Mitä hyötyä tai haittaa on esim. unilääkkeiden tai rauhoittavien lääkkeiden murskaamisesta?
lääkeiden murskaaminen?
6
727
Vastaukset
- Timpps
Mutta maalaisjärjellä ajateltuna, tuo lähinnä nopeuttaa imeytymistä, mikä ei liene tarkoituksen mukaista joillain lääkkeillä.
- blow¨^
Apteekin lehdessä että jotkin lääkkeet voivat aiheuttaa vaarallisia komplikaatioita potilaalle murskauduttuaan.Aine mm. muuttaa muotoaan tuolloin. En löytänyt esim. lääkkeistä jotka näin käyttäytyy.Mutta jos pystyt itse nielaisemaan kokonaisena tabletit, niin parempi sen niin on.Nielemisvaikeuksia tuskin on.
En ole itse apteekkialalla,mutta hoitoalalla kylläkin.
Voit vielä tarkistaa asian esim. www.Yliopistonapteekki.fi
jospa sieltä löytyisi tietoa - silkkikurkku
blow¨^ kirjoitti:
Apteekin lehdessä että jotkin lääkkeet voivat aiheuttaa vaarallisia komplikaatioita potilaalle murskauduttuaan.Aine mm. muuttaa muotoaan tuolloin. En löytänyt esim. lääkkeistä jotka näin käyttäytyy.Mutta jos pystyt itse nielaisemaan kokonaisena tabletit, niin parempi sen niin on.Nielemisvaikeuksia tuskin on.
En ole itse apteekkialalla,mutta hoitoalalla kylläkin.
Voit vielä tarkistaa asian esim. www.Yliopistonapteekki.fi
jospa sieltä löytyisi tietoaJuuri tuota tarkoitin/pelkäsin. Kun ei tiedä miten mikäkin lääke "käyttäytyy" murskattuna. Olen kuullut, että joistakin lääkkeistä saattaa teho mennä murskattuna. Ja sitten nämä komplikaatiot, vielä pahempaa..
Nimimerkkini mukaisesti olen todellakin silkkikurkku ja unilääke olisi mukavampi ottaa murskattuna esim. jogurttiin sekoitettuna.
(Rauhoittavista mm. xanor on usein jäänyt pyörimään suuhun. Mikä kamala maku!, pari kertaa on tullut ns. ylös..)
- töde
murskaamalla saa nupin nopeemmin sekasin.
- farm.
ettet ainakaan depot-tab. murskaa.Monia muitakaan lääk.ei saisi murskata.
Hyöty on minimaalinen. - Unta kaaliin
on katkaisuvako, sen voi pureskella (paitsi depottabletit), mutta haittapulena on edellä mainitut asiat ja ruokatorven ärtyminen (voi aiheutua tulehdustakin).
Itse usein pureskelen nukahtamislääkkeen, mutta juon sen päälle 1,5 lasillista vettä ja välillä syön yhden juustonkin, että varmasti menisi alas. Minullakin meinaa kaikki juuttua ruokatorveen. En suosittele murskaamista ruokatorven takia.
Juustopala ei kuulemma ole niin haitallista hampaille yöllä, jos ei viitsi enää pestä hampaita sen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317846
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455420- 594842
- 763537
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1503086Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162045Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322031- 311859
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441727- 381682