Lyrica + alkoholi

hyhhui

Kokemuksia? Uskaltaako ottaa molempia?
Nii ja nouseeko paino? Yhdestä masennuslääkkeestä aikoinaan mulle tuli 30 kiloo lisää ei kiva...

49

42482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso suru

      pikkuveli kuoli edellispäivänä Lyrican, Rivatrilin yliannostukseen.
      Tosin en ole varma oliko kyseessä myös jotain muuta.
      Lyrica voimistaa kaikkien päihteiden vaikutusta!
      Ja ovat vaarallisia jos niitä hiukankin käyttää väärin tai muiden kanssa..
      Lauantaina on kaverin hautajaiset ja kuolinsyy on Lyricat, rivatrilit ja alkoholi.
      Siitä voi kaikki tehdä omat päätelmät.
      Henkilökohtaisesti jos Lyrica-paketin jossain näen, se tuhoutuu todella nopeasti..!

      • sofiawirkkala

        Ite nappasin pari vuotta sitten kolme lätkää 300mg Lyricaa ja pullon viskiä, nollaseiskan. Eipä siitä juur tullu muuta ku kädet tärisi monta päivää. ;) Mut en suosittele kokeilemaan!


      • Fuxxx

        Epäilen tuota.. Lyricat yksi suurimpia kuolin syitä "päihderiippuvaisten" keskuudessa.. ihan kolme lätkää pullon viskiä ja heräsit kädet täristen.. jep jep.. Sulle syötetty jotain kalkki tapletteja sitten.


      • Anonyymi
        sofiawirkkala kirjoitti:

        Ite nappasin pari vuotta sitten kolme lätkää 300mg Lyricaa ja pullon viskiä, nollaseiskan. Eipä siitä juur tullu muuta ku kädet tärisi monta päivää. ;) Mut en suosittele kokeilemaan!

        veljeni kokeili ja sen kädet tärisee yhä :3 tätiseex sul vielägi 🤔🤔


      • Anonyymi
        sofiawirkkala kirjoitti:

        Ite nappasin pari vuotta sitten kolme lätkää 300mg Lyricaa ja pullon viskiä, nollaseiskan. Eipä siitä juur tullu muuta ku kädet tärisi monta päivää. ;) Mut en suosittele kokeilemaan!

        Selvän myrkytyksen merkki , olet ilmeisesti ollut aika lähellä taivaan potårtteja . Ja jos ihminen on niin tyhmä että lääkkeiden aikana ottaaa alkoholia niin vastuu on hänen itsensä . Lääke ja viina vaikuttaa samaan osaan aivoissa ja silloin tulee kolari kahden päihteen sekoituksesta. . Eikö sen enempää ole ihmisellä tietoa. Voin sanoa että ei ole kiva katsoa kun tällainen ihminen kuolee joka on ottanut lääkkeitä ja alkoholia yhdessä , siinä ei paljon järki päätä paina


    • Hyhhui

      Otan osaa suruusi. Jaksamista!

    • ajaksia

      Voi ei, ihan kamalaa. Itse olen ottanu alkoholia ja lyricaa mutta nyt taidan ruveta tajuamaan että se on oikeasti vaarallinen kombo. Sulla "iso suru" on nyt rankat ajat, mä toivon sulle jaksamista, PALJON!

      • Anonyymi

        Mä otin lyricaa 150mg pari levyä plus 07.l leijona viina raakana. Ja ei lähteny henki, voisko joku kertoo miten se henki lähtee ilman suurempia kipuja?


      • Anonyymi

        Mikään lääke ei sovi samaan aikaan. Alkoholin kanssa, ei edes tavallinen;päänsärky tabletti esim paracentamol äei edes samana päivänä .


    • jaa

      anteeksi skeptisyyteni, mutta kuka tulee kuolemaa edeltävänä päivänä suomi24 foorumille kirjoittelemaan?

      • sofiawirkkala

        Sepä se. ;)


      • uskotaanuskotaan

        Niin ja juuri ennen "pikkuveljen kuolemaa" kuoli ensin kaveri samoihin övereihin. Jep, jep...


      • Anonyymi

        Anteeksi, mutta kuka ei tiedä edeltävän ja seuraavan päivän eroa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta kuka ei tiedä edeltävän ja seuraavan päivän eroa?

        Paras kommentti ikinä😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras kommentti ikinä😂😂😂

        ja joku viis vuotta myöhemmin 😂😂😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja joku viis vuotta myöhemmin 😂😂😂😂😂😂

        Ja sinä vähän päälle vuotta myöhemmin🤣🤣🤣🤣


    • masa33

      lyrica on todellakin aika hyvä lääke kaikkiin vaivoihin. itse poden hammassärkyä, ja otan yleensä sen 1000mg lyrtsiä ja sen jälkeen vielä pullo kosanderia niin eipähän särje enää. jos sattuu ahdistamaan, niin pari pilleriä lissää tuohon doseen niin avot pojat että toimii. ei tähän kukaan ole kuollu, hulluja puhutte.

      • Tappaja nro. 1

        Lyrica aiheuttaa vuosittain eniten lääkekuolemia, enemmän kuin kaikki muut huumeet yhteensä. Varsinkin viinan kanssa otettuna henki on hiuskarvan varassa. Silti se ei ole edes kolmiolääke, mutta lekurit ja lääketehtaat tekee sillä hyvät massit.


      • jo8ni

        Ei hitto mitä paskaa. Ota selvää asioista ennen ku tollast heitä! Ääliö.
        Itselläni kuollut lyricaan ja lyrica, bentso ja opioidilääke comboo
        Itel on tää lääkitys ja alkanut tulee todella ihme oireit
        Jooh... sit on näitä jotka syö 300mg pilleret ku karkkia...


      • Emäntä2963
        Tappaja nro. 1 kirjoitti:

        Lyrica aiheuttaa vuosittain eniten lääkekuolemia, enemmän kuin kaikki muut huumeet yhteensä. Varsinkin viinan kanssa otettuna henki on hiuskarvan varassa. Silti se ei ole edes kolmiolääke, mutta lekurit ja lääketehtaat tekee sillä hyvät massit.

        Ei hele mitä paskaa! Lyrica ON kolmiolääke!


      • Narkkitopi82
        Emäntä2963 kirjoitti:

        Ei hele mitä paskaa! Lyrica ON kolmiolääke!

        Idiootti ei ollut vielä kun tämä keskustelu on käyty


    • Dkdlgkdi

      Tajuttomaks menin, en tiedä johtuuko siitä vai siitä et olin ottanut pamin , pirii ja hiisannu mut näin kävi. Otin 3 lyricaa.

    • fobbatrolli

      jää kait tääkin on yksilöllistä mut itellä on paras kombotus lyrican kaa ollu

      subu lyrica triva alko ja piri eikä tapahtunu mitään kummenpaa ku muutenkaan mulle mistään kombotuksista normi kuositus mulle oli aikoinaan... :)

      tiedättekö ees mistä puhutte?

      se on vaaralista huudella täällä jos ei tiedä asioista mitään voitte aiheutta jonkun kuoleman vaikka sitä ette tiedä teidän trolli jutuillanne!!!

    • Lyyrika

      Mulla nousi Lycicasta paino puolen vuoden aikana noin 10 kiloa, vaivoihin se auttoi, mutta muuten en enää sitä ikinä halua syödä.

      Alkoa join jonkin verran, mutta en älyttömyyksiä. Annos oli 2x300mg päivässä. Lienee sekaisin käytettynä hyvin vaarallinen, ja varmasti myös alkoholin kanssa.

      Ihmeen helposti sitä määrätään kaikenlaisiin vaivoihin, koska siitä irti pääseminen aiheutti todella kovat vieroitus oireet, pahoinvointi,ripuli, kylmä hiki,vetämätön olo. Lopetusta ei edes tehty kuin seinään, vaan vähitellen annosta pienentämällä.

    • kassuliini

      Kukaan ei voi ennustaa kuinka käy jos ottaa yliannoksia. Siihen kuinka käy, vaikuttaa paino, ikä, aikaisempi käyttö, yleinen terveydentila; se, onko sydänsairauksia esim. sillä vähäisempikin annos voi lakkauttaa sydämen toiminnan. Jos taas sydän on vahva, niin tilanne on toinen.
      Myös tietenkin vaikuttaa se mitä muita aineita ottaa samanaikaisesti.
      Niin että kukaan ei voi täällä sanoa että ei tehoa eikä vaikuta koska MINUUN ei vaikuttanut! Tuntekaa edes jotain vastuuta.

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus


    • tietoaaineista

      Pregabaliini (kauppanimi Lyrica) on gabapentiinistä edelleen kehitetty antikolvulsiivinen lääkeaine.

      Sitä käytetään paikallisalkuisen epilepsian, neuropaattiseen kivun ja yleistyneen ahdistuneisuushäiriön hoitoon. Yhdysvaltojen lääkevirasto FDA on hyväksynyt sen hoidoksi myös fibromyalgiaan, mutta ei yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön. Lääkkeen toi markkinoille Pfizer.

      Pregabaliini on aivojen välittäjäaine GABA:n johdos. Lääkettä markkinoi ja myy Suomessa Pzifer ja rinnakkaislääketuojat Orifarm ja Paranova.[1]

      Hoito aloitetaan 150 mg vuorokausiannoksella ja suurennetaan vasteen ja siedettävyyden mukaan 3–7 vuorokauden kuluttua 300 mg:aan. Tarvittaessa annosta voidaan suurentaa viikon kuluttua enimmäismäärään, 600 mg:aan.

      Historia

      Pregabaliinin löysi lääkekemisti Richard Bruce Silverman Northwestern University:ssä Yhdysvalloissa. Euroopan Unioni hyväksyi lääkeaineen vuonna 2004. Yhdysvaltain lääkevirasto FDA hyväksyi sen käytön epilepsian, diabeetikkojen neuropaattisiin kipuihin ja herpeksen aiheuttamaan neuralgiaan joulukuussa 2004 ja se tuli Yhdysvaltain markkinoille syksyllä 2005.

      Kesäkuussa 2007 FDA hyväksyi Lyrican fibromyalgian hoitoon ja se oli ensimmäinen lääke, joka hyväksyttiin tähän käyttötarkoitukseen ja säilyi tänä siihen saakka, kun duloksetiini sai FDA:n hyväksynnän samaan käyttöön kesäkuussa 2008.

      Pregabaliinin patentti vanheni ja rinnakkaislääkkeet tulivat saataville Kanadassa vuonna 2013, Euroopan Unionissa oletetaan tämän tapahtuvan vuonna 2016 ja USA:ssa 2018.

      Haittavaikutukset

      Yleisimpiä pregabaliinin käytön haittavaikutuksia:

      Hyvin yleisiä (enemmän kuin 10 %:lla): huimaus, väsymys

      Yleisiä (1–10 %:lla): näön hämärtyminen, kaksoiskuvat, lisääntynyt ruokahalu, euforia, sekavuus, värikkäät unet, muutokset seksuaalisuudessa, ärtyneisyys, ataksia, keskittymiskyvyn muutokset, koordinaatiokyvyn muutokset, muistivaikeudet, vapina, puhekyvyn muutokset, parestesia, kiertohuimaus, suun kuivuminen, ummetus, oksentelu, lisääntyneet ilmavaivat, erektiovaikeudet, uupumus, turvotukset, epänormaali kävelytyyli, painon lisääntyminen.

      Epätavalliset (0,1–1 %:lla): masennus, letargia, levottomuus, hallusinaatiot, silmien nykiminen, tuntoaistin muutokset, takykardia, syljenerityksen lisääntyminen, hikoilu, kuumat aallot, kutina, lihaskrampit, lihaskipu, nivelkivut, virtsaamisvaikeudet, muutokset verenkuvassa, munuaiskivet

      Harvinaiset (< 0,1 %:lla): neutropenia, muutokset sydänsähkökäyrässä, verenpaineen muutokset, haimatulehdus, nielemisvaikeudet, virtsamäärän väheneminen, lihasvaurio, itsetuhokäyttäytyminen.

      Väärinkäyttö

      Pregabaliinilla on myös väärinkäyttöpotentiaalia sen miedosti euforisoivasta vaikutuksesta johtuen. Kuitenkin tämä vaikutus pienenee pregabaliinin pitkäaikaisessa käytössä, kun lääkkeeseen kasvaa toleranssi.[2] Pregabaliini suurina yliannostuksina voi kuitenkin olla hengenvaarallista.[3]

      Pregabaliinia käytetään myös sekaisin alkoholin kanssa, ja myös tämä voi olla hengenvaarallista, erityisesti jos pregabaliinia ja alkoholia otetaan suuria määriä, tarkoittaen 600mg:n maksimiannostuksen ylitystä esimerkiksi useilla grammoilla

      • höpöheinä

        Syönyt yli 10 vuotta Lyrica 300mg,heti kun se alkoi tulla markkinoille. Ei ollut silloin edes kolmio lääke. Aamuisin 2 illalla 2. Lisäksi 7 vuotta 2mg xanor 6mg ja Oxycontin 20 mg x 5. En käytä alkoholia. Hengissä ollaan,että teille jotka täältä kaivatte infoa,niin tarkistakaa ny jostain muualta vähän paremmin faktat ennen postausta perkele.


    • mattsson

      kyl lyricaa ja alkoo voi ottaa iha huolletta ite joka päivä tosin ei se sit enään toisen päivän jälkee enää sano mitää mut silti e on vaa otettava jos jättää pois ni niin helvetillinen olo ei pysty puhuu ja ahdistaa ei saa nukuttuu yms en suosittele alottamaan tota lääkettä ikuinen helvetti nyttenki suus 8x300ml ja olutta

    • Lyppe

      Suotta parjattu lääke!
      Olen syönyt 3 x 75mg vuoden ajan, lisäksi Rivatril 6 tabl, pari masislääkettä ja päälle seroquelia... illan finaali noin 10 olutta ja unilääke. Hengissä ollaan ja vasta kävin terveyskontrolissa: maksa-arvotkin ihan normaalin puitteissa.
      Täällä foorumilla on paljon "tietäjiä", joilla ei sitten mitään kokemuksia Lyricasta.

    • Ihmetteleee

      Jos ottaa 75mg lyricaa ja alkoholii niin tuleeks siitä jotain vaikutuksia? Ja mitä vaikutuksia tulee jos tulee?
      Olen ite pienikokonen, 45kg ja alle 160cm.... Jos sillä on jotain väliä :D

      • enskaH

        muija painaa 51kg ja 161cm pitkä ja otti 7x 150mg lyytejä viinaa ja kaljaa ja tossahan toi naureskelee eikä mitää kummempaa ku vähä motoriikkaa heittää ite sama annos eikä oikee mitää kummempaa tolet kyllä korkeella molemmilla lääkkeistä


    • entarvi

      En ottaisi kumpaankaan.

    • ensuosittele

      Joku uskaltaa, joku ei. Itselleni tuli maailman kauhein darra muisti meni enkä enää juo ennenkuin olen lopettanut Lyrican. Enkä edes juonut paljoa. Eli en suosittele. Tosin tämähän on tietysti yksilöllistä eikä kaikille tule samoja oireita. Mulla on Lyrica epilepsiaan, hermosärkyyn ja todella vaikeaan ahdistukseen ja paniikkihäiriöön. Muuten aivan loistava lääke ja olen saanut avun jokaiseen vaivaan, mutta haittavaikutuksena lihominen. Puolessa vuodessa 20kg. Inhoan ulkonäköäni enkä pysty katsomaan peiliin.

    • NOTaLYRICAfan

      Sain hermosärkyyn Lyricaa - olin vasta ensimmäisen viikon ottanut 1:n pillerin ja seuraavalla olisi pitänyt tuplata kahteen. Nukuin 5 tunnin päiväunia ja olin muutenkin pihalla. Päätin lopettaa kun itse vaivaan ei vaikuttanut mitenkään - paitsi kun oli taju kankaalla. Yksi päivä oli välissä ilman lääkettä ja menin baariin. Join ehkä pari lasia viiniä. Lopputulos: ei muistikuvaa mistään ja heräsin kotitaloni nurmikolta aamuyöstä. Ulko-ovelle olisi ollut vielä 10 metriä mutta voimat loppu siihen. Onneksi oli alkusyksy ja lämmin yö. Ja heräsin ennen hesarinjakajan tuloa.

      Lääkäri sanoi mulle ennenkuin lähdin vastaanotolta että ota yhteyttä jos tulee fiilis että haluat hypätä parvekkeelta, muttei tarkentanut mitenkään miksi niin sanoi. Vasta myöhemmin googlettelin ja löysin tuon itsemurhariskijutun.

      Ja sanottakoon vielä tämä: menin seuraavalla viikolla osteopaatille ja puolen vuoden hermosäryt lähtivät yhden käsittelyn jälkeen ja ovat pysyneet poissa nyt 6 vuotta.

    • Hupiheinää

      Niin mutt net toimii välittömästi? Ei kiinnosta syödä sokerillereitä kuukaussotalla paskan olon jatkuessa.

    • Ninniz

      Mun kaveri ottii lyrtsii ja bissee ja se oli ihan vitun sekasi !

    • Lelri

      Wittu!

    • Anonyymi

      Ei oikein löytynyt nyt sopivaa, kun yleensä leikkausten yhteydessä anaestesia-lääkäri kysyy että minkälainen puudutusaine sinulle sopii, ennen kuin puuduttaa?

      Minulle ei ainakaan sovi opioidit, kokaiinijohdannaiset sopivat ja toimivat hyvin, mutta kumpikin alkaloideja sinänsä, mutta toimintatapa on hieman erilainen, paljonkin erilainen sitten.

      Immuuni morfiinille :D Mutta kokaiinille en :D

      • Anonyymi

        Tuolloin olin leikkauksessa, kyynärpää, hermostopinni joku oli jotta sormet eivät toimineet kunnolla, todellakin aneastesia lääkäri oli siinä vieressä koko ajan: sano jos tuntuu mitään, kun hakkasivat jollain hakulla oikein luuta, koko käsivarsi oli puudutettu kokaiinilla sitten kainalon kautta, tuntui hassulle kun toinen käsivarsi oli täysin tunnoton hetken aikaa, palautui nopeasti.

        Anaestesia lääkäri oli koko "vasaraoperaation" lähellä siinä sanoi että ilmoita heti jos tuntuu mitään... oli hyvin ja oikein tehtyä anaesthesiaa tuollainen, kyllä, kun kysyy mikä sopii hyvin, jos asiakkaalla on kokemusta.


      • Anonyymi

        Mulla on helvetin outo suhde lyricaa. Olen korvaushoidossa ja tarkoituksella ottanut lyricaa nyt jonkun aikaa. Aluksi tuntui, että tää on helvetin sopiva lääke, nyt tuntuu sekavalta, olen useita päiviä kärsinyt muistinmenetyksiä, haparointia, unettomuutta ja olo on maaninen. Tulee tehtyä liikaa, ja samalla ei mitään. Taustalla vakavia mielenterveyden ongelmia, mutta jos olen ilman hikoilen liikaa, on kylmä ja tuntuu kuin olisin sairas. Painajainen vai enkeli, en osaa sanoa mutta tuntuu että ei mene hyvin!


    • Anonyymi

      Joo toi lyyti on lääke mistä on kokemusta. 2006 lähtien syönyt ja nyt tuli 18000mg vedettyä 9 päivän aikana nyt takas 600 päivässä jalat alkoi kerään vettä nukuin hyvin ja kun nyt tuun alas niin muutaman päivän jalat kovilla ja sit takas normaaliin. Paikat puutuu, potenssi ongelmia, joo kipuun otan oxycontin kanssa. Hyvä lääke mutta koukuttavin mitä oon kokeillut, olin 3kk ilman ja reflat seuras vaan söin 75mg lyytiä kaikki oli normaalia

    • Anonyymi

      Nyt syönyt lyppeä 12v ja juon melkein päivittäin.
      Kun otan olutta, niin heitän aina 75mg tai jne kielenalle.... maistuu hyvältä :)
      Masis etolääke on Cymbalta 60mg jonka otan ennen nukkumaan menoa.
      Muuten zampat vaihdettiin rivaan ja niitä menee 6kpl päivässä.
      Mirtaza 3 x 15mg unettomuuteen ja jos ne auta, niin 25mg Atarax.
      Otan senkin kielen alle, mutta polttaa aivan helkkaristi!

      Olut ihan ok ja parit väkevät shotit.... mutta jos enemmän väkeviä...
      menen ihan sekaisin ja yleensä tulee onglemia!

    • Anonyymi

      Kuulostaa hienolta elämältä.

    • Anonyymi

      Kaikki on yksilöllistä.
      Tonni lyricaa lava bisseä.
      Normi satsi ja vielä henki kulkee.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiitos, todella tärkeää, että jaoit linkin! Katsoin dokumentin ja sain itselleni tarvitsemaani tietoa.


      • Anonyymi

        Onko tullut punaista kolmiota vieläkään?
        Lisätty pkv lääkkeisiin
        https://fimea.fi/-/uusia-aineita-huumausainevalvontaan

        9.12.2022
        Huumausainelain asetukseen huumausaineina pidettävistä aineista, kasveista ja valmisteista (543/2008) lisätään neljä uutta ainetta.

        Huumausaineena valvotaan 16.1.2023 alkaen seuraavia uusia psykoaktiivisia aineita:

        norfludiatsepaami
        3-CMC
        3-MMC sekä lääkeaine
        pregabaliini, jonka luokittelu huumausaineeksi tulee voimaan vasta 1.6.2023.
        Pregabaliinin valvonta tehostuu
        Laajasti lääkkeenä käytetyn pregabaliinin väärinkäytöstä on raportoitu haittoja jo pitkään. Luokittelun myötä pregabaliinia sisältävien lääkemääräysten näkyvyys ja seuranta lääkettä määrättäessä ja toimitettaessa paranevat. Luokittelu tulee kuitenkin voimaan vasta ensi kesänä, jotta erityisesti lääkkeen määrääjät ja lääkkeen käyttäjät ehtivät sopeutua valvonnan tehostumisesta seuraaviin muutoksiin. Pregabaliinivalmisteiden lääkemääräysten voimassaoloaika luokittelun voimaantulon jälkeen kirjoitettujen lääkemääräysten osalta lyhenee yhteen vuoteen nykyisestä kahdesta vuodesta.

        Pregabaliinia sisältäviä lääkevalmisteita tullaan valvomaan pkv-lääkkeinä tämän muutoksen myötä. Fimea tulee tiedottamaan luokittelusta seuraavista muutoksista tarkemmin kevään aikana.


    • Anonyymi

      Pregablin/lyrica + alkoholi VOI aiheuttaa hengityslaman. Ja vaikka nyt jollain ei ole aiheuttanut niin ota enemmän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe