Voisitko seukata mielisairaan miehen kanssa?
Sinkkunainen
13
185
Vastaukset
- ,.,.,.,.,,,
Kyllä tai ei, riippuu mikä sairaus ja miten paha.
Kahden hullun kanssa olen seukannut. - en voisi.
liikaa nähnyt ja kokenut läheltä. En jaksa, en voisi.
- en voisi
miksi miinustettu? perustelut, miksi minun pitäisi jaksaa? En ole vastaan sairaita, mutta tiedän oman energiani ja tiedän miten raskasta se on. Samalla voi kysyä, voisiko joku seurustella tai haluaisiko seurustella alkoholistin kanssa, sairaushan sekin on. Minusta enemmän väärin on tehdä itsestään sädekehä pään päällä kulkeva äiti teresa, joka ajattelee jaksavansa pelastaa ja ymmärtää kaiken.
Kyllä terveidenkin kanssa on elämässä vastoinkäymistä. Sairaan mielen kanssa suhde ei olis tasaveroinen. Valitan, jos vastaus ei miellytä, mutta liikaa sairaiden kanssa eläneenä mieleni ei muutu. En jaksa, eikä minun tarvitse. Eikä se tee minusta huonompaa ihmistä kuin muut.
Riippuu monestakin tekijästä, ensinnäkin siitä, mikä sairaus on kyseessä ja kuinka hyvin se on hallinnassa. Jos tiedän että henkilöllä on esimerkiksi skitsofrenia, mutta hänellä on siihen lääkitys ja hän on itsekin asian kanssa sinut ja kertoisi siitä avoimesti, niin ei ongelmaa.
Keskivaikea tai vakava pitkäaikainen masennus olisi varmasti ainakin minulle niitä hankalimpia. En haluaisi ruveta kenenkään hoitajaksi, tietty itsenäisyys pitää ihmisellä olla.- Mies1985
Sairastan skitsofreniaa ja olen tällä hetkellä mielisairaala hoidossa.
- ................
Mies1985 kirjoitti:
Onko nyt oikea Mies1985 kyseessä vai joku sivupersoonista?
Mies1985 kirjoitti:
Sitten sinulla menee aika huonosti. Pahoitteluni.
- Mies1985
................ kirjoitti:
Onko nyt oikea Mies1985 kyseessä vai joku sivupersoonista?
Olen aito Mies1985.
- Mies1985
se_vinee kirjoitti:
Sitten sinulla menee aika huonosti. Pahoitteluni.
Niin menee, mutta menkööt, perkeIe!
- ...............
Toivotan sinulle pikaista paranemista ja onnea unelmiesi teininaisen etsinnässä. :-)
- 5+4
Voisin seurustella, jos mies antaisi suhteelle 110% panoksensa,
eikä aina vetoaisi hankaluuksien tullen sairauteensa,
julmasti ehkä sanottu, tottakai tajuan että mielisairaus aiheuttaisi enemmän tai vähemmän ongelmia, mutta tarkoitan nyt ihan kuten normaalissa suhteessa ettei toinen voi vedota johonkin tiettyyn ongelmaan kerta kerran jälkeen.
Ja jos seurustelisin, asia täytyisi selittää minulle juurta jaksain jo ennen kun sovitaan seurustelun alusta
Ja tärkeimpänä, miehen täytyisi ehdottomasti olla halukas tekemään kaikkensa mitä kykenee hoidattaakseen skitsofreniaa, eikä vain upota alemmas tietäen että "nyt on joku rinnalla" kuten ei myöskään odottaa naisen olevan se joka yrittää aina repiä toista eteenpäin tai auttaa päivästä toiseen naisen omien energiavoimien kustannuksella.
kuulosti ehkä vähän tylyltä.- valitettavasti
sairaus ei ole valinta. Vaikeammat ja helpommat jaksot voivat vaihdella riippumatta siitä, haluaako sitä vai ei.
Asian teoriassa läpikäyminen ei ole se totuus, minkä kohtaat kun näet oireet käytännössä. Ihmisen toimintakyky voi olla myös mielestä kiinni, jos toinen muuttuu masentuneeksi, maaniseksi, psykoottiseksi tai vaikka itsetuhoiseksi lääkityksestä huolimatta, silloin suhde ei ole asialistalla ensinkään. Voi olla saavutus saada päivittäiset hommat tehtyä.
Ja et ymmärrä sitä, että toinen ei vetoa ongelmaan, se on selitys, kun ei pysty. Se olisi terveellä ihmisellä vetoamista, sairaalla ei ole. Selityksistä tai selittämättömyyksistä huolimatta toimintakyvyn, kognitiivisen, sosiaalisen, psyykkisen, fyysisen toimintakyvyn romahdukset ja huonot jaksot voivat olla arkipäivää. Omaishoitajuus ei ole toimivan suhteen perusjalka. Jos toinen ei pysty keskittymään mihinkään, sekin voi olla jo erittäin suurin ongelma. Et koskaan pysty edes keskustelemaan mistään.
Esimerkiksi skitsofrenian vaikea muoto voi olla sellainen, että psykooseja tulee tai lääkitys ei sovi. Jokainen psykoosi romahduttaa noita toimintakyvyn osa-alueita enemmän tai vähemmän. Ja jokainen romahdus vaatii pitkän kuntoutuksen, jotta niistä pääsee jaloilleen. Jos kuntoutusta ei tule, kuten nykyään, toimintakyky romahtaa kerta kerralta, osa muutoksista voi olla palautumattomia.
Valitettavasti niin se vain useilla menee, että jonkun täytyy olla se, joka repii päivästä toiseen eteenpäin, huolehtii lääkitykset ja muut.
Ei se kuulostanut tylyltä. Melkeimpä liiankin ihanteelliselta kuvitelmalta, että toinen ovisi vaikuttaa itse sairauteensa tai että hän itse voisi jotenkin enemmän päättää pysyä olla terveenä.
- Ei minulle
En. En ole jaksamisen ammattilainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075658Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453723Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4552601Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2641641- 871376
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito141322Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321313- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511206