Epävarmuus

Jäbä22

Tuntuu että ei enää pää kestä tätä kaikkea mitä nyt on viimeaikoina ollut. Olen puhunut asiasta parhaan kaverini kanssa, mutta asia vaivaa mieltä joka sekunti. Ajattelin tämän olevan yksi helpottava keino purkaa sydäntä.

Olen seurustellut noin vuoden tämän naisen kanssa. Ensimmäiset kuukaudet muija asu pääasiassa mun luona, vaikka sillä oma kämppäkin oli. Eikä siinä ollut mitään ihmeempiä, kaikki sujui hienosti ja joka aamu oli onnellinen kun heräs. Noin kolmen kuukauden kuluttua päätettiin muuttaa yhteiseen asuntoon, kesä alkoi. Muutaman ensimmäisen viikon jälkeen kun muutettiin yhteen, muija ilmoitti että hänellä on tärkeää asiaa kerrottavana. Hän on pettänyt minua. Tämä kuvio oli hyvin monimutkainen, kyseessä oli hänen exä, ja tilanteen ei pitänyt mennä kuulemma niin kuin se meni. Hänen ei pitänyt harrastaa seksiä, vaan selvitellä vanhoja asioita. Tämä oli kova paikka, en ikinä hyväksy pettämistä, enkä ikinä anna sitä anteeksi. Tässä oli kuitenkin asioita, jotka jollain tavalla ymmärsin muijan näkökulmasta, joten nipin napin pystyin antamaan anteeksi ja yrittämään uudelleen. Muija vakuutti rakastavansa minua ja tämän takia kertoi asiasta. Vaikka pystyinkin antamaan anteeksi, se haava sydämessäni ei ikinä parane lopullisesti ja luotettavuus kärsi.

Kesä oli ihanaa aikaa, tehtiin ja koettiin yhdessä paljon, nautittiin yhdessäolosta ja auringosta, nautittiin elämästä. Kesän jälkeen alkoi jonkinlainen alamäki, muija alkoi olemaan todella apaattinen ja välinpitämätön. Seksi ja läheisyys väheni. Muijan arki oli lähestulkoon koko syksyn ajan tätä: aamulla duuniin, iltapäivällä himaan ja tv auki joka oli iltamyöhään auki. Välillä saattoi nähdä jotain kavereita. Juteltiin aiemmin lähes koko ajan jostain, nyt hyvä jos moikattiin kun toinen lähti ovesta ulos. Oma arki pyöri lenkkeilyn ja punttiksen parissa, kotona siivosin, pesin pyykkiä ja pidin taloutta pystyssä, kävin kaupassa okei joskus yhdessä, telkkaria saatoin juuri ja juuri illalla katsoa vähän aikaa.

vittu JA MUIJA MAKAA HIMASSA, EI SIIVOA, EI PUHU, EI ANNA MITÄÄN ARVOSTUSTA, LÄHEISYYTTÄ, EI MITÄÄN.

Ja naiset jos luette tätä niin tämä on totisen totta: Muija valitti kun minä siivoan liian usein!! OK mulle sanottiin suhteen alussa että "mä en sitte ole yhtä siisti kun sä". Mulle se oli ihan fine siinä vaiheessa, mutta rajansa kaikella. Ei mitään järjestelmällisyyttä, ei mitään logiikkaa astioiden laittamisessa kaappiin, ne vaan heitetään jotenkin sinne ja vaatteet lojuu lattialla, meikkejä ja alusvaatteita keittiönpöydällä.

Minä tulen töistä väsyneenä, tulen sisään ja mitä näen: muijan kengät lojuu miten sattuu lattialla, takki heitetty jonnekki ja sellanen vaatevana joka johtaa olohuoneen sohvalle ja siellä maataan ja katotaan jotain vitun brittipaskakokkiohjelmaa.

Ikinä en ole räjähtänyt muijalle mikä on jo aikalailla ihme. Terävästi oon voinut mainita sen vaatteista tai astioista lattioilla. Mutta hammasta on joutunut puremaan, laskemaan kymmeneen, sulkemaan silmät ja hengittämään syvään.

Tekstini on nyt mennyt vähän sivuraiteille siitä mihin sen alunperin piti mennä, mutta olkoot.

Minä olen se, joka antaa suhteessa enemmän rakkautta, enemmän läheisyyttä, enemmän panostan kaikkeen. Mutta silti en ole tossun alla, vaikka tosta teksistä on ehkä saattanut saada sellaisen kuvan. Muija ei mua pompottele, mä teen just niin ku ite haluan, ja haluan että kämppä on siisti ja laskut maksetaan.

Voisin vielä tähän vielä tarinoida muijan rahankäytöstä, mutta siitä tulis vähintään puolromaania niin jätetään väliin. Sen verran voin, että hänellä on laskuja perinnässä, ulosotossa jonkin verran, sain potkittua häntä perseelle että sai maksettua jotkut ikivanhat laskut ettei olis joutunu oikeuteen niiden takia menemään.
Minä olen se joka pääasiassa maksaa _kaiken_

Silti rakastan, aivan mielettömästi. Silti haluan että hän on mun vierellä öisin, silti silitän ja halaan. Seksi on esimerkiksi parasta hänen kanssaan kun kenenkään muun edellisen, pidän häntä jumalaisen kauniina ja seksikkäänä. Hän on myös aivan mielettömän ihana ja välittävä kun sille päälle sattuu.

Viina hänelle ei sovi, hän on enemmän kuin kerran sanonut jättävänsä minut humalassa. Seuraavana päivänä pyydellään anteeksi eikä oltu tosissaan. Ja minä tottakai olen aina ottanut tosissaan, parkunut kuin pieni lapsi ja lähtenyt kaverille yöksi. Sitten soitellaan perään ja pyydellään takas kotiin.

Välillä toivon että vois napsauttaa jonkun tunnekytkimen aivoista pois päältä ja sanoa että mä lähden. Se on vaikeaa kun rakastaa näin paljon. Tässä vaan on paljon kestettävää ja musta tuntuu että tämä ei oikeasti tule toimimaan. Ollaan puhuttu lapsista ja perheenperustamisesta (sitten joskus) mutta tällä menolla en ole todellakaan menossa mihinkään naimisiin. En kun on näin helvetin epävarma kaikesta.

12

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lovestory

riippuvaisuus toisesta ei ole rakastamista. Kannattaa hankkia omaakin elämää ja opetella suuttumaan, kun et kerran osaa puhuakaan siitä, mitä sä haluat vaikka kodilta ja ette pysty sopimaan sitä. Tuskin sä uskallat paskoakaan vessassa, ilman että toinen seisoo vähintään oven takana. Mut sä oletkin niitä tyyppejä, joilla saa vaikka lattiaa pyyhkiä ja sä vain rakastat. Ihanaa.

• mmmmmmietii.

Tuntuu, että olet suhteessa vain sen hienon seksin takia.

Mitä tapahtuu, kun seksi loppuu? Mitä sinulle jää sitten käteen. Koska kun lapsia tulee niin varmasti se seksi vähenee, jos ei lopu.

Onneksi olkoon, olet juuri siinä tilanteessa missä suurin osa maailman naisista on. Eli kumppani pitää sinua itsestäänselvyytenä. Sinä olet hänelle kuin monelle nainen on miehelle = kotiorja joka tekee ja työstää, pitää huolen kodista ja tuo jopa ruokaakin.

Mieti tarkkaan, rakastatko häntä oikeasti, vai oletko vain riippuvainen.

• oiugdeqbk

Niin, oletko kulta riippuvainen minusta?

Olisithan sinä suoraan voinut soittaa vaikka Oprahille. Voi olla, että Hänellä olisi ollut rankentaviakin kommentteja ja kysymyksiä näihin tuntemuksiin mitä koet.

Mun mielestä on ok, jos maksat ruuat, kun ne sulle teen naaman eteen neljästi viikossa. (johtuu ehkä brittipaskakokkiohjelmista? ;) Ja kuten ollaan puhuttu, niin maksan yhteisiä menoja enemmän, sitten kun en käy koulua ja tee töitä samaan aikaan.

Ehkä on epäreilua, kun maksat enemmän YHTEISIÄ menoja, vaikka saat palkkaa kolme kertaa enemmän kun minä. Mä EN OLE mun palkasta käyttänyt yhtään rahaa KOKO VUONNA vaatteisiin. Tosin äidiltäni pyysin rahaa, että saan KOLME uutta vaatekappaletta.

Mua ei kiinnosta pussailla ihan koko ajan, on ihanaa rakastella melkein poikkeuksetta joka päivä ja nukkua sun kainalossa ja pussata sen pari kertaa päivässä. Mutta ei koko ajan. Se koko homma vesittyy, jos pusutellaan koko ajan.

Jep, oon epäsiistimpi puuolisko parisuhteessamme. Mutta minäkin siivoan. Olen selittänyt monesti miksi mun meikit on keittiössä. (Jos jollakulla ei olis mennyt vessan lamppujen vaihtoon kahta kuukautta, ne olis saattaaneet pysyä siellä vessassa.. ehkä)

Mitä pettämiseen tulee, niin luulin että oltiin käsitelty se. Mutta, ymmärrän sua täysin. Tiiät mitä ajattelen koko jutusta ja tiiän mitä sinun päässäsi liikkuu. Ilman tämänkin lukemista.

Lapsia ei ole ihan hetkeen tulossa. Sinä olet se joka kosii, jos kosii, joten sun ei tartte ressaa. Loogista.

Sun tuntemuksiin.. muuttuisin heti piipittäväksi pikku piiaksi, joka vaan kiehnää sussa kiinni ja häärää kotona pölyhuiskan kanssa.. mutku se en olis minä. Ja mun käsityksen mukaan sä tykkäät musta. Ja mä tykkään susta tommosena. En mä halua, että susta tuntuu ikävältä ja hankalalta. En mä sua kiusatakseni, tai kiduttaakseni. Oon pahoillani, että oon nyt ollu syksyn ja talven vähän lahna. Mua on väsyttänyt hirmusen paljon.

En enään katso telkkaria niin paljoa ja siivoan kenkäni siististi kaappiin herra johtaja.

Toivottavasti poistat tämän täältä netistä.. ja et jätä ensikerralla näkyviin, kun avaudut julkisesti.

Saat päiväkirjan lahjaksi.

Olet rakas, vaikkakin hiemän ärsyttävä toisinaan.

Terkuin "vaimo"

• oiugdeqbb

oh kuin paljon kirjoitusvirheitä! En saanu unta, kun aloit taas kuorsaamaan :)

• 13

Hah hah hah....

BUSTED.

buhahaaaaaaa

• Ei jaksais

Voi vittu, erotkaa.

• 1513

Haluat seksiä kauniin naisen kanssa, se on tärkeämpää kuin onnellisuus parisuhteessa muutoin.

Elämä on valintoja.

• teinimeininki

Mikähän neronleimaus on muuttaa yhteen kolmen kuun seurustelun jälkeen?

Ja varmaan tiesit millainen sotkija naisesi oli jo ennen kun muutitte yhteen. Sinulla ei siis pitäisi olla mitään valittamista siltä osin, ei nainen johtanut harhaan.

Ja varmaan oli samanlainen tuhlari myös..

Tällaisten asioiden takia kannattaa seurustella huomattavasti pidempään kuin kolme kuukautta ennen kun muuttaa yhteen. Toinen pitäisi tuntea läpikotaisin ja jos silti kaikkine oikkuineen haluaa vielä asua toisen kanssa yhdessä, niin sitten muutatte. Mutta pitää tietää ja tuntea toisen tavat.

• nyt avovaimo

Hyvä että pystyt puhumaan ja kirjoittamaan asiasta, se on tärkeää ettet vain mieti itseksesi.

Jos asia vaivaa sinua noin kovasti eikä parannusta näy, niin parempi on erota. Se kuulostaa inhottavalta ja se onkin yksi inhottavimmista asioista mitä elämässä joutuu joskus kokemaan. Minä olen kokenut sen kaksi kertaa, joten tiedän kyllä miltä se tuntuu. Toipuminen vie aikaa ja niin sen täytyy tehdäkin. Kuukausi meni, että itkin joka ikinen päivä. Ruoka ei maistunut enkä pystynyt kunnolla nukkumaan, mutta sellaisessa tilanteessa pitääkin kääntyä lääkärin puoleen ja niin teinkin.

Jos et muutoin saa aivojasi sellaiseen tilaan, että pystyisit päättämään erosta, niin pohdi itseksesi seuraavia asioita: kuinka kauan haluat tällaista elämää ja parisuhdetta? samaan aikaan voisit viettää onnellista elämää jonkun toisen kanssa minkä tuhlaat nyt tähän huonoon suhteeseen. Jos yhtään kuvittelet, ettet kelpaisi muille tai ettet löytäisi yhtä kaunista ja seksikästä (toivottavasti arvostat naisessa jotain muutakin) naista, niin turha ajatella sellaista. Pariskuntia eroaa jatkuvasti, kyllä sieltä ilmestyy markkinoille uusia kasvoja.

Teepä sellainen uudenvuodenlupaus karkausvuodelle :) Voimia!

• Heig¨¨

Olet juuri samanlainen kuin minä. Kämppä pitää olla siisti ja laskut maksettu ym.
      itsellä oli vuosi sitten sama ongelma. Muija oli mikä oli ja itse tein kaiken ja muija makas. Muijasta välitin ja rakastin häntä mutta en enää kestäny sitä paskaa. jätin muijan ja olin maassa monta kuukautta mutta hyvin olen päässyt hänestä ja elämä hymyilee jälleen. Jos tuntuu siltä niin sano muijjallesi että tää ei toimi. Rakastan sua mutten jaksa tämmöstä paskaa. se helpottaa.

• oppeliini

Hyvänen aika, olet unelmapoika jollekin sinulle sopivammalle tytolle!

Tuon kuvailemasi naisen kanssa seksi on iiiiiiiiiihanaa, mutta onko kaikki vaivannäko sen arvoista. Kohta menetät hermosi ja kunnioituksesi tuohon seksipakkaukseen, hän muuttuu jalkavaimoksi. Mietippä onko hän sitten sellainen jota ylpeänä esittelet ystävillesi ja perheellesi: "Tässä minun jalkavaimoni, ihana sängyssä mutta täysin tollo kaikissa muissa asioissa"

Oletko koskaan ajatellut että on olemassa tyttojä jotka täyttävät kriteriasi kaikissa muodoissaan ja joista voit olla ylpeä!

Miksi et etsisi sellaista kumppania lähellesi?

Tuo nykyinen naisesi aivan varmasti loytää toisen elättäjän, älä siitä huolehdi! ( joka taas rulee kohta tänne purnaamaan :) )

• parisuhde jeesus

Nyt sanon sen mitä en uskonu sanovani koskaan, pistä naisesi kuriin. Okei, ei liioitella, mutta suosittelen että otat nämä ongelmat _vakavasti puheeksi tyttöystäväsi kanssa. Jos asiat eivät tosissaan petraannu kannattaa näyttää sille syöpäläiselle ovea, oli miten ihana tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5010
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1580
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1149
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1063
    5. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1019
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      759
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe