Jutta G:n dieetti

äippä81

meinaan näin uuden vuoden kunniaksi aloittaa ton jutta G:n 4viikon dieetin. Olin sillä dieetillä noin pari kuukautta sitten ja sain karistetuksi 5-6kg, josta nyt joulun ansiosta ja muusta syöpöttelystä on tullut 1.5kg takasii. Painoa siis on nyt n. 80kg. Tavoite olisi päästä ainakin 75kg tässä piakkoin. Pituutta on 172cm eli ylipainoa ei ihan hirveästi ole, mutta jos sitä sais n. 10kg pois niin olisin tosi tyytyväinen. Onko kellään kokemusta tästä dieetistä ja onko nyt muita kanssasiskoksia jotka ryhtyvät tähän ensi maanantaina...? Olen niin laiska liikkumaan ja syöpöttely on niin ihanaa eli nyt tarvisin hieman tukea ja kanssaeläjiä tähän kuukauden matkaan =)

äippä

73

13621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 170/77

      Millainen tuo Jutta Gustafsbergin dietti on? Löytyykö netistä ohjeet?
      Pikaisesti etsiskelin, mutta en löytänyt.

      Mulla mita 170/77 ja olisin kanssa kiinnostunut pudottamaan painoa. Tommosesta 4 viikon dietistä vois saada kivasti alkupotkua terveellisempään elämään.

    • minä myös!

      Moi äippä81!! Minäkin aloitin tuon dieetin nyt ma 2.1. Melkein samat mitat kuin sinulla, olen tosin lyhyempi että BMI on suurempi. Mulla mitat 80 kg/168 cm. Olen jo pudottanut painoa 11 kg ja 10 kg vielä tavoitteena. Nyt siis kolmas päivä menossa dieettiä ja hyvin on sujunut. Ruoat maistuvat hyvin. Palellut on normaalia enemmän mutta se on kuulemma normaalia alussa, samoin voi olla päänsärkyä ja väsymystä eka viikon aikana. Vedenjuonti ja riittävä suolan saanti on tärkeää. Tuo haastehan alkaa taas 16.1, liityin siihen vaikka aloitinkin nyt jo etukäteen. Aloitin myös kuntosalilla käynnin, vaikka en noita Jutan ohjeita niin tarkkaan noudatakaan vaan on oma kuntosaliohjelma. Toivottavasti vielä kirjoittelet tänne niin voidaan vaihtaa kokemuksia =)! terveisin, äippä82 ;)

      Ja sinulle 170/77, netistä löytyy ohjeet kun laittaa googleen vaikka GoFatGo-dieetti! Tuossa ainakin yksi linkki mistä se nopeasti löytyi. Liity sinäkin porukkaan!!

      http://parempimina.wordpress.com/2010/08/25/go-fat-gon-naisten-ruokavalio/

    • m-a-r-y-79

      Just tänään tutustuin ko.dieettiin. Ajattelin aloittaa perjantaina. Vaikuttaa hyvältä dieetiltä. Olin itse vuosi sitten vähähiilihydraattisella ruokavaliolla kaksi kk ja silloin lähti 10kg. Mut se jäi 73kg, ei tippunu enää siitä. Nyt ajattelin kokeilla uutta dieettiä ja tästä Jutta G:n dieetistä olen kuullu paljo positiivista, eihän kaikki dieetit kaikille sovi mut meinaan ainakin kokeilla. Joulun aikaan tuli muutama lisä kilo, joten nyt lähtöpaino on 76kg ja pituutta 171cm. 70kg ois tavoite. Haluaisin kuulla miten sinun dieetti etenee. :)

      • m-a-r-y-79

        Siis haluan kuulla molempien (äippä-81 ja Minä myös!) etenemistä :)


      • emilja

        Moi Mary! Hienostipa olet saanut vuosi sitten pudotettua painoa! Minä olen nyt siis neljättä päivää tällä dieetillä (olen siis tuo aiempi "minä myös"-merkki, käytän nyt tätä helpompaa emiljaa). Minäkin kuulin paljon positiivista tästä dieetistä ja esim. siskoni sai sillä hyviä tuloksia aikaan. Noudatan ruokaohjeita tarkasti, sain siskolta ideoita miten eri tavalla näitä ruokia voi laittaa ja tein itselleni viikon menun, jonka aion neljästi mennä läpi.

        Mitään ongelmia ei ole ainakaan vielä ollut. Juon 3.5-4 litraa vettä päivittäin ja suolaa syön n. 4 g. Välipalaksi olen nyt syönyt proteiinipatukan ja illalla rahkaa marjoja tai mehukeittoa. Esim. eilen illalla rahkaa ja 100 g pakastemansikoita, olipa namia =)! Kaurapuuron syöminen aluksi mietitytti kun en sen ystävä isommin ole, mutta tosi hyvin se on mennyt. Laitan siihen reilusti suolaa ja kyytipojaksi mehukeittoa niin hyvin maistuu. Jotkut laittavat kuulemma raejuuston puuron sekaan aamulla mutta minä syön mieluummin raejuuston erikseen. Olen myös syönyt ohjeessa mainittuja Omega Fast-kalanöljykapseleita, nehän eivät ole kuitenkaan pakollisia. Oliiviöljyn käytän lounaalla ja päivällisellä salaatinkastikkeeksi, senkinhän voi syödä paljaaltaan jos haluaa.

        Olen käynyt pari kertaa salilla tällä viikolla ja aloitellut varovasti. Hyvin olen jaksanut kun vaikka kalorimäärä on suht.pieni niin proteiinia on runsaasti ja se auttaa jaksamaan. Tänään lenkille ja viikonloppuna vielä yksi salikäynti ja lepoa.

        Aion punnita itseni 2 kertaa viikossa, se sopii minulle. Toisille päivittäinen punnitseminen on ok, tai kerran viikossa, kuinka vaan. Itse asiassa tänään kävin eka kerran, maanantaihin verrattuna lähtenyt 0.8 kg. Toivoisin pudottavani tällä dieetillä 4kg tämän neljän viikon aikana, katsotaan miten käy =) Minusta tämä tuntuu tosi hyvältä ja ruokavalio sopii minulle kun muutenkin pidän paljon kanasta, salaateista, rahkasta ja raejuustosta. Syön myös kalaa pari kertaa viikossa ja naudanjauhelihaa, ehkä naudanlihapihvejä harvemmin niiden hinnan vuoksi. Eilen ostin viikonlopuksi pihvit, 10 e kaksi pihviä! Kun on tottunut ostamaan porsaanlihaa niin tuntui kalliilta, varsinkin näin kotiäidin kukkarolle. No jos silloin tällöin.... =) Vaihdetaan täällä kuulumisia!!


    • 170/77

      Mäkin taidan koittaa tota diettiä ainakin osittain, sillä mun on hankala noudattaa ruokavaljoa tiukasti. Töissä käyn lounasruokalassa ja siellä on sovellettava tota ruokailua siltä osin kuin onnistuu.
      Varmaankin osan lihasta voisi korvata soijatuotteille, sillä en syö lihaa enkä kanaa. Kalaakaan en viitsi syödä joka päivä.

      Mulla olis tavotteena saada noin 10 kg pois ja tää kuulostaa ihan hyvältä. Katsotaan tehoaako dieetti pikkasen muunneltuna versiona yhtä hyvin.

      • äippä81

        Heiii, tännehän oli tullutkin kanssasisaria, kivaa =) Joo, nyt on 5 päivä dieettiä menossa ja olo on ihan hyvä. Tosin ite hieman sovellan sitä. En esimerkiksi syö aamulla raejuustoa mutta laitan sen sitten päivän salaattiin. Lisäksi juon ruuan kanssa rasvatonta maitoa jos raejuustoa en ole päivän aikana syönyt.
        vaa'alla meinaan käydä vasta maanantaina, toivotaan että lukema olisi laskuun menossa.

        Emilja; olisi kivaa jos laittaisit jotain ruokaehdotuksia tänne, minulta itseltää alkaa ideat loppumaan, olen esimerkiksi syönyt paljon salaattia, jossa lihoina sitten on ollu tonnikalaa ja kanaa, naudanjauhelihasta olen tehnyt kastiketta tomaattimurskaan ja samoin naudanpaistisuikaleista. Kanaa on mennyt ihan sellaisenaan salaatin kanssa ja sitten suikaleita on paistettu ja tehty kastikkeita. Samoin jos muilta löytyy ideoita erityisesti tohon kasvispuoleen, en vaan saa pakastevihanneksia maistumaan hyvälle, paistan níitä sitten pannulla tai keitän tai uunissa tehtynä.. Myös keittoja olen harrastanut paljon. Tein esimerkiksi hernekeittoa ilman lihaa. maistuu ihan ok:lta ja täyttää hyvin.

        Leipää olen kaivannu tosi paljon...varsinkin kun mies mussuttaa sitä iltaisin =) ja sitten tietysti niitä herkkuja kaipaan, tiedän että ensimmäinen viikko on pahin ja päätäkin on koskenut melkein päivittäin kun ei ole saanut tarvittavia sokerihumaloita, mutta nyt se alkaa onneksi helpottaa. Kahvia juon kyllä aamuisin koska muuten en saisi silmiä auki ja pääsärky olisi kahtakauheampi =)

        Mutta tsemppiä meille kaikille ja kivaa kun täällä on muistakii...vielä kun saisi itsestään irtija kuntoilisi enemmän, mutta hyötyliikuntaa kahden pienen lapsen äiti kyllä saa sitäkin enemmän...ehkä lisään vielä ensi viikkoon jotain kotitreeniä (siihenkii löytyy netistä jostain ohje,minkä jutta on laittanut (siihen kuului punnerruksia ym))


      • Emilja
        äippä81 kirjoitti:

        Heiii, tännehän oli tullutkin kanssasisaria, kivaa =) Joo, nyt on 5 päivä dieettiä menossa ja olo on ihan hyvä. Tosin ite hieman sovellan sitä. En esimerkiksi syö aamulla raejuustoa mutta laitan sen sitten päivän salaattiin. Lisäksi juon ruuan kanssa rasvatonta maitoa jos raejuustoa en ole päivän aikana syönyt.
        vaa'alla meinaan käydä vasta maanantaina, toivotaan että lukema olisi laskuun menossa.

        Emilja; olisi kivaa jos laittaisit jotain ruokaehdotuksia tänne, minulta itseltää alkaa ideat loppumaan, olen esimerkiksi syönyt paljon salaattia, jossa lihoina sitten on ollu tonnikalaa ja kanaa, naudanjauhelihasta olen tehnyt kastiketta tomaattimurskaan ja samoin naudanpaistisuikaleista. Kanaa on mennyt ihan sellaisenaan salaatin kanssa ja sitten suikaleita on paistettu ja tehty kastikkeita. Samoin jos muilta löytyy ideoita erityisesti tohon kasvispuoleen, en vaan saa pakastevihanneksia maistumaan hyvälle, paistan níitä sitten pannulla tai keitän tai uunissa tehtynä.. Myös keittoja olen harrastanut paljon. Tein esimerkiksi hernekeittoa ilman lihaa. maistuu ihan ok:lta ja täyttää hyvin.

        Leipää olen kaivannu tosi paljon...varsinkin kun mies mussuttaa sitä iltaisin =) ja sitten tietysti niitä herkkuja kaipaan, tiedän että ensimmäinen viikko on pahin ja päätäkin on koskenut melkein päivittäin kun ei ole saanut tarvittavia sokerihumaloita, mutta nyt se alkaa onneksi helpottaa. Kahvia juon kyllä aamuisin koska muuten en saisi silmiä auki ja pääsärky olisi kahtakauheampi =)

        Mutta tsemppiä meille kaikille ja kivaa kun täällä on muistakii...vielä kun saisi itsestään irtija kuntoilisi enemmän, mutta hyötyliikuntaa kahden pienen lapsen äiti kyllä saa sitäkin enemmän...ehkä lisään vielä ensi viikkoon jotain kotitreeniä (siihenkii löytyy netistä jostain ohje,minkä jutta on laittanut (siihen kuului punnerruksia ym))

        Moi äippä81 ja muut =)! Täällä mennään kuudetta päivää. Ihmeen vähän ollut mielihaluja, jouluna ja vielä uutena vuotenakin tuli syötyä kyllä suklaata ja muita herkkuja siihen malliin että ei edes vielä tee mieli! Ruisleipää minäkin kyllä kaipaan. Mutta sitten kun miettii että eihän tämä kestä kuin muutaman viikon niin kyllähän sitä pärjää sen ajan ilman. Kyllä minäkin vähän sovellan tuota ohjetta ainakin siinä, kun syön nuo pakastemarjat illalla rahkan kanssa enkä päivällä. Ja vehnäleseitä en ole joka päivä syönyt.

        Voin laittaa tässä tämän oman "menun" viikoksi, jos siitä jotain hyötyä on. Hyvin perusruokia kyllä käytän, eikä mitään ihmeempiä ideoita minullakaan ole. Laitan samaan myös oman liikuntasuunnitelman.

        Lounas Päivällinen Liikunta

        Ma: Kanasalaatti Jauheliha makaroni Crosstrainer 40 min
        pannulla paistettua (kotona)
        porkkanaa ja sipulia

        Ti: Tonnikalasalaatti Broileripihvi riisi Kuntosali
        salaattia

        Ke: Broileripihvi ja Jauheliharisotto Lenkki/lepo
        wokattuja vihanneksia salaattia


        To: Jauhelihasalaatti Kananuudeliwok Kuntosali

        Pe: Pihvi salaatti Kanapasta Kuntosali

        La: Katkarapusalaatti Pihvi peruna Lepo
        uunijuurekset

        Su: Kanaa Uunikala peruna/riisi Zumba
        wokvihanneksia salaattia


        Tämän eka viikon olen noudattanut aikalailla näin. Minä yritän käyttää peräkkäisinä päivinä samoja ruoka-aineita jos niitä jää, ettei mene hukkaan. Ja tuo vihannespuoli on melko yksipuolista, itse kun tykkään eniten tuoreesta salaatista ja sitten wokkaan paljon. Wokkaamiseen löytyy paljon vaihtoehtoja pakastealtaista! Tosi paljonhan tuossa on kanaa koska se on minun lemppari =). Perunan yritän jättää mahdollisimman vähille ihan kokeilun vuoksi. Sitten minulla on vaihtoehtoina jauhelihakeitto ja kanakeitto, joita voin tehdä välillä. Minulla on myös kaksi pientä lasta, joten hyötyliikuntaa tulee huomaamatta. Normaalisti liikun niin, että käyn kerran viikossa tuolla zumbassa ja teen kotona crosstraineria 3x viikossa satunnaiset lenkit. Nyt olemme kuitenkin miehen kanssa katsoneet aikataulut niin, että pääsen tuonne salille kolmesti viikkoon joten crosstrainer kotona jää vähemmälle.

        Tsemppiä kaikille!! Äippä81, oletko muuten liittynyt tai aiotko liittyä tuohon haasteeseen mikä alkaa 16.1? Minä tosiaan liityin vaikka varaslähdön otinkin =).


    • Emilja

      No höh, tuo minun lista näyttää tuossa nyt ihan hölmöltä kun sen muka yritin selkeästi laittaa =) Tuo toinen rivi on hypännyt väärään kohtaan. Selvennyksenä vielä: Maanantaina siis lounaalla kanasalaatti ja päivällisellä tuota "makaronimössöä" ja pannulla paistettua porkkanaa ja sipulia , ja crosstraineria teen kotona. Keskiviikkona lounaalla broileripihvi wokattuja kasviksia ja päivällisellä jauheliharisotto salaattia, lauantaina katkarapusalaatti ja päivällisellä pihvi perunaa uunijuureksia. Sunnuntaina kanaa wokkasviksia ja iltapäivällä uunikalaa perunaa/riisiä salaattia. Tulipas tästä nyt sekava juttu mutta jospa saat jotenkin selvää =)

    • äippä81

      Noniin, ensimmäinen viikko takana ja vaaka näytti -2kg. Eli ihan ok. Vointi on edelleen ihan ok, ja pääsärkykin on voitettu =). kaurapuuro alkaa jo hieman tökkii mutta kun vaihtelee mehukeittoja niin saa vähän eri makuelämyksiä. Kiitos emilja muuten noista ruokaohjeista, ehkä otan niistä muutaman...=)
      tälle viikolle yritän ottaa vähän liikuntaakin mukaan. punerruksia ja vatsalihasliikkeiyä ainakin..

    • emilja

      Moi! Hieno tulos äippä81! Minullakin vaaka näytti 1.5 kg vähemmän kuin viikko sitten. Olen tyytyväinen =) Tästä jatketaan. Viikonloppu meni yllättävän hyvin, olin valmistautunut vaikka mihin mielitekoihin kun lauantai on meillä semmoinen herkkupäivä ja karkkipäivä. Eipä oikeastaan tehnyt yhtään mieli ja se vähän kummastuttikin mutta hyvä tietysti. Minullakin vähän tuo puuro tökkii, en sitä yleensä syö kuin ehkä kerran pari viikossa. Voi olla että tämän dieetin jälkeen maistuu taas aamulla aika hyvin ruisleipä, maustamaton jogurtti mysli, joita yleensä syön.... =)

    • äippä81

      =) joo leipää tekee kyllä koko ajan mieli, mut luulen että johtuu siitä kun tiedän ettei sitä saa syödä niin ajattelen sitä sitten koko ajan. Itellänikin tuo viikonloppu on aina kompastuskivi kun meilläkin herkutellaan silloin. Ollaan muutenkin miehen kanssa sellasii iltasyöppöjä kun lapset on saatu nukkumaan niin jo alkaa ravaaminen jääkaapilla. Makeaa ei kyllä ole tehny mieli mutta roskaruokaa kylläkin...olisi niin ihanaa tehdä viikonlopun kunniaksi pizzaa ym..=) sanoit että sinullakin on pienet lapset? saanko udella ikää? Minulla 2v8kk ja kohta 7kk....

      • emilja

        Ajattelepa, miten hyvältä se pizza tai leipä maistuu sitten tämän kuurin jälkeen, entistä paremmalta =))! Tai tiedätkin varmasti, kun olet jo tämän kerran läpikäynyt! Kun muuten viimeksi olit kuurilla, niin ns. repsahditko kertaakaan? Kävitkö kuurin aikana ravintolassa syömässä kertaakaan? Minulla olisi tällä viikolla ystävien kanssa ravintolaan sovittu lounastreffit, en haluaisi jättää menemättä ja ajattelin, jos söisin esim. kanasalaatin ilman kastiketta. Eihän se nyt tietenkään sama asia ole kun ei itse voi punnita aineksia.

        Saa toki udella ikää, meidän poika on 4.5 v. ja tyttö 6 kk. Nuoremmat siis samanikäiset =)


    • juttailija

      Huomenna sit tulee Jutan ruoka ja liikuntaohjeet....

    • äippä81

      Moi taas, Emilja, liityin myös siihen haasteeseen kun huomasin sen olevan ilmainen...=) ois tietty kiva jos se ruoka ohje ois vähän erilainen kun tuo mitä nyt noudatetaan.
      Silloin kun olin tällä dieetillä niin kyllä repsahdin viikonloppuisin. Alkoholia en kyllä ottanut mutta kun mentiin esimerkiksi porukoille syömään niin ei siellä kehdannu sitten nirsoilla, sitten kun arki tuli niin aloin taas tiukasti noudattaa. Olen käynyt hakemassa ruokaa dieetin aikana. Yleensä kun muut on ottaneet pizzan niin ite otin salaatin ilman kastiketta =) tänään taas kävin lasten kanssa hesessä kaverin kanssa niin otin tonnikalasalaatin ilman kastiketta, pakko sanoa että nuo salaatit ei maistu sitten miltään ilman kastiketta...mutta kyllä sillä nälkä lähtee. Jos oikeinmakean himo yllättää niin syön joko purkkaa tai sitten otan light limpparia, sitä ilmeisesti saa juoda tämän aikana.

    • emilja

      Moi! Eilen pääsi jo tuonne Fitfarmin foorumille ja ottamaan ruokavalion. Sama näyttää olevan suurin piirtein mutta päivällisellä on perunan/pastan/riisin vaihtoehtona Real-täysjyväleipää! Jee, sitä pitää lähteä heti tänään ostamaan. Löytyi vielä hyvä vinkki että tekee kahdesta viipaleesta "hampurilaisen": paistaa kana- tai naudanlihapihvin ja laittaa kasviksia ja mausteita sekaan. Täytyy kokeilla heti tänään =) Ja joo, niin minäkin olen ymmärtänyt että nuita sokerittomia limppareita saa juoda, jonkun verran cokis zeroa on mennyt makeanhimoon mullakin.

      Eilen tuli muuten ensimmäisen kerran kova mieliteko. Olin salilla ja alkoi vissiin puhti loppua, vaikka olin syönyt koko päivän ohjeiden mukaan, pääsin salillekin vasta päivällisen jälkeen että hiilihydraattiakin olin syönyt. Mutta yhtäkkiä rupesi tekemään mieli karkkia, suklaata, jäätelöä...mitä vaan makeaa. Eli oli varmaan yksinkertaisesti nälkä! no en onneksi mihinkään sortunut vaan tein kotona nopeasti mansikkarahkaa ja se helpotti =). Olen ennen tätä haastetta n. puoli vuotta pitänyt kerran viikossa herkkupäivää lauantaina (aiemmin söin JOKA päivä herkkuja!) ja se on toiminut hyvin: vaikka mieli olisi tehnyt viikolla vaikka suklaata niin olen vain ajatellut että sieltä se lauantai tulee. Mutta nyt onkin eri asia kun on monta viikkoa ilman, mutta tässä se menee =))

    • emilja

      ..niin ja tuo uusi haaste näyttää olevan kestoltaan 3 viikkoa!

    • Mäntsä

      Miä meinaan aloittaa nyt maanantaina juttadieetin. Kiva kuulla että jo ekan viikon jälkeen on tapahtunut jotain. Itse ainakin tarvin niitä tuloksia jotta motivaatio pysyy yllä. Ruokavaliosta tuo puuro on se joka tulee tökkimään. Siihenkin oli hyvä vinkki tehdä välillä aineksista smoothie eli puuro, mehukeitto ja raejuusto blenderiin ja eikun ääntä kohti. Tuo voi olla mulle aika pelastava vinkki. Ja tuo "hamppari" oli myös hyvän kuuloinen idea. Karkki ja muut makeat ei tule olemaan luultavasti mulle se ongelma, mutta on tulossa hyviä keikkoja tähän suuntaan ja tapana ollut ottaa muutama siideri siinä fiilistellessä ja saunan jälkeen. No joskos tuonkin sais hammasta purten selätettyä ja palkitsisi sitten vaikka light limsalla ittensä keikalla :D Liikunta puolta meinaan soveltaa ittelle mieleiseksi käymällä mm. salin jumpilla ja tekemällä omaa ohjelmaa, lenkkeilemällä, uimalla ja tallihommia tekemällä

    • äippä81

      kiva että olet mäntsä mukana, on paljon kivempaa diettailla kun on muitakin mukana..ja sit on myös kiva tietää että mitä muut saavat aikaan. Erehdyin tänään käymään vaa'alla ja tällä viikolla lähtenyt vain 0.5kg. pääasia että ei ole lisää tullut kiloja. ja tietty ekan viikon aikana surin osa pudotetusta painosta on nestettä. Muta pakko myöntää että maha ei ole enää niin pömppö kun dieetin alussa..=)

      • emilja

        Moi! Tervetuloa mukaan haasteeseen Mäntsä =)! Kyllä tällä tuloksia saa aikaan kun jaksaa noudattaa ohjeita. Yksi tuttava kertoi, että itse oli noudattanut ruokaohjeita mutta ei liikkunut juuri yhtään ja sitten oli neljän viikon aikana pari kertaa syönyt suklaata ja käynyt mäkkärissä kerran syömässä hamppariaterian ja pari kertaa muutenkin syönyt ruokavalion ulkopuolelta, sai kuitenkin haasteen aikana tiputettua 4 kg. Tällä en halua tietenkään kannustaa repsahduksiin vaan ihan sen vuoksi mainitsen, että jos niitä välillä tulee niin kannattaa vaan jatkaa eikä luovuttaa =). Monihan voi ajatella että jos sortuu vaikka eka viikolla syömään jotain ylimääräistä että no niin, sehän oli sitten siinä ja antaa mennä vaan, mutta ei kannata =).

        Kohta on pari viikkoa takana ja hyvin on mennyt. Minäkin käväisin eilen puntarilla, nyt on yhteensä tippunut reilu 2 kg. Olen pysytellyt ruokavaliossa muuten paitsi eilen kävin siellä ravintolassa syömässä. Otin kanaa, salaattia ja lohkoperunoita, en kastiketta. Varmasti nuo kanan ja pottujen määrät olivat jonkin verran suuremmat kuin ohjeessa mutta ei mitään älytöntä kuitenkaan. Joten ei sen huonompaa omatuntoa siitä! Eikun jatketaan!


      • emilja
        emilja kirjoitti:

        Moi! Tervetuloa mukaan haasteeseen Mäntsä =)! Kyllä tällä tuloksia saa aikaan kun jaksaa noudattaa ohjeita. Yksi tuttava kertoi, että itse oli noudattanut ruokaohjeita mutta ei liikkunut juuri yhtään ja sitten oli neljän viikon aikana pari kertaa syönyt suklaata ja käynyt mäkkärissä kerran syömässä hamppariaterian ja pari kertaa muutenkin syönyt ruokavalion ulkopuolelta, sai kuitenkin haasteen aikana tiputettua 4 kg. Tällä en halua tietenkään kannustaa repsahduksiin vaan ihan sen vuoksi mainitsen, että jos niitä välillä tulee niin kannattaa vaan jatkaa eikä luovuttaa =). Monihan voi ajatella että jos sortuu vaikka eka viikolla syömään jotain ylimääräistä että no niin, sehän oli sitten siinä ja antaa mennä vaan, mutta ei kannata =).

        Kohta on pari viikkoa takana ja hyvin on mennyt. Minäkin käväisin eilen puntarilla, nyt on yhteensä tippunut reilu 2 kg. Olen pysytellyt ruokavaliossa muuten paitsi eilen kävin siellä ravintolassa syömässä. Otin kanaa, salaattia ja lohkoperunoita, en kastiketta. Varmasti nuo kanan ja pottujen määrät olivat jonkin verran suuremmat kuin ohjeessa mutta ei mitään älytöntä kuitenkaan. Joten ei sen huonompaa omatuntoa siitä! Eikun jatketaan!

        Ai niin tuosta "hampparista" niin kokeiltu on ja hyvää tuli! Paistoin kanapihvin väliin, laitoin paprikaa, punasipulia ja tomaattia ja mausteita. Lämmitin leipiä hieman ja hyvältä tosiaan maistui. Kaikki 200 g kasviksia ei mahtunut väliin joten tein lisukkeeksi vielä tomaattisipulisalaatin.


    • Mäntsä

      Hauska kuulla, että pelkällä ruokavaliolla saa jo tuollaisia lukuja. Itse tosiaan meinasin lenkkeillä päivittäin ja salilla sitten käydä jumpissa yms. Jos saisi tehtyä myös tuota kotiohjelmaakin pari kertaa viikossa.
      Ja todellakin kiva kun on porukkaa mukana, saa enemään tukea kun vaan yksin junnuttaessa

    • äippä81

      Nonnii, repsahdus tuli sitten tänä viikonloppuna. Ja aika paha semmoinen. Tuli vieraita, alku meni hyvin, otin salaatin kun muut tilas pizzaa. Sit alettiin viettää iltaa ja menihän se sitten siihen että saunasiideriä piti muutama ottaa..sit aamulla leipää, ja päivällä ruokana jauhelihamureketta...no tänään sitten otin jopa suklaatakin..
      No katotaan mikä huominen oaino on, turvotusta on ainakin tullut heti mahaan. Huomenna aloitan sitten taas dieetin ja nyt on ainakin varmaa että jatkan koko sen haasteen ajan kerta repsahdin. Aluksi ajattelin että olisin jatkanut vain sen pari viikkoa, koska aloitin sen etukäteen mutta nyt siis mennään se kolmeviikkoa..toivotaan nyt että se toivomani 5kg lähtisi nyt...se olisi ainakin alku.ja sitten ehkä vielä toiset viisi jollain muulla tapaa..
      Mutta tsemppiä kaikille ja ei harmitella pieniä lipsahduksia, tosin tää oli nyt aika iso, mutta uusi alku alkaa taas huomenna =)

    • Mäntsä

      Huomena se alkaa :D Tsemppi on kova

    • emilja

      Äippä81, aivan oikea asenne että ei harmitella pieniä (tai isompiakaan) lipsahduksia, tärkeintä on että sen jälkeen palataan taas ruotuun ja jatketaan hommaa =). Elämäähän tämä kuitenkin on, ei aina voi mennä niin täydellisesti kuin toivoo. Toivotaan ettei huomenna enää turvottele, tsemppiä vaan sinulle ja tästä jatketaan!! Minäkin ajattelin mennä vielä tuon 3 viikkoa, tai oikeastaan 2 viikkoa 5 päivää koska sitten sillon viimeisenä viikonloppuna on jo sovittuja juttuja. Mutta siihen asti kun jaksaa tsempata niin hyvä tulee!

    • Mäntsä

      Täällä olisi nyt eka päivä menossa, tuntuu että koko aika saa olla syömässä :D Tähän mennessä tottunu syömään kerran illalla.. Veden juonti ei onneksi tuota ongelmia, kun muutenkin tulee juotua paljon. Olen jopa saanut nyt käytä joka päivä lenkillä ja sen lisäksi tehnyt tallitöitä. Mies jaksaa vinoilla tasaseen tahtiin, mutta eipä tuo haittaa, laittaa tsemppaamaan vielä enempi. Hyväähän se vaan tarkoittaa, yrittää omalla tavallaan kannustaa.

    • emilja

      Moikka! Mäntsä, se varmasti tuntuu paljolta tuo syöminen jos ei ole tottunut syömään viittä kertaa päivässä =). Mutta nopeasti siihen tottuu ja kohta elimistä jo vaatii tuon säännöllisen syömisen. Aika monella tuolla sivustolla kuulostaa olevan vaikeuksia vedenjuomisen kans, hyvä jos ei sinulla. Se on kuitenkin niin tärkeä osa tätä hommaa. Minullekaan se ei tuota ongelmia, juon paljon muutenkin. Juon kyllä paljon maustettuja vichyvesiä, nyt olen ne kokonaan jättänyt tämän dieetin ajaksi pois. Saahan niitäkin juoda mutta ensisijaisesti vettä.
      Minulla nyt paino tippunut 2.5 kg. Eilen tuli pieni lipsuminen ja se harmittaa vaikka ei ollut kyse suuresta asiasta, söin nimittäin lapselta jäänyttä pehmistä kahvilassa.... =/. Tulee niin helposti sellainen olo että eikai se haittaa jos vähän tuota otan...varsinkin jos on jossain käymässä. Kotona ei houkutuksia oikeastaan ole, ainakaan sellaisia mitä en voisi vastustaa. No en tiedä voiko johtua tuosta pienestä repsahduksesta, rupesi heti turvottelemaan ja halusin tänäänkin tarkistaa painon, se oli 300 g enemmän kuin eilen!! Painohan vaihtelee päivittäin mutta silti. No nyt tuli sellainen olo, että nyt ei lipsuta!! Tämä loppuaika mennään ihan täysillä. Ei ne herkut ja muut syömiset tästä maailmasta lopu, kyllä niitä ehtii maistella sitten muutaman viikonkin päästä =) Tsemppiä vaan teille!! Mites äippä81, mitä vaaka näytti??

    • 170/77

      Mä oon saanut nyt reilussa viikossa ruokavaliolla lähtemään yhden kilon.
      Eilen katselin noita Go Fat Go treenohjeita ja nyt täytyy koittaa treenailla kotona noiden ohjeiden mukaan. Saas nähdä tehostaako ne painonpudotusta.

    • Mäntsä

      mulla menee tää viikko ihan vaa lenkkeilessä ja hevoshommissa. Tänää on meitin porukka sauna joten meinasin käydä samalla uimassa. Saas nähdä kuinka paljon se saunasiideri houkuttaa, ehkäpä vaihdan sen vissyyn. Torstaina menee vähän ruoka-ajat sekasin, kun lomittamassa olen. Onneksi nyt ei ihan hirveän pitkiä välejä pääse syntyy. Jos saisi torstaina aktivoitua ton kuntosalilahjakortinkin niin pääsisi illalla zumbaamaan. Perjantaina ajattelin kokeilla tuota kotitreeniä. Syöttekö muuten niitä fat burnereita?

    • äippä81

      heippa taas!
      Uus viikko on alkanut ahkeralla kurilla dieetin suhteen ja nyt en lipsu. Vaakahan näytti maanantaina 79kgeli 1.5kg oli tullut viikonlopun lipsumisilla mutta tänään se taas oli 78kg eli sain poistettuu viikonlopun aiheuttamat turvotukset. Eli saapi nähä...En muista millo olisin painanut sen 77kg joten se on nyt lähempänä kuin koskaan ja senkin takia motivaatio on suuri. yritän tehä vähän tota kotitreeniä ja eilen molemmat lapset nauroi ääneen kun tein punnerruksia ja vatsalihaksia =D taitaapi olla harvinainen näky täällä meillä.
      tsemppiä kaikille!!

    • emilja

      Moi! Hieno juttu äippä81, että ei tuon enempää viikonlopun repsahdus rankaissut =)! Minulla kans nyt pyörii tuossa 78 kg kieppeillä, eilen oli tullut tuota nousua tosin mistä kirjoitinkin. Nyt ajattelin käydä puntarilla seuraavan kerran perjantaina. Minäkään en ole painanut alle 77 kg vuosiin, vuosiin, tai ylipäätään alle 80 kg että tyytyväinen kyllä olen! Tavoitteeseen on vielä matkaa mutta sieltä se pikkuhiljaa saavutetaan eikös vaan!! Olen niin iloinen että viime kesän jälkeen päätin ruveta tähän elämäntapamuutokseen: painon tippuminen, voinnin koheneminen ja virkistyminen on tehnyt minut paaaaljon iloisemmaksi ja onnellisemmaksi sekä itsetunto on kasvanut myös.

      Mäntsä, minä en syö fat burnereita tällä hetkellä. Söin syksyllä pari kuukautta CLA kromia, nyt syön pelkkää kromia ja ehkä aloitan uudelleen CLA/burnerin tässä piakkoin. Krominhan sanotaan auttavan makeanhimoon ja minä olen kokenut siitä apua siihen saaneeni! Voi olla myös psyykkistä, kun siihen itse uskoo mutta olipa mitä tahansa, niin auttanut on ja se on osaltaan helpottanut tätä taistelua makeanhimoa vastaan =)

    • Mäntsä

      Ei ollut meitin cittarissa kun niitä patukoita. No jos huomena tai pe kerkeis käymään prismassa, siel on isommat ja paremmat valikoimat et jos sais sitä dietmixiä ja fat burnereita hommattua.
      Tänään ei meinannu päivällinen upota millään vaikka hyvää olikin, ei vaan millää olis puolen välin jälkeen jaksanu, mut reippaasti pistelin menemään. Lenkilläkin oli vähän semmonen lössö olo.No huomena meneekin koko päivä hevoshommissa, niin tulee hyötyliikuntaa oikein olan takaa

    • emilja

      Voi että ärsyttää!! Kävin tänään puntarilla ja vaaka näyttää maanantaihin nähden 200 g =///. Oikein tarkkana olen ollut, liikkunut ja syönyt oikein. Voihan se olla, että pieni nousu johtuu esim. lihaksista tai vähän turvottaa mutta silti, kun tätä pudotettavaa on vielä reilusti niin sitä toivoo, että sitä myös tippuisi. Eri asia tietenkin jos on jo aivan normaalipainon rajoissa. Se kuitenkin piristi kun vyötärönympärys kaventunut 3 cm dieetin aikana. No ei tässä muuta kuin jatketaan vaan sinnikkäästi, tsemppiä kaikille!!

    • äippä81

      sama juttu, ei mitään muutosta maanantaista...ärsyttää..

    • mäntsä

      Viikonloppu edessä ja Osmoscosmoksen keikalle pitäis lähtä. Saas nähdä mitä muita houkutuksia tulee vastaan. Tähän mennessä mennyt ihan hyvin. eilen illalla vähä olis tehny mieli makaroonilaatikkoa, kun mies sitä tossa vieressä söi.

    • äippä81

      Hei taas, onpas hyvä viikonaloitus. 1. sain yön nukuttua vain yhdellä yöheräämisellä viimeiseen puoleenvuoteen...kiitos lapset! 2. Paino 76.5!!!!, siis en muista milloin olisin noin vähän painanut. Viikonloppuna selvisin ilman repsahduksia. Muutamana aanuma olen syönyt realin leivän puuron sijasta, koska nyt alkaa tuo kaurapuuro tökkimään, en ole muutenkaan mikään puuron ystävä..tai jos olen niin se vaatii voita ja suolaa =)
      En omista digitaalista vaakaa joten tuo paino ei ole ihan tarkka mutta katsoin kyllä kolmesti että viisari oli alle 77kg, ihanaa. nyt on ensimmäinen painotavoite (75kg) jo niin lähellä. Uskon että jaksan vielä vetää dieettiä sen viikon ja 5 päivää, itekkin lopetan jo lauantaille koska silloin on pippaloita tiedossa ja päästään miehen kanssa juhlimaan pitkästä aikaan.
      Pakko sanoa että helppoa ei ole ollut ja tuntuu että ei tämä tästä helpotu yhtään vaikka aikaa kuluu. makeaa ei nyt niinkää tee mieli mutta hyvää ruokaa..sellaista ihan perusruokaa kuten nakkikastiketta ja perunamuussii, kunnon kastiketta ruualle. eikä aina tomaattipohjaista, nii ja sitten sitä juustoa, tykkään niin erilaisista juustoista, joten tuo raejuuston popsiminen ei siihen oikein auta. mutta näillä mennään koska tuloksiakin tulee...hitaasti mutta varmasti. Nyt en anna itelleni enää ikinää lupaa painaa 80kg =) Tsemppiä kaikille..

    • emilja

      Wau äippä, tosi hieno tulos!! =) Onnea! Ja varmasti jaksetaan vielä tämä viikko ja 5 päivää vetää tätä! Hauska kun meilläkin on silloin lauantaina se, että päästään miehen kans kahden kesken viettämään aikaa pitkästä aikaa, sitten voi palkita itseään tästä dieetistä!

      Minulla oli jotenki aika vaikea viikonloppu ja tuli muutamia pieniä repsahduksia.... =/. Lauantaina oli synttäreillä käynti ja sinne olin jo päättänyt että syön ihan pienen palan kakkua ja niin teinkin, otin ehkä 1/5 siitä mitä normaalisti olisin ottanut ja se pysyi siinä. No sitten illalla tuli syötyä muutama tortillasipsi, samoin eilen sunnuntaina vielä muutama sipsi ja ylimääräinen ruisleipä päivällisellä. Ei siis mitään isoja juttuja, ja mies sanoikin että kun söin ehkä jotain 5 sipsiä niin mitä se on siihen verrattuna että olisin syönyt ½ pussia. No ei kai niin vaarallista mutta silti harmittaa!! Miksei vain voisi nyt pysyä tässä ruokavaliossa?? Nyt taas tiukka linja, perhana suorastaan =)!

      Minulla vaaka näytti tänään 77.9 kg että oli vähän alaspäin tullut mutta viime maanantaihin verrattuna kuitenkin vain 300 g (perjantaihin verrattuna 500 g). Oli kyllä vähän pettynyt olo mutta itseähän tässä saa vaan syyttää. Minullakin olisi tavoitteena tuo 75 tässä lähiaikoina ja se tuntuu vielä niin kaukaiselta. No katsotaan mitä sitten vajaan kahden viikon päästä näyttää ja miten siitä sitten jatketaan. Varmaan osittain ainakin tällä dieetillä. Myös Keventäjien jäsenyys on vielä voimassa, nyt tämän dieetin aikana en ole tosin sitä juurikaan käyttänyt kun tässä kalorit on jo valmiiksi laskettu etteivät mene yli (jos ei siis itse rupea soveltamaan.....)

      Urheiltua on tullut ihan mukavasti, salilla 3x viikossa ja lisäksi nuita aerobisia olen tehnyt miten olen vain ehtinyt ja pystynyt. Kyllä se tästä!! Sinun onnistuminen kyllä tsemppaa minuakin =) Mitenkäs muilla mennyt??

    • Mäntsä

      Heip. Minäkin repsahdin juomaan kaks siideriä lauantain keikalla, olivat sentään light :D Yhtään ei tunnu jotenkin helpottavan, toi syöminen. Nyt menee aamupala hyvin mut päivällinen tökkii ihan tosissaan. Täytyy vissii käydä sitä dietmixiä ostamassa et voi vaikka lounaan korvata sillä, jos se päivällinen sit maistuis paremmin. Olen ihan tyytyväinen viime viikon liikunta määrää. alkuviikko lenkkeilyä ja sitten salilla jumpissa. Tämä viikko menee kanssa osaksi jumpilla ja sit lenkeillä, jotenkin tuntuu ettei vaan riitä aika molemmille kun talliakin pitää vielä hoitaa ainakin tämä viikko. Painoa oli tullut iha kivasti alas, enemmän kun ees toivoin. Tosin sitä nestettähän se taitaa olla mikä on lähtenyt.
      Ihmiset on ollu ärsyttäviä, arvostellaan ja mollataan vaikka ei edes kuunnella mistä on kyse. Jotkut jopa luulee et olen raskaana kun juonkin vettä sauna illoissa siiderin sijaan.
      Miä "kaipaan" kanssa just perusruokaa perunamuussia nakkien kanssa tai lihamurketta ja perunoita sekä kastiketta.. nams.
      Haasteen jälkeen meinaan jatkaa liikkumista(koska sen puute on tähän tilaan minut saanut, pirun polvi) ja katsoa syömisiä, tosin en ihan näin tarkkaa vaan normi ruokaa pienempinä annoksina ja muistaa rahkavälipalat yms. Josko se säilyis sitten ihan elämän tapana. ja kerta viikkoon annan luvan itselleni vähän herkutella. Jos vaikka niinkin saisi vielä painoa tippumaan, koska ihan näin tarkka en kyllä jaksa kovin pitkä pätkiä kerralla olla

    • 170/77

      Mulla pudotusta viikossa 0,5 kg, eli paino nyt 75,5 kg. Pikkasen oon lipsunut ruokavaliosta, viikonloppuna tuli juotua 4 siideriä. Tarkotus oli olla tiukkana, etten juo mitään alkoholia, mutta toisin kävi. Kavereiden kanssa baarireissu ei ollut paras mahdollinen valinta ;-)

      Nyt täytyy tsempata syömisiä ja treenaamisia, että saisin edes 5 kg pois.

    • Mäntsä

      Onkos kaikki juttailijat jo väsähtäny? Mulla on nyt tänään joku ihme päivä, ei maistuis millään mikään. Olis pitäny lounas syödä, mut pelkkä ajatuskin öykötti, niin suosiolla vaihdoin sen välipalaksi ja toivottavasti saan syötyä jotain kun tulen lumitöistä ja lenkiltä. Voiskohan kuukautiskierto tehdä näin isoja oireita, kun tuntuu että turvottaakin ja kiukuttaa ilman mitään syytä. En ole yhtään fuskannutkaan.

    • emilja

      Täällä ollaan ja vielä jatketaan =) Nyt on taas intoa kun on saanut tuloksia: tänään puntari näytti 1.1 kg vähemmän kuin maanantaina eli ensimmäinen iso tavoite 75 kg lähestyykin mukavalla vauhdilla.

      Mäntsä, nuita huonoja päiviä on kyllä ollut ja tulee olemaan, olipa tällä dieetillä tai jollain muulla. Pitää vaan sinnitellä sen huonon päivän/hetken yli, varmasti helpottaa. Kuukautiskierto ainakin minulla vaikuttaa tosi paljon, se on meillä naisille riesana. Tsemppiä sulle, kyllä se siitä! Ai niin ja olitkin kirjoittanut tuon eilen, niin toivottavasti tänään on jo parempi fiilis!

    • äippä81

      hellouu taas, puntari näytti tänään 76kg, eli eroa maanantaihin 0.5kg eli ei paljon mitään. Lisäksi nähä ihanat naistenvaivat n alkanut täälläkin ja nyt on tänä viikonloppuna tiedossa ihan tietoinen repsahdus. Tulee huomenna sukulaisia kyläilee ja leiponut oon koko päivän niin huomenna meinaan herkutella. Tänäänkin söin miehen kanssa kahden hyvää epäterveellistä iltapalaa sekä lisäksi 2 siiderii. Maanantaina taas vaa'alle ja tiukka kuuri lauantaille asti. toisaalta on ihan mielenkiintoista nähä mitä tää repsahdus tekee painolle. päätin kuitenkin tänää että jatkan dieettiä niin kauan kun paino näyttää hieman alle 75kg, tiedän että vähän tulee takaisin mutta jos sais sen sitten jatkossa pidettyä siinä 75kg:ssa. Sit joskus keväällä vaikka otan jonkun tehodieetin että saan sen sinne 72-73kg.
      Tsemppiä vaan kaikille ja raportoin sitten maanantaina mitä tän viikonlopun repsahdus aiheutaa..toivottavasti te pysytte tiukkana..miusta ei näköjään ole siihen..=) ehkä jatkossakin menee sit niin että viikonlopuisin herkutellaa ja viikot tiukkana. enää ois 1kg ensimmäiseen tavoitteeseen..ehkä maanantaina vähän enemmän. mutta en oikeesti muista milloin olisin näin vähän painanut eli tietty juhlanaihe tämäkin...Oon kyllä niin iloinen tosta lähteneestä 4kg, varsinkin kun ajattelee että olin vasta tällä dieetillä jolloin tiputin sen 5kg, eli kohta 10 kiloa kevyempänä ja VAIN tämän dieetin takia, urheilua on tullut harrastettua vähän.. kirjoitellaan taas!!

    • Mäntsä

      Tää viikonloppu on mennyt ilman repsahduksia. Kotona oltu miehen kanssa niin ei ole tullut houkutuksia vastaan :D Eilen join vähän pepsi maxia, kun oltiin kylpytynnyrissä.. Nyt alkaa oikeesti jo itekkin huomaamaan, että jtain on vartalossa tapahtunut, varsinkin mahan kohdalla. Alkaa killimaha pienenee :D Huomena sitten punnitus ja mitat

    • emilja

      Moikka!! Siinä se 4 viikkoa mennä hurahti =). Nyt kun miettii niin tietysti harmittaa kaikki pienet repsahdukset, että miksei sitä voinut pysytellä tiukasti ruodussa kun nopeastihan se aika loppujen lopuksi menee/meni. Mutta sillä hetkellä kun jotain ylimääräistä on ottanut niin ei sitä osaa sillä tavalla ajatella, valitettavasti. Kyllä tässä on siis opettelemista. Mutta tuotakin minä olen miettinyt, kuten äippä81, että ehkä jatkossa parempi on niin, että viikot eletään tiukasti ja viikonloppuna voi ottaa löysemmin. Ei tietenkään ihan överiksi ettei mene viikon työ hukkaan mutta jotain hyvää voisi ottaatai vaikka juoda lasillisen viiniä. Minulle ei varmastikaan sovi sellainen elämäntapa pidemmäksi aikaa, että kieltäydytään kaikista herkuista, silloin tekee niitä vielä enemmän mieli! Siksi en lähde tuohonkaan jatko-ohjelmaan, vaikka se varmasti älyttömän hyvä olisikin. Mutta jos jo valmiiksi tiedän, etten siihen täysin pysty sitoutumaan niin silloin siihen ei kannata minun lähteä. Aion jatkaa painonpudotusta muulla tavoin.

      Mutta vielä jatkan tällä tyylillä 5 päivää! Ja kyllä tästä hyviä juttuja jää jatkoonkin ja aion soveltaen tätä noudattaa, tosin tuon aamupalan vaihdan lauantaista lähtien ruisleipään kevytjuustolla. Kaurapuuroa olen nyt vielä toistaiseksi sinnikkäästi syönyt. Minulla nyt 4 viikon aikana paino tippui reilu 4 kg, silloin kolmantena viikkona ei tippunut ollenkaan ja silloinhan oli niitä repsahduksiakin. Mutta tyytyväinen kuitenkin olen, puntari näytti tänään 76.6 kg (lähtöpaino tarkalleen 80.9 kg). Nyt vielä 5 päivää tiukkaa dieettiä ja käyn puntarilla seuraavan kerran lauantaina, voi toivon toivon kovasti että tässä vielä n. kilon saisi tippumaan! Hienosti on äippä81 sulla paino tippunut tämän ruokavalion avulla ja Mäntsä, onnea kun et ole repsahtanut =)! Laittakaahan tuloksia tänne =)

    • Mäntsä

      Paino tippunut viikossa 1,4kg. Tavallaan tyytyväinen olen 2 viikossa 5kg. Mutta olisin halunnut kilon vielä tiputtaa, et alle satanen olis tulllu mittariin. No mut kaks viikkoa vielä aikaa. Tosiaan meinasin kuukauden olla tiukasti tällä dieetillä, sit löysään sen verta, et syön ihan normaalia ruokaa, pidä vaan annokset pieninä ja edelleen syön paljon vihanneksia. sekä yritän pitää tuon 3h välin ruokailuissa. Tosin sen verran meinaan tietoisesti lipsua, et lauantaina pidän mässäys päivän. Mennään miehen kanssa syömään ja leffaan

    • AAMIAINEN;

      45g kaurahiutale
      100g raejuusto,rasvaton
      150g mehukeitto,sokeriton
      Fast omega3 2kpl

      LOUNAS;

      100g kana / kala / naudanliha 10%
      50g munanvalkuainen / 25g raejuusto,rasvaton
      200g vihanneksia oman maun mukaan
      10g oliiviöljy

      VÄLIPALA;

      250g maitorahkaa 100g pakastemarjoja

      PÄIVÄLLINEN;

      100g kana / kala / naudanliha max 10%
      40g riisi / 40g pasta / 170g peruna / real täysjyväleipä 2 kpl
      200g vihanneksia oman maun mukaan

      ILTAPALA;

      250g maitorahka / 150g raejuusto,rasvaton
      150g mehukeitto,sokeriton
      10g vehnälese
      Fast omega3 2kpl

      Suositellaan myös rasvanpolttoon;

      Fast Burner 2-3 kapselia aamulla ja 2-3 kapselia iltapäivällä
      Fast Green Tea 1 kapseli aamuisin

      Pyri juomaan vettä 3 litraa päivässä, aamulla heti tyhjään vatsaan 0,3l

      Aterioiden väli 2 tuntia, MAX 4!!

      • Jos jokin ateria jostain syystä jää väliin korvaa se FAST Dietmix 40 g drinkillä tai FAST PROFX Lo-Carb
      -patukalla.

      • Lisäksi olisi hyvä hankkia monipuolinen monivitamiinivalmiste sekä magnesiumlisä päivittäiseen
      käyttöön. Noudata annostusohjeita.

      • Mausteita kannattaa käyttää runsaasti. Varsinkin tuliset mausteet auttavat painonhallinnassa niiden
      termogeenisten vaikutusten takia. Käytä suolaa ruuissa, koska natrium on erittäin tärkeä koko
      painonhallintaprosessissa. Lisätyn suolan määrä pitäisi olla 3-4 g/vrk.


      Tässäpä tämä Jutan dieetti, itse juuri rekisteröidyin fitfarmin sivuille.

      Tarkoitus oli eilen aloittaa laihduttaminen, mutta kuume perkele kun nousi päälle, heti aloitetaan kunhan vain kuume laantuu :) Lähtömitat 160/85 tarkoituksena pudottaa -25!

      Tsemppiä kaikille kanssa sisarille :)

    • Mäntsä

      Tänään retkahdin, kun olin tädillä hieromassa. Tarjolla oli hänen eilisen syntymäpäivän kunniaksi tehtyjä mokkapaloja. Otin yhden pienen kahvin kera. :/ No se oli eka kunnon retkahdus, jos niitä ruispaloja ei laske viime viikolta(en niiden lisäksi sitten silä kertaa muuta syönyt)
      Tätinikin innostui juttailemaan. On kokeillut kaikenmaailma dieetit tätä ennen, joten innolla oottaa minkälainen on ja pysyykö tulokset

    • Mäntsä

      Onkos kaikki juttailijat jo väsähtäneet ja lopettaneet? Viime viikolla ei lähtent painoa yhtään mut senttejä vyötäröltä 2. Tosin viime viikolla oli motivaatiokin vähän vähissä Lauantaina pidin myös mässäyspäivän. Tosin se koostui siitä, et käytiin ravintelissa syömässä ja join pari olutta. Eilen söin pienen palan täytekakkua veljen synttäreillä. No jos tämän viikon nyt oikeen skarppais ja sais taas parempia tuloksia. Kiloa vielä niin olisin toisessa välitavoitteessani. Ensimmäinen on kilon päässä, vähän harmittaa ettei ollut tippuu nyt tällä viikolla se. Toisaalta itsehän olen syypää

    • emilja

      Täällä vielä ollaan =)! Tällä viikolla en ole enää dieettiä tarkasti noudattanut, tosin pyrin syömään 5x/pvä ja lounaan sekä päivällisen syön edelleen ohjeen mukaan. Puuroa en nyt syö vaan aamuisin ruisleipää lisukkeilla maustamatonta jogurttia ja marjoja/mysliä. Välipalan ja iltapalan syön joko tuota rahkasysteemiä tai sitten hedelmiä, pähkinöitä. Kyllä sen vaan heti huomaa että alkaa helposti lipsumaan ja tulee otettua herkästi jotain ylimääräistä, mitä ei ole suunnitellut syövänsä... Viime viikonloppuna tuli sitten herkuteltua ihan kunnolla, maanantain lukema vaa'alla ei todellakaan näyttänyt hyvältä, mutta toivon että siinä olisi turvotuksia herkutteluista, sekä menkkaturvotuksia ja käyn loppuviikosta uudelleen. Nyt vähän harmittaa etten liittynyt Liteen, tai voihan siihen vieläkin liittyä jos maksaa sen normihinnan. Mutta olisinko kuitenkaan noudattanut niitä ohjeita 10 viikkoa?? En ainakaan silloin kun ollaan matkoilla. No tällä nyt mennään ja yritetään hiljalleen tiputtaa painoa, vaikka välillä epätoivoista onkinkyllä tuossa jo vähän suunnittelin että matkan jälkeen (maaliskuun lopussa) aloitan tämän dieetin uudelleen. Mites teillä sujuu??

    • Mäntsä

      Minullakin on tämä viikko mennyt vähän niin ja näin ruokien suhteen, kun ei ole ollut autoa niin ei olle päässyt kauppaa. No mies on onneksi nyt hakemassa mulle menopeliä ja elämä normalisoituu pikku hiljaa joten ens viikolla meinasin aloitella uudestaan dieetin vähän tiukemmin. 3 viikossa lähti 6kg eli 5kg kun vielä saisi niin olisin seuraavassa välitavoitteessani ja enenmmänkuin tyytyväinen.

    • Mäntsä

      Pakko tulla hehkuttamaan, olen tämän viikon syönyt ihan normaaleja ruokia, mutta yrittänyt syödä säännöllisesti ja pieniä annoksia ja tänään kävin vaakassa 99,6 näytti eli ekaan isompaan tavoitteeseen päässyt(alle 100kg) Kylläpä tuntuu hyvälle. Ensi viikolla otetaan taas dieetti käyttöön, kun sain autonkin, et pääsee kauppaan. 85kg kun joskus pääsis niin olisin taivaassa mutta seuraavaksi aletaan tavoitteleen 95 ja sen jälkeen 90kg. Itsevarmuutenikin on alkanut palalailee pikku hiljaa ja oikein tekee mieli vähän laittaa tukkaa ja meikata

    • emilja

      Onnea Mäntsä!!! Hieno suoritus! Sieltä ne kilot tippuu yksi kerrallaan.... =) Tsemppiä!

    • äippä81

      Hei kaiki, täällä vielä ollaan ja diettiä en ole enää noudattanut vaan pyrkinyt syömään normaalisti ja vähentää herkuttelua. Paino siis 76-77kg. vaihtelee aika paljon. tavoitepaino on tosi lähellä ja ajattelinkii et otan vielä keväämmällä kovemman linjan ja pien diettiä siihen asti että se 75kg tulee..mutta nyt olen myös tyytyväinen että ei ole painoa tullut lisää..
      Ja mikä parasta, hulluna suklaansyöjänä ei ole enää dieetin jälkeen tehnyt mieli suklaata, tai jos on niin pala tai kaksi riittää...ei mene siis levyllistä =)
      Onnea mätsä hienosta tuloksesta...hiljaa hyvää tulee. vaikka ite olen semmoinen että haluaisin tuloksia heti ja nyt...
      palaillaan taas

    • emilja

      Moi äippä81! Minullakin nyt paino pyörii tuossa 76-77 kg tuntumassa...lauantaina oli 76.2 alimmillaan. Tänään taas 77.5 ja turvottelee kun eilen käytiin leffassa ja sitä ennen kebabilla niin tuli mässytettyä ihan urakalla! Karkkiakin meni varmasti monta sataa grammaa =) Paino vaihtelee, mutta tosiaan pääasia ettei nousekaan! Minä yritän tässä painoa pudotella pikkuhiljaa samoiten tuohon 75 kiloon, nyt otan taas pari viikkoa tiukempaa linjaa kun sitten lähtö kahden viikon etelänmatkalle. Siellä varmasti tulee syötyä enemmän enkä aiokaan siellä laskea kaloreita. Sitten taas loman omien synttäreiden jälkeen ajattelin ottaa tämän Jutan dieetin 3-4 viikoksi! Tavoitteena saada kesään mennessä 70 kg. Nyt tuntuu hyvältä tämä painonhallinta (ja pudotus), aiemmin olen yrittänyt liian tiukasti enkä sallinut mitään herkkupäiviä itselleni ja homma kaatui jo yleensä heti alkuunsa. Nyt (paitsi dieettiaikana) aion silloin tällöin pitää ihan kunnolla herkkupäiviä, niin ei tule niihin "kielletyn hedelmän makua". Eilen tuli tosiaan vedettyä sen verran reilummin että nyt ei voi kuvitellakaan syövänsä makeaa vähään aikaan... ;) Tsemppiä kaikille!

    • Mäntsä

      Miä sallin itelle viikossa yhden rennomman päivän, jolloin saa vähä mässätä. Niin ei tuu sitä houkutusta sillee tyyliin ku tää on kiellettyä ;) Maanantaina mittoja otin kahden viikon välin jälkeen niin reidestä oli lähteny 2cm ja navan kohdalta 2cm. Täytyy olla tyytyväinen itseensä ei voi mutua sanoa, kunhan linja jatkuisi samana. Ihmettelen ettei edes viikonlopun ravintolassa käynti ja keikkailu kostautunut vaan paino pysyi samassa kuin viime keskiviikkona.

    • emilja

      Vieläkö pyöritte täällä äippä81 ja Mäntsä ja muut...... =)????? Minä olen osittain jatkanut dieettiä, välillä tosin meni pidempiä aikoja että söin suurin piirtein mitä sattuu. Paino on välillä pudonnut ja nyt kävimme matkalla jossa se taas nousi, mutta ei kuitenkaan mitenkään mahdottomasti. Paino oli alimmillaan alle 76 kg ja nyt 77 kg. Ensi viikolla on omat synttärijuhlat joissa oli tavoitteena painaa alle 75 kg. Alkuvuodesta ajattelin että sehän onnistuu kevyesti mutta ei se vaan tosiaankaan niin helppoa ole =/. Tässä painonpudotuksessa tulee usein mieleen tämä Elokuun biisi "Soutaa huopaa......" =D Nyt tässä kuitenkin tsemppailen kovasti reilun viikon tällä dieetillä (tarkalleen), katsotaan miten lähelle tuota 75 kg pääsen. Jos vielä olette täällä niin kertokaahan kuulumisia!!

    • Mäntsä

      Onkos muita vielä pyörimässä? Huomena tai ylihuomena alkaa taas 4 viikon ponnistus. Tuo mies ärsytti tarpeeksi niin pitää sille näyttää et mistä kana pissii. pari kiloa on tullut takaisin, mut yllättävän vähä vaikka ruokapuoli onkin päässy retuperälle. mut nyt jos ton 4 viikon aika 10kg sais pois niin hyvällä mallilla oltaisiin.

    • 170/77

      Tulin tänne pitkästä aikaan lukemaan muiden kirjoituksia ja täällähän on vielä "jotain eloa" :)

      Mulla on paino nyt 65kg. En ole noudattanut ruokavalioa kovinkaan tiukasti enää, mutta sain tästä ihan mukavan alkusysäyksen terveellisempiin elämäntapoihin.

      Paino on ollut jo reilun kuukauden 65 kg ja en ole edes enää yrittänyt saada painoa oikeastaan tippumaan, vaan koitan saada painon pidettyä saavutetuissa lukemissa. Koitan myös treenailla aina kun vain kerkiän.

      Tsemppiä Juttalijoille :D

    • Mäntsä

      Tosiaan nyt on tarpeet hankittu ja huomena aloitetaan. Vähä mietityttää kuinka vaikeaa on vastustaa grillausta, mut pitää vaa kehitellä muuta hyvää ku makkarat yms. onneksi täältä saa hyviä maustamattomia heppapihvejä mitä saan sitten grillailla :D Tällä kertaa en meinaa kelleen kertoa et taas juttaillaan, eipä tarvi sitten selitettä tyhmän kyselijöille.

    • Äippä78

      Mukava lukea viesti ketju läpi. Itse aloitin tiistaina tuolla samaisella ruokavaliolla ja syöminen tekee vielä tuskaa. Kun ei ole tottunut noin usein syömään.
      Tammikuussa aloitin liikkumisen ja olen ahkerasti liikkunutkin 4 krt viikossa.
      Tiistaina painoa oli 65.9 ja pituutta on se 159 cm joten ainakin 6-7 kiloa pittää saada pois.
      Katsotaan kuinka käy?

    • Mäntsä

      No viikonloppuhan menikin sitte ihan penkin alle.. No tiesinkin et tulee varmaan lipsumisia, kun joka viikonlopulle on jotain menoa. No tänään niskasta kii ja jatkuu. Kouluunkaan en päässyt. Taidan sen kunniaksi lähtä tänään oikein pitkälle pyörälenkille..

      • Äippä78

        No höh... Mä taas jäin ihan koukkuun tähän hommaan. Aloitin siis viime tiistai aamuna. Ja millilleen olen mennyt ohjeiden mukaisesti. Lopputulos -2.8 kiloa. Nesteet siis lähti hyvin liikkeelle. Salilla tuli käytyä 5 kertaa viime viikolla. Itse olen kieltäytynyt kaikista kissan ristiäisissä ja omat eväät teen aina aamulla koko päiväksi niin ei tule lipsumisia äkillisesti nälässä. Koska sitä nälkää ei siis tule, kun eväät raahaa mukana. Nyt tsemppinpäälle.


    • Mäntsä

      Ei nyt oikein lähde käyntiin tää homma.. Pakko ottaa itteään niskasta kiinni jos tuloksia haluaa.. Harmi vaan kun meillä on ainoastaan kesällä aikaa yhdessä käydäkkin jossain, ni ei viitti kotiinkaan jäädä kun mies menee kuitenkin. No ens viikolla alkaa kattoremppa, nii jos tää elämä taas vähän tasottuis

      • Äippä78

        Ei muuta kuin tiukka linja. Mä valmistanut aamulla koko päivän ruuat ja rauhaan niitä kaikkialle mukana. Ei tule kiusaukset, eikä nälkä. Ja ollaan oltu paikoissa missä kaikki tuputtaa munkkia yms. Ja odottaa oikein että ottaisin. Mutta ja ei!!! MÄ olen päättänyt ja päätös pitää.... Tsemppiä sulle kyllä se taas helpottaa ekan viikon jälkeen.


      • Äippä78

        Ei muuta kuin tiukka linja. Mä valmistanut aamulla koko päivän ruuat ja rauhaan niitä kaikkialle mukana. Ei tule kiusaukset, eikä nälkä. Ja ollaan oltu paikoissa missä kaikki tuputtaa munkkia yms. Ja odottaa oikein että ottaisin. Mutta ja ei!!! MÄ olen päättänyt ja päätös pitää.... Tsemppiä sulle kyllä se taas helpottaa ekan viikon jälkeen.


      • Äippä78

        Ei muuta kuin tiukka linja. Mä valmistanut aamulla koko päivän ruuat ja rauhaan niitä kaikkialle mukana. Ei tule kiusaukset, eikä nälkä. Ja ollaan oltu paikoissa missä kaikki tuputtaa munkkia yms. Ja odottaa oikein että ottaisin. Mutta ja ei!!! MÄ olen päättänyt ja päätös pitää.... Tsemppiä sulle kyllä se taas helpottaa ekan viikon jälkeen.


      • äippä78
        Äippä78 kirjoitti:

        Ei muuta kuin tiukka linja. Mä valmistanut aamulla koko päivän ruuat ja rauhaan niitä kaikkialle mukana. Ei tule kiusaukset, eikä nälkä. Ja ollaan oltu paikoissa missä kaikki tuputtaa munkkia yms. Ja odottaa oikein että ottaisin. Mutta ja ei!!! MÄ olen päättänyt ja päätös pitää.... Tsemppiä sulle kyllä se taas helpottaa ekan viikon jälkeen.

        Oho... Eka ei lähtenyt viesti ja nyt se sit näkyy kolme kertaa... Tulihan asia selväksi ;) heh...


      • Äippä78
        äippä78 kirjoitti:

        Oho... Eka ei lähtenyt viesti ja nyt se sit näkyy kolme kertaa... Tulihan asia selväksi ;) heh...

        Tilanne 2 viikon jälkeen -3.9kg


      • äippä78
        Äippä78 kirjoitti:

        Tilanne 2 viikon jälkeen -3.9kg

        Tilanne 3 viikkoa ja -5kg


    • kokeilen itsekin

      äippä78, hieno suoritus! Oletko lisännyt liikuntaa dieetin aikana? Onko tuossa ylempänä olevassa listassa tarkalleen kaikki mitä voi syödä, eli onko edes aamuteen juonti sallittua? Ruokajuoma on ilmeisesti tämän dieetin aikana vesi?

    • emilja

      Heips! Täällä taas =)! Minä vedin keväällä Ftfarmin Superdieetin jossa on paljon samaa kuin GFG:ssä. Sen avulla sain painon jo alle 73 kg, parhaimmillaan 72,6. Tavoite oli kesän aikana pitää tuo lukema mutta ei mennyt ihan kuin Strömsössä.... Tänään oli jo yli 75. Osa ehkä turvotusta mutta ihan varmasti osa on tullut liiallisesta herkuttelusta =//. Tyhmä tyhmä minä. Tavoite on päästä alle 70 kg. Hienosti on Äippä78 saanut dieetillä painoa pudotettua, mites tilanne tällä hetkellä? Entäs Mäntsä, oletko vielä täällä?? Minun suunnitelma on nyt sellainen että tässä on vielä pari viikkoa perheen yhteistä lomaa jäljellä ja pikkumenoja tiedossa joten en vielä aloita niin tiukkaa kuuria, noudatan kuitenkin pääasiassa tätä dieettiä. Kahden viikon päästä ma aloitan sitten uudestaan Superdieetin ja jos täällä on muitakin Juttailijoita niin olisi mukava vaihtaa kokemuksia ja kirjoitella täällä =)!

      • emilja

        Niin ja vesi on juomana ja aamuteetä saa toki juoda, erityisesti vihreä tee on hyvä! Kahviakin saa juoda, jos käyttää maitoa kahvissa/teessä niin se sitten rasvatonta ja sitä vain vähän.


      • H31

        Miten Superdieetti eroaa GFGstä? :) nim. Epätietoinen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      217
      1825
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1679
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      67
      1480
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1152
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1070
    6. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    7. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1045
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      960
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      930
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe