miten käy..

..tulevan yh-äidin..

sattumusten summan kautta minusta on nyt tulossa yh-äiti.. Suhde siis loppui puolisen vuotta sitten ja olen valmistautumassa pienen vauvan syntymään ja hänen kanssaan yksin olemiseen. Vauva ei ahdista ja tiedän että pärjään kyllä ilman miestä siinä suhteessa. Tietenkin lapselle kurjaa ettei isä halua olla tekemisissä lapsensa kanssa mutta en halua ketään mihinkään pakottaa. Miten käy oman elämäni? Nään edessäni seuraavat 15-vuotta ilman rakkautta ja suhdetta. Meinaa ottaa aika koville.. Kaipaan kovasti ihmistä jakamaan elämää kanssani mutta onko se enää koskaan mahdollista? Tuntuu että ns. viha yh-äitejä kohtaan on aikamoisen suuri ja mielletään sen olevan naisen vika. Olenko siis tuomittu olemaan yksin siihen asti kunnes "jonkun toisen lapsi" ei enää juokse jaloissa?

19

183

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Miksi annoit paskan ähkiä päälläsi paljaalla?

• Tuskimpa sentään. Itse olen ainakin yrittänyt joskus yh-äitiäkin. Yhteishuoltajiin en kajoa koska haistan melkoisen määrän ongelmia eksän taholta, mutta jos ihastun, niin emmä ihan kamalana näe toisen pentua. Toki pitää olla hiukan erityisempi tapaus, jotta näin ajattelen.

• Stemppiä!

Viha on täällä suuri, mutta ulkomaailmassa on onneksi paljon avarakatseisempia ihmisiä. Aika harva lähtee pienen vauvan isäksi, on rankka vaihe. Tuskin lapsen synnyttyä vähään aikaan pysty ajattelemaan kuin vauvanhoitoa, nukkumista ja syömistä. Voin lohduttaa, että vauva-aika kuluu nopeasti ja miehiä ehtii etsiä senkin jälkeen. Itse olin vielä vauva-ajan parisuhteessa, mutta käytännössä yksinhuoltaja kahdelle pienelle ja yhdelle isolle vauvalle.

Kannattaa käydä juttelemassa jo etukäteen vaikka neuvolassa miten saisit apua vauvan synnyttyä. Toivottavasti sinulla on läheiset suhteet perheesesi ja ystävilläkin on lapsia. Jos ei ole käy jo etukäteen avoimissa päiväkodeissa tutustumaan muihin äiteihin tai etsi muu vertairyhmä. Jos olet nuori ja ystäväpiiri vielä lapseton, koita pitää myös heitä mukana, mutta älä kuormita heitä vauva-asioilla. Pyydä vaikka mummia hoitajaksi ja lähde tapaamaan ystäviä. Olisiko miehen vanhemmat kiinnostuneita tutustumaan lapsenlapseensa, heiltäkin voit saada yllättävää tukea kunhan muistat arvostaa apua ja jätät miehen haukkumisen muille. Parhaiten pärjäät kun huolehdit myös omasta jaksamisestasi ja et kyynisty ja katkeroidu. Lapsi kyllä tuo rakkautta ja iloa elämääsi, vaikka joskus olisi vähän rankkaa.

Tämä palsta ei ole hyväksi raskaanaolevalle naisen mielialoille. Omaksi parhaaksesi etsi parempi palsta.

Stemppiä!

• Itse ennemmin ottaisin raskaana olevan naisen kuin synnyttäneen. Nainen kääntyy useinkin liiaksi lapseen päin kun on yksin ja unohtuu että lasta kasvatetaan, ettei se ole keskipiste perheessä. Se on toki ymmärrettävääkin, kun se vaatii aluksi huomiota niin paljon, mutta silti asia USEIN on niin ja silloin on vaikea tilanne miehellä päästä kumppanin asemaan. Sitä on seurustelijan asemassa aina. Mutta ei toki kaikilla. Kuten sanoin, kerran tälläiseen ihastunutkin ja jostain syystä tuntui todella tasapainoiselta kyseinen henkilö. Huono yleistys sinäänsä, kun itse samalla sen kumoankin. :D

• itekki isä

näin on, pois äkkiä ennen ku nää vakio runkut hoksaa ja tulee purkaan omaa saamattomuutta sinuun ja haukkuu ties miksi.
      ja kyl miehen voi löytää, ei mulle se ainakaan ois este se ku itelläki on.
      joudut vaan miettiin huolellisemmin kenet otat siihen rinnale, koska lapsen parasta on pakko ajatella.

• Yh:n kokemus :)

Yh on äiti siinä missä muutkin, nainen siinä missä muutkin ja ihminen siinä missä muutkin :) Eli tällä palstalla saat kyl kuraa niskaan mut koko sivustolla kannattaa iaka skeptisesti suhtautua kommenteihin oli aihe mikä vaan, provoilijoita mahtuu joukkoon todella paljon :)

Mut onnee tulevalle mamma elämälle ja voimia.

Ja joo oon ite yh ollu 2 vuotta ja ei ne miehet lapsia pelkää, koska kiinnostunut mies tykkää lapsista jne. Sori provoilijat näin se vaan on :)

• Totuuden sorvi

Aisurit eivät ole oikeita miehiä.

• Totuuden sorvi kirjoitti:

Ja sinä et vissiin edes tiedä, mikä on aisankannattaja...

• Lueppa TARKKAAN
        Totuuden sorvi kirjoitti:

yli 2,171,136 sanaa
        Läheisiä sanoja
        aistinelin aistinsolu aistivaikutelma aistivammainen aita aitajuoksija
        Lähetä Facebookiin Tulosta Sähköposti Twitter Lisää
        Lausekääntäjä Käännökset yli 50 kielelle, kokeile!
        aisuri

Keskustelu (1)
        Sivistyssanakirja: aisuri

Valitettavasti määritelmää sanalle aisuri ei löytynyt.
        Rimmaavat sanat: mikä rimmaa 'aisuri' sanan kanssa?

aisuri rimmaa näiden kanssa:

tisuri...

Sivistetään nyt tyhmää

Aisankannattaja on halveksiva ilmaus naimisissa tai muuten vakaassa liitossa olevasta miehestä, jonka vaimo on uskoton.[1][2] Aisankannattaja ei pysty estämään naisensa uskottomuutta, ei tiedä siitä tai ei pysty lopettamaan liittoa.

Ranskaksi aisankannattaja on ”cocuald” ja englanniksi ”cuckold”. Sana on pejoratiivinen, pilkallinen muoto käkeä merkitsevästä sanasta cuco (ranskaksi) tai cuckoo (englanniksi). Merkitys tulee siitä, että käet munivat toisten lintujen pesiin, jolloin toisen linnun tehtäväksi tulee hautoa ja hoitaa poikanen.

Aisankannattajien kerrotaan joskus vertauskuvallisesti ”kantavan sarvia”. Tämä viittaa legendaan, jonka mukaan jossakin eurooppalaisessa kylässä mies olisi häpäisty panemalla hänen päähänsä sarvet, jos hänen vaimonsa synnyttämä lapsi ei näyttänyt häneltä. Legendan mukaan mies olisi pakotettu kulkemaan paraatissa sarvet päässään koko kyläyhteisön pilkatessa.

• ihan vaan autokuski
        Ratikkakuski kirjoitti:

Ja sinä et vissiin edes tiedä, mikä on aisankannattaja...

Yh-äidin uusi poikaystävä kasvattaa käenpoikasia kotonaan.

• ................

Kyllä kaikki kaverini jotka on jääneet lapsensa kanssa yksin on kunnollisen miehen löytäneet, ihan samalla tavoin kuin lapsettomat yksinäiset. :)

Mutta hieman kummalle kuulostaa tuo että mies ei yhtäkkiä halua kuullakaan lapsestaan? Jos hän on alusta alkaen ollut mukana niin kai haluaa lastansa tavata vaikka erositte?

• 81Mies

S24 deittiin ap ilmo nopeesti, miehen koulutus vähintään inssi, annas korjaan jo sulle sopivaksi: DI jännillä harrastuksilla.

• Joku tolkku

Aloittaja on jo uuden kyrvän himoinen vaikkei edellisen ähkijän äpärä ole vielä ehtinyt edes syntyä.

• kokemuksen rintaääni

Kokemuksen rintaäänellä sanon, että yh:t ovat vaikeita tapauksia. Ei ihme, että ovat jääneet yh:iksi. Luonnevikaista porukkaa. YH=Yllättävän Hankala.

• näin kävi täällä

Mun yks kaveri pani tyttöystäväänäs ja se yuli raskaaksi. Kun mun kaveri sai siitä tietää niin se muutti heti pois sen muijan luota ja jätti muijan. Ei halunnut mitään vastuuta lapsesta ja väitti et muija jätti tahallaan pillerit pois.

• ap

kiitokset näille järkeville ihmisille :) en mä välitäkään noista lätisijöistä koska ovat luultavasti vielä itsekin vaippa iässä lähinnä halusin kuulla mitä ns. oikeat ihmiset ajattelevat.. kiitos niille jotka vielä jaksavat olla ystävällisiä täällä netin ihmeellisessä maailmassa!

• :) Kappas. Aika yllättäväkin veto tähän väliin. Harvempi kiittelee mistään. Itse otan tosta kiitoksesta hitusen itselleni ja tunnustan samalla että tämä on oikein toinen kiittelyketju, jossa kiitetään ketjun annista, jossa itse olen osallisena.

Tsemppistä vaan ja toivottavasti löydät itelles hyvän tyypin. Ei se lapsi estä miehen löytämistä, kunhan otat kopin kun kohdalle sattuu. :)

• Lurps lurps
        omanlainen_tallaaja kirjoitti:

:) Kappas. Aika yllättäväkin veto tähän väliin. Harvempi kiittelee mistään. Itse otan tosta kiitoksesta hitusen itselleni ja tunnustan samalla että tämä on oikein toinen kiittelyketju, jossa kiitetään ketjun annista, jossa itse olen osallisena.

Tsemppistä vaan ja toivottavasti löydät itelles hyvän tyypin. Ei se lapsi estä miehen löytämistä, kunhan otat kopin kun kohdalle sattuu. :)

Hyi helvetti mikä vitunnuolija.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3545
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3330
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2781
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      45
      2527
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1268
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe