Ajokortit saamisen ikäraja pitäisi nostaa 25 vuoden paikkeille. Nuorilla ei vielä harkintakyky ja vastuullisuus riitä liikenteeseen.
Nuori seinäjokinen 18-vuotias nainen kaahasi korttinsa kuivumaan lauantaina kello 2.35 valtatiellä 19 Seinäjoella. Poliisi mittasi naisen nopeudeksi 130 kilometria tunnissa. Alueella on 80 km/h nopeusrajoitus
18-vuotias laitilalaismies kuoli ulosajossa Laitilassa torstai-iltana. Hän menetti vuosimallia 1987 olleen autonsa hallinnan kello 20.30 Salontiellä, joka kaartuu turmapaikalla loivasti vasempaan.
18-vuotias kauhajokelaisnainen loukkaantui risteyskolarissa Kauhajoella lauantai-iltapäivänä.50-vuotias kauhajokelaisnainen oli ajanut henkilöautolla Kenttätietä pitkin Aronkylään päin. Kun nainen tuli Kenttätien ja Pohjoisen Yhdystien risteyksen, hän ei ollut huomannut oikealta tulevaa henkilöautoa ja törmäsi siihen. Kyseisessä risteyksessä on kärkikolmio-liikennemerkki.
Seinäjoelta kotoisin oleva 18-vuotias mies kuoli liikenneonnettomuudessa lauantaina illansuussa Seinäjoella.
Paikkakuntalainen keski-ikäinen mies ajoi kuorma-autoa ja häntä vastaan tuli henkilöauto heittelehtien sohjoisella tiellä. Kuorma-autoilijan väistöyrityksistä huolimatta henkilöauton vasen etukulma osui kuorma-auton etukulmaan.
Kortti pois teineiltä
13
202
Vastaukset
- viherkommari
Uskon että keski-ikäisetkin osaavat kaahata. Turha nuoria on syyllistää.
Osa voi olla onnettomuuksia, mutta osa johtuu siitä että ajetaan rallia yleisillä teillä, eli tahallista riskinottoa. "Maailman nopein kansa" aiheuttaa paineita ajaa kuin Neste Oil rallyssa ajetaan.- sinikokoomuslainen
ole vaikka homekommari mutta jos ei ole älliä päässä niin ei ole, teineillä sitä ei ole että turha siinä mielessä puolustella.
- BMW 320da -09
sinikokoomuslainen kirjoitti:
ole vaikka homekommari mutta jos ei ole älliä päässä niin ei ole, teineillä sitä ei ole että turha siinä mielessä puolustella.
Viherkommari puhuu asiaa! Totta,jotkut nuoret ajaa holtittomasti ja selviävät tuurilla mutta näin ei toimi kaikki nuoret.Kuten ei kaikki keski-ikäisetkään.Ne taas luulevat olevansa maailman parhaimpia kuskeja koska ovat selviytyneet ratin takana viimeiset 25 vuotta.Ja sitten painetaan menemään rekasta ohi ja hups! ,ei riittänytkään ohitus tila ja sitten löydetään ittensä ojasta katollaan.Se että se onnistuu
20 000 kerrtaa ei sano sitä että 20 001 kerta onnistuu.
Ja tän tekstin kohdalla voi laskea myös miinukset plussiksi koska jota kuta vanhaa kutaletta on alkanut sapettaa tälläisen 26v kaverin lätinät.
- mies 26
Samaa mieltä aloittajan kanssa kyllä kortti ikä pitäisi nostaa ainakin 25 ikävuoteen. Kun nyt itsekin muistelen kun olin 18 niin oli ajatusmaailma erilainen eikä paljoa tullut liikennesäännöistä välitettyä ja tuli kiihdyteltyä muiden kanssa, mutta nyt kun sitä ajattelee niin tuntuu niin lapselliselta vaikka tehoa kyllä riittäisi nykyisessä autossa kiihdyttelyyn. 265hv 360nm.
- tietäjä92
Kortti tulisi kaiketi poistaa myös keski-ikäisiltä miehiltä, etteivät vaan sitä kauan kaipaamaansa tehokasta urheiluautoa tai moottoripyörää pääsisi koskaan ajamaan!
- liikaakuoleenuoria
Ei tosiaan pidä yleistää, mutta tottahan se on, että turhan monella teini-ikäisellä ei ole tarpeeksi älyä päässä auton hallitsemiseen. Huomaahan sen jo mopoilla ajavista 15-vuotiaistakin.
Miksei vaikka jo autokoulussa pidettäisi yksi sellainen tunti, että mennään johonkin hiljaiselle tielle tai ihan varta vasten tehdylle mutkaiselle radalle ja sanottaisiin, että anna mennä niin kovaa kuin sielu sietää. Tulisipahan sekin kokeiltua ja huomattua, että ei se niin kivaa ja helppoa olekaan, varsinkaan siinä vaiheessa kun yllättäen tulee mutka vastaan. - pojankolttiaine
terske! minä olen taas osittain samaa mieltä oon nyt ajanu työkseni isoa kuorma-autoa puolisen vuotta ,mutta liikenteessä tulee virheitä aina muttta olen kyllä huomannut keski-ikäiset miehet luukuttaa audillaan tai bemarillaan ihan perseessä kiinni ja jotkut eivät päästä ohitse ,ja vilkkuja ei käytetä se on niin perkeleen ärsyttävää. kaistaa kun vaihdetaan vilkkua vilautetaan kerran kun auto on jo yli puolet yli kaista viivan. en nyt tarkoita että aina on näin automerkillä mutta tuli vaan mieleen nuorilla ja vanhoilla samat onkelmat. itse en liikenteessä lähde leikkiin mukaan ,ajelen paljon muutenkin kun työ aikana. malttia liikenteessä !
- Äidinkieli 8+
Vaan kirjoittamaan et sitten siellä peruskoulussa oppinutkaan?
Kun piirtelit niitä kirkkoveneen kuvia kaiket tunnit? - BMW 320da -09
Pitää muuten paikaansa.Faija panoi aina menemään heti rekasta ohi kuin mahdollista ja vilkkua "ei osannut" käyttää.Keskii-ikäisten ongelma on se että on tottunut jo 25 vuoden aikana että osaa kaiken niin hyvin ettei enään jaksa kiinostaa tehä tollaisia juttuja kuin vilkun näyttäminen.Se on vähän sellasta,"kyllä mä osaan"välinpitämättömyyttä.
- pojankolttiaine
en minä kirjoittamisesta tiedä ,mutta ei täällä siitä ollutkaan kyse vaan nuorten liikennekäyttäytymisestä
- Kovinpa olisi
Hankalaa työssäkäynti ym. nuorilla jos kortin saisi vasta 25-vuotiaana.
Useista vanhana kortin ajaneista ei koskaan tule hyvää kuljettajaa.
Nuorena asiat menee helpommin "selkäytimeen".
- VLP
Mitäs nuoret sitten tekisivät siihen 25v asti vapaa-aikanaan kun ei autolla saa liikkua, nyt siinä autossa on kuitenkin yksi selväpäinenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3574224Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1393713Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92411Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei112224KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti732002Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1501891- 1181789
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181788Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241399Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1551075