Salama akkuja myydään

Akku joka kestää

Missä ja mihin hintaan? Googleen meni jo hermo kun työntää kameroita ja kännykän akkuja sun muutta aiheeseen liittyvää.

7

2394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennen Salama

      Joskus Salama oli hyvä akku, mutta nykyisin akut tehdään mikä missäkin, joten onnenkauppaa ostaminen on.
      Tässä esimerkki, http://keskustelu.suomi24.fi/node/283583

      Autossani oli sama Salama 8-vuotta. Vaihdoin tilalle uuden Exciden...ja 2-päivän päästä taukuuseen jälleen uuden Exciden. On toiminut muutaman vvuoden, mutta ei ole Salaman veroinen.

      Sitä kunnollista suomalaista Salamaa ei enää ole, joten arpapeliä akkukauppa on.

      • Poznan

        Olen tottunut siihen ikäni, että akku toimii sen 6-9 vuotta. Näin se olikin tavallisten akkujen kanssa. Mm. asuntovaunussani oli arveluttava puolalainen poznan, mikä kesti siinä olevan leimatun lapun mukaan 9 vuotta. Autoni valkmoinen tavallinen japsiakku kesti 8 vuotta, minkä jälkeen laitettiin huoltovapaa konehuoneeseen.
        Tänä tänä syksynä vaihdettiin se uuteen. Kestoikä vaivaiset 3 vuotta. Katotaan nyt mitä huoltovapaa Robert kestää (Bosch).
        Akku kesti sen 8-9 vuotta kun keväisin ja syksyisin tarkasti vesipinnan ja vähän pyyhhkäisi likaa ja pölyä kannen päältä. Nyt olen kuullut useasta suusta, että heidänkin huoltovapaat on kestänny vaivaiset 2-3 vuotta. Tosi ekologista.


    • sähköä kansalle

      Salamaa ei olla valmistettu johonki kahteenkymmeneen vuoteen... Varta osti salaman ja Excide pakkasakun jo iät ja ajat sitte..

      Ne salamat mitä on ollu myynnissä valmistamisen lopettamisen jälkeen on ei oo salamaa nähnykkään, varta leasasi salaman nimen pitkäks aikaa jollekki random maahantuojalle / pienelle valmistajalle

      • 23

        huoltivapaa=huoltomahdoton


    • Anonyymi

      Osaan huoltovapaista akuista pystyy lisäämään akku vettä ja akku kestää näin helposti 7-9 vuotta. Melkein kaikissa akuissa on vain tarralla peitetty korkit. Joissakin tapauksissa korkkeihin on porattava pienet kuopat 2kpl joihin pystyy tarttumaan pihdeillä ja korkki on näin pyöräytettävissä auki. Bosc on tehnyt akusta lähes mahdottoman avata ja korvannut korkit yhdellä levyllä jota voi koittaa varovasti avata.

    • Anonyymi

      Salama akkutehdas vantaan tikkurilassa lopettiin joskus 1980 luvun alussa.
      Samalle tontille alettiin rakentamaan vuonna 1982 tikkurilan kirjastoa.
      Se valmistui vuonna 1984.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe