Muita yli 30kg pudottavia?

Elefantti-Elina

Moi vaan!
Mulla on sitten järjettömän iso urakka edessä, yli 30 kiloa pudotettavaa! Onko täällä muita, jotka ovat myös päästäneet lösähtämään itsensä näin suuriksi?

Ikää mulla on 38v ja olen kahden pienen lapsen äiti. Raskauksia en pidä silti syinä painonnousuuni, vaan olen kyllä rehellisesti ihan syömällä ja sohvalla istumalla nämä kiloni hankkinut. Olisin varmaan samassa painossa ilman lapsiakin.

Aloitin juuri Jutta Gustafsbergin dieetin ja nyt on kolmas päivä menossa. Nesteet ovat lähteneet hyvin liikkeelle, sen verran usein joudun vessassa ramppaamaan.

Alkumittani ovat hurjat 170/94,1kg (haha, sata grammaakin on tärkeä;)
Nyt kolmantena päivänä 170/92,4kg.

Puolitoista vuotta sitten laihdutin samalla dieetillä 14kg, joten tiedän, että dieetti todellakin toimii, jos vain pitää itsensä tiukasti ruodussa. Toista lasta odottaessani annoin lihota itseni takaisin ja vähän enemmänkin..

Nyt kaipaisin tsemppiä ja kuulumisia muilta kohtalotovereilta:)

85

6872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BB88

      Moi. Haluaisin ehdottaa sinulle, että pohtisit myös ns. "oikeille" laihdutuskeskustelupalstoille kirjautumista, kuten kiloklubiin. Se on ilmainen ja siellä on pelkästään laihduttajia kirjoittelemassa. Joudut vain luomaan itsellesi nimimerkin mutta siinä ne pakollisuudet onkin. Täällä Suomi24:ssa on niin sekalainen seurakunta, että saatat löytää laihdutustovereita, tai sitten et.

      Tuon sanottuani, olen itse laihduttanut 2003 aikana 20 kg (se tuli takaisin) ja nyt olen laihduttanut 2011 aikana 15 kg. En tiedä, miten "helposti" sinulla aikanaan meni tuo 14 kg, mutta minulla ainakin on ollut tuon 15 kilon aikana monta taukoa, jolloin ei ole paino pudonnut yhtään.1 Olen vain pitänyt kurini, en ole masentunut ja sitten se paino on taas jatkanut putoamistaan tuskallisen tauon jälkeen. Joten muista millainen itsekuri sinulla oli edellisellä kerralla.

      • Nainen-tähdeltä

        Mun on myös pakko saada pahojen nivelkulumien kipujen takia pois ainakin 10 kg, enempää en edes halua pois. Olen itse 161/ 74 tällä hetkellä ja kaikkea hyvää syömällä ja kun en ole kipujen takia pystynyt edes liikkumaan kohta 2 vuoten kun jotenkin pakolliset menot, niin painoa alkoi tulla. Kymmeniä vuosia olinkin aiemmin pysynyt ihan normaalissa painossa.

        Mulla jää nyt kaikki pullat, suklaat ja karkit pois, että myöhäinen iltasyöminen.
        Liikuntaa en pysty harrastamaan tällä hetkellä, kun on määräys tullut selkä-että lonkkanivel-leikkaukseen, mutta kumpaankaan en aio mennä, kun en uskalla. En ole itse enää edes alle 50 nen, vaikka porukat monet luule minut nähdessään noin 38-43 vuotiaaksi, mikä on toisaalta ihan kiva asia, mutta itseä tietty harmittaa, kun se ei pidäkään paikkaansa, vaan aika sen kun vähenee vähenemistään ja sekös aiheuttaa masennustakin kaiken lisäksi vielä.

        Tsemppii kaikille painonpudottajille, itse otan 4kk päämäärän saada edes siinä ajassa 8 kiloa veks! :)


      • läskisoosi.
        Nainen-tähdeltä kirjoitti:

        Mun on myös pakko saada pahojen nivelkulumien kipujen takia pois ainakin 10 kg, enempää en edes halua pois. Olen itse 161/ 74 tällä hetkellä ja kaikkea hyvää syömällä ja kun en ole kipujen takia pystynyt edes liikkumaan kohta 2 vuoten kun jotenkin pakolliset menot, niin painoa alkoi tulla. Kymmeniä vuosia olinkin aiemmin pysynyt ihan normaalissa painossa.

        Mulla jää nyt kaikki pullat, suklaat ja karkit pois, että myöhäinen iltasyöminen.
        Liikuntaa en pysty harrastamaan tällä hetkellä, kun on määräys tullut selkä-että lonkkanivel-leikkaukseen, mutta kumpaankaan en aio mennä, kun en uskalla. En ole itse enää edes alle 50 nen, vaikka porukat monet luule minut nähdessään noin 38-43 vuotiaaksi, mikä on toisaalta ihan kiva asia, mutta itseä tietty harmittaa, kun se ei pidäkään paikkaansa, vaan aika sen kun vähenee vähenemistään ja sekös aiheuttaa masennustakin kaiken lisäksi vielä.

        Tsemppii kaikille painonpudottajille, itse otan 4kk päämäärän saada edes siinä ajassa 8 kiloa veks! :)

        iltasyöminenkään ei ole väärin. ilta napostelu sen sijaan.
        joissain maissa iltasyöminen on ihan tuttu tapa, duunit päivällä ja rukouksen jälkeen safkat illalla, eikä ne mtn läskejä ole. monta läskiä munkkia olet nähnyt munkkiluostarissa aasiassa? joo aika harvassa, ku niil ei oo pahemmin omaisuutta. ja silti joka ilta syöpöttelevät.


      • höpsw
        läskisoosi. kirjoitti:

        iltasyöminenkään ei ole väärin. ilta napostelu sen sijaan.
        joissain maissa iltasyöminen on ihan tuttu tapa, duunit päivällä ja rukouksen jälkeen safkat illalla, eikä ne mtn läskejä ole. monta läskiä munkkia olet nähnyt munkkiluostarissa aasiassa? joo aika harvassa, ku niil ei oo pahemmin omaisuutta. ja silti joka ilta syöpöttelevät.

        Syöminen ja napostelu eivät eroa mitenkään toisistaan, jos niistä saa yhtä paljon energiaa. Napostellahan voi muutakin kuin roskaa kuten sipsejä ja karkkia.


      • skörä

        Minäki meinasin tulla suosittelemaan kiloklubia, sieltä saa kunnollista vertaistukea.
        Ite oon vuodessa pudottanu 7 kiloa, tavoitteena ois saada vielä n. 10 pois :)


      • ALoha oekeen

        Minä taas aion lihottaa itseäni edelleen, sillä olen matkustamassa Havaijille, missä ihaillaan ylipainoisia ja isken sieltä jonkin rikkaan alkuasukasmiehen itselleni. Olen lihottamistarkoituksessa ostanut parvekkeelle sulamaan kaksi, noin 12 kiloista joulukinkkua, joita saa edullisesti tähän aikaan vuodesta. Lisäksi syön silkkaa sianläskiä eväsleipieni välissä, milloin en ole raxin keinuvien ja hyllyvien rasvaisten tarjoilujen ääressä. Kun en syö, makaan sohvalla, johon olen teettänys erikoisvahvikkeet painon kannalta.
        Iloisin terveisin, tavataan Havaijilla!
        t Tytti-tyllerö


    • laihtunut.....

      Muutama vuosi sitten pudotin tuon 30kg.. rupesin vaan katsomaan syömisiäni ja karsin kaiken ns. turhat pois, , vaaleat leivät,pullat,karkit,suklaa,oluet,pizzat.sipsit....
      ja rupesin kävelemään kävelin alussa noin pari kilometriä ja sitten pidensin lenkkiä kunnon kasvaessa, varmaan vuoden kävelin joka päivä 10km...
      painoa kun oli lähtenyt 20kg siirryin hiihtämään ja pyöräilemään..
      jatkan edelleen liikkumista paino on pysynyt hyvin aisoissa vielä on kuitenkin tuollaiset 5kg ylimääräistä,, mutta uskon että kesällä ei ole yhtään liikaa, rantakunto 2012

      • Jooko

        Hiilihydraatit pois. Ne lihottaa.


      • Aivan, itsestä

        se on kiinni koko laihduttaminen. Mitään dieettejä ei edes tarvita, jättää vain syömisen vähemmälle ja alkaa liikkumaan. Mutta lössöillä ei ole edes sen vertaa tahdonvoimaa että laihdutus, edes muutaman kilon, onnistuisi. Sitten on veren sokerit ylhäällä, samoin rasva-arvot. Mitään ei jaksa tehdä, eikä kyllä yritäkään. Viimeistään viisikymppisenä diabetes, kuusikymppisenä suonet tukossa ja siinä se elämä sitten olikin. Tyhmää , ja heikkoitsetuntoista kansaa joka syö suruunsa. Ihan sama muuten mutta me muut jotka pidämme itsestämme huolta, joudumme maksamaan luuserien terveyden- ja sairauksienhoitokuluthoitokulut. Omavastuuta kehiin itseaiheutettujen sairauksien hoidossa.


      • Järkee
        Aivan, itsestä kirjoitti:

        se on kiinni koko laihduttaminen. Mitään dieettejä ei edes tarvita, jättää vain syömisen vähemmälle ja alkaa liikkumaan. Mutta lössöillä ei ole edes sen vertaa tahdonvoimaa että laihdutus, edes muutaman kilon, onnistuisi. Sitten on veren sokerit ylhäällä, samoin rasva-arvot. Mitään ei jaksa tehdä, eikä kyllä yritäkään. Viimeistään viisikymppisenä diabetes, kuusikymppisenä suonet tukossa ja siinä se elämä sitten olikin. Tyhmää , ja heikkoitsetuntoista kansaa joka syö suruunsa. Ihan sama muuten mutta me muut jotka pidämme itsestämme huolta, joudumme maksamaan luuserien terveyden- ja sairauksienhoitokuluthoitokulut. Omavastuuta kehiin itseaiheutettujen sairauksien hoidossa.

        Ja itse aiheutettuihin kuuluu itsestäänselvänä myös Urheluvammat sekä stressin aiheuttamat sairaudet ???


      • se on sun päässäs
        Aivan, itsestä kirjoitti:

        se on kiinni koko laihduttaminen. Mitään dieettejä ei edes tarvita, jättää vain syömisen vähemmälle ja alkaa liikkumaan. Mutta lössöillä ei ole edes sen vertaa tahdonvoimaa että laihdutus, edes muutaman kilon, onnistuisi. Sitten on veren sokerit ylhäällä, samoin rasva-arvot. Mitään ei jaksa tehdä, eikä kyllä yritäkään. Viimeistään viisikymppisenä diabetes, kuusikymppisenä suonet tukossa ja siinä se elämä sitten olikin. Tyhmää , ja heikkoitsetuntoista kansaa joka syö suruunsa. Ihan sama muuten mutta me muut jotka pidämme itsestämme huolta, joudumme maksamaan luuserien terveyden- ja sairauksienhoitokuluthoitokulut. Omavastuuta kehiin itseaiheutettujen sairauksien hoidossa.

        eikä ees tarvii jättää syömistä vähemmälle, kunhan ruoka on hyvää eikä roskaa, mitä suuri osa ihmisistä syö. ja kunhan liikut, itse kävelen joka päivä jonkinmoisia lenkkejä, mut njoo painoo pitäs saada lisää


      • juupa...
        Jooko kirjoitti:

        Hiilihydraatit pois. Ne lihottaa.

        Ei niitä voi kokonaan pois jättää, tarviihan keho energiaa. HUONOT hiilarit kannattaa jättää pois jos tahtoo laihtua. Eli siis täysjyväleipää nassuun.


      • huoh.
        Jooko kirjoitti:

        Hiilihydraatit pois. Ne lihottaa.

        Vhh:n huono puoli on se, että kun hiilihydraatit jätetään pois, eikä proteiiniakaan voi määrättömästi syödä koska se rasittaa munuaisia, niin jäljelle jää vain rasva. Liiallinen rasvan syönti taas on oksettavaa ja altistaa mm. sydän- ja verisuonitaudeille ja syövälle, lisäksi karppaaja saa vitamiininpuutoksia ja ummetusta ja haisee pahalle.


      • jooko
        huoh. kirjoitti:

        Vhh:n huono puoli on se, että kun hiilihydraatit jätetään pois, eikä proteiiniakaan voi määrättömästi syödä koska se rasittaa munuaisia, niin jäljelle jää vain rasva. Liiallinen rasvan syönti taas on oksettavaa ja altistaa mm. sydän- ja verisuonitaudeille ja syövälle, lisäksi karppaaja saa vitamiininpuutoksia ja ummetusta ja haisee pahalle.

        Ei pidä paikkansa. Ei mulla ole ummetusta. Vatsani toimii erinomaisesti. Hiilihydraatteja saa kasvismaaliman tuotteista ihan tarpeeksi, mitä ihminen tavitsee. Enkä rasvaa syö enempää kuin muutkaan ihmiset. Ainoastaan voita paistamiseen ja koska ei enään tehdä voikkoleipiä, niin eihän sitä käytetä paljoakaan. Ruokajuomana on vesi. Lyhyesti, en ole koskaan ymmärtänyt mikä vouhotus on menossa, jos jotkut haluaa syödä esim lantu perunan siasta, niin sitä sitten kuulemma kuolee, juu. Epäilen jääköhän tänne ketään.


      • pois vai ei
        jooko kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa. Ei mulla ole ummetusta. Vatsani toimii erinomaisesti. Hiilihydraatteja saa kasvismaaliman tuotteista ihan tarpeeksi, mitä ihminen tavitsee. Enkä rasvaa syö enempää kuin muutkaan ihmiset. Ainoastaan voita paistamiseen ja koska ei enään tehdä voikkoleipiä, niin eihän sitä käytetä paljoakaan. Ruokajuomana on vesi. Lyhyesti, en ole koskaan ymmärtänyt mikä vouhotus on menossa, jos jotkut haluaa syödä esim lantu perunan siasta, niin sitä sitten kuulemma kuolee, juu. Epäilen jääköhän tänne ketään.

        Eli et siis jätäkään hiilareita pis vaan "saat kasvismaaliman tuotteista tarpeeksi".


      • jooko
        pois vai ei kirjoitti:

        Eli et siis jätäkään hiilareita pis vaan "saat kasvismaaliman tuotteista tarpeeksi".

        Olen jättänyt viljatuotteet pois ja perunan. Kasviksia syömme runsaasti.
        Esim. päivällinen oli kanaa uuissa, turnipsia, lanttua, naurista ja salaatti lautanen.
        Tämän avulla terveyteni on kohentunut huomaatavasti. Olen 70V ja oloni on parenpi kuin 10 vuotta sitten.
        Voin vielä mainita, että hiukseni on alkanut tummentua. Hiusten laatu on suora merkki yleiseen terveyteen.


      • jooko
        Aivan, itsestä kirjoitti:

        se on kiinni koko laihduttaminen. Mitään dieettejä ei edes tarvita, jättää vain syömisen vähemmälle ja alkaa liikkumaan. Mutta lössöillä ei ole edes sen vertaa tahdonvoimaa että laihdutus, edes muutaman kilon, onnistuisi. Sitten on veren sokerit ylhäällä, samoin rasva-arvot. Mitään ei jaksa tehdä, eikä kyllä yritäkään. Viimeistään viisikymppisenä diabetes, kuusikymppisenä suonet tukossa ja siinä se elämä sitten olikin. Tyhmää , ja heikkoitsetuntoista kansaa joka syö suruunsa. Ihan sama muuten mutta me muut jotka pidämme itsestämme huolta, joudumme maksamaan luuserien terveyden- ja sairauksienhoitokuluthoitokulut. Omavastuuta kehiin itseaiheutettujen sairauksien hoidossa.

        Tyhmää, mikä tyhmää. Olen 70V Eikä minulla ole suonet tukossa, päinvastoin.
        Oloni on parempi kuin 10 vuotta sitten.
        Totta ihmeessa liikunta on Numero 1. Jotkut ihmiset on päästänyt kilot vähän ylös lievästi sanottuna. Tässä sitä kehutaan itseään, mutta kukaan ei ota lihavien ongelmia vakavasti. Lääkäritkin kehoittaa laihtumaan, mutta eivät kerro mitenkä. Usein lihavilla on monenmoista ongelmaa ja lääkkeitä sen myötä. He ovat lääke kierteessä. Kunto ei voi olla kovin hyvä. Myöskin se on ihan turha kuvitella, että jonkinmoinen dietti olisi heidän pelastuksensa, koska kaikissa dieteissä pitää vähentää kaloreiden määrää ja sehän ei lihavilla onnistu (joitain poikkeuksia lukuunottamatta) Käsitykseni mukaan ainut apu heille on mielestäni ravitseva VHH:n mukainen ruokavalio.
        Asiaa ei ymmärrä muut kuin kokenut ihminen. Kaikki muu on sana helinää.
        Itse sain luopua VHH:n myötä lääkkeitä ja samalla meni 15 kg pois.


      • penispenispenis
        jooko kirjoitti:

        Olen jättänyt viljatuotteet pois ja perunan. Kasviksia syömme runsaasti.
        Esim. päivällinen oli kanaa uuissa, turnipsia, lanttua, naurista ja salaatti lautanen.
        Tämän avulla terveyteni on kohentunut huomaatavasti. Olen 70V ja oloni on parenpi kuin 10 vuotta sitten.
        Voin vielä mainita, että hiukseni on alkanut tummentua. Hiusten laatu on suora merkki yleiseen terveyteen.

        Jaahas. Tölvitäänkö täällä blondeja!? Tummat hiukset eivät ole terveyden merkki. Hullu mummo! Harmaat hiukset eivät ole sairauden merkki. Hullu paatso!


      • huippu-urheilija89MK
        jooko kirjoitti:

        Tyhmää, mikä tyhmää. Olen 70V Eikä minulla ole suonet tukossa, päinvastoin.
        Oloni on parempi kuin 10 vuotta sitten.
        Totta ihmeessa liikunta on Numero 1. Jotkut ihmiset on päästänyt kilot vähän ylös lievästi sanottuna. Tässä sitä kehutaan itseään, mutta kukaan ei ota lihavien ongelmia vakavasti. Lääkäritkin kehoittaa laihtumaan, mutta eivät kerro mitenkä. Usein lihavilla on monenmoista ongelmaa ja lääkkeitä sen myötä. He ovat lääke kierteessä. Kunto ei voi olla kovin hyvä. Myöskin se on ihan turha kuvitella, että jonkinmoinen dietti olisi heidän pelastuksensa, koska kaikissa dieteissä pitää vähentää kaloreiden määrää ja sehän ei lihavilla onnistu (joitain poikkeuksia lukuunottamatta) Käsitykseni mukaan ainut apu heille on mielestäni ravitseva VHH:n mukainen ruokavalio.
        Asiaa ei ymmärrä muut kuin kokenut ihminen. Kaikki muu on sana helinää.
        Itse sain luopua VHH:n myötä lääkkeitä ja samalla meni 15 kg pois.

        Eikö 70-vuotias osaa suomen kieltä? On melkoisen hälyttävää, kun ottaa huomioon ikäluokkasi kannanotot meihin nykyajan nuoriin. Ei taida olla kovin paljon varaa mummolla / paatsolla puhua, eihän? Tyhmä, mikä tyhmä.

        Miksi päästit itsesi lihavaksi?


      • Että näin
        huoh. kirjoitti:

        Vhh:n huono puoli on se, että kun hiilihydraatit jätetään pois, eikä proteiiniakaan voi määrättömästi syödä koska se rasittaa munuaisia, niin jäljelle jää vain rasva. Liiallinen rasvan syönti taas on oksettavaa ja altistaa mm. sydän- ja verisuonitaudeille ja syövälle, lisäksi karppaaja saa vitamiininpuutoksia ja ummetusta ja haisee pahalle.

        Ollaan äitini kanssa tätä naurettu monet kerrat (hän karppaa/karppasi, itse en, kun ei toiminut omalla kohdallani, ei ole tarpeeksi tahdonvoimaa jättää esim. pastaa/riisiä pois vaan kuljen kiloklubin ohjeiden ja elämäntapamuutoksen mukaan) juuri tätä; ei karppaamisessa nyt sitä pelkkää rasvaa syödä! xD

        Valtaosa koko siitä ruokavaliosta tulee kasviksista (ja mieluusti vielä maan päällä kasvaneista, koska maan alla kasvaneissa on enemmän tärkkelystä eli sokeria... lanttua yms. ei tarvitse toki mättää ihan kauheasti naamaan) eli ne ihmiskeholle välttämättömät hiilihydraatit (ei niitä nyt ihan kokonaan jätetä...) joita hieman karppaamistyypistä riippuen saadaan tulevat kasviksista/hedelmistä/marjoista. Sitten siihen lisätään kunnon lihat ja voit, juustot ja rasvaiset jogurtit. Pois jätetään valkoinen sokeri (korvataan tarvittaessa hunajalla), jauho(t), pullamössöt (aka leipä) ja peruna sekä nyt itsestäänselvyydet kuten roskaruuat ja karkit sun muut.

        Joten jos syö monipuolisesti vihanneksia niin pitäisi saada paitsi kuidut myös tarpeelliset vitamiinit (ja loput kuten suomalaisille esim. D-vitamiini voi aina nappaista purkista...), lihasta/maitotuotteista saa proteiineja, (kasvis)rasvasta rasvoja niin siinähän se alkaa olemaankin.

        Terveysviranomaiset ketkä lie koettavat niin epätoivoisesti etsiä karppaamisesta vikoja ja vaivoja (joita varmasti toki on, mutta joita ehkä välillä vähän liioitellaan; ei se karppaaminen ihan kaikille sovellu, joillakin ei kestä iho ja joillakin vatsa, mutta nämäkin poikkeustapauksia), kun se uhkaa tätä meidän nykyajan maatalouttamme (olemmehan nähneet sen viimeaikoina esim. voin loppumisena ja leivänkulutuksen vähentymisenä -> ei osteta, ei tule rahaa)

        Kuitenkin ehkä tärkeintä tässäkin on huomioida se, että karppaamisessa siinä missä tahansa muussakin pysyvään laihtumiseen pyrkivässä toimenpiteessä keskeisin idea on se PYSYVYYS. Eli jos ryhtyy laihduttamaan karppaamalla, sitä on sitten karpattava loppuelämä (eikä lyödä leipäläpeä heti auki kun ollaan päästy ihannepainoon ja syödä kaikkea moskaa takaisin kaksinkertaisena....). Kun siihen tavoitepainoon päästään niin silloin toki lisätään hieman sitä hiilihydraattimäärää, seurataan nouseeko paino; jos nousee niin poistetaan ja jos ei niin pidetään siinä eli etsitään se sopiva määrä joka ei nosta painoa, mutta itse karppaaminen ei kuitenkaan enää laske painoa.
        Ja kaikki tämä vaatii myös sen psyykkisen puolen; ei kannata edes alkaa laihduttamaan millään muotoa jos ei ensin käy läpi MIKSI niin tekee. Syitä on meillä monia ja ne ovat kaikki yhtä hyviä, toiset vaan pysyvämpiä kuin toiset.


      • jooko
        huippu-urheilija89MK kirjoitti:

        Eikö 70-vuotias osaa suomen kieltä? On melkoisen hälyttävää, kun ottaa huomioon ikäluokkasi kannanotot meihin nykyajan nuoriin. Ei taida olla kovin paljon varaa mummolla / paatsolla puhua, eihän? Tyhmä, mikä tyhmä.

        Miksi päästit itsesi lihavaksi?

        Kieleni vähän lipsahtelee, koska olen asunut kauan pois Suomesta. Mutta se ei kaiketi ole asin ydin. Mummo istuu tuolla seinän takana toisen tietsikan kimpussa. Kiitos vain.
        En ole koskaan ollut lihava, mutta ylipainoa oli kylläkin se 15 kg josta mainitsin.
        Tyhmä, mikä tyhmä sanoo. Mutta kysymyshän ei sinänsä ollut sinusta eikä minusta, vain yleensä suhtautuminen sairaaloisiin ja lihaviin ihmisiin. Näytät tässä hyvää esimerkkiä.


      • HAHAAHHAHAHA
        Että näin kirjoitti:

        Ollaan äitini kanssa tätä naurettu monet kerrat (hän karppaa/karppasi, itse en, kun ei toiminut omalla kohdallani, ei ole tarpeeksi tahdonvoimaa jättää esim. pastaa/riisiä pois vaan kuljen kiloklubin ohjeiden ja elämäntapamuutoksen mukaan) juuri tätä; ei karppaamisessa nyt sitä pelkkää rasvaa syödä! xD

        Valtaosa koko siitä ruokavaliosta tulee kasviksista (ja mieluusti vielä maan päällä kasvaneista, koska maan alla kasvaneissa on enemmän tärkkelystä eli sokeria... lanttua yms. ei tarvitse toki mättää ihan kauheasti naamaan) eli ne ihmiskeholle välttämättömät hiilihydraatit (ei niitä nyt ihan kokonaan jätetä...) joita hieman karppaamistyypistä riippuen saadaan tulevat kasviksista/hedelmistä/marjoista. Sitten siihen lisätään kunnon lihat ja voit, juustot ja rasvaiset jogurtit. Pois jätetään valkoinen sokeri (korvataan tarvittaessa hunajalla), jauho(t), pullamössöt (aka leipä) ja peruna sekä nyt itsestäänselvyydet kuten roskaruuat ja karkit sun muut.

        Joten jos syö monipuolisesti vihanneksia niin pitäisi saada paitsi kuidut myös tarpeelliset vitamiinit (ja loput kuten suomalaisille esim. D-vitamiini voi aina nappaista purkista...), lihasta/maitotuotteista saa proteiineja, (kasvis)rasvasta rasvoja niin siinähän se alkaa olemaankin.

        Terveysviranomaiset ketkä lie koettavat niin epätoivoisesti etsiä karppaamisesta vikoja ja vaivoja (joita varmasti toki on, mutta joita ehkä välillä vähän liioitellaan; ei se karppaaminen ihan kaikille sovellu, joillakin ei kestä iho ja joillakin vatsa, mutta nämäkin poikkeustapauksia), kun se uhkaa tätä meidän nykyajan maatalouttamme (olemmehan nähneet sen viimeaikoina esim. voin loppumisena ja leivänkulutuksen vähentymisenä -> ei osteta, ei tule rahaa)

        Kuitenkin ehkä tärkeintä tässäkin on huomioida se, että karppaamisessa siinä missä tahansa muussakin pysyvään laihtumiseen pyrkivässä toimenpiteessä keskeisin idea on se PYSYVYYS. Eli jos ryhtyy laihduttamaan karppaamalla, sitä on sitten karpattava loppuelämä (eikä lyödä leipäläpeä heti auki kun ollaan päästy ihannepainoon ja syödä kaikkea moskaa takaisin kaksinkertaisena....). Kun siihen tavoitepainoon päästään niin silloin toki lisätään hieman sitä hiilihydraattimäärää, seurataan nouseeko paino; jos nousee niin poistetaan ja jos ei niin pidetään siinä eli etsitään se sopiva määrä joka ei nosta painoa, mutta itse karppaaminen ei kuitenkaan enää laske painoa.
        Ja kaikki tämä vaatii myös sen psyykkisen puolen; ei kannata edes alkaa laihduttamaan millään muotoa jos ei ensin käy läpi MIKSI niin tekee. Syitä on meillä monia ja ne ovat kaikki yhtä hyviä, toiset vaan pysyvämpiä kuin toiset.

        No jos kauppojen hyllyihin on katsominen, niin kyllä taitaa karppaajille voi maittaa. :D


      • hermanni 543456543
        jooko kirjoitti:

        Kieleni vähän lipsahtelee, koska olen asunut kauan pois Suomesta. Mutta se ei kaiketi ole asin ydin. Mummo istuu tuolla seinän takana toisen tietsikan kimpussa. Kiitos vain.
        En ole koskaan ollut lihava, mutta ylipainoa oli kylläkin se 15 kg josta mainitsin.
        Tyhmä, mikä tyhmä sanoo. Mutta kysymyshän ei sinänsä ollut sinusta eikä minusta, vain yleensä suhtautuminen sairaaloisiin ja lihaviin ihmisiin. Näytät tässä hyvää esimerkkiä.

        kyllähän näitä lukiessa meinaa välillä harmittaa kun itsekin nuorena ja urheilullisena ei kyennyt ymmärtämään että jokaiselle ei ole mahdollista samanlainen suoritus laihduttaa itseänsä ihannemittoihin. itse olin suhteellisen kova liikkumaan ja harrastamaan voimailua yli 40 vuotiaaksi. painokin oli asiallinen vielä kun 46vuotiaana sain vakavan sydänkohtauksen jossa osa sudänlihasta jäi kuolioon. tämä taas johtui siitä että fortumin työpaikkalääkäri lähetti minut ominnokkineni menemään tornista peijakseen havaittuaan että infarkti on päällä.tästä olis paljonkin. tähän asiaan liittyen,seuranneen 4-suonen ohitusleikkaus aiheutti jonkinlaisen aineenvaihdullisen muutoksen että olen lihonut n.40 kg. vaikka olen kaiken mahdollisen avun pyytänyt ja itse sinnitellyt. nyt olen jo 61 ja en varmaankaan ilman tarkkaa ruokavaliota olisi enään hengissä.


      • jooko
        hermanni 543456543 kirjoitti:

        kyllähän näitä lukiessa meinaa välillä harmittaa kun itsekin nuorena ja urheilullisena ei kyennyt ymmärtämään että jokaiselle ei ole mahdollista samanlainen suoritus laihduttaa itseänsä ihannemittoihin. itse olin suhteellisen kova liikkumaan ja harrastamaan voimailua yli 40 vuotiaaksi. painokin oli asiallinen vielä kun 46vuotiaana sain vakavan sydänkohtauksen jossa osa sudänlihasta jäi kuolioon. tämä taas johtui siitä että fortumin työpaikkalääkäri lähetti minut ominnokkineni menemään tornista peijakseen havaittuaan että infarkti on päällä.tästä olis paljonkin. tähän asiaan liittyen,seuranneen 4-suonen ohitusleikkaus aiheutti jonkinlaisen aineenvaihdullisen muutoksen että olen lihonut n.40 kg. vaikka olen kaiken mahdollisen avun pyytänyt ja itse sinnitellyt. nyt olen jo 61 ja en varmaankaan ilman tarkkaa ruokavaliota olisi enään hengissä.

        Minä olen itse noudattanut VHH:n ruokavaliota reilun vuoden verran ja olen hyvässä kunnossa. En näinolle katso tarpeeliseksi sitä muuttaa takaisin entiseen.
        Saanko kysyä minkälainen ruokavalio sinulla on?
        Minulla on tuttvaia täällä meidän kulmilla, joilla on jokseenkin samoja ongelmia, kun sinulla. Lääkkeet tietysti sen mukaiset.


    • woooooooooooooooooot

      mikä se jutta dietti on? :O

    • 95-35=60 NOW

      Vuosi siihen menee.

    • helppo homma

      pudotin 33 kg pois kun ostin kuntopyörän ja aloin sitä polkemaan. Söin terveellisesti, paljon hedelmiä, kasviksia perunaa. jätin pois sokerin, rasvaset ruuat ja kaikki herkut ja kappas 33kg lähti alle vuodessa helposti.
      Ens viikolla menen kuntosalille ja alan nostelee painoja ja tekemään vatsalihaksia. Olen kyl kotona tehnyt vatsaa 400kpl päiväs jo.

      • Huh Huh

        Vatsalihaksia ei tarvitse tehdä kuin kahtena päivänä viikossa, eikä myöskään tarvitse ihan 400 kpl joka päivä, se on liikaa. Lihaksen pitää antaa levätä, se ei kasva muuten. Mut aika rääkkäämistä toi sun 400 kpl.


      • Vatsaa voi hoitaa
        Huh Huh kirjoitti:

        Vatsalihaksia ei tarvitse tehdä kuin kahtena päivänä viikossa, eikä myöskään tarvitse ihan 400 kpl joka päivä, se on liikaa. Lihaksen pitää antaa levätä, se ei kasva muuten. Mut aika rääkkäämistä toi sun 400 kpl.

        mentaaliharjoittelunakin, niinkuin useimmat sitä tekevät. Pitäis ja pitäis mutta kun ei jaksa eikä kehtaakaan, mielummin sipsejä sohvalla.
        OIkeasti, olet kyllä oikeilla jäljillä mutta salilla kannattaa kyllä tehdä muutakin kuin sitä vatsaa. Olit sitten nainen tai mies, tulokset alkavat näkyä muutamassa kuukaudessa. Jos onnistuit laihduttamaan niinkuin kerroit, onnistut helposti muokkaamaan myös vartaloasi muutenkin haluamaasi suuntaan. Ei tuloksia ilman hikeä mutta siihenkin voi jäädä koukkuun, positiivisesti.


      • hellalettas!

        ... vatsoja vain? treenaa monipuolisesti!


      • qwerty78976
        Huh Huh kirjoitti:

        Vatsalihaksia ei tarvitse tehdä kuin kahtena päivänä viikossa, eikä myöskään tarvitse ihan 400 kpl joka päivä, se on liikaa. Lihaksen pitää antaa levätä, se ei kasva muuten. Mut aika rääkkäämistä toi sun 400 kpl.

        Niinpä niin. Miksi ihmiset ajattelevat, että vatsalihakset ovat jotenkin erillaiset kuin muut lihakset ja sit niitä reenataan liian paljon. tuo 2-3 kertaa viikossa on hyvä määrä.


    • Arskaleea

      Käyttäjä: helppo homma

      Miten pitkään sulla meni tarkalleen aikaa?

    • elämänilo löytyi

      Ei se painon pudotus ole loppujen lopuksi isoista asioista kiinni. Alussa voi ottaa tavoitteeksi ihan vaan terveellisemmän elämäntavan, niin ei tule kauheaa painetta siitä, jos aina ei paino putoakaan.

      Itse suosittelen personal traineria, jos vaan rahat riittää. Toinen hyvä pikakeino varsinkin työssäkäyvälle pienten lasten äidille tai YH:lle on Nutrilett, joskaan se ei ole halvin keino, mutta se on vaivaton.

      Tunnista syömisesti hyvät ja huonot puolet. Pidä kiinni hyvistä asioista ja tee suunnitelmaa, että miten niitä huonoja poistetaan tai niiden tilalle tehdään parempia tapoja. Omia vinkkejäni:

      - pidä ruoka-ajoista tiukasti kiinni. Sortumisia ei tule, kun vatsa on täynnä
      - syö alussa niitä tervellisiä ruokia, joista pidät. Lisää vähitellen uusia makuja
      - osta tarvittaessa keittokirja ja bongaa vähäkalorisia ruokia. Kirppiksiltä löytää esim. Painonvartijoiden keittokirjoja usein
      - noudata ravintoympyrää tai ruokapyramidia. Se on sydänystävällisen ja terveellisen ravinnon pohja
      - huomioi mahdolliset allergiat
      - jos esim. jokin tietty ruoka-aine ei sovi, niin kuulostele kehoa ja löydä itsellesi sopivat ruoka-aineet
      - keksi vähäkalorisia herkkuja heikkoja hetkiä varten
      - tee ruokaa isompia määriä kerralla ja pakasta niitä. Silloin ei tule sorruttua, kun ruokaa on valmiina
      - jos päätät herkutella, niin älä syö herkkuja tyhjään vatsaan, vaan syö ensiksi ruokaa. Herkuttelu pysyy paremmin aisoissa, kun sillä ei täytä vatsaa
      - löydä liikunnan ilo ja kokeile eri lajeja monipuolisesti
      - aloita liikunta maltilla
      - myös ilmaista liikuntaa on vaikka kuinka paljon esim. kotijumppa ja kävely
      - aseta välitavoitteita. Itselläni uudelle kiloluvulle pääseminen oli aina ilon paikka. Pistin jokaisesta pudotetusta kilosta 10 euroa säästötilille odottamaan itseni palkitsemista sitten, kun tavoitepaino on saavutettu.
      - älä unohda hemmottelua. Se voi olla vaikka lämmin sauna/kylpy, uimahallireissu, hyväntuoksuinen vartalovoide tms.

    • Stadin kundi

      Olen 150cm pitkä mies ja painan 35kg,minulla on täysin päinvastainen ongelma.
      En saa kiloja tarpeeksi ja naiset suhtauvat minuun kuin olisin pikkupoika vaikka ikää on kertynyt yli 30v.Kuntosalilla minulle myös nauretaan ja uimahallissa en kehtaa mennä saunaan pienen varustukseni takia vaikka siellä olen saanut seksuaalisesti häiritseviä katseita vanhoilta irstailta ukoilta jotka todennäköisesti pitää minua pikkupoikana.En kestä enään voisiko joku antaa neuvoja,sori et tuli kirjotettuu tähän ketjuun.

      • Michaelle

        Sinun pitää vain hyväksyä se minkä peilistä näet. Huono itsevarmuus rumentaa ihmistä!


      • juupsjoops...

        Unohdit kertoa kuinka lihaksikkaat bodarityypit potkivat rannalla hiekkaa silmillesi ja vievät kauniin naisesi.


      • prodea

        Lihasmassan kasvattamiseen tarvitaan proteiinia eli ravintoon runsaasti lihaa, kanaa, munia, kalaa, maitotuotteita kuten rahkaa ja raejuustoa ym. Kehonrakennuksesta ja ravinnosta löytyy tietoa netisttä ja alan lehdistä.


      • neuvoja

        Kevytrakenteisille ihmisille sopii esim. kiipeily jossa pienestä massasta on hyötyä. Peniksen pidennyksistä en tiedä mitään.


    • neuvoja12

      En suosittele ensimmäistäkään DIEETTIÄ. Muutat elintapasi pysyvästi. Vain siten painonpudotus myös pysyy eikä kipua takaisin.

    • Roo

      MInä tiputin 6kk aikana 15 kiloa. Siirryin karppaajaksi ja se paino ikäänkuin itsekseen tippui. Liikun säännöllisesti eli päivittäin tulee käveltyä aikapaljon, pelkästään senkin takia, kun on koira joka vie lenkille... :D

    • Kohtalontoveri

      Tsemppiä ja todella hyvältä kuulostaa,että tulosta tulee,...,itse painiskelen myös kilojeni kanssa ja varsinkin kun ne nesteet pitäis saada kehosta liikkeelle,...mistä tuon kyseisen Dieetin voi saada,..,löytyykö kenties täältä netistä?.....

    • Haappo

      Onhan tuota painoo joo vähän liikaa ittelläki. Pidän kuitenkin kuntoni vähintään kohtuullisena kotona alottelemallani kahvakuula jumpalla. Hengenravintoo pitänee lähtä hakemaan taas äijäjoogasta. Kummassakin alkaa kurssit melkee samaan aikaan. Koiran kans vähän pitempää lenkkiä,niin eiköhän se siittä.

    • kertokaa ny mulleki

      NIIN MIKÄ SE JUTTA-DIEETTI ON? HÄ?

      • tääss

        laita googleen fatgofat, pääset fitfarmin sivuille ja saat tietoa.


      • liian hätähousu
        tääss kirjoitti:

        laita googleen fatgofat, pääset fitfarmin sivuille ja saat tietoa.

        Sorry, liian näppäränä eli gofatgo tietenkin :)


      • Nomorediets
        tääss kirjoitti:

        laita googleen fatgofat, pääset fitfarmin sivuille ja saat tietoa.

        Hitsi.. luin nopeasti että; fatfagot ja nauroin itseni tärviölle.


    • Tiputettavaa on

      Ikä 21
      Sukupuoli mies
      pituus/paino 175/103
      Eli jos mennään täysin painoindeksien mukaan niin kyllähän sitä yli 30kg olisi pudotettavaa, eikä muuten lähde tämä läski helpolla koska tätä on hitaasti kerrytetty koko elinajan, mutta nyt olisi tarkoituksena aloittaa tsemppaaminen eli lähteä punttisalille oikein personal trainerin kanssa ja hutkia läskistä lihasta. :)

      • nicita cr4

        Hei. Hienoa! Todellakin stemppiä sulle :)


    • jackdanieels

      dieetti sitä tätä dieetti. puhuttaisko nyt iha vaa ruokavaliosta eikä mistään diiieteistä. Itse jätin ALKOHOLIN ja muut mässyt kokonaan pois. -10 kg 2 kuukauden jälkeen. ja tarkotus olis tammikuussa pudotella ainaki 3-4 kiloa. Niin ja syön ihan normaalia ruokaa aamupala puuro ruisleipää voilla jne. lounaat ja päivälliset täyttäviä kun laittaa puolet lautasesta täyteen salaattia. ei ole mikään AMERIKAN TEMPPU se laihduttaminen. olis suositeltavaa käydä edes vähä kävely lenkillä ja heilutella vaikka kahvakuulaa 3 kertaa viikossa..
      ei auta mitkää dietit ja paastot jos ette lopeta sitä hiton ALKOHOLIN kittaamista ja kebab pizzan syömistä. ei luulis olevan vaikee asia

    • läskeys on päässä

      paras dietti läskeyteen on itsekuri. ilman sitä ei mikää natsaa.
      diettihömpät on aika hömppää, kuha vaa tunnet kehos ja miten se toimii ja pidät pääs nii laihut.
      ps. olen lihotuskuurilla. se on huomattavasti vaikeampaa kuin laihuttaminen, siis jos haluut päästä terveelliseen tulokseen ja pysyä fyysisesti kunnossa.

      • herätys

        ainut kohta mikä tossa ei mätsää jonkun sanojen kanssa on dieetit on hömppää ja kun totuushan sattuu olemaan, ettei se dieetti joka kelpas pertsalle oo välttämät hyväk saulille. herätkää nyt helvettisoikoon.


    • lkssss44

      Tee ruokavalioosi sellaisia muutoksia, jotka ei edellytä kohtuutonta itsekuria. Yleensä mahdoton kiduttaminen kostautuu ennemmin tai myöhemmin. En myöskään tajua, että mitä ne sellaiset dieetit on, joissa halutaan saada "nesteet liikkeelle". Siis haloo! Ihmisessä on litratolkulla nestettä eikä se ole mitään tarpeetonta juttua. Tarkoituksena on laihduttaa pois LÄSKIÄ eikä kehossa olevia normaaleja tarkoituksenmukaisia nesteitä. Se ei ole laihdutusta, vaan itsensä huijaamista, jos yrittää vippaskonsteilla saada painostaan 10 kg/viikko pois paitsi jos haluaa näyttää lihavalta kuivettuneelta rusinalta.

      Paljon salaatteja, terveellistä rasvaa kohtuudella, paljon vettä pitkin päivää, hedelmiä ja marjoja, hyvälaatuista proteiinia vaihtelevasti esim. vähärasvaista broileria, juustoa (näistäkin voi valita vähärasvaista), kananmunaa. Viljatuotteita joka päivä, jollei ole keliaakikko, mutta siten, että höttövehnäjauhot pois ja tilalle täysjyvätuotteita. Jos ei pidä esim. ruisleivästä tai puurosta, niin makua saa häivytettyä siten, että esim. puuron päälle marjoja ja mehukeittoa tai ruisleivän päälle siivu juustoa, salaatinlehti, paprikaa, kurkkua ja tomaattia.

      Pidä vähintään yksi keittopäivä viikossa. Keitot ovat yleensä vähäkalorisia (ei kuitenkaan mitään kookoskermalitkuja, joissa paljon kaloreita).

      • juu aivan asiaa siis, nesteethän poistamalla ammatti painijat ja nyrkkeilijät menevät punnitukseen ja se ei oo ku hetkellistä, onnee saat päivässä sen 4kiloo veke ja sit ylihuomenna saat sen takasi (y)


    • Sinileena

      Mulla kans liikaa painoa, vielä enemmän kuin 30 kg. Itsetunto aika nollilla. Taas vuoden alkaessa lupasin lisätä liikuntaa ja alkaa katsoa syömisiäni entistä tarkemmin, niistä se lähtee. Haluaisin vielä rakastua, mutta minua varmaan pitäisi olla vähemmän, jotta löytäisin sen oman kullan. Mutta siinä on tavoite, jonka eteen kannattaa tehdä töitä.

      • onni yksillä, kesä k

        Minulla vähän sama juttu. Ylipainoa on 40 kg ja painoa pitäisi saada pois edes 15 kg, jotta voisin edes haaveilla poikaystävästä. Kokeilin netin kautta löytää kumppania, mutta lihava nainen ei vaan kelpaa.

        Minäkin otin itseäni niskasta kiinni. Sata grammaa kerrallaan mennään ja yritän valita niitä vähäkalorisempia vaihtoehtoja ja lisätä liikuntaa.

        Olen ajatellut, että jos laihtuisin, löytäisin itselleni miehen ja voisin vaikka yrittää vaihtaa työpaikkaakin!!!


    • Ei ihan 30kg mutta massaa kummiskin sen 15kg ainakin, ehkä enemmän jos lähtee.

      Ikää on se 25v ja mies henkilö olen. Paino on tällä hetkellä siinä 125kg pinnassa (oli viime vuoden puolella parhaillaan 134kg lähes), joulukuun aikana 5kg pudotin pois.

      Nyt päätin alkaa kunnolla kun terveys alkanut reistailee kunnolla, maksa arvot koholla.

      Tsemppiä vain sinnekin.

    • viimevuonna

      Hei

      Mä pudotin viimme vuonna 36 kg enkä noudattanut mitään kuureja. Käytin maalaisjärkeä ja söin vähemmän kaloreita kuin kulutin. Join paljon ja se piti aineenvihdunnan liikkeellä. Nyt pitäis sit saada 10 pois ja yritän samaa kaavaa. Herkut pois ja terveellisiä hekkuja tilalle, kuten hedelmät ja rahkatuotteet. Ja on kiva tietää et on kohtalotovereita. Mulla muuten neljä lasta ja jokaisesta lihoin aina vaan enenmmän:))

    • eeerikkii

      vuosi sitten tein uudenvuoden lupauksen et läskit lähtee,,hommasin koiran et on pakko liikkua joka päivä,kävelen päiväs haukun kans 8000-12000 askelta ja siirryin ruokavaliossa vähähiilarittomaan,,en syö perunaa ,riisiä enkä pastaa,,leipää vähän ja se täysjyvä leipää,,aamupala joka aamu puuro..päiväl lihaa,kalaa ja kasviksia..illal yleensä jugurttia jonka itse teen turkkilaisesta jugurtista,,lisään siihen marjoja ja leseitä..
      vuosi on mennyt ja kyl kannatti,,olen mies ja ikää 40v,pituutta on 189cm ja lähtöpaino oli niinkin iso kuin 160kg eli jo sairaalloinen lihavuus,,
      nyt vaaka näyttää 128kg eli 32kg saatu pois,,urakka jatkuu ja tavoite juhannukseen menneessä olla lukemassa 115kg..

    • Kesäkuntoon -12

      Itse aloitin aikanaan painonvartijoissa, ja kerkesin käymään sielä puolisen vuotta. Sinä aikana paino tippui 20 kiloa, sen jälkeen pudotin vielä kymmenen ja vielä edessä on toinen kympin pudotus..

      Vaikka prosessini on ollut pitkä, ja pieniä takaisin tuloja on toisinaan tullut, niin en lähtisi hirveästi suosittelemaan mitään pikadiettejä, paino lähtee, mutta kun lopetat se voi tulla yhtä hyvällä vauhdilla takaisin. Ensimmäiset kilot jotka kehosta lähtevät on nestettä. Meille selitettiin ryhmässä, että n. 5kg:n jälkeen alkaa vasta varsinainen massa lähtemään, ja yleensä olen kuullutkin, että monilla on diettien ja tapamuutosten jälkeen suunilleen tuon verran tullut takaisin.

      Itse huomasin että nousukausilla, kun söin normaalisti ja koitin vain pitää painoani samassa, join paljon vähemmän.. juomista lisäämällä aineenvaihdunta vilkastui hieman ja taas oli kevyempi olla..

      Pointtina tässä turhassa löpinässäni oli se, että ihminen voi pitkällä ajalla pudottaa itsensä takaisin, se on yleensä pysyvämpää kuin pikapudotukset.
      En ole kokenut nälkää painonvartija systeemillä, jossa sai syödä mitä tahansa, vain määrä ratkaisi. Eli kun muutat ruokatottumuksiasi parempaan, se saattaa jo riittää painon putoamiseen, itselläni pudotukset olivat usein 0,5kg-3kg viikossa, eli sain usein yllättyä positiivisesti. Tasanne kausia oli aina toisinaan, mutta kun jaksoi niiden yli keho alkoi taas luovuttamaan omastaan..

      Kannustan siis pudottamaan maltilla ja vaihtamaan elämäntapojaan mieluummini kuin vetämällä keittokuureja joista palatessa paino palaa helposti takaisin..

      Ja mikä parasta, tämä tyyli toimi ilman liikuntaa! tutullani oli polvivaivoja ja hän tiputti 30 kiloa suunilleen samassa ajassa ilman ylimääräistä liikuntaa..

      Täällä myös kesäksi kesäkuntoon!!

    • :DDD

      paras keino laihduttamiseen on halvin..........................Sauna uinti ja nainti!

      Kyllä läskit lähtee.

    • cececec

      Aika sattumaa (!) että just kun televisiossa pyörii se Jutta Mikäsenytolin ohjelmamainos, niin tällainen viestiketju aloitettiin:)

    • sehesa

      En ymmärrä, miten lapsensaanti voi lihottaa naisia. Minulla ainakin putosi paino imetysten myötä alle 50:een kiloon, olin pelkkää luuta ja nahkaa.

      • tietoa löytyy kyllä

        Aha. No jos ei ymmärrä, niin sitten vaan ei ymmärrä. Koita sopeutua.


    • Olen laihduttanut muutaman kerran elämässäni ja paras ja pysyvä tapa, on
      pudottaa painoa hitaasti syömällä monipuolisesti pieniä annoksia ja usein. Syödä pitää ENNEN kuin on näläntunnetta. Nesteitä pitää juoda ja luonnollisesti liikkua säännöllisesti ja mielellään monipuolisesti. Säännöllinen elämänrytmi, riittävä lepo on tietysti myös tärkeää.

      Paras keino on turhamaisuus: osta kaupasta joku aivan ihana ja kallis asu, joka on sopiva noin 7 kg pudotuksen jälkeen. Kun se mahtuu, osta uusi jne. Taattuvarma konsti :-)

    • läskiiläskii

      Joteskin nyt tää kuulostaa jo Jutan mainostempaukselta...., sopivasti näin, kun ohjelma alkaa teeveessä

      • fitfarm.....

        Ei ole mikään Jutan mainostempaus....fitfarmi on ollut vuosia,,,,,ja olen ollut tässä syksyllä mukana....ja nyt taas aion mennä...


      • olipa mainos
        fitfarm..... kirjoitti:

        Ei ole mikään Jutan mainostempaus....fitfarmi on ollut vuosia,,,,,ja olen ollut tässä syksyllä mukana....ja nyt taas aion mennä...

        Ja taas aiot mennä? Toimiipa sitten hyvin =D


    • EVVK

      Hidas tahti tarkemman syömisen ja lisäliikunnan kautta antaa parhaan tuloksen. Jos / kun tulosten on tarkoitus olla pysyviä, ei kannata ajatella asiaa dieettinä, vaan elämäntaparemonttina. Olet kuitenkin tekemässä itsestäsi uutta ihmistä, joten asiaan kannattaa suhtautua vakavasti myös henkisellä puolella.

      Karppaaminen ei ole tarpeen (ja saattaa olla jopa terveydelle vaarallista samalla tavalla kuin muutkin epätasapainoiset ruokavaliot), monipuolinen ruokavalio ja säännölliset ruoka-ajat on huomattavasti niitä tärkeämpää. Vanha ohje, jonka mukaan aamulla pitää syödä kuin keisari, päivällä kuin porvari ja illalla kuin kerjäläinen on hyvä yleissääntö, jota kannattaa tukea hävittämällä kaikki ajatukset välipaloista. Asia helpottuu vielä sillä, että hävittää kaikki epäterveelliset naposteltavat kotoa. Korjatun ruokavalion kylkeen vielä sopiva setti päivittäistä liikuntaa, niin kyllä ne tulokset sieltä vähitellen alkavat tulla esiin.

      Tsemppiä ja tahdonvoimaa!

    • Kukkulan Amanda

      En minä oikein tuosta laihuttamisesta tiiä.Hmm,maksattavatkin paljon .Hmm,kaikista turhista mankilannotteistakin,mutta minulta ainakin parani kuulo kun lihoin.Hmm,vähän lisää.

    • Monsteri91
    • ei dieettiä tänne

      Muuten lähtisin..Syytä olisi minulla.

      Mutta todistit juuri ettei dieetti toimi...
      Dieetti on aina väliaikaisratkaisu ja itsepetosta.

      Aion tiputtaa ihan syömällä ja liikkumalla.

    • Laihduttaja 16

      moikkarallaa :D eli mulla on painoa melkein 90 kg ja haluisin sen 60 about :) ni on siinäkin kyllä aika iso urakka :( ja olen pitkä 170 :( 16 vv ei hyvä :( miten sais nopeasti kilot pois?

      • 2swl34

        Lue tämä viestiketju. Tässä on monta hyvää vinkkiä.


    • Paino pois

      Mistä voi tilata Jutta Gustafsbergin dieetin? Häneltä itseltään dieetin voi varmaan tilata, mutta en valitettavasti tiedä hänen osoitettaan. Voisiko joku neuvoa minua? Kiitos jo etukäteen!

      • fittifarmi

        Jutan dietti tulee fitfarmin sivuille sit vähän ennen kuin se alkaa....laita s-posti osoite sivujen kautta,siellä on kenttä mistä laitetaan,sit kun se alkaa 16.1 ,täytyy rekistöröityä sinne, ja sitten tulee ruoka ,liikunta ym. ohjeet.


    • yeahhbieatch

      "Minä laihdun ainaskin, kun nään söpöjä naisia pienissä vaatteissa" ;)

    • Kevät-59

      Hei !!
      Elefantti -Elina !

      Tätä en ole itse kokeillut samaa pitäisi varmaan alkaa kokeilemaan. Liikuitko paljon kun laihdutit. ?? Vain vaan ruokavalion avullako poistit kilosi??
      Minulla suhkot samat jutut pituutta vain 167.
      Jos keran paino sillä putoaa ?? Kävitkö salilla myös ,kun pudotit painoasi ??

    • Elefantti-Elina

      Ohoh, tännepä on tullut paljon viestejä, en ole nimittäin käynyt täällä aloitukseni jälkeen niitä lukemassa..

      Vastailenpa muutamiin esille tulleisiin asioihin:
      Eli käsittääkseni minä kerroin aloituksessani varsin selvästi, että kilot eivät tulleet lastensaannin takia, vaan ihan reilusti syöden ja sohvalla löhöten. Tiedän kyllä, että imetys kuluttaa hyvin kaloreita, mutta sillä en ole laihtunut, sillä kumpikin lapsistani oli osaimetyksellä n.2kk ikään asti, nyt vauva siis korvikkeella ja soseilla.

      Vatsalihastreenistä joku mainitsi jotain..minä en pysty vatsaani nyt treenaamaan, sillä toinenkin lapseni syntyi sektiolla ja todennäköisesti vatsa jäisi joka tapauksessa roikkumaan, vaikka miten muuten kiinteytyisinkin kuntosalikäyntieni ansiosta.

      Karppaaminen ei sovi minulle, sillä salitreenejä EI JAKSA vetää läpi ilman hiilareita. Muutenkin teidän tulisi tutustua Bullin tekemään ohjelmaan (Jutta-dieettiin), niin näkisitte, että siinä kyllä syödään hyvin terveellisesti, paljon mainitsemianne kasviksia ym. Kaikki tärkeät ravintoaineet saadaan tällä dieetillä, joka on tosin hyvin vähäkalorinen.

      Tämä "pikku hiljaa uusien elämäntapojen opettelu" ei sovi minulle, joka tahdon kiloistani eroon vuodessa, en 10 vuodessa. Tuolla tavoin olen läski vielä 60 vuotiaanakin. Minulle sopii kertarytkäys eli kaikki tai ei mitään, en osaa ottaa vain yhtä palasta pullaa, vaan otan heti viisi, joten parempi olla ilman. Ja toden totta, tässä dieetissä on makeanhimo nyt kadonnut., kun olen yli viikon ollut ilman herkkuja.

      Ja dieetin tarkoituksena ei ole saada nesteitä liikkeelle, niinkuin joku täällä äimisteli vaan se on vain faktaa, että laihtumisen alussa ylimääräiset nesteet poistuvat ensin eli turvotus lähtee.

      Personal traineria minun ei tarvitse palkata, sillä Fitfarmin sivuilta saan tarvitsemani asiallisen tiedon ja en siis ole ensimmäistä kertaa asialla, vaan laihdutan nyt toista kertaa elämässäni.

      Kevät-59, laihduin ihan pelkän ruokavalion johdosta, kävin lisäksi vain salilla, en liikkunut juuri muuten.

      Ja totta, Jutta-dieetissä syödään 2-4h välein, ettei nälkä kasvaisi liian suureksi.

      • ...

        Ai tää olikin Jutta-mainos. Hohhoijaa.


    • Elefantti-Elina

      No ei todellakaan ollut mikään mainos. Mutta eikö laihdutustapa/dieetti ole aika olennainen näillä palstoilla, kun joku kuitenkin olisi kysynyt neuvojen lisäksi, että miten olet aiemmin laihtunut ja miten nyt aiot laihduttaa.

      Minä tykkään selkeästä ohjelmasta, niin ei tarvitse itse sitten sooloilla suklaapalasen ja pienen jätskin kanssa ja ihmetellä, kun ei laihdu.

    • hermanni 4376543

      kun jaksais ajella viikottain sortavalaan niin kyllä siinä läskit lähtisi perssonal treenereiden avulla.

    • Anonyymi

      Olen laihtunut 2 vuodessa 23 kg noin 230 g per viikko syömällä 1500 -1800 kaloria vain hyöty liikuntaa syön kaikki ruuat klo.7 - 18 välillä napostelu poissa en ole ollut yhtään nälässä..olen 63 v 160 cm nainen kärsin myös kilpirauhasen vajaatoiminnassa tuntuu et en ole ollu laihdutus kuurilla vaan elämäntapa muutoksessa 50% hiilareita 30% rasvaa 20% proteenia syönyt ilmainen kalorilaskuri sovellus kännyyn kalorit ratkaisee ja laihtuu

    • Anonyymi

      Älä aloita laihdutuskuuria, tee elämäntaparemontti ja pudota painoa maltilla n. 2 kg kuukaudessa. Jos muutat pysyvästi ruokailutottumuksia ja liikut edes vähän, niin sinun on helppo pitää jatkossa painosi kurissa eikä ole enää tarvis ryhtyä laihdutuskuureille. Elämäntaparemontista löytyy netistä vaikka kuinka paljon tutkittua tietoa ja myös ohjeita sen toteuttamiseen. Minä tein elämäntaparemontin ja pudotin painoani n. 20 kg ja paino on pysynyt samoissa lukemissa jo toista vuotta. Kun jättää ruokavaliosta tietyt ruoka-aineet pois ja osan korvaa terveellisemmillä vaihtoehdoilla ja syö säännöllisesti useamman kerran päivässä entistä vähän pienempiä annoksia, niin ei välttämättä tarvitse laskea edes niitä kaloreita.

    • Anonyymi

      Itse olen aloittamassa. En ole vain vielä osannut päättää olisiko dieettini Dukan, keto vai vesipaasto.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe