Kuntopyörällä laihduttaminen

"polkija"

Ostin kuntopyörän ja ajattelin ruveta polkemaan sillä.
n.10 kiloa olis ylimääräistä..

22

21485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3m3m

Eikö oikea polkupyörä olisi parempi valinta? Sillä pääsee mukavasti paikasta toiseen.

• sweetsixty

Tällä säällä? Ei todellakaan...

• erkkokerkko
        sweetsixty kirjoitti:

Tällä säällä? Ei todellakaan...

"Ostin kuntopyörän ja ajattelin ruveta polkemaan sillä.
        n.10 kiloa olis ylimääräistä."

Itse olen samalla systeemillä aloittanut jokin aika sitten.

Olen tehnyt 5-7 kertaa viikossa 500 kcal:n treenin kuntopyörän mittarin mukaan, eli ajallisesti vastuksella 5 n. 40-50 minuuttia, kohtalaista polkemista.
        Oma paino oli alussa 124 kg ja painoindeksi 34. Painoa on tippunut 0,5-1 kg:n viikkovauhtia jo useamman kuukauden. Kunto ja energisyys ovat lisääntyneet melkoisesti.

10 kiloa saat tällä systeemillä pois noin 3:ssa kuukaudessa, eli jos nyt aloitat (15.1), niin 15 huhtikuuta alkaa olla varmasti aika lähellä tuo tavoite 10 kg. Kesällä olet jo hyvässä rantakunnossa.

1 kg:n polttamiseen tarvitaan 7000 kcal energiavaje. Jos teet esim. viikossa 7 x 500 kcal treeniä =3500 kcal vajetta, eli 0,5 kg viikossa.

Kannattaa ottaa huomioon että säännöllinen liikunta aiheuttaa myös jälkipolttoa, joka jatkuu koko vuorokauden, lisäksi energisyys lisääntyy, jonka takia todennäköisesti muukin arkiliikunta lisääntyy. Näin lähes 1 kg viikossa on mahdollista pelkästään liikuntaa lisäämällä, toki ruokavalion rukkaus nopeuttaa kilojen karisemista entisestään.

• "polkija""

Kyllähän minulla on polkupyörä,mutta näillä keleillä ei oikein viitsi lähteä ulos pyöräilemään..
      Oliskohan jotain treenaus ehdotuksia..

• Tsemppiä!!

Alotat ensimmäiseksi vain polkemaan vinhaa vauhtia sillä. Ja jos siinä on se vastus juttu niin kovenna sitä sitten heti kun painoa alkaa pudota, ja muista pitää ruokavalio kohdillaan. Ei tuossa kuntopyörässä mitään vikaa ole! Kuka jaksaa tällasella loskalla ajaa tuolla ja sairastuttaa itsensä, olen tästä esimerkkinä. Nyt paha flunssa iskenyt, nenä vuotaa ja aamulla kurkku kipeänä!

• JeejeeKuntopyörä

Itselläni on ollut kunnollinen pyörä vuosia, mutta ostin silti kuntopyörän. Normaalista pyörästä kun sattuu jarrut löystymään, renkaat puhkeamaan, ketjut katkeamaan ja tuulivastus vituttamaan. Ja jos et halua tuhlata 100 euroa niin et saa mistään luotettavaa matkamittaria, joka kertoisi nopeuden, lenkin pituuden jne. Sekä talvella tuolla polkeminen on vaarallista. Käytän polkupyörää jotta pääsen pisteestä A pisteeseen B, mutta kaikki kuntoilu tulee hoidettua kuntopyörän avulla. Nyt on jo 1000 km tuolla poljettu ja kevyemmän ruokailun (vaikkakin ruokavaliota en ole muuttanut muutakuin makean syömisen lopettamalla) paino on pudonnut 10 kiloa.

• Polkija!!!

Nyt olen polkenut yhteensä 13 kertaa kuntopyörällä n tunnin joka päivä kalori mittari on näyttänyt joka kerta noin tuhat kulutettua kaloria. paikkaansa pitävyydestä en tiedä, kilometrejäkin on kertynyt aina n. 25-29km..
      Vielä ei ole painossa tapahtunut mainittavaa muutosta suuntaan eikä toiseen,koskahan alkaa paino tippua 181/90kg
      Miten kannattais pitää noita lepopäiviä?

• ninni7000

Tunnissa et kyllä pysty tuhatta kaloria kuluttamaan kuntopyöräilyllä, eli ei ole mittari luotettava. Semmonen 500-600 on varmaan lähempänä totuutta.

• mies 36 vuotta

Mä pudotin jo 10 kg painoo pois ja siihen meni mulla 2,5 kk aikaa. viel olis tarkotus pudottaa toiset 10kg ja aion tehdä sen 2 kuukaudessa. syön terveelliseti. paljon hedelmiä ja vihanneksia ja poljen 80 minsaa päivässä. Aamulla 50 minsaa ja illalla 30 minsaa. mulla on 8-10 vastus kun isoin vastus on 12. mittarin mukaan kuluu 1000kcal tos 50 minsas mut oikee luku on n 800kcal mitä kulutan. kyllä se siitä kun jaksaa polkee vaan. itse kattelen telkkarii ja kuuntelen musaa polkiessa ni hyvin menee.

• Polkija.....

Mulla pyörässä sähkömagneetti vastus. Säätää automaattisesti ohjelman mukaan.
      suurin vastus on 16,eli todella rankka.
      Olen ajatellut että ei ihan pidä paikkaansa tuo kalorilaskuri mut mitäpä väliä sillä, tarpeeksi kauan kun jaksaa niin pakkohan tuloksia on tulla..
      15 poljettua tuntia takana..

• dfbEF

Kuntopyörä selkään ja metsään 5-6 tunnin kävelylenkille jokaikinen päivä, niin tuloksia näkyy jo kahdessa viikossa.

• OpenVPN

Talvella kuntopyörä on kyllä mainio liikuntaväline. Jos on aikaa, niin telkkariin leffa pyörimään ja poljet sen 90 minuuttia, samalla viihdyt ja saat kuntoilua. Ei tarvitse olla raskaskaan asetus, kun kesto on pidempi.

• Onpas mainio...

Joopa joo. Kuinkahan monta liikuntalaitetta talouksissa pölyttyy nurkissa... Ne on ostettu juurikin siihen "voi samalla katsella telkkaa kun kohottaa kuntoaan" -höpöön. Taatusti 99% on käyttämättömänä telkan tuijottelun ajan. Se prosentti on ihan omaa luokkaansa, taitaa liikkua muutenkin jatkuvasti.

Telkka kaatopaikalle ja laihduttaja metsään parin tunnin kävelylenkille päivittäin. Polkuja ei saa käyttää. Pieni sade ei haittaa lainkaan. Ymmärrän jos ei pilkkopimeällä viitsi lähteä joka päivä. Muita tekosyitä en jaksa kuunnella. Viikonloppuina kun kävelee parikymmentä kilsaa päivässä, niin läski lähtee. Samalla kun syö 2000 kcal päivässä.

• OpenVPN

Ei oo mitään väliä mitä sä et jaksa kuunnella. Ne, jotka ei jaksa kuntoilla olkkarissa, ei varmana vaivaudu metsään. Ainakin todennäköisyydet kuntoilulle hieman kasvaa, kun kuntopyörä on olkkarissa. Mä kuntopyöräilen katsellessani TV:tä, koska muuten en liikkuisi koskaan.

• laihduin 27 kg

helmikuussa 2010 ostin kuntopyörän ja olen sitä polkenut todella paljon. Melkein koko ajan se on ollut tossa telkkarin edessä ja olen sillä polkenut tunnin tai kaks päivässä. Ei mun fillari ainakaan ole nurkassa ollut pölyttymässä. Painoa lähti
      27 kg joten hyödyllinen laite se on. Tarvii kuitenkin syödä terveellisesto jos aikoo laihtua.

• Polkija!...

Halusin vain kommentteja kuntopyöräilystä, kiitos.
      Kyllähän se niin on että monikin ostaa jonkin kuntoilulaitteen mut eipä sitä juurikaan tule käytettyä, Minäkin olen hiihdellyt aiemmin ja muutenkin harrastanut liikuntaa , milloin enemmän milloin vähemmän.
      Tuosta pyöräilystä on kokemusta jonkin verran, viime kesänä ajelin fillarilla töiden jälkeen yhteensä 3600km.
      Aika usein vaan piti lähteä polkemaan, vielä 8 tunnin työpäivän jälkeen...
      Mutta laittakaahan kokemuksia tuosta sisäliikunnasta ja varsinkin kuntopyöräilystä on todella uusi harrastus

• Polkija.,,..

Olen jatkanut polkemista nyt joulukuun ajan, painossa ei sanottavampaa muutosta suuntaa tai toiseen , mutta paikat on kiinteytyneet aika hyvin,vatsakin on pienentynyt, Meinaan jatkaa polkemista tuonne huuhtikuulle sisätiloissa ja sitten jatkuu harrastus taas ulkona...
      Tsemppiä kaikille

• ernoman

Toivotaan että mielenkiinto kuntoiluun säilyy. koska ei oikein ole mitään oikotietä, ravinto liikunta.siinä se. Kuntoiluhan on myös muutenkin hirmu terveellistä...

• Polkija,,,,

Kohta kuukausi poljettu. nyt alkaa paino tippumaan. Olen jatkanut n. tunnin päivässä tahtia, kalorimittariin kertyy n. tuhat joka kerta. todellinen ehkä 600-800calTsemppiä kaikille laihduttaville..

• POlkija..

Kuntopyörällä polkeminen on varsin mukavaa, painokin pudonnut kuukaudessa melkein kolme kiloa, Lihasta tullut ja vatsan ympärys pienentynyt :)
      Täytyy jatkaa varmaan tuonne huuhtikuulle ja sitten kelien salliessa taas ulos fillaroimaan, Tsemppiä kaikille laihtujille..

• stuppari

Paino putoaa hitaasti mutta varmasti, tunti puolitoista päivässä ja syöminen terveelliseksi niin vaikuttaa..

• Polkija!!!!!

Melkein neljä kuukautta olen polkenut kuntopyörällä, paikat ovat kiinteytyneet mukavasti ja painokin on pudonnut. jos vielä maaliskuun ajelis sisätiloissa ja sitten pääsiskin jatkamaan harrastusta ulos.
      Tsemppiä vaan kaikille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6665
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2285
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1042
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      87
      942
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe