Kysely vain sinkuille: minkälaisen naisen/miehen haluat löytää?

Klemmarii

noista asioista on viime aikoina turistu täällä tarinatuvassa enemmänkin, niin tässäpä kysely VAIN sinkuille: minkälaisen naisen/miehen haluaisit vakituiseksi kumppaniksi..??

dominoiva ("MINÄ määrään ja sinä tottelet!")
18 5,64%

alistuva ("sinä määräät ja minä tottelen")
15 4,70%

itsenäinen ("kumpikin huolehtikoon itse omista asioistaan")
148 46,39%

"me"-henkinen ("kultsi, mehän päätetään kaikista asioista yhdessä, jooko")

p.s. jokerivaihtoehtoa ei tällä kertaa tarkoituksella ole mukana, vastaa sen mukaan minkä valitsisit jos olisi pakko valita joku esitetyistä vaihtoehdoista

13

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.,.,

      Vastaan saman kuin enemmistö eli "itsenäinen". Ei nyt ihan täysin itseriittoinen tarvi olla mutta tuo on lähinnä.

    • Väkisin vierestä

      Onneksi ei ole pakko - sitä periaatetta olen noudatellut monissa asioissa koko ikäni. Ainoa haitta tässä on se, että en pysty millään vastaamaan näihin jos-olisi-pakko -kyselyihin. ;)

      Minun mieleeni olisi ihminen, joka olisi pääsääntöisesti itsenäinen mutta osaisi käyttäytyä tarvittaessa myös me-henkisesti.

    • ghjghjghj

      "me"-henkinen ("kultsi, mehän päätetään kaikista asioista yhdessä, jooko")

      Tuommoisen naisen haluaisin mieluiten.

      • ghjghjghj

        Itsenäistä naista en halua koska en voi sietää feministejä.


      • sillitrooli
        ghjghjghj kirjoitti:

        Itsenäistä naista en halua koska en voi sietää feministejä.

        Suurin osa feministeistä kuuluu tuohon dominoiva/ alistuva porukkaan, johon kuuluu muutenkin suurin osa naisista. Oikeastaan dominoiva ja alistuva eivät ole toistensa vastakohtia. Kyse on luonteenpiirteestä, joka olettaa, että aina yhden täytyy tietää paremmin, ja että ihmiset ei pidä yrittää olla tasa-arvoisia. (tasa-arvolla en sitten tarkoita sitä paskaa, jota Suomessa tuolla termillä promotaan)

        On siis olemassa oikeastaan vain kaksi toisiinsa vastakkaista luonteenpiirrettä tässä hommassa:
        A) Luonne, joka olettaa, että ihmiset ovat tasa-arvoisia, ja että jokainen on kykenevä jos annetaan mahdollisuuksia, ja toimitaan muita kunnioittaen
        vs.
        B) Luonne, joka olettaa, että ihmiset eivät ole tasa-arvoisia, eivätkä ole kykeneviä toimimaan itseäisesti, eivätkä ole kykeneviä päättämään asioista yhdessä

        Siksi onkin niin kovin hauskaa, että Suomessa tasa-arvoa ajavat naiset ovat usein juuri B-luonteen tyyppisiä ihmisiä. Siis "tasa-arvohan" on Suomessa koodisana kaikelle muulle paitsi oikealle tasa-arvolle.


    • ~cissi~

      Dominoivan miehen, joka häipyy pitkiksi ajoiksi reissuilleen

    • sillitrooli

      Minulle sopii:
      Me-henkinen on paras, itsenäinen on toisiksi paras.
      Dominoivat ja alistuvat (=naisten enemmistö) voivat suksia kuuseen.

    • Kyl se on tää:

      ""me"-henkinen ("kultsi, mehän päätetään kaikista asioista yhdessä, jooko")"

      Mut kuten on pakko valita, ei siis mitään välimuotoa oo olemassa niin tuo nyt on lähimpänä sitä.

    • Sinkku 46

      Mielestäni parisuhteessa me henkinen juttu toimii kaikin puolin yhdessä mietitään, keskustellan ja toisinaan joutuu tietty jompi kumpi tulemaan vastaan toisen näkökulmaa....

    • Lempeä diktaattori

      Alistuvan naisen.

    • rlgung

      Vaihtoehdot sucks. En tahdo olla alistuva koira jollekin tyrannille enkä olla itsekään diktaattorina. Liika itsenäisyys esittämälläsi tavalla olisi sama kuin olla sinkkuna ja noin kärjistetty me-henkikin olisi kammottavaa. Mies päättäkööt niistä asioista joissa hän tietävämpi ja parempi ja minä omissa vahvoissa alueissani. Molemmilla varmasti omia niin tärkeitä asioita joissa ei ole paljoakaan joustovaraa ja toisaalta asioita jotka eivät ole yhtä tärkeitä kuin toiselle ja joissa voi itse tehdä tarvittaessa kompromissejakin. Haluan kumppanin joka ottaa minut huomioon päätöksissään ja jonka toiveet minä huomioin samanlailla. Jotkin asiat päätetään yhteisesti ja toisissa annetaan päätäntävalta toiselle luottaen siihen ettei kumppani jyrää täysin vain omaa etuaan ajatellen.

    • hawrsgd

      Vahva me-henkisyys on aika välttämätöntä, että suhteeseen yleensäkään lähden.

    • multitalentti-

      Mikä tämän kyselyn tarkoitus oikein on? Minäkin vastaan kuten muutkin, että en valitsisi näistä mitään. Jos nämä olisivat ainoat vaihtoehdot, niin pysyisin sinkkuna. OIkea vaihtoehto olisi sellainen, että mies olisi itsenäinen, mutta olisi myös vahvasti sitoutunut parisuhteeseen. Itsenäisyys kalskahtaa egoistiin ja narsistiin kun taas me-henkinen viittaa läheisriippuvaiseen.

      Onnellista parisuhdetta ajatellen pitäisi olla sellaiset ominaisuudet, että nilllä pärjää tasa-arvoisessa suhteessa. Ripaus dominointia ja alistumista eivät nekään ole pahasta, koska on hyvä, että ottaa vastuun silloin, kun tilanne sitä vaatii ja esim. riitelytilanteessa on joskus hyvä antaa periksi, eikä inttää periaatteesta jääräpäisesti vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      189
      3504
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      61
      1388
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      44
      1143
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      51
      1005
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      95
      932
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      57
      913
    7. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      67
      855
    8. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      58
      827
    9. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      69
      817
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      78
      794
    Aihe