Kadunylitys talvella vaarallista

Liukkaalla

Lapsia ei saisi opettaa öykkärimäisesti pysäyttelemään autoja suojateillä, vain oikeuksiensa takia: Räntäsade,liukkaus ,pimeys ..puhamattakaan, että näissä oloissa autoa ajaa juopunut tai vanhus , tämä tekee kadun ylittämisestä hengenvaarallista.

Nyky-yhteiskunnassa aina joku ajaa tilanteeseen nähden liian lujaa, uravauhti ja kova meno jää yleensä päälle, ja liikenteessä on vaikea sopeutua tavallisten ihmisten vauhtiin. Nuoriso on sitten eriasia, nämä ovat jo mopolla tottuneet ajamaan aina kaasu-auki.

11

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieman joustoa.

Tuo on osittain totta, että jotkut aivan näyttävät lapsilleen, kuinka auto pysäytetään suojatiellä.

Itse asun erittäin vähäliikenteisellä kadulla ja säännöllisesti eräs ilmeisesti cityvihreä äiti lapsineen pyrkii auton nähdessään käyttämmään oikeuttaan suojatiehen, vaikka näillä olisi aikaa aivan hyvin odottaa satunnaisen auton menoa ohi.

Sitäpaitsi auton pysäyttäminen tuhlaa huomattavasti enegiaa ja saastuttaa enempi kuin joustava ajo.

• näitä

Kusipäitä on paljon! Huippu, kun vanhaluuska sauvakävelijäkin ryntäsi tielle nenä pysrtyssä!

• viherkommari

>>"Sitäpaitsi auton pysäyttäminen tuhlaa huomattavasti enegiaa ja saastuttaa enempi kuin joustava ajo."

Juurikin näin. Laki ei edellytä pysähtymistä kuten liikennevaloihin. Riittää että hidastaa riittävästi.

Cityvihreät äidit ovat ihania. Kokkarisinkuista en niinkään välitä.

• Noudata lakia

Laki on hyvin selvä, auton pitää pysähtyä vaikka jalankulkija olisi vasta astumassa suojatielle! Tämä laki pätee niin kaupungissa kuin maaseudullakin!

Minä astun suojatielle ja autot pysähtyvät, kerran toinen auto ajoi toisen perään. Meikäläinen nauroi ja näytti keskisormea, vieläkin naurattaa kun asiaa muistelen.

• Noudata lakia kirjoitti:

Laki on hyvin selvä, auton pitää pysähtyä vaikka jalankulkija olisi vasta astumassa suojatielle! Tämä laki pätee niin kaupungissa kuin maaseudullakin!

Minä astun suojatielle ja autot pysähtyvät, kerran toinen auto ajoi toisen perään. Meikäläinen nauroi ja näytti keskisormea, vieläkin naurattaa kun asiaa muistelen.

Ei tarvitse pysähtyä. Lue lakisi paremmin.

• Noudata lakia
        The_Rat kirjoitti:

Ei tarvitse pysähtyä. Lue lakisi paremmin.

Hidastaa ainakin tarvitsee, lähes aina pysähtyvät ja minä näytän keskisormea jos liian lähelle pysähtyy. Ei ole vielä kertaakaan tullut autokuski autostaan ulos vaikka naama punaisena puhkuvat. Syytä on pysyäkin autossaan, sellaiset läskikasat tipautan yhdellä iskulla!

• Noudata lakia kirjoitti:

Hidastaa ainakin tarvitsee, lähes aina pysähtyvät ja minä näytän keskisormea jos liian lähelle pysähtyy. Ei ole vielä kertaakaan tullut autokuski autostaan ulos vaikka naama punaisena puhkuvat. Syytä on pysyäkin autossaan, sellaiset läskikasat tipautan yhdellä iskulla!

Hidastaminenkaan ei ole aina tarpeellista.

• Tilaisuus ???

Olet erehtynyt, pikkurouva on huomannut komean työsuhdeautosi, ja haluaa huomiotasi !

• Totuus ?

Tarkoitit varmaan, että yksinhuoltaja äiti yrittää pokata parempaa kykymiestä!

• suomalainen kuski

mä olen kanssa sitä mieltä että mun ei pitäisi joutua pysähtelemään tai hidastelemaan joidenkin helvetin kävelijöiden takia. odottakoot sen aikaa että oon ajanut ensin! ja jos totta puhutaan niin ajankin juuri siten että kävelijöitä en väistä. kyllä ne ehtii alta pois hypätä.

• Odotahan nyt, että saat edes mopokortin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3982
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2297
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1449
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      827
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe