikaisemmin.
Tänään on lisäksi ilmaantunut virtsatietulehduksen oireita, joten tosiaan lekurin puoleen,,,
Klamydia- ja raskaustestit on otettu kuukausi sitten, negatiivisiä. Silloinkin siis vti.
... viittasi tod.näk. siihen, että se taukoviikolla tuleva vuoto ei ole menkat, vaan tyhjennysvuoto.