Mikä olis hyvä sähkökitara n400 eurolla. Oon soittanu 3-4 vuotta ja vanhan paskan tilalle olis hyvä ostaa jotain uutta. Nii jos joku vaa viittis kertoo millane olis hyvä enimmiksee rockiin ja heviin. ESP:n kitaroita oon kattellu ja Ibanezeja.
Sähkökitara 400e?
12
246
Vastaukset
- squikka
Fender Telecaster/Stratocaster Standard, ittellä on tele ja ihan unelma soitin...
Epiphonen G-400 (SG) Oon testannu ja hyvin hevi tulee siitä. - indie blade
Osta Blade tai Indie. Hyviä käsityöllä ja huolella tehtyjä kitaroita. Soundaa hyvin joka musiikkityyliin.
Esim. Blade Texas Classic
Blade T1 delta Standard car
Indie ITC-6 TBK
Indie shape black Standard
Hyviä kitaroita buo kaikki ja suurin piirtein myös siinä 400e hintahaarukassa kaikki. - mannnr
Älä missään nimessä osta tele- tai stratocasteria jos metallia soitat.
- mannnr
Epiphone
ESP
Ibanez
Tokai
Siinä merkkejä, kato thomannilta - mika2
No puhe ei ollut metallista, vaan heavystä ja rockista. Kerro nyt kuitenkin, että miksi ei tele tai strato käy mielestäsi metallihommiin?
Itse olen sitä mieltä ettei missään humpparissa ole sellaista viiltävää raivoa översäröosastolla kuin stratossa, joka taatusti leikkaa läpi vahän paksummastakin lankusta:-) telen mikit taas sarjaan kytkettynä on melkein kun lespaulin tallamikki, mutta voimakkaammalla atakilla. Ja tarkoitan nyt ihan perussinkuloita.
En sitä kiellä etteikö hurinat ja surinat voisi vintagesysteemeissä olla överisäröillä pieni päänvaiva, mutta nykyisin täysin voitettavissa oleva ongelma ja kaikilla isoilla valmistajilla on jo tarjolla hurinattomia yksikelaisia heille jotka haitekkiä halajaa.
Eipä silti kyllä minä humppareita käsitän ja jokainen toki soittaa sillä millä huvittaa, mutta tämmöinen "älä missään nimessä......" haastaa kyselemään vähän perusteluja, että mistä moiset mietteet ovat lähtöisin. - soittaja80erjw0rjn
Taitaa tiedot olla hieman hatarat?
Tänä päivänä kun telecasteria ja stratocasteria saa aika hyvillä humppareilla varustettuna sekä talloilla, olipa puhe sitten ns. Fender merkistä eli orginaali tapa käsitellä näitä kahta sanaa tai sitten yleisnimityksestä. Joka tapauksessa löytyy ihan hyvä variaatio kitaroissa ja mikeissä sun muissa nykyään joten sanontasi "älä missään nimessä osta tele- tai stratocasteria" ei pidä enää paikkaansa.
Ja missään ei aloittaja puhunut edes metalli-musasta vaan rock ja heavy genrestä mikä ei toki ole vielä metallia :-)
- mannr
Tarkoitin enemmänkin just sitä telecaster-mallia. No metallissa ei nii ruma kitara oikein sovi, tottakai rockissa ja heavyssä se menee.
Ja oikeestaan viittasin just tuohon Fenderin stratoon, jossa valkoiset mikit ja valkoinen plektrasuoja siinä, ei sovi metalliin yhtään mutta heavyyn esim Iron Maiden käyttää, siihen se sopii.
Turhaan sotkin tuon metallimusiikin tähän aiheeseen.
Löytyyhän siis ESP-Ibanezilta ja ihan kaikilta merkeiltä straton malleja joissa ei ole niitä valkoisen värisiä singlemikkejä.
Eli tarkoitukseni oli sanoa että niiden ulkonäkö ei sovi siihen musatyyliin. Minun silmään ei vaan iske jos metallibändi soittaa jotain Fender Stratoo tai telee.- mika2
Okei:-)
Nyt vaan rohkeasti haastamaan niitä luutuneita käsityksiä estetiikasta. Jos asetut lähtökohtaisesti jonon hännille, niin perässä joudut hiihtelemään. Pitää vaan rohkeasti tähyillä sinne minne ei muut ole vielä katselleet ja kokeilla uutta niin käyt toisten edellä metaaligenressä;-) - Heavy Metal Strat
http://en.audiofanzine.com/stc-shaped-guitar/fender/stratocaster-hm-heavy-metal/medias/a.play,m.233916.html
Jos se on kitara, niin se sopii ;-)
- tsajajajaj
Sanoisin heviin että Ibanez tai ESP olisi hyvä vaihtis, mutta kannattaa ottaa mikä tuntuu hyvältä soittaa.
- lolololol342
Epiphonelta SG. Tai Les Paul, sopii hyvin esim. Guns N Rosen soittamiseen.
Riippuu millaista musiikkia sottelet itellä ku olis tollane kasa rahaa ostaisin esp MH mallisia
http://www.espguitars.com/esp2006/guitars_mh.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462