Rintaliivit ahdistaa

Rintaliivitön

En pidä ollenkaan tiukoista vaatteista, enkä siksi käytäkään rintaliivejä. Käytän yleensä jotain toppia paidan alla. Olen ostanut joskus rintaliivit, kokeilin ja ne näytti että olisivat ihan sopivat. Tuntuu vaan että rintaliivit joko eivät pysy päällä tai puristavat liikaa. En viitsi mennä rintaliiviliikkeeseen näyttämään näitä roikkutissejä..

Voisinko löytää rintaliivit, jotka tukevat mutteivat tunnu juuri miltään vai tuntuuko kaikki puristavilta ja epämukavilta?

22

5632

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tin84

Minäkään en oo löytänyt mukavia, olen siis itsekkin ilman..

• asxasodiavnaodica

Kyllä ne siellä liikkeessä on roikkuja nähny sitä paitsi ei niitä tartte ilman liivejä näyttää. Ne vaan tarkistaa, että on sopivat. Mut jos on oikean kokoiset liivit, ei ne tunnu pahalta, jos ovat laadukkaat.

• eiahistaenää

rintaliivit ei tunnu päällä yhtään miltään, jos on oikean kokoiset liivit

jostain oon joskus lukenu, et n. 80% naisista käyttää vääränkokoisia rintaliivejä...

Mittaa oma kokosi ja koita eri kokoja niin kauan, että tulee juuri se oikea koko vastaan. Siinä saattaa mennä jonkin aikaa, mutta kyllä se löytyy.

jos luut pistää kainaloihin tai selkäosa kapuaa ylös, on liian iso ympärys
      ja jos muuten vaan tekee tiukkaa ja ahistaa, on liian pieni

kupin koko taas sitte määräytyy ympäryksen mitan ja ihan vaan tissien koon mukaan, joka on erittäin mahdollista katsoa myös roikkutisseistä

Näitä ohjeita löytyy netistäkin hurumycke.

• -mathilde-

No jos on herkkä iho, niin monet liivit voivat tuntua epämukavilta. Jos kuppikoko ei ole kovin iso, silloin kannattaa etsiä sellaisia kaarituettomia liivejä tai "soft cup" liivejä, joiden materiaali ei ole kovaa pitsiä tai muuten paksua ja jäykkää vaan iholle miellyttävää mikrokuitua.

Ja tietysti se sopiva koko on paras lähtökohta.

Jos epämukavuus ei johdu vaan tottumattomuudesta vaan tulee jotain iho-oireita, voi tietysti olla että on allerginen joillekin aineille, joita rintaliiveissä käyetetään, mutta se on aika harvinaista. Silloin voi kokeilla puuvillaisia rintaliivejä.

Vähän rintaliivien tapaiset on nuo yläosan topit, esim.

http://sloggifi.timarco.fi/productf583fe6d-03e9-44e2-8c80-74b9991a9a06.aspx

• CeCePe

Tuo puristaminen ja epämukavuus ei tosiaankaan kuulu asiaan itsestäänselvyytenä, joka pitäisi vain hyväksyä. Kyllähän rintaliivit alussa tuntuvat "oudolta" mutta pian niihin tottuu eikä edes muista että ne ovat päällä. Älä luovuta heti vaan hanki mielestäsi hyvältä tuntuvat liivit ja totuttele niihin vaikka pari viikkoa. Vääränkokoisten tai väärin säädettyjen päällä oloa on tietysti vaikea unohtaa, jos pitää jatkuvasti olla asettelemassa niitä kohdalleen tai nostamassa valahtavia olkaimia. Merkkien välillä on suuria eroja istuvuudessa ja esim. juuri kaarituellisissa koon oltava juuri oikea muuten niiden käyttö on yhtä tuskaa. Monissa liiveissä on jostain käsittämättömästä syystä käytetty kovia ja karheita materiaaleja esim. kujassa jossa kaarituki on. Tämä painaa todella ikävästi ihoon. Itselläni on useita Patrician liivejä, koska ne jostain syystä istuvat minun päälleni parhaiten.

• jabaa

Miksi rintsikoita pitäis käyttää jos niitä ei tarvitse? Itselläni on pienet rinnat enkä ole enää vuosiin käyttänyt liivejä.

• T.ykknvks

Itse käytän keskitason urheiluliivejä. Jopa siivoaminen ilman niitä olisi tavattoman epämukavaa. Kokoni onkin hieman isompi. Hyvien liivien löytäminen on työn takana. En minäkään ikäväntuntoisia tai esim. kaariliivejä voisi pitää kuin vaikka treffeillä tai juhlassa.

Kannattaa kuitenkin tarkastaa hyvässä valossa peilistä jos liikkuu ilman liivejä että näkyykö rinnat paidan läpi. Monesti näkee jumppasaleilla naisia joiden paidasta näkyy selvästi läpi. Hikoilu vielä lisää näkyvyyttä.

• tupakkipaikan misu

Ihmisillä on erilaista suhtautumista asioihin. Minulla on aika mutkaton ja luonteva suhde omaan vartaloon ja seksuaalisuuteen. En koe että olisi paha asia jos rinnat tai nännit näkyvät. Monesti kuljen kaupungilla t-paidassa ilman rintaliivejä, ja joskus menen kuntosalille ilman liivejä. Olo todella rento ja vapautunut ilman liivejä kun rinnat pääsevät liikkumaan luonnollisesti. Ikinä en ole huomannut mitään pahansuopaa tuijotusta tai kuiskuttelua. Keskustelupalstalla moni asia saa elämää suuremmat mittasuhteet vaikka oikeassa elämässä kyseessä olisi hetkellinen juttu kuten se että vastaankävelevän naisen rinnat erottuvat t-paidan alta ja nännit näpöttävät. Voi kauheaa! Näkeehän monesti miehiä ja poikia sellaisissa shortseissa joista sukupuolielimen liike näkyy melko selvästi. Entä sitten? Kerran täällä eletään...

Elikkäs hyvä jos löysit kunnon liivit mutta voi sitä välillä olla myös ilman liivejä :)

• PUSI NÄNNILLE
        tupakkipaikan misu kirjoitti:

Ihmisillä on erilaista suhtautumista asioihin. Minulla on aika mutkaton ja luonteva suhde omaan vartaloon ja seksuaalisuuteen. En koe että olisi paha asia jos rinnat tai nännit näkyvät. Monesti kuljen kaupungilla t-paidassa ilman rintaliivejä, ja joskus menen kuntosalille ilman liivejä. Olo todella rento ja vapautunut ilman liivejä kun rinnat pääsevät liikkumaan luonnollisesti. Ikinä en ole huomannut mitään pahansuopaa tuijotusta tai kuiskuttelua. Keskustelupalstalla moni asia saa elämää suuremmat mittasuhteet vaikka oikeassa elämässä kyseessä olisi hetkellinen juttu kuten se että vastaankävelevän naisen rinnat erottuvat t-paidan alta ja nännit näpöttävät. Voi kauheaa! Näkeehän monesti miehiä ja poikia sellaisissa shortseissa joista sukupuolielimen liike näkyy melko selvästi. Entä sitten? Kerran täällä eletään...

Elikkäs hyvä jos löysit kunnon liivit mutta voi sitä välillä olla myös ilman liivejä :)

Moi olen kanssasi samaa mieltä. Rinnat ja nännit saa näkyä ja erottua. Olen siinä eri mieltä,jos menee juhliin esim. Minusta sais rinnat olla oikein liiveillä kohotettu pystyyn,60-luvun malliin. Jos on eliittijuhlat! Isot rinnat ja näyttävä nänni ja piukka t-paita on tosi mahtava! SE ON KAIKKEIN MAHTAVINTA KU NÄNNIT NÖPÖTTÄVÄT SE ON MIEHILLE KIIHOTTAVAA . KYL NAISET SEN TIETÄÄ. EIHÄN HE MUUTEN MIEHIÄ KIUSAIS. NAISET NAUTTII SIITÄ. KU SAA KIUSATA MIEHIÄ...

• pätkä54

En minäkään käytä rintaliivejä.Iho on niin herkkä(psori),että liivit hankaavat ihon rikki ja rakkuloille.Käytän toppeja (tosi napakoita),olen todennut ne parhaiksi.Omistan kyllä rintaliivejäkin,mutta vain pidän niitä juhlissa tms.Aluspaidat olen löytänyt Hepnetestä(Klaukkala).

• hermoraunio hki

Ongelmana liian pienet hartiat suhteessa muuhun kokooni (80D/80E). Nyt kun linjana laittaa olkaimet niin että puseron kaula-aukko mahdollisimman suuri, olkaimet tippuvat aina.
      Apua ei esim Patricialta, Funky Ladysta. Postimyyntiä en halua kokeilla.
      Onko jollain vinkkejä hyvistä malleista?

• CeCePe

Nykyään on muissakin kuin urheiluliiveissä sellaisia joissa olkaimet ovat ns. painijanselkämallia eli menevät selästä ristiin. Olisiko noista apua kapeaharteiselle? Voithan postimyynnissä palautaa sopimattomat tuotteet, ellet kaupasta löydä.

• -mathilde-

Sama ongelma. Valitettavasti nuo selässä ristiin menevät eivät sovi, koska niitä ei usein voi kiristää, tai ei aina voi kiristää siitä mistä tukea tarvitsee eli selänympäryksestä (nauhasta), eikä urheiluliivit sovi jatkuvaan käyttöön.

Ainoa malli mikä käy on ns. klassinen leikkaus, eikä näitä myydä Suomessa enää monessakaan paikassa.

Myös monet valmistajat ulkomailla ovat siirtyneet noihin huonoihin malleihin, joissa ainoa tarkoitus on pistää ryntäät tyrkylle. Useita hyviä perusmallejakin on lopetettu. Yks mitä Suomesta voisi vielä löytyä on Chantellen Hedona.

Mutta jos haluaa trendikästä, värikästä ja nättiä - Briteistä ehkä Fantasiella on jotain ja hienommissa ranskalaisissa merkeissä myös.

Minkälaista liiviä etsit?

• ...

Liivit ovat tarpeelliset koska muuten povi veltostuu. Finnwearilta löytyy mukavia liivejä.
      Hanki leveäolkaimiset ja mahdollisesti näin tuetut, että on kaitale poven alla, siis tukiliivit.
      Kaikki liivit eivät ole epämukavia.

• toppi

Minä käytän Finnwearin toppimaisia liivejä, joissa on tuo "painijan selkä". Enää ei olkaimet valu ja tissit ei pullahtele ulos kupeista, kuten aiemmin kumarrellessa saattoi käydä. Kauniithan nämä liivit ei varsinaisesti ole, mutta ovat mukavat päällä ja tukee mun riipputissejä sen kuin tarvii.

• 2+10

Osta joustavat kaarituettomat liviit, tai osta urheiluliivit tms. :)
      Ei ainakaan purista mutta tukevat hieman.

• Rintaliivitön

Täällä taas olen! Ostin omaa kokoani olevat urheiluliivit ja tässä ne on päällä. Tosi tiukat ja ahdistavat, mutta ainakin näkyy paidat hyviltä päällä kun tukee rintoja.

• kipeitä näppyjä

Minulla on myös tuo ongelma, että ritsikat hankaavat kainaloiden alta ja tulee kipeitä finnin näköisiä näppylöitä... ostin urheiluliivit ja hetken ehdin jo huokaista helpotuksesta. Mutta ei, myös urheiluliivit hankaavat kainaloista. :s

En ole pitkiin aikoihin pitänyt pelkästään toppia, juurikin noiden rumien punaisten näppyjen takia.
      Ainut miten rintsikat ei hankaa NIIN paljoa, on kun ei pidä lainkaan olkaimia... Mutta silloin itse rintsikoiden istuvuus ei ole hyvä.

En oikein tiedä pitäisikö tämän ongelman kanssa hakeutua lääkärille näppyjen vuoksi, vai rintaliivikauppaan ostamaan hyvin istuvia ja pehmeitä rintsikoita.

Kerran olen ostanut rintsikat niihin erikoistuneesta kaupasta, mutta SILTI ne hankaavat. Myyjä tarkisti istuvuuden ja sanoi että ovat hyvät, mutta ei. Kipeitä näppyjä on edelleen kainalot täynnä... D:

• ?

Olisiko syynä allergia rintaliivien materiaalille?

• uskova 17-v

En ole ikinä pitänyt rintaliivejä vaikka rinnat onkii jotain 70C kokoluokkaa. Ainakin vielä rinnat ovat pysyneet terhakkana. Mun siskotkaan 14-v ja 19-v eivät pidä liivejä.

• ?

Uskovaksi tunnustautuvana eikö sinua häiritse miehet jotka tuijottavat puseron läpi näkyviä nännejäsi.

• uskova 17-v
        ? kirjoitti:

Uskovaksi tunnustautuvana eikö sinua häiritse miehet jotka tuijottavat puseron läpi näkyviä nännejäsi.

En ole huomannut häiritsevää tuijottelua ja muutkin perheessäni ovat ilman liivejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      83
      7371
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      113
      6052
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      136
      4185
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      222
      2898
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2846
    6. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      35
      2808
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      84
      2550
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      90
      2298
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      184
      2152
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      1686
    Aihe