Nyt olisi hakusessa tilava perheauto. Nyt ei tarkoiteta ns. tila-autoja, vaan sellaisia joissa oikeasti on sitä tilaa isommallekin porukalle (aikuiset, lapset, koirat, tavarat). Tila-autot voisivat tuoda ehkä vähän helpotusta tilanteeseen, mutta oikeasti kiinnostavat mini-bussit, jotta autoa ei tarvitsisi olla vaihtamassa aina perheen kasvaessa.
Kiikarissa olisi:
- Toyota Hiace
- Volkswagen Transporter Shuttle
- Volkswagen Multivan
- Mercedes Viano / Vito
- Ford Transit
Ainoa kysymys oikeastaan onkin: minkä auton sinä näistä ostaisit (ja miksi) jos aikoisit ajaa sillä seuraavat 10-15 vuotta kunnes lapset lentävät pesästä ja saat ostaa vihdoinkin sen urheiluauton? ;)
Onko näiden autojen luotettavuus/maine suoraan verrannollinen vastaaviin pakettiautoihin…Hakusessa siis uusi tai vähän käytetty (2002 ja uudemmat).
Mikä minibussi?
36
29431
Vastaukset
- L-200
No niin.
Onnea vain perheenlisäyksen johdosta, kaikkihan sen tietävät että muksut on kivoja niin kauan kun ne eivät ole omia :D(no ei vaiskaan).
Mutta noista vakavasti harkitsisin hiacea tai transportteria ja nelivetoisena mallina. Transportterista sitä haldex-kytkimelä toteutettua eikä syncro-mallia.
Nelikkona sen vuoksi että tuollainen bussi saattaa olla aika jukuri ajettava kun talvisin tulee lunta ja tuurillaan joutuu ajelemaan auraamattomissa oloissa, tällöin vetävä etupää tuo menoon rauhallisuutta ja vakautta. Tunnetusti Suomen kesä on lyhyt ja vähäluminen, mutta talvi on pitkä ja kylmä.
Kaikkihan nuo minibusseina ovat varmasti hyviä autoja ja takuulla ei tila lopu heti kättelyssä kesken.
Haittana vain on hinta, varsinkin jos valmiin ostaa. Ei taida 70 tuhatta euroa olla kaukana jos valmista hakee, siis uudehkoa ja vähän ajettua. Tietty jos itse osaa ja on paikka missä tehdä autosta minibussi niin voi hyvinkin edullisesti saada tilavan auton.
Terveisin.
L-200. - Paku
Mersun vito/viano voi karsi joukosta kun se ei ole tarpeeksi iso.
Itse laittaisin yhdeksi kriteeriksi ehdottomasti automaatti vaihteet. Ilmastoinnista sellaista että ne monesti on suunniteltu pakettiautoissa vain suljetun ohjaamon kokoiseen tilaan! Hyöty voi olla hyvin pieni hintaan nähden kun väliseinää ei ole. 10-15 vuotta on aika pitkäaika eli Ford:n voi karsia pois joukosta ja unohda fiat vaikka et sitä tuossa maininnutkaan samoin pösö. Hiace vw tai mersun sprinter. Automaateista että jos on mahdollista valita perinteisen automaatin ja näiden uusien ropotti/automaatti kytkin vaihteistojen välillä niin valitse perinteinen!
Ammattiajossa pakuissa luotetaan eniten mersuun ja japanilainen on aina varma valinta :) Luksusta ja korkeampaa ylläpito hintaa voi hakea amerikan merkeistä.
Jos käytettyä niin siinä kyllä voi säästää paljon.
Halpahan tuo hankintasi ei tule olemaan :) Ota samaan konkurssiin myös wepasto lämmitin, joissain se tosin on ihan vakionakin. - Bubble
Ajapa autokoulussa D1 kortti (ellei D kortti ole jo taskussa). Hinta n. 1000 €.
Sitten uitat Saksasta sopivan bussin (esim. pitkä Caravelle), minkä varustelet linja-autoksi (pienoislinja-auto).
Varusteluun tarvitaan:
- astinlauta tai alustan madallus pari senttiä
- kattoluukku/ikkuna
- linja-auton ea laukku ja muut pelastusvälineet
- ajopiirturi (käytetty käy)
- 1 9 paikkaa eli usein tarvii lisätä yksi taittoistuin tai taakse 3 hlön penkki
- sammutin
- yms. pikkusälää
- poikkeuslupa
Näihin meni pari tonnia yhteensä.
Pienoislinja-autoksi katsastetusta autosta kun ei tarvitse maksaa tuonnin yhteydessä autoveroa eikä siitä mene vuotuista dieselveroa eikä vuotuista käyttöveroa.
Tiedän henkilön joka tuollaisen voi tuoda ja hoitaa varustelun/katsastuksen linja-autoksi.
Voit tietenkin ostaa valmiiksi pienoislinja-autoksi rekisteröidyn auton Suomesta. Yksi on ollut myynnissä täällä Turun seudulla.
Näin pääset edullisemmin.
Caravelle ei muuten ole mielestäni yhtään hankala ajettava talvella vaikka onkin vain etuvetoinen.
Viime talven reilun 30 cm lumipeitteet ei olleet mikään ongelma autolleni. Aina löytyi parkkiruutu, koska maavara riitti paksumpaankin lumipeitteeseen.- RH83
Me olemme perheen kanssa aatelleet tuoda saksasta pikkubussia (vit0 tai h-1). Autosta pitäisi ainakin löytyä vähintään 5 paikkaa 1 invapaikka. Itse istun pyörätuolissa. Olisi kiva jos voisit laittaa jotain vinkkejä ja henkilön yhteystiedot meiliin.
- puulastu
Moi! MIten sellaiseen henkilöön saisi yhteyden joka tuo ja varustelee esim Saksasta, linja-autoksi? Joko yritykselle tai yksityiselle.
- Hemu
Hei, On vähän vanha viesti vastata, mutta olen itse hankkimassa pienoislinja-autoa ja jos vielä tiedät kontaktin niin laita tulemaan yhteystiedot sähköpostilla tai numeroon 050-3326933.
- Ahdasta
Jep, hyviä ehdotuksia. Oma "linja-auto" olisi kiva, mutta vaimo on ilmoittanut jo hyvissä ajoin että hän ei autokouluun enää mene. Konkurssihan tässä tulee, mutta onneksi on vielä puolisen vuotta aikaa suunnitella kulkuvälinettä ennenkuin nuppiluku kasvaa ulos nykyisestä autosta. Sen jälkeen pitäisi saada mahdutettua 4kpl erikokoista (ja levyistä) lastenistuinta autoon, kaksi aikuista sekä kaksi isoa koiraa. Niin ja tietysti ne lastenvaunut ja muut romppeet.
Käytännössä tarkoittaa että penkkirivejä on oltava 3kpl ja viimeisen penkkirivinkin takana vielä kohtuullisesti tilaa. Suksiboksi auttaisi mutta koiria ei kehtaa sinne laittaa (ainakaan vaimon mielestä.)
Toinen vaihtoehto olisi se että ostaisin toisen auton ja jos koko perhe pitää välttämättä mukaan ottaa niin sitten ajetaan kahdella autolla. Tiedä sitten että tulisiko yhtään sen halvemmaksi.
Täytyy paneutua tuohon Vw/Toyota mallistoon ja alkaa asennoitumaan jo tulevaan konkurssiin. - Vaihtoehto
Entinen invabussi jonka rekisteröit kuorma-autoksi. Saat 1 7 paikkaa lämpimään ja silti verot vielä kohtuulliset.
- erkki
Itse unohtaisin Toyota Hiacen heti kättelyssä sen pitkän malli-iän vuoksi. Nykyinen Hiace on ollut jo todella pitkään myynnissä, eikä se vastaa enää ajettavuudeltaan, melutasoltaan eikä varustelultaan uusimpia pakuja (esim. Transporter, Ducato, Transit, jne...).
Itse suosittelisin tarpeeseesi joko Fiat Ducatoa, Peugeot Boxeria tai Citroen Jumperia. Kaikki kolme ovat käytännössä samoja autoja pienin merkkikohtaisin eroin. Fiat Ducato on ollut iät ja ajat matkailuautojenkin alustana ja hoitanut tehtävänsä hyvin. Ainakin Fiat Ducato ja Peugeot Boxer on saatavissa tehdastekoisina minibusseina eivätkä autot ole edes pahan hintaisia. Oheisista linkeistä löytyy Fiat Ducaton ja Peugeot Boxerin esittely:
http://www.delta-auto.fi/tinfo.asp?tid=42120&tmake=FIAT&tmodel=Ducato&ttype=Maxi 2.8 JTD 3700 12m3 van 4x4 PA
http://www.peugeot.fi/main.cfm?p=29578&a=29593&m=37&s=7
Vaikka sinulla olisikin ennakkoasenteita mainitsemiani merkkejä kohtaan, niin ennen ostopäätöstä käy koeajamassa joku em. autoista niin käsitykset saattaa muuttua. Itse ajelen Fiat Ducato 2.3 jtd pakettiautolla ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Varustelu on erinomainen, ajettavuus hyvin henkilöautomainen ja auto on halpa hankkia ja pitää.- Ahdasta
Nämä olin unohtanut ihan kokonaan. Ducaton pakettiautolla (olikohan -02 vm) olen muutamia satoja kilometrejä muuttokuormaa ajanut ja silloin ainakin vaikutti pätevältä peliltä. Oikeastaan se taisi olla ensimmäisiä kertoja kun pakettiautolla ajelin ja yllätyin henkilöautomaisuudesta. Mitään rakettejahan nuo eivät ole, mutta tilaahan tässä kaivataankin.
Tutuilla on lisäksi Ducaton alustalle rakennettu matkailuauto, joten pitää kommentteja kysellä heiltäkin.
Nämä olivat hyvä lisä listaani. :) - paku
Ahdasta kirjoitti:
Nämä olin unohtanut ihan kokonaan. Ducaton pakettiautolla (olikohan -02 vm) olen muutamia satoja kilometrejä muuttokuormaa ajanut ja silloin ainakin vaikutti pätevältä peliltä. Oikeastaan se taisi olla ensimmäisiä kertoja kun pakettiautolla ajelin ja yllätyin henkilöautomaisuudesta. Mitään rakettejahan nuo eivät ole, mutta tilaahan tässä kaivataankin.
Tutuilla on lisäksi Ducaton alustalle rakennettu matkailuauto, joten pitää kommentteja kysellä heiltäkin.
Nämä olivat hyvä lisä listaani. :)Ei voi suositella pösöjä eikä fiiatteja. Jotain voi päätellä myös siitä että missään ammattiajossa niitä ei ole juurikaan (todella vähän). Kaupungit hankkii niitä kun ne ovat halvimpia.
- erkki
paku kirjoitti:
Ei voi suositella pösöjä eikä fiiatteja. Jotain voi päätellä myös siitä että missään ammattiajossa niitä ei ole juurikaan (todella vähän). Kaupungit hankkii niitä kun ne ovat halvimpia.
Onko sulla esittää väitteesi tueksi faktoja? Omien ja muiden Ducatoa ajavien kokemusten perusteella Ducato on aivan kelpo laite siinä missä muutkin eurooppalaiset pakut myös vanhetessaan. Yli 10:n vuoden ikäiset Ducatot toimivat m-auton alustoinakin vielä varsin luotettavasti ja m-auton korin kantaminen on kaikkea muuta kuin pieni rasitus autolle.
Missäköhän peräkylässä nim.merkki "paku" oikeen asustelee, sillä pk -seudulla ainakin pyörii valtavat määrät Ducatoja/Boxereita/Jumpereita firmojen ajossa... Myös myyntitilastoissa kaikki nuo kolme pakua on erittäin hyvin edustettuina ja niiden yhteenlaskettu myyntimäärä yltää melkein suomen pakumyynnin ykkössijalle. - paku
erkki kirjoitti:
Onko sulla esittää väitteesi tueksi faktoja? Omien ja muiden Ducatoa ajavien kokemusten perusteella Ducato on aivan kelpo laite siinä missä muutkin eurooppalaiset pakut myös vanhetessaan. Yli 10:n vuoden ikäiset Ducatot toimivat m-auton alustoinakin vielä varsin luotettavasti ja m-auton korin kantaminen on kaikkea muuta kuin pieni rasitus autolle.
Missäköhän peräkylässä nim.merkki "paku" oikeen asustelee, sillä pk -seudulla ainakin pyörii valtavat määrät Ducatoja/Boxereita/Jumpereita firmojen ajossa... Myös myyntitilastoissa kaikki nuo kolme pakua on erittäin hyvin edustettuina ja niiden yhteenlaskettu myyntimäärä yltää melkein suomen pakumyynnin ykkössijalle.Että firmat ostaa niitä? Ne saa niitä halvimmalla ja kun esimerkiksi kaupunki tekee sopimuksen niin tulee vielä halvemmaksi kun ostetaan suuria eriä.
Kaupunki ostaa myös ne leasingsopimuksilla eli ei omaksi ja kaikki kuuluu sopimukseen huollot jne.
Kysyn sinulta että miksi varsinaisesti ammattiajoon hankitut ei juuri koskaan ele fiaatteja, pösöjä tai zitikoita? Esimerkiksi ambulansseja on äärettömän vähän noilla merkeillä liikenteessä Suomessa. Myöskään taksit ei suosi noita merkkejä edelleenkään.
Pikkufirmat ja kaupungit suosii halpoja merkkejä ja ihan syystäkin tietysti. Siitä ne suuret määrät kertyy, ei siellä mitään asian tuntemusta ole takana niiden laadusta kun niitä hankitaan :) - ikään
paku kirjoitti:
Että firmat ostaa niitä? Ne saa niitä halvimmalla ja kun esimerkiksi kaupunki tekee sopimuksen niin tulee vielä halvemmaksi kun ostetaan suuria eriä.
Kaupunki ostaa myös ne leasingsopimuksilla eli ei omaksi ja kaikki kuuluu sopimukseen huollot jne.
Kysyn sinulta että miksi varsinaisesti ammattiajoon hankitut ei juuri koskaan ele fiaatteja, pösöjä tai zitikoita? Esimerkiksi ambulansseja on äärettömän vähän noilla merkeillä liikenteessä Suomessa. Myöskään taksit ei suosi noita merkkejä edelleenkään.
Pikkufirmat ja kaupungit suosii halpoja merkkejä ja ihan syystäkin tietysti. Siitä ne suuret määrät kertyy, ei siellä mitään asian tuntemusta ole takana niiden laadusta kun niitä hankitaan :)Fiuken pösön ja citikan voi jättää laskuista pois kertoohan siitä jo käytettyjen hinta...kolme vuotta vanha ja ajettu alle sata tuhatta ja hinta pudonnut puolella uudesta kun taa toyota pitää todella hyvin hintansa.
- Fiat <3
paku kirjoitti:
Ei voi suositella pösöjä eikä fiiatteja. Jotain voi päätellä myös siitä että missään ammattiajossa niitä ei ole juurikaan (todella vähän). Kaupungit hankkii niitä kun ne ovat halvimpia.
mulla oli 2004 ducato vuonna 2008 ajettu sillon 80 tuhatta km :)
Tarvitsin kyseistä auto 12 kertaa :) ainoastaan 8 kertaa auto jätti tielle tai sillä ei edes päässyt sinne asti.. Luotetttavia vehkeitä..
- Jukka
Terve!
Itselläni Vito -02 rekisteröity 1 5 henkilön pakuksi. Tilaa on sekä matkustajille että tavaroille. Auto on alunperin ollut 1 8 pikkubussi elikkä sisustuskaan ei ole pelkkää peltiä ja tuolitkin ovat kunnon bussituoleja.
Lisäpenkit saa pois jos tarvee vaatii. Tottakai lisäpaikoista saa pulittaa vähän enemmän kun tavallisesta pakusta mutta on se hintansa väärtti. Jos on firma niin saa vielä alvitkin pois. Mun tapauksessa ei katsastusmies edes vaatinut väliverkkoa. Jos kiinnostaa tällaista menopeliä niin ilmoittele niin kerron.
Aj niin, autoliike joka näitä myy tuo ne saksasta niin on ainakin ruostemäärät verrattuna suomen autoihin vähäisiä.- Verottaja
Ei henkilöauton katsastaminen pakettiautoksi tuo mitään lisäetua ALV vähennyskelpoisuuteen.
Jos autossa on istuimia muualla kuin kuljettajan vieressä ja autosta on kannettu täysi autovero, tulee sitä pakettiautoksi rekisteröinninkin jälkeen käsitellä yrityksen kirjanpidossa aivan samoin kuin henkilöautoa eli vähennyskelpoisuus on voimassa vain jos auto on 100% firman käytössä. Auton yksityiskäyttö on sitten tuon jälkeen täysin kiellettyä.
Eli taas kerran huomautan, ettei pakettiautoksi rekisteröinti muuta mitenkään henkilöauton ALV vähennyskelpoisuutta, vaikka monella tuntuukin olevan moinen harhakäsitys!!! - Ahdasta
Moi. Autokarilta löytyy tällainen vuoden 2002 Vito jolla ajettu (epäilyttävän?) vähän.
http://services.netwheels.fi/toiminnot/vehicles/vinfo.asp?sid=119&vid=FGL883
Vitossa epäilyttää tavaratilan koko kolmannen penkkirivin jälkeen, mutta eipä se taida muillakaan olla kovin paljoa suurempi. Muutenhan tuo Vito sopii kriteereihin.
Linkkejä Vitoihin / firmoihin otetaan lämmöllä vastaan, sillä Saksasta tuotu auto olisi hyvä vaihtoehto. :)
Mitä eroa on muuten Viton ja V-sarjan pikkubusseilla. Hintaero niillä on kuitenkin melko suuri. - Jukka
Verottaja kirjoitti:
Ei henkilöauton katsastaminen pakettiautoksi tuo mitään lisäetua ALV vähennyskelpoisuuteen.
Jos autossa on istuimia muualla kuin kuljettajan vieressä ja autosta on kannettu täysi autovero, tulee sitä pakettiautoksi rekisteröinninkin jälkeen käsitellä yrityksen kirjanpidossa aivan samoin kuin henkilöautoa eli vähennyskelpoisuus on voimassa vain jos auto on 100% firman käytössä. Auton yksityiskäyttö on sitten tuon jälkeen täysin kiellettyä.
Eli taas kerran huomautan, ettei pakettiautoksi rekisteröinti muuta mitenkään henkilöauton ALV vähennyskelpoisuutta, vaikka monella tuntuukin olevan moinen harhakäsitys!!!Tottakai kaikki pakettiautot ovat 100%:sesti firman käytössä. Eihän kukaan aja yksityisajoja pakettiautolla. Elikkä eikun alvia poistamaan.
- Jukka
Ahdasta kirjoitti:
Moi. Autokarilta löytyy tällainen vuoden 2002 Vito jolla ajettu (epäilyttävän?) vähän.
http://services.netwheels.fi/toiminnot/vehicles/vinfo.asp?sid=119&vid=FGL883
Vitossa epäilyttää tavaratilan koko kolmannen penkkirivin jälkeen, mutta eipä se taida muillakaan olla kovin paljoa suurempi. Muutenhan tuo Vito sopii kriteereihin.
Linkkejä Vitoihin / firmoihin otetaan lämmöllä vastaan, sillä Saksasta tuotu auto olisi hyvä vaihtoehto. :)
Mitä eroa on muuten Viton ja V-sarjan pikkubusseilla. Hintaero niillä on kuitenkin melko suuri.Autokarin yksilö on todella varteenotettava tapaus, luultavasti myös saksasta.
Käy myös katsomassa www.tlauttamus.fi, sielläkin muutamia vaihtoehtoja.
Kolmannen penkkirivin takana ei tosiaankaan ole paljon tilaa. Yritä pärjätä 1 5 niin säästät dieselverossa ja saat paljon tilaa toisen penkkirivin taakse. - Ahdasta
Jukka kirjoitti:
Autokarin yksilö on todella varteenotettava tapaus, luultavasti myös saksasta.
Käy myös katsomassa www.tlauttamus.fi, sielläkin muutamia vaihtoehtoja.
Kolmannen penkkirivin takana ei tosiaankaan ole paljon tilaa. Yritä pärjätä 1 5 niin säästät dieselverossa ja saat paljon tilaa toisen penkkirivin taakse.Heps,
Viitsisitkö ottaa minulle pari mittaa Vitosta: 3-istuttavan penkin leveys (ts. mahtuuko kolme lastenistuinta rinnakkain) sekä tavaratilan leveys ja pituus kun 3. penkkirivi on poissa.
Tuo 1 5 voisi onnistua jos saisin mahdutettua kaikki lastenistuimet tuolle 2. riville. Muussa tapauksessa joutuu ottamaan 3. penkkirivin käyttöön. - Bubble
Ahdasta kirjoitti:
Heps,
Viitsisitkö ottaa minulle pari mittaa Vitosta: 3-istuttavan penkin leveys (ts. mahtuuko kolme lastenistuinta rinnakkain) sekä tavaratilan leveys ja pituus kun 3. penkkirivi on poissa.
Tuo 1 5 voisi onnistua jos saisin mahdutettua kaikki lastenistuimet tuolle 2. riville. Muussa tapauksessa joutuu ottamaan 3. penkkirivin käyttöön.Jos yhteystieotoja bussien tuojaan/varustelijaan haluat, niin mailaa osoitteeseen
miklausATjippii.fi (eli AT tilalle @)
Tuo pikkubussin muunto 1 N paikkaiseksi pakettiautoksi tai kuorma-autoksi on varmasti paras vaihtoehto sinun tapauksessasi, sillä pienoislinja-autossa ei penkkien taakse jää ainakaan Caravellen alustalla juurikaan tavaratilaa ja penkkejä ei saa edes tilapäisesti poistaa.
Kuorma-autoksi rekisteröidessä on sitten huomioitava vaadittu painoraja ja muistaakseni pakettiautoksi rekisteröinti käy vain sellaiselle autolle, josta on jo kannettu täysi autovero kerran.
Kuorma-autoksi rekisteröinti vaatii kuljettajalta tietenkin C kortin ja nykyään noihin yksityiskäyttöisiin kuorma-autoihin vaaditaan ajopiirturi, kuten linja-autoihin.
Sitä ei kuitenkaan yksityiskäytössä tarvitse käyttää... - Jukka
Ahdasta kirjoitti:
Heps,
Viitsisitkö ottaa minulle pari mittaa Vitosta: 3-istuttavan penkin leveys (ts. mahtuuko kolme lastenistuinta rinnakkain) sekä tavaratilan leveys ja pituus kun 3. penkkirivi on poissa.
Tuo 1 5 voisi onnistua jos saisin mahdutettua kaikki lastenistuimet tuolle 2. riville. Muussa tapauksessa joutuu ottamaan 3. penkkirivin käyttöön.Terve!
Elikkä tavaratilan mitat ovat syv. n.140cm lev. n.160 (pyörakoteloitten väli 115).
Penkkirivin leveys on n. 160cm. Siinä on kolme erillistä istuinta, n.45cm/kpl välit. Laskin että jokaiselle istuimelle jää kaikenkaikkiaan tilaa n. 54 cm.
Mulla on yksi turvaistuin (joutuu joskus ottamaan lapsi mukaan työajoille) ja siihen kun vertaa pitäisi kolme mennä rinnakkain hyvin.
Toivottavasti pääsette ahtaudesta eroon.
Jos haluat puhelimitse lisää tietoja niin laita numero niin otan yhteyttä.
T.- Jukka - Ahdasta
Jukka kirjoitti:
Terve!
Elikkä tavaratilan mitat ovat syv. n.140cm lev. n.160 (pyörakoteloitten väli 115).
Penkkirivin leveys on n. 160cm. Siinä on kolme erillistä istuinta, n.45cm/kpl välit. Laskin että jokaiselle istuimelle jää kaikenkaikkiaan tilaa n. 54 cm.
Mulla on yksi turvaistuin (joutuu joskus ottamaan lapsi mukaan työajoille) ja siihen kun vertaa pitäisi kolme mennä rinnakkain hyvin.
Toivottavasti pääsette ahtaudesta eroon.
Jos haluat puhelimitse lisää tietoja niin laita numero niin otan yhteyttä.
T.- JukkaMoi,
Lupaavan näköisiä mittoja. :) Noiden perusteella kehtaa jo käydä autoliikkeessä renkaita potkimassa niin saa yhden vaihtoehdon tarkasti kartoitettua. (sitten on vielä jäljellä muut merkit/mallit).
En kehtaa puhelinnumeroita alkaa keskustelupalstalla levittelemään ;) mutta sähköpostilla tavoittaa osoitteesta themes[at]luukku.com
Kiitos vielä kommenteista! :) - Tässä
Ahdasta kirjoitti:
Moi,
Lupaavan näköisiä mittoja. :) Noiden perusteella kehtaa jo käydä autoliikkeessä renkaita potkimassa niin saa yhden vaihtoehdon tarkasti kartoitettua. (sitten on vielä jäljellä muut merkit/mallit).
En kehtaa puhelinnumeroita alkaa keskustelupalstalla levittelemään ;) mutta sähköpostilla tavoittaa osoitteesta themes[at]luukku.com
Kiitos vielä kommenteista! :)Mulla oli viidellä lapsella pitkä Patrol ja toimi ihan hyvin, vaikka tavaratila kolmella istuirivilä oli surkea. Katollakin piti kuljetella.
Kun nuorin lapsi täytti kuusi, vaihdettiin kahteen 5 hengen pienehkön kokoluokan henkilöautoon. Ja mikä autuus: riitapukarit pantiin eri autoihin ja se autokunta, joka oli ensin valmis lähti reissuun, toinen pisti kotona ovet kiinni jne. ja meni perässä. Tavarat mahtui, oli aina väljää eikö kustannukset juurikaan kasvaneet, kun päästiin eroon maasturin sikamaisesta dieselverosta ja korjauskuluista.
- Luotettavin
Osta hiace joka on rekisteröity matkailuautoksi diesel vero on alle satasen vuodessa ja penkit on samat kuin bussissa eikä mitkään lankut.Hiacea suosittelen siksi että siinä on kaikista lujin tekniikka eli täysin huoleton.vito on kaikista huonoin vaihtoehto ainakin se etuvetomalli heikot vetarit vaihteisto takkuaa oven kahvat ei toimi yms yms.
- dddddddddddddddddd
veroist ei tiedä, säästää kun käyttää kondomia
- Bussikuski33
Itselläni on sen verran pienempi tarve minibussille että riittää kun sen vuokraa. Turun Pakuvuokraus on edullinen minibussi vuokraamo. Pikkubussi on hyvässä kunnossa ja melko uusi.
www.pakuvuokraus.fi tai
http://www.turunpakettiautovuokraamo.fi/minibussi.html - röpi
Bussikuski33 kirjoitti:
Itselläni on sen verran pienempi tarve minibussille että riittää kun sen vuokraa. Turun Pakuvuokraus on edullinen minibussi vuokraamo. Pikkubussi on hyvässä kunnossa ja melko uusi.
www.pakuvuokraus.fi tai
http://www.turunpakettiautovuokraamo.fi/minibussi.htmlterve! kyllähän se niin on,että hiace sen olla pitää,jos meinaa autolla ajaa!!! nää muut seisoo aina pajalla..se on totta,että ajo ominaisuudet ja äänieristys on huonompia kuin esim.saksalaisissa,mutta kyllä se alkaa v....taa istua hiljaisessa autossa tien varressa ja oottaa hinuria!!
tutulla on hiace ja 7.v aikana on mennyt remontteihin naurettavat 1000 euroo..
että näin!!! - selviytymistarinaa
röpi kirjoitti:
terve! kyllähän se niin on,että hiace sen olla pitää,jos meinaa autolla ajaa!!! nää muut seisoo aina pajalla..se on totta,että ajo ominaisuudet ja äänieristys on huonompia kuin esim.saksalaisissa,mutta kyllä se alkaa v....taa istua hiljaisessa autossa tien varressa ja oottaa hinuria!!
tutulla on hiace ja 7.v aikana on mennyt remontteihin naurettavat 1000 euroo..
että näin!!!Hiase on tehty pienikokoisten Aasialaisten mitoille, olkoonkin, ettei tuttavillasi ole mennyt montaa tuhatlappusta sen kuluihin. Mutta, jos he ovat kookkaita Suomalaisia, jotka joutuvat ajamaan Hiasea polvet kainaloissa penkin takimmaisessakin asennossa, niin juuri tuo 7-10 vuotta onkin jokapäiväisen ajon kipuraja, josta viimeistään alkavat eriasteiset tukielinvaivat, kuten mm: iskias, jäsenten puutuminen, lonkkakipu, selän lukkiutumiset/ skolioosit ja kumararyhtisyys, hartia, ja niskarankavaivoineen. Puhumattakaan lukuisista vastenmieliseistä ajotapahtumista, jotka saattavat johtaa huonotuulisuuteen ja agressiivisiin mielenilmauksiin.
Joten autoilun piikkiinhän ne nämäkin vaivat ja viat joutuvat, sitten jo puhutaankin monien tuhansien menoeristä.
- Toyotafani forever
Mulla on nyt ollut 4v Hiacen pikkubussi ja ei paremmasta väliä. Ajoneuvo/dieselvero vuoteen on vaan aivan törkeä. eikä toi dieselkään enää halpaa oo.
- valise oikein
Vitoon tai Vianoon älä koske. Katso noita myynti-ilmoitusten määriä netissä ja ihmeettele kuinka kaikki haluaa päästä niistä eroon.
Hiace on varma valinta ja Volkswagen seuraavaksi varmin.
Meillä on noita molempia suvussa ja hiaceja ei korjata ja noita volkkareita rempataan hieman enemmän muttei riesaksi asti.
Meijän perheellä jo toinen bussi hicae alla.
Hiacen voi ostaa turvallisesti vaikka mittarissa olisi lähes 500 000 km - 87k
"kunnes lapset lentävät pesästä"
Siis onko sinulla lintuja vai? eikös niiden kuljettamiseen riitä farmari ja häkit?
Ja tarkoitatko nyt isoa pakun näköistä henkilöautoa (9 paikkainen) tai minibussia (10-16 paikkainen)
Ainakin Vitoa ja Transporteria saa myös bussina - maasturvaan
Älä puljaa minkään pakun kanssa ja ihmettele bussikortteja. Hanki pitkä maasturi jossa heti rekisteröity seitsemälle. Mulla oli tossa sellanen pajero mutta onhan niitä muitakin merkkejä.
- vielnopeutta
..ja saa ajaa just niin kovaa kuin henkilöautollakin (sehän on sellanen)
- 87k
Moni kutsuu pakun NÄKÖISIÄ henkilöautoja joissa on 9 paikka minubusseiksi.
Ne ei ole pakuja, eikä busseja, vaan ne on aivan normaaleita henkilöautoja, eli normaali henkilöauton dieselvero, vaaditaan B-kortti, ei nopeudenrajoitinta, ei ajoneuvokohtaista rajoitusta jne.
Elim MB Sprinter 315 on hassu auto, sillä kun saa ajaa 80/100/120km/h riippuen siitä paljonko on veroja maksanut :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63859
- 61835