joo no, kävin viimeviikol ottaas lävistyksen alahuulee renkaalla, ja jostaa syystä minust on kiva heiluttaa sit rengast kielel kokoajan ja oon "likasin" sormin repin sitä kovettunutta visvaa pois siitä ulkopuolelt, ni KASKUMMAA tulehdushan siitä seuras... nyt ymmärrän toimineeni väärin ku muutenki oon ollu aika laiska sen huuhtomisen kans että ku 5min lämpimäl vedel 2kertaa päiväs pitäis liottaa ni oon jättän välist niit sun muuta.. mut nyt on tosi kipee toi lävistys ja punanen se reikä ja verta on tulee, ni mitä mun pitäis tehä? antaa olla rauhas lukuu ottamatta noit vesiliotushommii?
huulilävistys tulehtunut...
4
375
Vastaukset
- adfafvc
Itse tuossa tapauksessa söisin buranaa 3 x päivässä (burana poistaa tulehdusta) ja putsaisin huolellisesti sen kaksi kertaa päivässä, enkä myöskään antaisi kosmetiikan, rasvojen yms. mennä lävistyksen lähelle. Ellei alkaisi parin päivän päästä helpottamaan niin lääkäristä antibioottikuuri.
- m4d0nn4
Jep, kannattaa nyt alkaa huolehtia lävistyksestä paremmin! eli älä todellakaan koskettele lävistystä likaisin sormin (varsinkaan jos on tulehtunut)! ja vaikka suhkussa käydessä huuhtele koru lämpimällä vedellä jos et muuten päivällä jaksa/ehdi. ja kannattaa käyttää jtn mietoa suuvettä (tai laimenna vedellä). Itselläni tulehtui madonna tässä vähän aikaa sitten koska en huuhtonut sitä 5min 2 kertaa päiväss ja kyllä harmittaa:( nyt reiän kohdalla ruma jälki!
- kikkeliskokkelis
Apteekista saa Basibact -nimistä antibioottivoidetta (käsikauppatuote), jota voi käyttää pienille tulehtuneille alueille lyhyenä kuurina.
Itselläni huulilävistys tulehtui niin, että alkoi erittää mätää. Tuota em. voidetta laitoin pumpulipuikolla 2x/pv kolmen päivän ajan, niin oli tulehdus poissa. Paljon parempi vaihtoehto kuin suun kautta nautittava antibioottikuuri... Suosittelen lämpimästi! Lisäksi tietysti huolellinen puhdistus ym. Mitään voiteita ei saisi tulehtuneeseen tai tuoreeseen lävistykseen laittaa, koska se tukkii lävistysreijän ja pahentaa tulehdusta! Itse suosittelisin hautomaan suolaliuoksella (saa apteekista) pari kertaa päivässä, niin että koko lävistys on luoksen peitossa. Voit esimerkiksi kaataa suolaliuosta kuppiin ja uittaa lävistystä siinä. Vesipesu ja puhtaat kädet aina lävistykseen koskiessa ovat tärkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862