Painonnostajilla ei ole oikeasti voimaa

elastic män

vaan ihan PERKELEESTI kimmoisuutta, nämä ovat kuin kumimiehiä jotka nostavat raudat ylös kimmoisuusperiaatteen mukaisesti vrt. spiraalijousi johon varastoituu energiaa kun jousi on alhaalla ja kun päästetään irti niin SPRUING: painot nousee ylös eli painonnostajat eivät treenaa voimaa vaan sitä miten saadaan jänteet ym. tarpeeksi joustaviksi jotta homma toimii lavalla.

Voimanosto on asia erikseen koska siinä tarvitaan oikeasti raakaa voimaa.

35

2504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkennus...

      Joopajoo. painonnostajalle en jäykkänä voimapenkkaajana paljon uhoaisi.
      vähän eri asia vetää rinnalle pari hunttia ku penkata.

      • painonnostaja.

        ja voimanosto on lähes sitä samaa pelleilyä missä joko maataan penkillä joko ylitiukka haarniska päällä että saadaan pikkumatkalta pusattua 1000 kiloa tai vedetään maasta mutta painot jääkin sitte siihen eikä rinnalleveto onnistu..

        elikkä melko tylsä laji


      • parempi käytännön vo

        näi o nja kun kattoo niitä painot pään päällä nousuja kertoo se jo vaativuudesta ja tekniikastakin pikkusen eri asia kuin selälään maata penkillä tai kyykätä.


      • -Janne.
        painonnostaja. kirjoitti:

        ja voimanosto on lähes sitä samaa pelleilyä missä joko maataan penkillä joko ylitiukka haarniska päällä että saadaan pikkumatkalta pusattua 1000 kiloa tai vedetään maasta mutta painot jääkin sitte siihen eikä rinnalleveto onnistu..

        elikkä melko tylsä laji

        no se nyt onkin ihan p*rseestä.
        syövät sentään rajummin sitä ruokaa kuin nuo neitimäiset hulkit ja nulkit jotka ei siedä ylimääräistä fläsää edes pierun vertaa.


    • ujyehrtgs

      Samaa paskaa molemmat!

    • punnerrus +200kg

      Jaa ei voimaa?hannu Saarelainen,Taito Haara,Kalevi Lahdenranta,Jouko Leppä.Heikkoja poikia nää painonnostajat

    • -Janne.

      vai kumimiehiäkö me ollaan?
      mitäs v*tun hinareita te sitten olette kun ei ruoka maita ja huudellaan
      ettei isoilla miehillä aineet muka pelaa vaikka itse näytätte jumppaheikeiltä joiden
      ainoa tavoite on sixpack mutta mitään isoa ei sitten edes ole.

      v*ttu mitä pellejä

      • - roinaman78.

        "Voimanosto on asia erikseen koska siinä tarvitaan oikeasti raakaa voimaa. "

        Ensin jätkä penkkaa hirveet apukuteet yllään 200kg ja kun apukuteet riisutaan, niin meneekin hikisesti 130kg. jee jee raakaa voimaa!

        ps. itse penkkasin 200kg puhtaana ilman mitään v*tun apupaitoja
        pps. enkä ole mikään neitiruokavalion noudattaja, joten se siitä v*ttuilusta.


      • sdfdsfdsfdsf

        Nyt täällä joku katkeroitunut läski taas huutelee.


      • mass12121.
        sdfdsfdsfdsf kirjoitti:

        Nyt täällä joku katkeroitunut läski taas huutelee.

        Onko kukkakeppi saanut turpaansa isommilta kavereilta vai mikä kukkakeppiä noin itkettää? Saitko pataasi lihavalta roinaajalta?

        koskas kukkakepit ja tiukat miehet on isommilleen huudelleet? hahaha


    • Pikku-A

      Jos ihmisruumis toimisi kuten ehdotat, niin en suosittele sinulle ainakaan istumista vessanpytyllä, mikä vessankatto sellasen pompun kestäisi kun siitä ylös nouset...

      On niillä voimaa-mutta lajeja ei voi sinänsä suoraan verrata...voimanostajahan kilpailee niissä lajeissa, joita painonnostaja tekee apuliikkeinään...(kuten kyykky ja veto...kiinalaiset ainakin hinssaa penkkiä apuna, näin olen lukenut...)...

      Omasta kokemuksesta sanon, että on "pikkasen" helpompaa penkata 120kg, kuin työntää se hyväksytysti pään päälle...ei siis PUNNERTAA, vaan työntää pään päälle...vaatii koordinaatiota, ja taitoa voiman lisäksi.

    • -Jaska78.

      Noh, puhtaana ilman pomppua oma paino 120kg olen työntänyt suorille.
      ei taida pikku-pojat siihen kyetä paitsi tämä meidän 70 kilon ihmemies joka
      vetää 4 x oman painonsa mavesta hah hah haa :)

    • sdfdsfds

      Ahaa =) miksemme sitten näe näitä "oikeasti vahvoja" top voimanostajia osallistumassa olympialaisiin ja käärimässä jumalattomat voittorahat 500 kilon tempauksilla?

      • sdfdsfds vaan takas

        Samasta syystä kun emme näe näitä "hirveän vahvoja" painonnostajia voimanostokisoissa.

        Eri laji, eri treenit ja eri kisat.


    • Weight-liftting

      No just joo. Aloittaja taitaa olla niitä penkkaajia, jotka menee salille makoilemaan penkille, nostaa yhden maximin ja lähtee kotiin. Tuskimpa jaksat nostaa edes maasta sen verran ku sun painoset huippunostajat työntää suorille käsille
      Painonnosto on yks raskaimmista lajeista mitä maailmassa on.
      esim. video: hossein rezazadeh treenaa etukyykkyä 280kg.lla..
      http://www.youtube.com/watch?v=hkSN3f-a3Ok

      • weight-lifting

        ,.....Vielä sen verran, että hosseinin penkkitulos n. 220kg, takakyykky 390-400 kg, ja maastaveto n. 380kg. että on siinä voimannostajillakin tekemistä että pääsee
        noihin lukemiin......
        http://en.wikipedia.org/wiki/Hossein_Rezazadeh


    • Janne.

      NörttimopoläskiJaskalla ei ole kuin kakkaa päässä.

    • 68-v

      Painonnosto vaatii tehoa.
      Voimanosto, kuten toteat, voimaa.

      Teho = voima x matka / aika

      Verratkaa 100kg:n kyykkytempausta ja 200kg:n mavea.
      100:n tempaus vaatii hiton paljon enemmän tehoa mutta ko. tempaajan ei tarvitse, eikä välttämättä pysty vetämään maasta 200kg.

      Motoriikka onkin juttu sinänsä.
      Esmerkiksi raskaan sarjan 200kg:n työntäjä Luttinen heitti joskus lavalla noston jälkeen kokovoltin taakse.

    • ostettupaino

      Painonnostajat nostavat painoansa lisäämällä kakkaa pyllyyn.

    • Jäähallin miehiä nyk

      "NörttimopoläskiJaskalla ei ole kuin kakkaa päässä. "


      MInä ajelen vaikka muijallasi jos annat vaan mulle osoitteen minne tulla :D
      Ja voin mä sen sun k*senkin sieltä sun kopastas moukaroida ulos korvista, sieraimista ja silmänrei'istä sekä suuaukosta jos oikein tahdot :D

      vaikka oletkin noin stanan kova jätkä piruilemaan minulle, Jaskalla täällä internetissä niin kyllä minä sinut voisin haastaa tappeluun missä ja milloin vaan :D

      Vaikka en nostaisi penkistä enempää kuin 150kg niin turpaasi saisit niin lujaa että taivaan tähdetkään ei riittäisi siihen määrään mitä sinä näet sen jälkeen kun olet turpaasi minulta saanut :D

      Nimi alle vaan ja asia eteenpäin :D

      T: Janne

      • Jaska.

        "Motoriikka onkin juttu sinänsä.
        Esmerkiksi raskaan sarjan 200kg:n työntäjä Luttinen heitti joskus lavalla noston jälkeen kokovoltin taakse"


        Muutaman viikon päästä heitän minäkin voltin vaikka kattoon kunhan toi vttumainen kantapäätulehdus lähtee!
        Sen jälkeen paukkuu raudat jälleen!


      • paukku ynnä pete
        Jaska. kirjoitti:

        "Motoriikka onkin juttu sinänsä.
        Esmerkiksi raskaan sarjan 200kg:n työntäjä Luttinen heitti joskus lavalla noston jälkeen kokovoltin taakse"


        Muutaman viikon päästä heitän minäkin voltin vaikka kattoon kunhan toi vttumainen kantapäätulehdus lähtee!
        Sen jälkeen paukkuu raudat jälleen!

        Sinulla paukkuu kakka pyllyssä.


    • Janne.

      Poika puhuu kovia, mutta mihin pojasta on ?

    • janne_fani111

      Ei kannattais uhoilla täällä Janne.. joku viellä innostuukin tappelemaan suo vastaan ja ottaa mutkan matkaan... ei yhtään hyvä.
      Jos koet haluavasi päteä nyrkein mene nyrkkeily tai vaparitreeneihin :)

      • Suo sua tai mua

        ...innostuukin vielä tappelemaan SUO:ta vastaan??? Miten suota vastaan tapellaan??


    • Janne.

      Minulla on kakkaa pyllyssä.

      • ohoh onpas kumma

        Sinullakin?


    • Jaska.

      "Ei kannattais uhoilla täällä Janne.. joku viellä innostuukin tappelemaan suo vastaan ja ottaa mutkan matkaan... ei yhtään hyvä.
      Jos koet haluavasi päteä nyrkein mene nyrkkeily tai vaparitreeneihin :) "


      Saa ottaa jos pelottaa. Itse en tarvitse, enkä omista.
      Minusta on hauska v*ttuilla hinarikroppaisille vaparipelleille koska ei heistä
      minulle ole mitään vastustakaan. Pyyhin kevyesti tuollaiset hinarijampat vaikka lähellä sijaitsevaan kymijokeen milloin mua huvittaa.
      Olen jo pitkään odotellutkin milloin kaloreita pelkäävät kenokaulat haluavat turpaansa ottaa ja kuten sanottu, niin tähän astikka on ollut hiljaista.

      Ei tuosta kipparin viereisestä pubista pitkä matka mun luokse olisi.

      Vatsaa, nestettä ja lihasta riittää!

      T: Jaska piliksestä.

      • Jaska.

        Olen aina sanonut, että siinä vaiheessa kun oven avaan, on hyvä haastajien tarkistaa lentolupakirjan voimassaolo, sekä varmistaa, että kengänpohjat eivät kosketa minun maitani.

        Joskus on joitakin pellejä yrittänyt sohia, mutta olen vedellyt turpiin. Eipä taida olla Jaskalle vastusta.

        En myöskään pidä työnteosta ja ajattelin siemailla omaa tekemää simaa pihallani.
        Nostan rahat tililtä joka on teidän, kynisten aikaansaamaa tuloa töidenne kautta.

        Tral lal lei..


      • Jaska.
        Jaska. kirjoitti:

        Olen aina sanonut, että siinä vaiheessa kun oven avaan, on hyvä haastajien tarkistaa lentolupakirjan voimassaolo, sekä varmistaa, että kengänpohjat eivät kosketa minun maitani.

        Joskus on joitakin pellejä yrittänyt sohia, mutta olen vedellyt turpiin. Eipä taida olla Jaskalle vastusta.

        En myöskään pidä työnteosta ja ajattelin siemailla omaa tekemää simaa pihallani.
        Nostan rahat tililtä joka on teidän, kynisten aikaansaamaa tuloa töidenne kautta.

        Tral lal lei..

        Tiedän olevani mitään piittaamaton m*lkku, jolle oma napa on tärkeintä, enkä tähän mennessä ole piitannut mistäkään kroppien nykymuodista. Isokokoisuus ja laihempieni pilkkaaminen on mottoni.
        ON kivaa olla iso ja vahva, ylpeä ja saatanallinen herrasmies :)
        Hymyillään jälleen kun tavataan!

        Ave Satanas!


      • Jaska.
        Jaska. kirjoitti:

        Tiedän olevani mitään piittaamaton m*lkku, jolle oma napa on tärkeintä, enkä tähän mennessä ole piitannut mistäkään kroppien nykymuodista. Isokokoisuus ja laihempieni pilkkaaminen on mottoni.
        ON kivaa olla iso ja vahva, ylpeä ja saatanallinen herrasmies :)
        Hymyillään jälleen kun tavataan!

        Ave Satanas!

        Ja tähän perään vielä railakkaat naurut työn raskaan raatajille! XD

        Hail Satan !


      • Jaska.
        Jaska. kirjoitti:

        Ja tähän perään vielä railakkaat naurut työn raskaan raatajille! XD

        Hail Satan !

        PS. Minulla on kakkaa pyllyssä.


    • darklord888

      Hyvä Jaska! Miehen puhetta!

    • Anonyymi

      Riippuu keneen vertaat. On niil paljon enemmän voimaa kuin pikajuoksijoilla, nyrkkeilijöillä, syöksylaskijoilla, jääkiekkoilijoilla ja kiekonheittäjillä&keihäänheittäjillä, mutta jos painonnostajia vertaa vahvin mies-kisoilijoihin niin eroja löytyy aikamoisen paljon. Kaikki suhteellista siis keneen vertaa tai siis mihin lajiin verrattuna. =)

    • Anonyymi

      Painonnosto vaatii liikkuvuutta, nopeutta, räjähtävyyttä jotka hyödynnetään oikealla tekniikalla.
      Joiltakin osin lihaskalvoihin ja jänteisiin virittyvä kimmovoima on avuksi.
      Selvimmin sen tuntee kyykyissä. Itselläni oli niin heikot reidet, että työnnön maksimiraudat oli otettava rinnalle pohjakyykyn kautta. Pohjapompulla energiaa "vietereihin" ja nousu. Tempauksessa se oli vaikeampaa. Jos tekniikka osui kohdalleen niin sama pomppu auttoi ylöstulossa mutta pelkkä raaka voima oli varmempaa.

      Ei puntin huipputuloksia tehdä pelkällä tekniikalla eikä "vietereillä" vaa voima on tärkein komponentti tehossa.
      Kun huippunostajat iän myötä jäykistyvät ja hidastuvat niin moni on siirtynyt voimanostoon.
      Sidekudosten kuten lihaskalvojen ja jänteiden aineenvaihdunta on lihaksia heikompaa joten voima vähenee hitaammin ja, treenin tavoitteen muuttuessa vielä kasvaakin.

      Olen itse kokenut tuon. Aloittaessani varovaisesti yli 30:n rappiovuoden jälkeen niin lihasmuisti yllätti siinä, että osa voimatasosta palautui mutta tehoa vaativat osat, kuten tempaus oli vain varjo entisestä. Tempasin toisen olkapääni leikkauskuntoon. Vähiten oli taantunut aikanaan apuliikkeenä tehty maastaveto. Tarttee vaan jähytä.

      Räjähtävyydestä ja pikavoimasta kertovat suoritteet esimerkiksi vauhdittomassa pituudessa ja 30 metrin spurteissa. 100m oli jo täydellä teholla juostavasi ylipitkä matka .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe