Onko Hagström Viking järkevä hankinta?

Håkan Fredrikshamn

Olen jo jonkin aikaa osoittanut kiinnostusta tätä ruotsalaista kitaranvalmistajaa kohtaan ja tavoitteena olisi ostaa ensi syksyyn mennessä Hagström Viking-TSB joka maksaa TopSoundissa 479 €

Ainut mitä tiedän kyseisestä kitaramallista on tämä että Hagström valmisti mallia vuosina 1965-1979 ja uudelleen vuodesta 2004.

Mielestäni Hagström Viking on upea malli ja siinä on kaunis ja puhdas soundi mutta kannattaako minun sijoittaa melkein 500 € jotta minulla olisi hyvä skeba??

4

1677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soittaja8390fn890w

No kyllä tuo on varmaan ihan OK ostos ja jos kerran tykkäät siitä (kaunis, soi hyvin ym.) niin mitä ihmettä enää mietit kun kyseessä on ihan OK kitara eikä hinnalla pilattu.

En usko että metsään menee ostoksesi jos tuohon päädyt.
      Jos et ole varma niin Ibanezilla on ihan kivoja vastaavia sähkiksiä, jotka kanattaa
      testaa omakohtaisesti.

• GGH

Nuo uudet Hagströmit on tehty Kiinassa, mutta käsittäkseni suunnittelu on tehty Ruotsissa (en tosin ole varma). Kilpailevat lähinnä Epiphonen kanssa samassa hintaryhmässä ja näillä Hagströmmeillä on mukana muutamia persoonallisia piirteteitä, kuten se oma kaularauta mallinsa joka mahdollistaa ohuen kaulan. Tuo kaula oli ainakin omaan makuuni liian ohut ja siksi en innostunut ostamaan asti. Kannattaa siis tsekata ja kokeilla itse liikkeessä ennen ostoa. Muuten kyllä ihan Epiphoneen verrattava kitara joka tarjoaa hyvää hinta/laatu-suhdetta niille jotka haluavat hieman persoonallisemman kitaran. Ja tekihän Elviskin aikoinaan come-backin juuri Hägstromin voimalla :-)

• ex music man

Pojalle tuli hankittua Hagström select ultra swede, semmoinen kiinassa valmistettu. Itsellä soitot loppuivat 90-luvulla, mutta tämän kitaran myötä himot soittoon heräsivät itselläkin uudelleen. Sanat loppuvat kehuessa tätä kitaraa,sillä on se niin loistava peli soittaa. Vaikka valmistusmaa onkin idässä, kitaran ulkonäkö, viimeistely ja laatu vastaavat täysin "kalliimpia" merkkejä, joten suosittelen kyllä testaamaan. En ainakaan itselleni enää aio edes harkita tonnia kallimpaa stratoa tai Les paulia, mikäli soittoinnostus vaatii taas kaluston hankintaa.

• 5fingerfist

Meidän bändin kitaristilla on tuollainen Hagström Viking-TSB ja kehuu kovasti, että on mukava soittaa. Soundin tasosta ei oikein voi sanoa mitään, koska soitamme metallia niin kaikki kuulostaa oikeastaan samalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe