hössöttävät nuoret

kiittämätön mummo

Moni valittaa anoppien liiasta hössöttämisestä, mutta meillä niinpäin, että lapset ja miniät puuttuvat asioihimme liikaa. Neuvoja tulee pyytämättä, ja kaikki mitä suunnittelemme ja teemme on heidän mielestään tyhmää ja pitäisi tehdä toisin. Olen sanonut että me päätämme itse omat asiamme, mutta siltikin hyviä ohjeita ja apua tyrkytetään uuvuksiin asti. On rasittavaa olla jatkuvasti perustelemassa päätöksiämme tai kieltäytyä kohteliaasti avusta jota emme tarvitse.

42

2002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lolzz

Jaahas....Miksi tämä nostetaan Suomi24:n etusivulle??? 0 vastausta, 80 lukukertaa...Hei C`moon ja laittakaa etusivulle oikeasti järkeviä aiheita...Jokainen teksti saa väkisinkin neljässä päivässä 80 lukukertaa....

• pollopasta

Arvon rouvalla onkin sitten suuret ongelmat! Katsos me nuoret naiset (miksei miehetkin) voisimme olla välittämättäkin, muuttaa kauas ja jättää teidät lojumaan paskavaipoissa vanhainkoteihin nääntymään nälkään kun hoitajat pitävät päivän kestävää kahvitaukoa. Olet harvinaisen onnellisessa asemassa, nyt vielä kun tekemisistäsi jaksetaan kiinnostua!

• buu-u

nyt tuli kyllä puhuttua epäkunnioittavasti ja epäasiallisesti yhdestä tämän maan tärkeimmiastä ammattiryhmistä-nimittäin vanhainkodin hoitajista.

• sivusta seurannut
        buu-u kirjoitti:

nyt tuli kyllä puhuttua epäkunnioittavasti ja epäasiallisesti yhdestä tämän maan tärkeimmiastä ammattiryhmistä-nimittäin vanhainkodin hoitajista.

Niin minustakin, lähihoitajat ovat kunnioitettava ryhmä kaikissa hoitolaitoksissa ja tietävät paljon paremmin kuin sairaanhoitajat ja lääkärit. Heillä vaan ei anneta mahdollisuutta toimia, niin kuin parhaaksi olisi. Harmillista kyllä.

• "Rahojen huoltajat"

Jos se holhoaminen olisikin lämminhenkistä huolta vanhempien hyvinvoinnista, niin kaikki olisinkin OK. Kuitenkin lähes aina taustoista paljastuu huoli vanhempien rahapussista.
        Nämä nykynuoret ovat ahneita rahan orjia, usein myös täysin ymmärtämättömiä monista asioista eli uusavuttomia.
        Mielipiteesi ja ja kielenkäyttösi paljastaa sinun kuuluvan edellämainittuun porukkaan.

• jepp44
        "Rahojen huoltajat" kirjoitti:

Jos se holhoaminen olisikin lämminhenkistä huolta vanhempien hyvinvoinnista, niin kaikki olisinkin OK. Kuitenkin lähes aina taustoista paljastuu huoli vanhempien rahapussista.
        Nämä nykynuoret ovat ahneita rahan orjia, usein myös täysin ymmärtämättömiä monista asioista eli uusavuttomia.
        Mielipiteesi ja ja kielenkäyttösi paljastaa sinun kuuluvan edellämainittuun porukkaan.

hmm..se on sitä aikaisemman sukupolven kasvatusta :)

• Velaton&Kunnioittava

Vanhempia pitää arvostaa ja kunnioittaa. Se tässä paska maailmassa on myös vikana, kun kaikki on niin nokkavia. Ollaan olevinaan niin porvaria Niin porvaria, jos on 30tuhannen oma auto ja oma koti. Tosin pankille pystyssä 200tuhatta, mutta eihän se ole kuin Miljoonakaksisataatuhattamarkkaa. Pikku summa nykyään. Vitsi mua siepppoo, kun jokainen tallaa nokkapystyssä ja loppupeleissä ovat ihan peeaa.

• jututut

Olipas törkeä tuo "pollopasta" kommentti.
      Katotaan sitten kun te nuoret naiset olette samassa iässä ja samassa asemassa. Ihmisillä on itsemääräämisoikeus. Toisten ihmisten on opittava kunnioittamaan sitä. On oikeus päättää omista asioista ja siitä miten elää. Jos ei ihmisillä ole "holhoojia" hyvinhän ne silti pärjää. Yleensä myös ne jotka eivät muuta kauas pois ovatki juuri niitä jotka loppuje lopuksi määräävät lähtemään toista OMAA elämää viettävää ihmistä vanhainkoteihin.
      Onhan niitä ihania vanhuksia, jotka tykkäävät elää omaa elämäänsä onnellisina ja tyytyväisinä ikää katsomatta. Nautiskelevat sitten viskiä kotonaan ja polttelevat piippua kun viihdoinkin on saanut elämänsä elettyä ja voi vaan keskittyä itseensä. Mutta jostain niitä ylihuolehtivaisia lapsia tuleeki ja miettii että voivoi kun oot vanha ja kun tarvit apua ja hoitoa ja passittavat sitten ihmisen pois aivan eri maailmaan.
      Mielestäni on törkeetä se, että vanhemmat ihmiset sotkeutuvat nuorison elämään "viisautensa" nojalla ja taas nuoremmat sotkeutuvat vanhemman sukupolven elämään sen nojalla, ettei ne usko että toiset osaa kyllä päjätä senki jälkee ku o 60 vuotta elämänsä rakennelleet.
      idiotiaa.
      onhan se toki mukavaa että huolehditaan ja välitetään mutta täytyy tehdä selväksi jokaiselle ettei oo toisen elämä sen parempi eikä toinen oo koskaan tietone siitä mitä joku muu kuin hän sitten elämältään tahtoo.

• eitsuli

Ja mikä mahtaa olla ikänne? Nääs jossain vaiheessa vanhukset eivät enää ymmärrä nykymaailman kommervenkkejä ja silloin on hyvä jos on joku läheinen joka neuvoo. Nimittäin pankeissa ym. paikoissa puhutaan sellaista kieltä ja hakemukset ym. ovat vaikeaselkoisia ettei aina nuorempikaan niitä ymmärrä.
      Mutta tietysti rajansa kaikella.

• mr

Hmm, iästä viis, aloittajan tekstistä huomaa ettei kyseessä ole kukaan vanhuudenhöperö (ja osaahan hän käyttää tietokonettakin...) joten kyllä se on niissä läheisissä vika jos eivät huomaa ettei tässä vielä tarvitse alkaa holhoamaan.

• Mummo ja ikä

Mummo voi olla vaikka 40-vuotias ja itsekin vauvan äiti. Miksi puhutaan vanhainkodista ym. Pointti ylipäänsä oli, että kyseessä on asiansa hoitava aikuinen, jolla on aikuisia lapsia.

• Kuunkuuntelija

Motiivejahan voi olla moniakin. Ihan oikeasti auttamisen halu tai sitten pienimuotoinen kilpailu...kuka onkaan se tärkein..ja ehkä pienen perinnön toivossa ollaan yhteyksissä...hmmm...
      Toisaalta välillä se vaan väistämättä menee niin, että munasta tulee kana ja toisin päin. Luonto on ajatellut asian omalla tavallaan jo valmiiksi. Ihmisten toimintakyky ja taidot vaihtelevat. Auttaminen tuo hyvää mieltä, mutta se, että ei anneta päättää asioista itse, onkin sitten toinen asia.
      Kannattaa keskustella kaikessa rauhassa osapuolten välillä asioista, mitkä hietää ja saada taas kaikki osapuolet samalle kartalle. Läheiset ovat rikkaus, ei riesa, toivon ainakin itse näin.

• .........

jopa alle nelikymppisiä mummoja on oikeasti, miksi luullaan et mummo on aina melkein sata vuotias, ehkäpä siksi annetaan ohjeita, kun luullaan, ettei mummo osaa asioitaan hoitaa.
      Mummothan just osaakin ja auttavat lapsiaan ja lapsenlapsia, ukit hoitaen samalla.

• pamppunen

Aina valitetaan, että nuoret ihmiset ovat sitä ja nuoret ovat tätä... SITTEN KUN HE TARKOITTAVAT HYVÄÄ, niin eikös heidän vanhemmillaan ole jälleen valittamisen aihetta. Ette tekään 40 mammat ole täydellisiä! Eivätkä terveet nuoret aikuiset ole niin tyhmiä, etteivätkö he ymmärtäisi, että jokaisella on itsemäärämisoikeus omasta elämästään. Jos näin ajattelee (oli minkä ikäinen tahansa) että voi alkaa ohjata toisen päätöksiä tai elämää, on päässä vikaa!

• pahalla ne lapset ?

Jos tekisitte selkeät pelisäännöt miten toimitaan?
      Et kertonut aloituksessa minkä ikäisiä olette ja oletteko vielä terveitä jne.
      On eroa, onko vaikka 75v terve ja kaikin puolin ajan tasalla oleva, kun 80v ja muistisairas.

Oma äiti tuli tässä mieleen. Jankutin varmaan kaksi vuotta, ettei saa avata ovea ventovieraille.
      No miten kävi? Jep jep, turhaan sitä lapsi hössötät äidillesi.
      Kyllä äiti tietää, ja itse päättää kelle ovensa avaa! Kauheaa riitaa ja suukopua asiasta, typerä lapsi kun puuttuu äidin asioihin!

Tulos: Vuonna 2009 äiti päästi sisään "nahkatakkikauppiaan", kuulemma niiiiin fiksun oloinen ja komea mies. Jeps, sai huijattua äidiltä 400 e ja kaksi muovitakkia roikkumaan naulakkoon.
      Minä kysyn sitten parin kk päästä mitä ne on? Kuulemma niiiin edullisia nahkatakkeja. Olisiko kannattanut kuunnella lastaan?

Tulos: Vuonna 2010 äiti päästi sisään Virolaisia joulukorttikauppiaita. Rahaa paloi 200e. Jo oli helkkarin kalliita joulukortteja ja juliste!
      Olisiko kannattanut kuunnella lastaan ja olla avaamatta ovea tuntemattomille?

Tulos: Vuonna 2011 äiti päästi sisään pihatarvikekauppiaan. osti kukkaruukkuja ja sepeliä 500 eurolla. Jo oli kalliit mullat ja ruukut!
      Olisko taas kannattanut kuunnella lastaan ja olla päästämättä sisään?

Jouluaaton aattona 2011: Ovikello soi ja joku Romanialaisen näköinen lapsi ovella. Kuulemma olisi käsitöitä ja sukkia tarjolla talon rouvalle. Ajoin kakaran ulos ja sanoin, että täällä asun minä, ei rouvia. Mitä seuraavaksi äidin pään menoksi.

On ne kamalia ne lapset ja vanhukset on aina oikeassa?

• tsottsot

taisi sinua vaan ruveta pelottamaan ettei perintöä heru...

• Häijyä!

Tosi häijyä ajaa jouluaattonan köyhä romanilainen lapsi ulos! Puhutaan näistä Romanian romaneista mitä tahansa, joka tapauksessa heidän kotinsa siellä Romaniassa on sellaisia hökkeleitä, ettet itse suostuisi elämään siellä päivääkään!!!

Taidat vahtia vaan perintöjäsi.

• Mars,terapeutille

Sano,että back off.Ja pitäkää huoli vain omista asioistanne.Tepsii aina,selventää tulehtuneita välejä.
      Suomettuneisuuden uhreja.Eivät ymmärrä,että jos vanhemmat sukupolvet ovat olleet hössöttäjiä nuorempia kohtaan,niin sitä ei pitäisi jatkaa enää seuraavassa sukupolvissa,vaan kuvittelevat että payback time.Tämä pätee myös vanhempiin sukupolviin,nuoria ei ole oikeutta holhota tarvetta enempää nuoruudessaan,tätä ei vanhempi väki koskaan ole ymmärtäny.Nyt olis aika.

• sangri

sun tarinastasi ei käy sinun ikäsi ilmi?kerropa se,niin minäkin voin ottaa kantaa.

• IKÄ-IKÄ

Ei ole kyse niinkään iästä vaan liiallisesta huolehtimisesta josta seurakusena
      on ahdistava olotila .
      Pientä lastakin voivat jotkut vanhemmat holhota voi,voi periaatteella
      ettei mikään satuttaisi.
      Lapsikin tulee ärtyisäksi jos joka mutkassa olla tarpeettomasti neuvomassa.
      Sama nuoreten aikuisten kohdalla.
      Aikuistuneet lapsetkin ärsyyntyvät jos vanhemmat puuttuvat joka tekemiseen.
      Näin on nähtävissä myös ikääntyvien ihmistenkin kohdalla .
      On hyvä asia huolehtia kaikeikäisistä läheisistään KOHTUUDELLA.
      Liika painostaminen tai toisen elämän mahdollisuuksien rajoittaminen on pahasta.

• kulkija kumpulasta

Suomalaiset eivät kunnioita vanhempaa sukupolvea.
      Muissa maissa on aivan eri tyyli.

• Yrittäkää mummot ja nuoret pärjätä keskenänne älkääkä riidelkö. Nuorille toivon vähän nöyryyttä ja oikeaa tilanteen arviointia. Vanhakin ihminen voi pärjätä hyvin yksin mikäli on terve. Ja jos ei apua pyydetä, ei sitä tarvitse väkisin painaa päälle.

• molopää

sehän on dementian oireita ettei edes ite tajua kuinka paljon tekee hölmöyksiä.holhoukseen vaan ja vanhainkotiin.

• Ilmakupla ympärillä

Kaikilla meillä jossain vaiheessa keho rapistuu, mutta henkinen puoli kasvaa ja visastuu päivä päivältä.

• JK

VAI N IIN

• ratkaisuja ehkä

Näinhä se on, aina on jotain liikaa tai liian vähän. Ehkäpä he yrittävät osoittaa rakastamistaan ja välittämistään, ja ehkäpä te voitte kertoa heille, että te tiedätte jo sen, ja että vähempikin riittää. Ei teidän tarvitsekaan erityisesti perustella päätöksiänne, äidit ja isät sanoo "siksi, kun me päätimme näin" ja se siitä :)

Tuskin he kaikki vaan sanovat että kylläpäs te olette tyhmiä, vaan ehkäpä on myös mahdollisuus että te otatte sen niin. Olette herkkiä ja loukkaannutte ehkä myös herkästi. He eivät oikein osaa pitää rajaa ja te ette oikein osaa ottaa huumorilla. Voisiko etsiä uusia suhtautumistapoja myös?

Lisäksi voitte hieman rajata avautumista, itse olen tehnyt näin joittenkin ystävien kanssa. Minulla on kaksi ystävää, jotka ovat avuliaita ja hauskoja, kunhan, heille ei kerro liikaa, eikä heitä nää liian usein. Heillä joku ihmeellinen tarve alkaa sitten neuvomaan tai puuttumaan, tai muuta. Ensin mietin kokonaan jättää heidät, mutta sitten mietin, että onhan heissä hyviäkin puolia vaikka ja kuinka: eivät he oikeasti minun elämässäni mitään päätöksiä tee, eivätkä mihinkään oikeaan kuitenkaan vaikuta. Joten otin vaan välimatkaa, ei kaikkien tarvitse olla kaikkein läheisimpiä ystäviä. Ja toimii ihan hienosti.
      Teillä henkilöt ovat lähiomaisia ja sukulaisia, joten se on hieman haasteellisempaa, mutta mahdollista.

Ja vielä, voitte elää siis yhteensä aktiivisesti omaa elämäänne. Eivät he pysty teidän elämäänne kuitenkaan niin kauan oikeasti vaikuttamaan, kun te olette vaan terveitä, eikä kaikista neuvoista vaaria tarvitse ottaa... kuten mummona hyvin tiedät :)

• Huom !

Ehkä olisikin syytä antaa nuorille selvä HUOMAUTUS asiasta.

• onko näin ?

Oletteko ap-kirjoittaja opastaneet lapsenne liian materiakeskeisiksi?

Sitten vahtivat haukkana, ettei aikanaan perittävä omaisuus hiventäkään hupenisi? Tämä kyttäys naamioidaan sitten huolenpitoon vanhusten ratkaisuista?

• IKÄ-Bonus

Niin ,tulet vielä kohtaamaan oman henkisen kasvusi iän myötä.
      Ajattelet nyt jo eri tavoin mitä 15 vuotiaana .
      Ajatusmaailma kasvaa iän karttuessa, vaikkakin nuoret kuvittelevat
      vanhemmiten ajatuskyvyn supistuvan.
      Tämä ajatusmaailman kasvu on miltei pakollista ,jotta me ihmiset
      selviäsimme ikävuosiemme tuomista aikuisuuteen ja ihmisyyteen
      tarvisemastamme sopeutumisesta .Erilaiset eälmäntilanteet
      muokkaavat ajatuskykyämme, jotta sopeutuisimme muutoksiin.
      .
      Joten ikäkasvua tapahtuu jokaisella meistä koko ajan huomaamatta.
      Saldo kasvaa iän karttuessa.

• tulipashyvämieli

Joskus olen surrut sitä että lapset käyvät vain pari kertaa vuodessa,koska asuvat niin kaukana, mutta jipii jos vaihtoehtona on holhous määräily,, siis alle kuusikymppisenä. tulipas vapautunut olo.

• Hössötyksen takana ei ole hyvä tahto vaan hössöttäjän oma tarve hössöttää. Kyseessä lienee "minä viisas - sinä tyhmä" -asetelma. Hössöttäjä kyllä aivan varmasti löytää tekosyyn hössötykselle.

• OTTAKAA

Hieman välimatkaa tuputtajiin...Heillä on ongelma.

• jyrätty

Näin se menee.
      Miniä kalustaa kotini aina uusiksi puhumalla ja kehottamalla tekemään niin kuin hän sanoo mikään ei kohdassaan..

Kaikki tarjottava arvostellaan joka kerta. Myös ne joita Hän ei syö, laktoosi ja allergian vuoksi sekä periaate ei punaista lihaa..

Astiat tutkitaan joka kerta kattauksesta, lasit katsellaan ikkunaa/valoa vasten. ( on astianpesukone)

Lisäksi miniä sanoo minulle päin näköä mitä mieltä minä olen, asioissa joista emme ole ikinä edes keskustelleet..
      Ikä eroa meillä on 25v. olemme tunteneet nyt 11 vuotta.

• joo, joo...

Alkakaa tekin puuttua lastennen ja miniöittenne elämään. Sekaantukaa joka asiaan, mihin hekin. Jos alkavat katsoa toisiinsa tyrmistyneinä, sanokaa vain että näinhän tekin teette. Tai sanokaa, että pyydämme sitten apua ja ohjeita kun olemme niin dementoituneita ettemme itse selviä. Tai sitten kunnon keskustelu, joka avaa lasten ja miniöitten silmät. ellei keskustelu tuota tulosta, voisihan kysyä että ettekö ymmärrä oikein että toisten elämään ei tarvi liikaa sekaantua, vaikka kyseessä on omat vanhemmat. Ilmeisesti olette antaneet lasten sekaantua elämäänne ja kierre on vaikea katkaista. Toisekseen, antaa heidän ohejistaa aj olla välittämättä mitä sanovatkin. Voihan sitä tokaista lasten ohjeisiin että joo, joo. Ja tehdä kuitenkin niinkuin itse haluaa. Eikös vain?

• miten vanha mahdat olla ? ja millä tavoin he puuttuvat asioihinne ? se on vaikea löytää tuo kultainen keski tie. monesti on päinvastoin, ei auteta...

jos vain kysyisit että pitävätkö he teitä liian vanhoina päättämään asioista itse. on niin monta tapaa tarjota apua ja useimmiten se ehkä ymmärretään väärin.
      jos taidat tietokoneen niin varmaan omat päätöksesikin osaat tehdä. ehkä he ovat huolissaan että tuhlaatte rahaa likaa ? pelkäävät perinnön puolesta ?

• ko hu fy sr

Aloittajan kirjoituksessa ei ole mitään vikaa, ja minä itse olen myös saanut kokea tämän neuvomisen, miten lapset saavat yhtä äkkiä päähänsä että äidit ja isät ovat kamalan vanhoja ja niitä pitää opettaa. Minullr annetaan aina neuvoja, tee niin ja tee noin ja vielä äkkiä oitäisi tehdä asiat joita he ehdottavat. Minäkään en ole koskaan pyytänyt yhtäkään neuvoa jälkikasvulta mutta silti vaan ollaan aina tuputtamassa niitä. Itse olen vielä työelämässä kiinni ja vastuullinen työ. niin silloin on aika ihmeellistä että yleensä joku muu alkaisi sanomaan miten minun pitäisi asiat hoitaa.Minä taas puolestani haluaisin kyllä antaa neuvoja jälkikasvulle vaan tiedän että ne tulkittaisiin joksikin muuksi kuitenkin joten olen hiljaa. Esim ylenpalttinen rahan käyttö on yksi asia jota en ymmärrä .
      Käyn usein ulkomailla ja siitäkin on sanottu että lomakohteeni on väärä , pitäisi matkustaa lasten mielestä sinne missä he ovat lomillaan . Silti nautin omasta lomapaikastani ja se on juuri MINUN mielestäni minulle sopiva. Joten olisi kivaa jos saisi neuvoja vaan silloin kun niitä kysytään.
      Sitten vanhain hoidosta, HOITAJAT eivät pidä koskaan päivän pituisia kahvitaukoja, joinakin päivinä ei ehditä edes ajattelemaan kahvia, joten se siitä sinulle Kana pasta
      Haukkua tuollalailla henkilökuntaa jotka tekevät parhaansa ottamalla sinunkin vanhempasi tarvittaessa siipiensä alle. Ja siksi toiseksi tauko aikana ei ole maksua joten me istumme omalla ajallamme kun syömme . Ja sitten puhut alentavasti paska vaipoista, kuule kun ihminen vanhenee niin keho rapistuu ja sen kaikki toiminnat, niin tulee käymään myös sinun kehollesi jos et kuole ilkeyteesi ennen aikojasi. Kakki ihmiset ovat saman arvoisia ja vanhat ja sairaat eivät voi sairaudelleen yhtään mitään ja luulen että jokainen haluaisi olla terveenä loppuun asti. Ilkeä ihminen näytät olevan ja empaattinen elämän tyyli ei kuulu tapoihisi, mutta voisit edes olla kirjoittelemata tuollaista sontaa, tämä aloittaja kertoi oman tilnteensa ja sinä vastasit inhottavalla hyökkäyksellä, ihan kuten ihminen jolla on vakava psyykkinen häiriö tekee. Häpeäisit varmaan mutta kuvaan kuuluu että et tiedä edes sen sanan tarkoitusta.

• äiti ja anoppi

Ihmettelen ensimmäisen vastaajan pahantahtoista kommenttia asialliseen kysymykseen. Täällähän jatkuvasti miniät ja tyttäret valittavat äitien ja anoppien sekaantumista heidän asioihinsa, mutta jos on toisinpäin, niin äidit eivät saisi häiriintyä vastaavasta holhoamisesta ollenkaan. Toisten määräily ja kontrolli ei ole mukavaa, teki sitä kuka vaan, ja siksi on myös turha kysyä k.o. anopin ikää - valittavathan nuoret tyttäret ihan samaa äideistään. Ei kai ole sidottu ikään se, milloin toisen itsenäisyyteen puuttuminen sopii harmittaa?

Meillä myös samantapainen tilanne (olen vielä työssäkäyvä ja täysjärkinen). Aikuiset lapset käydessään suunnittelevat kotiimme uudistuksia (ehkä pitävät tätä vielä omanaan), vaihtavat huonekalujen paikkoja, käyttävät tietokonettani kuin omaansa, valittavat keittiöni järjestystä, arvostelevat ostoksiani. Ymmärrän sen niin että eivät vielä tajua ettei enää olla samaa taloutta, vaan että minä elän nyt omaa elämääni ja heillä pitäisi olla omat asiansa joista huolehtivat. Kysymys on siis sittenkin heidän kyvystään itsenäistyä ja irrota vanhemmistaan. Vastaavasti ylihuolehtivilla äideillä on varmaan vaikeus antaa oma elämä aikuisille lapsilleen.

En keksi muuta neuvoa, kuin pitää selkeästi kiinni omasta itsemääräämisoikeudesta, kai ne sitten lopulta oppivat.

• anopista oppinut

Tulipa mieleeni edesmennyt anoppini, joka joka kerta meillä käydessään arvioi kaikki. Tutki kaapit ja laatikot kotimiehenä ollessaan, järjesteli tapaamisia "oikeiden" henkilöiden kanssa sekä osti kaikenlaista ei-sopivaa vaatteista lähtien kysymättä tarpeitamme.

Siivottiinpa kerran anopin "pas...nen" keittiö vuosien rasvoista ja pölyistä. Siitähän nousi melkein maailmansota, mutta loppuipa meidän huushollin arviointi. Vuosia yritti hieroa rauhaa päästäkseen "iholle", mutta en voinut sietää hänen kaksinaamaisuuttaan ja välit olivat loppuun asti viralliset. Appi oli onneksi herrasmies.

• Äiskä66

Kyllä aikuisten lasten täytyisi ymmärtää, ettei ns. lapsuudenkoti ole enää heidän valtakuntaansa - vaan teidän vanhempien.Ettehän tekään - toivottavasti - mene lastenne koteihin omilla avaimillanne ja ala tutkia kaappeja yms.

Kun kumpikin osapuoli säilyttää oman itsemääräämisoikeutensa eikä puutu liiallisesti toistensa asioihin, niin sopukin säilynee parhaiten.

• mie vuoo

Aloittaja oletko sanonut asiasi suoraan miniälle? Meinaan sanot kerran napakasti.. se siitä!

Helppoa silloin kun ei ole käskytettävissä eikä alistu.. Äidin ja tyttären suhteessa tälläistä ei kyllä tapahdu helpolla.. että vävy alkaisi huomautella kaikesta. Yksi konsti on tietysti jättää kokonaan vastaamatta miniälle asioihin mistä et halua kuulla tämän mielipidettä.

• eikö natsaa

Monet anopit ja appiukot ovat kouluttamattomia ja sivistymättömia. En ihmettele jos ei tämänpäivän nuorten kanssa natsaa. Nuoret on fiksuja ja lukeneita. Asioista tietäviä ja selvää ottavia. Hyvä, että monet anopit osaavat ajaa autoa saati sitten käyttää tietokonetta ym tekniikka. Ei ihme etti natsaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      89
      1027
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      722
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      604
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      546
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      48
      468
    7. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      429
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      421
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      418
    Aihe