Rintojen arvet 1v leikkauksesta

Ent. G/H85

Minulle on tehty vuosi sitten rintojen pienennysleikkaus ja arvet alkavat huolestuttaa. Nännipihaan ja siitä alaspäin tulleeseen leikkaushaavaan laitettiin poistettavat tikit. Nämä arvet ovat parantuneet suht hyvin oikeasta rinnastani, mutta vasemman nännipihan ympäröivä arpi on kova. Jos nänni alkaa "näpöttämään" niin nännipiha "pullahtaa" ulos, koska arpi ei anna laisinkaan periksi. Toisessa rinnassa tätä ongelmaa ei ole. Rintojen alaosan leikkaushaavoissa on sulavat tikit. Arvet ovat arat ja kovat edelleen. Kuukausia leikkauksen jälkeen ihon läpi työntyi tikkiä monen sentin pätkissä, näistä kohdista arpi on pehmeämpää nykyisin. Voiko olla ettei tikki olekkaan sulanut pois vaikka leikkauksesta onkin jo vuosi? Voiko näitä arpia yrittää kotihoitaa mitenkään vai onko kulunut liian paljon jo aikaa?

Rintani on leikannut kaksi eri kirurgia julkisella puolella enkä asu enää samalla paikkakunnalla. Puolivuotis-tarkastuksessa kävin yksityisellä eikä lääkäri ottanut kantaa arpikysymyksiini, käski palata puolen vuoden päästä takaisin jos asia edelleen mietityttää...

10

4241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghjkkjhg

Mielestäni rintojen pienennyksestä tulee aina järkyttävät arvet.Monen upeista isoista rinnoista tulee töpöt ,kun ei tajuta sitä että isojen rintojen kuuluukin "roikkua".Vihoviimeinen idea on mennä julkisille suomalaisille "ammattilaisille".Suomalaiset kirurgit ovat monesti aloittelijoita varrattuina vastaaviin ulkomaisiin

• 70hoo

Mulla leikkauksesta reilu puoli vuotta ja arvet on mielestäni hyvät, mutta tosiaan nänninympärysarvet on "tiukat", eli vähän sama efekti tulee kuin sinulle mutta ei silloin kun nänni nöpöttää, vaan just päinvastaisessa tilanteessa ;) Mulla on vuositarkastus maaliskuussa ja silloin tsekataan tilanne. Sinuna pyytäisin lähetettä nykyisen paikkakuntasi julkisen plastikkakirurgille jotta voivat arvioida tilanteen.

Itselläni oli vain tikit piilossa ja tais siinä ekalla käynnillä (10 pv leikkauksesta) löytyä vain yksi pieni pätkä ommelta, muita ei ole puskenut ulos, eli ilmeisesti ovat hyvin sulaneet. Ja arvet eivät ole kamalat, tottakai näkyvät välillä selvemmin mutta se on pieni hinta uusista, ihanista, pienemmistä ja terhakoista rinnoista :)

• abcxyz...

Luin kirjoituksesi ja se olisi voinut olla minun kirjoittamani. Minulla on aivan samanlaiset kokemukset. Arvet huolestuttavat minuakin...Leikkauksestani on kulunut vuosi.
      Saanko kysyä missä sinut on leikattu? Minunkin rintani nimittäin leikkasi kaksi eri kirurgia...olisikohan sama sairaala???

• beedooz

Minulla myös sama ongelma ja nänninympäriltä alas lähtevään arpeen on muodostunut jotain nänninvärisiä läiskiä, molemmista rinnoista. Kl sairaalassa olin ja en tiedä jaksanko kokea samaa leikkausta korjausmielessä enää uudelleen, mutta ennen hävetti roikkurinnat, nyt epämääräiset arvet! Toinen rinta minulla samanlainen kuin sinulla. Leikkauksesta kulunut 3 vuotta.

• Ent. G/H85

abcxyz... : Minut on leikattu Pkssk:ssa.
      Ei jaksa naurattaa, jos nämä jää tällaiseksi. Ok, nyt ei ole niska-hartia kipua, mutta eipä näillä rinnoilla esim. yleisiin saunoihin tms. voi mennä...Luulin, että leikkauksen myötä elämäni muuttuisi...

• hyvä ketju

up

• leikkaukseen valmist

Hei,
      Olen harkitsemassa leikkausta ja kohta varaamassa aikaa (käynyt jo konsultaatiossa).
      Korjaus tulisi vain nännipihan ympärille, sinänsä pieni korjaus. Arpi kuitenkin tulee.
      Se kuitenkin juuri pelottaa. Olisikohan joku niin ystävällinen ja laittaisi vaikka kuvia tänne leikkauksen jälkeisestä jäljestä. Kiitos jo etukäteen.

• pienemmät

Minulla on mininaalisen pienet arvet. Leikkauksesta on runsas vuosi. Jos olisin nähnyt ennen leikkausta, millaista arpikeloidi pahimmillaan on, niin voi olla ettei rohkeus olisi riittänyt leikkaukseen. Onneksi en siis nähnyt. Tuo arvenmuodostus on todella yksilöllistä, joten sitä ei ehkä kannata etukäteen kauheasti miettiä. Myös arpien hoito-ohjeet poikkeavat sairaalasta ja lääkäristä riippuen, joten olen tyytyväinen kun kuuntelin leikkaavaa lääkäriä enkä esim. haavahoitajaa, joka neuvoi aivan toisin.

• ..

Olisko mitenkään mahdollista saada niistä vaikka kuvaa. Jos ei suoraan tänne (auttaisisi ja rohkaisisi varmasti muista) niin vaikka sähköpostiin. Haluaisin nähdä aidon jäljen enkä google-kuvia. Kiitos jo etukäteen,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3240
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1482
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      159
      1265
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      51
      838
    Aihe