Palstavaalit

gallupoitsija

Ketä äänestät pressanvaaleissa ekalla kierroksella?

Laita esiin myös seuraavat asiat:
* sukupuolesi
* ikäsi a) alle 20v, b) 20-35v, c) 35-50v, d) yli 50v
* oletko sinkku vai parisuhteessa?

Saa vastata täysin anonyymina!!

70

249

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haavistoa.

      Nainen, c, suhteessa.

      • Kuvottavaa.

        Kuvottavaa.


      • Niin mikä?
        Kuvottavaa. kirjoitti:

        Kuvottavaa.

        ?


    • Haavistoa.

      Mies, C, sinkku (eronnut)

      • Oletko homo

        kun äänestät suoleenottajaa?


      • Olet Outo
        Oletko homo kirjoitti:

        kun äänestät suoleenottajaa?

        Tai ehkä hän äänestää järjellä, ihmistä ja siis ajattelee presidentinkin työn työnä, eikä ole aina ajattelemassa toisten intiimielämää ja suolia, kuten sinä?
        Katsos, presidentin vaaleissa äänestetään presidenttiä eikä parisuhdetta, ja Haavisto omaa vahvan ulkopoliittisen kokemuksen AINOANA koko porukasta. Hän ei pelaa kuten Soini ja Niinistö ja hän on hyvin ammattitaitoinen ja kokenut poliitikko. Työhön taas yleensä valitaan työkokemuksen ja ansioitten mukaan, eikä intiimielämän perusteella.

        Oletko tietämätön siis mistä presidentin vaaleissa on kysymys? Etkö ymmärrä mitä presidentti tekee, siihen ei liity seksi? Vai miten tuohonkin kysymykseesi päädyit, joka on täysin ulkona pressan vaaleista tai oikeista äänestysperusteista? Äänestääkö vain raiskaajat ja vaimon hakkaajat Soinia ja 30 vuotta nuorempiin sekaantujat Niinistöä, himouskovaiset Essayahia ja kommarit Arhinmäkeä? Kaksinaamaiset ihmiset Väyrystä ja Lipposta? Ketä jää jäljelle. Ahaa, sinä äänestät Biaudettia?!


      • 4535
        Olet Outo kirjoitti:

        Tai ehkä hän äänestää järjellä, ihmistä ja siis ajattelee presidentinkin työn työnä, eikä ole aina ajattelemassa toisten intiimielämää ja suolia, kuten sinä?
        Katsos, presidentin vaaleissa äänestetään presidenttiä eikä parisuhdetta, ja Haavisto omaa vahvan ulkopoliittisen kokemuksen AINOANA koko porukasta. Hän ei pelaa kuten Soini ja Niinistö ja hän on hyvin ammattitaitoinen ja kokenut poliitikko. Työhön taas yleensä valitaan työkokemuksen ja ansioitten mukaan, eikä intiimielämän perusteella.

        Oletko tietämätön siis mistä presidentin vaaleissa on kysymys? Etkö ymmärrä mitä presidentti tekee, siihen ei liity seksi? Vai miten tuohonkin kysymykseesi päädyit, joka on täysin ulkona pressan vaaleista tai oikeista äänestysperusteista? Äänestääkö vain raiskaajat ja vaimon hakkaajat Soinia ja 30 vuotta nuorempiin sekaantujat Niinistöä, himouskovaiset Essayahia ja kommarit Arhinmäkeä? Kaksinaamaiset ihmiset Väyrystä ja Lipposta? Ketä jää jäljelle. Ahaa, sinä äänestät Biaudettia?!

        "Haavisto omaa vahvan ulkopoliittisen kokemuksen AINOANA koko porukasta. "

        Väyrysellä on kokemusta ulkopolitiikasta. Ollut ulkoministerinä pitkään.


      • joozzzzzzzzzzzzzzzzz
        4535 kirjoitti:

        "Haavisto omaa vahvan ulkopoliittisen kokemuksen AINOANA koko porukasta. "

        Väyrysellä on kokemusta ulkopolitiikasta. Ollut ulkoministerinä pitkään.

        Kyllä varmasti Väyrysellä on ehdokkaista eniten kokemusta ulkopolitiikasta, ja hän on myös hyvä näiden meille tärkeiden idänsuhteiden tuntija. Mutta myös Haavistolla on kokemusta ulkopolitiikasta, joskin paljolti toisenlaistakin.
        Nämä ovat kokemuksen ja myös ulkoisen esiintymisenkin puolesta pätevimmät ehdokkaat.


    • Soinia

      mies, b, ATM

    • oaiorjakdj

      Haavistolle ääni

      Nainen, B, FA

      • gallupoitsija

        Laita esiin oletko sinkku vai suhteessa. Vai oletko joku kuvottava vakipanoilija?


      • Kuvottavaa

        Kuvottavaa.


      • gallupoitsija
        Kuvottavaa kirjoitti:

        Kuvottavaa.

        Niin on kuvottavaa. Se että tuo kieltäytyy kertomasta parisuhde statustaan tarkoittaa että se on vakipanoilija.


      • Lyhenne FA
        gallupoitsija kirjoitti:

        Niin on kuvottavaa. Se että tuo kieltäytyy kertomasta parisuhde statustaan tarkoittaa että se on vakipanoilija.

        tullee sanoista Forever Alone. Eli ei siis ainoastaan sinkku, vaan ikisinkku.


    • Väyrystä

      Mies, b, sinkku

    • Lipposta äänestän.

      Mies, b ja sinkku.

    • ..........

      Soini
      Mies
      20-35
      sinkku

    • No kyllä vaan

      Nainen, b , sinkku.

      Soini

    • Meinaan taas arpoa sen kuka saa mun äänen. Summassa vaan valitsen jonkun mihin sormi osoittaa.

      Male, b and Single.

      • atmies

        Eikö työttömän insinöörin kannattaisi suhtautua asiaan vähän vakavemmin? Se on paljon poliitikkojen syy että sinulla ei ole töitä.


      • atmies kirjoitti:

        Eikö työttömän insinöörin kannattaisi suhtautua asiaan vähän vakavemmin? Se on paljon poliitikkojen syy että sinulla ei ole töitä.

        Juu kyllä, mutta pressa ei paljon pysty vaikuttaa siihen mitä hallitus tekee... nykyisinhän se taitaa olla pelkkä edustushenkilö, kun ei sillä paljoa valtaa ole muuta kuin ulkopoliitikassa ja sotaväessä.

        Eduskuntahan se on se joka päättää sisä poliittisista asioista ym.


      • atmies
        itmies kirjoitti:

        Juu kyllä, mutta pressa ei paljon pysty vaikuttaa siihen mitä hallitus tekee... nykyisinhän se taitaa olla pelkkä edustushenkilö, kun ei sillä paljoa valtaa ole muuta kuin ulkopoliitikassa ja sotaväessä.

        Eduskuntahan se on se joka päättää sisä poliittisista asioista ym.

        On presidentilläkin valtaa ainakin omien verkostojensa kautta. Halonen on varmasti vaikuttanut siihen että naisilla menee Suomessa paremmin kuin miehillä ja että miehet on unohdettu. Halonen myhäilee tyytyväisenä kun miehet syrjäytyvät.


      • atmies kirjoitti:

        On presidentilläkin valtaa ainakin omien verkostojensa kautta. Halonen on varmasti vaikuttanut siihen että naisilla menee Suomessa paremmin kuin miehillä ja että miehet on unohdettu. Halonen myhäilee tyytyväisenä kun miehet syrjäytyvät.

        Jaa, voi olla totta että on valtaakin... mut en kyllä näkis että siittä johtuu nää syrjäytymis ongelmat. Kyl ne asiat on pitkälti hallituksen syy. Sitä paitti nykyinen työministeri ihalainenhan lupasi sellaista että jokainen valmistunut saa alansa työtä, mut saapa nähdä miten käy asian suhteen ainakin itte kovasti toivon että sellainen järjestelmä tulis. Tuolloin verovaroin kustannettu koulutus ei menisi hukkaan, niin kuin nyt ainakin mun kohdalla näyttää tekevän.

        Mun idea ois semmonen että jos alalla on työttömänä ihmisiä niin siihen ei saa kouluttaa enempää ennen kuin on lähes täystyöllisyys... ja varsinkin jos työttömänä on kotimaassa ihmisiä niin ulkomaiselle työvoimalle ois pistettävä porttikielto, ensin oman maan kansalaiset sitten vasta muiden maiden henkilöitä voi palkata.


    • bbbbmn

      Mies, 20-35, politiikka ei kiinnosta.

      • bbbbmn

        Neitsyt.


    • Ei kepulainen

      Väyrynen
      Mies
      20-35
      sinkku

    • Arhinmäkeä

      Nainen, 20-35, sinkku

    • Hämärän rajoilta

      M, b, sinkku. Olisin vastannut anonyyminä, mutta kun kaikki tunnistavat kuitenkin.

      Vielä syksystä kantani oli tämä: http://www.mikseri.net/artists/casey-ryback-katkotut-kadet/presidentinvaalilaulu/482087/

      Nyt luulen kuitenkin löytäneeni pari vaihtoehtoa, joiden väliltä täytyy tehdä valinta. Aloitetaan Pekka Haavistolla. Pidän hänen ulosannistaan ja diplomaattisesta otteestaan, joka ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei hänellä olisi omia mielipiteitä. Joissakin asioissa hän on hyvinkin tiukka ja peräänantamaton; minulle on ihan sama jos hän ei ole sitä virkatehtäviinsä kuulumattomissa. Itse asiassa anonyymien nettipalstojen laholatvoille tekisi ihan hyvää kuolla pääverisuonten ratkeamiseen Haaviston valinnan seurauksena, ja olisi myös ihan kiva nähdä persujengi Linnan juhlissa Nexar Antoniota kättelemässä.

      Edellisen valossa tämä voi tulla yllätyksenä, mutta tällä hetkellä Pekan tasaveroisena vaihtoehtona muusta joukosta on... *rummunpärinää* ...PAAVO VÄYRYNEN. Kyllä, porukan egomaanikko ja väittelyt stand up -rutiinilla läpivetävä vitsiniekka. Näistä tekijöistä huolimatta näen ukossa myös asiaosaamista, kun ei liikaa takerru ulosantinsa itseironiseen pintakerrokseen. Ennen kaikkea, kun mennään yhteiskunnan huipulle kansainvälisen politiikan kentille, yksin asiaosaaminen ei riitä, vaan henkilösuhteita pitää osata pelata oikein: kumarrella ja pyllistellä, puukotella selkään ja olla jälkeenpäin kaveria. Tässä pelissä jos missä uskoisin Väykän olevan haka, vaikka meriitit ovatkin vasta kansalliselta tasolta.

      Muutamia syitä miksi muut ehdokkaat rajautuvat pois. Nikotiinistöstä media on viimeiset x vuotta yrittänyt tehdä kaikin keinoin presidenttiä. (Oletteko katsoneet YleLeaks-ohjelmaa? Paskaa, jonka tökeröt tölväisyt ja sinne päin sohaisut muistuttavat ikävästä tosiseikasta, että Iltalypsyn jälkeen poliittinen satiiri on maassamme jäänyt poliitikkojen itsensä harteille. Iltalehti kommentoi ohjelman mauttomuutta vasta sitten, kun siinä arvosteltiin Jenni Haukiota - ei mitenkään muita julmemmin, mutta tulevan presidentin puolisokin on pyhä. Eikä ole ainoa esimerkki, tuoreimpia vain.) Tästä ja gallupsuosiosta on ollut se ikävä seuraus, että ryppyotsa joutuu väittelystä ja haastattelusta toiseen ponnistelemaan varoakseen, ettei vain olisi mistään mitään mieltä. Muutenhan saattaisi menettää äänestäjiä! Toiseksi en ole mitenkään vakuuttunut, että Sauli olisi niin nice guy kun on annettu ymmärtää. Voisi hyvin olla, että arvojohtajuus myötäilisi puoli vuosikymmentä kokoomuslaisen suurpääoman linjaa, ennen kuin kukaan edes huomaisi palvonnaltaan. En ota riskiä.

      "If, 'Manners maketh man' as someone said/ Then he's the hero of the day", lauloi Sting muinoin ja oli oikeassa. Siksi Arhinmäki on poissuljettu, vaikka teoriassa puolueensa ehdokkaana olevaa ikäistään miestä voisin äänestää. Ei tuolla ulosannilla ja diplomatialla; pidin hänestä enemmän rähinöimässä Linnan ulkopuolella kuin ajatuksesta että hän olisi joskus sisällä. (Kulttuuri- ja urheiluministeriytensäkin on vähän vitsi. Jälkimmäistä osaa on toki hoitanut hyvin penkkiurheilemalla valtion piikkiin, mutta jonkinlainen kulttuurinkin tuntemus olisi suotavaa.)

      Timo Soini ei tule kysymykseen. Syitä en aio luetella, sillä lista olisi loputon. Hänen gallupsuosionsa kertoo joko siitä, että hänen kannattajansa a) tahtovat nähdä hänet jatkossakin eduskunnassa tai b) ovat huomanneet keisarin vaatteiden todellisen tilan. Aika näyttää.

      Sari Essayah on selvinnyt väittelyistä ja julkisista esiintymisistä hyvin, vaikka on jäänyt vähän marginaaliin. Hänen kohdallaan suurin este on puolue: en pidä politiikan ja uskonnon sekoittamisesta, ja vaikka ehdokkaan kristillisyydessä on myös selkeitä armon vivahteita toisin kuin vaikkapa Päivi "Antikristus" Räsäsellä (oikeudessa nähdään), arveluttaa silti.

      Paavo Lipponen on reliikki 90-luvulta, joka ihailee Mauno Koivistoa merkittävimpänä presidenttinämme. Nykyaika kaipaa jotakuta hieman dynaamisempaa. Soinin laittamisesta nahkurin orsille aborttikysymyksessä toki plussaa, muttei se vielä yksin riitä.

      Keitäs siellä vielä on? Eva Biaudet, joka on profiloitunut Halosen hurri-imitaattoriversiona tasa-arvo/ihmisoikeus/arvo-tyyppisissä ympäripyöreyksissä, muttei ole muuten esittänyt yhtikäs mitään. Ei jatkoon.

      Olisin toivonut kisaan mukaan jotakin politiikan ulkopuolista ehdokasta vaikkapa kulttuurielämän puolelta, mutta ei meillä ole oikein Václav Haveleita. (Sofi Oksanen? Tervetuloa feministokratia, josta kuitenkin nopeasti päästäisiin, kun Venäjä provosoituisi jostakin ja julistaisi sodan.) Ehkä sellaisia hahmoja ei yksinkertaisesti voi olla enää. Kulttuurielämän eriytyminen niin politiikasta kuin muustakin yhteiskunna(llisuude)sta on tosiasia, jonka kanssa on elettävä. Bisnesmaailmasta tulevia jormaolliloita yritän olla ajattelematta skenaariona, verisuonet ne minunkin päässäni ovat.

      • Olipas hieno

        analyysi ehdokkaista. Olen heistä lähestulkoon samaan mieltä kanssasi.


      • Väyrynen?!!

        Kauanko olet seurannut politiikkaa... vai oletko vain unohtanut mikä se on oikeasti miehiään.


    • Sitä joka ottaa väittelyissä kannakseen, että presidentillä ei ole kyllä paskan virkaa.

      • Että sillälailla

        Ei ole niin, edes sitä paskanvirkaa ja siksi en viitsi äänestää ekakierroksella, katsotaan sitten mitä toiselle jää. Niinistöä en kyllä äänestä ikinä.


    • Joulupukkia, nainen, 20-35v, varattu.

    • PlasticProfiterole

      Nainen, c, sinkku

      Väyrysen Paavoa äänestän. Katso "hämärän rajoilta", oli tyhjentävä selvitys.

    • Niinistö

      n, c, epäselvää

    • Haavisto.

      mies, 20-35v, sinkku.

    • En suhtaudu kovin vakavalla mielellä presidentinvaaleihin, mutta olin alunperin ajatellut äänestää Niinistöä paremman ehdokkaan puutteessa (ihan joka kerta olen äänestänyt vaaleissa, olen valinnut "vähiten huonoimman" ehdokkaan sen sijaan että olisi ollut joku, jota olisin oikeasti halunnut äänestää. Jyrki Kasvia tosin olen äänestänyt hänen Pelit-lehti -historiansa vuoksi). Helsingin Sanomien vaalikoneen ja hapuilevan tuntuman perusteella olen kuitenkin alkanut harkita myös Haavistoa. En tiedä, onko vaalikoneisiin pätkän vertaa luottamista, mutta kun lisätään sitten se aiheutuva hämmennys perussuomalaisissa, jotka kuvittelevat edustavansa kansaa, joka syntyisi jos Haavisto voittaisi, on aika hivelevä.

      Mies, b, pysyvästi sinkku

      • Hyväksytkö

        suoleenottajan presidentiksi? Hyvi olkoon! Pahempaa se olisi kuin Halonen.


      • Hyväksytkö kirjoitti:

        suoleenottajan presidentiksi? Hyvi olkoon! Pahempaa se olisi kuin Halonen.

        Joo, ilman muuta hyväksyn. Kaikki tuntemani homot (tai joiden epäilevän olevan homoja) ovat hyviä ja mukavia ihmisiä. En tietty tunne kovin monta.


      • sillitrooli
        LordBoredom kirjoitti:

        Joo, ilman muuta hyväksyn. Kaikki tuntemani homot (tai joiden epäilevän olevan homoja) ovat hyviä ja mukavia ihmisiä. En tietty tunne kovin monta.

        Itse harkitsin aiemmin syksyllä äänestäväni Haavistoa. Sittemmin olen tullut toisiin ajatuksiin. Haluaisin äänestää miestä, joka tajuaa sellaistenkin suomalaisten miesten asioista, joilla ei kaikki ole hyvin. Ja muutenkin suomalaisten perusmiesten asioista.

        Ei varmaan tarvitse perustella, miksi Haavisto, vaikka muuten hyvä ehdokas olisikin, ei taatusti tajua mitään noista mainituista asioista.


      • sillitrooli kirjoitti:

        Itse harkitsin aiemmin syksyllä äänestäväni Haavistoa. Sittemmin olen tullut toisiin ajatuksiin. Haluaisin äänestää miestä, joka tajuaa sellaistenkin suomalaisten miesten asioista, joilla ei kaikki ole hyvin. Ja muutenkin suomalaisten perusmiesten asioista.

        Ei varmaan tarvitse perustella, miksi Haavisto, vaikka muuten hyvä ehdokas olisikin, ei taatusti tajua mitään noista mainituista asioista.

        Minä en taas usko, että on olemassa ainakaan alemman tason miehiä ymmärtävää ehdokasta - lähinnä ATM:nä kannattaisi kai äänestää jotain kristillisten ehdokasta, koska he edustavat panoeinoja hylkivää ajatusmaailmaa. Toisaalta kuitenkin uskontopuoli siinä on juuri se, joka varmasti takaa sen ettei minun ääntäni ole heille luvassa.

        Sitten kai jää Arhinmäki ja Soini. Arhinmäestä en pidä; en oikein pysty sulattamaan vasemmistolaisia täysin, koska he tuntuvat tunteisiin ja oikeudenmukaisuuteen (ilman lainausmerkkejä) vetoavilta, sinänsä toki hyvällä asialla olevilta helppoheikeiltä. Soini taas on muuten vain helppoheikki, joka ratsastaa oman kuppikuntansa kainaisuudella ja "oikeudenmukaisuudella" (lainausmerkeissä), ja luultavasti lopulta kieltäytyisi virasta jollain tekosyyllä, oikea syy tietenkin se ettei halua kannattajiensa nähden käyttäytyä kuin presidentin kuuluisi.


      • sillitrooli
        LordBoredom kirjoitti:

        Minä en taas usko, että on olemassa ainakaan alemman tason miehiä ymmärtävää ehdokasta - lähinnä ATM:nä kannattaisi kai äänestää jotain kristillisten ehdokasta, koska he edustavat panoeinoja hylkivää ajatusmaailmaa. Toisaalta kuitenkin uskontopuoli siinä on juuri se, joka varmasti takaa sen ettei minun ääntäni ole heille luvassa.

        Sitten kai jää Arhinmäki ja Soini. Arhinmäestä en pidä; en oikein pysty sulattamaan vasemmistolaisia täysin, koska he tuntuvat tunteisiin ja oikeudenmukaisuuteen (ilman lainausmerkkejä) vetoavilta, sinänsä toki hyvällä asialla olevilta helppoheikeiltä. Soini taas on muuten vain helppoheikki, joka ratsastaa oman kuppikuntansa kainaisuudella ja "oikeudenmukaisuudella" (lainausmerkeissä), ja luultavasti lopulta kieltäytyisi virasta jollain tekosyyllä, oikea syy tietenkin se ettei halua kannattajiensa nähden käyttäytyä kuin presidentin kuuluisi.

        Itse olen päätynyt siihen, että yritän valita jonkun kolmesta vähiten pahasta, eli Arhinmäestä, Soinista ja Väyrysestä. Ketään heistä en haluaisi aidosti äänestää, mutta muut vaihtoehdot ovat vielä huonompia.

        (ai niin, aloittajalle tiedot vastaajasta, mies, b, sinkku)


      • LordBoredom kirjoitti:

        Minä en taas usko, että on olemassa ainakaan alemman tason miehiä ymmärtävää ehdokasta - lähinnä ATM:nä kannattaisi kai äänestää jotain kristillisten ehdokasta, koska he edustavat panoeinoja hylkivää ajatusmaailmaa. Toisaalta kuitenkin uskontopuoli siinä on juuri se, joka varmasti takaa sen ettei minun ääntäni ole heille luvassa.

        Sitten kai jää Arhinmäki ja Soini. Arhinmäestä en pidä; en oikein pysty sulattamaan vasemmistolaisia täysin, koska he tuntuvat tunteisiin ja oikeudenmukaisuuteen (ilman lainausmerkkejä) vetoavilta, sinänsä toki hyvällä asialla olevilta helppoheikeiltä. Soini taas on muuten vain helppoheikki, joka ratsastaa oman kuppikuntansa kainaisuudella ja "oikeudenmukaisuudella" (lainausmerkeissä), ja luultavasti lopulta kieltäytyisi virasta jollain tekosyyllä, oikea syy tietenkin se ettei halua kannattajiensa nähden käyttäytyä kuin presidentin kuuluisi.

        Helvetti kun tulee taas niin paljon kirjoitusvirheitä, että saa hävetä silmät päästään. Kaunaisuudella. Epäilen. Ja niin edelleen.


      • 66666666666666666666
        sillitrooli kirjoitti:

        Itse olen päätynyt siihen, että yritän valita jonkun kolmesta vähiten pahasta, eli Arhinmäestä, Soinista ja Väyrysestä. Ketään heistä en haluaisi aidosti äänestää, mutta muut vaihtoehdot ovat vielä huonompia.

        (ai niin, aloittajalle tiedot vastaajasta, mies, b, sinkku)

        Voi olla etten äänestän ensimmäisellä kierroksella ketään.
        Jos toinen kierros tulee ja siinä on Niinistö ja Väyrynen niin silloin äänestän Väyrystä.
        Voin kyllä mennä jo ensimmäisellä kierroksellakin äänestämään, ja silloinkin äänestän ehkä Väyrystä.
        Jos toisella kierroksella on Niinistö ja Soini niin jätän äänestämättä, sillä molemmat ovat minulle vastenmielisiä, Soini politiikkansa vuoksi ja Niinistö vielä muutenkin.

        Homoudesta en anna miinuksia Haavistolle, mutta siitä sitäkin enemmän kun on vihreä, vaikka se ei hänen puheissaan niin näy kun ei ole sentään mikään myrkynvihreä. Juuri Haavisto on mielestäni muuten esiintynyt hyvin TV-tenteissä ja osoittanut tehtävään pätevyyttään, siis nimenomaan ulkopolitiikan osalta ja talouspuolen jututkin ovat hallinnassa, ja ulkonäkökin menee hänellä ihan o.k.
        Tosin kyllä kaikkikin ehdokkaat presidentin homman hoitamaan pystyvät kun ei se välttämättä juuri paljon mitään vaadi.


    • Jos äänestän, niin joko Arhinmäki tai Haavisto.

      Nainen, B, sinkku

    • Mies1985

      Luultavasti äänestäisin Essayahia.

      Mutta enpä varmaan äänestä ketään.

    • vastasin jo

      http://www.anssikela.com/2011/12/19/16-syyta-aanestaa-pekka-haavistoa/
      Jos presidentiksi haluaa jonkun muun kuin Niinistön, niin Haavisto tarjoaisi toisella kierroksella pahimman haasteen. Toisella kierroksella äänestetään yhtä paljon vastaan kuin puolesta: presidentiksi valitaan yleensä henkilö, jota vastustetaan vähiten. Soinilla ja Väyrysellä ei tämän vuoksi ole mahdollisuutta voittaa vaaleja –heitä vastustetaan aivan liian paljon. Soinin ja Väyrysen äänestäminen toiselle kierrokselle takaisi Niinistölle voiton. Haavisto puolestaan kerää enemmän sympatiaa kuin vastustusta, hän nauttii kannatusta vasemmalta oikealle. Niinistöön penseästi suhtautuvien olisikin yleisesti ottaen helppoa äänestää Haavistoa.

      • Mies1985

        Voisin kuvitella Haaviston tapaamassa vaikka Iranin presidenttiä...Miettisi pitäisikö tervehtiä vai vetää sodomiasta hirteen.


      • kenelle äänestät????
        Mies1985 kirjoitti:

        Voisin kuvitella Haaviston tapaamassa vaikka Iranin presidenttiä...Miettisi pitäisikö tervehtiä vai vetää sodomiasta hirteen.

        Valitset siis presidenttiä kaikkien Iranilaisten mieliksi? Ajattelit ihan Suomen pressan vaaleissakin miettiä, mitä ääri-islamistit ajattelee? No he varmaan kiittää sinua. Vaikkakaan he tuskin omissa vaaleissaan miettii, että mitähän ne siellä Suomessa nyt oikein aattelee... Joo...

        Minä ajattelelin äänestää Suomen vaaleissa ihan sitä ketä haluan enkä välitä paskaakaan minkään Iranilaisten (tai muidenkaan) mielipiteistä. Miettikööt mitä haluaa.

        Tosiasia on, että näissä äänestetään presidentti Suomelle, eikä Iranilaisille.


    • Täysin anonyymi

      Mies, c, ikisinkku

      Valinta on vaikea kun ehdokkaat ovat niin huonoja. Vähiten huono presidentiksi taitaa kuitenkin olla Väyrynen.

    • *Pohjantähti*

      Väyrystä äänestän. - Hänellä on asiaosaamista, korkean tason kansainvälisiä suhteita, ikää ja kokemusta sopivasti. - Hän ei jätä ketään kylmäksi :) Eniten kuitenkin arvostan hänen yritystoimintaansa nuorten hyväksi. - Paavo on myös tietääkseni ainoa presidenttiehdokas, joka on oikeasti myös jakanut tietämystään, eli opettaa nuorille, miten politiikka toimii. - Paavo on pop !

      * nainen
      * c)
      * varattu

    • Haavisto saa äänen

      Äänestän Haavistoa. Hänellä on ainoana niin vankka ulkomaanpolitiikan kokemus. Niinistöllä ulkomaan kokemukset rajoittuvat thaimaan matkaan, Soinilla raviradalle ja muut, no, joo. Lisäksi en pidä Niinistön Nato-myönteisyydestä, koska sen hän tehnyt selväksi tässä muutaman vuoden ajalta, ja mielestäni hän on todella kova peluri, mutta toisin kuin Soini. Soini käyttää vekkulia kieltä ja yrittää vedota "tosi suomalaisiin" mutta hänen joukossaan seisoo raiskauksesta tuomittu, vaimon hakkaaja ja ties mitä natsiyhteyksiä sieltä vielä löytyy. Todella epävarma puolue juuri nyt, täytyy todellakin katsoa kauemmas mitä siitä kehittyy, mitä he saavat aikaan, mihin jutut etenee ja mikä on totta ja mikä ei: en ota riskiä tuommoisesta.

      Soini on verbaalisesti lahjakas ja vetoaa maaseutuun, hän puhuu muka suoraan ja on kyllä todella kova läpän heittäjä... Mutta vaikka mentäisiin kaikesta tästä ulos, hänellä ei ole mitään pätevyyttä hoitaa ulkomaanpolitiikkaa. Hänellä on yksi kausi oppositiossa, se siitä. Muuten pitkä kokemus on tietty puolueessaan, mutta ei se riitä. Ei lähellekään. Niinistöllä on näyttöä kyllä: ja missä jamassa tämä maa on. Kapitalismi kasvattaa tuloeroja, kunnat ovat köyhtyneet entisestään, valtion omaisuutta toki myyty, mutta se on järkätty se raha Nallelle ja Mikaelille, jotka liihottelevat rahvaan yläpuolella. Niinistön teot on siis nähty. Hän on todellakin ollut Suomen valtiolla töissä pitkään ja se ei ole tässä kohtaa nyt mikään etu. Lisäksi, kuten jo sanottua, hänellä ei ole kokemusta ulkomaanpolitiikasta nimeksikään. Tekisi ensin tekoja hieman enemmän kuin joku pienprosentuaalinen "säästöesimerkki" halllituksen puhemiehenä: se oli marginaalinen säästö, mutta mieleenjäävää presidenttipeliä, kyllä, jo silloin hän tiesi että lähtee mukaan.

      Kertakaikkisesti ne kenellä ei kokemusta ole, eivät sovellu, ja ne kenellä on, ovat tekojensa myötä näyttäneet mitä osaavat. Ainoastaan Haavistolla näyttö riittää edustavaksi, rehelliseksi, ja kansainvälisyyyden tuntevaksi presidentiksi mielestäni. Tottakai jotkut puhuvat rajojen rikkomisista ja muista, mutta ei homoudessa nykyään enää ole mitään rajoja rikkovaa 2012 vuoden Suomessa, kyllä noita on nähty: ihmeellisempää mielestäni on Jennin ja Saulin 30 vuoden ikäero! Mutta kukin tyylillään, en äänestä puolisoa vaan presidenttiä, ettei pahalla. Yksityiselämä nyt sinänsä kaikilla ehdokkailla vaikuttaa olevan ihan normaali, eli ei vaikuta millään lailla.

      Joku myös on vedonnut "mitä ulkomailla ajatellaan" mutta minä ainakin valitsen itsenäisen SUOMEN presidenttiä, enkä ala nuoleskelemaan mitään homovastaisia tai muuten suvaitsemattomia valtioita.

      Lisäperusteena on myös se, että en halua Niinistöä enkä Soinia presidentiksi ja on siis turha tuhlata ääntään jollekin, jolla ei ole kilpailumahdollisuuksia. Ja kenelläkään muulla kuin Haavistolla ei ole. Joten jokainen ääni pois Haavistolta on hieman kuin taktisesti Niinistölle ja Soinille ääni lisää, koska vähentävät heidän kilpailuaan ja hajauttavat ääniä. Sama juttu päin vastoin... Soinilla ja Niinistöllä kun on vankka kannattajajoukko, joka aivan takuulla äänestää heitä. Kaikilla muilla kun näillä kolmella on täysin olemattomat mahdollisuudet.

      Olen nainen, yli 30-vuotias, sinkku.

      • 66666666666666666666

        Aika paljon samaa mieltä noista olen. Se vaan että minulle tuo vihreä puolue politiikkoineen on niin vastenmielinen, että en siksi Haavistoa halua äänestä. Onhan Haavisto kuitenkin vihreiden ehdokas.
        Minulle vihreä on tuliterällä autollaan johonkin valtion virkaan lähiöpientalosta porhaltava paskanpuhjaämmä, tai sitten joku opiskelijahörhö joka kuvittelee kaupungissa joidenkin maaplänttien viljelemisellä ja luonnontuotteden keräämisellä elettävän.
        Vihreät puolueena ovat myös hyvin sopineet kokomuksen kanssa hallitukseen siksi kun heidät on saatu tukemaan verotuksen painotuksen siirtämistä välillisiin veroihin, ja tämä siis ympäristökysymysten varjolla. Myös kepu on saanut vihreät tukemaan maajusseille biopolttoainebisneksiä joissa paskat piitataan siitä jos vaikka fossiilisia hommassa palaa enemmän kuin bioenergiaa ulos saadaan, tärkeintä asiassa on hyvät bisnekset omille.


    • Minä olen jo päättänyt ketä äänestän (jos satun äänestyskoppiin viitsiin raahautuun)

      Niinistöä en äänestäisi ikinä. Se on oikeasti aikas ilkeä äijä kuin myös omaa kokoomuslaiset juuret, mikä tekee siitä erittäin epäilyttävän. Vaikka se ei ole isommasta korruptiosta kiinni jäänyt (vielä) niin ei se puhdas pulmunen ole. Kukaan kokkari ei ole, vaan ne on hyvinkin kytköksissä korruptioon ja koko höskä pyörii yhteiskunnan varojen imuroimisessa omiin ja kavereitten taskuihin.

      Soini ei oikein herätä mitään tunteita eikä se taida pressaksi edes oikeasti haluta.

      Muut nyt on mitä on eikä niistä sen enempää.

      Mulle valikoitui Haavisto. Haavisto on osoittanut vihreille (ja aika monelle muullekkin ihmiselle) epätyypillistä ajattelukykyä, joka on tehnyt vaikutuksen. Taisi lopullinen ahaa elämys tulla sillä hetkellä kun luin Haaviston sanoneen että Hakkarainenhan on ihan mukava ja tavallinen mies ja ihan erilainen kuin median antama demonisoitu kuva antaisi olettaa. Näinhän se on, ei Hakkarainen ole läheskään sellainen kuin mitä media antaa ymmärtää persujahdissaan. Media myllää, ja harvaa kiinnostaa ottaa selvää mikä on totuus mutta Haavistoa kiinnosti. Hatunnostot sille ja ääni täältä.

      Haavisto
      Nainen
      C
      sinkku

      • 234523432432423

        "Terveisin tyhmä nainen" unohtui viestisi lopusta.


    • mies, C, sinkku

      Kokoomus, ja niihin läheistä sukua oleva RKP ovat kaikki maanpettureita, Stubb ja Käteinen myisivät pieni virne naamallaan koko Suomenkin pois velaksi, jos siihen olisi mahdollisuus. Ainakin Kokoomus tukee huijaripankkiireita ja velkavankeutta, molemmat RKP ja Kokoomus myös tukevat monikultturisuutta, ja muita huonoja asioita. Sanon ei heidän ehdokkaalleen.

      Vihreät: itsetuhoisia hihhuleita, joiden ehdokasta en äänestäisi.

      Vasemmisto ja SDP ovat perinteisesti edustaneet kaikkea huonoa, kuten marxilaisuutta, ja jos eivät muuta keksi, niin menevät kuitenkin valtavirran mukana ilman mitään hyviä päämääriä, en äänestäisi heidän ehdokastaan.

      Keskusta: hekin menevät valtavirran mukana, koska heillä ei itsellään juuri ole mitään selkeitä päämääriä.

      Jäljelle jää myös perussuomalaisten ehdokas, joilla on oikeansuuntaisia ajatuksia, joskaan en usko, että saavat mitään toteutettua.

      Vaalikoneen mukaan Väyrysen Paavo oli minulla selkeästi ykkösenä, sitten Soini kaukaisena kakkosena, ja viimeisenä ei yllättäen Niinistö.

      • 66666666666666666666

        Ainoa tuossa Väyrysessä on se josko hän on liikaa pelkästään kepulaisten ja maajussien etuja valvomassa. En tarkoita etteikö näidenkin väestöryhmien edut pitäisi huomioida, mutta ei liikaa toisten kustannuksella.
        Kyllä Väyrynen on varmasti myös pätevä ulkopolitiikassa, joka on presidentin ykkösalaa, Haaviston ohella toinen pätevä. Eikä Väyrysen ulkonäössäkään tai olemuksessa mitään vikaa ole, mikä sekin on huomionarvoinen asia tällaisissa tehtävissä.


    • Soinia tai Väyrystä. Soinia varmaan, kun se ei ole Kepulainen. Väyrynen toki olisi parempi edustajana, mutta Keskustan pari vaalikautta syö jopa Väyrysen uskottavuutta. Vanhanen sössi niin pahasti. Essayah olis sekin aika fiksu, mutta ehkä sittenkin pari kautta ministerinä ensin.

      Mies, c ja sinkku

    • Nainen46W

      Olen nainen 46 v. hyvässä asemasssa, äänestän Pekka Haavistoa, aivan erinomaisen humaani ihminen,ymmärtää elämää mujualtakin kuin Suomesta, todella kansainväline, arvostettu ihmisläheinen. Ei tarvii puhua rumasti lähimmäisistä, vaaan tulee ymmärrretyksi muutekin. Ihminen, johon todella haluaisin tutustua!!

    • 66666666666666666666

      En tiedä varmasti olenko tullut huijatuksi, mutta kyllä minustakin juuri tämä Haavisto on ehdokkaista se jolle sopii se luonnehdinta, että hän on humaani ihminen ja ymmärtää ja haluaa ymmärtää kaikkiakin muita ihmisiä myös täällä meillä Suomessa. Muut ehdokkaat(Saria lukuun ottamatta) ovat mielestäni myös paljon enemmän vain omaa ja omien ryhmiensä etua ajattelevia ja itsekeskeisiäkin, ehkä jopa suoranaisia ilkimyksiä.
      Se vaan on minulle punainen vaate, kun tämä Haavisto on vihreiden ehdokas. Vihreät kun puolueena ja ohjelmineen ovat minulle hyvin vastenmielisiä.

      • onnnnneksi

        nyt ei äänestetäkkään puoluetta vaan henkilöä


    • Arhinmäkeä

      Mies, 47, single

    • Timo Soini

      * sukupuolesi Nainen
      * ikäsi "Nainen 34"
      * oletko sinkku vai parisuhteessa? Sinkku

    • vcxvcxvxcv

      Mies
      23V
      Parisuhteessa

      Äänestän ensimmäisellä kierroksella Paavo Väyrystä, koska en halua Soinia toiselle kierrokselle. Mieluiten äänestäisin Paavo Arhinmäkeä.

    • Hyviä uutisia
    • ghjghjghj

      Soini
      mies 20-35
      sinkku

      Kaiken salliva hyysäysyhteiskunta tarvitsee uutta suuntaa. Nyt on 12 vuotta katseltu Halosta ja tarvitaan aivan toisenlainen presidentti edes seuraavaksi 6 vuodeksi.

      Olen aina äänestänyt vasemmistoa

    • anonyymina

      Haavisto

      Nainen, b, sinkku

    • ...

      Niinistöä sitä pitää näköjään äänestää, vaikkei niin ideaali-ehdokas olekaan, kun nuo muut ovat aivan kuutamolla..

      Mies, B, suhteessa.

    • Niinistöä

      Mies C, parisuhteessa. Niinistöä äänestän. Niinistöllä on oikeasti arvot kohdallaan. Ei ole nostanut "ilmaista eläkettä" eduskunnasta, Paavo Lipponen ja Paavo Väyrynen ovat ja selvästi rahankipeitä, vaikka tulot ovat olleet enemmän kuin Niinistöllä.

      Niinistöllä on myös rankkoja kokemuksia elämästä, jotka ovat tehneet hänestä sen elämää nähneen ja ymmärtävän ihmisen. Puolison menettäminen auto-onnettomuudessa ja läheltä piti tilanne lasten kanssa Thaimaan tsunamissa.

      Vasta kun pelkää menettävänsä sen tai menettää, mitä eniten rakastaa, tietää elää elämäänsä uusista lähtökohdista.

    • Mynttinen

      Niinistöä sen vuoksi kun presidentti on nykyään keulahahmo ja Niinistö sopii edustamaan suomea sekä arvot ovat kohdallaan.

      Mies, c, sinkku

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      171
      3002
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1308
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      40
      979
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      946
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      94
      863
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      52
      813
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      69
      797
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      64
      775
    9. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      75
      754
    10. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      750
    Aihe